POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [16.10.2015, 21:19:03] • Świnoujście

Trwają szkolenia. Mieszkańcy wejdą na Karsibora I 21 października

Trwają szkolenia. Mieszkańcy wejdą na Karsibora I 21 października

fot. Sławomir Ryfczyński

Jeszcze w sobotę pracownicy Żeglugi Świnoujskiej będą się szkolić, jak obsługiwać Karsibór I. Niedawno sygnalizowano nam, że wyremontowany prom, delikatnie mówiąc… nie zachwyca. Jednostki broni Jerzy Barczak, dyrektor Żeglugi Świnoujskiej.

Porównano go już do Titanica. Ale czy słusznie? Dziś głos na temat wyremontowanego Karsibora I zabiera Jerzy Barczak, dyrektor Żeglugi Świnoujskiej.

- Prom „Karsibór-I”, który powrócił 9 października 2015 r. do Świnoujścia po przeprowadzonej modernizacji w MSR „Gryfia” S.A. w Szczecinie zarówno podczas przejścia do Świnoujścia jak i w trakcie szkolenia się załóg na przeprawie „Centrum” w Karsiborzu zachowuje się poprawnie i nie sprawia problemów szkolącym się załogom – twierdzi Jerzy Barczak.

Głównym przedmiotem remontu była wymiana układu napędowego promu - czytamy w przesłanym nam piśmie.- Wymianie ponadto uległ pulpit sterowniczy, położona została nowa nakładka asfaltowa na pokładzie głównym promu oraz terakota w przedziale pasażerskim. Prom został odnowiony poprzez położenie powłok malarskich na całej jego powierzchni.

Modernizację promu przeprowadziła Morska Stocznia Remontowa Gryfia ze Szczecina. Z uwagi na umieszczenie pędników azymutalnych napędzanych bezpośrednio silnikami /po 2 szt./ na dziobie i na rufie promu, niezbędnym było zlokalizowanie w tym rejonie kominów do odprowadzania spalin – wyjaśnia dyrektor.

To właśnie cztery kominy Karsibora I skojarzyły się pracownikom Żeglugi Świnoujskiej z brytyjskim transatlantykiem Titanic, którego historia zakończyła się, jak wiemy, tragicznie

- Wbrew cytowanym opiniom wyloty przewodów spalinowych zostały umieszczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w taki sposób, by wyeliminować zagrożenie zarówno dla pasażerów jak i załogi promu – odnosi się do zarzutów naszych informatorów o niedostatecznej widoczności, a w związku z tym także utrudnieniach w sterowaniu promem, Jerzy Barczak.

Jak informuje dyrektor, nadzór nad całością projektu sprawowali przedstawiciele Polskiego Rejestru Statków, którym to przepisom statek ten podlega, oraz wyznaczeni pracownicy armatora.

- Paliwo /olej napędowy- MGO/ jest takie samo jak dla pozostałych promów a do tego zużycie w stosunku do poprzedniego napędu powinno być niższe o ok. 30% lub więcej - odpiera kolejny zarzut Jerzy Barczak. - Będzie można to sprawdzić dopiero po kilkumiesięcznym okresie eksploatacji na przeprawie w różnych warunkach pogodowych. Poziom drgań i hałasu mierzony był zgodnie z obowiązującymi normami i wszystkie pomiary mieściły się w wartościach korzystniejszych od dopuszczalnych. Są one również niższe niż wartości występujące przed modernizacją.

To odpowiedź na zarzuty, że prom będzie spalał więcej paliwa i jest głośniejszy.

- Do dnia 17 października 2015 r. włącznie odbywa się szkolenie załóg. W związku z tym proponuję naocznie przekonać się o możliwościach tego promu – dodaje dyrektor. – Przedwczesne i niesprawdzone opinie „pracowników” Żeglugi na temat promu „Karsibór-I” są nierzetelne i nie najlepiej o nich świadczą, jeżeli faktycznie są to wypowiedzi pracowników. Przewidywane wejście promu „Karsibór I” na przeprawę „Centrum” w Karsiborzu planowane jest na dzień 21 października 2015 r. i dopiero wówczas w trakcie eksploatacji można będzie cokolwiek więcej powiedzieć na temat jego zalet i ewentualnych wad.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 22, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-22 z 22

Gość • Niedziela [18.10.2015, 10:45:22] • [IP: 80.245.188.***]

Niech Pan idzie dz Żeglugi i złoży podanie a potem należy czekać.Biorąc pod uwagę ilość zatrudnionych tam mechaników oraz panujące układy uzbroiłbym się w cierpliwość...

