POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [07.07.2019, 09:18:02] • Świnoujście

Czy na tablicy nie powinno widnieć raczej słowo Umleitung?

Czy na tablicy nie powinno widnieć raczej słowo  Umleitung?

fot. internet

O problemie poinformował nas jeden z niemieckojęzycznych internautów, który jednak bardzo długi okres czasu w roku przebywa w Świnoujściu.

Większość turystów, którzy przyjeżdżają do nas z Niemiec może mieć problem, kiedy chciałoby się wrócić do granicy. Jak poinformował nas internauta na oznakowaniu objazdowym powinno widnieć słowo Umleitung? Które jest bardziej właściwe dla tego stanu rzeczy, który istniej na naszych drogach i bardziej zrozumiałe dla turystów z Niemiec.

Tymczasem my używamy wyrażenia umweg co nie do końca oddaje stan rzeczy, który niemiecki turysta zastaje na drodze.

Dodajmy również, że na tablicach informacyjnych trudno jest znaleźć również ważną informację dla niemieckiego turysty o tym, czy jest to objazd do granicy czy gdziekolwiek indziej.

A przecież w całej tej zabawie z tablicami informacyjnymi chodzi o to by na tyle właściwie informować kierowców by ruch na drodze był płyny a ulice się nie korkowały.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 81, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-81 z 81

Gość • Wtorek [09.07.2019, 13:46:14] • [IP: 37.47.168.**]

Przecież niemcy i tak nie patrzą na znaki!

Gość • Wtorek [09.07.2019, 11:46:08] • [IP: 188.146.165.***]

juz tlumacze skad rozbieżnosc umweg - dotyczy ruchu pieszego umleitung- dutyczy ruchu samochodow

Gość • Poniedziałek [08.07.2019, 16:03:39] • [IP: 46.114.6.**]

Piszac w jezyku Ci obcym dla informacji cudzoziemcow, pisz poprawnie, zapytaj kogos, kto czuje, to co jest napisane. NIE OSMIESZAJ POLAKOW, MIASTA PRZED GOSCMI ZZA GRANICY takimi bezsensownymi tlumaczeniami GOOGLE. W SWINOUJSCIE, w Miedzyzdrojach widzialem mnostwo informacji dla Niencow. ..ale to nie bylo w j.niemieckim. ...top bylo w j.polskim po niemiecku. Wiec przyciemniony Poligloto, Jak Cie czytaja, takie mniemanie o tobie maja

Gość • Poniedziałek [08.07.2019, 10:57:59] • [IP: 178.238.249.**]

Za szlaban i spokój

Gość • Poniedziałek [08.07.2019, 09:43:50] • [IP: 176.221.123.**]

umleitung = objazd umweg = dookoła w czym problem ?

Gość • Poniedziałek [08.07.2019, 09:01:21] • [IP: 178.238.249.**]

Raczej powinna być tablica, , Do siebie z powrotem, ,

Gość 2 • Poniedziałek [08.07.2019, 08:07:08] • [IP: 81.225.206.***]

Um no i co mam na to odpowiedzieć um ?

narodowiec • Poniedziałek [08.07.2019, 07:02:13] • [IP: 5.173.136.***]

po co pisać w ogóle po niemiecku? czy w niemczech piszą po polsku? niech się niemiaszki uczą naszego języka a jak im się nie podoba to wypad do siebie

Gość • Poniedziałek [08.07.2019, 06:53:15] • [IP: 164.127.118.**]

Wieszczu Rosiewiczu, przepraszam, to było" Kto przy dziecku bedzie mówił po niemiecku?".

Gość • Poniedziałek [08.07.2019, 06:50:39] • [IP: 164.127.118.**]

Jestem przeciwny napisom po niemiecku, bo jak śpiewał Wieszcz Rosiewicz" Kto przy dziecku będzie śpiewał po niemiecku?".

