POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [27.02.2018, 23:07:40] • Świnoujście

Ryszard Teterycz: „Za bardzo zachłysnęliśmy się inwestycjami, unijną kasą!”

Ryszard Teterycz: „Za bardzo zachłysnęliśmy się inwestycjami, unijną kasą!”

fot. Sławomir Ryfczyński

Dyskusja na temat kolejnej potężnej wycinki drzew, która tym razem objęła bardzo wrażliwy obszar sąsiadujący z białą wydmą nie toczy się tym razem zgodnie ze schematem, do którego przyzwyczailiśmy się w ostatnich latach. Zwykle wystarczyło roztoczenie przed radnymi wspaniałej wizji i poparcie jej inną – milionów unijnego dofinansowania, by – już na wstępie zamknąć usta ewentualnym przeciwnikom. Tym razem jest jednak inaczej, a na krótkowzroczność takiego myślenia zwrócił uwagę radny Ryszard Teterycz.

„Dość już zachwytu nad wspaniałymi wizjami i milionami Euro!”- apelował głośno Ryszard Teterycz, podsumowując niejako długa dyskusję nad sprawą ostrego cięcia drzew pod kolejne inwestycje w mieście, a szczególnie - wielkiej wycinki pod tzw. „promenadę zdrowia”. Zdaniem radnego grzechem władzy ostatnich lat jest w Świnoujściu jest bezrefleksyjna inwestycyjna megalomania.

-”Zmieniamy oblicze miasta i chwalimy się kolejnymi projektami unijnymi ale przecież musimy myśleć przy tym o tych, dla których to robimy, o przyszłych pokoleniach.” Zdaniem radnego nad takimi inwestycjami, które wiążą się z wycinką zieleni, lasu powinniśmy się dwa razy zastanawiać.

- ”Świnoujście jest miastem, w którym każda inwestycja musi współgrać z ekologią!”- podkreślał radny i przypominał że żyjemy wczasach, w których czyste powietrze jest w Polsce na wagę złota, kiedy największym wrogiem mieszkańców miast staje się smog. A to przecież drzewa są naszym najpotężniejszym, naturalnym sojusznikiem w tej walce.

- ”W wielu miejscach kraju o tym zapomniano i teraz mają z tym wielki kłopot”- mówił Ryszard Teterycz.

- ”My możemy tego błędu nie popełnić!”- zakończył z nadzieją.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 122, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-122 z 122

Gość • Środa [07.03.2018, 11:11:48] • [IP: 95.160.158.**]

Emeryturę to on wojskową oczywiscie.Ale czy komunistom wyszła z głowy ochota na władzę ? Masz pooparcie wsrod wojskowych wszak było się politrukiem.

Gość • Sobota [03.03.2018, 22:35:58] • [IP: 77.176.200.**]

hipokryzja do potegi n-tej!

Gość • Sobota [03.03.2018, 12:18:20] • [IP: 78.88.31.***]

No tak idą wybory i radny Teterycz się obudził, co jest tym bardziej uzasadnione, że ostatnio odsunięto go od. .. władzy i konfitur.

Gość • Piątek [02.03.2018, 19:28:56] • [IP: 86.82.99.**]

Coąć te krzaki

Gość • Czwartek [01.03.2018, 18:37:59] • [IP: 88.156.206.***]

Kończ waść i wstydu oszczędź - ale w tym wypadku wstydu sobie! Pokaż Pan publicznie co zrobiłeś kiedy uchwalano plan zagospodarowania Dzielnicy Nadmorskiej?. Kopnij się Pan Panie radny w te miejsca wycinki i przypomnij sobie co tam w tych zaroślach było? Nie pamiętasz Pan?, no to Panu przypomnę " w tych chaszczach zwłaszcza latem była publiczna toaleta, walały sie tam - co było widać z przejść na plażę :tampony, podpaski, strzykawki, osrany papier toaletowy, rozmaite szmaty, a nawet stare meble. Myślę że jakaś droga pomiędzy wydmami, a nowo-powstałymi zabudowaniami przy promenadzie to wcale nie jest głupi pomysł ! i trochę odstraszy tych co przywykli zamiast w toalecie- załatwiać się tak jak w swoich miejscowościach w krzakach albo za stodołami! Ale fakt, że rozpoczęcie tej wycinki teraz w okresie przedwyborczym jest głupie bo daje paliwo takim własnie Teteryczom i innym wybudzonym z letargu radnym, czyli prawie wszystkim w obecnej kadencji Rady.

Gość • Środa [28.02.2018, 23:08:34] • [IP: 93.94.190.***]

Facet dobrze mówi, i ma mój głos, znam go, ma emeryturę, nie musi kręcić lodów, ma twarz, której brakuje wielu szczególnie tych cwaniakom pracym do np budowy terminala kontenerowego..mam nadzieję że nie dopuszcza do tej gigantyczne głupiej inwestycji... Bo specjalista od tusz mięsnych jakie ma zdanie? Może w końcu publicznie je powiedzieć?

Gość • Środa [28.02.2018, 22:45:38] • [IP: 80.245.178.**]

Panie Ryszardzie gdzie Pan był do tej pory? Zapaliło się? Żenada Panie Komandorze, jako polityczny dywizjonu był Pan prawie w porządku, patrzył Pan ale niestety nic nie robił, posłuszny do końca, nie wiem co jest gorsze. W nowej sytuacji pięknie się pan odnalazł. Czy to koniec? Nie wierzę, zawsze można się przefarbować.

