POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [15.11.2025, 19:12:42] • Świnoujście

Terminal kontenerowy. Po konferencjach - natychmiastowa akcja ankieterów. Zbieżność przypadkowa czy element szerszej strategii?

Terminal kontenerowy. Po konferencjach - natychmiastowa akcja ankieterów. Zbieżność przypadkowa czy element szerszej strategii?

fot. iswinoujscie.pl

W ciągu ostatnich dni wydarzyło się coś, co trudno nazwać przypadkiem. Najpierw rządowa konferencja w Szczecinie, na której zaprezentowano całkowicie nową, znacznie większą koncepcję terminala kontenerowego w Świnoujściu - bez wcześniejszych zapowiedzi, bez konsultacji, bez przedstawienia aktualnych analiz ekonomicznych i środowiskowych.

Kilka dni później - konferencja na wysokości plaży Przytór (Prawobrzeże) z udziałem Prezydent Świnoujścia Joanny Agatowskiej i Burmistrza Międzyzdrojów Mateusza Bobka oraz Mieszkańców. To tam publicznie przedstawiono skalę zmian i konsekwencje nowego projektu. Zobacz film!



Jeszcze zanim mieszkańcy zdążyli obejrzeć 40-minutową konferencję, przemyśleć tę wiedzę, porozmawiać - dwa dni później na ulicach miasta pojawili się ankieterzy. W żółtych kamizelkach, z formularzami. Mieszkańcy szybko zauważyli, że pytania, które zadają, brzmią znajomo - ponownie dotyczą budowy terminala kontenerowego. Co więcej, oprócz pytania o samo poparcie dla inwestycji, ankieterzy starają się również ustalić, jakie korzyści i zalety mieszkańcy widzą w realizacji tak dużego projektu.

Czy to rzeczywiście tylko badanie opinii? Czy raczej szybkie budowanie narracji?

Nikt nie kwestionuje, że badania społeczne są potrzebne.
Ale tempo i sposób, w jaki pojawiły się ankiety po ostatniej konferencji, rodzi poważne pytania:

🔴 Dlaczego badanie rozpoczęło się natychmiast po ostatniej konferencji z plaży?
🔴 Dlaczego prowadzi się je, zanim mieszkańcy zdążyli dokładnie zapoznać się z faktami przedstawionymi przez samorządy?
🔴 Dlaczego ankieterzy - podobnie jak wcześniej - pojawiają się głównie na lewobrzeżu, a nie tam, gdzie inwestycja będzie miała największy wpływ, czyli na Warszowie i Przytorze?

To nie są oskarżenia.
To są zasadne pytania, które wynikają z obserwacji faktów i zbieżności czasowych.

Terminal kontenerowy. Po konferencjach - natychmiastowa akcja ankieterów. Zbieżność przypadkowa czy element szerszej strategii?

fot. iswinoujscie.pl

Nowy projekt, nowe zagrożenia, brak nowych analiz

W Szczecinie ogłosili, że:
stary projekt „małego terminala” na 70 hektarach ma zwrot po… 158 latach, dlatego inwestycja straciła sens, więc zaproponowano projekt o niemal trzykrotnie większej powierzchni - 186 hektarów, tworzący konstrukcję w kształcie masywnej litery „L” na wodzie, z dodatkowymi stanowiskami, bez wcześniejszego falochronu osłonowego przepuszczającego wodę, zmieniającymi całkowicie oddziaływanie na środowisko.

To nie jest „kosmetyczna korekta”. To jest nowy większy terminal.

A do nowego terminala - brakuje:
nowych analiz środowiskowych,
nowych analiz hydrologicznych,
nowych analiz wpływu na turystykę,
nowych analiz dotyczących hałasu, wibracji i transportu,
nowych konsultacji z samorządami i mieszkańcami.

Projekt powiększono, a analizy pozostały te same.
To jest fakt, nie opinia.

Port zapowiada tysiące ciężarówek i składów kolejowych miesięcznie.
Miasto - żadnych rekompensat. Sam port deklaruje zaledwie 1 milion złotych rocznie dla Świnoujścia.

Dla porównania: gazoport płaci 60 milionów rocznie.
Różnica jest nie do obrony.

Nowy terminal w kształcie masywnej litery „L” może wpływać:
na prądy przybrzeżne,
na erozję plaż,
na kierunek falowania,
na sedymentację,
na jakość wody.

A nie ma żadnych nowych badań, które by to potwierdzały lub wykluczały. Kolosalne koszty pogłębiania toru wodnego.
Mówimy o około 70 kilometrach toru, który trzeba utrzymywać w głębi umożliwiającej wpływanie największym kontenerowcom.

Przy Gdańsku nie trzeba – tam natura zrobiła swoje.

Dlaczego więc Świnoujście miałoby być miejscem tak potężnej i kosztownej ingerencji?

Terminal kontenerowy. Po konferencjach - natychmiastowa akcja ankieterów. Zbieżność przypadkowa czy element szerszej strategii?

fot. iswinoujscie.pl

Jeśli taka inwestycja ma powstać - nie może powstać, kosztem ludzi. O tym mówiła konferencja na plaży. O to walczą samorządy. Tego domagają się Mieszkańcy.

Zanim ktoś zabierze:
plażę,
las,
przestrzeń rekreacyjną,
tranzyt turystyczny,
codzienny komfort życia,
to MUSI najpierw:
rozmawiać,
przedstawiać analizy,
przygotować rekompensaty,
planować drogi,
zabezpieczyć interes miasta i gmin ościennych.

Dlaczego więc ankieterzy ruszyli od razu?
Nie przesądzamy intencji.
Nie twierdzimy, kto jest zleceniodawcą.

Ale fakty mówią same za siebie:
✖ ankieterzy pojawiają się dwa dni po konferencji władz miasta,
✖ z pytaniami o „zauważane korzyści”,
✖ głównie w rejonach najmniej obciążonych inwestycją,
✖ przy powiększeniu projektu trzykrotnie,
✖ bez nowych analiz,
✖ bez nowych konsultacji.