Gość • Poniedziałek [08.07.2019, 06:48:30] • [IP: 62.69.254.***]

Dziekujemy za ten caly balagan.Przeciez ruch mial byc przeniesiony na ulice Baltycka.No sale niemiecki turysta musi wypoczac, pracujacy Polak, juz nie.W DWOJNASOB DZIEKUJEMY!

Gość • Poniedziałek [08.07.2019, 04:37:56] • [IP: 185.210.36.***]

jedno i drugie poprawne :P

Gość • Niedziela [07.07.2019, 23:52:47] • [IP: 176.221.123.**]

Wszyscy się martwią o niemieckiego turystę. Proszę iść i sprawdzić jak Niemcy się martwią o polskiego turystę. Tam to dopiero płacz za polskim turystą.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 22:58:22] • [IP: 176.221.123.***]

Ten temat ważny jest dla urzędników a nie dla nas. Oni powinni umieszczać odpowiednie znaki i informacje, tutaj drogowe. Dla nas najważniejsze to by kierowcy, także niemieccy jeździli bezpiecznie i w odpowiedniej szybkości a nie zatrzymywali się na skrzyżowaniach i cofali pod prąd czy jechali 20 km/h. Za dużo czasu poświęcamy bzdurom.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 22:26:58] • [IP: 176.221.122.***]

obydwie opcje sa poprawne, w mowie potocznej czesciej uzywa sie Umleitung piszac rzeczowniki w j. niem. z duzej litery, a po to jest po niemiecku bo najczesciej oni nie czytaja ze zrozumieniem i powoduja problemy i tak problemowego wjazdu do miasta

Gość • Niedziela [07.07.2019, 21:03:28] • [IP: 95.129.225.***]

tu jest Polska. nie widziałem u naszych sąsiadów opisów w naszym języku. tylko my im w d...pe włazimy. nawet będąc w Gdańsku opisy są po polsku i angielsku, ponieważ obowiązuje język ojczysty a drugi międzynarodowy

Gość • Niedziela [07.07.2019, 21:01:23] • [IP: 23.226.237.*]

Дефицит
072; почти не было, и комиксы из двух частей, таких как «Гумобе
90;он» и «Бетон Лейди», попали на кирилли
094;у. ۰۰۰۰۰ O mało brakowało, a komuszki sztuk dwa, typu"Gumobeton" &" Beton Lejdi" walnęli by napis w cyrylicy.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 19:55:55] • [IP: 88.218.255.**]

To jest Polska i mówimy tu po polskiemu a nie po germansku

Gość • Niedziela [07.07.2019, 18:43:19] • [IP: 80.149.82.***]

jeżdżę od lat niemieckimi autostradami może nie Porsche i nie 300km/h ale wielokrotnie hamowałem z ponad 200 przez kierowcę wjeżdżającego na najszybszy pas do wyprzedzania. Nigdy nie był to samochód na polskich numerach rejestracyjnych, zawsze niemiecki więc nie wiem o co chodzi przedmówcy z tym ZSW. niestety ale kultury jazdy na autostradach to Niemcy powinni się uczyć od nas a nie odwrotnie tak samo jak używania kierunkowskazów czego nagminnie nie robią no może poza przypadkami kiedy wjeżdżają właśnie komuś pod zderzak i zmuszają do gwałtownego hamowania co raczej jest zabronione.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 18:37:05] • [IP: 80.245.189.***]

Bo nasi TUMACZE :-))) znają SWÓJ NIEMIECKI... a nie niemiecki :-)))

Gość • Niedziela [07.07.2019, 18:03:06] • [IP: 176.221.123.***]

Jeśli już coś się robi i decyduje na oznakowanie w j. niemieckim to faktycznie powinno robić się to dobrze a słowo" Umweg" oznacza raczej drogę okrężną a niżeli Objazd a kto z nas chciałby jeździć drogą okrężną, objazdem to już inna sprawa.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 18:01:33] • [IP: 164.127.118.**]

Całkowicie zgadzam się z poprzednią opinią, że" Napisy powinny być po angielsku tak aby nie dyskryminować innych narodowości." Przecież jest to tak powszechny język, że nawet kaczki kwaczą zawsze po angielsku (przeczytaj głośno kilka razy): Fuck, fuck, fuck, fuck, fuck, fuck...

Gość • Niedziela [07.07.2019, 17:25:17] • [IP: 176.221.113.**]

Nie pisać nic po niemiecku. Powinien być zakaz. Nie dość, że jest napis, to jeszcze szkopy krytykują. Co za bezczelność.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 17:23:22] • [IP: 37.248.250.***]

"Nie umią" LOL :)))) Przydał się do kogoś że jest analfabetą a sam pisz" nie umią" buhahaha!

Gość • Niedziela [07.07.2019, 16:54:50] • [IP: 178.238.245.***]

Ta nienawiść do sąsiadów to już patologia! Ludzie wychowani na 'Stawka większą jak życie' i 'Czterej pancerni" . Dużo mieszkańców tego miasta pracuje po niemieckiej stronie. Czy też traktuje się ich z taką nienawiścią?? Z rozmów że znajomymi wynika że tak nie jest! A jeśli chodzi o jakość jazdy kierowców z tabliczką ZSW to wystarczy się przypatrzeć ich zachowaniu w centrum Berlina, albo na 8 pasmowej autostradzie pod Frankfurtem gdy przy prędkości 130 km. wyjeżdżają na najszybszy pas i doprowadzają do hamowania Porsche z 300 km. na budzik na !! Kompromitacja!! Nie róbcie się takimi mistrzami kierownicy!!

Gość • Niedziela [07.07.2019, 16:39:02] • [IP: 77.88.191.**]

|Zacznijcie jeździć i wydawać w Niemczech pieniądze to zrobią i wam tabliczki po polsku jak będzie objazd. Ja jeżdżę na rowerze i widzę napisy po polsku. Normalne na pograniczu. A jeśli Wy nie widzicie to nie możecie być po prostu lepsi od nich?? Mali, zawistni ludzie z wyspy??" napisał mały niemiecki dupowłaz i sługus

Gość • Niedziela [07.07.2019, 16:32:28] • [IP: 46.114.35.**]

Niektórzy absolwenci OHP tutaj mają rację, że większość w niemieckich autach i tak nie umią czytać i nie rozumieją co napisane jest. Przecież to są w 85% polusy a ci mieszkając w Niemczech po 5-10 lat nadal nie umią języka niemieckiego ale udają niemców ale i tak nigdy nimi nie będą. Znam takich na masę.Swoją drogą Umleitung jest prawidłowo a nie Umweg.A Niemcy były potęgą a OHP-owcy na to patrzą z zazdrością bo nigdy do tego nie dorosną.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 16:27:45] • [IP: 176.221.123.***]

Jezdząc codziennie do pracy do Niemiec jeszcze nie potkałem się ze znakiem OBJAZD ! więc po co u nas sa po Niemiecku ? Jaki jest w Polsce język urzędowy ?! Po drugie Niemcy i tak to glupki za kierownica wiec juz nic nie pomoze

Gość • Niedziela [07.07.2019, 16:18:02] • [IP: 77.88.191.**]

Całkowicie zgadzam się z poprzednią opinią, że" Napisy powinny być po angielsku tak aby nie dyskryminować innych narodowości." Angielski jest najbardziej międzynarodowym językiem na świecie. Nawet monarchowie jak np. Kaiser Wilhelm II i jego kuzyn Car Rosji mówili po angielsku zwłaszcza w domu oraz pisali w swoich pamiętnikach w tym języku.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 16:10:58] • [IP: 31.2.44.***]

polski niemcu to oznacza to samo wiec zamilcz biurokrato

Gość • Niedziela [07.07.2019, 16:08:56] • [IP: 178.235.147.***]

niemcy tez tak o nas dbaja? nie maja obowiazku tu przyjezdzac jak im cos nie pasuje.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 15:57:10] • [IP: 77.252.46.***]