Gość • Środa [28.02.2018, 21:30:20] • [IP: 188.146.128.**]

Wstyd szanowny radny, dotąd gęba zamknięta a nagle obudził się gdy jednak nic się nie dzieje - NIE. RÓB KOMUSZKU. ZADYMY - bo czas najwyższy i należy te syfy wykarczować i sprzątnąć. NIE. ŁADNIE WALIĆ W SWOJE. KORYTO

gryf • Środa [28.02.2018, 20:49:13] • [IP: 95.129.229.***]

do IP. ...22: Źle zrozumiałeś mój wpis. Pierwsza część dotyczyła wyobcowania stałych mieszkańców Ś-cia z problemów miasta i oddaliła ich od morza i tego co tam jest. Całe szczęście, że nie wszystkich. A w drugiej części zauważam, że obcy inwestorzy także właściciele hoteli, tak mało uczestniczą w życiu miasta. Są bezimienni i znani tylko nielicznym notablom. Jestem za gośćmi z Niemiec, mam wielu tam przyjaciół, także gości hotelowych jednakże potrafię ich słuchać i wiem o ich uwagach i obawach odnośnie goszczenia ich i dalszego rozwoju naszego miasta. Jestem pewny, że moja postawa pozytywnie wpływa na ich ponowny przyjazd. Pozdrawiam

Gość • Środa [28.02.2018, 20:10:11] • [IP: 188.146.38.***]

ten Pan zawsze mówi wszystkim swoim podwładnym przed kolejnymi wyborami - głosuj na mnie bo przestaną się z nami liczyć. O to jemu chodzi -o władzę i tylko o władzę a nie o mieszkańców !

Gość • Środa [28.02.2018, 18:53:21] • [IP: 176.221.122.***]

„Za bardzo zachłysnęliśmy się inwestycjami, unijną kasą!” No!-jak mówi klasyk. Neomarksistowską Unią w ogóle!.

Gość • Środa [28.02.2018, 18:40:27] • [IP: 80.245.186.***]

TRADYCYJNIE UJAWNIA SIE PAN PRZED WYBORAMI, PANA TOWARZYSZ W UBIEGLYM MIESIACU NAWOLYWAL-ZWOLNIC MIEJSCA PRACY DLA MLODYCH, A PAN KTORA LADENCJE BLOKUJE STOLEK?Z ILU ZRODEL PAN BIERZE KASIORE?MA ODWAGE TO PO WIEDZIEC?JAKIE MA PAN ZASLUGI DLA MIASTA?JUZ MAMY DOSC TYCH TOWARZYSZY, KTORZY ZA NIC NIE ODPOWIADAJA!

Gość • Środa [28.02.2018, 18:28:55] • [IP: 37.47.147.***]

17.09.52 nie jest koniunkturalistą ? To jakim sposobem kiedy popierał burmistrza rękoma i nogami betonowanie mu nie przeszkadzało !!

Gość • Środa [28.02.2018, 17:23:28] • [IP: 185.210.39.**]

faktycznie czas na zmiany, na mlodych i kreatywnych ale ten pan już usilnie walczy, żeby dalej zachować swój ciepły stołeczek zamiast swoją" mądrość " przekazać wnukom

Osada • Środa [28.02.2018, 17:09:52] • [IP: 93.94.190.***]

Nie często jestem na sesji, ale gdy wypowiada się Pan Teterycz jest to dla mnie niezwykła przyjemność słuchać mądrych, wyważonych wypowiedzi. Zawsze merytorycznie przygotowany czy jest to sesja, czy spotkanie z mieszkańcami na Ognicy, czy na Warszowie. Do tego niezwykle taktowny, nonszalancki Pan. Oby takich więcej w tej i kolejnej Radzie Miasta. Powodzenia Panie Rdny, tak proszę trzymać. A zapomniałam o najważniejszym: nie jest politykiem koniunkturalnym. Wierny zasadom, czy na wozie, czy pod wozem. A tą cechę charakteru szanuję u ludzi NAJBARDZIEJ !!

Gość • Środa [28.02.2018, 16:54:53] • [IP: 5.60.52.***]

Spoko ! To jest zupełnie normalna wycinka ! Żyję tu długo to wiem że jeszcze 40 lat temu takich drzew tu nie było ! Najwyższy czas je wreszcie wyciąć !

Gość • Środa [28.02.2018, 16:54:45] • [IP: 37.248.156.***]

A widzieliście wycięty wielki, kilkumetrowy, na pewno ponadstuletni cis na promenadzie, na przeciwko wylotu ul. Prusa?

Gość • Środa [28.02.2018, 16:44:18] • [IP: 185.210.39.**]

Zabetonowane propagandą to mają łby ci radni z sld. Niech zwołają konferencję na plaży że tam drzewa nie rosną

Gość • Środa [28.02.2018, 16:26:08] • [IP: 95.129.225.**]

Pan radny Teterycz to bardzo mądry i odważny człowiek. Konsekwentnie broni Prawobrzeża i całego Świnoujścia przez portem kontenerowym. Dlatego ma tak duże poparcie wśród mieszkańców i szczególnie mundurowych.

Gość • Środa [28.02.2018, 16:19:18] • [IP: 37.47.158.**]

Oni sami wybierają się między sobą.Jest ich tyle że tyko tsunami by mogo coś zmienić

Gość • Środa [28.02.2018, 16:17:12] • [IP: 80.245.178.***]

YOUTUBE : Gdzie są pieniądze za las? Telefon

Gość • Środa [28.02.2018, 15:48:08] • [IP: 80.245.189.**]

Polityczny R.Teterycz, chłopie szukasz punktów w wyborach PRECZ z SLD=PZPR, !!

Gość • Środa [28.02.2018, 15:44:37] • [IP: 80.245.179.***]

Za komuny na stołku, za demokracji na stołku. Na emeryturę pasożycie.

Gość • Środa [28.02.2018, 15:40:07] • [IP: 37.47.191.***]

Robi zadyme żeby zrobić wodę z mózgu, stara PRL owska metoda. Te chaszcze powinny być wycięte w pien. Niedawno było tam morze, teraz wylęgarnia komarów. Niech zabiega o ParkZdrojowy, który jest po stronie zachodniej z czasów PRLu.

Gość • Środa [28.02.2018, 15:26:31] • [IP: 62.69.251.***]

mleko się wylało i jest reakcja, dajcie spokój, że to już chodzi o wybory

Gość • Środa [28.02.2018, 15:25:22] • [IP: 80.245.178.***]

„Za bardzo zachłysnęliśmy się inwestycjami, unijną kasą!”. Z tym poglądem nie zgodziłbym się. Jeżeli są możliwości finansowania to należy je wykorzystać. Wykonać coś pożytecznego na przyszłość. Faktem jest, że nie odbywa się to pod egidą SLD, ale cóż, takie jest życie, a to, aby nie zostać posądzonym o zaniechanie ma swoje prawa. Stąd nagromadzenie inwestycji, które być może już niedługo nie będą możliwe do realizacji w tej formie. O jest lepsze ? Tort w towarzystwie, czy g.. w samotności ? Na to pytanie trzeba sobie znaleźć odpowiedź zanim się wypowiemy.

