Pierwsze zamknięcie zaplanowano na noc z 10 na 11 października, w godzinach od 22:00 do 05:00. Kolejne przerwa nastąpi w nocy z 16 na 17 października (23:00–03:00), kiedy w tunelu odbędą się ćwiczenia służb ratowniczych, obejmujące scenariusz pożaru i działania koordynacyjne. Kolejne daty zamknięcia, wskazane przez wykonawcę, to:
17/18.10, 24/25.10, 07/08.11, 14/15.11, 21/22.11, 28/29.11, 05/06.12, 12/13.12 oraz 19/20.12.2025
Dokładne godziny zamknięć będą sukcesywnie ogłaszane, w miarę wpływu kolejnych wniosków ze strony wykonawcy.
W czasie nocnych przerw w ruchu przejazd tunelem będzie możliwy wyłącznie dla autobusów komunikacji miejskiej oraz pojazdów uprzywilejowanych – po wcześniejszym uzgodnieniu z dyspozytorem.
Dla mieszkańców i osób odwiedzających Świnoujście, w czasie nocnych zamknięć tunelu uruchomione zostaną alternatywne formy komunikacji. Połączenie między wyspami zapewni autobus nocnej linii „N” Komunikacji Autobusowej. Dodatkowo dostępna będzie przeprawa promowa „Bielik”, kursująca według specjalnego, nocnego rozkładu:
* z Warszowa: 23:00, 00:00, 01:00, 02:00, 03:00, 04:30
* z centrum miasta: 23:30, 00:30, 01:30, 02:30, 03:50, 05:00.
Kierowcy proszeni są o planowanie podróży z wyprzedzeniem oraz uwzględnienie czasowych utrudnień związanych z zamknięciem tunelu.
Beata Olszewska
Inspektor
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych
Urząd Miasta Świnoujście
Czy nie można zamknąć na stałe od 23 do 5 rano, nudne już te przeglądy.
Tunel bubel znowu zamknięty
Mówiono małomózgom z Urzędu, że wiercenie w błocie to bzdura i że w takich warunkach hydrogeologicznych tunele konstruuje się metodą segmentów zatapianych. Ale władzuchna zawsze wie lepiej i stąd mamy tunel, który wciąż się sypie i ten żałosny fakt kamufluje się określeniami ''przegląd'', ''doszczelnianie'', ''konserwacja'', ''test urządzeń''. Komedia. Na razie komedia, a kiedyś będzie horror, gdy tunel się zawali.
I dlatego możemy budować tylko i wyłącznie kadłuby małych jednostek pływających. Problemem może być nawet prawidłowa instalacja importowanych komponentów. Obsługa tunelu również stwarza aż za dużo problemów.
Znowu doszczelnianie, przegląd urządzeń, zabezpieczeń p.poż, czy coś innego ale jeszcze nie odbiór tunelu !
to jest kompromitacja wykonawcy tunelu i miata, ze taki bubel zostal przyjety. Co na to kierowniczka UM?
Fajne ujęcie, widać jak sie tunel odkształcił, ale jak to kiedyś śpiewał Młynarski, przyjdzie walec i wyrówna...