POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Pi±tek [30.01.2015, 10:49:26] • ¦winouj¶cie

Wspólnie zbudujmy hospicjum

Wspólnie zbudujmy hospicjum

fot. Rzecznik Prezydenta Miasta

Nie ma w¶ród nas osób, które nie s³ysza³yby, a nawet nie zna³yby kogo¶ cierpi±cego na chorobê nowotworow±. Szokiem dla wielu jest informacja o zachorowaniu kogo¶ bliskiego, a nawet znajomego. Dzisiaj, dbaj±c o siebie i stosuj±c odpowiedni± profilaktykê, wiele nowotworów udaje siê wykryæ w bardzo wczesnym stadium, co pozwala na ca³kowite wyleczenie.

Niestety mimo postêpu medycyny, zdarzaj± siê czêsto równie¿ sytuacje, kiedy choroba ta doprowadza do ¶mierci. W ostatnim okresie osoby chore, ale równie¿ ich rodziny wymagaj± bardzo du¿ego wsparcia i pomocy zarówno lekarskiej, pielêgniarskiej, rehabilitacyjnej jak i psychologicznej. Prawdziwym dramatem dzisiejszych czasów jest równie¿ to, ¿e coraz wiêcej osób jest samotnych z ró¿nych powodów i opieka nad nimi w takich sytuacjach spada na bli¿szych, a czasem dalszych znajomych lub s±siadów, bo nie ma kto siê nimi fizycznie opiekowaæ. Takie problemy rozwi±za³oby powstanie Hospicjum Stacjonarnego, w którym osoby chore by³yby umieszczane i otoczone opiek± do koñca swoich dni.

W ¦winouj¶ciu nie ma niestety Hospicjum Stacjonarnego, które rozwi±za³oby wiele trudnych problemów pomocy choremu oraz jego najbli¿szym. Dzisiejszy system opieki zdrowotnej nie pozwala na d³ugoterminowe przebywanie osób w stanie terminalnym w placówkach opieki zdrowotnej, które funkcjonuj± w naszym mie¶cie. Przykro to powiedzieæ, ale przychodzi taki moment, kiedy chorego nie mo¿na ju¿ leczyæ, a jedyn± pomoc stanowi u¶mierzanie jego bólu. O tym jak wa¿ne jest miejsce, w którym w godnych warunkach, w otoczeniu fachowych, ale równie¿ bardzo ¿yczliwych osób, w poczuciu bezpieczeñstwa bêdzie mog³o nast±piæ odej¶cie – nie trzeba chyba nikogo przekonywaæ.

Osoby poszukuj±ce pomocy dla swoich bliskich zmuszone s± dzisiaj do wywo¿enia Ich do placówek daleko oddalonych od ¦winouj¶cia, co bardzo stresuje osoby chore i ich najbli¿szych, odbiera poczucie bezpieczeñstwa, wywo³uje problemy w pracy i powoduje du¿e koszty.

Mo¿na jednak temu zapobiec.

Dlatego te¿ dzia³aj±ca od wielu lat Fundacja Hospicyjna Przystañ, której za³o¿ycielem jest CARITAS Archidiecezji Szczeciñsko – Kamieñskiej wraz z Zarz±dem Fundacji i zespo³em ¶winoujskiego Hospicjum Domowego, podjê³a siê wysi³ku wybudowania w ¦winouj¶ciu Hospicjum Stacjonarnego.

Miejsce zosta³o przeznaczone na taki obiekt, dziêki ¿yczliwo¶ci Parafii ¶w. Wojciecha oraz w³adz Miasta ¦winouj¶cie, które przekaza³y odpowiedni± dzia³kê, zlokalizowan± w dzielnicy ¦winouj¶cie – Warszów przy ul. Sosnowej 5a. Gotowy jest równie¿ projekt tego obiektu, a mieszkañcy dzielnicy ¦winouj¶cie – Warszów z aprobat± przyjêli informacjê o zlokalizowaniu Hospicjum w tej dzielnicy.

W tym roku Fundacja Hospicyjna „Przystañ” uzyska³a status Organizacji Po¿ytku Publicznego (OPP), co oznacza, ¿e mo¿liwe jest przekazanie przez ka¿dego podatnika 1% z rozliczenia PIT na realizacjê tej jak¿e wa¿nej dla wszystkich mieszkañców ¦winouj¶cia inwestycji.

