POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Pi±tek [30.01.2015, 10:49:26] • ¦winouj¶cie

Wspólnie zbudujmy hospicjum

Wspólnie zbudujmy hospicjum

fot. Rzecznik Prezydenta Miasta

Nie ma w¶ród nas osób, które nie s³ysza³yby, a nawet nie zna³yby kogo¶ cierpi±cego na chorobê nowotworow±. Szokiem dla wielu jest informacja o zachorowaniu kogo¶ bliskiego, a nawet znajomego. Dzisiaj, dbaj±c o siebie i stosuj±c odpowiedni± profilaktykê, wiele nowotworów udaje siê wykryæ w bardzo wczesnym stadium, co pozwala na ca³kowite wyleczenie.

Niestety mimo postêpu medycyny, zdarzaj± siê czêsto równie¿ sytuacje, kiedy choroba ta doprowadza do ¶mierci. W ostatnim okresie osoby chore, ale równie¿ ich rodziny wymagaj± bardzo du¿ego wsparcia i pomocy zarówno lekarskiej, pielêgniarskiej, rehabilitacyjnej jak i psychologicznej. Prawdziwym dramatem dzisiejszych czasów jest równie¿ to, ¿e coraz wiêcej osób jest samotnych z ró¿nych powodów i opieka nad nimi w takich sytuacjach spada na bli¿szych, a czasem dalszych znajomych lub s±siadów, bo nie ma kto siê nimi fizycznie opiekowaæ. Takie problemy rozwi±za³oby powstanie Hospicjum Stacjonarnego, w którym osoby chore by³yby umieszczane i otoczone opiek± do koñca swoich dni.

W ¦winouj¶ciu nie ma niestety Hospicjum Stacjonarnego, które rozwi±za³oby wiele trudnych problemów pomocy choremu oraz jego najbli¿szym. Dzisiejszy system opieki zdrowotnej nie pozwala na d³ugoterminowe przebywanie osób w stanie terminalnym w placówkach opieki zdrowotnej, które funkcjonuj± w naszym mie¶cie. Przykro to powiedzieæ, ale przychodzi taki moment, kiedy chorego nie mo¿na ju¿ leczyæ, a jedyn± pomoc stanowi u¶mierzanie jego bólu. O tym jak wa¿ne jest miejsce, w którym w godnych warunkach, w otoczeniu fachowych, ale równie¿ bardzo ¿yczliwych osób, w poczuciu bezpieczeñstwa bêdzie mog³o nast±piæ odej¶cie – nie trzeba chyba nikogo przekonywaæ.

Osoby poszukuj±ce pomocy dla swoich bliskich zmuszone s± dzisiaj do wywo¿enia Ich do placówek daleko oddalonych od ¦winouj¶cia, co bardzo stresuje osoby chore i ich najbli¿szych, odbiera poczucie bezpieczeñstwa, wywo³uje problemy w pracy i powoduje du¿e koszty.

Mo¿na jednak temu zapobiec.

Dlatego te¿ dzia³aj±ca od wielu lat Fundacja Hospicyjna Przystañ, której za³o¿ycielem jest CARITAS Archidiecezji Szczeciñsko – Kamieñskiej wraz z Zarz±dem Fundacji i zespo³em ¶winoujskiego Hospicjum Domowego, podjê³a siê wysi³ku wybudowania w ¦winouj¶ciu Hospicjum Stacjonarnego.

Miejsce zosta³o przeznaczone na taki obiekt, dziêki ¿yczliwo¶ci Parafii ¶w. Wojciecha oraz w³adz Miasta ¦winouj¶cie, które przekaza³y odpowiedni± dzia³kê, zlokalizowan± w dzielnicy ¦winouj¶cie – Warszów przy ul. Sosnowej 5a. Gotowy jest równie¿ projekt tego obiektu, a mieszkañcy dzielnicy ¦winouj¶cie – Warszów z aprobat± przyjêli informacjê o zlokalizowaniu Hospicjum w tej dzielnicy.

W tym roku Fundacja Hospicyjna „Przystañ” uzyska³a status Organizacji Po¿ytku Publicznego (OPP), co oznacza, ¿e mo¿liwe jest przekazanie przez ka¿dego podatnika 1% z rozliczenia PIT na realizacjê tej jak¿e wa¿nej dla wszystkich mieszkañców ¦winouj¶cia inwestycji.