To nie wygląda na neutralny sondaż.
To wygląda na wyprzedzanie nastrojów.
Na budowanie narracji, zanim mieszkańcy poznają pełną prawdę.

I to jest niebezpieczne.
Bo prowadzi do sytuacji, w której:
mieszkańców pyta się o zdanie nie po to, aby ich wysłuchać, ale po to, aby przedstawić ich jako zwolenników projektu, o którym nie zostali rzetelnie poinformowani.

I to właśnie trzeba mówić głośno:
🔵 Tu nie chodzi o Niemcy
🔵 Tu chodzi o sposób traktowania mieszkańców miasta, którego przyszłość się przesądza.
🔵 Tu chodzi o brak rozmowy, brak danych, brak transparentności.
🔵 Tu chodzi o konsekwentne zabieranie terenów - centymetr po centymetrze.
🔵 Tu chodzi o to, że ktoś próbuje działać szybko, zanim opinia publiczna zdąży zrozumieć, co naprawdę się dzieje.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 118, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-118 z 118

Gość • Poniedziałek [17.11.2025, 18:28:37] • [IP: 164.127.247.***]

Turystycznie" " dla wyspy i Międzyzdrojow to TRAGEDIA !! będzie bajoro między terminalem a międzyzdrojami bez naturalnej wymiany wody. ... Wrocław znajomi i z Poznania już zrezygnowali z kupna Apart... NIESTETY

Gość • Poniedziałek [17.11.2025, 14:58:00] • [IP: 78.9.235.***]

09:00:50] • [IP: 31.0.52.***] no to dajesz jak niby jesteś taki zorientowany - podaj wszystkim jakie są zarobki zwykłych pracowników w BCT w Gdyni, niech zobaczą ten miód...

Gość • Poniedziałek [17.11.2025, 14:52:04] • [IP: 79.186.30.**]

Był ktoś za granicami Plski jest taniej niż unas i wodą ciepła i czysta bez glonów , kto był to wie i ceny podobne jedzenie lepsze

Gość • Poniedziałek [17.11.2025, 12:27:39] • [IP: 88.156.234.***]

Przypomnijcie sobie, , Pandemie"-hotele sie pozamykaly, a pracownicy na bezrobocie z malymi wyjatkami.TAK DLA TERMINALA

Gość • Poniedziałek [17.11.2025, 11:12:11] • [IP: 176.221.110.***]

Bywam w portach w różnych miejscach Europy i jestem zdania, że Świnoujście i Międzyzdroje stracą na tym sąsiedztwie. Gospodarki tych miast mocno operują na turystyce i opiece sanatoryjnej a taki port obniży te walory. Jeżeli jest jeszcze groźba utraty subwencji uzdrowiskowej to suma wpływów dla miasta będzie mniejsza. Turystyka to tysiące miejsc prac a taki nowy port ile? Przybędzie nam tylko parkingów dla kierowców tirów, przemytników, może cyganki wrócą na prawobrzeże. Jeżeli chodzi o rozwój Polski, to ponoć zdolności przeładunków kontenerów w mamy 2x tyle co jest wykorzystywane. Ile tego chłamu z Chin chcemy jeszcze importować? Proszę też pamiętać, że ta budowa ma być z pieniędzy podatników, także pogłębianie toru podejściowego. Czy ktoś już przedstawił jakie są badane zyski z tej inwestycji i kto je będzie czerpał?

Gość • Poniedziałek [17.11.2025, 10:15:14] • [IP: 178.182.250.*]

panie Siergiej daj 1/10 tego co dajesz dla Pogoni dla Floty to wtedy my mieszkańcy uznamy że dbasz też o Świnoujście.

Gość • Poniedziałek [17.11.2025, 09:00:50] • [IP: 31.0.52.***]

Po co dobrze płatna robota na Terminalu, lepiej w hotelu na zlecenie za 5 zł na godzinę

Gość • Poniedziałek [17.11.2025, 08:48:26] • [IP: 83.20.206.***]

budowac bedzie przyjezdzac kadra pracownicza i robole i beda wynajmowac mieskania ktore nawet latem stoja puste..

Gość • Poniedziałek [17.11.2025, 07:32:33] • [IP: 46.112.214.***]

Tak, tak tak! Budowa głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu budzi zrozumiałe obawy mieszkańców — zwłaszcza dotyczące wpływu na środowisko i zwiększonego ruchu w regionie. Jednocześnie inwestycja może przynieść lokalnej społeczności wymierne korzyści: nowe miejsca pracy, rozwój infrastruktury oraz większe wpływy do budżetu miasta. Dzięki strategicznemu położeniu portu Świnoujście ma szansę stać się ważnym centrum przeładunkowym na Bałtyku, co w dłuższej perspektywie może pozytywnie przełożyć się na rozwój całego regionu.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 22:51:38] • [IP: 88.218.254.**]

Nie dla tej paranoi, portu kontenerowego

Gość • Niedziela [16.11.2025, 22:09:10] • [IP: 89.151.24.**]

Tak dla terminala! Tak dla Świnoujścia! Tak dla bogacenia się wyspiarzy! Tak dla miejsc pracy! Tak dla rozwoju infrastruktury!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 21:08:33] • [IP: 89.151.24.**]

to moze wybudujmy na prawobrzeżu x-apartamentowców za 20 tys metr... Przecież i tak standardowego świnoujścianina nie stać na zakup mieszkania. Wybudujmy hotele żeby dalej zasuwać za niemalże najniższą krajową (albo oprzemy się o Ukraińców albo innych Hindusów - juz są kłopoty). Takiego rozwoju chcemy? Ja nie.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 20:38:46] • [IP: 176.221.125.***]

Znowu chciwy zarząd ze Szczecina chce zrobić interes na Warszowie. Jak to jest, że przedsiębiorca chcący się rozwijać kupuje działkę czy grunt? a port wyciąga łapska po darmowy grunt. Niech chojny Szczecin da wam grunt u siebie.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 19:38:03] • [IP: 89.64.9.***]