- Ka¿dy z Pañstwa i ka¿dy z pracowników ¶winoujskich firm rozlicza jak, co roku swoje dochody sk³adaj±c do Urzêdu Skarbowego PIT. Pañstwo polskie wprowadzi³o prawo, w wyniku którego, ka¿dy obywatel mo¿e przeznaczyæ 1% swojego dochodu na dzia³alno¶æ ró¿nych organizacji czy osób, które posiadaj± status OPP. – mówi Bart³omiej Szablewski Prezes Fundacji Hospicyjnej Przystañ w ¦winouj¶ciu - W zwi±zku z tym pragniemy Pañstwa zachêciæ do tego, aby od tego roku, wspólnymi si³ami zaanga¿owania wszystkich mieszkañców ¦winouj¶cia zbudowaæ Hospicjum, które bêdzie s³u¿y³o przede wszystkim Mieszkañcom ¦winouj¶cia i ich rodzinom w rozwi±zaniu naprawdê powa¿nych problemów, które równie¿ mog± staæ siê udzia³em ka¿dego z nas.

Jak staæ siê jednym z buduj±cych Hospicjum dla ¦winouj¶cia?

1. Kiedy ka¿dy z Pañstwa bêdzie wype³nia³ swój PIT – prosimy o wpisanie w odpowiedniej rubryce numeru KRS 0000405479, który pozwoli Urzêdowi Skarbowemu na przekazanie na konto Fundacji Hospicjum 1% kwoty Pañstwa podatku (proszê pamiêtaæ, ¿e nie stanowi to dla Pañstwa ¿aden dodatkowy wydatek! Pieni±dze przekazywane s± przez pañstwo polskie dla danej organizacji!)

Czy bêdzie to 1 z³ czy 100 z³ – Spo³eczny Komitet Budowy Hospicjum bêdzie siê cieszyæ z ka¿dej najmniejszej nawet kwoty, gdy ka¿da ona pozwoli ona na szybkie rozpoczêcie budowy.

2. Je¶li PIT Pañstwa wype³niany jest przez Wasz zak³ad pracy – prosimy o podanie w Firmie numeru KRS 0000405479 i poproszenie o wpisanie go do osobistego PIT-u.

Jak mo¿na dodatkowo pomóc w budowie Hospicjum dla ¦winouj¶cia?

Mo¿na dokonaæ równie¿ dobrowolnej wp³aty na konto Fundacji Hospicyjnej „Przystañ”

98 1940 1076 3105 1235 0000 0000

Hospicjum Stacjonarne „Przystañ” w dzielnicy ¦winouj¶cie – Warszów mo¿e zostaæ szybko wybudowane dziêki wielkiemu sercu i ¿yczliwo¶ci ka¿dego z nas!

To takie proste – wystarczy wpisaæ do PIT numer KRS Fundacji, a ka¿dy z nas stanie siê budowniczym tej jak¿e wa¿nej dla mieszkañców ¦winouj¶cia inwestycji.

Dzia³aj±c RAZEM wspólnie zbudujemy Hospicjum w ¦winouj¶ciu - trwa³y pomnik tego, ¿e ¿yj± tu Ludzie o wielkim wspó³czuciu i dobroci dla innych ciê¿ko chorych Ludzi.

Rzecznik prezydenta miasta


komentarzy: 60, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 1-60 z 60

Go¶æ • Niedziela [01.02.2015, 23:10:25] • [IP: 83.25.33.*]

no ten pseudo-lekarz co tam pracuje (i poni¿ej komentuje zapewne) tez jest czubkiem, bo ze jest pieniaczem to mo¿emy wyczytaæ. mo¿esz wypisaæ i 30 linijek komentarza, a ci co wiedza swoje to wiedza, i to z do¶wiadczenia niestety... Zajmij siê tak w³asn± matk± jak zajmowa³ siê ten pan, to porozmawiamy. trzeba siê by³o zastanowiæ zanim napiszesz, czy siê wypowiesz publicznie, bo ani erudycj± nie grzeszysz w tym swoim ¶wiêtym oburzeniu, ani rozs±dkiem. I podpisaæ artyku³, jak kto¶ ju¿ powiedzia³, nie chowaæ siê za panem rzecznikiem.

Go¶æ • Niedziela [01.02.2015, 00:54:30] • [IP: 5.60.1.***]

Jak siê chce narzekaæ to zawsze mo¿na. A to, ¿e kto¶ robi przekrêty finansowe, nie maj±c na to dowodów. A ¿e nauczycielka siê uwziela a nie ze to dziecko ma w g³êbokim powa¿aniu naukê. Albo ¿e go¶æ specjalnie dal mi mniej miêsa do kebaba ni¿ poprzednikowi. Skoro jest tak wielu m±drych ludzi, to przecie¿ niech siê zg³osz± do Fundacji i zaoferuj± swoj± pomoc w znalezieniu funduszy. W dzisiejszych czasach ka¿dy patrzy na z³otówkê 3 razy zanim komu¶ da, wiec nie ma siê co dziwiæ ¿e budowa jeszcze nie ruszy³a. A projekt za darmo siê nie zrobi. Materia³y, pracownicy. Wszystko kosztuje. Ale jak kto¶ ma z³y humor, albo mu siê w ¿yciu nie powiod³o b±d¼ mu siê najzwyklej w ¶wiecie tylka nie chce ruszyæ to siedzi i pisze g³upoty o ludziach, którzy chc± co¶ stworzyæ i dobrych inicjatywach, jak± jest dla mnie budowa hospicjum stacjonarnego. Zyczylbym wszystkim, aby nigdy nie musieli korzystaæ z us³ug tego typu placówek. Wam hejterzy równie¿

Go¶æ • Sobota [31.01.2015, 11:58:57] • [IP: 46.112.27.**]

popieram akcjê hospicjum bardzo potrzebnego dla mieszkañców naszego miasta tak oddalonego od centrów takich o¶rodków, tylko zastanawiam siê czy bêdzie mnie staæ w przysz³o¶ci na op³atê ¿eby tam przebywaæ, bo jak wêzm± to w swe rêce biznesmeni to wywinduj± ceny tak wysokie, ¿e bed± mogli tylko oni tam przebywaæ, ale wp³acimy 1%

Go¶æ • Sobota [31.01.2015, 09:37:54] • [IP: 159.205.20.***]

Do telewizji to mo¿e zadzwoniæ ka¿dy czubek, to o niczym nie ¶wiadczy, a juz na pewno nie o tym, ¿e hospicjum ¼le funkcjonuje i nie pomaga potrzebuj±cym. Trzeba by³o z uwag± obejrzeæ ten materia³ i telewizyjny i oceniæ go obiektywnie - w ¿adnym wypadku nie nadszarpn±³ wizerunku hospicjum, a jedynie pokaza³, co oceniam bardzo pozytywnie, ¿e pracownicy hospicjum na tyle rzetelnie i oddaniem wykonuj± swoj± pracê, ¿e nie boj± siê skrytykowaæ (nawet w telewizji) jakiego¶ pieniacza, któremu nie chce siê zajmowaæ w³asn± chor± matk±.

Bine • Sobota [31.01.2015, 08:02:29] • [IP: 37.7.57.***]

Chwa³a tym, którzy zainicjowali ten projekt. ¦winouj¶cie to nie jaka¶ wioska, tylko du¿e miasto, w którym takie miejsce jak hospicjum powinno byæ. Pomoc chorym przede wszystkim, ale i rodzinie chorego - oby nas to nie dotyczy³o. Powodzenia!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 22:25:34] • [IP: 83.25.173.***]

pamietam historie z tv swinoujscie jak pani kierowniczka hospicjum domowego oczerniala syna chorej podopiecznej ze sie matka nie zajmowal bo nie tak jak chcieli plastry morfinowe przyklejal? tak sie nimi super opiekowaliscie ze chlop do telewizji dzwonil? moze i pracownicy hospicjum oddani, ale publiczny wizerunek nadszarpniety przez takie wlasnie historie i nie ma co walic w stol zeby odezwaly sie nozycze wystarczy puknac. pomagac trzeba nie tylko umiec ale i chciec a chciec to miec serce a nie byc tylko mocnym w gebie. i to jak wolajacy o datki odpowiadacie na uwagi swiadczy wlasnie o waszym poziomie wspulczucua i checi niesienia pomocy

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 21:49:36] • [IP: 83.21.52.***]

Ja ju¿ budowa³am tunel p³aci³am na takie urz±dzenie co siê robi mamografie i co z tego mam

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 21:38:54] • [IP: 92.42.115.*]

Sam tytu³ zachêca do refleksji :) pomogitie ? pomagim :P masakra jaka¶. Leczmy siê sami i p³aæmy na darmozjadów. Gdzie mnie tu znowu zawia³o.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 21:00:14] • [IP: 83.25.86.**]

A gdzie infrastruktura: szpital, cmentarz i spacerniak??

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 20:21:13] • [IP: 83.25.174.**]

Slyszalem ze to * blokuje budowe hospicjum bo nie chce miec w sasiedztwie "umieralni"

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 20:21:01] • [IP: 217.210.5.*]

NARESCIE COS KONKRETNEGO DLA NAS MIESZKANCOW!! " LEPIEJ POZNO NIZ WCALE" UCIESZYKO MNIE TO.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 20:18:20] • [IP: 178.238.249.***]

Ludzie, to nic nie kosztuje oddaæ 1%. B±d¼cie hojni bo inwestycja taka jest potrzebna a oddajemy ten 1% dla SIEBIE. Ka¿dy ma jak±¶ rodzinê i nigdy nie wiadomo co nas czeka i niekoniecznie na staro¶æ - choroba nie wybiera.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 20:16:55] • [IP: 31.61.129.**]

powinno byæ na lewobrze¿u ¿eby odwiedziny nie zapycha³y dodatkowo promów-a ma³o jest terenu choæby przy mulniku czy przy krzywej? I czemu urzêdnicy nigdy nawet nie porusz± tego tematu a s± ju¿ tyle lat na stanowiskach. Skoro i miasto jest senatoryjne to chyba i taki o¶rodek nie jest niczym dziwnym.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 20:14:20] • [IP: 92.42.119.***]

Ze zdziwieniem dowiedzia³em siê, ¿e hospicja s± tylko dla chorych na nowotwory a co w takim razie z pomoc± dla kompletnie niedo³ê¿nych starych ludzi. Zarówno jedni jak i drudzy potrzebuj± pomocy. Dlaczego wprowadzono taki podzia³ i o hospicjach mówi siê czêsto a o opiece dla starych zdemencjonowanych ludziach tak ma³o. Dlaczego nie wybudowaæ jednego wspólnego o¶rodka?

