POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [05.04.2013, 07:21:15] • Świnoujście

Urząd Morski: Bezpieczeństwo żeglugi to dla nas priorytet

Urząd Morski: Bezpieczeństwo żeglugi to dla nas priorytet

fot. Sławomir Ryfczyński

Po naszym artykule pt. „Świnoujście przeszkadza Szczecinowi się rozwijać”, swoje wyjaśnienia przysłał Urząd Morski w Szczecinie. Ewa Wieczorek, rzecznik Urzędu twierdzi, że US akceptuje wszystkie warianty stałego połączenia wysp Wolin i Uznam, z wyjątkiem mostu zwodzonego.

Ewa Wieczorek, rzecznik Urzędu Morskiego w Szczecinie wyjaśnia, że UM przedstawił firmie DHV Polska (liderowi konsorcjum, przygotowującego opracowanie dot. wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu) oraz Urzędowi Miasta w Świnoujściu taką oto opinię, dotyczącą poszczególnych wariantów:

"1. Zintensyfikowanie przeprawy promowej „Centrum” znacząco zwiększyłoby ryzyko wystąpienia potencjalnych sytuacji kolizyjnych w rejonie przeprawy promowej, jednak nie oznacza to w żadnym razie, że jest to niemożliwe.

2. Most ruchomy, zarówno w fazie budowy, jak i eksploatacji, powodowałby znaczne ograniczenia w żegludze, a w sytuacjach awaryjnych wręcz będzie ją uniemożliwiał – każda awaria, remont, konserwacja, wypadek drogowy na moście ruchomym uniemożliwiające otwarcie przęsła, będą miały negatywny wpływ na bezpieczeństwo żeglugi statków będących w drodze (brak możliwości bezpiecznego zatrzymania się i postoju statków oraz brak miejsca na wykonywanie manewrów awaryjnych) i spowodują wstrzymanie ruchu dla pozostałych statków, w związku z czym wystąpią opóźnienia, mogące mieć poważne skutki finansowe dla armatorów i dezorganizujące pracę w portach. Awaryjne unieruchomienie mostu, w przypadku, gdy będzie zbliżał się do niego statek płynący z prądem wody, oznaczać będzie pewną katastrofę statku i poważne zagrożenie dla mostu. Ewentualne długotrwałe wyłączenie mostu z eksploatacji, spowodowane zdarzeniem nieprzewidzianym, poskutkuje całkowitym wyłączeniem ruchu statków do i ze Szczecina na czas nieprzewidywalnie długi, co nie może być akceptowane zarówno z przyczyn ekonomicznych, jak również z uwagi na zadania portu w Szczecinie w systemie obronnym państwa. W związku z tym koncepcję tę opiniujemy negatywnie.

3. Most wysokowodny stanowiłby trwałe ograniczenie wielkości przepływających statków, z uwagi na parametr prześwitu. Rozwiązanie to rodzi skutki nieodwracalne i nie pozostawia pola manewru w przypadku potrzeby zapewnienia w przyszłości możliwości ruchu statków o parametrach większych, niż potrzeby aktualne oraz możliwe obecnie do przewidzenia, bowiem przebudowa mostu wysokowodnego z pewnością nie będzie możliwa. Poprzednio wskazywany przez nas parametr prześwitu dla mostu wysokowodnego, 67 m powyżej średniego poziomu wody, jest już nieaktualny m.in. ze względu na potrzeby transportu konstrukcji „offshore”, dla których parametr wysokości może wynosić obecnie nawet 80 m. Wskazuje to, że most wysokowodny byłby ograniczeniem potencjału rozwoju i specjalizacji regionalnego sektora usług stoczniowych, a ze względu na trudność określenia parametrów konstrukcji transportowanych ewentualnie w przyszłości, praktycznie czyni niemożliwym odpowiedzialne zdefiniowanie parametru prześwitu. Jego budowa jest oczywiście możliwa – ze wszelkimi konsekwencjami opisanymi powyżej.

4. Tunel zatapiany w fazie realizacji spowodowałby znaczne ograniczenia i utrudnienia w żegludze. Z uwagi na długotrwałe zajęcie akwenu, mógłby również spowodować poważne skutki ekonomiczne dla m.in. armatorów, operatorów portowych i innych podmiotów działających w przestrzeni portów w Szczecinie, Policach i Świnoujściu (dla określenia konsekwencji finansowych w zakresie ewentualnych odszkodowań przedsięwzięcie powinno zostać skonsultowane z ZMPSiŚ S.A. oraz ZMP Police). Gdyby jednak ostateczny wybór padł na ten wariant, można zaakceptować jego realizację przy spełnieniu określonych warunków, m.in. prowadzenia prac wymagających całkowitego zamknięcia toru wodnego w okresach jego minimalnego wykorzystania oraz przewidzenia w budżecie inwestycji środków na ewentualne odszkodowania dla podmiotów gospodarczych, które poniosą straty.

5. Tunel drążony jest w naszej opinii wariantem optymalnym, który nie spowoduje zagrożeń dla żeglugi ani w fazie realizacji, ani w fazie eksploatacji, niezależnie od jego lokalizacji.

Nie jest więc prawdą, że Urząd Morski w Szczecinie nie zgadza się na wszystkie warianty przeprawy z wyjątkiem tunelu drążonego – przeciwnie, akceptujemy (lecz ze świadomością zagrożeń) wszystkie warianty, z wyłączeniem jedynie mostu zwodzonego."

