Ostatni odcinek S3 ze Świnoujścia do Troszyna już w realizacji! Podpisano umowy. Zobacz film!
fot. Andrzej Ryfczyński
Powstanie najbardziej wysunięty na północ fragment drogi ekspresowej S3. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła 28 sierpnia 2020 r. kontrakty na zaprojektowanie i budowę odcinków Świnoujście - Dargobądz i Dargobądz - Troszyn. Łączna długość obu odcinków to 33 km, a wartość umów to 1,37 mld zł. Zakończenie prac jest planowane w II kwartale 2024 r.
- Droga ekspresowa S3 to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Trasa ta łączy zespół portów Szczecin - Świnoujście z południem kraju i systemem drogowym Czech i Europy Środkowej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
fot. Andrzej Ryfczyński
Wykonawcą odcinka S3 Świnoujście – Dargobądz o długości 17 km jest Polaqua. Wartość umowy to 688,8 mln zł.
Drogę ekspresową S3 na odcinku Dargobądz – Troszyn o długości 16 km zrealizuje konsorcjum firm Polbud Pomorze, INTOP Szczecin, PRD Nowogard. Wartość tego kontraktu to 679,3 mln zł.
fot. Andrzej Ryfczyński
Projekt i budowa
W ramach zawartych umów wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych. Roboty budowlane powinny rozpocząć się wiosną 2022 r. Zakończenie realizacji robót jest planowane w II kwartale 2024 r.
fot. Andrzej Ryfczyński
Dwie jezdnie i węzły drogowe
Droga S3 na odcinku Świnoujście - Troszyn będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W ramach kontraktów powstanie siedem węzłów drogowych, z czego cztery na odcinku Świnoujście - Dargobądz i trzy na odcinku Dargobądz - Troszyn. Budowa dwujezdniowej drogi będzie się wiązała z przebudową istniejących i budową nowych obiektów mostowych. Na obwodnicy Wolina powstanie drugi, bliźniaczy do istniejącego, most łukowy wraz z estakadami dojazdowymi. Również na obwodnicy Międzyzdrojów powstanie druga estakada. Duże obiekty mostowe powstaną także na przecięciu S3 z linią kolejową między Świnoujściem i Międzyzdrojami. W ramach inwestycji przewidziano budowę Miejsca Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz i Obwodu Utrzymania w rejonie węzła Wolin Wschód.
fot. Andrzej Ryfczyński
S3 w województwie zachodniopomorskim
Obecnie na terenie województwa zachodniopomorskiego trwa realizacja dwóch odcinków drogi ekspresowej S3 o łącznej długości 41,4 km. Nowy odcinek trasy powstaje od Miękowa do Brzozowa. Prace mają zakończyć się w przyszłym roku. Od Rzęśnicy do Miękowa przebudowywany jest także wybudowany w latach 70. odcinek S3. Kierowcy mogą już korzystać z nowych węzłów drogowych i dwóch jezdni. Prace zakończą się w przyszłym roku.
Cała S3 w realizacji
Droga ekspresowa S3 to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego i europejskiej trasy E65, o łącznej długości ok. 3950 km, łączącej szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie.
fot. Andrzej Ryfczyński
Wszystkie odcinki S3 na terenie Polski zostały już wybudowane lub są w realizacji. Odcinek S3 Świnoujście - Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami.Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego z terminalem promów morskich i gazoportu w Świnoujściu. Dodatkowo droga S3 będzie się łączyła z tunelem pod Świną w Świnoujściu, który obecnie jest budowany.
27 sierpnia 2020 r. rozpoczęła się budowa drogi ekspresowej S3 Bolków – Kamienna Góra w woj. dolnośląskim. Więcej na ten temat na stronie MI.
A już za głębokiej komuny w szkołach na geografii uczyli o trasie BTBA (Bałtyk-Tatry-Bałkany-Adriatyk) jako o trasie o niezwykle istotnej roli tej trasy dla gospodarki Europy.
Trzeba być podłym człowiekiem by pisać obrzydliwe oskarżenia na poprzednią ekipę. W latach 2013-2015 przygotowano dokumentacje przebiegu trasy S3 i wszystkie uzgodnienia. 5 lat to przeleżało i teraz obwiniać platformę, to zwykłe chamstwo. Gdyby nie nastąpiły zmiany w zarządzaniu państwem, dzisiaj była by wstęga i można było by śmigać trójką. Kto to wypisuje takie głupoty. Komuś się coś przestawiło w głowie, to do lekarza.
Dziekujemy Prawo i Sprawiedliwosc i Jarosławie Kaczyński za taki rozwój naszych terenów, tunel, S3 i ogólnie rozwój miasta jakiego nigdy nie było. Świetna partia profesjonalistów nie to co ci nieudacznicy z peło.
Obudzili się jak już gaz wożą cysternami. Jest kryzys i ta inwestycja może się wlec latami. Wtedy będziemy mieli przechlapane, jak na betonówce koło Szczecin Dąbia od 6 lat. Pis z tym kawałkiem drogi w stronę Berlina nie może sobie poradzić. Zatrudniają jakieś własne rodziny, a fachowców brak. Po tylu latach już się nieco nauczyli i może na Wyspie Wolin jakoś sobie poradzą.
, 08:08:22] • [IP: 83.20.74.*** Jeżdżę tamtą trasą i też się dziwię, że nawet 5 lat dobrej zmiany nie pomogło. Toż nawet ekipa remontująca w Świnoujściu drogę do granicy dała by radę. Nawet uwzględniając poślizgi wynikające z łagodnej zimy. 5 lat to kupa czasu - Niemcy w 5 lat wojnę przegrali. Światową.