Gość • Środa [28.02.2018, 15:20:32] • [IP: 176.221.122.***]

Nerwy człowieka biorą na to wszystko, takie piękne miasto i wszystko wycinają w pień. Zabetonowane wszystko!!

Gość • Środa [28.02.2018, 14:29:10] • [IP: 62.69.241.**]

Młodzi mieszkańcy nie wyjeżdzajcie z tego miasta, ustawiajcie się na listach wyborczych, na Was z chęcia zagłosuję. Macie często b.dobre wykształcenie a nie jakieś tam z zaocznej filii, znacie języki obce.Wystarczy już tych przyspawanych emerytów od lat okupujących stołki i opowiadających swoje mądrości.

Gość • Środa [28.02.2018, 14:15:59] • [IP: 86.81.107.***]

Po fakcie debatują żenada stado baranów

Gość • Środa [28.02.2018, 14:12:37] • [IP: 83.26.22.**]

Odpowiedź dla Gryfa. Jeżeli denerwują Cię obcy przedsiębiorcy i ich drogie hotele to wybuduj własny hotel i w dodatku tani. A turyści z Niemiec powinni być mile widziani bo właśnie z nich miasto żyje i się rozwija. W innym przypadku gdyby Ci się udało wybudować ten tani hotel to w końcu sam byś w musiał w nim mieszkać.

Gość • Środa [28.02.2018, 14:04:47] • [IP: 62.69.254.**]

Teterycz, Bartkowiak I spółka szukaja dziury w całym, te chaszcze między promenade a plaża służa tylko do sikania i sr... Dobrze zrobiono, bo jak ma powstać coś nowego, to niestety trzeba się pozbyć star ego dziadostwa.Ktoś tu piste, że tylko hotele i pensjonaty, a co maja budować tartaki, za mało drzewa z ten wycinki.

Gość • Środa [28.02.2018, 14:02:07] • [IP: 83.26.22.**]

Każdy radny chce zaistnieć. Plecie byle co, żeby tylko coś mówić i żeby o nim też mówiono. Żeby się Świnoujście rozwijało to musi mieć tereny. Przecież budynki nie będą budowane na drzewach. To tylko pylące i śmiecące topole. Wyciąć, zbudować i nasadzić dużo wartościowych drzew. A Pana Ryszarda Teterycza wysłać na zasłużoną emeryturę.

Gość • Środa [28.02.2018, 13:47:29] • [IP: 62.69.229.***]

marzy się komuna co panie aby bieda była a wasze kieszenie napchane.

Gość • Środa [28.02.2018, 13:40:41] • [IP: 178.238.253.**]

Nareszcie, jesteście przedstawicielami mieszkańców nie dajcie się manić zarządówi, bo oni zaraz odejdą a my zostaniemy z tym g----m, piękne położenie i unikatowa zieleń, to jest to z czego słynie miasto i pięknęj plaży, po to was wybraliśmy żebyście działąli w naszym interesie, a nie ustawionych przetargach. wczoraj już w telewizji był audycja o Zachodniopomorskim UKŁADZIE ZAMKNIETYM ciekawe byłoby zapytać jest w tym nasze miasta ?

Gość • Środa [28.02.2018, 13:37:52] • [IP: 31.0.124.**]

Śłusznie prawii. ... nie zawsze ale tym razem słusznie...

Gość • Środa [28.02.2018, 13:33:16] • [IP: 188.146.171.**]

przepędźmy to towarzystwo w tegorocznych wyborach. Niech Świnoujście przestanie już być" czerwone" a będzie w końcu uczciwe" biało-czerwone"

Gość • Środa [28.02.2018, 13:32:05] • [IP: 94.254.233.**]

A Pan Teterycz czym pali w kominku?

Gość • Środa [28.02.2018, 13:13:25] • [IP: 83.11.68.**]

radni są na usługach prezia. Każdemu coś tam skapnie poza dietą. A nawet rodziny się z tego pożywią. Mało im diety, która wynosi czasem więcej niż niektórym podatnikom. Radni to nie są bezradni. Są to cwaniacy, którzy budzą się - jak tu niektórzy zauważyli - przed wyborami. Popatrzcie, kto w tym mieście kręci lody. Nawet takie ozdobne dynie, jabłka czy zajączki na placu Wolności czy na Boh. Września to dobra kasiorka. Idąc po nitce do kłębka zawsze traficie na tą samą osobę. A kto to. Ha, ha, ha.

Gość • Środa [28.02.2018, 12:58:19] • [IP: 88.156.234.**]

ŚWINOUJSCIE to wszędzie układy od Urzędu zacząć , itp. po Wspólnoty mieszkaniowe czas z tym skończyć nich PIS coś z tym zrobi bo tutaj uczciwy Człowiek z nimi nie wygra bo rączka rękę myje

gryf • Środa [28.02.2018, 12:54:45] • [IP: 95.129.229.***]

Pan Teterycz na sesji wypowiedział parę zdań ostrzegawczych a my tutaj dodaliśmy setki, przez co zagmatwaliśmy główny problem. Demokracja ma to do siebie, że o wyborze osób czy zakresu działań decyduje większość a nie wartość tych osób czy celów. Musimy się z tym pogodzić. Natomiast My możemy i musimy kontrolować ich działalność i w odpowiednim dać szansę lub wilczy bilet. Poza przeczytaniem artykułu czytajmy wpisy, gdyż z nich zazwyczaj o wiele więcej dowiemy się. Nasze miasto (tak jak wiele innych) ma swoje ograniczenia i czas boomu. Ale pędząc do przodu zapomnieli nasi urzędnicy (także Radni) o mieszkańcach, ich potrzebach i ich wizjach miasta i, promenady i plaży. Ten styl rozwoju części uzdrowiskowej oddala od nas promenadę, plażę i morze. Oddzielają drogie sklepy, restauracje i hotele i to obcych przedsiębiorców. A do tego mrowie naszych gości z Niemiec. I chociaż nie jesteśmy przeciw ale zauważamy, że stać ich na więcej i to nas denerwuje. By zarobić musimy opuścić rodzinne strony. To jest ważne.