Kto wie ile kosztuje pogłębienie toru wodnego na morzu, budowa specjalnego falochronu? Może o to właśnie chodzi, by budować coś nieporównywalnego- tu nie koperty, ale walizki kasy znikną na oczach podatników.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 18:09:23] • [IP: 37.248.170.**]

Jestem ZA. Dla rozwoju Polski.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 17:24:46] • [IP: 195.160.175.***]

Marchewka wysłała.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 16:59:55] • [IP: 91.94.17.**]

Budować port, chociaż ceny nieruchomosci spadna o 50%Wczasowisko sie juz skonczylo.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 16:59:52] • [IP: 94.134.35.**]

Bak terminala to miasteczko bez przyszłości, rezerwa taniej, nisko wykwalifikowanej siły roboczej … Dobranoc

Gość • Niedziela [16.11.2025, 16:42:21] • [IP: 92.118.166.*]

Prezydent musi POpierać hamowanie rozwoju Polski ale mieszkańcy to chętnie zrobią zRegionu Park Narodowy jak w Szecinie i nie mając POjęcia jak wygląda port kontenerowy. Najbliższy jest w Bremen Haven można obejrzeć. Port ma powstać na morzu a nie na lądzie. Warszowowo nie szkodzi terminal węglowy zbożowy w centrum dzielnicy. Gazoport teź miał zatruć miast a truje zbozowyi węglowy. Prezydent tramwaj uruchamia do Trzebierzy a ma trudności uruchomić do latarni i Bismarca ?? Niedługo wybuduje mola przez Niemców podobnie jak w Międzyzdrojach. Adler wybudował nabrzeże w centrum i nie było.mowy o środowisku?? To nie jest STOP to jest HALT dla inwestycji co.ma przynosić korzyść dla PANSTWA. Droga przez Park Zdrojówy jest Gut? Jesteś biedny boś głupi, Jesteś głupi boś biedny. POlak głupi przed szkodą jak i POszkodzie głupi.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 16:38:25] • [IP: 45.156.248.***]

Szczerze coraz bardziej mnie przeraża to co się dzieje z tą całą inwestycją terminal kontenerowy. Nikt nie patrzy na konsekwencje tylko wciska ludziom bajki o rozwoju i nowych miejscach pracy. A prawda jest taka że to zwykła propaganda. Pracownicy będą w większośći z zewnątrz często z agencji więc pieniądze z ich pensji wcale nie zostaną w mieście. Lokalny biznes z tego nie zarobi a koszty spadną na mieszkańców. Najgorsze jest to że Świnoujscie może stracić status uzdrowiska i to nie są strachy na lachy. Hałas pył ruch ciężarówek 24h potężne statki podchodzące praktycznie pod same plaże. Kto normalny przyjedzie potem tutaj na wypoczynek? Turystyka padnie a to jest przecież główny motor gospodarki miasta nie żadne fabryki i porty za miliardy. Do tego kompletny brak transparentności. Ankieterzy latają po mieście i pytaja ludzi czy są za portem ale nikt nie mówi co dokładnie będą tam robić jakie normy hałasu przewidują gdzie pójdą tiry co z ruchem promowym co z plażą. Wszystko jakoś dziwnie przemilczane. Trudno nie mieć wrażenia że ktoś tu próbuje coś przepchnąć po cichu. Świnoujście ma unikalną przyrodę czyste powietrze i klimat którego nie da się odbudować jak już go zniszczą. Terminal można postawić w wielu miejscach ale uzdrowisko zniszczyć można tylko raz. A jak już przestaniemy być atrakcyjni dla turystów to ceny nieruchomosci polecą na łeb na szyję i wtedy nagle wszyscy zwolennicy inwestycji będą udawac że nic nie wiedzieli. Moim zdaniem trzeba powiedziec jasno że ta inwestycja to strzał w kolano. Rozwój tak ale mądry zgodny z charakterem miasta a nie za wszelką cenę. Tutaj ktoś chce po prostu zrobić interes a mieszkańcy mają zostać z konsekwencjami na wiele dekad.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 16:33:43] • [IP: 46.112.236.***]

STANOWCZE NIE DLA TERMINAL- tak dla Natury 2000!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 16:21:35] • [IP: 104.28.114.**]

Niestety, ale Agatowska ma dużo takich akcji, gdzie pokazuje, że coś robi i albo nic z tego nie wychodzi (droga do latarni, punkt krwiodawstwa) albo robi niedźwiedzią przysługę mieszkańcom (tutaj najlepszy przykład to S3 na Warszowie, gdzie po jej „pomocy” nie ma przejazdu pod S3 w ciągu „Ludzi Morza” tylko trzeba jechać na wielkie rondo z dużym ruchem).

Gość • Niedziela [16.11.2025, 16:16:40] • [IP: 88.156.233.**]

Nie gadamy budujemy raz dwa trzy, a owczarki niemieckie do budy.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 16:12:45] • [IP: 37.30.34.**]

Ten terminal nic miastu nie daje. Niech sobie to pan Sergiej w Szczecinie stawia jak tak bardzo chce.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 15:47:50] • [IP: 37.30.40.**]

Co ja jako mieszkaniec mam z turystyki? _ wysokie ceny

Gość • Niedziela [16.11.2025, 15:47:31] • [IP: 188.146.160.***]

Nie dla terminala!!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 15:23:29] • [IP: 79.186.30.**]

Budować nowe miejsca pracy a nie tylko knajpy, restauracje i drogo dla nas Niemiec niech je usiebie lepsze tańsze ekologiczne

Gość • Niedziela [16.11.2025, 15:20:32] • [IP: 176.221.125.**]

Tak dla terminala!!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 15:11:28] • [IP: 172.226.62.*]

Sorry, ale terminal jest dla Polski, dla miasta, a nie tylko dla mieszkańców Warszowa. Ich zdanie niech wybrzmi, ale nie może być jedynym wyznacznikiem czy budować czy nie. Inaczej w Polsce nie wybudowano by niczego (CPK, elektrownia atomowa itd.).

