POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [04.01.2021, 08:42:50] • Polska

Edukacja dzieci doskonałą inwestycją w przyszłość

Edukacja dzieci doskonałą inwestycją w przyszłość

fot. Organizator

Społeczna odpowiedzialność biznesu ma wiele wymiarów i odsłon, z których najlepiej procentującą w przyszłości jest edukacja. Przedsiębiorstwa mają w tym obszarze duże pole manewru, a lista wyzwań w dziedzinie edukacji stale rośnie. Obecnie tematem najczęściej włączanym w strategie działań społecznie odpowiedzialnych są kwestie związane z ochroną środowiska . Oprócz nich, w bezpłatnych programach edukacyjnych dla dzieci przewijają się zagadnienia związane ze zdrowym stylem życia, będące dobrym uzupełnieniem edukacji szkolnej i przedszkolnej.

Wyzwania przyszłości
Dzisiejsi uczniowie wejdą w dorosłość w zupełnie innej rzeczywistości, niż ta, którą znamy. Oprócz sprawnego poruszania się w świecie technologii, będą musieli przygotować się na nowe wyzwania ekologiczne, ekonomiczne i społeczne. Według UNICEF, w najbliższej dekadzie aż 800 milionów uczniów wyjdzie ze szkół bez umiejętności pomocnych w prowadzeniu zdrowego i produktywnego życia. Przyczyn tego stanu rzeczy jest wiele, a rozwiązanie jedno – edukacja wykraczająca poza szkolny program: przydatna, dostosowana do wieku, atrakcyjna, a przede wszystkim dopasowana do dynamicznie zmieniającego się świata, stylu życia oraz potrzeb przyszłości. Zdaniem metodyków współtworzących programy edukacyjne, dzieci wiedzę przyswajają najlepiej, gdy robią coś samodzielnie i dobrze się przy tym bawią.

Praktycznie o sprawach ważnych
W trend angażującej nauki przez praktykę, poruszającej tematy ważne z perspektywy teraźniejszości i przyszłości, doskonale wpisuje się program „Kubusiowi Przyjaciele Natury”. Realizowany jest we współpracy z nauczycielami z przedszkoli i klas I-III już od 13 lat przez markę Kubuś, należącą do Grupy Maspex. W ramach programu dzieci uczą się troski o rośliny i zwierzęta, segregacji śmieci, oszczędzania prądu, wody i energii. Dodatkowo dowiadują się, jak dbać o aktywność fizyczną oraz właściwe odżywianie. Natomiast dzięki scenariuszowi przygotowanemu we współpracy z partnerem programu, fundacją Czepczyński Family Foundation, mogą poznać podstawy ekonologii.

Tylko w tegorocznej edycji „Kubusiowych Przyjaciół Natury”(rok szkolny 2020/2021) bierze udział 1,1 mln dzieci z co 2. przedszkola i z co 3. szkoły podstawowej (kl. I-III) w Polsce. Kolejne 200 tys. dzieci dołączyło w trwającym roku szkolnym do „Akademii Bezpiecznego Puchatka” – programu dla pierwszoklasistów, realizowanego również przez Grupę Maspex pod patronatem honorowym Komendanta Głównego Policji. To projekt uczący zasad bezpieczeństwa w szkole, w domu, na ulicy oraz w Internecie. Nieprzypadkowo kierowany jest do dzieci rozpoczynających edukację szkolną, a więc zupełnie nowy etap życia. Inicjatywa wspierana jest przez uznane instytucje działające w zakresie bezpieczeństwa – Biuro Prewencji i Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Budowanie właściwych nawyków kluczem do rozwoju
Nauka zasad wartościowego odżywiania to proces wymagający czasu i odpowiedniego zaplecza. Dlatego doskonałym wsparciem dla szkół w tym zakresie są inicjatywy organizowane przez firmy i marki kulinarne. Dobry przykład takiej akcji dla uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej stanowi Akademia Uwielbiam. To kolejna inicjatywa Maspeksu i marki Lubella, inspirująca nastolatków do prostego oraz smacznego gotowania, i takie właśnie umiejętności rozwijająca. Akademia Uwielbiam zachęca przy tym do nauki komponowania zbilansowanych posiłków oraz świadomego odżywiania i niemarnowania jedzenia. Podczas gotowania młodzież nabywa wiedzę i umiejętności przydatne na co dzień, a także czerpie radość z przygotowywania i spożywania posiłków. We wszystkich edycjach Akademii Uwielbiam wzięło udział już ponad pół miliona nastolatków.