Deutsche Sprache schwere Sprache

Gość • Niedziela [07.07.2019, 15:43:35] • [IP: 77.88.191.**]

Oba słowa są poprawne i znaczą" objazd" w j. niemieckim

Gość • Niedziela [07.07.2019, 15:33:15] • [IP: 77.252.46.***]

W artykule chodzi o to, że jeśli już się pisze tablice po niemiecku, to niech to będzie poprawnie napisane. Pytanie : kto to tłumaczył? Jak już się ktoś czegoś podejmuje i bierze za to wynagrodzenie, to niech to robi dobrze.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 15:29:25] • [IP: 31.0.81.**]

Nie nie powinno... Powinno być napisane, , objazd, , w języku Polskim. U Niemców za to po Polsku nic nie jest napisane bo nie są, , doopolizami

Gość • Niedziela [07.07.2019, 15:00:43] • [IP: 185.210.38.***]

Przecież Niemcy nawet w swoim języku nie potrafią czytać więc po co to ta afera;))

Gość • Niedziela [07.07.2019, 14:28:17] • [IP: 37.47.157.**]

A chodzi o to, że jesteśmy w Polsce. A językiem urzędowym, jezykiem obowiazujacym jest jezyk polaki. Czy nie!?

Gość • Niedziela [07.07.2019, 14:21:46] • [IP: 176.221.123.***]

masakra zamiast pochwalic za dobre checi to niemieaszek sie zali na gramatyke, u nich w zycu nie ma nic po polsku wiec po co ma byc u nas, z reszta oni i tka jezdza 15 km/h wiec maja tyle czasu zeby sobie w slowniku sprawdzic co znacyz slowo objazd

Gość • Niedziela [07.07.2019, 14:18:40] • [IP: 164.127.118.**]

Słownik mówi, że oba słowa znacza to samo, może ktoś mieszkający w Niemczech czuje niuanse. Ale wątpię, by zamiana słowa bliskoznacznego coś zmieniła, Niemcy mają kłopoty w zakresie podstawowych symboli - widziałem, jak liczni Niemcy mieli problemy z zauważeniem lub zrozumieniem zwykłego znaku" biała strzałka w prawo na niebieskim tle"- na znaku przy wjeżdzie na takie jakby rondo na końcu ul.Grottgera - walili na czołowe zderzenie z wychodzącymi z zakrętu z Kossaków samochodami, a po klaksonach mieli miny zdezorientowane. Mam wrażenie, że liczni Niemcy są albo przymułami, albo mają fatalne kursy na prawo jazdy i minimalne wymagania na egzaminach. Alarmowałem na forach o tej pirackiej jeździe Niemców, na szczęście po 2 tygodniach wymalowano oznakowanie poziome.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 13:53:07] • [IP: 37.8.230.***]

Niestety tu w Świnoujściu przyzwyczailiśmy Niemców, że mogą sobie mówić po niemiecku i kazdy ich zrozumie. Trzeba od tego odchodzić, bo będą jeszcze głupsi niż są. Napisy informacyjne mogą być w kilku językach to nic złego, świadczy o kulturze i dobrej woli i powinny być poprawne, jednak powinno być tak wszędzie, a więc i u Niemców po polsku. Niestety nie widzę tej dobrej woli i chęci pomocy Polakom, którzy nie znają niemieckiego i tyle w temacie. Oni są po prostu leniwi zarówno tu u na jak i u siebie.

Mieszkaniec • Niedziela [07.07.2019, 13:47:57] • [IP: 31.11.129.*]

W oceanarium w Stralsund na starcie są informacje w języku polskim. A to już jakieś 100 kilometrów od granicy. Można? Można.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 13:12:47] • [IP: 176.221.123.***]

A my poruszając się po Niemczech przy granicy z polska mamy taka informacje w języku polskim ?