Gość • Niedziela [16.11.2025, 15:08:29] • [IP: 172.226.62.*]

Tutaj w komentarzach (i w poprzednim artykule) ktoś przeciwko terminalowi prawdopodobnie używa sztucznej inteligencji do niby argumentów przeciw terminalowi. Od 13:21 do 13:27 dodane 12 komentarze - średnio jeden co 30 sekund. Nienaganna, idealna polszczyzna i charakterystyczne długie myślniki!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 15:02:07] • [IP: 185.210.38.***]

Zawsze mówiłem odłączyć port Szczecin od Świnoujścia!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 14:37:30] • [IP: 93.159.42.***]

nie gadzamy się na zaden terminal wezcie sobie zróbcie pod nosem a nie na naszej pięknej plaży.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 14:37:19] • [IP: 88.156.233.**]

Czy prezydent miasta dba o polskie czy niemieckie interesy?

Gość • Niedziela [16.11.2025, 14:32:11] • [IP: 93.159.42.***]

nie chcemy zadnego portu, mamy piekną plaże, piekne lasy wsZystko nam zabieracie, kłamiencie na każdym kroku, żeby tylko dostać się do kasy, znamy wasze obiecanki, nie wierzymy wam ani za 1 grosz, chcecie tylko naszej czyli mieszkancow zgody i nic wiecej was nie obchodzi, obiecane byla droga do przytou lasem, niech taki cwaniaczeknprzejdzie bo rowetem nie da rady, wrzucili kamieni z torów i mamy jezdzic albo rowerem a co matki z dziecmi maja robić?? na lecach mają nosić? wynocha z naszych pieknych terenOw.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 14:18:19] • [IP: 83.11.40.***]

NIE dla terminala!!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:53:01] • [IP: 37.248.168.***]

Ja tam wolę podcierać d.py Niemcom niż iść do rozwojowej pracy.W tym miejscu powinny powstać domy starców dla naszych panów Niemców

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:50:20] • [IP: 109.243.67.***]

Ciekaw ile lat mają osoby które są za portem i czy w ogóle są ze Świnoujścia. Mamy port kontenerowy w Gdańsku dużo większy i też nie w pełni ma co robić. Jeżeli chcą większych przeładunków niech rozbudują Gdańsk. Ci co piszą o miejscach pracy to chyba nigdy nie widzieli ani nie byli w takim porcie, Pełna automatyzacja kontenery jeżdżą na platformach sterowanych online. Zastanówcie się czy opłaca się co robić dla może 20-30 miejsc pracy tracąc setki w turystyce. to nie Niemcom zrobimy konkurencję tylko Gdańskowi. Ci co lobbują za portem niezła sumkę przytulą czy on bedzie opłacalny czy nie to nie będzię ich problem.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:42:06] • [IP: 37.248.168.***]

Budowac, budowac.Lać beton duzio betonu.Zabetonowac wszystko wszysciutko

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:27:01] • [IP: 185.191.206.**]

Kto wierzy, że tak ogromna inwestycja nie pogorszy jakości powietrza, niech pojedzie na dowolne nabrzeże kontenerowe i posłucha, powącha, popatrzy.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:26:14] • [IP: 77.247.111.***]

To nie jest „projekt przyszłości”, tylko projekt cofający Świnoujście o 30 lat wstecz.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:25:38] • [IP: 152.233.3.***]

Całe to „badanie opinii” wygląda jak przykrywka do już podjętej decyzji. Tymczasem każdy ekonomista, urbanista czy specjalista od turystyki powie jasno: stawianie portu kontenerowego w uzdrowisku to pomyłka. Świnoujście ma unikalną w skali kraju przewagę – naturę, spokój, szerokie plaże. Terminal to zniszczy. Zamiast wspierać sektor, który naprawdę daje miastu pieniądze i miejsca pracy, ktoś na siłę próbuje zrobić z uzdrowiska przemysłowy hub. To nie ma sensu ani dla mieszkańców, ani dla przyszłych pokoleń.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:25:09] • [IP: 94.20.222.***]

Najpierw zniszczą miasto ciężkim transportem, potem powiedzą: „trzeba się cieszyć, bo to inwestycja strategiczna”. Nie, dzięki.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:24:32] • [IP: 96.0.2.***]

Świnoujście żyje z przyrody, czystej plaży i spokoju. Kto chce to wymienić na tysiące kontenerów i spaliny?

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:24:05] • [IP: 149.22.83.***]

Dobrze, że pytają mieszkańców. Źle, że nie mówią, jakie będą realne skutki dla zdrowia i turystyki.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:23:30] • [IP: 31.171.153.**]

To nie jest rozwój – to degradacja. Uzdrowisko z portem kontenerowym jest jak sanatorium nad obwodnicą.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:22:56] • [IP: 46.151.198.**]

Badanie opinii? Super. Ale niech ankieterzy powiedzą ludziom prawdę o spadku wartości nieruchomości. Ciekawe, ilu wtedy będzie „za”.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:22:23] • [IP: 15.220.169.***]

Port kontenerowy to interes inwestora, nie miasta. My zostaniemy z hałasem, tirami i zniszczoną plażą. Oni – z zyskami.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:22:01] • [IP: 79.127.218.***]

A może najpierw uczciwa debata i pełne dane? Bo jak na razie to wygląda na próbę przepchnięcia decyzji pod przykrywką „głosu mieszkańców”. Terminal STOP

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:21:26] • [IP: 79.127.214.***]

Sondaż sondażem, ale nikt normalny nie poprze inwestycji, która zrujnuje uzdrowisko. To strzał w kolano dla całego Świnoujścia.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:18:37] • [IP: 91.94.28.**]

16.11.2025, 08:27:37 nie należysz do osób myślących niestety.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:11:48] • [IP: 178.238.248.***]

Śmieszne że mieszkańcy mają decydować czy budować terminal czy nie. Nie znając się na tym mogą ulegać jedynie propagandzie. Nie chcę żadnych ankiet co mieszkańcy chcą bo to ściema. Niech fachowcy to rozstrzygną i nie dadzą się ściemniać żadnej grupie interesów. Interes państwa ma być celem nadrzędnym.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:08:04] • [IP: 176.221.124.**]

Do Gość • Sobota [15.11.2025, 19:16:51] • [IP: 93.159.42.***]. ... pierwej koniu boży zbuduj sobie szare komórki bo z msz jak widać duży problem z myśleniem.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 13:00:33] • [IP: 89.33.8.**]

Po komentarzach wida ze większość mieszkańców jest za. Ale portalik działa na zlecenie prezydentki wiec i narracją odpowiednio dobrana.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 12:52:52] • [IP: 37.248.149.***]

Jeżeli robi się referendum, to powinni się wypowiadać mieszkańcy prawobrzeża, gdyż tylko to ich dotyczy, jeżeli się dopuszcza do głosu lewobrzeże, to niech wybudują port przy granicy i od razu groble na Szczecin i po kłopocie. Jeżeli wybudowany zostanie port to w Międzyzdrojach wszystko za bazą rybacką zabierze woda, już za molem zabijano larseny do ochrony hotelu. Można budować port z piasku na plaży taki dla zabawy a nie to co teraz wymyślono , , łopatki ze sklepu i bawić się na plaży. Tylko REFERENDUM na prawobrzeżu, tak wybiera się obywateli z wyspy UZNAM, którym jest to na rękę, liczy się głos których ten problem dotyczy, zaraz się okaże że będą się opowiadać osoby zamieszkałe w BIESZCZADACH. Kanał pogłębić do 17 mb i do SZCZECINA z budową, będzie blisko miał Jasio do pracy, przymiarka już była, projekt prawie gotowy.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 12:26:43] • [IP: 37.30.38.***]

Taki port to rozwój regionu i naszego kraju - budować! To także miejsca pracy dla mieszkńców Świnoujścia oraz wpływy do kasy miejskiej!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 12:26:34] • [IP: 176.221.125.**]

precz z terminalem

Gość • Niedziela [16.11.2025, 12:24:16] • [IP: 79.186.63.**]

Terminal kontenerowy będzie miał wpływ nie tylko na prawobrzeże ale na obie wyspy w całości.M.in. hałas przy przeładunku będzie słyszalny nie tylko na prawobrzeżu!! Nikt już nie będzie chciał przyjeżdżać na lewobrzeże jeśli zamiast wypoczynku otrzyma" przepiękny widok portu kontenerowego", hałas towarzyszący przeładunkowi, ogromnej ilości przejeżdżających tirów, zanieczyszczeń powietrza od spalin itd. Czy wtedy miasto będzie mogło pobierać opłatę uzdrowiskową ? Jaki będzie bilans zysków i strat dla miasta?

Gość • Niedziela [16.11.2025, 11:56:52] • [IP: 176.221.125.**]

Nie ma znaczenia kto dzisiaj rządzi miastem, ale ma znaczenie gdy nas Mieszkańców robi się w bambuko. I co najciekawsze dajecie się sprzedać za marchewkę, zamiast dbać o miasto prawobrzeże i lewobrzeże. Nawet nie popieracie ludzi z Warszowa, macie ich głeboko w d... Zacznicie myśleć i razem jednym głosem dbać o nasze Miasto. Nawet i tak jak zrobią port kontenerowy to dbaj o miasto jak najlepiej i żądaj jak najwięcej. Tez mam wrażanie że ludzie nie czytają ze zrozumieniem artykułu. A może wam zabrać po miejscu parkingowym przed każdym domem? To zaraz się obudzicie że to wasze i podniesiecie WRZAWĘ. Warszów jest też wszystkich Mieszkańców. Ja nie lubię Agatowskiej wkurza mnie, ale tu staje bardzo mocno za Mieszkańcami i to mi się bardzo podoba, dziewczyna ma po prostu jaja. Według mnie dojrzewa na prezydenta naszego miasta.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 11:34:46] • [IP: 89.64.9.***]

Sprawdziłam w Gdańsku - port kontenerowy głośno pracuje 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zanim ktoś się podpisze pod projektem powinien sam sprawdzić i wyobrazić sobie ten ruch tirów na dwupasmówce S3 i pociągów (po jednym torze do i ze Świnoujścia już na wysokości Międzyzdrojów). Nawet nie chcę myśleć jaki powstanie korek, gdy coś zablokuje przejazd przez most w Wolinie.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 11:23:00] • [IP: 89.64.9.***]

Niemcy pogłębili tor wodny na rzece Łabie i do portu w Hamburgu mogły wpływać największe kontenerowce. Na Bałtyk przez cieśniny duńskie mogą wpływać statki o zanurzeniu ok.15m. Najkorzystniej byłoby pogłębić tor wodny do dobrze skomunikowanego portu w Szczecinie z 12, 5m do ok.15, 6m. Poświęćmy się i oddajmy roczny zysk z portu kontenerowego w wysokości ok.800 tys.zł, ratując plażę jako biegun przyciągania turystów. Naprawdę szkoda plaży na słabo skomunikowanej z resztą kraju wyspie Wolin.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 11:10:07] • [IP: 89.151.21.***]

Kto tych ankieterów zatrudnił? Widziałam, że wybierali oni ludzi do ankiety. Osobiście jestem przeciwna tej inwestycji. Świnoujście i Międzyzdroje żyją z turystyki i tak powinno zostać. Jest to piękny zakątek Polski a port kontenerowy zupełnie go zniszcz. Drogi będziemy mieli zatkane tirami, a dookoła same kontenery zamiast lasów i pięknych plaż.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 11:08:18] • [IP: 176.221.124.***]

Koło swojego domu postaw GTK do: Gość • Niedziela [16.11.2025, 00:16:24] • [IP: 88.218.255.***] TAK! Niech budują

Gość • Niedziela [16.11.2025, 11:06:22] • [IP: 176.221.124.***]

Dokładnie, budować terminal na lewobrzezu. Wówczas dopiero poczujecie jaki to jest syf i jakie konsekwencje będą dla naszego życia, dla pracy w branży turystycznej. Zobaczycie ile pieniędzy i bogactwa straci, a co w zamian zyska?!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 10:52:56] • [IP: 176.221.124.***]