Zachęcanie do sportu, wyłanianie talentów i spełnianie marzeń
Sport kształtuje nie tylko naszą sylwetkę i samopoczucie, ale też rozwija szereg kompetencji społecznych, takich jak umiejętności pracy w zespole i osiągania celów czy przestrzegania zasad fair play. Cele te realizuje z powodzeniem Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, organizowany przez Polski Związek Piłki Nożnej, przy zaangażowaniu już od 14 lat jednej z marek Maspeksu, czyli Tymbarku – w roli głównego sponsora tych rozgrywek. To największy w Europie turniej piłkarski dla dzieci ze szkół podstawowych (dotychczas uczestniczyło w nim już ponad 2 mln dzieci), który co roku cieszy się dużą popularnością i doskonale popularyzuje piłkę nożną również wśród dziewczynek, które stanowią 1/3 uczestników.

Z turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” wyrosło już ponad 60 reprezentantów Polski różnych kategorii wiekowych, w tym wielu obecnych piłkarzy z kadry prowadzonej przez selekcjonera Jerzego Brzeczka: m.in. Arkadiusz Milik, Piotr Zieliński, Krzysztof Piątek, Tomasz Kędziora czy Jakub Moder. Ich przykłady potwierdzają, że tego typu turniej stwarza realną szansę odkrycia talentu, a sport to nie tylko zdrowy sposób spędzania wolnego czasu, ale również droga do spełnienia marzeń. Finaliści Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” mogą bowiem zagrać w meczu finałowym na PGE Stadionie Narodowy, a w nagrodę obejrzeć na żywo grę biało-czerwonych, a nawet spotkać się osobiście ze wszystkimi piłkarzami reprezentacji.

Programy edukacyjne, tworzone i współtworzone przez firmy, są przez nauczycieli cenione za treści merytoryczne przygotowane z ekspertami, a przez dzieci lubiane za angażujący charakter i atrakcyjną formę. Ich dodatkowe walory to możliwość bezpłatnego udziału, gotowe materiały do przeprowadzenia zajęć, a także aktualne zagadnienia, istotne dla funkcjonowania we współczesnym świecie. We wszystkich programach społecznych, w które zaangażowany jest Maspex, przez kilkanaście lat wzięło już udział ponad 11 milionów dzieci. Opisane wyżej 4 inicjatywy dobrze obrazują efekty, jakie może przynosić długofalowe podejście do działań społecznych.

Agencja PR Hub
Katarzyna Dreher, Specjalista ds. komunikacji


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W niedzielę, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowości poprawiających możliwość dojazdów do szkół i uczelni czy pracy, a także ułatwiających podróżowanie po regionie. Szczecin-Świnoujście późnym wieczorem. Na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy pozostaną uruchomione w czerwcu br. późnowieczorne połączenia w obu kierunkach o nazwie „Wiatrak”. Szczególnie wieczorny pociąg ze Szczecina do Świnoujścia okazał się sporym sukcesem, gdyż codziennie z tego połączenia korzysta przeciętnie 70 osób. Dodatkowo uruchomiona zostanie jedna para nowych pociągów w godzinach porannych, a wczesnoporanne pociągi ze Świnoujścia do Szczecina będą kursowały codziennie, czyli w terminie rozszerzonym względem obecnego rozkładu jazdy. Pozwoli to mieszkańcom i turystom także w weekendy i święta dojechać m.in. do Szczecina Dąbia na przesiadki do pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze Szczecina np. do Warszawy (w tym na express Chrobry i pociąg Pendolino). Łącznie na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy w dni robocze uruchamianych będzie 14 par pociągów regionalnych, a w weekendy 12 par, co oznacza, że przez większą część dnia pociągi na tej trasie kursować będą co godzinę ■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■