Ewa Wieczorek podkreśla, że bezpieczeństwo żeglugi na całym administrowanym przez Urząd Morski akwenie jest priorytetem zawsze, a nie tylko „obecnie”.


komentarzy: 70, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-70 z 70

Gość • Sobota [06.04.2013, 22:45:50] • [IP: 79.175.203.**]

te świnoujskie żurowe pieski tylko ujadają jak to świnoujście pięknieje. Mimo, że żurek nie ma z tym nic wspólnego, gdyż tam gdzie on się dołoży to miasto nam brzydzieje np. ronda w centrum i zabetonowany plac wolności to nie potrafią nic innego wskazać co dobrego żur zrobił przez 10 lat. Co zrobił złego? Drobny wycinek - okrada dalej mieszkańców nie oddając im należnych im pieniędzy w wyniku uwalonych uchwał czynszowych, przedszkolnej czy parkingowej. Zdefraudował ponad 10 milionów na moście w karsiborzu, zadłużył szpiatal i miasto, itd, itp. Czego nie zrobił? Położył tunel. Absolutnie. Przekreślił szanse rozwoju świnojścia przez najbliższe dziesięciolecia. I jeszcze kłamią na każdym kroku, że to nie jego wina bo winni są wszsycy, PO bo ukradło pieniądze do gdańska, urząd morski bo wszystkiego zabrania

Gość • Sobota [06.04.2013, 18:53:26] • [IP: 88.156.235.**]

-->17:22:46]  [IP: 62.69.255.*** - popieram w całej rozciągłości tylko blokada kanału może sprawić że ta szczecińska zgraja zwłaszcza spod znaku PO zacznie się z nami Świnoujścianami liczyć. W przeciwnym wypadku doprowadzą nasze miasto do ich poziomu - czyli Polski D (ściana wschodnia) - tak jak doprowadzili już port a teraz doprowadzają nasza stocznię. Już czas najwyższy żeby zacząć się organizować przeciw tej hałastrze. Tylko tą drogą możemy się bronić!!

Gość • Sobota [06.04.2013, 17:22:46] • [IP: 62.69.255.***]

no to trza zablokować kanał, tak jak oni nas blokują

Gość • Sobota [06.04.2013, 11:50:46] • [IP: 62.69.255.***]

oj tam, oj tam co lepsze dzuma czy cholera, albo zapytać świstaka, jedyne wyjscie przyłączyć nas do niemiec i bedzie spokuj!!

Gość • Sobota [06.04.2013, 00:21:14] • [IP: 178.238.252.***]

W uzasadnieniu pani niedo-rzecznik UM widzę same teorie spiskowe. W takim razie dalej będziemy za przeproszeniem 100 lat za" murzynami". Nie podała żadnych konkretnych przykładów które obalały by na powyższe teorie.Godzi to jedynie w konkretny interes szczecina. a jeśli chodzi o sprawy takie jak porty które odgrywają w gospodarce państwa ogromna rolę liczy się tylko interes ogółu a nie jednego poszczególnego miasta które widać się zapomina.Może powinna się przyrzec jak to jest rozwiązane na zachodzie.?? 235 szczególnie jak pozostawi centrum miasta- piękny pl słowiański z dziurą od 26 lat, piękne trzy dziury przez centralną cześć miasta-armii krajowej proponuje zmienić panią burmistrzowa na innego okulistę.

Zwolennik mostu • Piątek [05.04.2013, 23:12:59] • [IP: 178.238.247.***]

Most podnoszony Canalbrug w Rotterdamie szerokość 60 m wysokość 50 m czas podniesienia ok. 8 minut. Rocznie pod mostem przepływa 250 statków głównie Ro-ro. Most zwodzony Brienenoordbrug na Mozie w Rotterdamie(Autostrada A16). Rocznie pod mostem przepływa 140000 statków z których ok. 500 wymaga otwarcia mostu. Zawieszenie ruchu samochodów trwa 18 minut 4 minuty otwarcie mostu 10 minut przejście statku 4 minuty zamknięcie mostu. Czy dawać następne przykłady z Holandii i Belgii??

Gość • Piątek [05.04.2013, 21:48:16] • [IP: 178.238.249.**]

Jak pełnomocnikiem od budowy tunelu prezydent ustanowił nie fachowca w tej materii a zaufaną zastępczynię, to kobitka się wije wymyślając tematy zastępcze, bo nie ma pojęcia jak się do tego zabrać.I dzieli włos na czworo zamiast od lat posuwać temat do przodu, a ludziom wciska bzdety i kotlety.Przy tej ekipie zapomnijcie o tunelu.To przecież specjaliści od rond i deptaków a nie poważnych inwestycji.Szukanie pretekstów by nieudaczność usprawiedliwić trwa.

Gość • Piątek [05.04.2013, 21:41:31] • [IP: 92.42.116.***]

Znowu ładny temat dla trolli, piszecie, piszecie i tyle z tego wszystkiego będzie. Tunelu, ani mostu nad kanałem nie zobaczymy na pewno przynajmniej przez 50 lat. Czemu nikt nie napisze że takiego połączenia nie było i nie będzie bo Szczecin by stracił znaczenie jako port morski i został by zdegradowany do miana portu śródlądowego, a co za tym idzie pobierali by mniejsze opłaty?!

Gość • Piątek [05.04.2013, 21:14:00] • [IP: 88.156.235.**]

-->20:03:09]  [IP: 37.47.194.** od razu widać żeś waść spod znaku PO. Żyję w tym mieście już lat kilkadziesiąt więc mogę powiedzieć że pomimo swoich wielu wad i poczynionych błędów (co przyznaję) Zmurkiewicz jest najlepszym spośród tych którzy na tym lub podobnym i równorzędnym stanowisku pełnili swoje obowiązki.Na pewno to co pozostawi po sobie będzie zawsze lepsze od tego co pozostawiłby najlepszy PO-wiec. Ty popatrz co się dzieje z Polską pod waszym Po-wskim przewodem! Na szczęście w tym mieście jest wielu takich jak ja i myślę ze jesteśmy w większości żeby nie dopuścić was do koryta w Świnoujściu. Zrobilibyście to samo z miastem co wasi robią z naszą stocznią i naszym portem. Ps. Nie jestem emerytem zajmującym miejsce młodym w UM - to w wydaniu Zmurkiewicza potępiam.Nie mam nic wspólnego z SLD. Nie znam Prezydenta osobiście. Ale gdy na przeciw niego w najbliższych wyborach stanie jakiś PO-wiec to obecny prezydent będzie miał głos mój i mojej rodziny.

lolodolo • Piątek [05.04.2013, 21:02:44] • [IP: 80.245.178.***]

ZGŁUPIELI W TYM SZCZECINIE CAŁKOWICIE, CZY CO? Oni chcą Kanałem Piastowskim platformy wiertnicze do Szczecina ciągać ? Linia wysokiego napięcia im nie będzie przeszkadzała, a most tak. Oni chyba nie wiedzą, że kanał jest za płytki, aby morską platformę wiertnicza do szczecina holować? Jakie usługi stoczniowe oni chcą tam realizować jak w Szczecinie już prawdziwej stoczni nie ma?? Popaprańce dorżną Gryfię i po zawodach. Mogliby się już nie wygłupiać i choć odrobinę spoważnieć.

Gość • Piątek [05.04.2013, 21:00:49] • [IP: 178.238.249.**]

MOST I TYLKO MOST A NIE TUNEL GDZIES W KARSIBORZU I WYJAZD W ALBEKU- LUDZIE JA JUŻ ZBIERAM RURY I SZYNY NA MOST. TUNEL TEZ MOŻNA ALE WPUSCIĆ DO NIEGO KRETY I ZASYPAĆ. JEST MNÓSTWO PRZYKŁADÓW JAK SIE BUDUJE TAKIE MOSTY NIECH POGRZEBIĄ W INTERNECIE TO ZOBACZĄ, NIE TRZEBA JECHAĆ DO NOWEGO JORKU.

Gość • Piątek [05.04.2013, 20:47:19] • [IP: 92.42.116.**]

Można wymyślić większe jaja.Zalew Szczeciński zaliczany jest do morskich wód wewnętrznych dlatego żeby Szczecin miał rangę portu morskiego.Te same wody tego samego zalewu po niemieckiej stronie nie są wodami morskimi niemcom takie głupoty do głowy by nie przyszły.

Gość • Piątek [05.04.2013, 20:47:17] • [IP: 178.238.252.***]

Ciekawe jalie kryteria przyjeły lądowe /wilki morskie/ budjąc mosty w ciśninach Dunskich, Hamburgu, na wwielkich jeziorach amerykanskich.A może oni są modrzesi?

Stafra • Piątek [05.04.2013, 20:10:17] • [IP: 178.238.251.***]

Z tego wynika, że na prawą stronę można się przeprawiać promami lub przyłączyć terytorium do sąsiadów. Wszystkim rządzącym i decydentom kłopot z głowy spadnie ! Już prorokowałam, że stałego połączenia z krajem nie będzie, ale pomarzyć zawsze dobrze jest !

Gość • Piątek [05.04.2013, 20:03:09] • [IP: 37.47.194.**]

Jak się czyta niektóre z wpisów to ręce opadają. Włodarze miasta robią w bamabuko ludzi opowiadając o jakimś konflikcie. Zapytali o opinię Urząd Morski i dostali odpowiedź, że najbardziej bezpieczną dla żeglugi jest wersja tunelu drążonego. Nic więcej, żadnych podteksów itp. Ludzie nie dajcie się ogłupić nieudacznikom z Prezydentem Żmurkiewiczem na czele, którzy kryją swoja nieudolność jakimiś wyimaginowanymi spiskami.

Gość • Piątek [05.04.2013, 19:25:38] • [IP: 93.94.185.**]

od kwietnia otwieram wlasna przeprawe kto chetny?

Gość • Piątek [05.04.2013, 19:23:12] • [IP: 178.238.252.***]

a ta wieczorek może żonka towarzysza wieczorka ?

Gość • Piątek [05.04.2013, 19:01:41] • [IP: 80.245.182.**]

a dla nas piorytet to jakakolwiek stała przeprawa

Gość • Piątek [05.04.2013, 18:59:42] • [IP: 92.42.119.***]

Dlaczego TYCH DRUTÓW energetycznych nie poprowadzić w rurociągach i na dnie pogłębionego kanału.

Gość • Piątek [05.04.2013, 18:41:56] • [IP: 193.200.150.***]

Podobno te słupy są najwyższe w Polsce i mają sto metrów z groszami wysokości.

Gość • Piątek [05.04.2013, 18:22:48] • [IP: 80.245.179.***]

Prześwit pod drutami wynosi 65m, taka cyfra widnieje na obu słupach.

Gość • Piątek [05.04.2013, 17:57:41] • [IP: 62.69.252.***]

Do 16.03.26.Święta prawda.Tylko o to im chodzi i koniec tematu.

Gość • Piątek [05.04.2013, 17:47:59] • [IP: 88.156.235.*]

Budowac most i to jak najszybciej. Bo jak przyjdzie kryzys to bedzie po wszystkim.

