POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [02.03.2021, 19:31:59] • Polska

Wygodny wjazd dla dwóch samochodów – czy wiesz, jak działa brama zbieżna?

Wygodny wjazd dla dwóch samochodów – czy wiesz, jak działa brama zbieżna?

fot. Organizator

Stawiając ogrodzenie wokół domu, zwykle wybieramy między jednoczęściową bramą przesuwną a rozwierną dwuskrzydłową. Nie wszyscy inwestorzy wiedzą jednak, że jest jeszcze jedna opcja, łącząca zalety dwóch pozostałych rozwiązań. Brama przesuwna składająca się z dwóch zbieżnych elementów to propozycja godna polecenia szczególnie, gdy zależy nam na szerokim wjeździe.

W ostatnich latach posiadanie dwóch samochodów w rodzinie staje się powoli standardem, zwłaszcza w przypadku osób mieszkających za miastem. Nic więc dziwnego, że coraz częściej przy domach jednorodzinnych powstają dwustanowiskowe garaże. Aby zapewnić sobie komfort codziennego korzystania z aut, właściciele decydują się również na budowę szerokiego podjazdu. A co z bramą wjazdową na taką posesję?

Wymiar minimalny a komfort
- Minimalna szerokość bramy wjazdowej to 3 m, ale jest to wymiar, który wymaga od kierowców sporej dozy ostrożności – wyjaśnia Mateusz Tiuchty, specjalista ds. techniczno-handlowych firmy Plast-Met Systemy Ogrodzeniowe. – Jeśli więc warunki na działce na to pozwalają, inwestorzy chętnie decydują się na pozostawienie w ogrodzeniu otworu o większym świetle. Aby zapewnić sobie swobodny przejazd, potrzebujemy bramy o szerokości co najmniej 4 m. Natomiast taka o szerokości 6 m w świetle wjazdu pozwoli w sposób komfortowy korzystać z garażu dwustanowiskowego i minąć się dwoma samochodami.

Jaki typ bramy wjazdowej wybrać, jeśli chcemy zamykać nią tak duży otwór w ogrodzeniu? Standardowa, jednoczęściowa brama przesuwna w tym przypadku potrzebuje dużo wolnej przestrzeni wzdłuż linii ogrodzenia. Posiada ona przeciwwagę, a więc brama o szerokości wjazdu 6 m do wykonania pełnego zakresu pracy wymaga 8m wolnego miejsca z jednej strony. Warto też zwrócić uwagę, aby nie kolidowała ona z furtką. Natomiast skrzydła bramy rozwiernej, które otwierają się do środka posesji, muszą mieć co najmniej 3 m wolnej przestrzeni na podjeździe. Pamiętajmy też, że będą dość ciężkie, a więc spowodują konieczność zamontowania siłowników o odpowiedniej mocy, jeśli będziemy taką bramę chcieli zautomatyzować. W przypadku bramy dwuskrzydłowej należy jeszcze pamiętać o wznoszeniu się terenu od linii ogrodzenia w kierunku garażu - jeżeli różnica poziomów jest duża, nie zamontujemy tego typu bramy.

Jest trzecia opcja
Nie każdy inwestor prywatny bierze pod uwagę to, że jest jeszcze inne rozwiązanie, a mianowicie zamknięcie wjazdu dwoma skrzydłami przesuwnymi, które zsuwają się na środku i rozsuwają w przeciwne strony. Częściej stosuje się je w przypadku terenów przemysłowych, pozwala bowiem na pozostawienie przejazdu o świetle nawet 24 m. Nie ma jednak przeciwskazań, by wykorzystać je przy grodzeniu domu jednorodzinnego.

- Tak zwana brama zbieżna ma wiele zalet – stwierdza ekspert firmy Plast-Met Systemy Ogrodzeniowe. – Posiada wszystkie walory użytkowe jednoczęściowej bramy przesuwnej, a co więcej czas jej pełnego otwarcia jest o połowę krótszy. Nie zajmuje miejsca na podjeździe i jest świetnym wyjściem, gdy nie mamy dużo wolnej przestrzeni po jednej stronie. Trzeba natomiast pamiętać, że w przypadku bram automatycznych potrzebne są dwa napędy do takich bram. Jest to rozwiązanie droższe od standardowych, ale z pewnością rozwiązujące wiele problemów przy małych posesjach.

Automatyka do bramy zbieżnej
Dwuskrzydłową bramę przesuwną oczywiście można zautomatyzować. Skrzydła poruszane są przez dwa siłowniki, ale można je obsługiwać za pomocą jednego pilota. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, żeby jednocześnie zaczęły się otwierać lub zamykać. Co więcej, ustawienia automatyki można tak skonfigurować, aby mieć też możliwość poruszania każdym ze skrzydeł z osobna. Jeśli nie potrzebujemy pełnego otwarcia bramy, np. gdy chcemy przez nią przejść lub wjechać wózkiem, wystarczy otworzyć tylko jedną jej część.

- Prawidłowo zamontowana i właściwie skonfigurowana brama zbieżna będzie działała bez zarzutu – zapewnia Mateusz Tiuchty z Plast-Met. – Nie jest to rozwiązanie powszechnie stosowane, warto więc taką bramę zakupić u sprawdzonego sprzedawcy, który nie tylko dostarczy nam produkt, ale też w fachowy sposób go zamontuje i ustawi automatykę.

Sylwia Makowska-Rzatkiewicz
PR Manager


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W niedzielę, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowości poprawiających możliwość dojazdów do szkół i uczelni czy pracy, a także ułatwiających podróżowanie po regionie. Szczecin-Świnoujście późnym wieczorem. Na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy pozostaną uruchomione w czerwcu br. późnowieczorne połączenia w obu kierunkach o nazwie „Wiatrak”. Szczególnie wieczorny pociąg ze Szczecina do Świnoujścia okazał się sporym sukcesem, gdyż codziennie z tego połączenia korzysta przeciętnie 70 osób. Dodatkowo uruchomiona zostanie jedna para nowych pociągów w godzinach porannych, a wczesnoporanne pociągi ze Świnoujścia do Szczecina będą kursowały codziennie, czyli w terminie rozszerzonym względem obecnego rozkładu jazdy. Pozwoli to mieszkańcom i turystom także w weekendy i święta dojechać m.in. do Szczecina Dąbia na przesiadki do pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze Szczecina np. do Warszawy (w tym na express Chrobry i pociąg Pendolino). Łącznie na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy w dni robocze uruchamianych będzie 14 par pociągów regionalnych, a w weekendy 12 par, co oznacza, że przez większą część dnia pociągi na tej trasie kursować będą co godzinę ■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■