POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [13.06.2014, 07:56:45] • Polska

Odpowiednia akustyka punktów handlowych: zadowolony klient, większe obroty

Odpowiednia akustyka punktów handlowych: zadowolony klient, większe obroty

fot. Organizator

Jak zwiększyć o 5-10 proc. wartość sprzedaży w sklepie? Julian Treasure, ekspert z dziedziny dźwięków podpowiada: poprawić akustykę punktu handlowego. To element, o którym handlowcy często zapominają. Najskuteczniejszą metodą poprawy akustyki jest montaż sufitu podwieszanego ze skalnej wełny mineralnej. Dlaczego? Bo sufit zajmuje jedną czwartą powierzchni pomieszczenia. A odpowiednia jego aranżacja pozwoli także stworzyć ciekawy design we wnętrzu.

Wielkie sieci handlowe i małe butiki od lat pracują nad tym, by zatrzymać klienta jak najdłużej w sklepie. Zgodnie z zasadą: im więcej czasu spędzi on w punkcie handlowym, tym więcej pieniędzy zostawi. Handlowcy sięgają więc po co raz bardziej wyszukane metody „umilenia” zakupów. Odpowiedni wystrój wnętrz i obsługa, czy specjalnie zaprojektowane ułożenie towarów to już standard.

Celem marek jest dziś zbliżenie się do konsumenta, stworzenie i utrzymanie trwałego śladu, stymulując wszystkie zmysły. Stąd w ostatnich latach coraz więcej uwagi poświęca się atmosferze miejsca. Klientów przyciąga się poprzez aromamarketing i muzykę. Niestety w większości przypadków muzyka zamiast przyciągać odstrasza klientów. Dlaczego? Bo jest za głośna, a wnętrza nie mają odpowiedniej akustyki. W efekcie po kilkunastu minutach zakupów klienci są zmęczeni dudniącymi dźwiękami i hałasem wokół. Jedyne o czym marzą to wyjść jak najszybciej z centrum handlowego. Jak więc uniknąć tej pułapki? I dlaczego zadbanie o odpowiednie warunki akustyczne jest taż ważne z punktu widzenia handlowców?

Zmiany konieczne w duże i mniejszych sklepach

W przypadku wielkopowierzchniowych galerii handlowych, mniejszych sklepów i butików akustyka istotna jest w każdym aspekcie. Nie chodzi tylko o wytłumienie hałasu. Równie ważny jest czas pogłosu. Im większy pogłos, czyli odbijanie dźwięków od twardych powierzchni, tym gorsze warunki akustyczne. Tymczasem w przestrzeniach handlowych znajdują się głównie twarde materiały jak szkło, kamień, gips, metal, drewno lub duże powierzchnie ścian. – Pochłanianie dźwięków i obniżenie czasu pogłosu wpływają na ogólny komfort przebywania w sklepie i zrozumienie mowy. A tym samym na lepszą jakość obsługi klient – wyjaśnia Mirosław Jucha, dyrektor marki Rockfon w Polsce.

W czasie zakupów doskonałe zrozumienie na linii klient - sprzedawca to już połowa sukcesu. Zachowania konsumenckie są dość łatwe do przewidzenia. Kupujący, który nie zrozumie tego co mówi sprzedawca, a dodatkowo będzie zirytowany i zmęczony hałasem panującym wokół, po prostu wychodzi ze sklepu.

Odpowiednia akustyka punktów handlowych: zadowolony klient, większe obroty

fot. Organizator

Sufit ze skalnej wełny – najlepsze rozwiązanie do każdej przestrzeni handlowej

Wystarczy spojrzeć do góry, by przekonać się, iż w sklepach sufity zajmują naprawdę dużą przestrzeń. Zapewniają komfort akustyczny, bezpieczeństwo. Coraz częściej są też nośnikami wizualnej identyfikacji marki i znaków towarowych. Odpowiedź na tak złożone wymagania nie jest łatwa.

Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej w przypadku galerii handlowych. To obiekty
o bardzo złożonej strukturze. Każdy punkt ma inne wymagania akustyczne i designerskie. Miejsca o dużej liczbie odwiedzin muszą posiadać wysokiej jakości akustykę, dla zapewnienia skuteczności komunikacji
w miłej atmosferze. Halę marketu zaprojektować trzeba inaczej niż poszczególne butiki i salony firmowe. Swoją specyfikę ma także część food court, główne ciągi komunikacyjne oraz strefy rozrywki. Wszędzie na pewno należy zadbać
o wyciszenie hałasu wokół.

Wybór materiałów wykończeniowych jest obecnie bardzo szeroki. Połączenie designu
i komfortu akustycznego staje się dużym wyzwaniem. Jednak najlepszym rozwiązaniem odpowiadającym na wszystkie złożone wymagania techniczne i wizualne jest montaż akustycznego sufitu podwieszanego wykonanego ze skalnej wełny mineralnej. Właściwość pochłaniania dźwięków przez wełnę skalną wynika z jej otwartej struktury, która hamuje ruch powietrza i rozprasza energię emitowaną przez źródło dźwięku. Takie sufity, m.in. marki Rockfon, posiadają doskonałe parametry w zakresie izolacji akustycznej, termicznej, odporności ogniowej i odporności na wilgoć. Wszystkie te normy potwierdzają liczne badania laboratoryjne i odpowiednie certyfikaty.

