POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [28.02.2018, 17:51:41] • Świnoujście

Przyszła kolej na cisy, jodłę, sosnę i kilka klonów - co jeszcze? Zagłada nadmorskiej zieleni. Zobacz film!

Przyszła kolej na cisy, jodłę, sosnę i kilka klonów - co jeszcze? Zagłada nadmorskiej zieleni. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Wciąż trudno przyzwyczaić się do widoku pustych pasm wydm, do stosów pociętych drzew, które od tak dawna tworzyły nadmorski pejzaż. Mieszkańcy chyba jeszcze długo nie zaakceptują faktu, że wydmowa zieleń stopniowo przestaje istnieć. Dopóki porżnięte pnie i zapach żywicy będą przykuwały uwagę każdego spacerującego na odcinku od pływalni w stronę zachodnią, dopóty wycinka będzie budziła żywe reakcje. Władze tłumaczą to koniecznością przygotowania terenu pod budowę "Promenady Zdrowia". Ile jeszcze zieleni zniknie, żeby zamienić się w deptaki? Wycinka zatacza kolejne kręgi - teraz przyszedł czas na stare cisy. Te ozdobne krzewy, rosnące na pasie trawy oddzielającym jezdnię od promenady, podzieliły los drzew.



Od początku wycinki do naszej redakcji dzwonią i piszą mieszkańcy miasta, którzy nie kryją oburzenia. Jedni z trudem powstrzymują wściekłość, inni niemal płaczą z bezsilności - stało się, drzewa padają. Jednakże w tym tygodniu Czytelnicy dostrzegli następną wycinkę, tym razem piły sięgnęły po cisy. Nasz reporter, robiący zdjęcia, miał okazję na gorąco obserwować reakcje mieszkańców, słyszeć ich komentarze i uwagi, wśród których przeważają głosy krytyczne wobec władz miejskich.

Przyszła kolej na cisy, jodłę, sosnę i kilka klonów - co jeszcze? Zagłada nadmorskiej zieleni. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

- Za to, co zrobili z promenadą, powinni podać się do dymisji!- nie kryje zdenerwowania pan Krzysztof - Co to za władza, która pozwala zrobić z miasta betonową pustynię?!

Przyszła kolej na cisy, jodłę, sosnę i kilka klonów - co jeszcze? Zagłada nadmorskiej zieleni. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

- Aż płakać się chce, jak widzę co się tu dzieje. Tyle lat tędy spaceruję, nikomu te cisy nie przeszkadzały, mieszkały w nich wróbelki, a teraz co tu będzie? Beton? - mówi pani z kijkami do nordic walking - Mało im, że wykarczowali drzewa, to teraz likwidują krzewy. Czy one nie są pod ochroną, że tak można przyjść i wyciąć?!

Przyszła kolej na cisy, jodłę, sosnę i kilka klonów - co jeszcze? Zagłada nadmorskiej zieleni. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

- Te drzewa to była moja młodość i moje miasto. Nie przekonuje mnie żadna wizja nowej promenady, czasem powinno się pozostawić naturalne środowisko, a nie wszystko wyciąć i zrównać z betonem - dodaje pan Irek, który odchodząc zapowiada, że długo tu nie wróci.

Przyszła kolej na cisy, jodłę, sosnę i kilka klonów - co jeszcze? Zagłada nadmorskiej zieleni. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Nie wszyscy chcą rozmawiać, większość spacerowiczów milczy, tylko w ich oczach widać żal, wściekłość, rozczarowanie.

Przyszła kolej na cisy, jodłę, sosnę i kilka klonów - co jeszcze? Zagłada nadmorskiej zieleni. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

- Za to nie powinien dostać żadnego głosu! - wyrzuca z siebie starzy mężczyzna robiący telefonem zdjęcie wykarczowanego trawnika...

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 166, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-166 z 166

Gość • Środa [28.03.2018, 12:01:37] • [IP: 31.0.121.***]

Ile tych cisów w końcu wycięto? Cisy powinny być pod specjalną ochroną. Reszta w tym miejscu, jak krzaki i pospolite drzewa można zastapić nasadzeniami szlachetnych drzew i krzewów. Zieleń oraz architekturę krajobrazu trzeba kształtować twórczo z myślą o przyszlych pokoleniach. Dopuszczono do rozwoju dzikiej roslinności, bo od czasu wojny nikt tym się tym nie zajmował

Gościówa • Wtorek [06.03.2018, 16:44:52] • [IP: 94.254.134.***]

Ile tu wielbicieli krzaków.Przecież Świnoujście otoczone jest lasami a tu wielkie halo o 5 drzewek.Promenada powinna być promenadą z widokiem na morze.

Malinowska • Poniedziałek [05.03.2018, 13:27:36] • [IP: 188.146.77.***]

ZGŁASZAJMY SPRAWĘ DO PROGRAMU" UWAGA" TVN! - JA JUŻ ZGŁOSIŁAM PRZEZ FACEBOOK. WYSYŁAJCIE LINK DO ARTYKUŁU W WIADOMOŚCI Z KRÓTKIM OPISEM SPRAWY I PROŚBĄ O PILNĄ INTERWENCJĘ - NA PEWNO POMOGĄ!

Gość • Poniedziałek [05.03.2018, 12:49:19] • [IP: 62.69.251.***]

Jeśli ten prezydent znowu wygra wybory, tzn. że świadomość lokalna osiągnęła już poziom tych wyciętych pniaków : (Wróci pewnie do Poznania, a to co tu się wydarzyło w dwa lata nie odrośnie

Gość • Niedziela [04.03.2018, 18:41:11] • [IP: 37.47.140.***]

ten debilizm należy zgłosić do ministerstwa środowiska, bo takie pisanie w lokalnych szmatławcach nic nie da. Niech zajmą się tym odpowiednie służby, czy ktoś nie przyjął odpowiedniego wynagrodzenia za wydanie pozytywnej decyzji na wycinkę drzew w miejscach chronionych jakim są wydmy czy obszar natura 2000. Ciekawa jestem ile hoteli powstanie na rzekomej ścieżce zdrowia...

Gość • Niedziela [04.03.2018, 18:31:11] • [IP: 78.88.28.***]

TO JEST PRZERAŻAJĄCE W TYM MIEŚCIE, JAK ŁATWO PODEJMUJE SIĘ DECYZJE O WYCINCE DRZEW. URZĘDNICY TO BEZDUSZNI I BEZLITOŚNI LUDZIE! A PANU PREZYDENTOWI PODOBA SIĘ GOŁOCENIE ZIELENI - BYLE ZABETONOWAĆ NASZE - KIEDYŚ - PIĘKNE MIASTO. TO SMUTNE :(

Gość • Sobota [03.03.2018, 21:12:58] • [IP: 188.146.100.***]

brawo w końcu - uporządkować ten busz ostoję meneli i sralnię dla turystów, w końcu coś się robi w tym mieście - w końcu ma być ładnie nowocześnie - a nie jak za komuny. Kiedyś narzekano na wycinkę w parku zdrojowym - zobaczcie jak pięknie to uporządkowano -m posadzono nowe drzewa, zrobiono meliorację - to jedna z wizytówek miasta - wcześniej mało kto odważył tam się wchodzić a na alejkach zalegał gruz i podrzucone śmieci. Poczekajcie 3-4 lata jak nowa inwestycja nabierze blasku, nowe drzewa i krzewy się przyjmą - zobaczymy czy ktoś wtedy podniesie lament.

Gość • Sobota [03.03.2018, 19:05:06] • [IP: 62.69.253.***]

Wszystko zawdzięczamy głównej estetce miasta Pani BM.

Gość • Sobota [03.03.2018, 00:52:36] • [IP: 164.127.124.**]

już tusz tusz. ..

