POGODA

Reklama


Wydarzenia

Polskie Radio Szczecin • Czwartek [11.03.2010, 08:09:56] • Świnoujście

Eksperci przekonywali mieszkańców do gazoportu

Eksperci przekonywali mieszkańców do gazoportu

fot. Sławomir Ryfczyński

100 pytań i 100 odpowiedzi w 6 godzin - maraton informacyjny zorganizowali w Świnoujściu przedstawiciele instytucji odpowiedzialnych za budowę gazoportu.

Seminarium dotyczące budowy terminalu gazu LNG zakończyło się około północy. Pytania wcześniej pisemnie nadesłali mieszkańcy, a odpowiadali eksperci - naukowcy oraz przedstawiciele inwestora oraz instytucji odpowiedzialnych za budowę. W seminarium udział wzięło ponad 80 mieszkańców.

Eksperci przekonywali mieszkańców do gazoportu

fot. Sławomir Ryfczyński

Bezpieczeństwo i rekompensaty - to główny temat pytań. Mieszkańców interesowało m.in. to czy Świnoujściu grozi atak terrorystyczny. - Nie jest to ta skala, która interesowałaby terrorystów - odpowiadał Witold Skomra z Rządowego Centrum Bezpieczeństwa.

Eksperci przekonywali mieszkańców do gazoportu

fot. Sławomir Ryfczyński

Podobna dyskusja toczyła się, gdy w Świnoujściu powstawała baza paliwowa Porta-Petrol - mówił dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Andrzej Borowiec. - Ile wtedy było obaw, terminal działa już parę lat i myślę, że zapomnieliście Państwo o jego istnieniu.

Mieszkańców interesowały też rekompensaty oraz utrata wizerunku miasta turystycznego. - Gazowce wpływające do Świnoujścia mogą być atrakcją - przekonywał prof. Stanisław Gucma, rektor Akademii Morskiej w Szczecinie. - Wejście takiego statku będzie obserwowała cała promenada.

Eksperci przekonywali mieszkańców do gazoportu

fot. Sławomir Ryfczyński


Prezes Polskie LNG Zbigniew Rapciak zapowiedział, że aby rozwiać wszelkie wątpliwości spółka zorganizuje wyjazd do jednego z europejskich terminali LNG dla przedstawicieli mieszkańców i władz miasta.


2010-03-11, 07:18: Sławomir Orlik


komentarzy: 125, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-125 z 125

Chrzanowska Irena • Sobota [13.03.2010, 20:47:19] • [IP: 80.54.123.**]

Pytanie do mieszkańców ul. Barlickiego: czy ten raport jest prawdziwy? Czy istotnie mieszkacie w takim hałasie? To poniżej to fragment Decyzji środowiskowej dla Terminalu LNG RDOŚ-32-WOOŚ-6613-1/08/AT/MŁ. Pomiary poziomu hałasu występującego obecnie w rejonie wielorodzinnej zabudowy mieszkaniowej, wykonane dla potrzeb Raportu, wykazały że: w porze dnia decyduje ruch komunikacyjny - LAeq D = 58 - 60 dB, w porze nocy decydują lokalne źródła dźwięku (emisja hałasu z instalacji chłodniczych oraz wentylacyjno-klimatyzacyjnych) - LAeq N = 41 - 43 dB. Wykonane pomiary wskazują, że już obecnie na terenach sąsiedniej zabudowy mieszkaniowej występują wysokie poziomy hałasu.

Chrzanowska Irena • Sobota [13.03.2010, 18:03:06] • [IP: 80.54.123.**]

Wbrew kilku przeczytanym tutaj opiniom nie należę do osób, których nie można do czegoś przekonać i z zasady jestem na nie. Wręcz przeciwnie - chcę by mnie przekonano i dlatego biorę udział we wszystkich spotkaniach o gazoporcie o jakich uda mi się dowiedzieć. Trudne to zadanie ponieważ ani RM ani PLNG nie ogłaszają w sposób należyty informacji o takich spotkaniach. Chodzę na nie, a im bardziej chodzę tym bardziej jestem przeciw gazoportowi. Pasjonatów postępu i szklanych domów także do tego zachęcam bo być ZA tylko po to, żeby ktoś nas nie uznał za moherowy beret, relikt przeszłości czy oszołoma z Warszowa to słaba motywacja. Jeszcze raz piszę - MIESZKAŃCÓW ŚWINOUJŚCIA NIKT NIE PYTAŁ CZY CHCĄ GAZOPORTU. Każdy kto był na seminarium mógł się dowiedzieć, że także nie chciała go RM, a i LNG było przeciwne budowie tutaj. No i mamy" kukułcze jajo" bez ojca i matki. Każdy kto był na seminarium wie, że wybuch gazu jeśli nastąpi to nic wielkiego nam nie zrobi." Najwyżej poparzy" - to słowa EXPERTA

Gość • Sobota [13.03.2010, 17:07:09] • [IP: 83.21.144.**]

Ten teren na nic się nie nadaje jest za blisko Świnoportu Ciekawe jak. ..ożenią gazoport z płonącymi hałdami węgla w silosach.Jak był las to zasłaniał to wszystko teraz to widać...Zróbcie wycieczkę to zobaczycie księżycowy krajobraz.Warto to zrobić zobaczycie jak wygląda głupota decydentów jak ktoś decyduje z za biurka.PS. .a jaka będzie cena tego GAZU bo GAZOBUBLA to wiemy.

Gość • Sobota [13.03.2010, 16:43:19] • [IP: 80.245.191.***]

wreszcie podatki wszelkie z inwestycji pozostaną dla nas nie szczecina jak dotychczas- więcej takich inwestycji

Gość • Sobota [13.03.2010, 16:22:35] • [IP: 95.41.253.**]

Powinniśmy utrzymywać się z turystyki i rozwijać się w tym kierunku. Zamiast walczyć o gazoport powinniści zabiegać o wybudowanie centrum rozrywki, nawet w miejscu gdzie już zostały wycięte drzewa. Świnoujście to kurort zacznijcie myśleć o przyszłości w zdrowiu i zadowoleniu. Takie centrum rozrywki da wiele miejsc pracy, bezpieczeną egzystencję. Przyciągnie turystów nie tylko z Polski. Cudze chwalicie o swoje nie dbacie.

do 150 i 144 i nietylko • Sobota [13.03.2010, 16:04:21] • [IP: 95.41.253.**]

jeszcze przekonacie sie, ze budowa to wielki niepotrzebny problem mam nadzieje, ze wtedy zamilkniecie bez prawa komentarza.!

Gość • Sobota [13.03.2010, 14:28:35] • [IP: 193.200.150.***]

Wiem że mam rację, ale dodatkowo popieram budowę gazoportu u nas w Świnoujściu i cieszy mnie to że nikt nie będzie brał zdania przeciwników pod uwagę.

Gość • Sobota [13.03.2010, 14:16:00] • [IP: 83.21.144.**]

Do 150...Niestety masz rację. .Żyjemy w państwie Prawa i Sprawiedliwości. gdzie rządzi veto prezydent tej jedynie słusznej Jesteśmy samorządni więc uszczęśliwiają nas na siłę i manipulują niczym Sowiecka PRAWDA w której była sama prawda...Więc mołczy gazopotrt i tak będzie.

Gość • Sobota [13.03.2010, 13:53:13] • [IP: 193.200.150.***]

nikt nie będzie was przekonywać, wasza zgoda nikomu nie jest potrzebna.

Ekonomia • Sobota [13.03.2010, 13:37:57] • [IP: 83.21.144.**]

Lodziarze co kręcicie lody na GAZOPORCIE...Proszę odpowiedzcie jaka będzie cena tego GAZU. ..Ile będzie razy... DROŻSZY a może...(tańszy) w stosunku do ceny światowej. ile kosztuje w Katarze. ... Tym przekonacie SCEPTYKÓW.Ile będą kosztowały operacje na tym. ..gazie Skroplenie - Przewiezienie z 1/4 świata i ponowne uzdatnienie przez doprowadzenie do stanu z... płynnego do gazowego.Pomijam koszt budowy bo chcecie za to około 2, 5 miliarda obciążyć odbiorców. Proszę czekamy na odpowiedz...

Danziger • Sobota [13.03.2010, 12:16:04] • [IP: 89.73.72.**]

Przecież sami skamleliście za gazoportem.

Gość • Sobota [13.03.2010, 07:46:33] • [IP: 92.42.113.***]

Pewnych ludzi nigdy się nie przekona. Z zasady są do wszystkiego na nie. Pani Chrzanowska (wątpię czy to naprawdę pani) należy do takich osób i szkoda czasu na jej (czy jego) przekonywanie.

Chrzanowska Irena • Sobota [13.03.2010, 00:57:25] • [IP: 80.54.123.**]

Gość • [IP: 213.115.90.***] krytykuje sceptyków gazoportu jako" przeciwników wszystkiego". Nie wydaje mi się, żeby miał rację. Internet jest dla wielu z nas alternatywnym źródłem wiedzy pozwalającym porównać wiedzę tłoczoną w nasze umysły przez jedną opcję z wiedzą zgoła odmiennej opcji. Mamy zatem wybór i nie musimy być tak jak Gość " zwolennikiem wszystkiego" co nam wkłada w umysły ten który pierwszy nas dopadnie. Dzięki internetowi możemy porównywać, myśleć i wybierać. . Chwała Bogu pojęcie" jedynie słusznej racji " odeszło w niebyt i tam niech zostanie. Myślę, że zwolennicy gazoportu powinni uczestniczyć w spotkaniach dotyczących budowy tegoż i na własne oczy obaczyć arogancje tych, którzy usiłują wmówić Parweniuszom, że czarne jest białe - łatwiej było by nam się porozumieć. Gazoport w naszym mieście to owoc histerycznego strachu przed" paktem Ribbentrop-Mołotof" w wersji współczesnej czyli rurociągu Rosja - Niemcy. Ale czy fobie z przeszłości to dobry pomysł na rozwój przyszłości? Chcę referendum.

modlitwa • Sobota [13.03.2010, 00:33:37] • [IP: 64.191.56.***]

Jam Jest obecnością będącą zwycięstwem. Jam Jest obecnością oczyszczającą drogę. Pozwól przejść Światłu i całej Mocy. Zapanuj teraz i w tej godzinie, zmieniając w zwycięski sukces płomień niebieskiej błyskawicy. Niech wybuchnie ten płomień całą swą istotą i zmieni wszystko w zachodzący kształt wielkiej doskonałości i chluby. Niech się rozpali ogniem i niech otoczy swą mocą cały świat. A ludzie którzy szykują apokalipsę moim braciom i chcą ich zniszyć budując gazoport ześlić chorobę i śmierć. I stało się proroctwo! I tak będzie! Amen

Gość • Piątek [12.03.2010, 21:41:40] • [IP: 95.41.178.***]

Oczywiście, że eksperci będą po stronie inwestora ponieważ mają z tego korzyśći. Kolesiostwo. Prezesowi zależy na budowie bo będzie miał kasę. Mieszkańcy obudzcie się póki czas. Zablokujmy budowę.

Obserwator • Piątek [12.03.2010, 19:04:13] • [IP: 95.41.197.**]

A może baniaki z gazem w Rabce Rabciaki z z Rabki bedą happy że ziomek się o ich rozwój zatroszczyl a tak jak można znać może z plażami skoro korzenie są w Małoposce. Warszawa to też obce miasto jeszcze pan prezes R nie poznał wszystkich ulic tam też jest obcy jako podsekretarz w Ministerswie nie wybudował 1 km autosrady można mieć nadzieję że nie wybuduje tego Gazosyfu ciekawe jak się rozliczy z pieniędzy Bakrut zadłużony w tylu bankach a my będziemy płacić. Prawdziwy mężczyzna to ma własne pieniądze w portfelu a nie karty kredytowe.

do przedmówcy co pisze b. • Piątek [12.03.2010, 18:19:50] • [IP: 92.42.118.**]

Wprowadzenie tzw. opłaty dywersyfikacyjnej jest coraz bardziej realne. Szefowie Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa przyznają, że koszty funkcjonowania gazoportu w Świnoujściu powinny być rozłożone na wszystkich odbiorców gazu. I proponują, by był to element opłaty przesyłowej w rachunku. Według ekspertów może ona wynosić kilka groszy za m sześc. gazu. To dla przeciętnego gospodarstwa domowego, które używa gazu tylko do gotowania, oznacza wzrost rachunku o ok. 10 zł rocznie. Gdy używa go także do ogrzewania, to skok opłat wyniesie już ponad 100 zł rocznie. – Terminal jest konieczny, ale PGNiG nie powinno ponosić całości kosztów jego funkcjonowania, skoro będzie miał możliwości regazyfikacji 5 mld m sześc. rocznie, a my chcemy zlecać usługę na 1, 5 – 2 mld m sześc. – mówi „Rz” wiceprezes firmy Sławomir Hinc. Prezes PGNiG Michał Szubski wyjaśnia, że moglibyśmy się wzorować na Hiszpanii, gdzie koszty korzystania z infrastruktury, zwłaszcza służącej wtłoczeniu gazu do systemu – jak terminal LNG – zostały rozłożone na wszystkich jej użytkowników w kraju. – W Hiszpanii jest kilka terminali i nie ma problemów z ich finansowaniem i funkcjonowaniem właśnie dzięki temu, że każdy odbiorca gazu partycypuje w kosztach jego wykorzystania – zaznacza Szubski. Terminal ma być gotowy w połowie 2014 r. Umożliwi import do 5 mld m sześc. gazu rocznie drogą morską. PGNiG ma już umowę z firmą Gaz System – która nadzoruje przygotowania do budowy – na zlecenie usługi regazyfikacyjnej, ale jeszcze nie wiadomo, ile będzie za nią płacić. Zdaniem Sławomira Hinca decydujący wpływ na wysokość stawek będą mieć koszty budowy terminalu. – Z reguły koszty stałe funkcjonowania terminalu są dość wysokie i zależą bezpośrednio od wydatków na tę inwestycję. Zmienne koszty są zdecydowanie niższe – dodaje Hinc. Według byłego ministra gospodarki Janusza Steinhoffa nie tylko PGNiG powinno ponosić koszty działania gazoportu. – Gaz System powinien włączyć te koszty do stawki przesyłowej, jaką będzie naliczać – mówi. – Trzeba jasno powiedzieć społeczeństwu, że dywersyfikacja jest racjonalna i konieczna, ale też kosztuje.

Gość • Piątek [12.03.2010, 17:39:38] • [IP: 66.45.237.***]

Gazoport - TAK ! Po co referendum ? Przecież 72% mieszkańców chce gazoportu ! Szkoda kasy na referendum, zresztą jeśli miałoby się odbyć to tylko w skali krajowej bo na ten gaz czeka cała Polska, jest to interes państwa polskiego. A na tej płaszczyźnie przeciwnicy polegli by z hukiem ! Gazoport plus rozwój technologi gazu łupkowego da Polsce niezależność od Rosji w sprawach gazu, a co za tym idzie przyczyni się do wzrostu znaczenia Polski w regionie. To z kolei przyczyni się to znacznego spadku cen gazu na rodzimym rynku. Gazoport to dla nas dobry interes strategiczny jak i ekonomiczny. Budowany z wykorzystaniem najnowszych technologii będzie zapewne bezpieczny. Reasumując - gazoport zdecydowanie tak w obecnej lokalizacji.

Gość • Piątek [12.03.2010, 17:27:12] • [IP: 86.93.161.***]

Lotnisko i Gazoport? Zanosi sie na konflikt interesow! Lotnisko w Bostonie jest unieruchamiane na czas kiedy przeplywa gazowiec. www.saveourbay.ca/files/Safety and Security paper - Jan Meiners.pdf

Gość • Piątek [12.03.2010, 15:54:50] • [IP: 83.21.132.**]

dajcie ludziom sie wypowiedziec zeby zamknac usta panu R. i jego ludziom ktorzy go popieraja w tej inwestycji ktora nie przyniesie nic naszemu miastu tylko zagrozenie... juiz ktos powiedzial wczesniej: " dajcie Polakom wlacdze to sie pozabijaja lub wyglodza" szkoda ze te slowa sa nadal aktualne

Do Rapciaka • Piątek [12.03.2010, 15:39:26] • [IP: 78.9.42.***]

Rapciak mogę sprzedać Ci swoje mieszkanie za bagatela 100 tys. nie jest duże będziesz miał blisko do pracy, będziesz wszystkich nadzorował będzie okey zobaczysz, a na lato proponuję abyś się opałał w odległości od bek z gazem ok 50m i wyglądał jak co najmniej Andrzej L. (Przywódca Samoobrony)

Zwolennik gazoportu • Piątek [12.03.2010, 15:35:17] • [IP: 78.9.42.***]

Tylko referendum i wtedy mieszkańcy Świnoujścia dadzą wyraz swojej wolia nie klakierzy na czele z Jasiem Fasolą nami rządzą, czy Jaś ma coś obiecane w gazoporcie, a jak ze sprzętem pływającym też ma coś w kieszeni, Panowie z LNG no powiedźcie czy coś obiecaliście naszym samorządowcom, macie na tyle odwagi??