Gość • Niedziela [07.07.2019, 13:11:54] • [IP: 176.221.123.***]

A my poruszając się przy granicy z Niemcami mamy polska informacje ??

Gość • Niedziela [07.07.2019, 13:00:54] • [IP: 176.221.122.***]

Niemcy nie stawiają u siebie znaków w naszym języku, to dlaczego my mamy stawiać w ich.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 12:58:37] • [IP: 176.221.122.***]

Jesteśmy w Polsce i oznakowanie powinno być po tylko po polsku. Nie jeżdżę do Niemiec ale nie spodziewał bym się tam tłumaczeń na język polski

Gość • Niedziela [07.07.2019, 12:41:37] • [IP: 193.106.155.**]

Napisy powinny być po angielsku tak aby nie dyskryminować innych narodowości.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 12:34:37] • [IP: 5.60.211.***]

Okres czasu... Po polsku najpierw się nauczcie pisać A później zastanawiajcie się nad prawidłowością zagranicznych.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 12:22:48] • [IP: 176.221.122.***]

To oznacza jedno i to samo OBJAZD UMWEG i UMLEITUNG

Gość • Niedziela [07.07.2019, 12:22:41] • [IP: 77.88.191.**]

To nie są turyści ale klienci sklepów.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 12:18:45] • [IP: 176.221.123.**]

Tour zur Grenze

Gość • Niedziela [07.07.2019, 12:02:32] • [IP: 176.221.123.***]

zeby ulice sie nie korkowaly to trzeba wpuszczac co czwartego niemca na granicy. oni nawet swoje wlasne drogi ktore swietnie znaja potrafia zakorkowac. bez remontow czy innych utrudnien

Gość • Niedziela [07.07.2019, 12:00:29] • [IP: 37.248.250.***]

Zacznijcie jeździć i wydawać w Niemczech pieniądze to zrobią i wam tabliczki po polsku jak będzie objazd. Ja jeżdżę na rowerze i widzę napisy po polsku. Normalne na pograniczu. A jeśli Wy nie widzicie to nie możecie być po prostu lepsi od nich?? Mali, zawistni ludzie z wyspy??

Gość • Niedziela [07.07.2019, 11:58:43] • [IP: 176.221.123.***]

Jedyne informacje w Niemczech po Polsku to te, które ostrzegają, że kradzież będzie zgłaszana na policje.

GośćRT • Niedziela [07.07.2019, 11:55:44] • [IP: 178.238.246.***]

Chore miasto ciekawe czy w Niemczech jest napisane po Polsku objazd.Kiedy swinoujska policja zacznie karać niemieckich kierowców łamiących przepisy ruchu drogowego.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 11:55:31] • [IP: 178.235.147.**]

i znowu wlazenie niemcowi w D. .. !!

Mieszkaniec • Niedziela [07.07.2019, 11:54:51] • [IP: 31.11.129.*]

Gość • Niedziela [07.07.2019, 10:16:30] • [IP: 176.221.123.*] Pomyłka. Jak jest Polak/Polka na kasie w niemieckim sklepie i się zorientuje że klientem jest inny Polak, można szybko usłyszeć język polski.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 11:52:47] • [IP: 176.221.113.**]

Świnoujście 70 lat po wojnie nadal okupowane przez niemców...

Gość • Niedziela [07.07.2019, 11:49:59] • [IP: 176.221.123.***]

nasz sąsiad był w Niemczech w sklepie Podchodzi do kasy i mówi po polsku potem po niemiecku dzień dobry a kasjerka się odzywa i mówi że nareszcie słyszy ludzką mowę

Gość • Niedziela [07.07.2019, 11:26:34] • [IP: 176.221.123.***]

Jesteśmy w Polsce A nie szwabach. Germany do siebie niech jadą albo się nauczą polskiego jak tu już chcą być.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 11:23:41] • [IP: 37.30.19.***]

Niech szwabstwo uczy się polskiego.U nich po polsku nie pisze i nie mówi po polsku, żadnych opisów po polsku.Wiec to ich sprawa.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 11:20:02] • [IP: 37.47.188.**]

Jesteś w kraju wroga, mówisz językiem wroga. Tyle w temacie.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 11:06:30] • [IP: 188.146.224.**]

A co w Niemczech informują po polsku? Sie pchają to niech polskiego się uczą.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 11:04:18] • [IP: 176.221.123.***]

Komuś się coś" migło". Czy ja (my) mieszkamy w Niemczech czy w Polsce? Może źle zadałem pytanie: Czy jeszcze w Polsce, czy już w Niemczech?

Gość • Niedziela [07.07.2019, 10:48:38] • [IP: 5.173.128.**]

Ten czytelnik to jeden z tych zniemczonych polaczków co za cel w życiu stawiają sobie wchodzenie niemcom w d...

Gość • Niedziela [07.07.2019, 10:39:50] • [IP: 37.248.167.***]

Proponuję redaktorowi przejechać się do najbliższych, niemieckich miejscowości i poszukać tam jakichś informacji w języku polskim. Przykładowo w takim truskawkowie nie ma nic napisanego po polsku, a turystów z Polski jest chyba większość. Teraz polecam przejść się Wojska Polskiego i poczytać ogłoszenia świnoujskich restauratorów - barsta i byłe cafe rongo - na stojakach ani słowa po polsku. Smutne to, tragiczne i irytujące.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 10:29:59] • [IP: 95.129.224.***]

Niemcy błąkają się po Posejdonie i nie mogą wyjechać, żeby trafić do granicy. Powinno być lepsze oznakowanie dojazdu do Ahlbecku. Niekoniecznie po niemiecku ale więcej znaków ze strzałkami.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 10:22:47] • [IP: 37.47.182.***]

A co ma zrobić Duńczyk czy Szwed? Zabłądzi i ja na miejscu innych nacji pozwał bym panią dyrektor o rasizm.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 10:16:30] • [IP: 176.221.123.*]

Gdziekolwiek się nie ruszysz w tym mieście to wszędzie po niemiecku mało tego przy przyjęciach do pracy wymagany niemiecki czy my mamy to miasto jeszcze polskie? A może już powoli, , wolne miasto, tak jak kiedyś był Gdańsk To że mamy turystów czy miejscowych którzy przyjeżdżają i zostawiają pieniądze to nie znaczy że musimy zmieniać język, my też jeździmy tam i jako turyści to mniej i na zakupy to więcej ale językiem porozumiewania tam jest niemiecki i pomimo że często obsługuje nas osoba z Polski to musi to robić po niemiecku Po pracy może prywatnie po polsku a najlepiej jakby nikt o tym nie wiedział A u nas co ? Drugim językiem będzie niedługo polski ? A co na to ustawa ?

Gość • Niedziela [07.07.2019, 10:14:18] • [IP: 80.245.188.***]

widzieliście kiedyś w niemczech znak objazd po po Polsku?

Mieszkaniec • Niedziela [07.07.2019, 10:12:12] • [IP: 31.11.129.*]

Racja. Piszmy poprawnie. Niemcy też jakoś potrafią dla nas, Polaków pisać poprawnie Świnoujście na tablicach kierunkowych na wyspie Uznam albo wywieszać komunikaty na swoich sklepach po polsku. I nikt się nie czepia. Rozumiem owego Niemca.

Justyna • Niedziela [07.07.2019, 10:08:32] • [IP: 176.221.122.***]

Jeżeli już długo przebywa w naszym polskim mieście to nie h się języka nauczy!

Gość • Niedziela [07.07.2019, 10:06:39] • [IP: 83.20.250.***]

Ktoś tu poniżej nie widział informacji po polsku w Niemczech, otóż Niemcy umieszczają takie info po polsku w miejscowościach przygranicznych.W głębi naszych krajów to nie ma sensu.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 10:01:11] • [IP: 37.47.168.**]

Pisać po polsku, a resztę google mapy.

Peter Pan • Niedziela [07.07.2019, 09:57:27] • [IP: 92.252.105.**]

Do [07.07.2019, 09:30:59]  [IP: 62.69.241.***] jeżeli Google Translator Umweg i Umleitung tłumaczy na objazd, to nie jest to zgodne z prawdą. Umleitung to faktycznie objazd a Umweg to droga okrężna, dalsza. Przeciwieństwo do skrótu. Ale to tylko tak na marginesie. Uważam, że w Chinach powinny wszystkie znaki być po chińsku, bo my jadąc do Chin uczymy się podstaw języka chińskiego i wiemy jak po ich drogach jeździć, szczególnie po objazdach.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 09:54:53] • [IP: 159.205.192.***]

Dwie uwagi. Po pierwsze na terenie Niemiec nie spotkałem na podobnych drogowskazach polskiej treści. Ale nauczenie się tych kilku słów nie sprawiło mi problemów. Po drugie jest to duża kurtuazja ze strony polskiej, że takie tłumaczenia się daje. Niemniej właściwsze by było gdyby były poprawne. Tak się pojawiają niezręczności. Więc może podziękujmy za wartościową uwagę panu, który to zauważył i albo poprawmy albo zostawmy napisy tylko po polsku. Nikomu się krzywda nie stanie.

Gryf • Niedziela [07.07.2019, 09:50:34] • [IP: 176.221.123.***]

Według mojej oceny oba określenia są używane w Niemczech, ale ważniejszym, określającym całość objazdu jest wyraz" umleitung" a" umweg" określa szczególny fragment tegoż objazdu. Dodam, że obcokrajowcom bardziej dokładną dodatkową informacją był by napis" Ahlbeck", " Markt Grenze", " Promenade", " Centrum", " Parking", czyli kierunek dokąd zmierzają a nie nazwa ulicy, gdyż na wielu ulicach skręcają nie w te ulice, w które powinni wjechać i przez to powstaje często zator, gdy cofają. Nie krytykuję obecnej sytuacji, ale jest człowiek i określona sytuacja drogowa a wielu kierowców nie podejmuje szybkiej prawidłowej decyzji. To specjaliści drogowi powinni po dniu obserwacji dokonać właściwych korekt.

Gość • Niedziela [07.07.2019, 09:44:55] • [IP: 95.129.225.**]

Jeżdżenie dzisiaj przy tych wykopkach i głupkowato oznaczonych objazdach po mieście to problem nawet dla świnoujścian.

DK • Niedziela [07.07.2019, 09:41:06] • [IP: 83.21.63.**]

Hmmm... Myślę, że już sam wysiłek napisania informacji po niemiecku mimo, że jesteśmy w Polsce, świadczy o czyjejś dobrej woli (przecież w Niemczech napisów po polsku w oficjalnych miejscach nie uświadczysz, chyba że jeszcze do niedawna królujące" Polaku nie kradnij"). .. Po drugie to przygadywał kocioł garnkowi. Niegramatyczny" okres czasu" użyty w artykule jest dużo smutniejszym zjawiskiem, bo Polak po polsku powinien mówić biegle. Po niemiecku niekoniecznie...

Student • Niedziela [07.07.2019, 09:30:59] • [IP: 62.69.241.***]

Jedno i drugie słowo maja takie sam znaczenie i dla turysty niemieckiego będzie wystarczające... żałośni jesteście

Gość • Niedziela [07.07.2019, 09:30:31] • [IP: 37.30.27.***]

Powinno być napisane tylko i wyłacznie w języku polskim Obcokrajowiec powinien sie uczyc podstaw naszego jezyka jesli do nas przybywa

Gość • Niedziela [07.07.2019, 09:28:44] • [IP: 5.173.128.***]

Po chusteczke po niemiecku zrobić tylko po polsku jakoś oni nie opisują tablic po polsku

Oglądasz 1-81 z 81
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■