iswinoujscie.pl • Niedziela [30.08.2020, 11:48:52] • Świnoujście
Dokończą elektryfikację kolei sprzed 44 lat, a po całkowitej modernizacji w 5 godzin do Warszawy

1995r.(fot. Andrzej Ryfczyński / archiwum
)
Będą dwa tory z trakcją elektryczną ze stacji kolejowej Przytór – Świnoujście, do stacji Świnoujście.
Minęło prawie 45 lat kiedy to na 22 lipca, w Święto Odrodzenia Polski Ludowej, obwieszczono zakończenie elektryfikacji linii kolejowej Śląsk – Świnoujście, a właściwie Górny Śląsk – Świnoport. Ta ogromna inwestycja – magistrala kolejowa nadodrzańska – miała dostarczać najkrótszą drogą polskie czarne złoto do portu i dalej w świat. I tak się stało.

fot. Andrzej Ryfczyński
Na całej trasie było mnóstwo mostów, wiaduktów i terenów podmokłych. W Wolinie rozebrano niski stary most i wybudowano nowy wysoki z dwoma torami. Przekopano góry piachu w Wolińskim Parku Narodowym i usypano łagodny nasyp ze stacji Międzyzdroje do Międzyzdroje Lubiewo. W Przytorze wybudowano olbrzymią stację towarową, a w Świnoporcie - specjalne wywrotnice do wysypywania węgla na taśmociągi.

1995r.(fot. Andrzej Ryfczyński / archiwum
)
To tylko kilka przykładów tej magistrali węglowej ze Śląska do Świnoujścia. Wykonano naprawdę olbrzymią pracę. By propagandowo odtrąbić sukces, rzutem na taśmę zelektryfikowano jeszcze jeden tor od stacji Przytór Świnoujście do Świnoujście, Odra Port przy promach szwedzkich.

fot. Andrzej Ryfczyński
Niestety, tylko jeden tor ukończono na tym odcinku. Brakowało miejscami drugiego toru, a trakcję elektryczną wybudowano tylko na jednym torze. Po tym „sukcesie" budowlańcy... się rozjechali.

fot. Andrzej Ryfczyński
To był 1976 rok. Taki stan przetrwał do dzisiaj. Teraz mamy radosną nowinę. W ramach modernizacji całej infrastruktury kolejowej do świnoujskich portów zmodernizuje się też trasę do stacji osobowej w Świnoujściu. Wkopane są już słupy trakcyjne przy drugich torach. Mam nadzieję że w przyszłym sezonie pociągi nie będą musiały czekać na wolny jeden tor i będą mogły bez problemu o czasie odjeżdżać i przyjechać.