Gość • Piątek [12.03.2010, 15:19:55] • [IP: 213.115.90.***]

Mialem sie juz nie udzielac ale jak ktos nie rozumie(czyt. jest tepy) to trzeba takowemu wytlumaczyc...Gdzie ja napisalem ze czytam o nubiru?? Ja sie tylko nabijalem z tego" bo tata powiedzial"..."bo google powiedzial" skoro jestes specjalista w tej dziedzinie to dlaczego nie wydasz wlasnego opracowania w pdfie :) dlaczego nikt nie liczy sie z Twoim zdaniem i gazoport i tak bedzie? Teoria spisku z google? :) Te opracowania pisza wlasnie ludzie tacy jak ty...przeciwicy wszystkiego. Noo...ale jak by odmowili postawienia gazoportu w Swinkowie to bys pewnie byl pierwszy co by plul na lewo i prawo ze" dlaczego nie?" "Co? Swinoujscie gorsze?" Znamy wszyscy ten, jakze typowy dla narodu polskiego, typ marudy zyciowego.

Yoork • Piątek [12.03.2010, 15:18:56] • [IP: 80.54.123.**]

No i jak widać o czym pisałam przed chwilką odezwała się Pani Gość • Piątek [12.03.2010, 15:06] • [IP: 193.200.150.**]... co już zobaczyła dodatkowe połączenia lotnicze aby Niemcy zobaczyli u nas wiekopomne dzieło. Szanowna pani, bez obrazy ale myśli pani, że ma tu stado baranów. Wstyd za ten wpis i myślę, że za ileś tam lat poczuje go pani na własnych policzkach. A ja zapraszam do wybudowania sobie domku obok gazoportu i codzienne podziwianie go z tarasu... a może też wraz z wycieczkami ciekawych zobaczyć na co Rząd Polski wyrzucił pieniądze podatników.

Yoork • Piątek [12.03.2010, 15:08:25] • [IP: 80.54.123.**]

Tak, w google jest bardzo dużo w temacie gazu. Są to opracowania naukowe i podpisują się pod tym specjaliści. Na pierdołach o planecie nubiru jak napisałeś... nie wchodzę, nie czytam bo szkoda mi czasu a i ciekawość pierdoł mnie nie interesuje. Znasz takie miejsca jak planeta nubiru czy inne dziwolągi to znajdź także czas i poczytaj wiedzę a będziesz miał argumenty do dyskusji a nie mędrkowania o łańcuchu genealogicznym. W google masz dojście do mnóstwa pożytecznej wiedzy w każdej dziedzinie nauki i sztuki i tam Cię zapraszam a nie na planetę nubiru co jak widać nie wpływa na rozum. Ale dość pustej dyskusji, w którą dałam się wciągnąć. Jeszcze raz olśnionych gazoportem zapraszam do posmerfowania po naukowym świecie na temat takich inwestycji oraz skutków negatywnych jakie z sobą niosą gdy ich lokalizacja nie spełnia odpowiednich wymogów zabezpieczających mieszkańców.

Gość • Piątek [12.03.2010, 15:06:15] • [IP: 193.200.150.**]

Dzięki budowie gazoportu już wzrasta zainteresowanie naszym regionem, Niemcy już uruchamiają dodatkowe połączenia lotnicze na wyspę Uznam. Od początku wiedziałam, że gazoport nie przeszkodzi w rozwoju turystyki. Dzięki Ci PLNG.

Yoork • Piątek [12.03.2010, 14:54:59] • [IP: 80.54.123.**]

Coraz bardziej przekonuję się, że ta część optująca za gazoportem to albo ludzie związani z nasza władzą, albo krzykacze, którzy nic nie mają do powiedzenia bo z racji czego... wiedzy, nie... inteligencji też nie, wiec aby tylko zamieszać, wzburzyć, obrazić. Nikt zdroworozsądkowy nie powie, że gazoport jest cacy. Jeśli zaś potrzebny to niechaj będzie zbudowany tak aby nikomu nie zagrażać, a nie jak twierdzą w LNG, że brakuje na to środków. Zresztą Gdańsk jest właściwym miejscem, gdyż lokalizacja byłaby dużo dalej od ludzkich osiedli niż u nas. Kto sie orientuje gdzie była proponowana inwestycja w Gdańsku ten wie, że lokalizacja nie zagraża ludziom jak u nas. Nie możemy dopuścić do tego aby u nas nie liczono się z nami zwłaszcza, że gazoport niesie z sobą zagrożenie, straty i degradację środowiska i to w tym jest jedynym pewnikiem.

Gość • Piątek [12.03.2010, 14:43:30] • [IP: 213.115.90.***]

no skoro google jest Twoja wykladnia wiedzy :)) tam tez jest duuzo o planecie nubiru i wielkich teoriach spiskowych :)) Portal opanowany przez wiesniakow z dostepem do internetu :) Uciekam...ide googlowac :))

Yoork • Piątek [12.03.2010, 14:39:58] • [IP: 80.54.123.**]

Gościu... Gość • Piątek [12.03.2010, 14:24] • [IP: 213.115.90.***] nie elitarne, ale podstawowe zasady dyskusji to szacunek do oponenta, a ty widać masz tylko jęzor i zamiast wypowiadać się faktami, szczekasz ozorem obrażając ludzi. Przecież też żeś małpiszon po przodkach jak twierdzi teoria ewolucji. Co zaś się tyczy wiejskości to nie obrażaj ludzi ze wsi bo jeszcze byś się dużo mógł od nich nauczyć. Korzystasz z osiągnięć nie własnego pokolenia ale starszych od siebie więc pokory się naucz. Ani tv, ani telefon komórkowy czy satelity, lub statki kosmiczne to nie Twojego pokolenia zdobycz i wymysł ale starszych od Ciebie. Zatem zamilcz jeśli nie masz czym zaimponować i ucz się od tych co tą wiedzę mają. Dodam, że optuję za REFERENDUM i wierzę, ze do tego doprowadzimy. Razem mieszkańcy Świnoujścia, RAZEM!

Yoork • Piątek [12.03.2010, 14:29:14] • [IP: 80.54.123.**]

A to jest bardzo ważny link... opracowania modeli uszkodzeń wskutek promieniowania cieplnego przyjmują, że każdy człowiek znajdujący się w strefie pożaru kulistego, BLEVE, strumieniowego, powierzchniowego czy chmury gazowej ulegnie poparzeniu śmiertelnemu lub uduszeniu wskutek braku tlenu. Oto przykłady funkcji probitowych, które są stosowane do obliczania udziału procentowego zgonów !http: //manhaz.cyf.gov.pl/manhaz/przewodnik/rozdz_7/Rozdz7
_5_2.htm Zapraszam do przestudiowania niedowiarków, którzy znają gazoport za bezpieczny. Takich naukowych informacji w opracowaniach PDF na google jest wiele i można sobie wyrobić dokładne zdania co nam tutaj zagraża. Mam taką wizję, aby tych wszystkich klakierów naukowych, którzy byli na środowym seminarium zakwaterować obok gazoportu i niechaj trzęsą portkami wdychając opary powstałe w wyniku chemicznego schładzania wody. A co do Pana nastającego na wiek Pani Chrzanowskiej to niech się od niej uczy doświadczenia chociaż daleko Jej do wiekowej damy.

Gość • Piątek [12.03.2010, 14:24:24] • [IP: 213.115.90.***]

Ta Pani sama siebie obraza, skoro pisze iz zostawi to miasto jak postawia gazoport. Poza tym nie polemizuje z ludzmi o wiejskich pogladach. Antygazoportowcom brakuje zrozumienia calosci tematu, a argumenty typu bo nie bedzie turystow lub iz to nam wybuchnie?? Sorki, nawet nie ma sensu na to odpisywac, to jak dyskutowac z malpa o teori powstania zycia na ziemi.