Gość • Piątek [05.04.2013, 17:44:00] • [IP: 88.90.81.***]

Urząd Morski usytuowany w porcie rzecznym Szczecin. Można wymyślić większe jaja?

Gość • Piątek [05.04.2013, 17:40:44] • [IP: 94.227.152.***]

Urzad morski dba o jedno o wlasne 4 litery o nic innego To pijusy i zlodzieje wiem pracowalem tam i sciemnianie ze bezpieczenstwo ze to ze tamto nie ma sensu to nie komuna-banda tetrykow-robi sie tak statki ustawiaja sie na wejscie do scia i koniec plynie jeden za drugim i nie ma klopotu gdyby ruch byl jak w panamie ale przeciez tu jest jak w wapnicy na jeziorku bhaha co za idioci ludzie mysla ze ktos to kupi-a piach z poglebiania gdzie poszedl?? urzad morski nie chcial go oddac nikomu bo trzeba zaplacic wiec wysypali dalej eh oczywiscie na zalewie oplacalne a inni mogli z niego plaze zrobic

Gość • Piątek [05.04.2013, 17:11:59] • [IP: 62.69.255.***]

niech oni nas cmokną, zasypać kanał albo postawić na 48h promy w poprzek i po ptokach, co oni mają do decydowania o nas?

Gość • Piątek [05.04.2013, 16:11:35] • [IP: 88.156.235.**]

slupy maja ponad 90m - kable wisza duzo nizej...

Gość • Piątek [05.04.2013, 16:04:19] • [IP: 88.156.235.**]

Gość • Piątek [05.04.2013, 14:03:33] • [IP: 91.199.250.**] Pytanie < NA JAKIEJ WYSOKOŚCI SĄ KABLE ENEI < PRZEWODY WYSOKIEGO NAPIĘCIA NAD Świna terminalu cos ok. 90m

Gość • Piątek [05.04.2013, 16:03:26] • [IP: 88.156.232.***]

Zachodniopomorskie to zadupie z !! Nawet w urzędzie morskim mają wiedzę na poziomie Koziej Wólki. Wkurza mnie, że w tym urzędzie nie wiedzą, że mosty otwierane na torach wodnych prowadzących do portów morskich, to normalność w Niemczech, Holandii czy Belgii. Tam natężenie ruchu jest samochodów i statków ze 20 razy większe a mimo to nikt nie narzeka. Odnoszę wrażenie, że jest to zorganizowana gra szczecinian prowadząca do rezygnacji z budowy stałej przeprawy w Świnoujściu, tak by udała się budowa mostu Police- Święta.

Gość • Piątek [05.04.2013, 15:20:09] • [IP: 62.69.251.***]

te problemy to problem Szczecina nie nasz, albo oni na SWÓJ KOSZT budują nam tunel albo my zasypujemy kanał i budujemy na nim drogę.

Gość • Piątek [05.04.2013, 15:08:13] • [IP: 80.254.154.**]

A co nas obchodzi Szczecin ?? to niech sie dolozy do inwestycji...

Gość • Piątek [05.04.2013, 14:55:43] • [IP: 80.245.179.***]

Jam ci sanatoryjka z Baranich Glowów gmina Kozia Wólka. Tak se cytom te wase newsy i tak se pomyślolam - jaki to mundry narut w tem miescie. Wiele mundrych mysli pselewa ta kompjutiery. Same chyba ajnstajny tu se zyjo. Na ten wielgachny most to bym nie wesla bo jak podkasać kiecke jak to tak wysoko bendzie. Tunele to u nas kopio krety ale one nie muwio jak tam lazić. Po mojemu to chiba ino siwki i dwukulka byli by najlepse. Co ło tym sonźita ajnstajny.

Gość • Piątek [05.04.2013, 14:03:33] • [IP: 91.199.250.**]

Pytanie < NA JAKIEJ WYSOKOŚCI SĄ KABLE ENEI < PRZEWODY WYSOKIEGO NAPIĘCIA NAD Świna terminalu

Gość • Piątek [05.04.2013, 13:40:00] • [IP: 92.30.110.***]

dwa mosty w tym jeden zwodzony a pod nimi 3 tunelle na krzyż w tym jeden wzdluż kanału dla pijanych rowerzystów

Gość • Piątek [05.04.2013, 13:30:41] • [IP: 62.69.253.**]

Najlepszym pomysłem jest oddanie całego miasta do Niemiec. Zrobić referendum przy okazji wyborów i po kłopocie.

Gość • Piątek [05.04.2013, 13:16:06] • [IP: 80.245.189.***]

Jak można ? Urząd Morski ubliża inżynierom i obnaża swoją niekompetencje. Nie jest nasz Kraj tak bogaty aby tunel bezpieczny i w pełni funkcjonalny wybudować. Most bezpieczny niski z przęsłem :uchylnym, podnoszonym jest rozwiązaniem sprawdzonym na całym świecie. Sugeruję władzom Ś-cia zorganizowanie otwartego sympozjum - konkursu na projekt. Nie mogę oprzeć się wrażeniu że oddziaływanie lobby drogiej i nie koniecznie bezpiecznej koncepcji tunelu (Urząd Morski nie bierze pod uwagę przewozu w tunelu NIEBEZPIECZNYCH ŁADUNKÓW) jest całkowicie nietrafiony

waldi • Piątek [05.04.2013, 12:57:13] • [IP: 192.168.0.***]

A gdyby po wybudowaniu mostu zwodzonego, koreanczycy wypowiedzieli nam wojne, to pierwsze co zrobia to zniszcza ten most. no i w ten sposob zaden stateczek nie wejdzie do najukochanszego w Europie portu Szczecin. Myslec trzeba towarzysze perspektywicznie (tako rzecze p. Rzecznik) :-)