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 19:30:00] • [IP: 178.238.246.**]

BARDZO CHETNIE POMOGE JESLI WSZYSTKO BEDZIE JASNE I ZATWIERDZONE PRAWNIE-WSZYSCY MOGA ZNALESC SIE W TRUDNEJ SYTUACJI-MOGA ZACHOROWAC WIEC POMYSL JEST BARDZO DOBRY.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 19:08:43] • [IP: 31.61.129.**]

do osoby z 16.55 - twoja rodzina a nazywasz j±" ta osoba". Jak jeszcze jest stosunkowo samodzielna to jeszcze mo¿liwo¶æ samemu chodziæ na zmianê z inn± rodzin± a nawet p³aciæ komu¶ za przychodzenie albo i tam czasem spaæ. Przecie¿ to kwestia kilku miesiêcy a nie lat. A ty mam wra¿enie chcesz siê pozbyæ k³opotu, ¿eby¶ i ty tego nie do¶wiadczy³a" osobo".

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 18:30:37] • [IP: 93.94.186.***]

w ¶winoujsciu pracuj± wspaniali i oddani pracownicy hospicjum

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 18:28:11] • [IP: 159.205.20.***]

Wszyscy niby zgadzaj± siê, ¿e hospicjum jest potrzebne, przy czym jedni wspieraj± tê inicjatywê nie tylko s³owem, a inni krytykuj± tak dla zasady i oczerniaj± ludzi w ni± zaanga¿owanych. Smutne. Do Go¶cia, który bez ¿adnych dowodów (NIGDY nie stwierdzono ¿adnych naruszeñ finansowych w dzia³alno¶ci tej Fundacji!!) nazywa tak pozytywnych ludzi nieuczciwymi" konowa³ami", którzy udzielaj± pomocy jedynie" Wybrañcom": my¶lê, ¿e jak bêdziesz (czego Ci nie ¿yczê)- jak to sam nazwa³e¶ -" Wybrañcem" potrzebuj±cym pomocy Hospicjum Domowego to zrozumiesz, ¿e tak bezzasadna krytyka nie jest w porz±dku wobec nikogo i niczemu dobremu nie s³u¿y. Ja przeka¿ê swój 1 % na Fundacje. Potrzeba powstania hospicjum nie wymaga komentarza. Mam nadziejê, ¿e nigdy nie bêdê" Wybrañcem", ani nikt z moich bliskich.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 18:25:48] • [IP: 62.69.254.***]

Nareszcie, cos siê rusza w temacie. ale hospicjum winno byæ na lewobrze¿u.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 17:56:48] • [IP: 85.221.191.**]

¿al czytaæ niektóre Pañstwa komentarze. Je¶li kto¶ nie chce pomóc to niech siê nie wypowiada po prostu. Bo plucie jadem tu nie pomo¿e! Dajmy robiæ swoj± pracê ludziom, którzy siê tego podjêli, a zadanie jak mi siê wydaje nie ³atwe. Bardzo wpieram Pañstwa pracê i swój 1% oczywi¶cie przeka¿ê, powodzenia!!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 17:25:18] • [IP: 92.42.112.***]

Do 14:06:40 Skad info, ze Caritas pomóg³ kilkunastu tysiacom osób ? W 2014 Caritas Polska, bez wliczania warto¶ci darów rzeczowych, pozyska³a 238, 1 mln !! Nie" Owsiak pomaga ludziom przeznaczajac srednio 95 zl na kazdego z 400 tys., którym pomog³a akcja WOSP, a" ludzie ludziom pomagaja".Samych wigilijnych swiec rozprowdzono 3 miliony. Czy Caritas czy Owsiak - zawsze jest to dystrybucja srodkow spolecznych.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 17:16:00] • [IP: 83.25.173.***]

