POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [30.10.2020, 12:39:59] • Polska

100 lat radości! Marka HARIBO obchodzi 100-lecie istnienia

100 lat radości!  Marka HARIBO obchodzi 100-lecie istnienia

fot. Organizator

HARIBO obchodzi w tym roku 100-lecie istnienia. Zachęcamy do poznania fascynującej historii marki.

Początki marki sięgają 13 grudnia 1920 r. kiedy Hans Riegel senior założył HARIBO. Nazwa najpopularniejszych na świecie żelek to skrót od jego imienia i nazwiska oraz nazwy miejscowości Bonn - HAns RIegel BOnn. Założyciel HARIBO miał mocny pomysł, odwagę przedsiębiorcy oraz osobistą pasję – to od samego początku stanowiło podstawę firmy i jej późniejszego globalnego sukcesu. Od początku swojego istnienia HARIBO wyznacza nowe standardy – stawia na wysoką jakość, ukierunkowanie na konsumentów i innowacyjne rozwiązania.

Wszystko zaczęło się jednak od torby cukru, marmurowej płyty, stołka, ceglanego pieca, miedzianego czajnika i wałka, a początkowa produkcja odbywała się na kilku metrach kwadratowych.

Rozwój firmy następował dynamicznie. Już w 1923 roku Hans Riegel zainwestował w pierwszy samochód z brandingiem, którym dowoził towar do klientów. Kolejnym sukcesem HARIBO było poszerzenie asortymentu o produkty z lukrecją w 1925 roku.

W ciągu 10 lat, do 1930 r., HARIBO zatrudniało 160 osób, a bezpośrednio przed drugą wojną światową miało ok. 400 pracowników. Lata 1939-1945 to trudny czas dla świata. Smutne motto „czołgi zamiast Goldbears ”stało się faktem. Biznes HARIBO osłabł, głównie ze względu na niedobór surowców. W tym czasie HARIBO produkowało przede wszystkim krople na kaszel, a także inne produkty farmaceutyczne, zapewniając w ten sposób przetrwanie firmy w czasie wojny. W tym czasie, w 1945 r., w wieku 51 lat, zmarł założyciel firmy Hans Riegel.

Po zakończeniu II wojny światowej rozpoczął się nowy etap w historii HARIBO. Od 1946 r. na czele firmy stanęli synowie Riegela – Hans i Paul. Od początku postawili oni na dynamiczny rozwój firmy i innowacyjność, co zaowocowało szybkim sukcesem. Firma prężnie się rozwijała, a w 1950 r. – zaledwie pięć lat po wojnie – zatrudniała już około 1000 osób, ponad dwukrotnie więcej niż przed wojną.

Lata 60. XX wieku to kolejna ważna data w rozwoju firmy. Nastąpiła rewolucja polegająca na tym, że żelki – dotychczas pakowane w puszki lub dostępne luzem – zaczęły być dostępne w torebkach. Wprowadzenie torebek z okienkiem, przez które widać było zawartość opakowania, stanowiło ważny krok w rozwoju marki.

Złote Misie – początek ery żelek
Złoty Miś jest obecnie synonimem żelek i symbolem HARIBO. Został on stworzony przez Hansa Riegela seniora w 1922 roku. Obecnie, codziennie produkuje się 160 milionów Złotych Misiów, a HARIBO eksportuje je do ponad 100 krajów na całym świecie. Od 1980 roku Miś został również wprowadzony na opakowania produktów HARIBO. Goldbear to ikona, która symbolizuje firmę wewnętrznie i zewnętrznie.

Smak radości w wielu odsłonach
W połowie lat trzydziestych XX wieku HARIBO wprowadziło swoje ponadczasowe hasło reklamowe, które obowiązuje do dziś. W oryginale brzmiało ono: „HARIBO macht Kinder froh”… , a w połowie lat 60. zostało uzupełnione chwytliwym zwrotem „und Erwachsene ebenso”… Hasło to obowiązuje w komunikacji HARIBO do dziś, w Polsce znamy je jako: HARIBO – smak radości dla dzieci i dorosłych.

Motto HARIBO to jednak coś więcej niż slogan reklamowy. Stanowi ono DNA marki i idealnie podsumowuje to, co oznacza HARIBO: dziecięcą radość, szczęście i przyjemność dla wszystkich pokoleń.

Dziś HARIBO jest światowym liderem w segmencie żelek. Znakiem rozpoznawczym marki od początku istnienia są najwyższa jakość produktów, tradycyjna receptura, śledzenie trendów konsumenckich i odpowiadanie na nie zgodnie z preferencjami klientów. Te zresztą różnią się w zależności od kraju. Francuzi na przykład częściej sięgają po produkty takie jak pianki „Chamallows” i drażetki „Dragibus”. W Anglii bardzo popularna jest kompozycja „Starmix”, Skandynawowie uwielbiają lukrecję, a Hiszpanie – długie formy przypominające kable lub spaghetti. Polacy preferują żelki owocowe, jednak coraz częściej poszukują nowości i chcą eksperymentować z nowymi smakami, sięgając po warianty kwaśne, np. Happy Cola Kwaśne.