fot. Andrzej Ryfczyński
Z ostatniej chwili:
Podczas podpisywania kontraktów na budowę drogi S3 minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że po zakończeniu modernizacji kolei w naszym regionie ze Szczecina do Warszawy będziemy jechać tylko 4 godziny. Natomiast ze Świnoujścia 5 godzin.
Andrzej Ryfczyński
źródło: www.iswinoujscie.pl
Rozwój to nie akt cudu, wszystko rozwija się etapami. Ci, co szykują się do wypięcia klaty i przecięcia taśmy, bo pojawią się cudownie na mecie, nie powinni dystansować się od tych, którzy pracowali na wcześniejszych etapach rozwoju, bo bez nich nie byłoby efektu końcowego. Wszyscy mają swoje zasługi.
W 2023 roku otwarcie tunelu, drogi S3 i szybkiego pociągu do Warszawy. Jak to wypali, to miasto będzie już innym miastem. Bedą też nowe wybory do Sejmu i lokalne. Rok 2023 rokiem przełomu w naszym mieście. Tak się zapowiada, a jak będzie to zobaczymy.
Gość • Poniedziałek [31.08.2020, 09:24:20] • [IP: 188.146.174.**] Podobnie powolną kolej ma NORWEGIA, jest zdecydowanie lepiej rozwinięta niż Polska, a mimo to pociąg jadący między dwoma największymi miastami - Oslo/Bergen - trasę jakieś 500 kilometrów pokonuje w 7 godzin. Dobrze że w tym kraju w ogóle są jakiekolwiek trasy kolejowe. To samo tyczy się Polski.
Trzeba przypomnieć o czymś ważniejszym niż zelektryfikowanie drugiego toru. W ostatnich latach wyremontowano tory Ś-cie-Szczecin, znikła trzęsawka i mechaniczny dygot wagonów, a pojawiły się też składy nowe lub wyremontowane z nowymi" wózkami" (podwoziami), wpływającymi na komfort jazdy. Jeszcze 7-8 lat temu wkładałem do uszu słuchawki bez emitowania muzyki, jako stopery wyciszające łoskot w wagonach. Kiedy po tych remontach po raz pierwszy wsiadłem do pociągu do Szczecina, to gdy ruszył, w ogóle tego nie było słychać i myślałem, że przesuwanie się wagonów za oknem to ich ruch - a to mój pociąg się poruszał. Gdyby do Warszawy jechało się 5 godzin, to byłoby tyle ile dziś do odległego zaledwie o 300 km Poznania. Tak szybkie koleje miały kraje zachodnie już 30-40 lat temu. Komuchy modernizując kolej i tak pozostawiały Polskę kilkadziesiąt lat w tyle za Zachodem.
Drodzy parafianie. To nie dlatego Świnoujście się wybija, że Świnoujście jest pępkiem świata, tylko dlatego, że rejon Świny leży na sercu Polsce, mojemu krajowi.
Tylko PiS🚂
Do gościa 79.140.149 moim zdaniem jesteś d...em a w Trójmieście chyba wieki nie byłeś
@Gość 19:26:39: w artykule napisano" po zakończeniu modernizacji kolei w naszym regionie", a więc nie chodzi tu tylko o tę elektryfikację drugiego toru w Świnoujściu (która oczywiście sama w sobie prawie nic da), ale o prace na większą skalę prowadzone w całym regionie. To dzięki nim czas przejazdu do Warszawy ma się skrócić o godzinie. Czy rzeczywiście tak będzie, czy to tylko propaganda - no cóż, sami wkrótce się przekonamy.
Z ostatniej chwili: Podczas podpisywania kontraktów na budowę drogi S3 minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że po zakończeniu modernizacji kolei w naszym regionie ze Szczecina do Warszawy będziemy jechać tylko 4 godziny. Natomiast ze Świnoujścia 5 godzin. Analfabeci czytać nie potrafią. Nasz region kolejowy sięga aż po Wielkopolskę i po modernizacji pociągi będą mogły jeździć 140-160 k/h. 140x 4=660 km. -a jest 489 km. Za niecałe 3 lata w 1, 5 godziny ze Szczecina do Poznania i w niespełna 4 do Warszawy, dokładnie 3 godziny 50 minut. Do Świnoujścia jeszcze jest problem w wyliczeniach, ponieważ nie znamy ostatecznej trasy Starogard - Goleniów, czy przez Szczecin Dąbie, czy inna obwodnicą. Ale do 5 godzin jak by nie liczyć.
teraz węgiel przywożą i cały ten bałagan w drugą stronę
Ah ten zly PiS
Problem w tym że między stacjami Świnoujście Warszów a Świnoujście Przytór trzeba... dobudować fragment drugiego toru. Elektryfikacja drugiego toru owszem się przyda, choć niekoniecznie rozwiąże problem oczekiwania pociągów na stacji Świnoujście na wolny tor, żeby ruszyć. Pociąg wjedzie na peron przy dworcu, zdaje się pierwszy, to i tak zanim ruszy z powrotem, musi czekać na przyjazd pociągu z przeciwnej strony, nim ten zjedzie rozjazdem przed przejazdem kolejowym na Barlickiego na peron 2. No chyba że część pociągów ze Szczecina - zwłaszcza składy dalekobieżne - będą od razu kierowane na peron 2, jak dotąd, a składy REGIO będą szły na peron 1 i stamtąd rozjazdem jak dotąd zjadą na obecnie zelektryfikowany tor.
To z tych kartoników sfinansuj co przed wyborami rozdawali ale do tej pory nie ma ustawy!!
przeczytajcie ten artykuł jeszcze raz pomalutku ten kawałek co dołożą trakcji elektrycznej zmniejszy czas podróży ze Świnoujścia do Warszawy o parę godzin? Takie bajki to na podkarpaciu, ale nie tutaj
JEDZIE POCIĄG Z DALEKA... KTOŚ GO KIEDYŚ DOCZEKA??
w 2023 r otwarcie Tunelu w Swinoujsciu
Jakby, , komuchy, , nie zelektryzowali to do tej pory jeździłaby ciuchcia.. A tu trąbią sukces bo kilka kilometrów, , druta, , pociągną. .
Pędzący rumun :D.
Promy też wybudowali wirtualni, szkoda że bez stępki, ta stoi na nabrzeżu stoczni. Na papierze przewiozły miliony pasażerów w rekordowym czasie!!
HahhHahahhahaha pinokio
JAK PIS TO BUDUJE TO PIESZO PO WODZIE BĘDZIEMY CHODZIĆ.
mówić można wszystko...pisowcy są w tym świetni/chodzi o kłamstwa/...niech się" ludziki" cieszą hihi.Jak skończą to uwierzę
NAWET PROPAGANDY NIE POTRAFIĄ ROBIĆ.
POJEDZIE TO POCIĄG PANCERNY Z PISLAMEM GŁODNY I RZĄDNY KORYTA Z KACZOGRODU.
NA WACKU DO RAJU -KOLEJNA DUPA Z ZARZĄDU TO ZROBI?