Gość • Piątek [05.04.2013, 12:48:11] • [IP: 85.200.240.**]

pani rzecznik proponuje wyjazd za granice zeby zobaczyla jakie przeprawy funkcjonuja w europie. jest tylko jeden problem ona i tak nic nie zrozumie nawet jak zobaczy wiec niech wraca do swojej koziej wolki i nie zawrace nam gitary

Gość • Piątek [05.04.2013, 12:04:29] • [IP: 62.69.252.***]

A GDYBY TAK ZLIKWIDOWAC U. MORSKI sZCZECIN

Gość • Piątek [05.04.2013, 11:57:31] • [IP: 37.31.32.***]

Ktos tu napisał o rzetelności dziennikarzy miejscowych TV- przecież oni tylko kasę liczą o płaci im prezydent zresztą z naszych podatków

Gość • Piątek [05.04.2013, 11:49:09] • [IP: 77.88.162.***]

Zaglowiec" KRUZENSZTERN"przy wysokim stanie wody nie może wpłynąć do SZczecina a oni o ładunki wysokie się martwią!!Nikt Szczecinowi nie podniesie tej linii wysokiego napięcia do 90m, chyba że zakopią na 20m, ale to inna bajka

Gość • Piątek [05.04.2013, 11:43:58] • [IP: 87.205.97.***]

Kolejny Urząd (instytucja) w której pracują ludzie (m.in. Pani Rzeczniku Urzędu Morskiego) myślący że po za nimi nie ma ludzi myślących. W społeczeństwie czytające opracowanie UM żyją totalne nieuki bez szkół. Jak mogę przeczytać poniżej jest kilku co najmniej marynarzy zapewne, którzy sami pływali na kanałach gdzie z powodzeniem funkcjonują mosty zwodzone. Zresztą daleko szukać: most w Wolgaście. Jest grafik otwierania, statki wpływają i wypływają w konwojach i port funkcjonuje, nikt nie żąda odszkodowań. Ale zdaniem pracowników Urzędu Morskiego w Sz-nie to będzie tak: płynie statek z prądem i gdy już jest 300, 200m od mostu…. awaria, operator nie może podnieść przęsła i statek z impetem uderza w most. Czy my żyjemy w Afryce? Czy piloci prowadzący statki po torze wodnym to nie są fachowcy? Jest grafik otwierania który pilot kapitanowi przekazuje. CAŁA FILOZOFIA!

Gość • Piątek [05.04.2013, 11:42:53] • [IP: 92.42.119.***]

Cześć.Dzięki za artykuł z UM.Włóczę się po świecie już 37 lat.Jestem zwolennikiem mostu zwodzonego.Jednostronnie podnoszonego lub dwustronnie.Mosty stare nawet nitowanej konstrukcji działają.Światło, szlaban przęsła do góry.Środki miast, statki pełnomorskie. Mam zdjęcia chociażby z Hiszpanii.Czytając pkt 2 mam wrażenie, że oficerowie z UM nie biorą pod uwagę prawdopodobieństwo zaistnienia zdarzenia.Wydają dyplomy, potwierdzają je, a nie wierzą w wiadomości załóg statkowych.Zdarzenie negatywne ma niskie prawdopodobieństwo.Silnik główny, mogę napisać ZAWSZE STARTUJE bo na paliwie lekkim, plus trzy butle to 18 startów z przesterowaniem, trzy sprężarki powietrza, trzy agregaty prądotwórcze plus awaryjny na którym pojedzie urządzenie sterowe i na koniec kotwica, która spadnie do wody sama.Przepłynięcie koło mostu to 10 sekund.Jakie były kryteria przy podejmowaniu decyzji o 10 tkach mostów z ruchomym przęsłem w swiecie.Gdyby były takie jakie napisano w pkcie 2 to nigdzie by ich nie wybudowano.

troll • Piątek [05.04.2013, 11:33:23] • [IP: 178.238.252.***]

Niech nasi, , decydenci, , i leśne dziadki z urzędu morskiego pojadą zobaczyć do Rotterdamu jak jest rozwiązana komunikacja.

Gość • Piątek [05.04.2013, 11:28:19] • [IP: 92.42.118.***]

A co Wy wszyscy się uparliście na most/ tunel aby połączyć Wolin z Uznamem, koszt tego połączenia idzie w miliardy zł a korzyść ma tylko grupa osób poruszająca się z nieukrywaną wygodą do i z pracy. Dla miasta nic to prawie nie wnosi a inne rozwiązanie już ma wymierne korzyści. Jako że wszystko co nam jest potrzebne do życia sprowadzamy z zewnątrz i najczęściej z daleka bo z okolic sz-na goleniowa to jedynym rozwiązaniem spełniającym warunki UM jest budowa mostu, ale przez zalew, i wpięcie się w zachodnią obwodnicę sz-na. oczywiscie ruch w preferowanych godzinach zmalał by względu na dwa strumienie ruchu, tych co mają interesy w województwie a jest ich nie mało i tych co tylko do pracy i z powrotem a jest ich mniejszość. Całe nab 87 tj ok 2-5 km mogło by robić za port promowy i kontenerowy, ruch turystyczny z berlina i sz-na zwielokrotnił by się i mnóstwo innych mozliwości rozwojowych dla miasta i ok. Nowego Warpna . wystarczy popatrzeć na mapy i plany rozw. sz-na

Gość • Piątek [05.04.2013, 11:05:09] • [IP: 193.69.22.**]

Jacek z Kołobrzegu  Piątek [05.04.2013, 09:33:51]  [IP: 93.89.192.***] DLACZEGO TUNEL??