Gość • Piątek [02.03.2018, 19:30:53] • [IP: 86.82.99.**]

Ciąć te krzaki

Gość • Piątek [02.03.2018, 09:46:50] • [IP: 62.180.229.**]

kto wydał na to zgodę? w jakim celu wycina się drzewa na trawniku oraz cisy pod ochroną, które były tam od zawsze. CO SIE DZIEJE Z NASZYM SPRZEDAJNYM MIASTEM, CZY WSZĘDZIE BĘDZIE BETON?? CZY LUDZIE, KTÓRZY WYDAJA TAKIE POSTANOWIENIA NIE POTRAFIĄ ZROZUMIEĆ, ŻE TO CO MAMMY DLA TURYSTÓW NAJPIEKNIEJSZE TO NIE BETON TYLKO ZIELIEŃ!! KTOS POWINIEN ZWERYFIKOWAĆ ZASADNOŚC TAKICH POCZYNAŃ

Grzegorz Szmelc • Piątek [02.03.2018, 09:42:38] • [IP: 62.69.251.***]

ciekawe czy nad-mieszkaniec piszący o Mieszkańcach, że są piwoszami i sikającymi w nadmorskim terenie miałby tyle odwagi aby się ujawnić

Gość • Piątek [02.03.2018, 09:33:01] • [IP: 207.244.75.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [02.03.2018, 08:28:23] • [IP: 176.221.123.***]

jak pujde na spacer latem na promenade to chyba jej juz nie poznam ha ha

Gość • Czwartek [01.03.2018, 21:38:31] • [IP: 92.42.114.**]

Gość • Czwartek [01.03.2018, 19:53:18] • [IP: 95.160.158.**]-nic nie zrobisz, na opał dużo idzie.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 19:53:18] • [IP: 95.160.158.**]

Czyj jest ten tartak gdzie się świnoujskie drzewa rżnie na deski? Jak się dowiemy to trzeba bedzie z właścicielem pogadać.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 19:09:01] • [IP: 37.47.175.***]

Przeprowadziłam się do świnoujścia kilka miesięcy temu i byłam zachwycona dużą ilością zieleni przy wydmach. ... Serce mi pęka widząc jak wycinają drzewa i krzewy. Widok tej pustej przestrzeni jest przygnębiający. Osoby które wydały zezwolenie na tą wycinkę powinny zostać pociągnięte do odpowiedzialności. Za te pieniądze można było wyremontować dziurawe ulice lub pomóc najbardziej potrzebującym.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 18:55:57] • [IP: 37.47.175.***]

Zupełnie tego nie rozumiem. ... jak można wyciąć tyle zieleni na rzecz czegoś co już istnieje. Jest piękna promenada którą wystarczy wyremontować, jest ścieżka rowerowa, ławki i zejścia na plażę. Ten odcinek drogi między promenadą a plażą był wyjątkowy. Las pachniał, śpiewały ptaki, był cień. Teraz czeka nas beton, asfalt, kostka brukowa i kilka kolorowych gadżetów. Co by tam nie powstało to nie zastąpi natury. Łezka w oku się kręci patrząc na te zwalone drzewa. Ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Koszmar

Gośc naiwniak • Czwartek [01.03.2018, 18:44:23] • [IP: 178.238.252.***]

Starych spruchnialych drzew nie przesadza sie , nasadza sie mlode , ktore daja wiecej tlenu.. Placz i zgrzytanie yu nic nie pomoze , tylko nasadzanie pieknych kwitnacych drzew tak jak w Ahlbeku , prosze sie przejsc na wiosne , wzdluz promenady . ...

Gość • Czwartek [01.03.2018, 18:31:05] • [IP: 207.244.75.**]

Do dymisji k#$wy!!

Gość • Czwartek [01.03.2018, 17:41:43] • [IP: 91.217.161.***]

Masakra co robia urzedasy za lapowki. A potem jezdza na na wiochy podziwiac przyrode. Zamknijecie go w bunkrze i niech sobie tam mieszka, jak mu przyroda przeszkadza

Gość • Czwartek [01.03.2018, 16:21:42] • [IP: 178.238.251.***]

Beata • Czwartek [01.03.2018, 12:38:45] • [IP: 93.94.191.**] ''...Drzew bronicie a co z biednymi bezdomnymi niepełnosprawnymi chorymi Starszymi bezrobotnymi wy tylko drzewa i ptaszki i drzewa i ptaszki...'' A wy ani tych ani tych nie bronicie. .. a jakby co to biedni bezdomni i niepełnosprawni - jako zasłona dymna!

Gość • Czwartek [01.03.2018, 16:12:37] • [IP: 207.244.75.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [01.03.2018, 15:27:17] • [IP: 91.223.167.***]

Przecież cisy są pod ochroną. Bynajmniej nie pod ochroną komuchów.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 14:36:46] • [IP: 31.0.120.***]

"Promenada Zdrowia" kosztem Zdrowia...a wyjdzie tak jak zawsze dietetyczne budki z hamburgerami, lodami i dietetycznym alkoholem...

Gość • Czwartek [01.03.2018, 14:33:55] • [IP: 2.108.234.**]

Zapraszam do Skandynawii. Tym krajom jak wszystkim zależy na turystach. Ale dbają o naturę - w żadnym z nich, nie zobaczymy zabetonowanych terenów nadmorskich. Na wydmach nie stawia się żadnych molochów typu Radisson. Można tam rzeczywiście odpoczywać i napawać oczy bezkresem morza i niczym nie zmąconej natury. Świnoujścia żal. Zniszczono je bezpowrotnie...

Gość • Czwartek [01.03.2018, 13:47:10] • [IP: 93.94.184.**]

To jest pokłosie rządów pis myślałem że do Świnoujścia ta zaraza wycinki pięknej zieleni nie dotrze. Ludzie do Świnoujścia przyjeżdżali ze względu na piękną plaże i dużo zieleni a to jest dar natury a nie jest to zasługą żadnej opcji politycznej

Gość • Czwartek [01.03.2018, 13:09:25] • [IP: 78.88.28.***]

nareszcie będzie porządek, brawo, zdecydowanie popieram i czas już skończyć to pierdolamento

Gość • Czwartek [01.03.2018, 12:43:07] • [IP: 62.69.252.***]

"I DOBRZE SKOŃCZY SIĘ ODDAWANIE MOCZU I NIE TYLKO W TYCH MIEJSCACH." Pewnie tam szczałeś, bo ja nie. Każdy sądzi po sobie.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 12:41:19] • [IP: 62.69.252.***]

Na ekipę tych ludzi już NIDY NIE ZAGŁOSUJE. Ani ja ani moja rodzina!

Beata • Czwartek [01.03.2018, 12:38:45] • [IP: 93.94.191.**]

Drzew bronicie a co z biednymi bezdomnymi niepełnosprawnymi chorymi Starszymi bezrobotnymi wy tylko drzewa i ptaszki i drzewa i ptaszki

Gość • Czwartek [01.03.2018, 12:35:25] • [IP: 62.69.252.***]

"skończyli wycinać Puszczę Białowieską...czas na wycinki w Świnoujściu...to też nadaje się do telewizji ogólnopolskiej...wstyd i szok.." Świnoujściem idioto nie rządzi PiS!

Gość • Czwartek [01.03.2018, 12:16:46] • [IP: 37.47.138.***]

HAŃBA I WSTYD !! Dewastujecie miasto. Jesteście szkodnikami. To nie jest zagospodarowanie przestrzenne, ale DEWASTACJA przyjemnej KIEDYŚ dzielnicy nadmorskiej. Wielu turystów z Polski widząc to co robicie z miastem, powiedziało, że już tu nie przyjedzie, bo betonowe bloki i chodniki mają u siebie w miastach. Teraz będziecie brać podatek od oddychania OD BETONU ?

Gość • Czwartek [01.03.2018, 11:46:39] • [IP: 95.160.159.***]

patrząc na stare zdjęcia Świnoujście na grupie na fb pierwszym co rzuca się w oczy jest wszechobecna zieleń w miejscach dzisiaj betonowo-szarych. Szkoda, szkoda że drzewa iglaste zielone cały rok zastępuje się sezonowymi drzewkami liściastymi (jak np. BRZOZY w centrum miasta co jest hitem samym w sobie), czy też wycina drzew przy drogach (pamiętne drzewa wzdłuż grunwaldzkiej) co więcej większość nowych nasadzeń jest nie dopilnowana i umiera (drzewka przy 11 listopada). Masowa wycinka trwa również w laskach otaczających Świnoujście jak np. w lesie za strzelnicą przy zamkowej, za ogródkami dzialkowymi na szkolnej, generalnie cały pas leśny wzdłuż granicy jest trzebiony dość mocno. Szkoda ze na to jest przyzwolenie.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 11:35:27] • [IP: 83.21.48.**]

Tak rzadzi nasz gospodarz. Nic nie zrobicie. Szkoda komentarzy. On pojdzie a beton będzie i nie wroci tego co bylo już .