Gość • Środa [28.02.2018, 12:44:13] • [IP: 77.253.135.***]

Ma Pan rację, lecz wina jest dużo obecnego prezydenta więc czas na zmiany!

Aleksander Skiepko • Środa [28.02.2018, 12:39:02] • [IP: 83.11.63.***]

Do [28.02.2018, 12:04:15] • [IP: 37.47.158.**] Tutaj chyba źle przeczytałeś." "Z każdego euro wpłaconego do Polski Niemcy odzyskują 86 eurocentów" jest to cytat z" Wprost"

Gość • Środa [28.02.2018, 12:23:13] • [IP: 91.231.92.***]

Czy radni nie wiedzą co przegłosowują ? Jeżeli nie to trzeba wybrać innych. Ale jak to zrobić skoro partie polityczne rekomendują ciągle tych samych geniuszy ?

Gość • Środa [28.02.2018, 12:04:15] • [IP: 37.47.158.**]

Z każdego euro w polsce pozstaje 80 centów.Reszta wraca do Niemiec

Gość • Środa [28.02.2018, 11:19:28] • [IP: 92.42.116.**]

Czy ci ludzie którzy zarządzają tym miastem nie mają innych pomysłów tylko. hotele pensjonaty, hotele. motele, pensjonaty i tak w kółko. A może by tak rozwiązać problem wody pitnej najpierw.A wówczas wydawać zezwolenia na budowę tych ohydnych hoteli.Panie Teterycz proszę wyszczególnić ilu mieszkańców miasta dostało pracę w tych hotelach, intrferiach, na gazoporcie.Nic za te pieniądze z funduszy eurpejskjch przeciętny mieszkaniec nie ma.Z każdego jednego euro przekazanego Polsce do niemiec wraca 80 centów.Naprawa chodników i dróg to żaden wyczyn, to obowiązek.Tak panie Żmurkiewicz pomyśl pan o zwykłych ludziach nawet o tych z wykształceniem zaocznym, bo warto.Ale coś tak czuje że pan stoi na przegranej pozycji.

Gość • Środa [28.02.2018, 11:18:18] • [IP: 193.200.150.***]

zapamiętajcie starą prawdę : DOBRY KOMPOT TO ZIMNY KOMPOT

Gość • Środa [28.02.2018, 11:18:10] • [IP: 37.47.158.**]

A kto ru rzadzi. Trepostwo, policjant, k-- - a i z, _odziej,. Towarzystwo barwne od kilkudziesięciu lat

Gość • Środa [28.02.2018, 11:14:39] • [IP: 62.69.251.***]

Akurat słusznie mówi, bez względu na pobudki. Mam nadzieję, że obecna władza padnie jak te biedne drzewa!

gpk • Środa [28.02.2018, 11:14:19] • [IP: 217.153.7.***]

Chopie jak ci nie wstyd !!

Gość • Środa [28.02.2018, 11:11:22] • [IP: 79.186.50.***]

Do wszystkich PANÓW radnych iPań dla czego wszyscy jesteście tak aktywni przed wyborami gdzie byliście przez całą kadencję po co te zdjęcia P anie SŁAWKA jeździ moźna to proszę nie umieszczać zdjęć przecież wystarczy tylko wypowiedź uważam te artykuły za reklamę jaką sobie wystawiają radni a jeździ juź tak ma być to przy życiu niech podejmą swoje osiągnięcia w czasie kadencji a nie przed wyborami swoje istnienie

Gość • Środa [28.02.2018, 11:08:20] • [IP: 83.11.92.***]

wybory, wybory wybory

Gość • Środa [28.02.2018, 10:56:45] • [IP: 95.160.158.**]

Człowiek ktory jest radnym od dawna i teraz przed wyborami zauważył błędy.Siedział na rożnych stanowisklach a jego osiągniecia znamy kiedy rządził Mariną.Politruk znający się na wszystkim.Nigdy nie wyjdziemy z tego bagna jeżeli będą rządzić tacy ludzie.

Gość • Środa [28.02.2018, 10:53:44] • [IP: 95.160.156.***]

Przypomnieć chcę młodzieży której komentarzy jest najwięcej. W wojsku oficerami politycznymi to gardzili nawet sekretarze PZPR. Oczywiście w swoim gronie ponieważ politruki mieli takie wpływy że mogli zablokować karierę wojskową o czym niejeden się przekonał na własnej skórze. Po przewrocie to nawet księdza w Boże Ciało prowadzili na procesji. Proponuję nie wierzyć ani jednemu słowu p. Teterycza.

Gość • Środa [28.02.2018, 10:47:31] • [IP: 77.112.124.**]

Ma rację inwestycje wybudowane, środowisko naturalne zniszczone, a nie ma chętnych do korzystania i do pracy, mała marina w Przytorze pusta, a już planują kolejne w Łunowie i Karsiborzu, domy wczasowe byłyby puste gdyby nie Niemcy (goście)i ukraińcy (pracownicy) budujmy dla Polaków i to co nam faktycznie potrzebne. Pieniądze unijne powinni skierować na poprawę bezpieczeństwa: drogi, chodniki, scieżki rowerowe.

Gość • Środa [28.02.2018, 10:46:05] • [IP: 95.160.158.**]

Uprzejmie proszę osoby nie odnoszące się merytorycznie do tematu a obrażające radnego, o zaprzestanie tych chamskich występów i zajęcie się tym co najlepiej potrafią, czyli agresywną masturbacją. Ojciec Tadeusz wielokrotnie mawiał, że zbyt agresywna masturbacja czyni straszne szkody w mózgu człowieka, z których to jednym z objawów jest bezmyślne ubliżanie bliźnim, kolejnym może być oślepniecie.

Gość • Środa [28.02.2018, 10:37:51] • [IP: 83.12.178.***]

Ręka rękę myje! Skorupowane towarzystwo!

Gość • Środa [28.02.2018, 10:31:18] • [IP: 62.69.252.***]

"W 2017 wpłaciliśmy 18 mld zł a otrzymaliśmy 50 mld to że rząd nie potrafi wydać tych pieniędzy to już inna sprawa." Otrzymaliśmy...połowę tego i to teoretyczne.

Gość • Środa [28.02.2018, 10:25:40] • [IP: 217.153.7.***]

Panie Teterycz dotąd uważałem pana za człowieka rozsądnego ale chyba zmienię zdanie, czyżby walka polityczna tak pana zaślepiła ? Nie trzeba snuć katastroficznych scenariuszy i straszyć ludzi na okrągło, wystarczy zajrzeć w przedwojenne archiwa żeby zobaczyć jak wyglądała wtedy promenada. nie wiem czy pan wie, że 50 m za muszlą koncertową zaczynała się plaża, nie było żadnych chaszczy, które tak patetycznie nazywa pan lasem, może zaraz pan powie lasem deszczowym ! Jakoś wtedy nie było z tym problemów, a teraz ? czyżby zabiegał pan o stołek na następną kadencję posiłkując się takimi populistycznymi hasełkami ? myślę, że pora zejść ze sceny...

Gość • Środa [28.02.2018, 10:23:23] • [IP: 31.0.35.***]

Jeden z nielicznych radnych którzy zamiast proponować bzdurne zegarki na wieżyczkach przedstawia strategiczne problemy miasta.Chyba dlatego jest tyle lat radnym.Jak widać poglądy i przeszłość polityczna nie przeszkadza wyborcom.

Gość • Środa [28.02.2018, 10:22:21] • [IP: 37.47.129.***]

mam dość tego faceta, gdzie on nie był na marinie, stadionie i nigdzie się nie sprawdził. Złotousty obiecator z SLD i tyle, SLD zawsze głosowało za obecnym prezydentem i co? Nagle zapomnienie? Dajcie sobie spokój z takimi radnymi, hipokryzja i obłuda aż wylewa się z tych ludzi. A p. Agatowska nie wygra bo zapewne gdzieś w jakimś momencie się zbłaźni swoją niewiedzą i brakiem przygotowania.

Gość • Środa [28.02.2018, 10:14:44] • [IP: 80.245.189.***]

Szkoda ze kilka lat temu nie bylo protestow jak wycinali las i sady pod bodowe tzw.osiedle zachodnie to by dzisiaj tego trepowa niebylo.

Gość • Środa [28.02.2018, 10:10:26] • [IP: 83.11.68.**]

te inwestycje to nie są inwestycje miejskie. odbiją się czkawką - ale zapewne będzie to już nowa władza.Nikt nie mówi o problemach z wodą pitną. Te nowe inwestycje potrzebują do swojej działalności więcej wody niż pozwala na to bezpieczeństwo jej eksploatacji ze źródeł. Nie są to w większości też pieniądze z unii. Tylko przez układy z przyszłymi posiadaczami dużych gruntów miastu grożą problemy na długi lata a my jako mieszkańcy zapewne zmuszeni będziemy płacić więcej za wodę i ścieki.

Gość • Środa [28.02.2018, 10:01:07] • [IP: 93.94.186.**]

Jak szyszko pozwolił drzewa wycinać, to wszyscy rżnęli, czy wycinka była potrzebna, czy nie.Rżnęli, bo wolno, a teraz wielcy obrońcy każdego krzaczka.Sralnię wam zlikwidowali i 2, 50 trzeba będzie płacić?

Gość • Środa [28.02.2018, 09:59:34] • [IP: 80.245.178.***]

Popieram wszystko to, co powiedział pan Ryszard Teterycz. Szacunek również za to, że nie okazał się judaszem jak co niektórzy. Może i lewak ale nie zmienia poglądów jak wiatr zawieje. Pozdrawiam serdecznie!

Gość • Środa [28.02.2018, 09:58:13] • [IP: 195.246.216.***]

płatny ten tekst?

Gość • Środa [28.02.2018, 09:55:28] • [IP: 89.65.133.**]

Chyba zblizaja sie wybory, z kat ja tego Pana znam, tylko chodzenia, i zbierania podpisów przed wyborami i to tyle.

Gość • Środa [28.02.2018, 09:54:26] • [IP: 37.47.158.**]

Teraz każdy udaje głupa jaby spadł z kosmosu. Beton na betonie a młodzież centarna tylko tu przyjezdza. Dla młodzieży innej wiekowo nic tu niema

Gość • Środa [28.02.2018, 09:49:28] • [IP: 83.38.220.***]

Żadnej rozbudowy miasta! Ma pozostać biednie i przaśnie. Byleby tylko na zasiłki dla mieszkanców budżet dawał. Żadnych turystów, zamknąć granicę, wyburzyć hotele. Zadbać o dotowanego Harnasia. Wszystko, czego potrzeba. Gadanie o smogu przy wycince niewielkiej liczby drzew bez wspominania o tym, że miejscowa biedota pali w piecach czym popadnie? To dopiero populizm!

Gość • Środa [28.02.2018, 09:42:15] • [IP: 178.238.251.***]

Gość • Środa [28.02.2018, 06:20:33] • [IP: 80.245.189.***] Człowieku co ty wygadujesz ? To nie lądu nam przybywa tylko wydmy nam ubywa - wiemy to od kilkudziesięciu lat że plaża sie poszerza kosztem wydmy morskiej. Miasto zalane betonem już teraz nie daje rady z odprowadzeniem nadmiaru wody np po większej ulewie samochody pływają we wodzie. Beton nie wchłania wody a im więcej tego betonu powstaje tym bardziej się to miejsce naddaje pod wodę. Nie patrzcie na miejscowości nadmorskie na Lazurowym Wybrzeżu, gdzie naturalna ochroną dla miasta jest skała i można promenadę poprowadzić bliżej morza. U nas na wyspie z każdej strony otoczonej wodą i z ujściem rzeki wystarczy taka powódź jak w 97 i cofka z Bałtyku i nas nie ma. Szkoda że edukacja dzieci po roku 89 się tak skurczyła - bo dziś nie musielibyśmy dyskutować z takimi komentarzami.