Hospicjum jest potrzebne, jasne, lecz ka¿dy glos krytyki odnosz±cy siê do ludzi, którzy rzekomo zbieraj± na ten cel jest natychmiast bombardowany propagand± pseudo-zwolenników. A nie chodzi o ZA czy PRZECIW, przecie¿ sprzeciwów nie ma, wiêc po co to pouczanie? Zadbajcie o zaufanie spo³eczne, przejrzysto¶æ finansów, wyka¿cie, ¿e obecnie funkcjonuj±ce Hospicjum Domowe dostarcza opieki z prawdziwego zdarzenia nie tylko Wybrañcom (bo negatywne g³osy nie bior± siê z pró¿ni, a z czyich¶ negatywnych do¶wiadczeñ w wami w³a¶nie-finansowane z NFZ-u - czyli naszych podatków konowa³y) a potem wo³ajcie o datki drogich darczyñców!!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 17:12:37] • [IP: 164.126.185.***]

Hospicjum jest potrzebne. Bardzo!! Ale mam wrazenie, ze w ¦winouj¶ciu ono ma siê budowac, ale nie wybudowaæ. To trwa ju¿ i trwa i co rok prosz± o 1 procent a postêpów brak.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 17:00:03] • [IP: 159.205.20.***]

Do Go¶cia z 15:15 Czy jeste¶ pewien, ¿e chcia³by¶ byæ dyrektorem hospicjum i na co dzieñ ogl±daæ cierpienie ludzi chorych oraz ich rodzin? Ja nie! Dlatego podziwiam ludzi, którzy podejmuj± siê takich wyzwañ.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 16:55:38] • [IP: 46.205.31.***]

Mam w rodzinie chor± osobê na raka, lekarz dal skierowanie o hospicjum domowe, ale jest problem ta osoba chora jest i mieszka sama, wiec ani lekarz ani pielêgniarka nie bêd± ta osob± siê opiekowaæ bo z ta osoba musi kto¶ mieszkaæ to wtedy oni bêd± tak± chor± odwiedza cm proponuj± hospicjum w Szczecinie ''tak to wyglada

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 16:39:33] • [IP: 159.205.20.***]

My¶lê, ¿e ka¿dy, kto wypisuje te negatywne, czasem wrêcz ¿a³osne komentarze, powinien siê zastanowiæ, czy czasem los mu nie udowodni, ¿e to hospicjum jest potrzebne. Wielki szacunek dla osób, które podjê³y siê zbierania ¶rodków na realizacje tego celu. Ci, którzy krytykuj± takie dzia³ania nie maja wyobra¼ni, czyli s± po prostu g³upcami.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 15:59:55] • [IP: 80.245.182.***]

Schronisko dla bezdomnych, schronisko dla zwierz±t mo¿e funkcjonowaæ na lewobrze¿u bo jest dogodny dojazd.Natomiast dla schorowanych ludzi i ich rodzin trzeba utrudniæ kontakt.Sam pomys³ jest godny poparcia i wsparcia finansowego.Mówi siê o hospicjum ju¿ od dawna.Wreszcie czas zacz±æ dzia³aæ tylko niech fundusze bêd± pod specjalnym nadzorem.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 15:39:46] • [IP: 31.61.131.**]

a czy ateista bêdzie móg³ tam przebywaæ ?

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 15:15:45] • [IP: 80.245.179.***]

JA BRDE DYREKTOREM JUZ MI SIE PODOBA:)

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:48:09] • [IP: 164.126.155.*]

14:06 - a sk±d takie" rewelacje" ¿e tylko kilkunastu tysi±com? A wiesz, ¿e warto¶æ pomocy Caritasu - ze zbiórek od ludzi - to ok.10 razy wiêcej ni¿ Owsiak? ¯e sam Caritas to tylko u³amek pomocy niesionej przez ludzi Ko¶cio³a - bo sa domy samotnych matek, ¶wietlice, szpitale, rozmaita rozdzielana przez ko³a parafialne pomoc, albo wysy³ana nawet na Ukrainê, sam by³em ¶wiadkiem takiego wysy³ania ca³ego busa Polakom (nie tylko Polakom) tam, z par.Chryst.Króla,. Uwaga, mania antykatolicka zalewa oczy, zapytajcie sami siebie, co naprawdê powoduje wami, gdy otwiera siê wam nó¿ w kieszeni wobec tekstu o hospicjum i Kosciele, czy nie trzeba siêgn±æ do fundamentalnych wyborów w waszym sercu? Bo chodzi o g³êbokie relacje" ja-Chrystus"...