Producent zapewnia też bardzo bogaty wybór rozwiązań pod względem łatwości montażu, kolorystyki, tekstury, a także kształtów. Wybór odpowiedniego rodzaju sufitu należy uwzględnić już na etapie projektowania wnętrz sklepów i galerii. – Jednak montaż akustycznych modułów, by poprawić jakość obsługi klienta i wygląd sklepu, możliwa jest także w obiektach już istniejących – zaznacza Mirosław Jucha. I jak dodaje to już dzieje się w Polsce. - Właściciele sklepów i centrów handlowych starszej generacji dostrzegają konieczność zmian wynikającą z wymagań klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na asortyment, ale też na wygląd sklepu. Stąd mamy obecnie sporą falę remontów
i renowacji punktów handlowych – mówi.

Odpowiednia akustyka punktów handlowych: zadowolony klient, większe obroty

fot. Organizator

Design w parze w akustyką

Centra handlowe skupiają w jednym miejscu wszystko, czego poszukuje konsument. Przyjemność kupowania w miejscu specjalnie stworzonym do spełniania zachcianek potęgują emocje. Nic więc dziwnego, że właściciele obiektów handlowych wymagają od projektantów wnętrz kreatywności. W sklepie personalizacja wpływa na tworzenie więzi między marką, a jej klientami. Projekt architektoniczny jest dziś najważniejszym czynnikiem wpływającym na odnajdywanie przyjemności, może zadziwiać, zaskakiwać, ale i uspokajać. Desing stał się istotnym orężem w kreowaniu wizerunku brandu oraz w procesie sprzedaży. Pozwala tworzyć wnętrza uwodzące subtelnością, o oryginalnym i niepowtarzalnym charakterze. A długo bagatelizowany przez architektów sufit odzyskał właściwą rangę i stał się integralną częścią koncepcji aranżacji obiektów handlowych. – Stale wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, aby móc zaoferować projektantom maksymalną elastyczność. Dostarczamy im takie produkty, by w zależności od potrzeb mogli sprawić, że sufit „wtopi się w wystrój”, albo wręcz przeciwnie, będzie elementem bazowym pozwalającym na swobodę w kreatywności – mówi Mirosław Jucha z Rockfon.

W miejscach dedykowanych dla wymagających klientów oryginalność i wyjątkowość odgrywają wręcz najważniejszą rolę. Atmosfera spokoju i wyciszenia coraz częściej jest elementem szczególnie pożądanym w sklepach, w których poczucie luksusu uzależnione jest od dyskretnej, ale doskonałej akustyki. Taka przestrzeń jest wyjątkowa i unikalna, a sufit stanowi ważny element wystroju wpływając na zapewnienie komfortu.

Istotnym elementem wystroju, komfortu przebywania we wnętrzu, ale też kosztów eksploatacji punktu handlowego jest też oświetlenie. Poza oprawą elektryczną równie ważne bywa odbicie światła. Sufity Rockfon charakteryzuje wysoki współczynnik rozproszenia światła odbitego. Przyczynia się to do dobrego klimatu pomieszczeń, gdyż na suficie nie powstają męczące wzrok jasne plamy, które są uciążliwe dla osób przebywających we wnętrzu. A wysoki współczynnik odbicia światła nawet 87 proc. wpływa też na obniżenie kosztów energii elektrycznej obiekcie.


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Uwaga kierowcy! W nocy z 25 na 26 sierpnia oraz z 26 na 27 sierpnia 2025 r. w godzinach od 22:00 do 05:00 w tunelu w Świnoujściu wystąpią planowe ograniczenia w ruchu – będzie się on odbywał wahadłowo. Zmiany związane są z przeprowadzeniem prac doszczelniających realizowanych przez Głównego Wykonawcę w ramach gwarancji ■ Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą przedłużone do 4 października ■ WSA w Warszawie, po rozpatrzeniu skargi złożonej przez niemiecką organizację ekologiczną Lebensraum Vorpommern, wstrzymał decyzję środowiskową dla terminala kontenerowego w Świnoujściu. Choć decyzja sądu ma charakter tymczasowy, do czasu rozpatrzenia pozwu inwestycja została formalnie wstrzymana. Wyrok w tej sprawie ma zapaść 4 sierpnia ■ W ciągu dwóch miesięcy ponad osiem tysięcy mieszkańców Świnoujścia złożyło wnioski o świadczenie w ramach programu Bon Wyspiarza Seniora. To jednorazowa pomoc finansowa w wysokości 350 zł dla najstarszych mieszkańców miasta. Świadczenie wypłacane jest przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie. ■ Zabierzmy dowód lub paszport. Od poniedziałku 7 lipca na granicy z Niemcami będą obowiązywały czasowe kontrole. W województwie zachodniopomorskim funkcjonariusze Straży Granicznej wspierani przez żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej i Żandarmerię Wojskową będą prowadzić kontrole na 19 przejściach granicznych. Zmiany w zasadach ruchu granicznego przybliżyli podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Szczecinie wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wraz z zastępcą komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej kmdr SG Wojciechem Heninborchem. - Kontrole będą miały charakter selektywny - funkcjonariusz Straży Granicznej zdecyduje jaki samochód, czy osobę należy poddać kontroli. Pamiętajmy, że celem jest niedopuszczenie do przypadków nielegalnego przekraczania naszej zachodniej granicy w stronę Polski. Dlatego kontrole mają być prowadzone tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na przekraczanie granicy przez naszych mieszkańców, z których wielu pracuje po stronie niemieckiej oraz turystów odwiedzających nasz region – mówi wojewoda Adam Rudawski. Czasowe kontrole graniczne zostały wprowadzone na 30 dni, z możliwością ich przedłużenia ■