HARIBO na świecie
Ekspansja HARIBO na nowe rynki rozpoczęła się już w 1935 roku. Pierwszą lokalizacją, poza Niemcami, była Dania. Później, kolejno: Holandia (1961 r.), Francja (1967 r.) i Anglia (1972 r.). W 1982 r. HARIBO wkroczyło na rynek amerykański, a od 2016 roku obecne jest także w Brazylii. To właśnie w Bauru w Brazylii powstał pierwszy, poza Europą, zakład produkcyjny HARIBO. Obecnie HARIBO produkuje w 16 lokalizacjach w 10 krajach, posiada biura sprzedaży w 26 krajach i eksportuje do ponad 100 krajów.

Innowacja i odpowiedzialność
Innowacyjna fabryka HARIBO w Grafschaft działająca od 2018 roku jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. HARIBO wykorzystuje technologie nie tylko do wytwarzania produktów wysokiej jakości, ale także w trosce o środowisko, poprzez ograniczanie zużycia energii i korzystanie z energii odnawialnej.

Love brand
Najwyższa jakość produktów, kreatywność w zakresie wprowadzania nowości, łączenie tradycji z nowoczesnością oraz ukierunkowanie na potrzeby i preferencje konsumentów to znaki rozpoznawcze HARIBO. Dzięki nim marka cieszy się dużym zaufaniem klientów, jej rozpoznawalność sięga prawie 100% i jest postrzegana jako love brand. W czasie badań przeprowadzonych przez HARIBO w Polsce, blisko połowa ankietowanych zadeklarowała, że powstrzymałaby się od zakupu żelek marek konkurencyjnych w przypadku braku HARIBO w sklepie.

Katarzyna Tomczak
specjalista public relations


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ ⚠️ Uwaga! Dziś (23.06) od godz. 16:00 do 23:00 w całym woj. zachodniopomorskim możliwe burze z gradem, intensywny deszcz (do 30 mm), silny wiatr (do 90 km/h). Zachowaj ostrożność! ■ Ruch między węzłami Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje został przekierowany na nową S3. Ruch odbywa się na tym odcinku z zawężeniem do jednego pasa w każdą stronę. Częściowo uruchomiony został węzeł Międzyzdroje, nie ma już tymczasowego ronda i ruch jest płynniejszy. To kolejny etap udrażniania przejazdu nową S3 ■ W dniu 18 czerwca o godz. 11.00 w Auli SP1 przy Narutowicza 10 odbywa się gala finałowa Miejskiego Konkursu Fotograficznego na 80- lecie SP1. ■ Joanna Agatowska uzyskała absolutorium z tytułu wykonania budżetu miasta za rok 2024 ■ Po rozpatrzeniu raportu o stanie gminy miasto Świnoujście Prezydent Joanna Agatowska uzyskała votum zaufania od Rady Miasta ■ Pełna przejezdność drogi S3 przed wakacjami jest zagrożona, wykonawcy apelują do Premiera ■ Ryszard Grobelny; "bardzo niepokojącym zjawiskiem, także w Świnoujściu, jest stale spadający przyrost naturalny" ■ Nową formułę prezentacji raportu o stanie miasta omówił specjalny gość sesji - Ryszard grobelny. Raport dostępny jest w formie strony internetowej ■ Z powodu awarii jednego z promów typu „Bielik” obsługujących przeprawę „Warszów” pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, kursowanie promów odbywa się obecnie w trybie nieregularnym. Zarząd Dróg Miejskich i Żeglugi informuje, że zespół techniczny pracuje nad jak najszybszym usunięciem usterki i przywróceniem promu do eksploatacji. Do czasu zakończenia naprawy pasażerów obsługuje wyłącznie jeden prom typu „Karsibór”. Oznacza to, że czas oczekiwania na przeprawę może się wydłużyć, szczególnie w godzinach szczytu ■ Podczas Dnia Dziecka w parku Zdrojowym trwała zbiórka na leczenie Adasia Orlika. Wolontariusze zebrali 9.308,37 zł, 176,97 euro, 2 korony czeskie i żeton do wózka ■ Byli pracownicy „Odry” spotkają się 28 czerwca o godz. 16:00 w Forcie Anioła – to coroczna okazja, by powrócić wspomnieniami do czasów, gdy zakład zatrudniał tysiące osób i tętnił życiem. W przeddzień Dnia Rybaka będzie czas na rozmowy, uśmiechy i integrację przy grillu ■