Bine • Pi±tek [30.01.2015, 14:40:19] • [IP: 95.40.120.***]

Chwa³a tym, którzy zainicjowali ten projekt. ¦winouj¶cie to nie jaka¶ wioska, tylko du¿e miasto, w którym takie miejsce jak hospicjum powinno byæ. Pomoc chorym przede wszystkim, ale i rodzinie chorego - oby nas to nie dotyczy³o. Powodzenia!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:39:48] • [IP: 46.112.150.***]

155 BANDA BANDE KRYJE . NIECH CHOCIA¯ RAZ ROZLICZ¡ SIE PUBLICZNIE - NIGDY.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:38:27] • [IP: 95.40.43.***]

Mistrzowie z godzin 12.37 i 14.20. Pewnie Rychu z Grzechem. Jak Was zaboli biedne istotki to w te pêdy do tych ludzi znajdziecie kontakt. Chyba, ¿e jeste¶cie takie twardziele, ¿ bez narkotyków wytrzymacie. No to badaj ie siê ch³opaki.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:30:19] • [IP: 83.21.148.**]

Budowaæ, i to jak najszybciej. Nie tylko 1%, ale i nie ¿a³owaæ grosza wp³acaj±c na konto Fundacji Hospicyjnej Przystañ. Ka¿da z³otówka siê liczy, skoro na" Owsiaka" dajecie, dajcie i na Hospicjum. Ono s³u¿y tym, którym nie daj± nadziei, maj± nadzieje i wierz±, ¿e choæ w godziwych warunkach odejd± z tego ¶wiata i stan± przed Bogiem Stwórc±. POMAGAJMY, NIE NARZEKAJMY." Bo wiêcej jest rado¶ci z dawania, ani¿eli z brania". Pozdrawiam wszystkich darczyñców.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:20:44] • [IP: 62.69.203.***]

Tak popieram GOSCIA -Bagatelka z godziny 12;37- Hospicjum tak ale nie z t± ekip± zbieraja i to d³ugo - juz 2 lata temu iswinoujscie pisa³o o rozpoczeciu budowy -jak jest to widz± wszyscy-miss dyrektor -prezes mia³em z tymi ludzmi do czynienia - dzis omijam ich szerokim ³ukiem. Powodzenia -ale dlaczego zabrak³o cywilnej odwagi do podpisania tego samego powielanego od lat apelu-- w³asnym nazwiskiem - tylko wypchniêto rzecznika UM - panie Robercie. ...

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:18:09] • [IP: 92.42.114.***]

takie miejsce powinno powstaæ przy szpitalu ju¿ by³taki pomys³ Panie Prezydencie taka inwestycja powinna powstaæ, spo³eczñstwo siê starzeje, prosimy mieæ to na wzglêdzie

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:08:01] • [IP: 46.113.198.***]

Ju¿ mêty siê odrywaj± od pod³o¿a, ju¿ sarkanie, burczenie, syczenie, ujadanie, sam palcem nie kiwnie, ale otwiera mu siê czacha jak pokrywa pewnego pojemnika i bucha odór wyuczonych kl±tw na Ko¶ció³ - tyle on umie, wypaliæ z prostego mózgu jak ze ¶mieciarki, to co zu¿yte i wtórne, nieswoje, o, tak, on umie tym dymiæ!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:06:40] • [IP: 83.21.28.***]

Do Pana 93.94.186. Nie wiem czy siê orientujesz, ale z danych wynika, ¿e mimo hucznej oprawy w mediach i miliardach p³yn±cych z bud¿etu Caritas pomaga zaledwie kilkunastu tysi±com ludzi rocznie. Dla porównania - Owsiak to pomoc dla 400 tysiêcy. Nikt nie oczernia nikogo, ale liczby mówi± za siebie. Wystarczy zainteresowaæ siê spraw± i sprawdziæ. Pamiêtacie wybuch gazu w Katowicach bodaj¿e? Tam g³o¶no wypowiadali siê ksiê¿a jakiej pomocy udzielili poszkodowanym, ale jako¶ zapomnieli dodaæ, ¿e za ka¿dego poszkodowanego pieni±dze oddaje im miasto. Tak jest w wiêkszo¶ci przypadków. Wiêc, choæ cel szczytny, przestañcie bredziæ o bezinteresowno¶ci.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:56:16] • [IP: 62.69.231.***]

Jak na projektach widzê talie drewniane elementy na tutaj na projekcie, które mia³y byæ na Beton Placu w postaci nawet przystanku autobusowego, to domy¶lam siê, ¿e to jedna i ta sama zaprzyja¼niona firma projektuje.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:51:04] • [IP: 83.89.12.***]

Oby tylko panowaly tam godziwe warunki!! Wiekszosc hospicjow w Polsce to niestety... umieralnie...

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:50:34] • [IP: 46.112.150.***]

113 NIE SI£Y TYLKO FORSY POTRZEBA DU¯O, BARDZO DU¯O DLA POMYS£ODAWCÓW PA NAIWNIAKU.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:50:28] • [IP: 95.129.225.**]

zabraklo miejsca w swinoujsciu na hospicjum ilu mieszkancow ma warszow przytor itd chory pomysl i co za miejsce w swinoujsciu to dlla niemca tylko hotel budowac nalepiej bo z tego kasa

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:42:33] • [IP: 92.42.113.**]

Bardzo szczytna idea. Takie miejsce jest potrzebne przede wszystkim dla nas pacjentów. Dziêkujê za inicjatywê. Pozdrawiam i ¿yczê do¿o si³y do tej ciê¿kiej pracy.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:29:17] • [IP: 80.245.187.***]