- Ka¿dy z Pañstwa i ka¿dy z pracowników ¶winoujskich firm rozlicza jak, co roku swoje dochody sk³adaj±c do Urzêdu Skarbowego PIT. Pañstwo polskie wprowadzi³o prawo, w wyniku którego, ka¿dy obywatel mo¿e przeznaczyæ 1% swojego dochodu na dzia³alno¶æ ró¿nych organizacji czy osób, które posiadaj± status OPP. – mówi Bart³omiej Szablewski Prezes Fundacji Hospicyjnej Przystañ w ¦winouj¶ciu - W zwi±zku z tym pragniemy Pañstwa zachêciæ do tego, aby od tego roku, wspólnymi si³ami zaanga¿owania wszystkich mieszkañców ¦winouj¶cia zbudowaæ Hospicjum, które bêdzie s³u¿y³o przede wszystkim Mieszkañcom ¦winouj¶cia i ich rodzinom w rozwi±zaniu naprawdê powa¿nych problemów, które równie¿ mog± staæ siê udzia³em ka¿dego z nas.

Jak staæ siê jednym z buduj±cych Hospicjum dla ¦winouj¶cia?

1. Kiedy ka¿dy z Pañstwa bêdzie wype³nia³ swój PIT – prosimy o wpisanie w odpowiedniej rubryce numeru KRS 0000405479, który pozwoli Urzêdowi Skarbowemu na przekazanie na konto Fundacji Hospicjum 1% kwoty Pañstwa podatku (proszê pamiêtaæ, ¿e nie stanowi to dla Pañstwa ¿aden dodatkowy wydatek! Pieni±dze przekazywane s± przez pañstwo polskie dla danej organizacji!)

Czy bêdzie to 1 z³ czy 100 z³ – Spo³eczny Komitet Budowy Hospicjum bêdzie siê cieszyæ z ka¿dej najmniejszej nawet kwoty, gdy ka¿da ona pozwoli ona na szybkie rozpoczêcie budowy.

2. Je¶li PIT Pañstwa wype³niany jest przez Wasz zak³ad pracy – prosimy o podanie w Firmie numeru KRS 0000405479 i poproszenie o wpisanie go do osobistego PIT-u.

Jak mo¿na dodatkowo pomóc w budowie Hospicjum dla ¦winouj¶cia?

Mo¿na dokonaæ równie¿ dobrowolnej wp³aty na konto Fundacji Hospicyjnej „Przystañ”

98 1940 1076 3105 1235 0000 0000

Hospicjum Stacjonarne „Przystañ” w dzielnicy ¦winouj¶cie – Warszów mo¿e zostaæ szybko wybudowane dziêki wielkiemu sercu i ¿yczliwo¶ci ka¿dego z nas!

To takie proste – wystarczy wpisaæ do PIT numer KRS Fundacji, a ka¿dy z nas stanie siê budowniczym tej jak¿e wa¿nej dla mieszkañców ¦winouj¶cia inwestycji.

Dzia³aj±c RAZEM wspólnie zbudujemy Hospicjum w ¦winouj¶ciu - trwa³y pomnik tego, ¿e ¿yj± tu Ludzie o wielkim wspó³czuciu i dobroci dla innych ciê¿ko chorych Ludzi.

Rzecznik prezydenta miasta


komentarzy: 60, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 26-50 z 60

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 16:39:33] • [IP: 159.205.20.***]

My¶lê, ¿e ka¿dy, kto wypisuje te negatywne, czasem wrêcz ¿a³osne komentarze, powinien siê zastanowiæ, czy czasem los mu nie udowodni, ¿e to hospicjum jest potrzebne. Wielki szacunek dla osób, które podjê³y siê zbierania ¶rodków na realizacje tego celu. Ci, którzy krytykuj± takie dzia³ania nie maja wyobra¼ni, czyli s± po prostu g³upcami.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 15:59:55] • [IP: 80.245.182.***]

Schronisko dla bezdomnych, schronisko dla zwierz±t mo¿e funkcjonowaæ na lewobrze¿u bo jest dogodny dojazd.Natomiast dla schorowanych ludzi i ich rodzin trzeba utrudniæ kontakt.Sam pomys³ jest godny poparcia i wsparcia finansowego.Mówi siê o hospicjum ju¿ od dawna.Wreszcie czas zacz±æ dzia³aæ tylko niech fundusze bêd± pod specjalnym nadzorem.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 15:39:46] • [IP: 31.61.131.**]

a czy ateista bêdzie móg³ tam przebywaæ ?