Gość • Czwartek [01.03.2018, 11:34:50] • [IP: 80.50.129.***]

gdzie są zieloni i greenpeace ?!!

Gość • Czwartek [01.03.2018, 11:24:50] • [IP: 95.160.156.***]

Straszenie rozliczeniem w wyborach to bedzie musztarda po obiedzie.Do tego czasu moga zrobic w miescie pustynie. Jest koniecznosc powstrzymac wycinke wszelkich drzew NATYCHMIAST!.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 11:12:05] • [IP: 78.88.30.***]

do 07.27.27 spoko luzik to nie drzewa a oceany produkuja tlen wiec butle nam nie groza

Gość • Czwartek [01.03.2018, 11:11:41] • [IP: 95.160.158.**]

Są też tacy co budują domy na drzewach czy tutaj da SIĘ TAK ??

Gość • Czwartek [01.03.2018, 11:10:41] • [IP: 176.221.123.***]

POLAK stale niezadowolony.ALE jak nic nie ma to tez mu zle, a mamy co raz ładniej taka prawda.PAMIĘTAJCIE niezadowoleni ze dzięki temu wasze Świnoujscie jest coraz ładniejsze

Gość • Czwartek [01.03.2018, 11:04:13] • [IP: 37.47.129.***]

Ludzie ogarnijcie się i przestańcie powtarzać bzdury które Zmurkiewicz wam nadal żeby się wybielic z rzezi drzew która zgotowal. To urzędnicy przygotowują plany zagospodarowania. Wiem bo sam buty zdarlem tłumacząc tepakom swój problem kiedy robili plan zagospodarowania w centrum. Radni chcieli mi pomóc ale nic nie mogli zrobić bo urzędnicy i prezydent wszystko wiedzą lepiej.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 10:51:12] • [IP: 80.245.187.***]

skończyli wycinać Puszczę Białowieską...czas na wycinki w Świnoujściu...to też nadaje się do telewizji ogólnopolskiej...wstyd i szok...

Gość • Czwartek [01.03.2018, 10:38:10] • [IP: 178.238.253.**]

CO NA TO RADNI, ROZLICZYMY WAS ZA TO JUŻ NA JESIEŃ I RADNYCH I ZARZĄD, ZA TE PIĘKNĘ UNIKATOWE DRZEWA ZA Q-----E BETONOWE CZERWONE BARAKI I PIS-OWI ŻE GĘBY TRZYMALI I SIEDZIELI CICHO!

Gość • Czwartek [01.03.2018, 10:22:07] • [IP: 178.238.250.**]

Z ostatnich wypowiedzi SLD widać, ze tylko oni przyznają się winy i chcą naprawić to co jeszcze da się. Jednak media, radni, prezydent ani nikt nie wspominał o wycince tych starych drzew??

Gość • Czwartek [01.03.2018, 10:13:18] • [IP: 94.254.129.***]

Najwyższy czas podziękować ekipie rządzącej tym miastem!! Wybory już niebawem 😀😀😀😀😀㈳
2;

Gość • Czwartek [01.03.2018, 10:00:31] • [IP: 178.238.249.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [01.03.2018, 09:46:00] • [IP: 82.5.1.***]

DLACZEGO WLODARZE MIASTA WYDALI ZGODE NA WYCINKE UNKATOWEGO DRZEWOSTANU ORAZ PIEKNYCH KRZEWOW ! tEN DRZEWOSTAN POWINIEN BYC PRZYNAJMNIEJ W CZESCI UJETY W NOWYM PROJEKCIE. A TERAZ CO POSADZA TUJE I BUKSZPANY DOSTEPNE W KAZDYM SKLEPIE OGRODNICZYM. MOZE W OGRODKACH RADNYCH POWYCINAC TROCHE ICH PIEKNYCH KRZEWOW ?

Gość • Czwartek [01.03.2018, 09:41:07] • [IP: 95.160.158.**]

ZGODNIE z planem zagospodarowania do wycinki jest cały obszar pomiędzy ulicami Jachtową a Uzdrowiskową. Przeznaczenie terenu : wielki hotel - wieżowiec na 70 m wraz z mała architekturą. Tam dopiero będzie Wielkie Rżnięcie ku czci Janusza Żmurkiewicza. Zapraszam radnych do zajrzenia do planu, by potem nikt nie mówił, że nie wiedział. A tak na marginesie, jakże wielu spośród świnoujścian nie lubi natury. Socjolog określiłby to jako kompleks mający swoje korzenie w pochodzeniu z zabitej dechami wsi. Takie odreagowanie. Przerabiano to już w latach 60-70 ub wieku gdy beton oznaczał cywilizację. Opracowań naukowych na ten temat co niemiara, a pamiątek w postaci wieżowców z wielkiej płyty i u nas dostatek.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 09:33:56] • [IP: 95.160.158.**]

Plan zagospodarowania miasta został przyjęty do realizacji przez Radę Miasta. dzisiaj to jego realizacja. Ale plan jest dostępny do wglądu dla radnych i dla mieszkańców. rozdzieranie szat dzisiaj to trochę zapóżno, i obłuda.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 09:27:08] • [IP: 95.129.224.**]

Za wycinkę odpowiada cała rada miasta.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 09:18:36] • [IP: 80.153.7.***]

SWOISTA RZEZ

Gość • Czwartek [01.03.2018, 09:17:55] • [IP: 92.42.114.***]

A nie można było wykopać pięknych okazów i przesadzić je w inne miejsce ! Gdzieś w świecie tak się robi - tylko nie w Świnoujściu !! Może urzędnicy będą się w końcu pytać mieszkańców, jak się to robi. .. Polecam urzędnikom program TV, , Maja w ogrodzie" , może i oni zmądrzeją ?

Gość • Czwartek [01.03.2018, 09:11:41] • [IP: 80.245.191.***]

A tak się chwaliliśmy zielenią naszego miasta, miasta uzdrowiskowego o czystym powietrzu...

Gość • Czwartek [01.03.2018, 09:02:18] • [IP: 37.47.142.***]

Zagłada heheheh, lepsze określenie to jakze popularny teraz HOLOKAUST, chcieliscie 'sciezki zdrowia' to trzeba powycinac co przeszkadza.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 08:52:59] • [IP: 2.108.234.**]

Czyżby swinoujskie władze wzięły przykład z ministra Szyszko? Bezmyślność...

Krystyna B. • Czwartek [01.03.2018, 08:50:36] • [IP: 195.198.253.**]

Czy ktoś z Państwa piszacych juz moze skontaktowal sie z Urzedem Miasta i moze juz znana jest oficjalna odpowiedź Urzedu? Co dalej z tymi pniami po wycietych drzewach? Jezeli sadzić moze bedzie miasto nowe drzewa to te korzenie powinni ci, którzy wycinaja natychmiast usunać! Chcialoby sie wierzyć, ze jednak zasadzone zostana nowe, mlode drzewa!

Gość • Czwartek [01.03.2018, 08:44:19] • [IP: 88.156.234.**]

kiedys scigali jak sie galazke urwalo do koszyczka wielkanocnego :-(

Gość • Czwartek [01.03.2018, 08:36:23] • [IP: 62.69.254.***]

Wybetonuja?

Gość • Czwartek [01.03.2018, 08:29:52] • [IP: 78.88.31.**]

Miejscowy potrzebuje to co na całym cywilizowanym świecie: równowagi pomiędzy człowiekiem a naturą, szacunku dla człowieka i szacunku dla ziemi. Jeżeli wysikać się i wypić piwo to jest to, co przysłania myślenie, to żle wróżę naszemu miastu.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 08:20:08] • [IP: 2.108.234.**]

Nie wierzę, że można tak niszczyć roślinność po to żeby wylać kolejny beton! Bezmyślność władz jest wprost szokująca!!