Gość • Piątek [05.04.2013, 10:53:09] • [IP: 80.245.187.**]

ale debile żmurowe się rozjazgotały. Wszystko po to aby przykryć meritum sprawy, czyli oszustwo jakiego dopuścił się żmur z michalską KŁAMIĄC, ŻE URZĄD MORSKI ZGADA SIĘ TYLKO NA TUNEL DRĄŻONY!! A kłamali, bo żmur i jego zaplecze intelektualnie nie są w stanie podołać takiej inwestycji. On i jego swita nawet nie rozumieją co do nich pisze jasper i co oni chcą. Te pogrobowce socjalizmu to nawet wychodka na plaży nie są w stanie zrealizować a co dopiero taką inwestycje jak jest stała przeprawa. Jak debile świnoujskie zgadzają się na wszystko np na okradanie przez urząd miasta - uwalone uchwały czynszowe, przedszkolna czy parkingowa to dla nich zabetonowanie placu wolności i budowa dwóch rond obok siebie jest szczytem nowoczesności a żur jest dla nich wzorcem i tytanem intelektu.

Gość • Piątek [05.04.2013, 10:32:34] • [IP: 88.156.235.***]

Do Szczecina nie wchodzą zbyt duże statki więc trochę wyższy most nie jest problemem, zwłaszcza taki z ruchomym przęsłem dla wysokich ładunków zdarzających raz na parę lat. Na świecie to rozwiązanie funkcjonuje więc dlaczego by nie u nas. Tunel drążony jest zbyt drogi i niebezpieczny w razie awarii.

Gość • Piątek [05.04.2013, 10:27:11] • [IP: 95.129.228.***]

usypac wal i zasypan kanal piastowski

Gość • Piątek [05.04.2013, 09:36:49] • [IP: 95.41.195.***]

SWIŃ(O)UJŚCIE DO NIEMIEC ZA DARMO PRZYŁĄCZYC, PROMY ZLIKWIDOWAC, A JAK KTOŚ CHCE PRZYJECHAC -TO PRZEZ NIEMCY !!

Jacek z Kołobrzegu • Piątek [05.04.2013, 09:33:51] • [IP: 93.89.192.***]

Szanowna Pani rzecznik UM. Niewątpliwie ma Pani rację pisząc:, „że bezpieczeństwo żeglugi na całym administrowanym przez Urząd Morski akwenie jest priorytetem zawsze, a nie tylko obecnie.” Jednakże pisząc o wariantach przeprawy zbyt Pani to dramatyzuje. Jako przykład proszę zobaczyć jak sprawa mostu rozwiązana jest a Kopenhadze gdzie ruch jest dużo, dużo większy a w głąb portu prowadzi kanał przedzielony dwoma mostami. Co nie znaczy, że jestem za mostem w Świnoujściu, tu najrozsądniejszym rozkazaniem jest niewątpliwie tunel. W Kopenhadze mosty otwierają się nie wtedy, gdy statek do nich dopływa, a według czasowego grafiku, który pilot wręcza kapitanowi statku. Pływając na moście węglowym przepływałem tamtędy dziesiątki razy i wszystko działało jak w przysłowiowym szwajcarskim zegarku.

JA • Piątek [05.04.2013, 09:32:58] • [IP: 193.69.22.**]

DO Gość  Piątek [05.04.2013, 09:01:35]  [IP: 77.88.163.**]" laczego nikt nie bierze pod uwagę tego, że jak będzie tunel, to i tak w centrum będą musiały pływać promy. Przecież piesi i rowerzyści też się musza jakoś dostać na drugą stronę prawda?" . .. ALE JAK W TEJ CHWILI PIESI, ROWERZYSCI MUSZĄ DOJECHAĆ NA PRZEPRAWĘ Z OSIEDLA ZACHODNIEGO, POSEJDONU ITP TO NIKT NIE PYTA, CZY CHCE MI SIĘ GONIĆ 3-4KM. .. W DUŻYCH MIASTACH. ..NP SZCZECIN SĄ DWA!! TYLKO DWA!! MOSTY I JAKOŚ SĄ PIESI, SĄ ROWERZYŚCI. .. A MISTO JAKBY TROCHĘ WIĘKSZE

Gość • Piątek [05.04.2013, 09:28:55] • [IP: 178.238.249.**]

I co propaganda się skończyła z widać że trwają dopiero uzgodnienia. Szkoda że tej propagandzie ulegają Radni koalicji i dziennikarze miejscowych TV

Gość • Piątek [05.04.2013, 09:16:26] • [IP: 77.88.163.**]

kto komu przeszkadza ??

Gość • Piątek [05.04.2013, 09:02:01] • [IP: 93.94.187.***]

W związku z zaleceniami inicjatywy Jaspers - wskazującymi ponowne rozpatrzenie wszystkich wariantów połączenia stałego wysp Wolin-Uznam - należy powrócić do najbardziej racjonalnego rozwiązania jakim jest wariant" mieszany" tzn. - most nad Starą Świną, przechodzący w tunel pod torem wodnym Świnoujście - Szczecin.Wariant ten, usytuowany za Morską Stocznią Ramontową jest stosunkowo tani i spełnia wszystkie wumogi Urzędu Morskiego.Pierwotnie był odrzucany jakoby ze względu na migrację ptaków.Teraz już się o tym nie mówi, a jedyną przeszkodą stało się" robocze" stanowisko Marynarki Wojennej, której obiekty znajdują się w oklicy wskazanego połączenia.Należy więc doprowadzić do szybkiego spotkania strony samorządowej i rządowej/zgodnie z sugestią Jaspers i wnioskiem z ostatniej Rady Miasta/- w celu wypracowania korzystnej dla Miasta opini MON.Stanowisko w tej sprawie przesłane do Premiera Tuska mogło by" przyśpieszyć"wydanie ostatecznej, zweryfikowanej opinii MON.