Gość • Środa [28.02.2018, 09:41:23] • [IP: 178.238.249.**]

Jeszcze niedawno slogan SLD " a miasto nam pięknieje"nie docierało do nich nic tylko wychwalanie prezydenta w ciemno jak się teraz okazuje.

Aleksander Skiepko • Środa [28.02.2018, 09:34:20] • [IP: 83.11.63.***]

Do 28.02.2018, 08:11:56] • [IP: 95.129.229.***] Kampania wyborcza kampanią, ale miasto jest przeinwestowane. I kampania wyborcza jest dobrym czasem aby dyskutować o rozwoju miasta. Takiej rzeczowej debaty nie było w poprzednich 3 kampaniach. Już w tej chwili brakuje wody pitnej na tyle obiektów. W Świnoujściu nie ma tylu potencjalnych pracowników do pracy w tych obiektach. Na każdy wybudowany pokój trzeba liczyć średnio 2000 do 3000 W mocy na klimatyzację. Zapotrzebowanie na energie elektryczna latem nigdy w przeszłości nie było tak duże jak staje się teraz. Mówiąc językiem wojskowym.- wojsko atakuje i prze do przodu a tabory z zaopatrzeniem są daleko w tyle

Gość • Środa [28.02.2018, 09:32:44] • [IP: 178.238.251.***]

Wydma morska nie ogranicza się do zwykłych traw i krzewów, należy do niej najważniejsza część - własnie ta trzecia warstwa wydmy- leśna, z drzew się składająca. Wydma ma za zadanie zatrzymać wdzierającą się na ląd wodę i do tego służy system korzeniowy traw krzewów i drzew rosnących w tak trudnych warunkach - które się dostosowały do piasku i słonej wody nanoszonej przez morze. Żadne piękne drzewa zwiezione z najdalszych zakątków świata nie przetrwają w tych warunkach. A wycięcie starej dostosowanej do tych łach piaszczystych, roślinności wydmowej w tym najistotniejszej - drzew wydmowych doprowadziło do efektu domina. I my mieszkańcy miasta obserwujący to miejsce od dziesiątek lat widzimy różnice, bowiem woda wdziera się już na prawdę głęboko zatapiając roślinność- drzewa i nawet schrony poniemieckie się zawalają. To jest tylko kwestia czasu kiedy woda będzie pływać ulicami promenady i po mieście, chyba że ktoś z urzędujących chce u nas Wenecję zrobić i będziemy gondolami do domów płynąć.

Gość • Środa [28.02.2018, 09:31:14] • [IP: 62.69.231.**]

Zgadzam się z wypowiedzią radnego. To co obecnie widzimy zakrawa na powielaną wycinkę w stylu Szyszki - Betonowe biurowce nad samym morzem, kosztem ekologii.Widać również po wpisach rękę pisowskiego obłudnika wchodzenia w życie prywatne uczciwych ludzi. To tak zaczyna się walka polityczna starego układu plus pis i przylepce

Gość • Środa [28.02.2018, 08:53:26] • [IP: 176.221.123.**]

Świnoujście jest najgorzej zarządzanym miastem na prawach powiatu w Polsce. Totalne łamanie prawa przez władze. Dziki rozwój miasta może źle się skończyć. Prawomocne wyroki sądów nie naprawione od 2010 roku. Uchwały dotyczące miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego demolujące miasto i uchwalane pod deweloperów do Prokuratury Okręgowej.

Gość • Środa [28.02.2018, 08:50:21] • [IP: 94.254.233.**]

Teterycz ? To ten wojskowy emeryt co na OSIRze jest menagerem i radnym sld? Przytula kaskę z trzech źródełek i kasa dla miasta mu zaczęła śmierdzieć? Powiem w języku zrozumiałem dla strony: A paszoł ty won!!

Gość • Środa [28.02.2018, 08:50:00] • [IP: 88.156.235.**]

Haha wszysko sprzedane aż do granicy.bedzie beton od wschodu do zachodu

Gość • Środa [28.02.2018, 08:49:43] • [IP: 83.11.146.***]

lUDZIE !! NA CAŁYM ŚWIECIE WYCINA SIĘ DRZEWA. ALE W ICH MIEJSCE SADZI SIĘ NOWE Z KTÓRYCH BĘDĄ SIĘ CIESZYĆ P RZYSZŁE POKOLENIA. TO JEST TAK SAMO JAK Z LUDZMI KTÓRZY UMIERAJĄ, ALE RODZĄ SIĘ NOWI

Gość • Środa [28.02.2018, 08:48:57] • [IP: 176.221.123.***]

Ciekawe czym zachłystywali się oficerowie polityczni Ludowego wojska Polskiego? Rublami? Ciekawe jakiej wysokości ma emeryturę ten pan partyjny?

Gość • Środa [28.02.2018, 08:47:13] • [IP: 37.47.147.***]

Koniunkturalalista bez własnego zdania.

Gość • Środa [28.02.2018, 08:47:04] • [IP: 195.205.242.***]

Popieram Ryszarda. Fundusze unijne można zdecydowanie lepiej spożytkować.

Gość • Środa [28.02.2018, 08:44:41] • [IP: 188.146.101.*]

W 2017 wpłaciliśmy 18 mld zł a otrzymaliśmy 50 mld to że rząd nie potrafi wydać tych pieniędzy to już inna sprawa.

Gość • Środa [28.02.2018, 08:37:48] • [IP: 92.42.116.***]

I bardzo dobrze powiedziane. Prezydent z całą świtą robi wszystko, żeby wykorzystać pieniądze UE kosztem mieszkańcem. Gdzie mieszkańcy odczuli te pieniądze?

Gość • Środa [28.02.2018, 08:28:13] • [IP: 80.245.179.***]

Tak emerytowany politruk został populistą. Przestań mieszać.