Czekamy na terminal

Gość • Niedziela [16.11.2025, 10:30:34] • [IP: 91.94.22.**]

Świnoujście to kurort więc NIE dla kontenerów.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 10:26:08] • [IP: 92.118.166.***]

Budować nie ociągać sie

Gość • Niedziela [16.11.2025, 10:15:36] • [IP: 195.128.180.**]

Zdecydowanie na tak, budować.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 10:11:18] • [IP: 79.186.50.**]

po co łaża i ptyają, niech w warszawie spytają się ryżego i wszystko po zamiatane, niemiaszką już dawno obiecał i po kiego grzyba łażą i głupa palą, polacy biedę klepac a szkopy niech dalej się bogacą jak za dawnych lat kosztem innych,

Gość • Niedziela [16.11.2025, 10:01:43] • [IP: 83.25.106.***]

Budować port ! A marudy z prawobrzeża mogły pomyśleć zanim kupiły nieruchomość w portowej dzielnicy miasta. Gdzie niby ten port mają wybudować? K... w Międzywodziu? Czy w Rewalu? Zacznijcie nieuki myśleć. Mamy port, mamy drogę ekspresową i mamy kolej. Ale nie, zrezygnujmy ze strategicznej inwestycji bo Janusz z Grazyną z Warszowa po robocie muszą sobie pójść na plażę, zapalić chesterfilda i walnąć żubra kupionego w żabce.

Mieszkaniec • Niedziela [16.11.2025, 09:53:54] • [IP: 91.94.22.**]

Budować

Gość • Niedziela [16.11.2025, 09:50:52] • [IP: 77.222.254.***]

budowac

Gość • Niedziela [16.11.2025, 09:47:47] • [IP: 89.151.30.**]

Gość • Sobota [15.11.2025, 19:41:16] • [IP: 176.4.9.***] Polska wyprzedza Szwajcarię :) ty rozum straciłeś przez te tvny i tfusskowe kłamstwa.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 09:44:11] • [IP: 89.151.30.**]

KOncepcja w wydaniu PO K13G to tylko ściema.Port nie powstanie i tyle.Będziemy kupować towary drożej od całej UE bo Polska raczej nie liczy się na europejskiej arenie.Jesteśmy zwykłym landem i państwem pod butem niemieckim przedewszytkim. Wszystko to na własne życzenie.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 09:05:22] • [IP: 91.94.24.**]

Te tereny przy wiatraku sprzedał kto inny, nie Pani Agatowska. Betonplace i apartamentowce były specjalnością kogoś innego. Widzę pamięć krótka

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:53:03] • [IP: 91.94.30.*]

Budować! Przeciwni są tylko Ci od bunkrów i latarni oraz Ci co pokupywali na Warszawie mieszkania pod turystów...

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:37:01] • [IP: 176.221.124.***]

Bez przeprowadzenia prawem przewidzianych procedur nie ma nic. To wygląda na jakiś przekręt, może pralnię brudnej kasy ? Mamy już trochę takich cudownych inwestycji w mieście.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:27:37] • [IP: 176.221.125.***]

Czytając komentarze, odnoszę wrażenie że osoby popierające port kontenerowy nie czytają artykułów udostępnianych na tej stronie. Bądź czytają bez zrozumienia (nie ubliżając nikomu).Dzięki temu pokazują swój poziom przecież żadna istota myśląca nie chce być wykorzystana. Dla tych co nie myślą- Nie będzie to Polski port kontenerowy a miasto z tego będzie miało minimalny dochód. Ta ziemia ma być dzierżawiona przez 30- lat. Także niektórzy z Was nie dożyją ciągu dalszego. Poza tym jeśli chodzi o miejsca pracy to warto zadać sobie pytanie ilu mieszkańców pracuje LNG ilu mieszkańców pracuje w zakładzie po byłej stoczni?? Już Wam odpowiem- pracują osoby z poza terenu miasta dzięki temu mieszkańcy zarabiają na wynajmie mieszkań- (większość Prawobrzeża). Także popierający port kontenerowy potwierdzą przysłowie " Polak mądry po szkodzie" Życzę spokojnej niedzieli i realnych przemyśleń po zapoznaniu się z tematem odnośnie- portu kontenerowego

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:24:31] • [IP: 176.221.125.***]

Do:36 A Ty myślisz że nasze władze mają ciscdo powiedzenia? Że Polska jest suwerennym państwem? Przejrzyj na oczy

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:22:23] • [IP: 144.177.6.***]

Na Lewobrzeżu budować, bo tylko mieszkańcy lewobrzeża chcą portu kontenerowego, proponuję między wiatrakiem a Radisonem niech sobie ten port zrobią. I będą miejsca pracy dla ukrów i ciapatych i dzwięki radosnego przemysłu i dojazd na plażę jak na Warszowie :-)

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:21:05] • [IP: 37.248.223.***]

Budować nie patrzeć na szkopów a pani prezydent to dobrze Niemcom chce zrobić wstrzymując budowę 🤬 Szwaby wszystko by u nas wstrzymali żeby tylko oni mieli dobrze i się rozwijali 😠

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:19:41] • [IP: 37.109.149.**]

Dziwne, że ankieterzy tylko na lewej stronie chodzili.Jakoś na prawobrzeżnej części nikt ich nie widział, ot taka rzetelność.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:17:51] • [IP: 37.109.149.**]

Budować na Uznamie, dla wszystkich zwolenników będzie blisko do pracy, bo przecież tam będzie ogrom miejsc dla mieszkańców 😉 Nie będą musieli przejeżdżać tunelem, same korzyści, a od Warszowa wara.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:17:01] • [IP: 93.159.42.***]

Kiedy ten wieżowiec będzie na Posejdonie czas najwyższy popatrzeć na Niemcy z góry czekam

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:15:29] • [IP: 91.94.29.***]

Tępoty oddały glos na batyra na złość Tuskowi, teraz krzyczą iż chcą kontenerów na złość niemcom... Nieistotne argumenty przeciw, nie ma inwestora i operatora firmy która będzie wozila te wasze kontenerki. Wy na złość i tak sobie uszy odmrozicie

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:15:09] • [IP: 77.111.247.**]

TAK dla terminala!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:14:24] • [IP: 93.159.42.***]

Budować nowe domy wczasowe dla Niemca nie patrzeć na stare wydmy i mieszkańców tam jest kasa i trzeba to robic

Gość • Niedziela [16.11.2025, 08:10:36] • [IP: 37.248.168.**]

JAK NIE ZBUDUJĄ U NAS NIEMCY -ZBUDUJĄ SZUBCIEJ NIŻ MY

Pan Konduktor • Niedziela [16.11.2025, 07:21:18] • [IP: 88.218.252.***]

Budowac!