Buduje siê tyle lat bo palce macza w tym Caritas. Tam gdzie klechy tam syf, im nigdy forsy do¶æ.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:06:14] • [IP: 93.94.186.***]

Hospicjum Stacjonarne, to nie umieralnia. To miejsce, dom, gdzie ciê¿ko dotkniêty chorob± nowotworow± pacjent bêdzie móg³ w godnych warunkach dokoñczyæ swoj± ziemsk± wêdrówkê. Hospicja, chocia¿ czêsto powywo³ywane do ¿ycia przez zwi±zki wyznaniowe, w tym równie¿ ko¶ció³ katolicki, s± Podmiotami Leczniczymi finansowanymi przez NFZ. Nie mo¿e byæ wiêc mowy o szykanowaniu kogo¶ ze wzglêdu na wyznanie czy ¶wiatopogl±d w ogóle. Ka¿dy chory, którym nie bêdzie siê mog³a opiekowaæ rodzina znajdzie tam opiekê i ukojenie cierpieñ. Ludzie poczytajcie na pocz±tku, nim piszecie jakie¶ bzdury w komentarzach. I jeszcze jedno, choæ nikomu nie ¿yczê, KA¯DY MO¯E POTRZEBOWAÆ POMOCY JAK BÊDZIE CHORY, wszyscy jeste¶my ¶miertelni. Jedno jest pewne, po moich do¶wiadczeniach z Hospicjum Domowym, wiem, ¿e zespó³ ludzi, którzy firmuj± to przedsiêwziêcie jest godny zaufania.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 12:52:42] • [IP: 92.42.115.***]

A ja popieram ten pomys³ --go¶ciu z 12/20 widaæ ¿e nikt nie chorowa³(RAK) z Twojej rodziny--a ja wiem co to znaczy mój m±¿ odszed³ byli¶my za granic± w hospicjum MALOW !!Bardzo dobrze ¿e powstaje u nas takie miejsce---polecam ten 1% ja przeka¿ê na szczytny cel!!Wszystkim DZIÊKUJÊ!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 12:47:11] • [IP: 164.126.155.*]

12:13 - widzisz? piszesz bzdury, powtarzaj±c za Te Fa³sz eNem - jaki¶ miesi±c temu TVN przegra³ sprawê z Caritasem, bo w programie" Uwaga" rzuci³ oszczerstwo, jakoby od Ko¶cio³a kupiono dar dla Caritasu - ofiarowany przez starsze osoby na cele dobroczynne - za bezcen. TVN odwo³a³ siê od tego wyroku, ale apelacja zosta³a odrzucona. S±d zaakcentowa³, ¿e nie dochowano rzetelno¶ci dziennikarskiej. A twoje supozycja, jakoby hospicjum mia³o byc tylko wyznaniowe, to kolejne oszczerstwo. Uwa¿aj, kto¶ ciebie programuje, a nie badaj±c informacji w ró¿nych ¼ród³ach, padasz ofiar± tych k³amstw i szerzysz je.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 12:46:53] • [IP: 86.186.110.***]

Tak na Warszowie chce i wyrazam zgode. Warszow to dzielnica ludzi starszych i samotnych. Czytajac komentarze ``wlos sie jez`` ZACOFANIE!!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 12:40:55] • [IP: 93.94.186.***]

A mo¿e Owsiak pomo¿e??

Bagatelka • Pi±tek [30.01.2015, 12:37:35] • [IP: 93.94.190.***]

Hocpicjum tak -ale ZDECYDOWANIE nie z ta ekipa, która na nie" zbiera". Fundacja hospicyjna" Przystan" - a na co dzieñ jak funkcjonuje hospicjum domowe" zarz±dzane" przez te sam± Pania J. niech opowie kto¶, kto mia³ z nimi do czynienia... !!¯enada, wolajaca o pomste do nieba i zajecie siê w koñcu i przez nfz i przez prokuratora

Do 151.248.62 • Pi±tek [30.01.2015, 12:20:23] • [IP: 188.146.83.***]

Socjalne getta nie powinny byly powstac nigdy. Nie mo¿na dzieliæ ludzi ze wzglegu na kase, bo pamiêtaæ musimy, ¿e blok przy Modrzejewskiej to nie tyko patologia ale te¿ zwyczajnie ubodzy ludzie. Gazoport hmmm. . tyle samo ludzi za, co przeciw gdzies powatac musial. Hospicjum powietrza Ci nie zatruje wiec o co chodzi...? Co to za ró¿nica czy na Warszowie czy w centrum -wa¿ne ¿eby by³o i oby nigdy nie by³o Ci ono potrzebne !!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 12:13:00] • [IP: 80.245.188.***]

Dlaczego miasto siê tym nie zajmie tylko Ko¶ció³? Przynajmniej wszyscy mieliby równe szanse. A mo¿e chodzi o przejmowanie mieszkañ samotnych, chorych osób?

