POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [17.04.2019, 23:18:29] • Wolin

Mosty w Wolinie na DK3 i Krajniku Dolnym na DK26 w remoncie – utrudnienia w ruchu

Mosty w Wolinie na DK3 i Krajniku Dolnym na DK26 w remoncie – utrudnienia w ruchu

(fot. Organizator )

Od jesieni ubiegłego roku trwa remont 2 ważnych mostów na drogach krajowych – mostu nad cieśniną Dziwną w Wolinie oraz mostu granicznego nad Odrą w ciągu DK26 w Krajniku Dolnym. Prowadzone dotychczas prace nie powodowały utrudnień w ruchu (były prowadzone głównie od spodu mostu). Aby ukończyć remonty niezbędne jest jednak wprowadzenie utrudnień w ruchu. Na moście w Wolinie zostało już wprowadzone zawężenie jezdni i ograniczenie prędkości. Te utrudnienia potrwają do końca maja. We wrześniu będzie wymieniana na tym moście i estakadach dojazdowych nawierzchnia, co będzie się wiązało z ruchem wahadłowym podczas wykonywania robót bitumicznych. Natomiast na moście w Krajniku Dolnym od 25-26 kwietnia ma być wprowadzony ruch wahadłowy, który jest przewidywany do końca lipca, potem może być jeszcze wprowadzane sporadycznie ręczne kierowanie ruchem. Wszystkie prace remontowe na obu mostach mają się zakończyć do końca października tego roku.

Most łukowy przez cieśninę Dźiwnę w Wolinie powstał w latach 2002-2003 jako kluczowy element obwodnicy Wolina w ciągu DK3. Nowy wysokowodny most wyprowadził ruch z centrum Wolina i z mostu z przęsłem obrotowym, na którym ruch musiał być wstrzymywany ze względu na żeglugę. Po kilkunastu latach eksploatacji most wymaga remontu, który obejmuje odnowę zabezpieczeń antykorozyjnych konstrukcji oraz remontu i niezbędnej wymiany wyposażenia obiektu, zostanie również wykonana wymiana nawierzchni na moście.

Mosty w Wolinie na DK3 i Krajniku Dolnym na DK26 w remoncie – utrudnienia w ruchu

fot. Organizator

Most o konstrukcji stalowej przez Odrę w Krajniku Dolnym powstał w latach 1953-1958 na filarach mostu zniszczonego w czasie II wojny światowej. Obiekt ostatni raz remontowany był ponad 20 lat temu i wymagał wykonania kolejnych zabiegów remontowych. Zakres prac obejmuję przede wszystkim odnowę zabezpieczeń antykorozyjnych stalowej konstrukcji obiektu, remont i wymianę wyposażenia mostu oraz wymiany nawierzchni.

Mateusz Grzeszczuk
Główny Specjalista
Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej


komentarzy: 6, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-6 z 6

Gość • Czwartek [18.04.2019, 18:59:43] • [IP: 176.221.122.***]

remont od 2 miesiecy a ci dopiero piszą ;p

Gość • Czwartek [18.04.2019, 18:45:50] • [IP: 31.11.128.***]

Trzeba zadać to pytanie mieszkańcom przecież to oni są gospodarzami na tym terenie.

Gość • Czwartek [18.04.2019, 16:05:31] • [IP: 83.23.247.***]

Co tam kogo obchodzi brak mostów, ważne że trzeba się wykazać, trzeba się rozwijać, za wszelką cenę i niech już potem nawet choćby. ... nic

Gość • Czwartek [18.04.2019, 11:47:21] • [IP: 176.221.123.***]

nowe pokolenie przedszkolaków wybuduje Tunel w Wolinie i Dziwnowie a w Swinoujsciu pokolenie wybuduje Most wysokość 40 m tak będzie

Gość • Czwartek [18.04.2019, 09:13:26] • [IP: 5.173.137.**]

Jedyny most z prawdziwego zdarzenia i państwo chce budować port kontenerowy a ma do obsłużenia port promów szwedzkich z ich tirami port że zbożem gazoport gdzie każdy ładunek wymaga szczególnej troski gdyż awaria autocysterny to katastrofą dla wszystkiego co jest w zasięgu do tego dochodzi normalny ruch mieszkańców wyspy całej wyspy i ruch turystyczny nasilony w okresie letnim A zapomniałem jeszcze wojsko musi mieć zachowane parametry dla swoich pojazdów w razie konieczności ich użycia A żeby było śmieszniej to główne miasto wyspy odcięte jest parkiem narodowym który też wymaga troski dlatego jest parkiem narodowym A ruch pojazdów zwiększa się w postępie geometrycznym jako że mamy tylko dwa zespoły portów po jednym na wschodzie i na zachodzie Czas już pomyśleć o alternatywnych wyjazdach i to zarówno dla aut jak i kolei która też tego wymaga

Gość • Czwartek [18.04.2019, 07:39:28] • [IP: 83.21.62.**]

Obudzili się most prawie od roku w remacie

Oglądasz 1-6 z 6
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zabierzmy dowód lub paszport. Od poniedziałku 7 lipca na granicy z Niemcami będą obowiązywały czasowe kontrole. W województwie zachodniopomorskim funkcjonariusze Straży Granicznej wspierani przez żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej i Żandarmerię Wojskową będą prowadzić kontrole na 19 przejściach granicznych. Zmiany w zasadach ruchu granicznego przybliżyli podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Szczecinie wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wraz z zastępcą komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej kmdr SG Wojciechem Heninborchem. - Kontrole będą miały charakter selektywny - funkcjonariusz Straży Granicznej zdecyduje jaki samochód, czy osobę należy poddać kontroli. Pamiętajmy, że celem jest niedopuszczenie do przypadków nielegalnego przekraczania naszej zachodniej granicy w stronę Polski. Dlatego kontrole mają być prowadzone tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na przekraczanie granicy przez naszych mieszkańców, z których wielu pracuje po stronie niemieckiej oraz turystów odwiedzających nasz region – mówi wojewoda Adam Rudawski. Czasowe kontrole graniczne zostały wprowadzone na 30 dni, z możliwością ich przedłużenia ■