Gość • Niedziela [16.11.2025, 07:14:52] • [IP: 176.221.125.**]

Budować

Gość • Niedziela [16.11.2025, 06:51:56] • [IP: 176.221.125.***]

To teraz w odpowiedzi oficjalne referendum na Prawobrzeżu.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 06:43:03] • [IP: 46.205.204.***]

My mieszkańcy Warszawa chcemy rozwoju naszej dzielnicy. Port kontenerowy jest do tego potrzebny. Tu w naszej dzielnicy nie ma nawet turystyki a potrzebne są pieniądze na rozwój i oczywiście miejsca pracy.Jestem.za.

nie_polityczny • Niedziela [16.11.2025, 06:27:30] • [IP: 89.151.20.***]

Budowac, budowac, budowac...

Gość • Niedziela [16.11.2025, 06:16:16] • [IP: 37.30.40.*]

Ja jestem za :)

Gość • Niedziela [16.11.2025, 01:53:02] • [IP: 195.128.180.**]

A jak mają być wywożone z portu te wszystkie kontenery? Samochodami czy koleją? Jak pojadą Tirami, do tego dojdzie ruch cystern z gazem, to długośmy się nie nacieszyli estrójką. Może żegluga na Odrze będzie usprawniona na tyle, że barki pójdą z kontenerami. No i Kosiniak Kamysz coś w sobotę przypakował z kolejami dużych prędkości. Ponoć PiS chciało marne 250 km/h a Platforma chce 350 km/h.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 00:53:30] • [IP: 185.210.38.***]

Budować terminali rozwijać przemysł w Świnoujściu. Pani Prezydent dba chyba tylko o deweloperów i hotelarzy a nie o mieszkańców.

Gość • Niedziela [16.11.2025, 00:16:24] • [IP: 88.218.255.***]

TAK! Niech budują

Gość • Sobota [15.11.2025, 23:30:34] • [IP: 185.210.36.**]

Pani perezydent nie szkoda wyciąć parku zdrojowego pod drogę dla przyszłych apartamentów betonowych przy wiatraku ale przeciw portu kontenerowego obłuda, już nie zagłosuje na pani prezydent. Dla portu trzy razy TAK.

Gość • Sobota [15.11.2025, 23:24:14] • [IP: 176.221.124.***]

Wypier... ć z tym portem kontenerowym budowć na Lewobrzeżu Świnoujścia bo tak mieszkańcy tej strony chcą go bardzo...

Gość • Sobota [15.11.2025, 23:22:11] • [IP: 176.221.124.***]

Wypier... ć z tym portem kontenerowym budowć na Lewobrzeżu Świnoujścia bo tak muds

Gość • Sobota [15.11.2025, 22:48:44] • [IP: 37.30.40.**]

Czytam te komentarze i widzę że niektórzy świnoujścianie dadzą się wydymać bez mydła. Zamiast ugrać coś wielkiego w zamian. A można było dać im kilka propozycji. Pociągnąć słodką super wodę z okolic Kądrobka! Warunek 3 pas na dwupasmówce do Szczecina, bo dlaczego mamy z tego tytułu cierpieć i znów się miotać w tłumie tirów! A może druga nitka tunelu, bo jak w tej coś się tylko dzieje jest od razu klapa! Myślcie może jeszcze coś innego, tyle mamy mądrych głów w tym mieście. Nie dajcie się dymać!

Gość • Sobota [15.11.2025, 22:33:51] • [IP: 37.248.221.**]

budować, a weganie i ekopomyleńcy niech wezmą stoperan

Gość • Sobota [15.11.2025, 22:27:08] • [IP: 104.28.114.**]

Budować!!

Gość • Sobota [15.11.2025, 21:54:49] • [IP: 91.94.23.***]

Bezczelny jest ten prezes portu, ciekawe jego pochodzenie, kolejny as

Gość • Sobota [15.11.2025, 21:40:23] • [IP: 176.221.125.**]

CD tu piszą że nam wystarczy Gdańsk czy Gdynia ale jak stanie się katastrofa to tylko my mamy szansę na szybkie przyjęcie pomocy o ile nadejdzie gdyż tamte porty są w zasięgu obwodu rosyjskiego który szybko zniszczy wszystko są my przy odpowiedniej obronie i tej odrobinie czasu wynikającego z odległości mamy szansę. I to powinno władzom tego miasta być na sercu w pierwszej kolejności mamy tuż za zagranicą bombę w postaci wyłączonej ale aktywnej elektrowni atomowej i mamy niechętnego do pomocy sąsiada gdyż nie łudzimy się że oni nam pomogą patrząc co się teraz w czasie pokoju wyrabia w zaciszach gabinetów

MAX VON SYDOF • Sobota [15.11.2025, 21:35:50] • [IP: 37.248.178.***]

Budować i jeszcze raz budować port kontenerowy, nie patrzeć na oszołomów sprzeciwiających się budowie terminala.. P co wam plaża, kąpać się możecie pod prysznicami lub w wannach. Żłopać piwsko i alkohole wyskokowe w tym pobierać tanią dyktę z marketów spożywać możecie w krzaczorach których na Warszowie jest pod dostatkiem.. I co wam więcej potrzeba do życia w tej zapyziałej mieścinie. Tutaj tylko szwabisko i jego ojro jest tolerowane.

