POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [16.01.2012, 08:27:13] • Świnoujście

Nie chcą małej „betonowej” mariny! Zobacz filmy!

Nie chcą małej „betonowej” mariny! Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Przystań jachtowa dla bogaczy w cieniu szeregu apartamentowców czy marina o międzynarodowym znaczeniu z zapleczem dla właścicieli jachtów i bazą szkoleniową dla adeptów żeglarstwa? Jaki będzie port jachtowy w Basenie Północnym. Po prezentacji koncepcji zagospodarowania tego terenu Urzędzie Miasta część środowiska żeglarskiego postanowiła głośno wyrazić swój sprzeciw do tego projektu. Najważniejsze jednak żeby te uwagi oficjalnie trafiły do Urzędu zanim koncepcja stanie się zatwierdzonym projektem. Jak wnosić zastrzeżenia – tego mogli dowiedzieć wszyscy zainteresowani mieszkańcy podczas niedzielnego spotkania w Jazz Club Scena. Ale obecność przedstawicieli władz miasta, architektów, żeglarzy i zainteresowanie mediów doprowadziła do dyskusji, w której po raz kolejny starły się wizje świnoujskiej mariny.

Architekci przygotowujący na zlecenie Prezydenta Miasta projekt zagospodarowania terenu mariny odcięli całą przystań od południa i zachodu szeregiem apartamentowców.





Na wschodnim cyplu natomiast umieścili lądowisko dla helikoptera sanitarnego. Wzdłuż nabrzeży znalazło się miejsce dla budynku zaplecza Straży Granicznej, a za starą halą w parku – olbrzymi plac pod budowę hotelu wysokości latarni morskiej. Podczas pierwszej publicznej prezentacji tej koncepcji zabrakło głosu środowiska żeglarskiego. Reakcją była inicjatywa spotkania najbardziej zainteresowanych tematem mieszkańców w „Centrali”. Zjawili się też przedstawiciele miasta – zastępca prezydenta Joanna Agatowska i dyrektor Mariusz Fryska dyrektor administrującego mariną OS i R „Wyspiarz”.
-”Port musi się samofinansować, a tylko z podatku od nieruchomości jakie powstaną na tym terenie uda się takie wpływy pozyskać”-wyjaśnił obecny zarządca przystani.

Nie chcą małej „betonowej” mariny! Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Żeglarzy interesowało jednak przede wszystkim gdzie będą mogli wysuszyć żagle po rejsie, skorzystać z serwisu. Tu konkretów wciąż nie ma, mówi się za to o powierzchni, która ma być zarezerwowana na takie potrzeby. Żeglarze nie mogli zrozumieć dlaczego projektant każe suszyć im żagle na betonie, a nie pozostawia na dla takich czynności kawałka zielonego terenu.

Nie chcą małej „betonowej” mariny! Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Żeglarze zabierający głos w dyskusji uważają, ze nasza marina, przy dobrym zagospodarowaniu może zyskać wielkie znaczenie ośrodka regatowego, nawet o charakterze olimpijskim.

Nie chcą małej „betonowej” mariny! Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

O przyszłość zabetonowanej apartamentowcami mariny martwi się radny Andrzej Mrozek;
-”Osiądzie tu kilkunastu nowobogackich, którzy żądać będą ciszy od 22.00. Na jakiej marinie z prawdziwego zdarzenia jest to możliwe?”-pytał.

Nie chcą małej „betonowej” mariny! Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Broniąc swojej koncepcji władze powołują się na opinie zaprzyjaźnionych żeglarzy. Zastępca prezydenta, na dowód, że nie wszyscy jachtmeni podzielają obawy malkontentów odczytała list otwarty Bruno Salcewicza. List był długi i spowodował.... opuszczenie sali przez część uczestników spotkania. Prowadzący spotkanie Andrzej Sokołowski przypomniał, że marina w Świnoujściu nie ma konkurencji w promieniu kilkudziesięciu mil.
-”Powinniśmy zrobić wszystko by dla jak największej liczby żeglarzy stała się przystanią macierzystą a nie gościną”.

Nie chcą małej „betonowej” mariny! Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Dyskutowana koncepcja jest dostępna w formie projektu w Wydziale Architektury Urzędu Miasta. Dopóki jest tylko planem każdy mieszkaniec może tam składać do niego swoje uwagi i zastrzeżenia. Im więcej ich będzie tym większa szansa na uwzględnienie ich w ostatecznej wersji. Dlatego, wszyscy którym leży na sercu rozwój żeglarstwa (pojmowanego nie tylko jako ekskluzywna zabawa dla nowobogackich) powinni z tej szansy skorzystać.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 92, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-92 z 92

R.P. • Wtorek [17.01.2012, 22:56:07] • [IP: 178.238.251.***]

Ponizej, to własnie ma być marina gościnna dla pieniędzy a rodzimi żeglarze niech stacjonują w mniej reprezentacyjnych miejscach a takich jest multum.

przyjezdny • Wtorek [17.01.2012, 22:39:12] • [IP: 89.73.111.**]

1.Czy ktoś z dyskutantów wie jaka jest róznica między portem jachtowym a marina? Wydaje mi się, że nie. Polecam więc książkę Bolesława Mazurkiewicza pt." Porty jachtowe-Mariny. Projektowanie." 2. Apartamentowce zabetonują marinę i nie będzie miejsca na jachty? To ciekawe. Czy 11 h. ma służyć tylko suszeniu żagli? 3. Jeszcze ciekawsze, to obawa przed ciszą po godz. 22:00, kiedy w apartamentowcach zamieszkają bogaci właściciele jachtów? Tak, w zagranicznych marinach obsługa szybko ucisza po tej godzinie zbyt hałaśliwych gości. 4. Kto wymyslił podział na mariny macierzyste i gościnne? Ponoć taki jest podział w EU. Czy są jakieś Dyrektywy, regulacje prawne? 5. Któryś z żeglarzy-dyskutantów narzekał, że w Basenie Północnym nic się nie dzieje. A ile regat, imprez żeglarskichw w sezonie organizują lokalne jacht kluby? 5, 10, może więcej? 6. Przykład Sopot Marina jest fatalny! Dobre przykłady są za miedzą! 7. Pozdrawiam. kluby? 5, 10, może więcej

Gość • Wtorek [17.01.2012, 19:22:03] • [IP: 93.94.186.***]

jest i Pan Marek :DD pozdro

Gość • Wtorek [17.01.2012, 15:47:44] • [IP: 80.245.190.***]

Tak wybudujcie fajny kompleks betonowy no i rozsprzedany. Bedziecie chodzić wzdłóż płotu podziwiać zachodnie łódki a ochroniaże bedą pilnowali zebyśmy tam nie wchodzili bo to teren prywatny fajnie bedzie ??