Gość • Środa [28.02.2018, 08:26:02] • [IP: 88.156.235.*]

Już zaczyna kampanie, żeby nie odpaść od koryta

Old boy • Środa [28.02.2018, 08:21:38] • [IP: 78.88.28.**]

To jest walka o stołki, a nie o drzewostan naszej wyspy. Na całym świecie przeprowadza się wycinkę drzew nie tylko pod inwestycje, trzeba tylko pamiętać o nasadzeniu nowych drzew, aby zachować równowagę.

Gość • Środa [28.02.2018, 08:19:45] • [IP: 176.221.123.***]

radny przy żłobie siedzi X lat do tej pory nie przeszkadzało mu to, a tu nagle wybory i co tu robić?

Daruniu • Środa [28.02.2018, 08:15:15] • [IP: 62.69.253.**]

Wreszcie myśląca osoba w tym mieście.

Gość • Środa [28.02.2018, 08:11:56] • [IP: 95.129.229.***]

Ludzie opamiętajcie się. Nie dajcie sobie wciskać tych populistycznych gładkich kłamstewek. Tyle lat w radzie miasta, a pan Teterycz dopiero teraz dostrzegł zagrożenie jakim jest wycięcie drzew. Co On do tej pory z zaćmą chodził. Wybory za pasem to chwyta się każdego tematu wzbudzającego emocje. Nigdy nic dla ludzi dobrego nie zrobił i nie zrobi. Chodzi tylko o kase jaką może ukręcić będąc w UM. Emeryture wojskową obcieli a dom utrzymać trzeba.

Gość • Środa [28.02.2018, 08:09:22] • [IP: 95.160.159.***]

Teterycz wyprowadził się z zabetonowanego trepowa i zamieszkał w domku na prawobrzeżu, w domku który wybudował nową ekologiczną metodą - zawieszony na 4 sosnach? Co za obłuda panie Teterycz, w ten sposób głosów od suwerena nie przybędzie i zostanie tylko OSIR!

Gość • Środa [28.02.2018, 08:05:39] • [IP: 176.221.122.**]

I RACJA ZACHLYSNELI SIE GLUPIA NAZWA EURO BOGACTWO A TO NIC INNEGO JAK ZAKALA PSUCIA NORMALNOSCI promenada zdrowia tez mi cos tam trzeba bylo zrobic normalne chodniczki spacerowniki miedzy drzewami, jakas lawka, A NIE ZARAZ SZEROKI PAS BETONU I BIZNES Z FRYTKAMI CO OLEJEM SMIERDZI NA 10 KM I DZIKI PRZYCHODZA, WKOMPONOWAC SIE W NATURE mala budka i stoliki a nie landary betonowe

Gość • Środa [28.02.2018, 08:05:27] • [IP: 2.108.234.**]

Szkoda że znalazł się tylko jeden radny z takim tokiem myślenia. I szkoda że tak późno. Miasto już dawno temu zaczęło tracić swój dawny urok i powoli zamienia się w betonową pustynię. Szkoda, mieliśmy szansę zachować to, czego dziś żałuje wiele miast „turystycznych”. Dlaczego nie szorujemy się na Skandynawii? Tam nikt nie narusza natury i nie pozwala na niszczenie nadmorskich wydm. A linie brzegową mają znacznie większą niż Polska.

Gość • Środa [28.02.2018, 07:59:51] • [IP: 157.25.17.***]

I tu popieram bardzo radnego. Stop niekończącej się wycince drzew... i stop zabetonowaniu miasta

Gośćrico • Środa [28.02.2018, 07:50:17] • [IP: 83.11.92.***]

musztarda po obiedzie, mleko dawno sie wylalo a teraz gadki szmatki komu to co da ale zblizaja sie wybory to trzeba pokazac tylko co CO CO na oczach sie dzialo ale sie nie widzialo no po prostu ZENADA...

odyseusz • Środa [28.02.2018, 07:47:09] • [IP: 88.156.206.**]

jaka kasą unijna?Chlopie do szkoły nie chodziłeś?przecież najpierw dajemy do tej waszej kasy UEokoło 100 mld zł..a dostajemy z powrotem około 60 mld.to gdzie dostajemy?bez Ue wiecej pieniedzy bysmy mieli..oczywiscie swoich...a do tego PRZEROSNIETA administracja wiekszosc, , przejada'' na siebie.

Gość • Środa [28.02.2018, 07:35:57] • [IP: 188.146.36.***]

Bliższa polityka wschodu dla Pana

Gość • Środa [28.02.2018, 07:28:40] • [IP: 94.254.229.*]

Tetryk dziarmoli o zachłyśnieciu się kasą? A to dobre! 😂😂😂 A wypasionym SUVem po ulicach jeździ. Czerwonym tylko miejska kasa nie śmierdzi. Od lat w miejskich spółkach radni siedzą i żerują. Ale tutaj cisza Co?

Gość • Środa [28.02.2018, 07:21:47] • [IP: 188.146.36.***]

No ładnie SLD chce nas wyprowadzić z Uni tego jeszcze nie było. Na jaki jeszcze genialny pomysł wpadną

Gość • Środa [28.02.2018, 07:20:48] • [IP: 95.160.157.**]

"STARE DOBRE MAŁŻEŃSTWO" ! Ile lat można patrzec na te same facjaty? Czy nie ma w miescie nikogo młodego /

Gość • Środa [28.02.2018, 07:19:35] • [IP: 188.146.36.***]

Całe SLD najlepiej żeby nic nie było dajcie już sobie spokój z rymy Kononowiczami.

Gość • Środa [28.02.2018, 07:16:48] • [IP: 176.221.110.***]

Wole promenade zdrowia niz nieoficjalny kible na wydmach i miejsce gdzie kloszardzi spedzaja wakacje.

Gość • Środa [28.02.2018, 06:54:10] • [IP: 95.160.158.**]

Czytaj ze zrozumieniem. Dotacje są ok ale głupota ludzka nie zna granic, Za kasę z UE zbudowano w Polsce setki niepotrzebnych obiektów, nawet lotniska dziś wciąź martwe. To że Unia daje nie oznacza zwolnienia z myślenia. Megalomania naszego" prezesa" jest znana w całym województwie, A właśnie radni powinni temperowaç te chore zapędy

Gość • Środa [28.02.2018, 06:53:58] • [IP: 94.254.228.***]

Bardzo dobra refleksja w stosunku do tego co robi prezydent.