Gość • Czwartek [01.03.2018, 07:56:12] • [IP: 178.238.245.**]

cis?? pzrecież jest pod ochroną

Gość • Czwartek [01.03.2018, 07:39:54] • [IP: 78.88.30.***]

Cisy i zdrowie ha ha ha Cis to typowy trujak konwalia tez trujaca a ladna

Gość • Czwartek [01.03.2018, 07:38:36] • [IP: 78.88.30.***]

Wreszcie wycieli te chaszcza z pewnoscia posadza nowa zielen ktora bedzie ladniejsza wiec po co te lamenty. Niedlugo beda plakac ze rolnik zboze kosi a takie ladne. Macie w ladnym miescie sporo poje ow

Gość • Czwartek [01.03.2018, 07:31:00] • [IP: 93.94.185.***]

I DOBRZE SKOŃCZY SIĘ ODDAWANIE MOCZU I NIE TYLKO W TYCH MIEJSCACH.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 07:29:44] • [IP: 31.0.126.***]

A gdzie partia zielona, niebroni drzew jak w puszczy ?. Demokracja jest okrutna, liczy się tylko i wyłącznie biznes. Dobro ogółu nie jest brane pod uwagę. Wybiera się nie działaczy którzy chcądla miasta jak najlepiej. Radni mówią o lobbowaniu, a gdzie sią ono odbywa i kto jest sponsorem ?.Wszyskie rauty na zaproszenia temu służą. Ludzią którzy zapraszają się nie odmawia. Zdolny archiktakt tak by ładnie ułożył plan, przesuwając do morza zabudowę, zabytkowe drzewa by ocalały. Bedzie to miast z taką zabudową, że w domu naprzeciwko będziemy widzieli co jedzą na kolacje , upychanie hoteli, domów na siłę, czy tylko czy wody wystarczy na wymienione potrzeby, wtedy mieszkańcą się zakręci lub od 00 do 4 rano i dalej się inters lobbowany kręci będzie. CZY TAKIEGO MIASTA POTRZEBUJEMY, MY MIESZKAŃCY ?

Gość • Czwartek [01.03.2018, 07:27:27] • [IP: 94.254.228.***]

SERCE SIĘ KRAJA CO WY LUDZIE ROBICIE ZA JAKIŚ CZAS BĘDZIEMY NOSIĆ BUTLE TLENOWE A BYŁO TAK PIĘKNIE TERAZ TYLKO BETONY.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 07:25:43] • [IP: 92.42.112.***]

WŁAŚNIE ZACZĘTO WYCINKĘ NA KOLEJNEJ DZIAŁCE PO PRAWEJ STRONIE ALEI INTER FERIE CO TERAZ NAPISZECIE ??

andrzej • Czwartek [01.03.2018, 07:00:50] • [IP: 178.238.247.**]

drzewa wycinaja jak sie da, a drweniane monstrum, gastronomia z czasow Gomulki czy piwialnia stoi i nikt jej nie rusza dlaczego ? a dlatego ze to teren podobno prywatny, a drzewa tez stanowia nasza wlasnosc wiec skoro mozna jednemu to dlaczego inni to nie ? chodzi o barak czy jak to nazwc pbpk wejcia na plaze przy plywalni od strony zachodniej.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 06:58:47] • [IP: 176.221.113.**]

Zachłanność ludzka nie zna granic. Na tych wszystkich budowach i zalewaniu betonem miasta dorabia sie grupka ludzi. Sami wiecie jak ich nazwać... wszystko by wycieli nawet dęba" Bartka" jak by tu był.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 06:55:31] • [IP: 83.26.22.**]

Chcecie pisać do ministra w sprawie wycinki? Trzeba najpierw wyciąć ministra bo to od niego i ustawy Pis-u się zaczęło. Powodzenia.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 05:03:45] • [IP: 77.112.124.**]

GRUPA MORSKA, PO I PIS POKAZALI JAK RZADZĄ W RADZIE MIASTA!! NA PRAWOBRZEŻU LASY TEŻ POWYCINANE!

Gość • Czwartek [01.03.2018, 03:46:31] • [IP: 78.88.30.**]

Jest mi wstyd za osoby które pracują w urzędzie miasta. Obyście za to odpowiedzieli. Nam mieszkańcom promenada zdrowia nie jest potrzebna, bo w sezonie musimy ciężko tyrać, żeby nas było stać na życie w tym mieście. Poza sezonem promenady pustoszeją. Czyim jesteście prezydentami, radnymi, moimi nie. NIE z dużej litery.

Gość • Czwartek [01.03.2018, 01:49:27] • [IP: 37.47.160.*]

TRZEBA WYBRAC INNEGO, MŁODSZEGO PREZYDENTA Z WIZJĄ ROZWOJU MIASTA, A NIE WIZJĄ IDIOTYCZNEJ PROMENADY ZDROWIA DLA BUDOWY KTÓREJ WYCINA SIĘ LAS... JAKIŚ IDIOTYZM

Gość • Czwartek [01.03.2018, 00:07:03] • [IP: 83.38.220.***]

"Co to za władza, która pozwala zrobić z miasta betonową pustynię?!" - dla emerytów, którzy nigdy nie byli w prawdziwym mieście mam wiadomość: Ś-cie ma olbrzymie dziury w zabudowie a wokół sam las. Miasto to właśnie takie miejsce, które jest zabudowane. Inni komentujący mają rację, że krzaki w tym mieście są najcenniejsze i najpiękniejsze: i piwo wypić można i się wysikać. Czego więcej miejscowy potrzebuje?

Gość • Środa [28.02.2018, 23:43:05] • [IP: 78.88.31.***]

Panie Prezydencie. Niech Pan sprawdzi plan przestrzenny. To były drzewa i krzewy zaliczone do zieleni cennej! A wjazd jest przesunięty w lewo od tej zieleni. To co się stało przekroczyło wszelkie granice!

Gość • Środa [28.02.2018, 23:42:04] • [IP: 207.244.75.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [28.02.2018, 23:41:48] • [IP: 31.0.38.***]

Widziałam w Niemczech przy promenadzie że też wycinają dużo i nikt nie robi takiej wrzawy. Zresztą ta wrzawa tutaj to tylko zemsta SLD na Żmurkiewiczu żeby Unia odebrała nam pieniądze na remonty. I to jest chore.

Gość • Środa [28.02.2018, 23:23:11] • [IP: 185.210.39.**]

Nowe, zdrowe drzewa urosną, ale ty gościu z 22:57:29 tego nie dożyjesz...Te drzewa, które rżnie twój ukochany staruszek prezydent(dlatego też ma wszystko już w d...e)są w większości zdrowe, piękne i produkują sporo tlenu.Dla wszystkich...Ale twój protegowany, który po skończonych rządach w Ściu na pewno stąd wyjedzie, bo to nie jego miasto.Większość tych drzew, pomijając spróchniałe topole, to stare, piękne okazy, których następców MY już nie uświadczymy.Czemu nasze miasto i nasza biedna Polska ma szczęście do destrukcyjnych starców, którzy mając rozbuchane ego, nie liczą się się z nikim i z niczym.A Pani Agatowska w przeciwieństwie do ulubieńca gościa poniżej ma większe jaja od Ż.który jak szczur uciekł z tonącego okrętu i znacznie zbliżył się do opcji drugiego starca(od zdradzieckich mord).I za te jaja ja na Panią Agatowską zagłosuję, mimo, że nie lubię SLD.

Gość • Środa [28.02.2018, 23:06:26] • [IP: 164.127.93.***]

Ludzie! To tu rosło od chyba czasów niemieckich, tam były prawem chronione cisy! Tego się NIE SPODZIEWAŁEM - wiele rzeczy rozumiałem, różne wycinki, ale nie wycinania TYCH WSPANIAŁYCH,. WYJĄTKOWYCH DRZEW! Ja pamiętam je jeszcze z dzieciństwa, one były wielką wartością promenady - przeciez tu kryminał powinien być! Ktoś powinien za to beknąc! Moim zdaniem wiele z nich nawet było nie za dużych, więc można było je przesadzić!

Gość • Środa [28.02.2018, 23:05:02] • [IP: 80.245.179.***]

@ość • Środa [28.02.2018, 22:57:29] • [IP: 83.8.163.**] jak nie lubisz drzew to wy...jedź na pustynie

Gość • Środa [28.02.2018, 23:01:19] • [IP: 92.42.116.**]

Głosujcie na Żmura dalej, a potem narzekajcie.

Gość • Środa [28.02.2018, 22:57:29] • [IP: 83.8.163.**]

Jak tak kochacie te drzewa to zamieszkajcie w lesie. Zieleń jest dla ludzi a nie odwrotnie. W Świnoujściu zieleni nie brakuje. Urosną nowe zdrowe drzewa. Wystarczy miejsca dla drze i dla ludzi. Wam nie chodzi o drzewa a o wyżycie się na Prezydencie. Pani Agatowska ostro się wzięła do wyborów, ale na mój głos niech nie liczy.

Gość • Środa [28.02.2018, 22:45:27] • [IP: 37.47.128.**]

skandal czemu nikt protestu nie zoorganizowal

Gość • Środa [28.02.2018, 22:27:51] • [IP: 95.160.157.***]

Wycinka to debilizm. Są maszyny które wyciągają drzewa z korzeniami które można przemieścić i włożyć w inne wskazane miejsce. Są na You Tube filmy instruktażowe, tylko trzeba pomyśleć. To dla rozwagi dla ochrony środowiska UM

Gość • Środa [28.02.2018, 22:11:18] • [IP: 95.160.156.***]

Niszczą to co mamy najpiękniejsze i najcenniejsze, Żyć w tym mieście ani po co ani za co.

Gość • Środa [28.02.2018, 22:02:17] • [IP: 93.94.186.***]

Podobno pan prezydent robi wszystko wyłącznie dla dobra mieszkańców!!-16 rok się dla nas poświęca i jak oświadczył w TV ma jeszcze dużo zdrowia by nam dalej służyć.To się nazywa tupet i brak jakiejkolwiek refleksji.

Gość • Środa [28.02.2018, 21:58:58] • [IP: 92.42.117.**]

A potem ów cytowany Pan Krzysztof jak gdyby nigdy nic będzie defilował z całą swoją rodzinką po nowym deptaku i korzystał z wszystkich dostępnych miejsc i atrakcji na tym odcinku. Zapytajcie Go o wrażenia i zacytujcie jak już będzie to Jego nowe miejsce spacerów i wypoczynku. Ciekawe czy wtedy też nie będzie krył oburzenia...

Gość • Środa [28.02.2018, 21:57:13] • [IP: 92.42.112.***]

Na życzenie mośków rżną drzewa jak banderowcy!

Gość • Środa [28.02.2018, 21:55:56] • [IP: 80.245.189.***]

BETON, i tylko BETON - oto Świń ujście drugiej dekady XXI w W A WSZYSTKIM mającym cokolwiek wspólnego z tym barbarzyństwem - RĘCE I NOGI POŁAMAĆ I POUCINAĆ !!

Gość • Środa [28.02.2018, 21:48:38] • [IP: 95.160.157.***]

zygam juz tym naszym pieknym miastem, czas pomyslec o zmianie, jest tyle pieknych miejsc w Polsce i naprawde tanszych za 300 tys buduje sie dom-u nas kupuje nowa kawalerke

Gość • Środa [28.02.2018, 21:42:06] • [IP: 176.221.122.***]

Jak budowali ścieżkę do Niemiec Ahlbeck to też wycieli ze dwa kilometry pasa drzew i nikt nie płakał. Jak to zrobic bez wycinki? Szkoda, że wycieli teraz te cisy i jodłę.

Piotr K • Środa [28.02.2018, 21:39:23] • [IP: 89.11.205.***]

Szedlem kiedys z ojcem na plaze...mialem moze 6-7 lat. Dzis mam 50 ale pamietam to jak dzis. Powiedzialem ojcu:" tatus, chce mi sie siusiu" Tata powiedzial:" Siusiaj tutaj" i pokazal na wydmy. Gdy maly chlopiec ktorym kiedys bylem zalatwial swoja potrzebe przyszedl jakis grozny pan i dal tacie mandat do zaplacenia za to, ze synek wlazl na wydmy. Dzis stoi w tym miejscu Baltic Park i nikt Baltic Parku nie ukaral za niszczenie wydm. Niedlugo Swinoujscie bedzie skladalo sie nie z roslinnosci nadmorskiej lecz z betony, aluminium, szkla i piasku na plazy. Zyc sie odechciewa patrzac na to co madroglowcy robia z tym pieknym miastem. W Ahlbecku wszystko wyglada tak jak dziesiatki lat temu tyle, ze wszystkie budynki sa odnowione. Moze Swinoujscie powinni rzadzic PRAWDZIWI SWINOUJSCIANIE ktorzy rozumieja i czuja atmosfere tego kurortu??

Gość • Środa [28.02.2018, 21:36:12] • [IP: 185.210.36.***]

"Promenada Zdrowia". To q..wa jakiś żart ?

Gość • Środa [28.02.2018, 21:30:34] • [IP: 83.21.54.***]

PRECZ ze Żmurem!!

Gość • Środa [28.02.2018, 21:28:40] • [IP: 83.8.118.***]

Zobaczcie ze w Miedzyzdrojach to samo

Gość • Środa [28.02.2018, 21:27:05] • [IP: 92.42.119.***]

Żmurkiewicz, tymi wycinkami prze***eś właśnie wybory... zniszczyłeś coś bardzo ważnego dla ludzi którzy się tu urodzili i tego ci nie darujemy.

Kate71 • Środa [28.02.2018, 21:26:41] • [IP: 93.94.186.***]

skoro prezydent i radni są tacy" zdolni" do dewastacji zieleni w mieście uzdrowiskowym, to powinniśmy ich zapamiętać, żeby przez przypadek kolejny raz ich nie wybrać - niech rządzą na swoich działkach …

koko • Środa [28.02.2018, 21:23:37] • [IP: 77.88.191.**]

zapomniałem jeszcze dodac o super najlepszej wystrzelonej w kosmos inwestycji która na pewno ulatwila nam zmotoryzwanym mieszkańcom zycie a mianowicie Panie i Panowie. Tatadadam !! Dwa ronda w centrum! po co jedno jak można mieć dwa!! Na dodatek co kilkadziesiąt metrow przejście dla pieszych. Dodajmy do tego latem biedne zameczone koniki, co chwile ciuchcie (niemieckiego wlasciciela). Normalnie zyc nie umierać. Wszystko pod turystow, dla mieszkanca nic. Jeszcze teraz ostatnia perelka, wisienka na torcie. Plany otworzenia osrodka egzaminacyjnego WORD :) Wogole już nie będzie jak gdziekolwiek dojechać. Oczywiście zlotousyty rzecznik może pięknie powedziec: Toz to ludu mój dla Was, dla Was to wszystko. Tyle ze tabuny ludzi spoza miasta bedea przyjezdzac tu zarówno na tzw" jazdy" jak i na zdawanie egzaminow. Nasi miejscowi to będzie kropla w morzu. Nie ma to jak dobro mieszkancow! Ciekawi mnie gdzie miałoby to powstać i znowu ile drzew trzeb byłoby wyrznac! niedługo wam się drzewa skoncza do wycinki!

Gość • Środa [28.02.2018, 21:19:08] • [IP: 88.156.234.***]

TO JEST SKANDAL!!KTO NA TO POZWOLIL?!! POWINIEN ZA TO ODPOWIADAC!! TAM NA TEJ STAREJ PROMENADZIE ROSLY MORWY BIALE!!Mysle ze ten kto to robi nienawidzi naszego miasta! Niszczy nasz mikroklimat! Nasze miasto jest uzdrowiskiem dzieki tym wlasnie drzewom wycinajac je niszczy NASZE MIASTO LUDZIE OBUDZCIE SIE!! WSZYSTKIM KTORYM LEZY DOBRO NASZEGO MIASTA NA SERCU przyjdzcie i broncie drzew :- (

Gość • Środa [28.02.2018, 21:17:21] • [IP: 77.112.158.**]

To okropne co robicie wy strażnicy ładu i porządku aż tak oblęgane są siłownie w parkach komu zależy na ścieżce zdrowia znajdzie coś dla siebie a za te wycięte drzewa piękne cisy i sosny powinni odpowiedzieć napiszmy do ministra gdzie obrońcy przyrody

Gość • Środa [28.02.2018, 21:16:55] • [IP: 188.146.128.**]

Skończcie już pisać te bzdury pseudoekolodzy, bo tylko w tej dziurze mogą być takie żałosne elementy

Gość • Środa [28.02.2018, 21:15:10] • [IP: 79.188.222.***]

Serce pęka. Niech pan się opamieta panie Zmurkiewicz.

Gość • Środa [28.02.2018, 21:13:42] • [IP: 176.221.123.***]

wybraliśta to tak mata.

Gość • Środa [28.02.2018, 21:05:23] • [IP: 93.94.186.**]

Proszę o zwrócenie na uwagi na drzewa w całym mieście. Okolice parku i na terenie stadionu. Opanował je bluszcz, cale pnie pokryte powojem. Za parę lat wszystkie zostaną zniszczone przez niego, powalone. Dziwię się że nikt tego nie kontroluje.

Gość • Środa [28.02.2018, 21:04:39] • [IP: 78.88.28.**]

Zdjęcie poprawne, wygląd terenu nie do końca uprzątnięty=pozostały korzenie

Gość • Środa [28.02.2018, 21:01:57] • [IP: 31.0.40.***]

I co teraz powiedzą radni PO, PIS i Grupy Morskiej co to wspierają Żmurkiewicza? Było odwoływać Agatowską z przewodniczącej Rady? Ona by do tej rzezi drzew nie dopuściła.A wy co zrobiliście aby uratować te drzewa?

Gość • Środa [28.02.2018, 21:01:21] • [IP: 80.245.189.***]

Z wycinka na wydmach sie zgadzam ale ul.jachtowa polonczyc z uzdrowiskowa??wyciac tyle parku??to idiotyzm.

Gość • Środa [28.02.2018, 20:59:09] • [IP: 95.160.158.***]

Jak można było!! Idą wybory, zapłacę wam za tę zieleń! Samorządowe chuligaństwo. Czy myślicie, że nam mieszkańcom imponuje tylko beton?!

Gość • Środa [28.02.2018, 20:56:31] • [IP: 178.238.246.**]

wywiezc cala rade miejska wraz z prezydentem na taczkach, niech sobie robia sciezke zdrowia przy urzedzie miasta, pozdrawiam ekolog

Gość • Środa [28.02.2018, 20:53:02] • [IP: 2.108.234.**]

O matko!! Przecież serce się kraje! Co ci ludzie wyprawiają w tym mieście? Tak się zapatrzyli w poczynania ministra Szyszko?

Gość • Środa [28.02.2018, 20:49:55] • [IP: 79.188.222.***]

Prezydent do wymiany. Dość już jego rządów! Dość już rządów jego klakierow!

Gość • Środa [28.02.2018, 20:47:47] • [IP: 92.42.113.***]

Ale bedzie patelnia w lato. Zenada!! Sarenek kupe widzialam przy pasenie polnocnym ale co sie dziwic wyrznal im Pan dom!! Dla pieniedzy i uciesze starych niemcow!

Gość • Środa [28.02.2018, 20:47:09] • [IP: 95.160.157.***]

czy wam pseudo ekologom poprzewracało się w głowach nie trzeba być znawcą tematu jakie drzewa rosły w pasie między promenadą a wydmą, syfiące topole i samosiejki i krzaczory. Tak bronicie tych drzewek a pewnie nie jeden z was do lasu syf wyrzucał i wyrzuca

Gość • Środa [28.02.2018, 20:44:29] • [IP: 178.238.250.***]

Zastanawiam się czy to ma związek z tym, że działkę na wydmach na wysokości dawnego szpitala (dziś nowy hotel) ma Uzdrowisko. To był ogrodzony teren nazywany solarium. Kiedy powstanie tam jakaś forma promenady z pewnością cena tego gruntu wzrośnie. W radzie miejskiej karty rozdaje teraz prezes uzdrowiska pan Śliwiński. Ciekawe czy to jego sprytowi i operatywności zawdzięczamy zaistniałą sytuację? W ogóle z tą promenadą zdrowia wyskoczyli jakoś niespodziewanie. Nie przypominam sobie żeby się jakoś chwalili, albo żeby lokalne gazety i portale się o tym rozpisywały. Wzięli mieszkańców z zaskoczenia. Ludzie patrzcie im na ręce !

Gość • Środa [28.02.2018, 20:43:21] • [IP: 92.42.113.***]

Mają rozmach sku... ny!!

Gość • Środa [28.02.2018, 20:37:32] • [IP: 80.245.189.***]

BĘDZIECIE SIEDZIEĆ ZA TA CHUCPĘ NIE ULEGA WĄTPLIWOŚCI TŁUMOKI

Gość • Środa [28.02.2018, 20:28:09] • [IP: 92.42.118.**]

W tym tygodniu spacerując z psem w Parku Zdrojowym dowiedziałem się od Geodety robiącego pomiary, że pod topór idzie najpiękniejszy las bukowy w środku Parku Zdrojowego. Pytam się, co za jełopy wymyśliły nową drogę w środku Parku?

Gość • Środa [28.02.2018, 20:25:12] • [IP: 31.0.68.***]

Jak to dobrze że wkrótce wybory i przy urnach będziemy mogli podziękować Żmurkiewiczowi i jego ekipie za" troskę" o zieleń a zwłaszcza o drzewa.Ta wycinka przelała już czarę goryczy.Żmurkiewicz musi odejść!

troll • Środa [28.02.2018, 20:23:26] • [IP: 46.46.207.**]

I tak to, , gondolierzy zza Buga, , rozprawiają się z przyrodą. ..

Osada • Środa [28.02.2018, 20:23:23] • [IP: 93.94.190.***]

W kolejce jest 500 ha lasów na Warszowie i bezpowrotne zniszczenie plaży na długości ok. 2 km !! Ścieżka rowerowa między kontenerami !

Gość • Środa [28.02.2018, 20:17:52] • [IP: 176.221.122.***]

Kiedys były taczki do wywożenia, w naszym miescie też, może by odnowić zwyczaj.

Gość • Środa [28.02.2018, 20:17:18] • [IP: 185.210.39.**]

Mieszkańcy!Wyrżnijmy tę władzę podczas wyborów!Dosyć rżnięcia głupa przez prezydenta i jego rzecznika!Dosyć rządów pokrętnej władzy!Wywieźć ich na furmance z gnojem, jak Jagnę z Chłopów Reymonta!Miasto już nie dla nas, ale dla starych Niemców.Świnoujście stało się trupiarnią.Niemcy już czują się jak u siebie!Nie pozwólmy temu starcowi dłużej rządzić!Młodzi świnoujścianie, zróbcie coś dla siebie i swoich dzieci!Wywalcie tę władzę na zbity pysk!Musicie iść na wybory, bo tylko w Was nadzieja, że coś się zmieni.

Gość • Środa [28.02.2018, 20:16:39] • [IP: 176.221.122.**]

Panie Prezydencie my Wyborcy rozliczymy Pana za to w nadchodzących wyborach

Gość • Środa [28.02.2018, 20:15:29] • [IP: 62.69.229.**]

W parku były fantastyczne dzikie róże, gdzie są teraz? Panie betoniarz, proponuję wyciąć w cholerę wszystkie drzewa z tzw. parku, tzw. parku przy Chopina, wszystkie cholerne drzewa w lasach przy granicy i w kierunku do promów. Sprzedać póki się da i zabetonować każdy skrawek. Niech się budują hotele i śmieszne apartamenty o powierzchni 25 m2. Niech one będą bez miejsc parkingowych. Niech następcy martwią się o wodę i zakorkowanie miasta - wszak można wprowadzić prawo do poruszania się samochodami w co 10 dzień a wodę dozować raz na kilka dni. Będą dusery i ordery i pierś mężnie wypięta z klapą pełną orderów i nagród. Czy szanowny prezydent planuje mieszkać w Świnoujściu, czy może ma gdzieś przytulne gniazdko daleko od naszego syfu? A może w końcu radni się obudzą i postawią do pionu prezydenta? Wszak mają siłę, której prezydent nie może przeskoczyć. Zawsze też można wprowadzić zarząd komisaryczny. Zastanówcie się w jaki sposób! Czy prezydent kupił was jakimiś obietnicami przedwyborczymi? OBUDŹCIE SIĘ!

Irena • Środa [28.02.2018, 20:14:09] • [IP: 81.204.98.**]

Uwazam, ze wycinka jest koniecznoscia, jezeli chcemy aby miasto sie rozwijalo. Przeciez trudno zrobic np promenade zdrowia w innym miejscu...Uwazam tez, ze drzewa, ktore by nie przeszkadzaly w budowie powinny zostac...wycinka tylko ta niezbedna.Malkontenci...zawsze beda a o radnycj nie wspomne bo to walka przedwyborcza...trudno, zeby przez takich ludzi miasto sie nie rozwijalo.

gryf • Środa [28.02.2018, 20:13:00] • [IP: 95.129.229.***]

Najgorsze jest to, że jeszcze parę lat temu występowałem słownie o uporządkowanie zieleni w tym pasie i spotkałem się z kategorycznym veto i oburzeniem urzędników. A teraz można usunąć całkowicie. Przecież to zabytek, prawnie chroniony. I druga wersja: w tym miejscu mogłyby stanąć hotele a Promenada Zdrowia mogła być dalej wśród dorodnych sosen i innych wartościowych drzew. I jest trzeci podtekst: obecna władza już nigdy nie będzie miała argumentów by przeciwstawić się wycince drzew i krzewów. To jest precedens.

Gość • Środa [28.02.2018, 20:06:38] • [IP: 188.146.38.***]

mieszkańcy oglądajcie dzisiaj o 20.15 na pierwszym będzie o oszukanym węglu który kopci i nas truje- program Alarm. W końcu ktoś odważył się o tym mówić, oczywiście PiS to ujawnia bo SLD i PO miało nasze zdrowie gdzieś.

Gość • Środa [28.02.2018, 20:06:00] • [IP: 92.42.113.**]

Zapewniam, że gumolep i przyjaciele zapłacą za to.Wstyd i hańba!

Gość • Środa [28.02.2018, 20:05:51] • [IP: 86.3.53.***]

Będzie beton 🤣🤣

Gość • Środa [28.02.2018, 20:04:51] • [IP: 62.69.231.***]

Nowa promenada - prosze bardzo. Ale ma byc duzo, bardzo duzo zieleni, a nie sam beton. Wtedy to ma jakis sens.

Gość • Środa [28.02.2018, 20:00:24] • [IP: 178.238.246.***]

Tu jest rozp..., a nie Dolina Rospudy. Ekolodzy do nas nie przyjadą, bo w" betonowym mieście", gdzie rządzi BETON, protest się nie uda.

Gość • Środa [28.02.2018, 19:59:10] • [IP: 95.160.158.**]

Promenada imienia Szyszki. Jest dżewo, jest tartak i się rżnie, ale czyj jest ten tartak?

Gość • Środa [28.02.2018, 19:52:13] • [IP: 94.254.227.***]

Faktycznie, potrzebne turystom, bo tak miasto o nich dba ale żeby coś dla mieszkańcow to ni hu hu, ile dróg w mieście jest przecież do zrobienia, dziurawych, itd. za taką kasę. Nie popieram tego pomysłu

Gość • Środa [28.02.2018, 19:43:01] • [IP: 188.146.100.***]

Jak dobrze, że w tym roku wybory. Czas pogonić tych barbarzyńców z Rady Miasta, którzy zgodzili się na to.

Gość • Środa [28.02.2018, 19:36:32] • [IP: 95.129.224.**]

co za miasta czy nikt nie wpadł na pomysł by istniejacą zieleń dopasować do projektów niedługo nic nie zostanie z tego iasta tylko beton dla niemców i warszawki

Gość • Środa [28.02.2018, 19:29:34] • [IP: 31.16.168.**]

To jest zdumiewające, że od wielu lat nie może powstać lądowisko dla śmigłowców ratunkowych, gdyż Urząd Miasta nie chce wyciąć kilku drzew, natomiast w zabytkowej dzielnicy nadmorskiej drzewa wycinane są w setkach?!

Gość • Środa [28.02.2018, 19:26:52] • [IP: 188.146.99.***]

Cisów to nie można było przypadkiem przesadzić w inne miejsce?Jest potrzeba wyciąć czy przesadzić?Tak jak było z zabytkową roślinnością na Placu Wolności koło szaletu miejskiego.Macie do kitu pracowników z ochrony środowiska i ogrodnika miejskiego, którzy potrafią tylko wycinać.Z łaski zrobić nasadzenia które się nie przyjmują.Tak to jest jak wybiera się najtańszą ofertę, a po nas tylko popiół.DO PANI NACZELNIK I OGRODNIKA MIEJSKIEGO-DRZEWA SIĘ NIE TYLKO WYCINA, ALE I PRZESADZA.Trzeba tylko chcieć, jednak wy o tym zapominacie w amoku wykonywania poleceń zwierzchników.Wybory tuż tuż, zmieni się władza to i wymieni się naczelników i ogrodnika!!

Gość • Środa [28.02.2018, 19:24:56] • [IP: 95.129.226.***]

to jest największa banda jak była w tym mieście, za komuny takich rzeczy się nie robiło jak robi Żmurkiewicz i jego debili czas by odeszli z naszego miasta. Żmurkiewicz przecież ty nie jesteś nasz tylko w walizce cię przywieżli, więc czas byś nas opuścił.

Gość • Środa [28.02.2018, 19:20:14] • [IP: 93.94.184.**]

A było tak ładnie zielono to wszystko psujecie

Gość • Środa [28.02.2018, 19:11:28] • [IP: 83.11.68.**]

Przecież prezydent wykonuje tylko decyzje radnych. Do nich pytania. A tak między nami wizytówka miasts to : ronda, dużo betonu i brak zieleni. Koperty też fruwają bez wiatru.

Gość • Środa [28.02.2018, 19:10:17] • [IP: 79.186.71.**]

a radni sobie pogadali i tyle a na koniec sobie w duszy zaspiewali wybory, wybory, wybory a moze to tylko sen

Gość • Środa [28.02.2018, 19:05:06] • [IP: 93.94.186.***]

Zrobili sobie pocałunek śmierci-wybory blisko!!Sa czyściciele kamienic, są czyściciele zieleni.Promenada zdrowia??Deweloper się cieszy, teren wyczyszczony bez kar za wycinkę. Kazdy pretekst jest dobry-mieszkańcom można obiecać wszystko.Miało być molo-powstały 2ogromne hotele i nic, miał być piętrowy parking-powstały następne-3 apartamentowce i nic, droga rowerowa-do wiatraka-a wzdłuż ogromny teren sprzedany/ wycinka za chwile/-ale pięknie oświetlony dojazd już deweloper ma -wejdzie na gotowe-za nasze!Zamiast mola -płatny AQUA PARK.Traktuje się mieszkańców i miasto jak dojne krowy.Skandal!!

Gość • Środa [28.02.2018, 19:04:18] • [IP: 80.245.186.***]

PRL zieleń chroniło a POMIOTŁA PRL-owskie NISZCĄ NA SŁE

Gość • Środa [28.02.2018, 19:02:03] • [IP: 37.47.150.**]

Władza do dymisji się powinna podać za tą wycinkę.Wi

Jelop • Środa [28.02.2018, 18:55:56] • [IP: 80.245.184.***]

Chodza sluchy ze nasz ukochany prezydent planuje wylac tam 30 centymetrowa warstwe betonu. Jego zona podobno skarzy sie ze zakupil do ich posiadlosci betonowa zastawe stolowa i betonowa sofe. Na 90% po zwycieskich wyborach Jasio Betoniarz rozpisze referendum w sprawie zabetonowania plazy co bedzie zwieczeniem jego zyciowej misji zabetonowania swionoujscia

Gość • Środa [28.02.2018, 18:52:50] • [IP: 77.255.108.***]

Czy ja dobrze rozumiem? Wycięto te stare cisy w pasie zieleni promenady? Te wiekowe, które były jej główną ozdobą? I co teraz? Piętrowe miednice z kapustką, kwiatki rabatowe? czy może egzotyczne drzewka o pokroju miotły na kiju wetkniętej na odwrót? Dla mnie najwięcej uroku miała najbardziej zachodnia część promenady, właśnie ta ze starymi krzewami. Była autentyczna a nie sztuczna. Uleganie chwilowym modom to brak szacunku dla poprzednich pokoleń. Moda przeminie, ale starego tak łatwo nie odzyskamy. O ile stratę naturalnego stosunkowo młodego lasu na wydmach jakoś bym ostatecznie zaakceptował, aczkolwiek bez jakiegokolwiek entuzjazmu. To zniszczenie zieleni w tej części promenady dla mnie ociera się o współczesne barbarzyństwo. Czyli po nas choćby potop. Może wpis nieco emocjonalny, ale to co zobaczyłem na fotografii mnie poraziło. Mam nadzieję że nowe będzie chociaż porównywalnie ładne.

Gość • Środa [28.02.2018, 18:51:06] • [IP: 80.245.189.***]

TO NIEBYWAŁE ZALEJCIE NAJLEPIEJ WSZYSTKO BETONEM W PIZDU KOGO MY TAM MAMY W TEJ RADZIE MIASTA TRZA TAM ROSZADY ZROBIĆ PRZY NAJBLIŻSZYCH WYBORACH DO RADY MIASTA

Gość • Środa [28.02.2018, 18:48:51] • [IP: 62.69.251.**]

O Boże, kto na to pozwolił?

Gość • Środa [28.02.2018, 18:48:14] • [IP: 93.94.187.***]

A dzis w okolicach muszli koncertowej słychać było odgłos piły

Gość • Środa [28.02.2018, 18:47:18] • [IP: 31.0.71.**]

Cisy są pod ścisłą ochroną.Co za debil pozwolił na ich wycinkę można było przesadzić w inne miejsce.Są to spore koszty ale warto.Cis rośnie bardzo wolno a takie okazy wycięte to głupota naszych radnych

Gość • Środa [28.02.2018, 18:38:05] • [IP: 95.160.159.**]

Panie admin, jak pan robi zdjęcia to nie krzaków tylko drzew. Bo cała promenada jest wycięta zdrowych drzew. Proszę iść dalej i zrobić zdjęcia. To ludzie zobaczą jak się niszczy środowisko w Świnoujściu.

Gość • Środa [28.02.2018, 18:32:52] • [IP: 176.221.123.**]

Kto odbiera to drewno ? Komu zostaje sprzedane, bo są tego setki, a może tysiące ton. Powinna się tym zająć telewizja ogólnopolska.

Gość • Środa [28.02.2018, 18:32:41] • [IP: 78.88.30.**]

Za te stare cisy to władza powinna siedzieć.To bardzo cenne i chronione prawem drzewa.Kiedyś robiono z cisów m.in. łuki.Edykty królewskie chroniły te drzewa, a za samowolne wycięcie groziły surowe kary. A co robi tzw.władza? Ma gdzieś prawo i szacunek do przyrody.

Gość • Środa [28.02.2018, 18:32:01] • [IP: 178.238.251.***]

Łzy w oczach : (szkoda gadać teraz już tylko beton i strefa parkowania-płatna i kaska do magistratu wleci. Szkoda ptaków i zwierząt leśnych ich nikt sie o zdanie nie pyta, zresztą nas tez nie : (Okropne widoki jak cmentarzysko żaden beton i smród samochodów nam zdrowia nie poprawi, kiedy odebrano nam naturalne płuca tego miasta :(

Koko • Środa [28.02.2018, 18:12:21] • [IP: 77.88.191.**]

Nadstepna przyjazna dla mieszkancow inwestycja. Beton platz prosze panstwa w centrum miasta. Nastepne super udogodnieńie dla nas mieszkancow, zwlaszcza tych jadacych z okoic matejki/wojska polskiego. Super udogodnienie zeby zastanawiac sie ktoredy dookola dojechac do centrum? Konstytucji a moze jednak grunwaldzka ? Nie mozemy jednak zapominac o tym ze chcieli nam jednak dogodzic za te uciazliwosci strefa platnego parkowania w centrum miasta :) teraz ta masowa rzeź tej zieleni. Wszystko wyciac i zalac betonem. Byle tylko nastepna nagroda byla, byle tylko na bankiecie nastepnym sie pokazac. Reszta jest malo istotna. Tylko tych biednych zwierzaczkow zal jak czlowiek widzi jak te zdezrientowane przestraszone sarenki nie maja gdzie sie podziac. :(

Gość • Środa [28.02.2018, 18:11:29] • [IP: 77.88.191.**]

Z trawników zieleń też idzie pod topór ? Gilotyna ma szeroki zasięg.

Gość • Środa [28.02.2018, 18:08:15] • [IP: 37.47.33.***]

I racje ma miasto to nie drzewa a krzaki !

Gość • Środa [28.02.2018, 18:07:00] • [IP: 62.69.231.***]

okolice fortów i mariny to samo, serce pęka

Gość • Środa [28.02.2018, 18:06:40] • [IP: 92.42.112.***]

Nawtykają gownianych parasolek, plastikowych daszków i i innych dziadostw

Koko • Środa [28.02.2018, 18:04:23] • [IP: 77.88.191.**]

Ludzie !! Obudzcie sie w koncu ! Czas na zmiane w magistracie. Nie widzicie tego ze obecna ekipa dba tylko o przyjezdnych a nas mieszkancow goli na kazdym kroku i tylko klody pod nogi rzuca ?? Przeciez z tej promenady zdrowia beda korzystac w 90% turysci. Droga do wiatraka zrobiona, sciezka rowerowa i chodnik ale ja sie pytam kto znowu bedzie z tego korzystal ? Oczywiscie w wiekoszci przyjezdni. Ile jest drog w miescie gdzie jakosc eola o pomstwe do nieba. Mieszkancy tluka sie po nich w te i we wte po pare razy dziennie ale po co je naprawiac, lepiej zrobic droge do wiatraka gdzie tych jest praktycznir teraz zerowy. Zwroccie panstwo uwage jakie pomysly ma dla nad mieszkancow wladza. Deptak na slowackiego ? To jest dla mieszkancow udogodnienie czy moze raczej udreka ? My mieszkancy musimy jezdzic po dziurach dookola po to zeby piec przyjezdnych osob na krzyz moglo sie tamtedy przespacerowac.

Gość • Środa [28.02.2018, 18:04:15] • [IP: 94.254.225.***]

BANDA IDIOTÓW KTO NATO POZWALA

Gość • Środa [28.02.2018, 18:01:50] • [IP: 178.238.253.***]

Były wydmy (samosiejki), a teraz czas na parczek i karsiborski las.

Gość • Środa [28.02.2018, 17:57:42] • [IP: 178.238.245.**]

loiej wycicac dla nich niz przmyslec jak to zrobic w sposób taki aby byla promka i drzewa jednoczesnie

Gość • Środa [28.02.2018, 17:56:31] • [IP: 178.238.245.**]

kto wogole o tym decyduje co wyciac?

Gość • Środa [28.02.2018, 17:55:36] • [IP: 37.248.161.***]

Chcieliście Żmurkiewicza to proszę, tak wygląda rozwój miasta wg.jego koncepcji.Ile jeszcze drzew ulegnie wykarczowaniu?

Gość • Środa [28.02.2018, 17:55:26] • [IP: 178.252.17.**]

Poważnie, dla redakcji i wszystkich malkontentów, w lesie starczy miejsca - ta część promenady wyglądała FATALNIE. Bardzo dobrze, że ktoś tam wejdzie i zrobi z tym porządek, żyjemy w 21 wieku, nie 15.

Oglądasz 1-166 z 166
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■