Gość • Piątek [05.04.2013, 09:01:35] • [IP: 77.88.163.**]

Dlaczego nikt nie bierze pod uwagę tego, że jak będzie tunel, to i tak w centrum będą musiały pływać promy. Przecież piesi i rowerzyści też się musza jakoś dostać na drugą stronę prawda? Dlatego optymalnym rozwiazaniem byłby podnoszony most z wydzielonym pasem dla pieszych. A UM bredzi jakieś głupoty o szkodliwości mostu podnoszonego. Niech ruszą d..y i zobaczą, że w normalnych portach zagranicznych ten sytem doskonale sie sprawdza. W tamtym roku kiedy tor wodny był zalodzony, statki do Szczecina wchodziły o określonych godzinach, w konwojach. Świat się jakoś nie zawalił.Niech Szczecin nie kombinuje i nie dorabia ideologii tam gdzie jej nie ma.

JA • Piątek [05.04.2013, 08:34:42] • [IP: 193.69.22.**]

I JESZCZE JEDNO - LOKALIZACJA MOSTU, TYLKO NA FIŃSKIEJ - PRZEDŁUŻENIE - WEJŚCIE NA UZNAMIE ZA OCZYSZCZALNIĄ, SZYBKIE AUTOBUSY I LIKWIDACJA PROMÓW GENERUJĄCYCH WIELKIE KOSZTY... EWENTUALNIE PŁATNY PROM OSOBOWY. .. JAK ZA BILET AUTOBUSOWY. ..

JA-BYŁEM, WIDZIAŁEM • Piątek [05.04.2013, 08:31:03] • [IP: 193.69.22.**]

ODPOWIEDZI NA PANI PUNKTY 1. Most zwodzony - ma Pani rację, nie zda egzaminu 2. Most wysokowodny - NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE - zwodzona środkowa część mostu, tylko do przepływania wyjątkowo wysokich statków, ustalone godziny podnoszenia - podobnie jest w kanałach Kilońskim, Sueskim i wielu innych newralgicznych miejscach na świecie 3. Tunel - bez względu na metodę wykonania jest bezzasadny. KOSZT BUDOWY TUNELU - WIELOKROTNIE WYŻSZY NIŻ MOSTU KOSZT EKSPLOATACJI - RÓWNIEŻ WIELOKROTNIE WIĘKSZY - W PRZYPADKU EKSPLOATACJI TUNELU, KONIECZNOŚĆ UTRZYMANIA EKIP RATOWNICZYCH I EKSPLOATACYJNYCH, WENTYLATORY, OŚWIETLENIE, SYSTEM MONITORINGU. W PRZYPADKU WYPADKU, KATASTROFY-NIEPORÓWNYWALNIE WIĘKSZE KOSZTY SPOŁECZNE - PATRZ ILOŚĆ RANNYCH I ZABITYCH, ZDECYDOWANIE TRUDNIEJSZE PROWADZENIE AKCJI RATUNKOWEJ - NA PRZEPRAWIE POMIĘDZY KOPENCHAGĄ A MALMO TUNEL JEST TYLKO NA NIEWIELKIM ODCINKU, GDZIE UZNANO, ŻE JEST TO NIEZBĘDNE - TAM GDZIE POZOSTAWIONO MIEJSCE NA RUCH NAJWIĘKSZYCH STATKÓW. .. ALE PORÓWNAJMY RUCH U NAS A NA ORESUNDZIE

Gość • Piątek [05.04.2013, 08:30:45] • [IP: 31.175.81.***]

niech szczecin nam sie dołoży do tunelu - a jak nie to zrobić mościk i niech padnie szczecin

Gość • Piątek [05.04.2013, 08:20:50] • [IP: 83.25.120.**]

Raz coś mądrze napisali. TUNEL !! JAK NAJSZYBCIEJ !!

Gość • Piątek [05.04.2013, 08:17:32] • [IP: 93.94.187.***]

W związku z zaleceniami inicjatywy Jaspers - wskazującymi ponowne rozpatrzenie wszystkich wariantów połączenia stałego wysp Wolin-Uznam - należy powrócić do najbardziej racjonalnego rozwiązania jakim jest wariant" mieszany" tzn. - most nad Starą Świną, przechodzący w tunel pod torem wodnym Świnoujście Szczecin.Wariant ten jest stosunkowo tani, spełnia wszystkie wumogi Urzędu M

Gość • Piątek [05.04.2013, 08:04:29] • [IP: 62.69.254.***]

O ja, ale w tym urzędzie morskim siedzą kołki. Same Szczecińskie wieśniactwo, które po za swój Szczecinek w życiu dupy nie ruszyli.. . . .