Yoork • Piątek [12.03.2010, 14:17:32] • [IP: 80.54.123.**]

Do Gość • Piątek [12.03.2010, 11:52] • [IP: 213.115.90.***]... widać Panie Gościu, że to Pan trąci myszką bo nawet jeśli instalacja bedzie wytrzymała to są inne źródła, które mogą ten gazoport rozsadzić. Wystarczy całkiem mały pocisk z ręcznego działa. Przecież tarczy okrywającej czasze gazoportu jak i instalacji oraz nad składowiskiem gazu nie będzie. I co szanowny Panie... sam Pan zadba o bezpieczeństwo otwierając przeciwdeszczowy parasol? To co podała Pani Chrzanowska to ułamek z historii awarii w temacie gazu. Gaz wybuchał i będzie wybuchał bo taka jest jego istota a człowiek pomimo najszczerszej chęci nie jest w stanie wszystkiego przewidzieć. Nawet jeśli skutkiem awari zginie tylko pare osób to nie powiedziane, że właśnie Pan nie będzie tą ofiarą. Słuchając na środowym seminarium przedstawicieli LNG jestem zaszokowana butą Pana Rapciaka, a także całego grona" ludzi nauki", którzy przedstawiali swoje zdanie jakoby niezależne, a zależeli jak jasna cholera od LNG, bo to LNG zlecała im różne opracowania.

Gość • Piątek [12.03.2010, 13:59:03] • [IP: 192.168.100.**]

do gościa z 11.52 - a może tak samemu poczytać, a później dopiero obrażać ludzi? Jak np. Panią Chrzanowską? nieważne kto, kiedy się urodził, tylko co sobą reprezentuje!

Gość • Piątek [12.03.2010, 12:55:42] • [IP: 92.42.118.**]

Skikda Algeria 2004 r. ?? to rzeczywiscie 1000 lat temu..

Gość • Piątek [12.03.2010, 11:52:01] • [IP: 213.115.90.***]

Pane Chrzanowska...a czy zwrocila Pani uwage na daty tych awarii?? Chyba juz dawno sie pani" urodzilaw tym miescie" bo nie wie co to postep technologiczny :)

leszcz • Piątek [12.03.2010, 09:57:39] • [IP: 80.54.123.***]

do gość z 08:06: bombę to ci mogę sprzedać, ale na gębe. Ps. I nie krzycz w sieci! (caps)

Gość • Piątek [12.03.2010, 09:03:18] • [IP: 83.21.132.**]

mam pytanie do stowarzyszenia na rzecz rozwoju prawobrzeza czy cos beda jeszce robic w zwiazku z gazoportem czy tylko to byl slomiany zapal bo jak widac na ich stronie www.prawobrzezni.org za duzo sie nie dzieje a lng robi duzo zeby przekonac ludzi do swoich racji nawet swoich ekspertow maja :) trzeba dzialac poki czas...

Gość • Piątek [12.03.2010, 08:24:52] • [IP: 92.42.113.***]

Rapciak wie że prezydentowi zalezy na pieniądzach dla Floty bo przecież ida wybory, ale pan prezes olał prezydenta i powiedzial że on jescze się zastanowi czy te pieniądze dać. Pewnie poczeka na ynik wyborów na jesieni.

Gość • Piątek [12.03.2010, 08:06:44] • [IP: 10.0.0.***]

PODOBNO JAK POWSTANIE GAZOPORT TO FLOTA BEDZIE NAJBOGATSZA DRUZYNA W 1 LIDZE??HEHE PODOBNO JEDNAK NIE BEDZIE SPONSOROWAC FLOTY??GAZOPORT TO OSZUSTWO, OSZUSTWO I JESZCZE RAZ OSZUSTWO.PARU KOLESI BEDZIE MIALO KOLOSALNE ZYSKI A SWINOUJSCIE BOMBE.

Chrzanowska Irena • Czwartek [11.03.2010, 23:44:11] • [IP: 80.54.123.**]

Skopiowane z zeszytów naukowych AMW: Wskutek uszkodzenia zbiornika nastąpił wyciek gazu do systemu kanalizacji oraz wprost na ulicę. W efekcie eksplozji zginęło 128 ludzi.. ... W późniejszym okresie wydarzyły się jeszcze trzy poważne wypadki związane z pracą następujących terminali: − Staten Island, New York 1973 r.; − Cove Point, Maryland 1979 r.; − Skikda Algeria 2004 r. Zeszyty Naukowe AMW A eksperci na seminarium powiadali nam, że od wojny nie było ANI JEDNEGO wypadku w gazoportach, a u nas to już w ogóle nie jest mozliwe?!?!?! Pan Rapciak wznosząc oczy ku niebu grzmiał iż kłamstwo to perfidna rzecz. Ja też tak myślę proszę pana - kłamać jest brzydko!

Gość • Czwartek [11.03.2010, 23:09:42] • [IP: 77.115.34.**]

Drodzy Państwo słuchając wypowiedzi tych wszystkich rzeczoznawców, którzy tak pieknie mówią, mówią niepoprawnie wchodząc w d*** inwestorowi. Ponieważ nie mówi się" eL eN dzi" poprawnie po Polsku wypowiadamy tak jak piszemy" eL eN Gie''. Taka mowa świadczy o słabośćiach i pewnej niewiedzy znawców oraz przymileniu się prezesowi Rapciakowi.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 23:04:19] • [IP: 92.42.118.***]

Takie seminarium powinno być zorganizowane trzy lata temu, kiedy dyskutowano o lokalizacji, teraz to ma tylko wartość dydaktyczną. Inwesycja już została rozpoczęta.

Chrzanowska Irena • Czwartek [11.03.2010, 22:53:56] • [IP: 80.54.123.**]

Ja także jestem ZA referendum, ale w przeciwieństwie do Goscia IP217.97.199* nie wydaje mi się by takie referendum zostało zafałszowane. Nie chcę w moim mieście gazoportu, ale jeśli WIĘKSZOŚĆ mieszkańców będzie go chciało to ja się stąd wyprowadzę nikomu nie zarzucając kłamstwa, nieuczciwości czy matactwa. Nie chcę szkodliwej i nieekologicznej inwestycji na terenie miasta, które uważam za perełkę Bałtyku, w którym mieszkam od urodzenia i które mogłoby być szejkanatem wybrzeża gdyby było mądrze i perspektywicznie zarządzane. A co do najmu mieszkań budowlańcom to nie będę im ich wynajmować, ale z radością odsprzedam. Pytanie tylko czy oni będą na tyle głupi, żeby je kupować? Myślę, że nie!

Chrzanowska Irena • Czwartek [11.03.2010, 22:33:28] • [IP: 80.54.123.**]

Myślę, że przez" baranka" emocje przemawiają i rusofobia. Nie trzeba być niczyim agentem, żeby mieć wolną wolę i niezależne zdanie. Poza tym nie ma rzeczy nie do odkręcenia i nie ma spraw nie do załatwienia jeśli w grę wchodzi dobro społeczeństwa. To wydaje się proste. Wracając do meritum, czyli seminarium " pan od przyrody" kilkakrotnie skrytykował projekt" Natura 2000" jako zgubny dla miasta twierdząc iż po prawej stronie ulicy Ku Morzu nie będzie można nawet namiotów turystycznych postawić!! Ja jako laik uważam, że gdyby namioty miały kiedykolwiek stanąć, stanęły by już dawno tam gdzie obecnie mają stanąć MAGAZYNY GAZU. Natura 2000 chroni więc wschodnią stronę ul.Ku Morzu od kolejnych toksycznych inwestycji i chwała jej za to. Jedyne co mnie dziwi to fakt, że pasjonat storczyków, żab i nietoperzy z taką nonszalancją na seminarium potraktował Naturę 2000, ów bastion okolicznej przyrody. Nie mogę tego zrozumieć bo zawsze wydawało mi się że rolą przyrodników jest ochrona przyrody...

Gość • Czwartek [11.03.2010, 22:01:51] • [IP: 80.245.190.*]

Mamy ladną plażę bedziemy mieli baniaki i nic z tego jako mieszkańcy. Decyzje padły próżne gadanie.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 19:29:04] • [IP: 80.245.187.***]

Tatusiu, czy ja jestem adoptowany? Byłeś. Ale Cię oddali.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 18:50:45] • [IP: 217.97.199.*]

ps.Nie mam nóg

Gość • Czwartek [11.03.2010, 18:48:42] • [IP: 217.97.199.*]

Jak najbardziej jestem za referendum! Tylko znowu będą komentarze, o przekupstwie fałszowaniu wyników itd.itp To walka z wiatrakami.Nie przekona się tych którzy nie chcą słuchać.Notabene ciekaw jestem ilu z tych protestujących wynajmie pokoje na 4-lata dla tych budowlańców.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 18:33:56] • [IP: 79.186.59.**]

chyba juz nic nie da sie zrobic z tym gazem ktory jest nam wogole niepotrzebny jedynie moze niemieccy zieloni daliby rade bo nas nie traktuja powaznie..szkoda tak ladnej plazy i tych drzew ktore wycieto krajiobraz zniszczony bezpowrotnie

Gość • Czwartek [11.03.2010, 18:19:32] • [IP: 195.117.222.**]

Cała dyskusja o Gazoporcie i jego zagrożeniu jest bezzasadna. Należy się skupić i obwarować przepisami ciągłość napływu pieniędzy z tego tytułu dla zapuszczonego ekonomicznie Warszowa. Zrzeszenie powinno punkt po punkcie spisać wszystkie inwestycje, które powinny być wykonane z tego tytułu - umowa wieloletnia.

Żaczek • Czwartek [11.03.2010, 18:18:11] • [IP: 93.94.184.**]

Moim zdaniem pogląd o znikomym zainteresowaniu terrorystów inwestycją z powodu małej skali jest poglądem" nieuka w sprawach morskich ze stolycy". Brak jakiegokolwiek zrozumienia sytuacji w której nie chodziłoby przecież terrorystom o mieszkańców ale o zablokowanie jednego z 2 portów Polski, o zablokowaniu importu towarów droga morską na wiele miesięcy czy lat. Gdyby ten pan pewnego dnia wybrałby się do sklepu w warszawce i na półkach nie zobaczył 80-85 % towarów - może wówczas zdałby sobie sprawę ze znaczenia portów morskich w kraju. Ponadto skażenie rezerwatów przyrody i kurortów zarówno po stronie niemieckiej, polskiej a prawdopodobnie także Bornholmu miałoby wymiar spektakularny o którym byłoby głośno na całym świecie jeszcze bardzo długo szczególnie przez porównanie do tragedii jaka na tym terenie się wydarzyła pod koniec IIWŚ. REKTORA wypowiedź o oglądaniu gazowców z promenady wskazuje jedynie na indolencję i brak jakiegokolwiek pojęcia o charakterze i ukształtowaniu naszego miasta.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 17:48:52] • [IP: 188.33.54.***]

Piotrze P. Tak dla referendum zacznijmy pisac petycję o referendum (p.s. nie jestm jeszcze za a ni przeciw ale po referendum szum ustanie)

Nieшolnik Syѕтємu • Czwartek [11.03.2010, 17:28:03] • [IP: 79.162.134.***]

Strzeżcie się fałszywych proroków﹗﹗﹗

Gość • Czwartek [11.03.2010, 16:35:18] • [IP: 213.251.189.***]

Ambasador- idź leczyć się na nogi bo na głowę to już za poźno!

leo • Czwartek [11.03.2010, 16:29:15] • [IP: 93.94.184.***]

Przy pierwszym, a o taki latwo incydencie typu pozar, wybuch, skazenie srodowiska, Swinoujscie bedzie omijane szerokim kolem przez turystow i co wtedy wymysla ci co sa za terminalem??Bede wdzieczny za odpowiedz!

Gość • Czwartek [11.03.2010, 16:24:08] • [IP: 217.97.199.*]

Buhaha. straszyć to babcie odkurzaczem, dziadka prądem-innych wybuchem gazoportu hahaha

Pigwa • Czwartek [11.03.2010, 16:04:40] • [IP: 93.94.186.***]

AMBASADOR • Czwartek [11.03.2010, 14:31] • [IP: 217.97.199.*] czym cię obraziłam? Tym, że nie potrafisz pisać? To fakt - nie potrafisz. Ale też wypraszam sobie takie teksty - tak mów sobie do mamusi. A my spotkamy się w sądzie!

Gość • Czwartek [11.03.2010, 16:04:38] • [IP: 86.93.161.***]

www.iomosaic.com/docs/training/Managing_LNG_R
isks.pdf

Gość • Czwartek [11.03.2010, 15:58:31] • [IP: 217.97.199.*]

opłaca się terrorystom, tam mieszka cała śmietanka Świnoujska, zamożni wykształceni inteligenci, cel dla Al-Kaidy.

i wszystko jasne • Czwartek [11.03.2010, 15:51:24] • [IP: 91.203.134.***]

www.lngdanger.com

Gość • Czwartek [11.03.2010, 15:23:08] • [IP: 93.94.184.***]

Niech terroryści dadzą na pismie, że nieopłaca im się atakować gazoport.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 15:20:54] • [IP: 83.31.189.**]

"maraton informacyjny zorganizowali w Świnoujściu przedstawiciele instytucji odpowiedzialnych za budowę gazoportu." Prawdziwa informacja powinna wyglądać następująco:Seminarium zorganizowała Rada Miasta na wniosek radnych, którzy złożyli taką obietnicę mieszkańcom prawobrzeża.Wniosek złożono w grudniu 2009 podczas sesji rady miasta.

Do Rektora AM SZCZECIN • Czwartek [11.03.2010, 15:09:51] • [IP: 78.9.42.***]

Kończyłem Akademię Morską i jest mi wstyd, że Pan Rektor głosi takie bzdury, wstyd Panie Rektorze, co mają u Pana w Szkole dokończyć lub stworzyć, jakieś laboratorium??Zenua

Gość • Czwartek [11.03.2010, 15:06:31] • [IP: 78.9.42.***]

Wszyscy obecni naukowcy byli w pełni zależni od LNG więc jaka tu obiektywność i niezależność pytam!!Blokujmy tą inwestycję i tyle, a minimum REFERENDUM bo zniszczą nam naszą oazę spokoju!!

KOSA • Czwartek [11.03.2010, 14:56:25] • [IP: 80.245.190.**]

Psy szczekają a karawana idzie dalej !!

Gość • Czwartek [11.03.2010, 14:54:47] • [IP: 79.186.60.**]

www.rynekgazu.pl/filez/IMPORT%20LNG-02-02-07a
486820248.pdf poczytajcie sobie moze cos sie dowiecie na temat lokalizacji gazoportu

Gość • Czwartek [11.03.2010, 14:50:34] • [IP: 217.97.199.*]

Popieram [IP: 95.129.228.***] dawno mówiłem aby zaorać drugą stronę i buraki posadzić, nasiona już tam mieszkają hahaha

Gość • Czwartek [11.03.2010, 14:46:27] • [IP: 95.129.228.***]

wysadzicie prawobrzeże w powietrze chcecie zagłady wyspy takie paplanie nas nie interesuje obiecanie że będą miejsca pracy włóżmy między bajki wiadomo że swoich zatrudnią

AMBASADOR • Czwartek [11.03.2010, 14:31:09] • [IP: 217.97.199.*]

do polonisty [IP: 93.94.186.***]. no coments, idź kopać źródła termalne z ojcem dyrektorem ty naturo 2000 buhaha.Mówiłem że z motłochem i ciemnogrodem ciężko będzie.Do gazu z tobą buhaha

Gość • Czwartek [11.03.2010, 14:27:26] • [IP: 89.229.86.***]

pytań zadawać nie można było, gdyż mogłyby okazać się niewygodne dla odpowiadajacych... wybrali pytania które im podpasowały i przygotowali się do nich by uspokoić ludzi hahaha

Gość • Czwartek [11.03.2010, 14:12:51] • [IP: 156.17.183.**]

Świnoujście to całkiem spore, portowe, ruchliwe miasto, a nie tylko kurorcik. Musimy się z tym pogodzić. Zresztą to bardzo dobrze, że te dwie fukncje są w naszym mieście łączone. Dzięki temu jest ciekawiej. Nie to co np. w takim Ahlbecku, gdzie tylko emeryci sobie spacerują i słuchają śpiewu skowronków. Nie ma w tym nic złego, u nas też są i powinny być takie miejsca - emeryt też człowiek, ale tu jest przecież 40-tysięczne miasto, a nie jakaś tam osada rybacko-wczasowa. Skoro port, w którym przeładowywane są niebezpieczne chemikalia nie narusza wizerunku Świnoujścia jako miasta turystycznego, to czemu gazoport miałby?

Gość • Czwartek [11.03.2010, 13:57:55] • [IP: 195.117.222.*]

Pytanie do Stowarzyszenia - NA CO CZEKACIE- ORGANIZUJCIE REFERENDUM- bo jak powiedzial przedstwiciel LNG- wynik referendum zostanie uszanowany - myślę to samo jak wielu innych mieszkanców miasta- REFERENDUM A JEGO WYNIK DA ODPOWIEDŻ DEMOKRACJI

Gość • Czwartek [11.03.2010, 13:50:26] • [IP: 192.168.100.**]

do gościa z 13.37 - ciekawe. Wczoraj tego nie słyszałam? A brzmi logicznie. Wczorajsze seminarium to: kraj miodem i mlekiem płynący, kraina wiecznej szczęśliwości.Wszystko będzie korekt !! Zero zagrożeń ze strony terrorystów. NIE SĄ ZAINTERESOWANI ATAKIEM NA GAZOPORT!! BRZMIAŁO TO PRAWIE JAK ICH DEKLARACJA!!

Gość • Czwartek [11.03.2010, 13:37:44] • [IP: 92.42.118.**]

TOWARZYSZĄCYCH„(…) Przedstawione analiza zagrożeń gazoportuLNG wskazuje na poważne zagrożenie pożarowe dla ludzi i obiektów technicznych Świnoujścia. (…)”. (sympozjum „Lokalizacja GazoportuLNG w Świnoujściu” 5.09.2006)

Gość • Czwartek [11.03.2010, 13:36:02] • [IP: 92.42.114.**]

jakich mieszkancow mnie nikt nie przekonywal. ...

Pigwa • Czwartek [11.03.2010, 13:33:47] • [IP: 93.94.186.***]

AMBASADOR • Czwartek [11.03.2010, 12:33] • [IP: 217.97.199.*] hehehehe ambasador pisze się IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ IDĄ mieć gaz czy prąd w domu to normalka ale w mieście turystycznym, w uzdrowisku, na terenach NATURY 2000 GAZOPORT nie jest atrakcją! I nie wmawiaj nikomu bzdur, bo ten gazoport nie ma nic wspólnego z gazem, który masz w domu :)

Gość • Czwartek [11.03.2010, 13:32:27] • [IP: 217.97.193.***]

Baranku, spójrz w ten tekst o warunkach, jeśli umiesz czytać ze zrozumieniem. Inaczej szkoda strzępić jęzor...

Gość • Czwartek [11.03.2010, 12:58:40] • [IP: 80.54.123.***]

Stado agentów dwoi się i troi, żeby zrobić smród wokół gazoportu. Baranki, nic się nie da zmienić, bo Świnoujście było i jest dużym portem morskim; gazoport jest jego jednym segmentem, który jest rozwojem portu Świnoujście, daje szanse na rozwój miasta i regionu i jest w interesie Polski. Baranki piszące o aspektach ekonomicznych nie mają elementarnego pojęcia, a może i mają, że gaz z tej ruskiej rury wkrótce będzie znacznie droższy bo przecież ktoś za nowe rury musi zapłacić. My wszyscy i wy baranki również.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 12:50:23] • [IP: 217.97.193.***]

Wrzućcie w google " Krzysztof Kosowski, Janusz Rachoń Gazoport. Głos w dyskusji nad lokalizacją LNG w Polsce". A tam czarno na białym, że ekonomicznie korzystniejszy był wariant w Gdańsku. Szczególnie interesująca jest tabelka porównująca warunki nawigacyjne, hydrograficzne i meteorologiczne w proponowanych lokalizacjach.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 12:49:25] • [IP: 77.45.63.***]

To niech budują w Gdańsku i niech dadzą spokój ludziom w Świnoujściu. Ledwo się uwolnili od ruskich to znowu następny kłopot.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 12:43:02] • [IP: 80.245.188.**]

Ja bym zrobił referendum gminne na ten temat, jak i również zainteresowałbym pobliskie miejscowości. Ale to już sprawa dla stowarzyszenia. Ale w tym przypadku im nie wypada, z jakiego powodu, przecież nominowano ich do nagrody Trytona, zasłużyli się na tyle, i teraz muszą być cicho. Tylko referendum załatwiłoby tą sprawę, a zaangażowanie w to pobliskich miejscowości oznaczałoby dla rządu, że miejscowości w pobliżu Świnoujścia, również go nie chca terminala. No ale nominacja zobowiązuje...

Gość • Czwartek [11.03.2010, 12:40:29] • [IP: 217.97.193.***]

Do Wm2 - panowie" eksperci"opłaceni przez LNG pwiedzieli, że ewentualny wybuch ograniczy się do samego portu zewnętrznego (hm...) więc w domyśle - żadnej ewakuacji, no może tylko pracownicy ucierpią... Generalnie żenada. Jawna pogarda i lekceważenie przez utytułowane osoby. Współczuję studentom pana botanika z Zut - nie dość że mówił głupoty i sam sobie zaprzeczał, to nudził straszliwie i co drugie słowo wstawiał" oczywiście". To ten ze skrzywioną miną trzeci od lewej na zdjęciu. IGNORANT.

AMBASADOR • Czwartek [11.03.2010, 12:33:30] • [IP: 217.97.199.*]

No to współczuję ! Przekonać moherowy ciemnogród to duże wyzwanie.To jak za czasów Świeczka tłumaczyć motłochowi co to elektryka.Bardzo niebezpieczne już powinni schrony budować albo do lepianek wrócić buhaha.Odłączyć im gaz do lasu po chrust niech idom.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 12:31:50] • [IP: 192.168.100.**]

ja usłyszałam na spotkaniu, że Gazoport nie będzie przedmiotem zainteresowania terrorystów ?? Możemy tego być pewni !! ??

Wm2 • Czwartek [11.03.2010, 12:15:12] • [IP: 195.117.222.*]

Może ktoś (z uczestników spotkanie) napisze, czy panowie z LNG podali w jakim promieniu trzeba będzie ewakuować ludzi w razie awarii na terminalu - patrz awaria w Kątach Wrocławskich.

Chrzanowska Irena • Czwartek [11.03.2010, 12:01:09] • [IP: 80.54.123.**]

cdn. Dowiedziałam się także na seminarium, że atak terrorystyczny na gazoport jest WYKLUCZONY bo terroryści uważają, że to się im nie opłaca. Wszystkie rekompensaty i odszkodowania LNG chętnie zapłaci, ale dopiero po decyzji administracyjnej...czyli uprawomocnionym wyroku sądu. Okazało sie też na spotkaniu, że PLNG wcale nie chciało się budować w naszym mieście, a są tutaj ponieważ Rada Miasta zwabiła ich obietnicami eldorado. Rada miasta w odpowiedzi odparowała, że to LNG wabiło radnych kokosami z tej inwestycji i wymusiło zgodę na jej budowę. Dowiedziałam się też, że moje prawa współdecydowania o istotnych inwestycjach w mojej okolicy muszą być uwzględnione z litery prawa. Referendum jednak według pana Rapciaka nie jest takim narzędziem. Osobiście nie znam lepszego narzędzia jeśli nie chcę aby w moim imieniu wypowiadali się Radni, wybrani przez większość społeczeństwa, ale jednak nie ogół. Optymizmem napawa oświadczenie przedstawiciela LNG, że jeśli dojdzie do referendum to oni uszanują wynik.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 11:56:40] • [IP: 92.42.117.***]

bo warszow to czesc przemyslowa miasta

Gość • Czwartek [11.03.2010, 11:48:15] • [IP: 92.42.114.**]

To prawda że od czasu budowy portu wyrywa sie od Warszowa najbardziej atrakcyjne miejsca oraz przekreśla dalszy rozwoj prawobrzeża pod kontem kultury, wypoczynku, sportu i atrakcyjności turystycznej..Warszów jest jak stara rudera w centrum miasta.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 11:45:42] • [IP: 80.245.180.***]

Podatki trzeba płacić, to fakt... Ale trzeba je płacić tam, gdzie się zarejestrowało działalność! Naiwni wciąż wierzą, że firma, która będzie później zarządzać terminalem zarejestrowana będzie w Świnoujściu i tu zapłaci podatek. Ba! Są tacy, którzy wciąż wierzą, ze Polska to państwo prawa. Każdemu oczywiście wolno uwierzyć w każdą, nawet największą bzdurę. Tylko nie wypisujcie tych swoich bzdur publiczne, bo się tylko ośmieszacie. Podatki odpłyną ze Świnoujścia do Warszawy i Szczecina a Wam na osłodę zostaną regaty gazowców jako atrakcja turystyczna.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 11:41:20] • [IP: 192.168.100.***]

Tak naprawdę żenada nikogo nie było oprócz tych samych wiecznie żywych

gazoport tak • Czwartek [11.03.2010, 11:40:22] • [IP: 195.117.222.***]

warszów zawsze był przemyslowa częścią miasta i taką powinien pozostać. gazoport wielkie tak.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 11:35:14] • [IP: 83.21.130.**]

ogladalem na tvn biznes wypowiedz eksperta ds paliw pan Szczesniak ze obawia sie ze ten gazoport bedzie stal pusty moze od wielkiego dzwona dobije jakis gazowiec poniewaz jeszcze LNG nie ma podpisanych kontraktow na gaz takze nie wiadomo ile tego gazu i od kogo. . takze moze tez tak byc ze bedziemy miec wielka inwestycje ktora bedzie tylko zbedna szpecila swoim wygladem... szkoda tylko czasu pieniedzy i srodowiska na takie inwestycje...jeszcze mam pytanie do naszych rzadzacych jesli sie cos buduje to po to zeby bylo taniej a nie drozej nie wiem czemu mamy podpisana umowe z Rosjanami do 2037r na dostawy gazu to po co nam tez gazoport.. dla mnie to troche dziwne myslenie... polityka" kaczynskich" zeby zagrac na nosie Rosji chyba sie nie sprawdzi. .. :) ale bezpieczenstwo energetyczne najwazniejsze..

Gość • Czwartek [11.03.2010, 11:34:23] • [IP: 195.117.222.***]

Podobna dyskusja toczyła się, gdy w Świnoujściu powstawała baza paliwowa Porta-Petrol - mówił dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Andrzej Borowiec. - Ile wtedy było obaw, terminal działa już parę lat i myślę, że zapomnieliście Państwo o jego istnieniu. DOKŁADNIE TAK BYŁO, WTEDY PIENIACZE SIALI IDENTYCZNĄ PANIKĘ, O ILE DOBRZE PAMIĘTAM KAPLA NA ŁAMACH ŻÓŁTEGO WYSPIARZA WYPISYWAŁ PODOBNE GŁUPOTY JAK PRZECIWNICY GAZOPORTU TERAZ.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 11:34:08] • [IP: 80.54.123.**]

cdn Dowiedziałam się także na tym seminarium, że atak terrorystyczny terrorystom się nie opłaca. Skąd pan

Chrzanowska Irena • Czwartek [11.03.2010, 11:31:38] • [IP: 80.54.123.**]

Byłam na tym seminarium i nawet udało mi się dożyć do końca. Przed spotkaniem moje stanowisko było stanowczo na NIE! Seminarium utwierdziło mnie w tym przekonaniu. Każdy z" niezależnych" expertów w trakcie spotkania okazał się w ten czy inny sposób zależny od LNG i zainteresowany realizacją projektu . Czego dowiedziałam się na seminarium jako zwykły zjadacz chleba? Otóż : gazoport spowoduje, że flora i fauna będzie o wiele bogatsza niż obecnie, śledzie będą większe i będzie ich zapewne więcej, gaz prawie nie jest wybuchowy, raczej może nas wydusić, gazowce są bezpieczne bo się na nich nie pije a kapitan ma alkomat. Chronione gatunki zwierząt i niechroniony zwierzęcy" plebs" przed wycinką lasu pod budowę sam się wyprowadził i w zasadzie nie było potrzeby przesiedlania go. Storczyki też się przesiedliły same. Ceny nieruchomości nie spadną, a nawet wzrosną i władze mogą nam domiar jakiś finansowy dołożyć za tak atrakcyjne sąsiedztwo.Katastrofy nam nie grożą bo tego normy ich nie przewidują!! cdn.

Gość-ELa • Czwartek [11.03.2010, 11:20:18] • [IP: 83.21.134.***]

Ladnie by się prezentowała PROMENADA WARSZOW-MIEDZYZDROJE, byłoby na co popatrzeć.Ale gazport -tragedia !! W eżcie się wreszcie za meliorację Warszowa drodzy urzędnicy. Wszystko na Warszowie niszczycie, uważacie Nas za PROWINCJE . To jest tragiczne, wstyd.

Jarek • Czwartek [11.03.2010, 11:09:32] • [IP: 83.12.40.***]

Ludzie te 50 mln to PODATKI (od nieruchomości, PIT i CIT) i może sobie być Rapciak a może być prezesem Kowalski albo nawet Ponton. Podatki trzeba płacić więc te pieniądze będą wpływały do kasy Świnoujścia. A co do wliczenia kosztu budowy terminalu w koszt gazu to masz rację 130 że to się pewnie stanie, ale możesz mieć pretensje do rządu polskiego, który decyzję o budowie gazoportu podjął.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 11:07:41] • [IP: 80.54.123.**]

GAZOPORT- NIE NIE NIE.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 10:50:23] • [IP: 217.97.199.*]

190..czemu sie dziwisz panstwem rzadzi mafia cmentarna to dlaczego tu miałoby byc inaczej, pozatym musi to byc przekret na niewyobrazalną sklaę skoro bronią tego syfogazu jak reduty/a przepraszam, że pytam a ten pan na pierwszym planie to ekspert?czy co?/

Gość • Czwartek [11.03.2010, 10:37:57] • [IP: 217.97.193.***]

A jeśli spadną ceny nieruchomości przez gazoport to kto wyrówna mi cenę mieszkania podczas sprzedaży??

Sado • Czwartek [11.03.2010, 10:32:53] • [IP: 195.117.222.**]

Spotkanie, które miało nam przybliżyć kwestie budowy terminalu okazał się jednym wielkim manipulacyjnych chwytem. Niestety całe 6 godzin bardzo nieciekawego i momentami niemerytorycznej wypowiedzi/ np, jak powstaje zarodek/ można nazwać farsą. Tylko czemu na nas ma to się to odbijać- efekty??

Gość • Czwartek [11.03.2010, 10:20:13] • [IP: 192.168.100.**]

do BartOsza z 9.14. Tak, ja też zwróciłam uwagę na tę bzdurną wypowiedź prof. S. Gucmy. Uznałam to za niesmaczny żart. Rzeczywiście dlaczego nie organizuje się regat gazowców ? A może to też jeszcze przed nami?

Gość • Czwartek [11.03.2010, 10:19:11] • [IP: 83.21.130.**]

do 40 widac ze nie wiesz o co chodzi koszt budowygazoportu musi byc zamortyzowany juz wczesniej panowie z kng powiedizeli zenie beda placic sami za gazoport tylko wszyscy uzytkownicygazu itak na poczatek do rachunku bedzie 100zl wiecej wskali roku. .. a gdzie jeszce cena za dostraczenie gazu z kataru wynajecie gazowca przesyl oczywiscie to za darmo... i co bedziesz mowil zeLNG nie ma wplywu na cene to wiec kto ma wplyw

Gość • Czwartek [11.03.2010, 10:14:50] • [IP: 95.41.44.***]

Dalej mamy naiwnych mieszkańców, którzy wierzą w opowieści LNG ! Czy uważacie, że za rok bądz dwa lata zmienią swoje zdanie a miasto zostanie na lodzie. Oj, naiwni ludzi...

Gość • Czwartek [11.03.2010, 10:14:36] • [IP: 83.21.154.***]

Za 5 lat Rapciak może już nie być prezesem. Przyjdzie nowy i powie, że on żadnych 50 milionów nie obiecywał. Będzie powtórka z rozrywki. Tak samo było przecież z inwestycjami.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 10:12:24] • [IP: 83.15.113.***]

Mieszkaniec Świnoujścia - ty to masz nasrane w głowi jak myślisz, ze będziesz tam pracował - może jako Cieć!

Gość • Czwartek [11.03.2010, 10:10:34] • [IP: 83.12.40.***]

Trzeba było przyjść i posłuchać 130 to byś się dowiedział, że LNG nie ma i nie będzie miało wpływu na cenę gazu. Po co więc podjudzasz i siejesz ferment? A p. Rapciak powiedział wyraźnie że te 50 mln zł. wpłynie do kasy Świnoujścia a nie Warszawy.

mieszkaniec • Czwartek [11.03.2010, 09:44:20] • [IP: 195.117.222.***]

Gdyby Wam wszystkim wybudowali Wille to i tak będziecie narzekać i stękać.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 09:43:30] • [IP: 83.21.130.**]

50-60 mln zl do miasta to zgadza sie ale do Warszawy i Szczecina do wszystkch zwolennikow GAZO BUBLA.. mysle ze nie dlugo juz zmienia zdanie kiedy za 2 -3 lata dostana rachunek za gaz. .. wtedy powiedza. . o kurde czemu nie bylem przeciwny ale to juz bedzie za pozno... hihii

Gość • Czwartek [11.03.2010, 09:41:26] • [IP: 80.245.180.***]

Ale które miasto dostanie 50 mln? Bo chyba nie nasze... Świnoujście z podatków dostanie tylko marne grosze, reszta trafi zupełnie gdzie indziej...

Mieszkaniec Świnoujścia. • Czwartek [11.03.2010, 09:41:25] • [IP: 195.117.222.***]

DRODZY MIESZKAŃCY JESTEŚCIE NIEPOWAŻNI.TYLKO NARZEKACIE I POSTEPUJECIE JAK, , KACZORY " I PANI KURSZEWSKA.RÓBCIE TAK DALEJ I NARZEKAJCIE, ŻE NIE MACIE PRACY.Pan Bóg wam pomoże w biedzie.wy dalej narzekajcie i siedźcie w miejscu.

Jarek • Czwartek [11.03.2010, 09:25:05] • [IP: 83.12.40.***]

Miasto będzie otrzymywało 50-60 mln. zł. rocznie z tytułu podatków i to będzie najbardziej wymierna korzyść i niech nikt nie mówi że to mało, bo za takie pieniądze będzie można naprawdę dużo zrobić w mieście. Opinie ekspertów o tym, że będą zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa też mnie przekonały. Wszystkie procedury inwestycyjne odbywają się pod kontrolą Unii Europejskiej muszą więc być realizowane najwyższe standardy i to mnie również uspokaja. Spotkanie było potrzebne i bardzo mi się podobało, gdyby nie to że było bardzo długie i cholernie zmarzłem.

Bart Osz • Czwartek [11.03.2010, 09:14:48] • [IP: 188.33.49.**]

Kolejny idiota próbuje wmówić ludziom, że gazowce to atrakcja. Dlaczego więc nie organizuje się regat gazowców?

Gość • Czwartek [11.03.2010, 09:06:52] • [IP: 80.245.190.*]

W latach 90-tych słychać bylo nad Odra, że Niemcy maja dać Polakom po 100 tysięcy euro, zeby sie wyniesli z miejscowosci przygranicznych. Dziś chyba bym sie nie zastanawiała, gdyby padła taka propozycja, bo Szczecin i Świnoujscie zeżarte przez korupcje i układy wskutek panującego BEZPRAWIA nie jest juz miastem polskim. Tam, gdzie nie rzadzi prawo rzadzi mafia.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 09:06:12] • [IP: 217.97.193.***]

Od dawna uważam, żeby odłączyć Świnoujście od Polski!! Przekopać słupki graniczne!!

Gość • Czwartek [11.03.2010, 09:01:12] • [IP: 217.97.199.*]

Kto jest za tym, żeby Świnoujście odłączyć od RP i przyłączyć do Niemiec?Wtedy chory pomysł z gazoportem upadnie, bo rząd Niemiec nie będzie zainteresowany taką inwestycją, a Świnoujście będzie miało szanse stać się prawdziwym kurortem.Kto jest za takim rozwiązaniem?To na prawdę rozsądne wyjście, korzystne dla miasta i jego mieszkańców!Ja jestem za, w d... mam Warszawkę:)

Jerzy Raczkiewicz • Czwartek [11.03.2010, 08:59:14] • [IP: 80.245.188.**]

Było też pytanie jakie korzyści będą mieli niektórzy radni koalicji, hihihihi jak powiedziano nikt takich korzyści nie odniesie, ale następnie powiedziano że spółka zorganizuje wyjazd radnych i niektórych mieszkańców, do miasta gdzie taki terminal istnieje...no i nie będzie korzyści, ale po co tam brać radnych, i tak jednogłośnie głosowali za. Mnie kiedyś też proponowano taki wyjazd do miast europejskich jak byłem współorganizatorem referendum gminnego w sprawie właśnie Porta-Petrol. Wtedy p. Huszcza był przeciwny, a teraz jest na tak...no no no, co za przemiana. Ogólnie było to potrzebne spotkanie które zmusza do zrewidowania swojego poglądu na ten temat...Wpływy do kasy miasta potężne, natomiast z drugiej strony strach.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 08:52:09] • [IP: 83.21.130.**]

mzoe ktos mi powiedziec jakie korzysci z budowy gazoportu bedzie mialo Swinoujscie?? bo ja widze wiecej minusow: uoadnie wizerunek miasta, mniej turystow, zagorzenie ogromne, brak dostepu do plazy od strony warszowa, cena gazu wzrosnie diametralnie a swinoujscie nie bedzie mialo nic w zamian bo Pan R. nie kwapi sie dac cos wzamian w woli wydac kase na ekspertow ktorzy powiedza co za cudowna inwestycja nas czeka... jaki on jest swiatly a jacy my jestesmy zacofani... ale bezpieczenstwo energetyczne najwazniejsze: PS: pan Pomieczynski nie dawno byl przeciwny budowie gazoportu a teraz jest za ;) ciekawe czy bezinteresownie sprzedajne...

Gość • Czwartek [11.03.2010, 08:48:45] • [IP: 84.135.138.**]

ja mysle ze Swinoujscie nie bedzie juz miastem turystycznym, ale my mieszkancy i tak nie mamy nic do powiedzenia. A oni i tak zrobia to co zechca i wezma za to duza kase.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 08:46:58] • [IP: 80.245.182.***]

Prezes skutecznie broni swojego bardzo dobrze opłacanego stanowiska. To normalne. Zawiodły na całej linii władze publiczne. Wojewoda, prezydent i radni. Tym, co byli za trzeba jesienią podziękować za współpracę. Już pół Europy puka się w czoło, po co Polakom gazoport importowy, skoro mają ogromne złoża gazu u siebie. Złoża, które amerykańskie spółki doprowadzą do pełnej zdolności wydobywczej już za 8 do 10 lat.

Bonzo • Czwartek [11.03.2010, 08:40:45] • [IP: 80.245.188.**]

Ale za poziom niektórych pytań było mi naprawdę wstyd. Wysłuchaliśmy wcześniej jednej strony, to trzeba było teraz wysłuchać i drugiej strony. Najbardziej zainteresowały mnie wpływy rocznie z tytułu podatków sum do kasy miasta, imponujące. Jak zwykle zawiodłem się na Pomieczyńskim, nie panował nad prowadzeniem tego seminarium, i obcy zewnątrz to zrobił za niego. Niepotrzebna tyrada słowna w wykonaniu pana od fauny i flory, przedłużyła o godzinę to spotkanie. A tak ogółem dużo się dowiedziałem, no i teraz mam mieszane uczucia czy jestem za, czy przeciwko. Szkoda tylko ze musiałem wcześniej wyjść, moja strata, ale z tego spotkania wiele się dowiedziałem, i myślę że mieszkańcy również...

leszcz • Czwartek [11.03.2010, 08:38:27] • [IP: 80.54.123.***]

no jak cała promenada spojrzy, to duuuużo zobaczy! Chyba że 3 korony i avangard ;-)

Gość • Czwartek [11.03.2010, 08:29:52] • [IP: 83.21.130.**]

A ja się zapytywuje Jaka będzie cena tego gazu bo jak tyle kasy wydają na gazoport to po to aby był tańszy.Kto mi odpowie ile.

Gość • Czwartek [11.03.2010, 08:25:12] • [IP: 92.42.112.***]

Ogłupia cze biednych ludzi. Świnoujście stanie się bombą zegarową. Co w zamian??. Nic spokój dla Warszawy. Niech za tym idzie budowa mostu lub tunelu. Na to nie ma pieniędzy!!

Gość • Czwartek [11.03.2010, 08:23:05] • [IP: 92.42.113.***]

A mnie się podoba zdanie " Wejście takiego statku będzie obserwowała cała promenada." Przecież oni mają nas za idiotów.

Oglądasz 1-125 z 125
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■