Gość • Wtorek [17.01.2012, 14:12:26] • [IP: 95.48.163.***]

Podobno mają budować apartamentowce za trybunami na stadionie FLOTY. Na wprost ma staną hotel- 9 pieter. To nowe podejście oznacza samofinansowanie się obiektów sportowych. Tak wię nie tylko marinę dotknęła ta wspaniała polityka kulturalna miasta. HURRRA

Gość • Wtorek [17.01.2012, 13:19:40] • [IP: 80.245.184.**]

To jest dobry projekt. Tylko powinien nazywać się" port jachtowy" a nie marina. Marine mogą sobie za SWOJE pieniądze budować żeglarze w Karsiborzu. Marina w tym miejscu to absurd.

Gość • Wtorek [17.01.2012, 12:53:59] • [IP: 217.97.193.***]

"marina musi miec tzw. miejsca postojowe dla jachtów w czasie zimy, ze dwa hektary " - nie musi, to musi mieć tzw. przystań macierzysta (jej rolę pełnią jachtkluby) a tu powinna powstać reprezentacyjna marina gościnna, z nie mniej efektownym i reprezentacyjnym otoczeniem.

Gość • Wtorek [17.01.2012, 12:53:39] • [IP: 88.156.233.**]

Zmurkiewicz, dlaczego nie budujesz mieszkan dla normalnych mieszkancoe miasta ?A jak juz cie zmusza to stawiasz pietrowe szopy przy wysypisku. .. Dlaczego wladze nie sa zainteresowane rozwojem miasta ? Rozwoj miasta to nowqe miejsca pracy, rozne formy budownictwa mieszkaniowego, rozbudowa miejskiej infrastruktury !. Mieszkancy sa dla wladzy balastem ? To powinni ludzie pamietac przed wyborami. Z tego calego rzadzenia przez tyle lat miasto przecietny mieszkaniec nic nie zyskal ze sprzedazy tak wielu atrakcyjnych terenow.W miescie zyje sie coraz gorzej, ambitna mlodziez stad wyjezdza a wrecz ucieka.I nie ma w planach powrotu.Wszystko przez zle zarzadzanie tym unikalnie polozonym miastem. Nalezy pamietac ze obowiazkiem wladz miasta jest reprezentowanie interesu mieszkancow -swoich wyborcow.

ryynio • Wtorek [17.01.2012, 12:22:16] • [IP: 83.249.26.**]

marina musi miec tzw. miejsca postojowe dla jachtów w czasie zimy, ze dwa hektary

Gość • Wtorek [17.01.2012, 11:20:36] • [IP: 80.245.191.**]

Historia mola się powtarza, tylko że w wersji Mariny. Powstaną tylko apartamentowce a na resztę będziemy czekali tak jak na molo.

Gość • Wtorek [17.01.2012, 10:56:41] • [IP: 217.97.193.***]

"Gość • Wtorek [17.01.2012, 10:28] • [IP: 80.54.123.***] Apartamentowce w marinie, tego swiat nie widzial" - to Ty chyba świata nie widziałeś. Zobacz sobie choćby pobliskie Warnemunde.

Gość • Wtorek [17.01.2012, 10:28:33] • [IP: 80.54.123.***]

Apartamentowce w marinie, tego swiat nie widzial.To nie jest wizja mariny to jest czysty biznes.Dopoki nie bedzie tam prawdziwego kierownika to nigdy nie bedzie spelniala tej roli.W marinie musza byc miejsca na zimowanie jachtow, boksy na sprzet, warsztaty na podstawowe uslugi zeglarskie itp.Projektanci i wladze nie maja pojecia na ten temat bo tez i skad.Wladzy wcale nie zalezy na Marinie.Kasa, kasa, kasa.

ryynio • Wtorek [17.01.2012, 10:24:51] • [IP: 83.249.26.**]

marina dla tzw. obdartusów, wagabondów, gdzie mozna palic ogniska i pic tanie wina moglaby byc na Karsiborze lub rozpedzic to towarzystwo na cztery wiatry... :-)

Gość • Wtorek [17.01.2012, 08:23:17] • [IP: 217.97.193.***]

Marina w Warnemunde: www.yachthafen-hohe-duene.de/ duża, nowoczesna, zabudowana apartamentowcami i najbardziej luksusowym hotelem w mieście. Tak powinno być i w Świnoujściu. Żadnych bud, hangarów zrobionych z kontenerów, hal naprawczych itd, na to miejsce jest w jacht-klubach, a nie w reprezentacyjnej marinie miejskiej, przeznaczonej głównie dla gości. To dla nich ma ona powstać, a nie dla miejscowych wędkarzy, żeby mieli gdzie trzymać swoje łódki. Od tego są inne miejsca, a nie reprezentacyjna marina! Co do portu i apartamentowców - to rynek i ich nabywcy zdecydują czy chcą tu mieszkać, dla kogoś z głębi kraju to atrakcja, sam też bym kupił mieszkanie w widokiem na nab, Górników ;)

Gość • Wtorek [17.01.2012, 08:07:24] • [IP: 80.52.151.***]

Apartamentowce w tym miejscu to absurd, dla mniej zorientowanych proszę zobaczyć marinę w Sopocie, która rzeczywiście jest marina z dosłownie kompleksem wszystkich usług od banku, internet po tawernę i pralnię. Obecnie w Świnoujściu to nie marina a przystań z dostępem do WC. Tak naprawdę to w świecie zarabiają na" turystycznych" marinach. Szkoda miejsca

Gość • Wtorek [17.01.2012, 07:04:43] • [IP: 93.94.191.**]

ja zwykle nic dla ludzi tylko dla bogaczy i znow polowa budynkow obwieszona ogloszeniem SPRZEDAM !!

Gość • Wtorek [17.01.2012, 01:34:36] • [IP: 80.54.123.***]

port który pyli znacznie skuteczniej niż śląskie kopalnie...i apartamentowce naprzeciw + wschodni wiatr w okresie letnim = współczucie dla mieszkających w tych apartamętach...

rekin • Wtorek [17.01.2012, 00:40:39] • [IP: 80.54.123.***]

jełopy apartamentowce postawcie sobie wokół stadionu Floty a od mariny wara!!