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 11:55:30] • [IP: 46.112.150.***]

NIGDY Z CARITASEM 1 DO 10 PODZIAL.TA 1 NACEL PRZEZNACZENIA RESZTA KOSZTY W£ASNE.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 11:48:26] • [IP: 31.61.129.**]

który bank ¦winoujski da na to kredyt? No zg³aszajcie siê, to przecie¿ najlepsza reklama dla banku a osób które tam trafi± przecie¿ nie bêdzie brakowa³o w rejonie.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 11:46:03] • [IP: 151.248.62.***]

Socjale na Modrzejewskiej, Gazoport, teraz umieralnia... Nastêpne na Warszowie sk³adowisko odpadów toksycznych. Dziêkujemy!

to ¶wiête dzie³o • Pi±tek [30.01.2015, 11:11:58] • [IP: 164.126.155.*]

Ile razy ¶mia³em siê z ryków wniebo(w piek³o?)g³osy na forach, typu: " A ile Ko¶ció³ daje Polsce, on tylko bierze!" Wtedy zazwyczaj odpisywa³em wyliczank± o 50 domach samotnych matek, o¶rodkach rehabilitacyjnych, szpitalach, przedszkolach, ¶wietlicach, itd., prowadzonych przez Kosció³ - choæ nie jest to akurat ca³y sens misji Ko¶cio³a, owa dobroczynno¶æ lub wspieranie spo³eczeñstwa w dzie³ach maj±cych istotny element misyjno¶ci w sobie. No i tu widaæ, na za³±czonym obrazku, przejaw aktywno¶ci Ko¶cio³a, co¶ wymagaj±cego delikatnych instrumentów, delikatniejszych, ni¿ rêce pañstwa, s³u¿by zdrowia, coraz czê¶ciej zwanej. ..ochron± zdrowia (ochroniarzami!). Ja wspomogê budowê hospicjum nie tyle 1% podatku, bo to ma³o, wy¶lê osobnym przekazem pocztowym datek, a przestrzegam darczyñców przed opieraniem siê na us³ugach bankowych, bywaj± dro¿sze nawet w przelewach, od poczty.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 11:10:13] • [IP: 93.94.186.***]

Szczytny cel !! Powinno byæ w Swinoujsciu. Wiem bo moja te¶ciowa le¿a³a w Szczecinie w Hospicjum. Nie do¶æ ¿e daleko to jeszcze te dojazdy. Codziennie nie da³o rady byæ przy niej ze wzgledu naodleg³osc i koszty podrózy, oraz jak kto¶ pracuje to juz makabra, zostaje tylko sobota i niedziela na odwiedziny.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 11:06:20] • [IP: 62.69.231.***]

Ca³y czas gêgaj±, ¿e zbuduj±, zbuduj± i zbudowaæ nie mog±.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 11:04:40] • [IP: 92.42.114.**]

BARDZO POTRZENE DLA NASZYCH MIESZKAÑCÓW , NO I TEN 1 % bêd± chêtni jestem pewna , ja ju¿ z t± straszn± chorob± siê zetknê³am i mam du¿o wiedzy jak pomagaæ takiemu choremu . CHÊTNIE CHARYTATYWNIE POMOGÊ TAK ZWYCZAJNIE OD SERCA .

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 10:55:59] • [IP: 83.21.37.***]

To hospicjum to siê" buduje" ju¿ chyba ze 12 lat!!

Ogl±dasz 1-60 z 60
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ Dzi¶ obchodzimy Dzieñ Stra¿aka, ¶wiêto, które jest ho³dem dla niezwyk³ej odwagi i po¶wiêcenia tych, którzy codziennie stawiaj± czo³a ogniu i niebezpieczeñstwom. Stra¿acy s± nie tylko nieustraszeni w walce z p³omieniami, ale tak¿e pierwszymi, którzy pojawiaj± siê na miejscach wypadków, katastrof naturalnych i innych ekstremalnych sytuacji. Ich praca to nie tylko zawód, ale misja, któr± wykonuj± z niezachwian± determinacj± i odwag± ■ Joanna Agatowska Prezydentem ¦winouj¶cia w I turze! To historyczne zwyciêstwo! Oczywi¶cie musi byæ potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protoko³ów z 27 komisji wyborczych w ¦winouj¶ciu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokona³a trzech swoich konkurentów i w I turze zosta³a prezydentem ¦winouj¶cia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zosta³o jeszcze dokonane. Nast±pi po wydaniu ¦wiadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. wrze¶nia br. Roszczenia obu stron w zwi±zku z prowadzonymi mediacjami s± objête tajemnic± mediacji - t³umaczy Jaros³aw Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta ¦winouj¶cie ■