Gość • Piątek [05.04.2013, 08:03:07] • [IP: 79.188.75.***]

jak zawsze znajdzie się jakiś mało miasteczkowy mózg! A ja jak zawsze odeślę do statystyk aby sprawdzić jakie statki i ile w ciągu doby/tygodnia wpływają do Szczecina. Wy nie rozumiecie, że Szczecin-Świnoujście powinno być jednym mechanizmem portowym? Niemcy wiedzą jak wykorzystać taki potencjał. (im nawet opłaca się kopać kanały w głąb lądu/ my zamykamy się na wszystko bo w Świnoujściu ciągle jest jakiś opór ze strony małomiasteczkowych mózgów) Już na studiach opracowywałem na zajęcia plany ew. poprawy funkcjonowania toru wodnego. To się spełnia lecz po woli/ mogło by szybciej ale...Zazdrosne Świnoujście. PS. Jak tak się wstydzicie, że mieszkanie na wsi to uciekajcie do Sz-na, z którego akurat ja przyjechałem tutaj na wyspę bo ją kocham. PSII Ale nie mogę przejść obojętnie obok niewiedzy i głupiego powtarzanie haseł; " zamknijmy tor i tak nic tam nie wpływa" PS Nawet teraz między 09 a 12 pięć statków idzie do Sz-na!

Gość • Piątek [05.04.2013, 08:01:04] • [IP: 178.238.249.**]

Ta pani chyba nigdy nie wyjeżdżała ze Szczecina ? Trzeba zobaczyć jak inni sobie w takich tematach radzą !! Most i tylko most powinien być brany pod uwagę, pisze pani, że jak wypadek drogowy to nastąpi unieruchomienie przęsła, a jak tunel to co ? zablokowany z dwóch stron i ani dojazdu ani wyjazdu, ludzie są w pułapce. Widać dokładnie o co pani chodzi i wystarczyło by napisać boimy się o Szczecin i już. A poza tym ludzie to nie krety.

Gość • Piątek [05.04.2013, 07:57:43] • [IP: 62.69.254.***]

Śmieci do Szczecina można wozić barkami.

Gość • Piątek [05.04.2013, 07:57:14] • [IP: 62.69.254.***]

Ja: Chora wasza głowa na z idiowaciałego dauna, to dla Was priorytet.

Gość • Piątek [05.04.2013, 07:56:59] • [IP: 62.69.255.**]

urzad morski jak zwyykle najmondrzejszy a prawda taka ze to glaby W/G nich tylko tunel drazony nie stanowi zagrozena -STANOWI takie same zagr. jak kazde inne rozwiazanie tego problemu czyli wypadkow awarii nie unikniemy.Mosty ruchome funkcjonuja na calym swiecie sa tanie i wiele mniej osob zginelo na takich mostach a przypomnijcie sobie ile zginelo w pozarach jakie mialy miejsca w tunelach drazonych!? Wygra i tak ekonomia wiec po co te bzdety UM zaczyna mowic jak nawiedzony karelus

Gość • Piątek [05.04.2013, 07:46:19] • [IP: 83.21.139.***]

masakra...

Gość • Piątek [05.04.2013, 07:40:35] • [IP: 93.94.191.**]

na co te statki wogle maja plywac do szczecina? przeniesc potr handlowy do swinoujscia i po sprawie. a barkami w dalsza droge. niech UM zwroci uwage ile pieniedzy zaoszczedzi sie przez nie poglebianie toru wodnego tam ida miliony... ale dla szczecina wszystko !! tak szamo nazwa dlaczego jest URZAD MORSKI SZCZECIN przeciez od szczecina do morza jest hen i jeszcze troche !!

Gość • Piątek [05.04.2013, 07:32:47] • [IP: 79.188.75.***]

Most o prześwicie 25 m i dodatkowe otwierane przęsła dla statków i większym ad. pod drutami jest chyba 25 m?

Oglądasz 1-70 z 70
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Już w najbliższy poniedziałek, 26 maja, do Świnoujścia zawita Trzaskobus – ogólnopolska inicjatywa spotkań z mieszkańcami, organizowana z udziałem polityków Koalicji Obywatelskiej. Z tej okazji o godzinie 11:30 na Promenadzie, w pobliżu Galerii Promenada, odbędzie się briefing prasowy z udziałem czołowych postaci polskiej sceny politycznej. W wydarzeniu wezmą udział m.in.: • Marek Belka – były Premier RP i były prezes Narodowego Banku Polskiego, a także były europoseł, • Paweł Kowal – poseł na Sejm RP, przewodniczący Komisji Spraw Zagranicznych i były wiceminister spraw zagranicznych, • Artur Łącki – poseł na Sejm RP, reprezentujący region Pomorza Zachodniego, • Olgierd Geblewicz – marszałek Województwa Zachodniopomorskiego. W trakcie briefingu poruszone zostaną m.in. tematy związane z polityką krajową, samorządnością, wyzwaniami rozwoju regionów oraz nadchodzącymi wyborami. Organizatorzy zapowiadają również obecność kolejnych gości, których udział jest w trakcie potwierdzania. Trzaskobus to nie tylko wydarzenie polityczne, ale także przestrzeń do otwartego dialogu z obywatelami. Wizyta w Świnoujściu wpisuje się w szerszą trasę, której celem jest bezpośredni kontakt z mieszkańcami i rozmowa o sprawach najważniejszych dla lokalnych społeczności. Wydarzenie ma charakter otwarty. Organizatorzy zapraszają zarówno mieszkańców, jak i przedstawicieli mediów ■ 25 maja w Muszli Koncertowej w Świnoujściu wystąpi Oksana Biłozir. Jest uważana za epokowego artystę w historii swojego kraju. Artystka ludowa Ukrainy, minister kultury Ukrainy, filantropka i wolontariuszka jest dla milionów Ukraińców ulubioną piosenkarką. Jej koncerty są zawsze wypełnione energią życzliwości i miłością, a jej piosenki od dawna są wyrazistym symbolem tego, co ukraińskie ■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■