Gość • Sobota [15.11.2025, 21:33:57] • [IP: 37.47.179.**]

Budować, oczywiście. Tereny portowe są dla portu. Gdzie ma się świnoujski port rozwijać? Na wyspie Uznam?

Gość • Sobota [15.11.2025, 21:32:55] • [IP: 176.221.125.**]

Przemysł wszędzie na świecie jest motorem wszystkiego tylko nie u nas gdyż świat zlikwidował praktycznie u nas przemysł a jak próbujemy się podnieść to co niektórym wydaje się że mają wszystkie rozumu świata i rządzą. To miasto zostało zbudowane do tej postaci właśnie przez przemysł a turystyka próbowała zniszczyć to wszystko. W latach największego rozkwitu turystyki czyli lata 70 te gdy polski robotnik w ramach wypoczynku miał zaoferowane prawie darmowe wczasy nad morzem to korzystał z tego powodując u nas kłopoty z aprowizacja woda komunikacją czyli wszystkim. To się nie wróci a turystyka w dzisiejszym wydaniu to zarobek tylko i wyłącznie dużych sieci zagranicznych hoteli i biur podróży a reszta to mydlenie oczu i co do stosunku sąsiadów na temat naszego przemysłu to pozostawię domyślnie dla czytelnika Sami widzimy co brak przemysłu zrobił z wyspą Usedom, zakonserwował tamte miejscowości tak jak powstały za cesarza. Czy u nas tak będzie bez portu jaki ma powstać?

Detektyw • Sobota [15.11.2025, 21:32:54] • [IP: 213.155.174.***]

Tak, to ewidentny spisek elit. Tu nie ma przypadków, ktoś ma jakieś ukryte zamiary. Poza tym to było 15 listopada. Przypadek? Nie sądzę! Rok temu też dziwni ludzie w kamizelkach chodzili po naszym mieście i zadawali pytania. Strach się bać, co będzie za rok 15 listopada!

Gość • Sobota [15.11.2025, 21:11:43] • [IP: 176.221.125.***]

Ciekawe jaka będzie wdzięczności Niemców za zablokowanie budowy portu

Gość • Sobota [15.11.2025, 21:07:31] • [IP: 178.238.247.***]

zdecydowane NIE dla terminala

Gość • Sobota [15.11.2025, 21:00:57] • [IP: 185.210.36.***]

bUDOWAC TERMINAL bUDOWAC...jAKIS TROLL MOWI ZE JESTESMY NA POZIOMIE sZWAJCARII..My jestesmy przez ostatnie dwa lata na poziomie MONGOLI.

Gość • Sobota [15.11.2025, 20:51:22] • [IP: 37.47.204.*]

Jestem 100% za portem kontenerowym, taki port to rozwój regionu i naszego kraju, pewno są hejterzy którzy inaczej to widzą ale tak to już jest.

Gość • Sobota [15.11.2025, 20:43:28] • [IP: 66.108.230.**]

Budowac I niemca olac

Gość • Sobota [15.11.2025, 20:37:22] • [IP: 185.210.36.**]

Już GAZOPORT miał przynieść miastu pieniądze dosłownie na wszystko. Okazało się że NIE. Koło Gazoportu osiedliła się za to ukraińska firma po cichu wspierana przez władze. Mieszkańcy NIC z tego nie mają. Port kontenerowy to zabójstwo KURORTU jakim było i jeszcze jest Świnoujście. Korzyści są tak wątpliwe jak z tego wiercenia naprzeciw plaży w poszukiwaniu ropy i gazu. Jak ktoś chce zobaczyć jak wygląda plaża jako sąsiadka portu to niech przejedzie się do Trójmiasta.

Gość • Sobota [15.11.2025, 20:26:47] • [IP: 188.65.37.**]

budowac, miejsca pracy beda, inaczej same chrupki zostana w ZSW

Gość • Sobota [15.11.2025, 20:12:39] • [IP: 213.155.174.***]

Budować terminal.

Gość • Sobota [15.11.2025, 19:41:16] • [IP: 176.4.9.***]

super kompetentna i prawdziwa analiza sytuacji..artykul przygotowany rewelacyjnie pokazujacy wszystkie aspekty sprawy budowy portu kontenerowego-pokazuje pelna manipulacje spoleczenstwa przez przyszlych inwestorow.jak sie odezwa glosy, , ze to dobra inwestycja dla kraju , , to uwazam tez za propagande ..Polska wyprzedza Szwajcarje w na globalnym poziomie rozwoju. . wiec taka niszczaca Polskie srodowisko inwestycja jest tutaj nikomu nie potrzebna ani lokalnie ani dla kraju. za 25 lat poziom sie podniesie wod Baltyku tak ze moze nie byc Swinoujscia i co wtedy z takim portem. ..co powiedza wtedy nasze wnuki. ..zastanowmy sie wszyscy..

Gość • Sobota [15.11.2025, 19:16:51] • [IP: 93.159.42.***]

TERMINAL, BUDOWAĆ

Oglądasz 1-118 z 118
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nadal wstrzymany jest ruch pociągów trakcją elektryczną na liniach kolejowych między Szczecinem a Świnoujściem oraz Szczecinem a Kostrzynem. Wybrane pociągi dalekobieżne przeciągane są przez lokomotywy spalinowe. Po liniach poruszają się także pociągi regionalne o napędzie spalinowym. Bieżące informacje przekazywane są podróżnym, w miarę możliwości, na peronach oraz m.in. na Portalu Pasażera (www.portalpasazera.pl) ■ Kwalifikacja wojskowa 2026 w Świnoujściu odbędzie się od 25 lutego do 6 marca. Komisja lekarska będzie pracować w hotelu przy Amfiteatrze przy ulicy Chopina 30. Wezwania dotyczą m.in. mężczyzn z rocznika 2007, osób bez określonej kategorii wojskowej oraz kobiet z kwalifikacjami przydatnymi w wojsku ■