Co z tego, że zrobią cztery pasy na S3, skoro miłościwie nam panujący Ż, buduje tunel z dwoma pasami. To co teraz dzieje się na zwężeniach trójki, będzie się działo u nas przy wjeździe do tunelu. Zobaczycie, że kolejki na Bieliki i Karsibory to nic w porównaniu z tym co będzie. Zatęsknimy za promami...
Gość • Piątek [28.08.2020, 21:56:55] • [IP: 77.88.191.**] Między Polkowicami a Nową Solą budowę prowadziła włoska firma. Za opóźnienia, brakoróbstwo i niepłacenie polskim podwykonawcą obecny rząd ich wyrzucił z placu budowy. Działo się tak za rządów PO. Polskie firmy były oszukiwane na budowie autostrad i dróg szybkiego ruchu a specjalista od zegarka, a następnie" ważna persona"' w rządzie ukraińskim nie reagował na takie sytuacje. Jak na razie korzysta z darmowego programu" "CELA +".Może zAłapie się na kilka ładnych lat wyPOczynku.
Najwiekszy problem to ta betonowa autostrada przed Szczecinem
Syjoniści, to się lansują na plecach cudzej pracy. Same pasożyty, co nawet w życiu łopaty nie mieli w nieskalanych łapach.
A już za głębokiej komuny w szkołach na geografii uczyli o trasie BTBA (Bałtyk-Tatry-Bałkany-Adriatyk) jako o trasie o niezwykle istotnej roli tej trasy dla gospodarki Europy.
A tu gdzie to sciernisko...
pamietam jak ryzy przejął władze i od razu upadł pomysł tunelu w swinoujściu, jak oni wygraja kiedys wybory to bedzie masakra
Zasługą ryżego jest to że zamiast w Świnoujściu.powstał tunel(dwie nitki) w Gdańsku.
Trzeba być podłym człowiekiem by pisać obrzydliwe oskarżenia na poprzednią ekipę. W latach 2013-2015 przygotowano dokumentacje przebiegu trasy S3 i wszystkie uzgodnienia. 5 lat to przeleżało i teraz obwiniać platformę, to zwykłe chamstwo. Gdyby nie nastąpiły zmiany w zarządzaniu państwem, dzisiaj była by wstęga i można było by śmigać trójką. Kto to wypisuje takie głupoty. Komuś się coś przestawiło w głowie, to do lekarza.
Ale tych krawaciarzy, więcej ich niż do roboty.
Dziekujemy Prawo i Sprawiedliwosc i Jarosławie Kaczyński za taki rozwój naszych terenów, tunel, S3 i ogólnie rozwój miasta jakiego nigdy nie było. Świetna partia profesjonalistów nie to co ci nieudacznicy z peło.
super wiadomość. oczywiście marudne trolle widzą już opóźnienia bo wolałyby drogę na Wschód hehee. Won z trolami
w TVN mówią że to 90% zasługa Tuska bo obiecał a tylko 10% zasługa pis bo budują...
Promy i tak muszą zostać, bo tunel tylko dla aut i to nie wszystkich. Cysterny będą pływały promami to samo rowerzyści
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
Obudzili się jak już gaz wożą cysternami. Jest kryzys i ta inwestycja może się wlec latami. Wtedy będziemy mieli przechlapane, jak na betonówce koło Szczecin Dąbia od 6 lat. Pis z tym kawałkiem drogi w stronę Berlina nie może sobie poradzić. Zatrudniają jakieś własne rodziny, a fachowców brak. Po tylu latach już się nieco nauczyli i może na Wyspie Wolin jakoś sobie poradzą.
A gdzie maski na pysku
, 08:08:22] • [IP: 83.20.74.*** Jeżdżę tamtą trasą i też się dziwię, że nawet 5 lat dobrej zmiany nie pomogło. Toż nawet ekipa remontująca w Świnoujściu drogę do granicy dała by radę. Nawet uwzględniając poślizgi wynikające z łagodnej zimy. 5 lat to kupa czasu - Niemcy w 5 lat wojnę przegrali. Światową.
drogi które budowała platforma już są remontowane bo więcej piachu niż kruszywa w podbudowie.
Dzieki Prezydentowi A.Dudzie i Polskiemu Rzadowi zawdzieczamy tyle duzych, trafnych inwestycji. PO Tusk to tylko inwestowali w trojmiescie !!
Co z tego, że zrobią cztery pasy na S3, skoro miłościwie nam panujący Ż, buduje tunel z dwoma pasami. To co teraz dzieje się na zwężeniach trójki, będzie się działo u nas przy wjeździe do tunelu. Zobaczycie, że kolejki na Bieliki i Karsibory to nic w porównaniu z tym co będzie. Zatęsknimy za promami...
A GDZIE KOPERTA DLA KSIĘDZA?
A był ksiądz poświęcić??
Ach te nasze Pisiory.
Tunel będzie szybciej niż droga 🤣🤣🤣🤣🤣
Gość • Piątek [28.08.2020, 21:56:55] • [IP: 77.88.191.**] Między Polkowicami a Nową Solą budowę prowadziła włoska firma. Za opóźnienia, brakoróbstwo i niepłacenie polskim podwykonawcą obecny rząd ich wyrzucił z placu budowy. Działo się tak za rządów PO. Polskie firmy były oszukiwane na budowie autostrad i dróg szybkiego ruchu a specjalista od zegarka, a następnie" ważna persona"' w rządzie ukraińskim nie reagował na takie sytuacje. Jak na razie korzysta z darmowego programu" "CELA +".Może zAłapie się na kilka ładnych lat wyPOczynku.
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin