Karsibór I to druga z jednostek obsługujących ogólnodostępną przeprawę promową „Centrum”, która poddana zostaje gruntownemu remontowi. Jak informuje magistrat, najważniejszym jego elementem był remont siłowni wraz z wymianą napędu promu. Wygląda jednak na to, że nie wszystko zostało zrobione.
- Oprócz siłowni zmodernizowana będzie również część sterówki, konkretnie wymieniony zostanie pulpit sterowniczy - informował nas w piątek rzecznik prezydenta Robert Karelus.- Koszt remontu to 14,9 mln złotych. Z czego 5,5 mln złotych pochodzi z rezerwy budżetowej państwa. Resztę dokłada miasto.
Wykonawcę remontu, Morską Stocznię Remontową „Gryfia” w Szczecinie wybrano w trzecim przetargu. W dwóch pierwszych kwoty proponowane przez oferentów znacznie przewyższały środku zabezpieczone na ten cel w budżecie.
Według zapowiedzi magistratu, prom miał wrócić na przeprawę pod koniec czerwca. W piątek zapytaliśmy magistrat, kiedy w końcu jednostkę zobaczymy na naszych wodach.
- Jeżeli prom „Karsibór I” przejdzie dzisiejszą, poranną, ostatnią kontrolę inspekcji Urzędu Morskiego, jeszcze dziś lub jutro przypłynie do Świnoujścia - mówił nam tego samego dnia rzecznik prezydenta.- Jednostka od lutego znajduje się w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie.
Jeszcze tego samego dnia, około godz. 18, długo wyczekiwany prom zacumował w Świnoujściu.
Jak informuje magistrat, kara umowna za każdy dzień zwłoki wynosi prawie 15 tys. złotych.
Jako pierwszy, w 2012 roku , remontowi poddany został „Karsibór II”. Podobnie jak teraz, przetarg na jego wykonanie wygrała MSR „Gryfia”. Koszt wyniósł niecałe 13 mln złotych, z czego 7 mln złotych miasto otrzymało z rezerwy budżetowej państwa. Wiosną 2014 roku jednostka powróciła na przeprawę promową „Centrum”.
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
Co prom to silniki innej marki, ale trudno. trzeba było dać zarobić bliskim i znajomym, więc projekt karsibora II (który można było nieco odchudzić) wyrzucono do kosza. Teraz Karsibór I ma najnowocześniejszy napęd ze wszystkich tego typu stosowanych w latach 80- tych ubiegłego wieku. K I ma inne silniki, inne pędniki i w ogóle jest to teraz coś czym miasto może szokować okrętowców. Nikt w ostatnich 25 latach nie zbudował na świecie czegoś równie nieracjonalnego, kosztownego w serwisowaniu (6 silników, 4 pędniki). Nawet w Korei Północnej, ale Polak potrafi.
Jak się zepsują Promy to Mamy Wojskowe Barki Desantowe do przewozu Ludzi i Samochodów Jako Tramwaje Wodne Już taka próba Generalna była przy promach Bieliki Ludzie byli zadowoleni w razie czego
To" tylko" ok. 3, 5 miesiąca PO terminie! Ten nieudaczny zarząd stoczni z partyjnego nadania PO robi wszystko aby stocznia upadła.
Wszystko ładnie i pięknie, ale moim zdaniem powinni pomyśleć i dołożyć dodatkowy pokład. Za jednym razem zabrał by dwa razy więcej aut.
bral pilota bral bo przeciez pilot tez musi zarobic :)
Jest ok ludzie mają pracę🔧🚢
Tyle milionów ładują w stare trupy niech szlak trafi tą całą politykę. jedyne wyjście żeby przestali ładować kasę w te trupy to puścić na wszystkie jednostki Karsiborów paru islamskich łbów żeby się na nich rozerwali i zatopili te uboty może wtedy by coś pomyśleli o stałym połączeniu
Największą głupotą było wywalenie takiej kasy na zupełnie inną i gorszą jak na przebudowanym Karsiborze II siłownię. To znacznie zmniejszy możliwość elastycznej wymiany szyprów pomiędzy promami, a tym samym szybkiego reagowania na rozładowanie kolejek poprzez wprowadzenie dodatkowego promu na kilka godzin , może zmniejszyć bezpieczeństwo żeglugi w związku z koniecznością poznawania różnych systemów sterowania przez szyprów, a tym samym zwiększy koszty w związku z koniecznością zatrudnienia większej liczby szyprów i mechaników wyspecjalizowanych na jednym promie. Ponadto zwiększy koszty remontu i utrzymania promów poprzez konieczność zabezpieczenia kompletu rożnych części i mechanizmów na każdy konkretnie prom, a nie jednego kompletu pasującego na każdy z czterech promów. Kto w tej firmie pracuje, jakie kompetencje posiada, dlaczego nie myśli, przecież to nasze pieniądze !! Miasto nie powinno żądać od Gryfii kary 1, 5 mln zł, bo to może grozić upadkiem, także naszej stoczni !
Jacek z Kołobrzegu • Niedziela [11.10.2015, 09:13:21] • [IP: 93.89.204.**] tak, brał pilota.
Chwała PROMOM. Dokąd będą promy pływały dotąd będzie istniało Świnoujście. Turyści uwielbiają promy bo to jedna z atrakcji. Proponuję Warszów tubylcom a Uznam turystom.
Do ryynio • Sobota [10.10.2015, 21:59:12] • [IP: 83.249.31.**] Tak ale na pokładzie innego statku? Teraz ja mam pytanie: Czy on na przejście brał pilota.
To ile mniej miasto zapłaciło za remont K-I ? Ile kary zapłaciła stocznia ?
Doje...ć gryfi za nie terminowe oddanie jednostki do eksploatacji.
Dlaczego nie przebudowano go w tym samym standardzie co" dwójka"? Czy Świnoujście to tak bogate miasto, że może sobie pozwolić na eksploatację każdego promu innego tylu/w innej konfiguracji? Gdzie unifikacja? I jeśli już zamontowano te nowe kominy (które będą truły pasażerów na pokładzie) to nie zlikwidowano starych?
szmal w remont starej jednostki wyłożony, a co ze stalą przeprawą. czy nikt tam nie umie liczyc
ponad 100 dni opoznienia razy 15 000 za dzien daje juz 1 500 000 kary. ... całe 10% kontraktu. .. bogata ta" GRYFIA" !!
i yo wszystko dla turystów a oni wciąż narzekają
Toż to szok!
Tęskniłem...
15mln?? haha dolozyli by cos wiecej kupili nowy na gwarancji i by posluszyl a nie co chwile remonty za 15 mln truposza gdzie dawno powinien isc na wozenie niemiaszkow
Jaki rząd taki prom, tak rządy Kopacz wpływają na rozwoj regionu
pytanie do fachowców, czy Karsibór dałby sobie rade na Atlantyku? czy doplynąłby do Ameryki?
wynalzek z 3 silowniami i 4 niezaleznymi silnikami + agregaty... i te kominy... :)
I jak nie lubisz promy to się wyprowadź gdzie nie ma. Np na warszow. Tam są pokoje...