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 15:15:45] • [IP: 80.245.179.***]

JA BRDE DYREKTOREM JUZ MI SIE PODOBA:)

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:48:09] • [IP: 164.126.155.*]

14:06 - a sk±d takie" rewelacje" ¿e tylko kilkunastu tysi±com? A wiesz, ¿e warto¶æ pomocy Caritasu - ze zbiórek od ludzi - to ok.10 razy wiêcej ni¿ Owsiak? ¯e sam Caritas to tylko u³amek pomocy niesionej przez ludzi Ko¶cio³a - bo sa domy samotnych matek, ¶wietlice, szpitale, rozmaita rozdzielana przez ko³a parafialne pomoc, albo wysy³ana nawet na Ukrainê, sam by³em ¶wiadkiem takiego wysy³ania ca³ego busa Polakom (nie tylko Polakom) tam, z par.Chryst.Króla,. Uwaga, mania antykatolicka zalewa oczy, zapytajcie sami siebie, co naprawdê powoduje wami, gdy otwiera siê wam nó¿ w kieszeni wobec tekstu o hospicjum i Kosciele, czy nie trzeba siêgn±æ do fundamentalnych wyborów w waszym sercu? Bo chodzi o g³êbokie relacje" ja-Chrystus"...

Bine • Pi±tek [30.01.2015, 14:40:19] • [IP: 95.40.120.***]

Chwa³a tym, którzy zainicjowali ten projekt. ¦winouj¶cie to nie jaka¶ wioska, tylko du¿e miasto, w którym takie miejsce jak hospicjum powinno byæ. Pomoc chorym przede wszystkim, ale i rodzinie chorego - oby nas to nie dotyczy³o. Powodzenia!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:39:48] • [IP: 46.112.150.***]

155 BANDA BANDE KRYJE . NIECH CHOCIA¯ RAZ ROZLICZ¡ SIE PUBLICZNIE - NIGDY.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:38:27] • [IP: 95.40.43.***]

Mistrzowie z godzin 12.37 i 14.20. Pewnie Rychu z Grzechem. Jak Was zaboli biedne istotki to w te pêdy do tych ludzi znajdziecie kontakt. Chyba, ¿e jeste¶cie takie twardziele, ¿ bez narkotyków wytrzymacie. No to badaj ie siê ch³opaki.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:30:19] • [IP: 83.21.148.**]

Budowaæ, i to jak najszybciej. Nie tylko 1%, ale i nie ¿a³owaæ grosza wp³acaj±c na konto Fundacji Hospicyjnej Przystañ. Ka¿da z³otówka siê liczy, skoro na" Owsiaka" dajecie, dajcie i na Hospicjum. Ono s³u¿y tym, którym nie daj± nadziei, maj± nadzieje i wierz±, ¿e choæ w godziwych warunkach odejd± z tego ¶wiata i stan± przed Bogiem Stwórc±. POMAGAJMY, NIE NARZEKAJMY." Bo wiêcej jest rado¶ci z dawania, ani¿eli z brania". Pozdrawiam wszystkich darczyñców.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:20:44] • [IP: 62.69.203.***]

Tak popieram GOSCIA -Bagatelka z godziny 12;37- Hospicjum tak ale nie z t± ekip± zbieraja i to d³ugo - juz 2 lata temu iswinoujscie pisa³o o rozpoczeciu budowy -jak jest to widz± wszyscy-miss dyrektor -prezes mia³em z tymi ludzmi do czynienia - dzis omijam ich szerokim ³ukiem. Powodzenia -ale dlaczego zabrak³o cywilnej odwagi do podpisania tego samego powielanego od lat apelu-- w³asnym nazwiskiem - tylko wypchniêto rzecznika UM - panie Robercie. ...

