POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [01.12.2024, 11:42:49] • Polska

PKP Polskie Linie Kolejowe: Zima na torach? Jesteśmy gotowi!

Zima na torach to wyzwanie, które podejmujemy z pełnym zaangażowaniem. Dzięki blisko 270 specjalistycznym pojazdom do odśnieżania torów i rozjazdów stałemu monitoringowi oraz ponad 180 zespołom gotowym do szybkiego usuwania awarii i usterek zapewniamy jak najlepsze podróże w trudnych warunkach pogodowych.

Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. nieprzerwanie czuwają nad bezpieczeństwem i sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów, reagując na zmieniające się warunki atmosferyczne. Całodobowy monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdność linii pozwala na szybkie podejmowanie decyzji o wyprawianiu pociągów na trasy, co minimalizuje ryzyko zakłóceń w ruchu.

Przed nadejściem zimy dokonaliśmy kontroli stanu technicznego infrastruktury kolejowej. W ramach przygotowań zrealizowano niezbędne naprawy, usunięto drzewa zagrażające upadkiem na tor lub sieć trakcyjną, a także dokonano przeglądów i konserwacji sprzętu odśnieżającego oraz urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów kolejowych. Ponadto, na odcinkach szczególnie narażonych na tworzenie się zasp śnieżnych, tj. ponad 800 km torów zostało osłoniętych specjalnymi zasłonami – żywopłotami, parkanami i przenośnymi zasłonami.

Dla usuwania lub łagodzenia skutków niekorzystnych warunków pogodowych na krajowej sieci kolejowej rozlokowano 267 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów kolejowych: 13 zespołów odśnieżnych (kombajnów), 42 pługi i 212 odśnieżarek. Do pracy w warunkach zimowych przygotowane są 182 zespoły przeznaczone do szybkiego usuwania awarii i usterek.

Ekipy dysponują ponad tysiącem maszyn, w tym wózkami motorowymi i pociągami roboczymi do wywozu śniegu, samochodami i ładowarkami. W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PGE Energetyka Kolejowa S.A., do napraw sieci trakcyjnej oraz przewodów jezdnych.

Ponad 21 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego
ogrzewania, służące do wytapiania śniegu lub lodu w ruchomych częściach rozjazdów, aby zapewnić ich sprawność podczas opadów śniegu. Jednocześnie wszystkie rozjazdy kolejowe smarowane są preparatami zabezpieczającymi części trące przed przymarzaniem. 2,7 tys. km sieci trakcyjnej na głównych trasach zabezpieczane jest preparatem przeciwoblodzeniowym zmniejszającym przyczepność lodu do przewodów, zapobiegając awariom i zakłóceniom w ruchu pociągów.

W szczególnie trudnych warunkach zimowych o przejezdność linii kolejowych dba prawie 12,7 tys. pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wspieranych przez 2 tys. pracowników firm zewnętrznych. Utrzymaniem obiektów infrastruktury kolejowej w zimie, m.in. kładek i peronów zajmują się pracownicy firm sprzątających odpowiedzialnych nie tylko za utrzymanie czystości, ale także odśnieżanie i usuwanie lodu z tych obiektów.

Częstotliwość działań dostosowywana jest do aktualnych warunków pogodowych. 

Zimowym utrzymaniem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje perony, kładki i dojścia dla pieszych (6,1 mln m2 powierzchni), ponad 36 tys. km torów, ponad 37,3 tys. rozjazdów, ponad 13 tys. przejazdów kolejowo-drogowych.

Wsparcie dla pasażerów w czasie podróży
Centrum Wsparcia Klienta, działające przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, jest dostępne dla podróżnych na każdym etapie podróży. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich, aktualizując komunikaty i nadzorując przejazdy osób z niepełnosprawnością. W przypadku utrudnień Centrum uczestniczy w organizacji zastępczej komunikacji.

Pasażerowie mogą również szybko zgłosić wszelkie nieprawidłowości, takie jak oblodzenie czy zaśnieżenie peronów poprzez aplikację lub stronę Sprawny Peron albo telefonicznie, pod numerami znajdującymi się w zakładce www.plk-sa.pl/sytuacja-zimowa.

Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


komentarzy: 1, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-1 z 1

Gość • Poniedziałek [02.12.2024, 02:14:14] • [IP: 62.69.229.**]

A i tak zima ich zaskoczy!

Oglądasz 1-1 z 1
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Uwaga! Gołoledź i oblodzenie w Zachodniopomorskiem – trudne warunki na drogach od dziś, godz. 8:00. Intensywne opady marznące mżawki i deszczu utrudnią poruszanie się pieszym i kierowcom. Zachowaj ostrożność – śliskie chodniki i jezdnie! ■ We wtorek 14 stycznia 2025 r. o godzinie 9.00 na placu Rybaka w Świnoujściu rozpoczną się uroczystości pamięci ofiar katastrofy promu m/f „ Jan Heweliusz”. To największa morska tragedia w powojennej Polsce. Zginęło w niej 55 osób, w tym 35 pasażerów i 20 członków załogi. O godzinie 9.00 zabrzmią tyfony i syreny na statkach oraz okrętach stojących w świnoujskim porcie ■ W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się dziś (sobota) posiedzenie Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Tematami przewodnimi były trudna sytuacja meteorologiczna w naszym województwie oraz ognisko pryszczycy, które wykryto u bydła w przygranicznym powiecie Maerkisch-Oderland. W związku z tym ostatnim, na granicy specjalnym nadzorem zostaną objęte transporty zwierząt z Niemiec ■ Rozpoczęły się prace nad budową ulicy Nowojachtowej w Świnoujściu, która ma połączyć ulice Jachtową i Uzdrowiskową. Inwestycja budzi wiele emocji, a zdania mieszkańców są mocno podzielone. Powód? Droga przebiega przez mocno zadrzewiony teren parkowy, graniczący z Parkiem Zdrojowym, stanowiący naturalne schronienie dla licznych zwierząt, takich jak sarny, lisy czy króliki, oraz pełniącym funkcję naturalnego filtra powietrza dla Świnoujścia ■