Gość • Środa [28.02.2018, 06:49:03] • [IP: 176.221.122.**]

INWESTYCJE UNIJNE SA BARDZO DOBRE ALE ZACHOWANIE LASU I WYDM JESZCZE LEPSZE. Robicie betonowa pustynie.Kto i po co tu przyjedzie ?

Gość • Środa [28.02.2018, 06:42:24] • [IP: 37.47.191.***]

Facet zmierza i marzy o rublu transferowym za które komuniści mogli kupić narodowi walonki. Najlepszym zajęciem bylyby wykłady na WUML u.

Gość • Środa [28.02.2018, 06:20:33] • [IP: 80.245.189.***]

Bzdury.. ciekawe jak powstalo to miasteczko?Matejki przecina dawna wydme...dzielnica nadmorska powstala na miejscu lasu a ze mamy luksus ze ladu przybywa wiec czas na nowa strefe pod zabodowe hotelowa.Wojska Polskiego jak bez wycinki zrobic nowa ladna droge??Jedyne to ksztalt archtektoniczy tych inwestycji budzi wiele kontrowersji.

Gość • Środa [28.02.2018, 05:48:59] • [IP: 88.156.235.***]

no tak...na cos trzeba by ponarzekac...nie ma na co to na to że dają kase:)

Gość • Środa [28.02.2018, 05:26:23] • [IP: 95.129.224.**]

wszędzie krzaczyska i gówna nasrane przez niemców wyciąć to w cholerę i postawić porządne wychodki aby przybysze mogli spokojnie się wypróżniać..

Gość • Środa [28.02.2018, 05:19:32] • [IP: 78.88.28.***]

Jasne...Może czas na zasłużoną wojskową emeryturę??

Gość • Środa [28.02.2018, 04:34:08] • [IP: 77.88.191.**]

Nie zgadzam się, że obecna ekipa stracila zaufanie spoleczne. Wydaje mi się, że obecna ekipa ma wizję tego miasta, za którą część społeczęństwa nie podąża.

Gość • Środa [28.02.2018, 01:10:47] • [IP: 176.221.123.***]

Teraz przekona się Pan Ryszard czy warto jest mieć własne zdanie. Mieszkańcy powinniśmy jednak docenić to, że nie ogląda się na to z kim może warto trzymać przed wyborami ale mówi jak czuje. zachował się jak na radnego przystało. brawo

Gość • Środa [28.02.2018, 01:01:01] • [IP: 94.254.239.**]

Chce się chłopak przypomnieć, no co

Gość • Środa [28.02.2018, 00:48:21] • [IP: 62.69.229.**]

Dlaczego jaśnie pan prezydent nie wykombinuje pieniędzy na powszechne podłączanie odbiorców (także tych małych, prywatnych) do PECu? To dopiero byłyby działania proekologiczne!

Gość • Środa [28.02.2018, 00:37:57] • [IP: 95.129.229.***]

Życie człowieka jest od poczęcia aż do śmierci. Czyli także dola rodziców ma wielki wpływ na każdego z nas. Mówiąc o takich ludziach: trepy, komuchy itp. zapominacie, że w wojsku byli średnio 20 lat ale w cywilu 40 czyli 23 lata przed i ok. 15 po wojsku. Dodam, ze w naszym kraju nie ma tradycji munduru i jest wielka niechęć młodych żołnierzy do starych, w związku z czym nie ma związku emerytów mundurowych z wojskiem i mundurem. Traktując w taki sposób emerytów mundurowych nie ma się szacunku do żadnego emeryta a w przyszłości nikt nie będzie miał szacunku dla każdego nowego emeryta czyli siebie samego. Tutaj jest walka o nasz byt. Czy mamy być niewolnikami(robolami) czy moderatorami naszego życia. Walka o urok naszego miasta.

Gość • Wtorek [27.02.2018, 23:59:50] • [IP: 93.94.188.***]

TEN ERNEST TO ZA GROSZ NIE MA WSTYDU

Gość • Wtorek [27.02.2018, 23:58:47] • [IP: 188.146.161.**]

Brawo Pan Ryszard Teterycz za rozsądne wypowiedzi. Pan Żmurkiewicz odleciał z tej planety i należy sprowadzać go na ziemię.

Gość • Wtorek [27.02.2018, 23:52:31] • [IP: 176.221.122.***]

No, nowy prezydent nie będzie lać betonu, zero nowych inwestycji, a jeżeli przez przypadek już jakaś wyskoczy, to bedzie na drzewie. Kto wierzy w takie bajdy ?

Horoszy • Wtorek [27.02.2018, 23:49:19] • [IP: 31.0.38.***]

Oficer polityczny Ludowego Wojska Polskiego zawsze będzie tkwił w systemie dezinformacji.

Gość • Wtorek [27.02.2018, 23:34:33] • [IP: 95.160.156.**]

Polityczny...

Gość • Wtorek [27.02.2018, 23:24:45] • [IP: 95.160.156.**]

Teterycz to dobry czlowiek, moze bylby dobrym prezydentem.Obecna ekipa stracila zaufanie spoleczne .

Gość • Wtorek [27.02.2018, 23:20:48] • [IP: 46.169.154.**]

To żałosne że SLD uważa że dotacje z Unii są złe. Przecież jesteśmy częścią UE a nie Rosji.

Gość • Wtorek [27.02.2018, 23:15:12] • [IP: 78.88.28.**]

Panie Ryszardzie, obecny prezydent nie przyjmuje takich argumentów. On się cieszy że dostanie trochę grosza od marszałka i dlatego będzie wycinał drzewa byle robić kolejną inwestycję bo dzięki temu zajmuje pierwsze miejsce w rankingach. Rankingach lania betonu. Jedynym wyjściem jest zmiana prezydenta tego miasta!

Gość • Wtorek [27.02.2018, 23:12:58] • [IP: 37.47.147.***]

Towarzysz chorągiewka. Jeszcze tak niedawno burmistrzowi wchodził bez wazeliny.

Oglądasz 1-122 z 122
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■