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:18:09] • [IP: 92.42.114.***]

takie miejsce powinno powstaæ przy szpitalu ju¿ by³taki pomys³ Panie Prezydencie taka inwestycja powinna powstaæ, spo³eczñstwo siê starzeje, prosimy mieæ to na wzglêdzie

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:08:01] • [IP: 46.113.198.***]

Ju¿ mêty siê odrywaj± od pod³o¿a, ju¿ sarkanie, burczenie, syczenie, ujadanie, sam palcem nie kiwnie, ale otwiera mu siê czacha jak pokrywa pewnego pojemnika i bucha odór wyuczonych kl±tw na Ko¶ció³ - tyle on umie, wypaliæ z prostego mózgu jak ze ¶mieciarki, to co zu¿yte i wtórne, nieswoje, o, tak, on umie tym dymiæ!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 14:06:40] • [IP: 83.21.28.***]

Do Pana 93.94.186. Nie wiem czy siê orientujesz, ale z danych wynika, ¿e mimo hucznej oprawy w mediach i miliardach p³yn±cych z bud¿etu Caritas pomaga zaledwie kilkunastu tysi±com ludzi rocznie. Dla porównania - Owsiak to pomoc dla 400 tysiêcy. Nikt nie oczernia nikogo, ale liczby mówi± za siebie. Wystarczy zainteresowaæ siê spraw± i sprawdziæ. Pamiêtacie wybuch gazu w Katowicach bodaj¿e? Tam g³o¶no wypowiadali siê ksiê¿a jakiej pomocy udzielili poszkodowanym, ale jako¶ zapomnieli dodaæ, ¿e za ka¿dego poszkodowanego pieni±dze oddaje im miasto. Tak jest w wiêkszo¶ci przypadków. Wiêc, choæ cel szczytny, przestañcie bredziæ o bezinteresowno¶ci.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:56:16] • [IP: 62.69.231.***]

Jak na projektach widzê talie drewniane elementy na tutaj na projekcie, które mia³y byæ na Beton Placu w postaci nawet przystanku autobusowego, to domy¶lam siê, ¿e to jedna i ta sama zaprzyja¼niona firma projektuje.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:51:04] • [IP: 83.89.12.***]

Oby tylko panowaly tam godziwe warunki!! Wiekszosc hospicjow w Polsce to niestety... umieralnie...

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:50:34] • [IP: 46.112.150.***]

113 NIE SI£Y TYLKO FORSY POTRZEBA DU¯O, BARDZO DU¯O DLA POMYS£ODAWCÓW PA NAIWNIAKU.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:50:28] • [IP: 95.129.225.**]

zabraklo miejsca w swinoujsciu na hospicjum ilu mieszkancow ma warszow przytor itd chory pomysl i co za miejsce w swinoujsciu to dlla niemca tylko hotel budowac nalepiej bo z tego kasa

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:42:33] • [IP: 92.42.113.**]

Bardzo szczytna idea. Takie miejsce jest potrzebne przede wszystkim dla nas pacjentów. Dziêkujê za inicjatywê. Pozdrawiam i ¿yczê do¿o si³y do tej ciê¿kiej pracy.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:29:17] • [IP: 80.245.187.***]

Buduje siê tyle lat bo palce macza w tym Caritas. Tam gdzie klechy tam syf, im nigdy forsy do¶æ.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 13:06:14] • [IP: 93.94.186.***]

Hospicjum Stacjonarne, to nie umieralnia. To miejsce, dom, gdzie ciê¿ko dotkniêty chorob± nowotworow± pacjent bêdzie móg³ w godnych warunkach dokoñczyæ swoj± ziemsk± wêdrówkê. Hospicja, chocia¿ czêsto powywo³ywane do ¿ycia przez zwi±zki wyznaniowe, w tym równie¿ ko¶ció³ katolicki, s± Podmiotami Leczniczymi finansowanymi przez NFZ. Nie mo¿e byæ wiêc mowy o szykanowaniu kogo¶ ze wzglêdu na wyznanie czy ¶wiatopogl±d w ogóle. Ka¿dy chory, którym nie bêdzie siê mog³a opiekowaæ rodzina znajdzie tam opiekê i ukojenie cierpieñ. Ludzie poczytajcie na pocz±tku, nim piszecie jakie¶ bzdury w komentarzach. I jeszcze jedno, choæ nikomu nie ¿yczê, KA¯DY MO¯E POTRZEBOWAÆ POMOCY JAK BÊDZIE CHORY, wszyscy jeste¶my ¶miertelni. Jedno jest pewne, po moich do¶wiadczeniach z Hospicjum Domowym, wiem, ¿e zespó³ ludzi, którzy firmuj± to przedsiêwziêcie jest godny zaufania.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 12:52:42] • [IP: 92.42.115.***]