Gość • Wtorek [17.01.2012, 00:00:09] • [IP: 88.156.232.**]

Od jutra chcę płacić podatek extra na przystań jachtową, eksploatowana przez garstkę ludzi... Pewnie tego chcą snoby jachtingu! A gdzie są sukcesy? Na pewno nie będę składał się na port jachtowy tylko po to aby kilku obdartusów na swoich omegach piło piwo. Ci którzy posiadają jachty i eleganckie motorówki chcą przebywać w świecie luksusu. I dobrze. Mnie na to nie stać, ale będę zadowolony jak będę widział bogatą przystań. Popatrzeć nikt mi nie zabroni.A ci przyzwyczajeni do brudu i smrodu do Afryki.Muszą się spieszyć bo i tam, coraz mniej Państw śmierdziuchów.

koszu • Poniedziałek [16.01.2012, 23:33:34] • [IP: 89.76.178.**]

Asia Brawo nie daj się pięknie się i stanowiska broniłaś myślmy racjonalnie!!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 23:10:05] • [IP: 92.42.117.**]

A co? Apartamentowce są brzydkie? Nowa promenada to bardzo ładny kawałek Świnoujścia, w stylu dawnej zabudowy kurortów cesarskich (pomijając" odpustowej urody" Trzy Korony). Puste bywa, że stoją, ale nie są bezpańskie, ich właściciele płacą u nas podatki, a wcześniej zapłacili miliony za teren na którym stoją, z czego cieszyć się należy. Zresztą, nie rozumiem tego dramatyzowania z tymi apartamentowcami - stoi ich zaledwie kilkanaście, w dwu kwartałach przy nowej promenadzie, która akurat wszystkim się podoba, więc o co chodzi?

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 22:24:07] • [IP: 80.245.180.**]

Marina to teren dla żeglarzy, turystów oraz mieszkańców.Żeglarze chcieliby ten teren tylko dla siebie.Utrzymywać zaś mieliby wszyscy mieszkańcy ze swoich podatków.Coś jest więc chyba nie tak.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 21:57:23] • [IP: 92.42.117.**]

W Basenie Północnym powinna powstać miejska marina, reprezentacyjna, przede wszystkim dla gości, marina w mieście, więc otoczona domami, hotelami itp. Tak jak na zaprezentowanej wizualizacji. Hale remontowe, hangary i wszelkie zaplecze techniczne powinno istnieć na terenach jacht-klubów a nie w reprezentacyjnej, miejskiej marinie! Komuś pomyliły się priorytety! Marina to miejsce dla gości, a nie miejsce do trzymania łódek wędkarskich!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 21:38:40] • [IP: 80.245.190.***]

Ja nie do końca rozumiem jak miasto pięknieje od apartamenbtowców brawo panie brawo. Wszystkie stoją puste przez wiekszą część roku tylko latem się zapełniają. Władza się boi takiej inwestycji są za słabi wolą sprzedać jak samodzielnie zagospodarować.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 21:37:04] • [IP: 178.238.249.**]

IP 232*** nie podszywaj się pod zwykłego mieszkańca! Jak ci nie wstyd.Nie prowokuj, bo z nazwiska polecę.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 21:34:53] • [IP: 83.11.69.**]

Uchwała. ..90/2007 dotycząca Basenu Północnego jest nieważna. Wszyscy o tym wiedzą. Jest uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa. Oprócz prezydenta, obydwu zastępczyń, naczelnik WAiB, kier. biura prawnego, drugiego radcy prawnego, byłego zastępcy(radny), w to wszystko wmieszany jest Ponton.SPRAWDŹCIE ! NIE DAJCIE SIĘ WYROLOWAĆ PRZEZ WYMIENIONYCH.

pawel.k • Poniedziałek [16.01.2012, 21:23:35] • [IP: 93.94.184.**]

co za pusci ludzie ciemnota to najleprzy pomysl bogaci ludze wszyscy zyskaja restalracje zyskaja ludzie na targach z pamiatkami noi napiwki na co ciezko jest liczyc bo do swinoujscia same chrupki przyjezdzaja 5zl w kieszeni na caly dzien to jak tu ma byc lepiej

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 21:15:02] • [IP: 95.129.224.***]

WŁADZA ZASIADŁA JAK WIDAĆ NA FOTO W KĄCIKU I POMIMO GŁOSÓW"NAJPEWNIEJ" POD NIEBIOSA POSTAWI SWOJE APARTAMENTOWCE, A WIECIE PAŃSTWO DLA CZEGO? BO ONE PRAKTYCZNIE SĄ JUŻ SPRZEDANE I NIESTETY NIC ANI NIKT NIE POWSTRZYMA TYCH SŁUGUSÓW NA POSŁUGACH OLIGARCHÓW W TYM CO JUŻ DAWNO POSTANOWIONE, NO I NIKT CHYBA NIE SĄDZI ŻE NIE BYŁO W TYM MIEŚCIE PODOBNYCH AKCJI. BYŁ CZAS KIEDY DO TEJ SAMEJ WŁADZY PISALIŚMY PROŚBY O UŻYCZENIE NAM W DZIERŻAWĘ KAWAŁECZKA NA JAKIŚ LETNI PUNKT HANDLOWY W OKOLICACH PROMENADY NADMORSKIEJ, W ODPOWIEDZI OTRZYMYWAŁO SIĘ" NIE WOLNO BO TO TERENY CHRONIONE, A KTO TO WIEDZIAŁ ŻE CHRONIONE POD WYNISZCZENIE WYDM I INNEJ WAŻNEJ STRUKTURY ZIELONEJ DLA TYCHŻE WCZEŚNIEJ WSPOMNIANYCH. A W OGÓLE ZAWRACANIE DUPY Z GADKAMI ŻE SPRZEDAŻ GRUNTÓW RATUJE BUDŻET MIASTA, PRZECIEŻ JUŻ PRAWIE WSZYSTKO CO MOŻNA BYŁO SPRZEDANO, MAMY WIĘC PRZESTAĆ ISTNIEĆ BO NIE MA GDZIE PAKOWAĆ JUŻ NOWYCH A PO KILKU MIESIĄCACH POZIELENIAŁYCH DOMKÓW, PRZEKLINANYCH PRZEZ POTRZEBUJĄCYCH W TYM MIEŚCIE CHOĆBY NAJMNIEJSZEGO KĄTA DO ŻYCIA.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 21:04:14] • [IP: 80.245.191.**]

Na terenie basenu trzeba wybudować Mauzoleum Wielkiego Wulkanizatora o Gorących Ustach. Z dwustumetrową figurą, której świecące oczy zastąpią latarnie morską, wtedy będziemy sławni w całej gminie. A okoliczni działacze SLD raz w tygodniu będą tam przynosili w ofierze opony, wznosząc modły.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 21:00:18] • [IP: 88.156.232.***]

Byłem na tym spotkaniu, wysłuchałem obydwu stron, nie jestem żeglarzem ani politykiem tylko zwykłym mieszkańcem Świnoujścia. Podobała mi się rzeczowa wypowiedź p. Agatowskiej trafnie przedstawiła całą historię list wcale nie był długi wręcz przeciwnie krótki. Myślę, że bardzo rzeczowo przedstawiono plan zagospodarowania przestrzennego mariny. Drodzy żeglarze ten teren nie jest tylko i wyłącznie dla was. Nie rozumiem dlaczego nie chcecie byśmy wszyscy mogli racjonalnie z niego korzystać, chciałbym by ten teren przyciągał turystów, mieszkańców i was żeglarzy. Dla każdego wystarczy miejsca. Niestety nie zostałem do końca spotkania, nie podobała mi się zajadłość żeglarzy którzy wychodzą z założenia do przedstawionych planów na zasadzie “nie bo nie”, ale tak to jest kiedy miasto nic nie robi to jest źle jeśli robi (zwłaszcza na taką skalę) to jest jeszcze gorzej. A miasto nam pięknieje i to właśnie my mieszkańcy czerpiemy z tego korzyści.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 20:35:19] • [IP: 95.129.225.**]

To miejsce powinno być zagospodarowane tak żeby wszyscy mieszkańcy i turyści mogli z niego korzystać. Z wypowiedzi wynika, że żeglarze chcieliby żeby basen był tylko na ich potrzeby i taki jak oni by chcieli. Taki drugi basen rybacki, albo 4wiatry? sorry, to chyba jednak jakiś żart.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 20:32:22] • [IP: 92.42.119.***]

Światem rządzi ROPA NAFTOWA. Miastem, tym i innymi oczywiście ludzie, czy zespoły ludzi, którzy mają pieniądze.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 20:31:31] • [IP: 217.97.199.**]

Tak, kolego ryynio, dobrze kombinujecie. Luksusowy apartamentowiec, a pod oknami niech jakieś obdartusy suszą żagle i palą ogniska, bo nic tak się nie kojarzy z żeglarstwem jak smród palonych opon. Niech bogacze posmakują morskiego folkloru, nie?

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 19:49:00] • [IP: 80.245.191.***]

jesli ktos mysli ze miastem rzadzi jakis urzad czy jakis prezydent ten jest glupi

ryynio • Poniedziałek [16.01.2012, 19:41:26] • [IP: 83.249.26.**]

jeden wysoki apartamentowiec móglby byc, miasto potrzebuje swierzej kasy, apartamentowce przy marinach to standard, wystarczy popatrzec na Monte Carlo..., zostawic wiecej miejsca na suszenie zagli i na palenie ognisk

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 19:40:49] • [IP: 93.94.186.***]

żeglarze to elita ci biedni i bogaci ogrodzić napisać JK 4 WIATRY a wtedy ten wiatr mamy tam gdzie spodnie prymitywni ludzie niech dają kasę jak mają.??

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 19:39:35] • [IP: 80.245.190.***]

Do Swira z Bangladeszu z 17, 46 ; nawet nie wiesz co piszesz pewnie się wychowywałeś w betonowcach i nie szanujesz natury i zieleni nie wspomnę że pewnie jedyna łódżią na której pływałeś to prom miejski. Nie widziałem bud ani taż budek w żadnym z miejskich Jacht Klubów. Mamy wiele miejsca na promenadzie i wydmach wzdłóż ul.Uzdrowiskoweji Zeromskiego czemu tam nie budować hoteli.Miasto ma w planie budowę obrotnicy na wysokości Czterech Wiatrów więc ten klub zniknie. Gdzie obecni no i pszyszli posiadacze łódek wędkarskich motorowych oraz jachtów będą stawiali swoje łódki prędzej czy póżniej znikną domki z nabrzeża w Karsiborzu i oni też gdzieś będą musieli swoje łodzie postawić. Jeżeli powstanie marina bez hal remontowych warsztatów usługowych czy też miejsc postojowych dla łodzi to będzie produkt niepełnowartościowy zwany inaczej BUBEL. A nie wszystkich będzie stać na postój w marinie dla bogaczy.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 19:34:29] • [IP: 80.245.182.***]

Tyle nienawiści z powodu braku wiedzy o planie. Widać, że mieszkańcy, zwolennicy apartamentowców plują z przyzwyczajenia. W marinie tylko 1/3 terenu jest dla obsługi portu jachtowego. Przeszło 2 hektary przeznacza się na budownictwo mieszkaniowe. W tym samym rejonie, objętym właśnie tym projektem, na hotele, apartamenty, pensjonaty przeznacza się ponad 10 hektarów gruntów. To potężna dzielnica mieszkaniowa. Jacht Klub 4 Wiatry nic do portu jachtowego nie ma. Ma swoją siedzibę.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 18:52:39] • [IP: 88.156.234.***]

wspolczuje swinoujscianom takiej wladzy... pelna ignoracja wszelkiego spolecznego glosu... ludzie zastanowcie sie przed nastepnymi wyborami dokladniej zanim wybierzecie wlodarzy bo jak tak przegladam wasz portal to nie moge uwierzyc ze w dzisiejszej demokracji mozliwe jest wybranie tak zlych i pazernych na pieniadze decydentow. ..i nie chodzi tylko o marine ale o sprawe promow, komarow, kina imprez dla mlodziezy i planu na przyszlosc i jeszcze kilka rzeczy by sie znalazlo... smutne.. takie piekne miasto w Polsce a tak psute przez ludzi ktorzy powini dbac o samopoczucie i swoich mieszkncow...badzcie silni i nie dajcie sie ze sobą sklócic tej nieudolnie rzadzacej ekipie... byle do wyborów.. pozdrawiam z gdańska..

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 17:46:09] • [IP: 92.42.117.**]

Oczywiście, dać żeglarzom Basen Północny, a zrobią tam" bangladesz" jak w każdym świnoujskim jacht klubie. Nastawiają bud, budek, kontenerów itp i będą sobie grillować wśród krzaków i komarów. Miastu potrzebna jest nowoczesna marina, otoczona nowoczesnymi budynkami (jak w Warnemund - tam w marinie jest najbardziej luksusowy hotel w mieście), zdolna do konkurowania z planowaną mariną w Heringsdorfie. Potrzeba jej nowoczesnego otoczenia, w postaci zamieszkałych budynków, hoteli itd, a nie nie swojskiego" bangladeszu". Zresztą kwestią czasu jest kiedy ktoś kupi Cztery Wiatry, Albertów i całą okolicę i postawi tam nowoczesny kompleks hotelowo - mieszkalny z mariną. Miasto musi stworzyć nowoczesną konkrecję. Projekt jest dobry, tylko realizować.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 17:35:06] • [IP: 178.238.246.***]

Polecam zapoznanie się z przykładem prawdziwego kompromisu : www.marinakamienpomorski.pl/

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 17:33:26] • [IP: 93.94.186.***]

sformulowanie jakie padlo, cytuje:"przystan jachtowa dla bogaczy...itd. czy marina o miedzynarodowym znaczeniu itd." jest samo w sobie idiotyczne:)) czy nie mozna wybudowac mariny dla tych bogatszych i dla ubozszych razem z apartamentowcami?? nie dajmy sie zwiesc lobby swinoujskiemu bo z tego napewno miasto nie bedzie mialo pieniedzy. wystarczy popatrzec na 4 wiatry:)). marina ma byc biznesem a nie zeby ktos sobie robil z tego miejsca prywatne podworko. basen polnocny to piekne miejsce ktore nalezy wykorzystac a nie na suszenie zagli i hale dla strazy granicznej:):)

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 17:21:49] • [IP: 146.126.61.***]

Kazdego trzeba posluchac!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 17:11:56] • [IP: 95.129.228.**]

same stare stetryczałe dziady na sali, których przyszłość miasta nie powinna już interesować.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 16:58:01] • [IP: 79.186.163.***]

4wiatry to od lat nie klub a prywatna marinka. Miasto od nich powinno pobierać opłaty jak od prywatnej dzialalności. Klub żeglarski to Kotwica która robi regaty i szkoli żeglarzy. 4 wiatry jak nawet wczoraj widziałam przechodząc ulicą jachtową to rozpadające sie zaniedbane budynki, miasto wynajmuje im teren w pieknie polozonym miejscu a oni nie potrafia o niego zadbac. Najlepiej to taki syf jak tam na basen polnocny przenosic. Jakim prawem dzierzawia za psie pieniadze tak atrakcyjny teren za ktory prywatny inwestor placilby spore pieniadze ktore trafialyby do miasta np na szkolke zeglarska?

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 15:30:28] • [IP: 217.97.199.**]

Dziadostwu marzą sie budy na wzór tych z ul. Wojska Polskiego, bo to takie swojskie, można se klapnąć na skrzynce po pomarańczach, browara wypić, a i za potrzebą to nie trzeba do WC się udawać, jak jakiś niemiecki emeryt tylko jak prawdziwy polak iść w krzaczory.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 15:19:47] • [IP: 92.42.119.***]

Miasto, potrzebuje pieniędzy, na Flotę, szpital miejski, przedszkola itp.Tej te kasy nie dadzą żeglarze.Nasi jachtsmeni, owszem osoby o dużych umiejętnościach żeglarskich, ale oni nie są majętni w takim pojęciu jak na zgniłym zachodzie, więc kasy w mieście nie zostawią.Chyba, że wypiją w miejscowej tawernie dwa piwa, lub kupią kanister paliwa.Kasa dla miasta jest z przetaru ziemi pod te apartamentowce, od developerów, właścicieli mieszkań.Męcze się tu już 37 lat.Może podoba Wam się jachtclub Cztery wiatry?Cholera, że nie znalazła się w czasie wojny tylko jedna bombka, która zrobiłaby czysty plac do nowszej zabudowy.Może klub jachtowy Kotwica godny jest Mar Woj?Czy Mulnik ponownie zarósł trzciną?Chcecie w basenie północnym posiać trawe, zboże?Może chcecie odrestaurować bunkry na wydmach?Dajcie możliwość, ludziom aktywnym działać, niech w końcu ktoś zajmie się tymi polami, trzcinami, piaskowymi nabrzeżami, psami, kotami, dzikami, promami, mostami, tunelami.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 15:03:58] • [IP: 91.94.57.***]

Pogonić naszych pseudo żeglarzy na" Cztery Wiatry" niech tam robią sobie bałagan do jakiego są przyzwyczajeni. Marinę budować zgodnie z projektem, na wzór i podobieństwo marin światowych! Mam nadzieję, że władza nie ugnie się pod żądaniami ciemnoty i zacofania.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 15:03:55] • [IP: 80.245.179.***]

LUDZIE !, NIECH TE URZEDASY KAZA ZROBIC TU PORZADEK, NIECH WSZELKA ROZRYWKA KTOREJ POTRZEBUJEMY I OCZEKUJEMY WLASNIE TUTAJ NA TEJ MARINIE SIE ODBYWA a nie taki martwy, zapomniany teren zasmiecony nawet przez bogackich zaglarzy siedzacych w tych swoich kajutach i chlipiacych piwsko !! TAKI PIEKNY A ZMARNOWANY WALACYMI SIE RUDERAMI TEREN !!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 14:45:57] • [IP: 217.97.193.**]

całaq zgraja kolesi wychodziła z pewnego miejsca, zainteresowanych apartametowcami, czyli taki hihihi sztab, bo boją się żeglarzy, że Ci urosną w siłę i rozbiją ten gang olsena !!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 14:44:27] • [IP: 82.210.150.***]

Pani Agatowska przyszła robić za gwiazdę ?? Nie ma kobieta pojęcia o niczym i po co zabiera głoś i drażni innych normalnych ludzi którzy chcą marinę z prawdziwego zdarzenia.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 14:37:54] • [IP: 80.245.179.***]

Przecież to teren miasta a nie grupki żeglarzy. Dlaczego oni chcą zając cały ten teren??

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 14:29:48] • [IP: 80.54.123.**]

Ciekawe rzeczy szykują się w momencie budowania wysokiego budynku. Trzeba będzie palować grunt, wstrząsy przeniosą się na okoliczne budynki i dopiero będzie jazda! Popękane ściany i fundamenty, kto zapłaci za remont tego typu szkód? Miasto czy inwestor? Jeżeli zdarzy się taka sytuacja, to pozew zbiorowy będzie na 100%. I to nie tylko w stosunku do miasta, ale i pozwy cywilne wobec obecnych decydentów. Niech się już rozwodzą i przekazują majątki dzieciom lub współmałżonkom. Ale i na to znajdzie się sposób. Koniec z samowolką decyzyjną i brakiem odpowiedzialności osobistej. Dopilnuję aby niedowarzeni decydenci zostali puszczeni w skarpetkach, pieniądze na adwokatów z górnej półki się znajdą.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 14:16:20] • [IP: 217.97.193.***]

Co Wy macie do budynków mieszkalnych? W Świnoujściu zwanych apartamentowcami (nie wiadomo dlaczego, bo to zwykłe domy mieszkalne). Przecież nie ma mowy o apartamentowaca albo marinie. Marina tak i tak będzie. Cóż więc złego w tym, że powstanie też kilka domów mieszkalnych? Sam bym tam kupił mieszkanie. Przecież to jest norma w zachodnioeuropejskich portach, że marina jest mieście, otoczona domami, a nie gdzieś na pustkowiu!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 14:07:08] • [IP: 195.117.222.*]

A co już zwietrzył ktoś interes, że na tym terenie można zarobić i oddać w ręce deweloperów aby powstały tam kolejne apartamentowce.Tradycja i położenie naszego miasta wymaga aby powstała tam marina z prawdziwego zdarzenia dostępna dla wszystkich a nie tylko dla wybranych.Czy Polacy nigdy nie opamiętają się w oddawaniu wspólnego dobra narodowego w prywatne ręce, kościołowi i innym.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 13:58:23] • [IP: 195.117.222.*]

- Jasiu! Proszę żeby twoja mama przyszła jutro do szkoly. Tak dalej być nie może, ty się wcale nie uczysz! - Ale proszę pani, mama nie może, wczoraj walec ją przejechał! - Oj tak mi przykro jasiu! Na 2 dzień, pani mówi: - Jasiu, z tobą się nie da wytrzymać, niech przyjdzie tato! - Kiedy proszę pani, tatę też przejechał walec! - Jasiu i co ty teraz zrobisz?? - BĘDĘ DALEJ JEŹDZIĆ WALCEM!!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 13:42:13] • [IP: 217.97.193.***]

Coraz więcej osób chce aktywnie spędzać czas, zwłaszcza na urlopie. Dlatego też rozwijają się usługi czarterowe, i coraz więcej będzie firm świadczących takie usługi, mam nadzieję. Rozwijanie żeglarstwa powinno być priorytetem dla Świnoujścia. Zła wola rządzących i arogancja ciągle ma się dobrze, niestety. Tymczasem już dzieciaki w naszych szkołach powinny mieć możliwość uczenia się żeglowania w ramach zwiększającej sie przecież liczby godzin wf. Co stoi na przeszkodzie, by grupy dzieci oswajać z wodą i uczyć żeglarstwa? Mamy dokoła tyle wody, w samym mieście dwa kluby żeglarskie. Czemu nie wykorzystać tego potencjału? Czy lekcje wf to musi być tylko piłka, lekkoatletyka i niewiele więcej?

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 12:44:11] • [IP: 195.117.222.*]

Spotykają się dwa psy i jeden mówi: - Wiesz, szczekałem... Na to drugi odpowiada: - A ja szcze moczem.

Gościówa • Poniedziałek [16.01.2012, 12:43:17] • [IP: 195.117.222.*]

Szczyt ciemności: Zapalić jedną zapałkę, a potem drugą, aby móc zobaczyć, czy ta pierwsza się pali.

mgr inż arch. • Poniedziałek [16.01.2012, 12:40:50] • [IP: 82.145.69.*]

Niepowetowana strata wspaniałej przestrzeni miejskiej, przeznaczonej dla mieszkańców, na korzyść kolejnego wymarłego miasta duchów. O tym, jak toksyczna jest to decyzja dowiemy się za kilkanaście lat, kiedy turystyka w Świnoujściu wymrze (miasto musi być przecież ciekawe a nie tylko wyposażone w plażę). Pomijając już samą zasadność budowania snobistycznych mieszkań, które nie będą się nadawać do zamieszkania nawet w sezonie letnim, ze wględu na bliskość składu węgla i stację benzynową dla jachtów... Żal prezydencie!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 12:37:16] • [IP: 91.199.250.*]

Obecy pomysł z zabudową apartamentowcami jest zupełnie bezsensowny. Kto przy zdrowych zmysłach kupi mieszkanie z widokiem na port handlowy i jego" atrakcją"w postaci wyziewów paku, węgla, etc. Budowa mariny w tym miejscu jest jak najbardziej słuszna, z tym, że powinno to miejsce zachować charakter morski. Straż Graniczna ma tam mieć zaplecze? Z tego co się oriętuję Morska Straż Graniczna chciała do basenu przesunąć cały swój port oddając w zamian tereny przy ulicy Daszyńskiego. Wspaniałe miejsce na budynki mieszkalne i marinę. Tylko, że przy takim nastawieniu architektów i władz miasta jest to raczej nie możliwe.

Gość z kasą • Poniedziałek [16.01.2012, 12:35:43] • [IP: 80.55.205.***]

mam nadzieję, ze władza nie ugnie się pod presją ciemnoty i zacofania

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 12:24:53] • [IP: 80.245.176.**]

Jest bardzo proste rozwiązanie - apartamentowce przesunąć o 20m za ulicę Jachtową

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 12:00:17] • [IP: 92.42.114.**]

Tak właśnie marnuje się to co jeszcze w Polsce jest atrakcyjne lub dochodowe.A później jedzie się do Anglii, Niemiec lub gdziekolwiek aby zarobić na życie :(

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 11:55:20] • [IP: 92.42.114.**]

Rozbudujmy ten teren w kierunku żeglarstwa -jego atrakcyjności, wartości edukacyjnej, pięknych wrażeń i w końcu dla zdobycia funduszy na lepszy standard.Proponowana zabudowa znosi absolutnie marzenia o porcie jachtowym, regatach, imprezach o charakterze morskim.I jeszcze jedno-gdyby jachty i żeglarze wynieśli się z tego terenu wówczas nie był by absolutnie atrakcyjny dla mieszkańców" zakichanych apartamentów"Po prostu wpieprzają się w środowisko nie będąc żadną atrakcją.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 11:45:05] • [IP: 83.23.201.***]

Uchwała. .90/2007 z marca 2007 roku o przystąpieniu do sporządzenia planu dla Basenu Północnego jest z mocy prawa nieważna, bo... Wie o tym prezydent, naczelnik WAiB, zastępcy prezydenta, kierownik biura prawnego, w szczególności i drugi radca prawny oraz były zastępca prezydenta-obecnie radny !! Jest uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa...art 304 par.2 kodeksu karnego.

Gościówa • Poniedziałek [16.01.2012, 11:15:09] • [IP: 195.117.222.*]

Synek pyta ojca - kapitana okrętu: - Tato, dlaczego okręty mają zwykle żeńskie nazwy? - Wiesz synku jak trudno jest kierować okrętem...

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 11:14:26] • [IP: 88.156.235.**]

"...Mam w du..e tą marinę i tak nic z tego nie mam.---" A co chciałbyś mieć buraku? Co masz z apartamentowców, hoteli hilton i spa? Miejskie podatki i tak ci rosną co roku, a jeśli masz grata zwanego autem, to masz coraz więcej zakazów zatrzymywania się, jeśli jeździsz autobusem, to niedługo będziesz miał wybór : autobus albo taxi, bo ceny będą podobne. Masz przyszłość w tym mieście, żeglarzu żeglugi poprzecznej.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 11:12:05] • [IP: 195.117.222.*]

Wybetonowac, zamurowac, oplotowac. Nie zapomniec o myjni aut i oponiarni.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 11:11:35] • [IP: 217.97.193.***]

Tragedią jest przywiązanie się do idei jednej, głównej mariny, dla wszystkich. W każdej, dużo mniejszej od Świnoujścia" pipidówie" w Niemczech jest kilka marin - dużych, reprezentacyjnych, dla gości i małych, kameralnych, dla miejscowych. Choćby w Ueckermunde, gdzie są ze trzy mariny! Marina w Basenie Północnym idealnie nadaje się na dużą marinę dla gości i obudowanie jej hotelami, domami mieszkalnym itd jest jak najbardziej sensowne. Bardzo ładna jest dyskutowana obecnie wizja. Ale trzeba też myśleć o kolejnych miejscach dla jachtów. Musi powstać marina w centrum, przy Władysława IV (a można ją rozbudować jeszcze w stronę Steyera i JK Kotwica, po" eksmisji" Straży Granicznej) i kolejna, kameralna, w Kariborzu w dawnym basenie u-bootów. Tak samo jak trzeba rozbudować kompleks Czterech Wiatrów, ale to chyba już zrobi biznes prywatny, po wykupieniu dawnego schroniska br. Alberta - tam jest miejsce na duży kompleks mieszkalno - wypoczynkowy z kolejna mariną.

Sailor • Poniedziałek [16.01.2012, 11:06:49] • [IP: 92.42.118.***]

Masz rację sete68. Ale nam chodzi o to by tam nie było krzaków! Chcemy żeby ten teren był zagospodarowany jak najszybciej na potrzeby jachtingu.

Bździągwa • Poniedziałek [16.01.2012, 11:03:12] • [IP: 31.63.222.**]

Polaczki nie maja jaj do działań. Są ulegli przed byle śmiećmi.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:55:27] • [IP: 88.156.235.**]

Wygląda na to, że impreza niezbyt się udała i żeglarze zostaną wydmuchani niekoniecznie przez morski wiatr. Głos pani vprezydent nie pozostawia żadnych złudzeń co do sposobu zagospodarowania tego terenu. Całe nieszczęście polega na tym, że sprawujący władzę dzisiaj będą już daleko od tej władzy, kiedy teren uzyska swój docelowy charakter i błędne decyzje nie będą już do naprawienia. Przedstawiciele władzy mają pełną świadomość bezkarności, nawet jeśli zdają sobie sprawę ze szkodliwości swoich działań. Nikt ich nie pociągnie do odpowiedzialności, bo przecież" dbają" o dobro miasta. Zresztą ta odpowiedzialność jest tylko polityczna. Z drugiej strony jest kapitał który ma za sobą władzę, kupionych klakierów, a przeciętny obywatel miasta to dla niego tylko gnida. Przyszłość widzę czarno, komuna niby znikła, ale" błędy i wypaczenia" zostały...

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:49:44] • [IP: 91.65.109.***]

LĄDOWISKO DLA HELIKOPTERÓW? CZY JEDNOSTKA SAR ŁUDZI SIĘ, ŻE BĘDĄ NA NIM PRZYJMOWAĆ HELIKOPTERY Z ROZBITKAMI Z MORZA? TO SIĘ ZDZIWIĄ BO ONE OD DAWIEN DAWNA LĄDOWAŁY I BĘDĄ LĄDOWAĆ W PORCIE MARYNARKI WOJENNEJ GDZIE JUŻ PROFESJONALNE LĄDOWISKO ISTNIEJE. LEPIEJ BY WYKARCZOWALI TROCHE TYCH KRZAKÓW NA MIESZKA PIERWSZEGO I ZAMIAST BUDOWAĆ PLAC ZABAW WYBUDOWALIBY PORZĄDNE LĄDOWISKO DLA ŚMIGŁOWCÓW LOTNICZEGO POGOTOWIA RATUNKOWEGO PRZED SZPITALEM!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:41:11] • [IP: 80.245.189.***]

a rondo gdzie bedzie?

Gość kiz49 • Poniedziałek [16.01.2012, 10:39:28] • [IP: 80.245.183.***]

Widocznie żaden z tych pseudo- architektów nie ruszył d... ze stołka i nie widział jakie" czyste i zdrowe " powietrze niesie wiatr od portu w czasie przeładunku apatytów i miału węglowego. Ponadto jakże cudowny widok na brudny port będą mieli mieszkańcy apartamentów. No i jeszcze jedno - z prawej port, z lewej marina i do centrum miasta oraz plaży tylko kilka kroków. Tak projektować mogą tylko u nas te baranie głowy. I po co ten cały cyrk z " otwartą dyskusją społeczeństwa" jak" architekci już poustawiali klocki na makiecie. Wstyd mi ze glosowałem na taką ekipę.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:27:18] • [IP: 95.129.224.**]

Dlaczego na spotkaniu była Pani Joanna Agatowska, a nie główna winowajczyni pani barbara michalska?

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:05:45] • [IP: 195.117.222.*]

Jak zwykle prawda leży po środku! Jest teren atrakcyjny a nawet bardzo atrakcyjny pod budownictwo mieszkaniowe, można uzyskać" kosmiczną" cenę za metr. Tylko jak się to ma do innych tego typu inwestycji w Ś-ciu? Na przedłużeniu ul.Chrobrego miało być molo a pózniej inwestor miał stawiać apartamentowce i co?apartamentowce stoją a mola nie ma!Kłótnie, sprawy sądowe, i puste miejsca po kinie" Rybak", dawnym Domu Kultury, zamykanie bramy przez właściciela budynku przy ul.Bohaterów Września itd.!!To nie nauczyło i podejrzewam, że nie nauczy myślenia perspektywicznego szanownie nam panujących urzędników("jakoś to będzie"," byle do wiosny")."Klamka za pewnie już zapadła"konsultacje to" pic na wodę" są pewne" zobowiązania"wobec tych co mają kasę, tu tak było jest i będzie!Tylko nie wiem jakim" cudem"udało się w miarę zabudować ul.Monte Casino i Bohaterów Września zgodnie z starym budownictwem(tylko te molochy SM Słowianin i" trepowo"-brrrr)

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:05:12] • [IP: 92.42.117.***]

należy zasponsorować z podatków halę do przechowywania jachtów, na rzecz biednych właścicieli jachtów. oczywiście

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:03:18] • [IP: 80.245.178.***]

Patrząc na to z boku można by stwierdzić, że o marinie decydują osoby, które nie mają o żeglarstwie zielonego pojęcia. Pojęcia nie mają, bo nie chcą mieć. znacznie ważniejszy jest prywatny portfel. Wejdą w spółki z deweloperami, zainwestują swoje pieniądze, które odzyskają z wielokrotnym zyskiem. Dobrze że nie było p. M. jej wypowiedzi są żałosne. Parcie na kasę pozbawia niektórych logicznego myślenia. Wiele osób przyjeżdża do Świnoujścia ze względu na te" niezagospodarowane" przestrzenie i dziką przyrodę, którą teraz chcą zabetonować. Nie wierzę w deklaracje typu " dobro miasta leży nam na sercu". Ciekawe ilu członków rodzin zostałoby właścicielami, współwłaścicielami apartamentowców?!

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 09:47:46] • [IP: 178.238.251.***]

Bez przesady z tymi żeglarzami, na tej zasadzie to np. biegacze mogą domagać sie terenu do treningów z infrastrukturą.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 09:45:02] • [IP: 80.245.181.***]

Mam w du..e tą marinę i tak nic z tego nie mam.

sete68 • Poniedziałek [16.01.2012, 09:40:26] • [IP: 92.42.116.**]

Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie kupował działek i stawiał hotele, pensjonaty, apartamentowce z widokiem na statki cargo, hałdy węgla, wagony kolejowe, z dodatkiem ciągłego hałasu, to nie jest Monte Carlo czy Nicea.Projekt Urzędu Miasta to śmieszny dowcip!Wystarczy przejść się po tym terenie i zrozumieć, że nikt tam nie zainwestuje dużych pieniędzy.Tym bardziej, że atrakcyjne tereny pod inwestycje turystyczne w naszym mieście sprzedają się bardzo ciężko i mija wiele lat za nim coś na nich się buduje.Wystarczy zobaczyć byłe pole namiotowe w okolicach promenady.Wszystkie działki dawno sprzedane w latach hossy na rynku nieruchomości i sporo terenu jest do tej pory zarośnięta krzakami.Także właściciele jachtów niech się nie martwią.Nic tam nie powstanie dla nich i turystów.Jeszcze przez wiele lat będą tam krzaczki a na nich zdechłe mewy, tak jak teraz, można się przejść i zobaczyć na własne oczy, pozdrawiam fantastów-marzycieli.Pamiętajcie, Świnoujście z hałdami węgla i gazoportem to nie Monte Carlo :)

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 09:33:45] • [IP: 80.245.186.**]

ZADAJCIE SOBIE PYTANIE: KTO BĘDZIE MIAŁ PRACĘ W NOWEJ MARINIE...

fan Wielkiego Artysty • Poniedziałek [16.01.2012, 09:31:11] • [IP: 74.207.225.***]

Powiedzmy to sobie jasno: nie ma zgody na apartamentowce dopóki w marinie nie stanie porządna fontanna.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 09:28:20] • [IP: 80.245.186.**]

"Żeglarzy interesowało jednak przede wszystkim gdzie będą mogli wysuszyć żagle po rejsie, skorzystać z serwisu. Tu konkretów wciąż nie ma, mówi się za to o powierzchni, która ma być zarezerwowana na takie potrzeby." - DRODZY CZYTELNICY - TAKIE PREZENTACJE PRZEPROWADZA SIĘ ZAWSZE W TEN SPOSÓB, ŻE TO CZEGO NIE ZAŁOŻONO W PROJEKCIE TO POTEM NAZYWA SIĘ MIANEM" TAK PLANUJEMY TEŻ UJĄĆ TO W PROJEKCIE".

ALEX • Poniedziałek [16.01.2012, 09:25:22] • [IP: 84.175.134.**]

JEST PIĘKNA MARINA W ZACHODNIEJ CZĘŚCI ZALEWU SZCZECIŃSKIEGO PO NIEMIECKIEJ STRONIE I TO MY POWINNIŚMY ZROBIĆ SIĘ DLA NICH KONKURENCYJNI.LEPIEJ SUSZYĆ ŻAGLE NA BETONIE NIŻ NA TRAWIE ZANIECZYSZCZONEJ PSIMI ODCHODAMI. .

Bździągwa • Poniedziałek [16.01.2012, 09:24:30] • [IP: 31.63.222.**]

„Co bardziej krewcy uczestnicy zgromadzenia powinni zagrozić nawet, że jeśli raz jeszcze burmistrz i towarzyszący mu podnóżek świnoujskiego czegoś tam, z taką propozycją przyjadą, to mogą zostać wrzuceni do Świny i to niezależnie od pory roku.” - Żeglarze, walczcie o to, żeby było tak jak Wy chcecie, a nie jak jakaś baba, która nie ma pojęcia o niczym. Chociaż wiem, że Wy swoje, a ta urzędnicza swołocz i tak po swojemu z uporem maniaka. Kiedyś te tereny były zajeb⋆⋆te, do póki nie przypomniała sobie o nich banda cymbałów. ⊛≺ ⊛

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 08:56:08] • [IP: 178.238.249.**]

UWAGA na radnych PiS oni i tak zagłosują jak im koalicjant każę (SLD) teraz to mydlenie oczu.

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 08:52:56] • [IP: 80.245.190.**]

MIASTO DLA STARYCH NIEMCOW ! AGONIA MIASTA...

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 08:52:29] • [IP: 217.97.193.**]

16.01.2012, 08:45 a goście z innych krajów tez mają dbać o marinę bo maja jachty ?

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 08:45:06] • [IP: 92.42.114.***]

Po co tyle szumu kto ma jacht niech sam zadba o marine

Oglądasz 1-92 z 92
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 11.00 - Przejście na Plac Słowiański – zamknięcie ul. Armii Krajowej 11.15 - Plac Słowiański Uroczystości pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczypospolitej” z udziałem asysty honorowej, z udziałem władz administracyjnych i samorządowych, służb mundurowych, Orkiestry Wojskowej, pocztów sztandarowych, organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. 1) zajęcie miejsca przez asystę honorową, 2) uroczyste podniesienie Flagi Narodowej na maszt i odegranie Hymnu Państwowego, 3) Apel Pamięci, 4) wystąpienie okolicznościowe Prezydenta Miasta Świnoujście, 5) składanie wiązanek kwiatów przez delegacje pod pomnikiem, 6) koncert Orkiestry Wojskowej pieśni patriotycznych z okazji Święta Narodowego Trzeciego Maja, 7) wyprowadzenie pododdziału honorowego i pocztów sztandarowych, 8) zakończenie uroczystości. ■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■