A ja popieram ten pomys³ --go¶ciu z 12/20 widaæ ¿e nikt nie chorowa³(RAK) z Twojej rodziny--a ja wiem co to znaczy mój m±¿ odszed³ byli¶my za granic± w hospicjum MALOW !!Bardzo dobrze ¿e powstaje u nas takie miejsce---polecam ten 1% ja przeka¿ê na szczytny cel!!Wszystkim DZIÊKUJÊ!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 12:47:11] • [IP: 164.126.155.*]

12:13 - widzisz? piszesz bzdury, powtarzaj±c za Te Fa³sz eNem - jaki¶ miesi±c temu TVN przegra³ sprawê z Caritasem, bo w programie" Uwaga" rzuci³ oszczerstwo, jakoby od Ko¶cio³a kupiono dar dla Caritasu - ofiarowany przez starsze osoby na cele dobroczynne - za bezcen. TVN odwo³a³ siê od tego wyroku, ale apelacja zosta³a odrzucona. S±d zaakcentowa³, ¿e nie dochowano rzetelno¶ci dziennikarskiej. A twoje supozycja, jakoby hospicjum mia³o byc tylko wyznaniowe, to kolejne oszczerstwo. Uwa¿aj, kto¶ ciebie programuje, a nie badaj±c informacji w ró¿nych ¼ród³ach, padasz ofiar± tych k³amstw i szerzysz je.

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 12:46:53] • [IP: 86.186.110.***]

Tak na Warszowie chce i wyrazam zgode. Warszow to dzielnica ludzi starszych i samotnych. Czytajac komentarze ``wlos sie jez`` ZACOFANIE!!

Go¶æ • Pi±tek [30.01.2015, 12:40:55] • [IP: 93.94.186.***]

A mo¿e Owsiak pomo¿e??

Bagatelka • Pi±tek [30.01.2015, 12:37:35] • [IP: 93.94.190.***]

Hocpicjum tak -ale ZDECYDOWANIE nie z ta ekipa, która na nie" zbiera". Fundacja hospicyjna" Przystan" - a na co dzieñ jak funkcjonuje hospicjum domowe" zarz±dzane" przez te sam± Pania J. niech opowie kto¶, kto mia³ z nimi do czynienia... !!¯enada, wolajaca o pomste do nieba i zajecie siê w koñcu i przez nfz i przez prokuratora

Ogl±dasz 26-50 z 60
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ Dzi¶ obchodzimy Dzieñ Stra¿aka, ¶wiêto, które jest ho³dem dla niezwyk³ej odwagi i po¶wiêcenia tych, którzy codziennie stawiaj± czo³a ogniu i niebezpieczeñstwom. Stra¿acy s± nie tylko nieustraszeni w walce z p³omieniami, ale tak¿e pierwszymi, którzy pojawiaj± siê na miejscach wypadków, katastrof naturalnych i innych ekstremalnych sytuacji. Ich praca to nie tylko zawód, ale misja, któr± wykonuj± z niezachwian± determinacj± i odwag± ■ Joanna Agatowska Prezydentem ¦winouj¶cia w I turze! To historyczne zwyciêstwo! Oczywi¶cie musi byæ potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protoko³ów z 27 komisji wyborczych w ¦winouj¶ciu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokona³a trzech swoich konkurentów i w I turze zosta³a prezydentem ¦winouj¶cia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zosta³o jeszcze dokonane. Nast±pi po wydaniu ¦wiadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. wrze¶nia br. Roszczenia obu stron w zwi±zku z prowadzonymi mediacjami s± objête tajemnic± mediacji - t³umaczy Jaros³aw Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta ¦winouj¶cie ■