Gościu • Niedziela [18.10.2015, 03:07:24] • [IP: 92.7.149.**]

Jestem mechanikiem okrętowym z wieloletnim stażem. Chciałbym znaleźć prace na tutejszych promach, holownikach lub strażakach. Jak można zaaplikować o prace, gdzie, czy to przez agencje morskie, czy bezpośrednio można się starać o prace?? Strona internetowa Żeglugi Świnoujskiej jest bardzo uboga w informacje na ten temat. Proszę o podpowiedz jak wygląda rekrutacja... dziękuję

Gość • Sobota [17.10.2015, 16:31:13] • [IP: 79.186.187.***]

Kiedy podwyżki dla pracowników!! ?? Policjanci pielęgniarki nauczyciele urząd miasta dostali tylko co ci wożą caly motłoch uzeranie się z turystami z bezczelnymi Niemcami dostaje wielkie nic...

Gość • Sobota [17.10.2015, 15:01:11] • [IP: 95.129.228.***]

Emeryci Mundurowi i Cywilni jak chcą Pracowac to w Przyszłości trzeba zmienić Prawo i Emerytury będą Zawieszane na czas Pracy

Gość • Sobota [17.10.2015, 14:19:01] • [IP: 178.238.247.**]

Cokolwiek chcecie powiedziec o ŻŚ to jednak promy kursują sprawniej. załoga przestrzega zasad regulaminowych, reaguje na kolejki i td Choc raz warto pochwalic pracowników i dyrektora. Żeby jeszcze wyeliminowac wjazdy pojazdów t zw. uprzywilejowanych wjeżdżających bez sygnałów poza kolejką. Byłoby to wyrazem szacunku dla czekających w kolejce. Butę i arogancję t zw uprzywilejowanych należy wyplenic. Ale to już rola prezydenta i Rady Miasta.

Skasowana raz juz • Sobota [17.10.2015, 12:59:45] • [IP: 163.185.148.***]

Zadalam pytanie czy Pan durektor kiedys pracowal w AC systemy.Nie mozna zapytac?

Gość • Sobota [17.10.2015, 11:45:52] • [IP: 92.42.118.***]

To jest dzieło specjalistów : od opon i musztry wojskowej !! Biedne miasto !!

Gość • Sobota [17.10.2015, 09:34:24] • [IP: 88.156.235.***]

Komin jest z prawej burty, i masz odpowiedz gdzie dziob a gdzie rufa

SB • Sobota [17.10.2015, 09:30:22] • [IP: 80.245.189.***]

SZANOWNY PANIE CZY MY SWINOUJSCIANIE MUSIMY OGLĄDAĆ TO GÓWNO KTÓRE ZAWISŁO NAD BRAMKĄ WEJŚCIA NA PROM JAK I Z JEDNEJ TAK I DRUGIEJ STRONY NIE DOŚĆ ŻE UTRZYMUJEMY TO BAGNO Z WIEJSKIEJ 460 NIEROBÓW TO JESZCZE NARZUCA SIĘ NAM W PERFIDNY SPOSÓB OGLĄDANIE ORAZ PRZEKAZ NA KOGO WINNIŚMY GŁOSOWAĆ TO JEST KARY GODNE I WYSOCE NIEMORALNE ZDEJMIJCIE TO BADZIEWIE I ODDAJCIE JAKO CZYŚCIWO DO MASZYNY CHOCIAŻ NIE JESTEM PEWIEN CZY SIĘ I TAM NADAJE

Gość • Sobota [17.10.2015, 08:52:50] • [IP: 62.69.231.***]

07:14 - Musisz zobaczyć, z której strony wisi bandera - tam ma rufę.

Gość • Sobota [17.10.2015, 07:14:36] • [IP: 37.47.13.***]

z której strony jest dziób a z której rufa bo nie kumam może dyrektor wyjaśni

Gość • Sobota [17.10.2015, 07:08:47] • [IP: 95.129.224.**]

Pan dyrektor jak to zwykle bywa recytuje teorię, a jaki jest prom i ile zużywa paliwa to już jest wiadomo wystarczy zapytać załogę ale prawdopodobnie i tak się tego nie dowiemy gdyż ujawnienie publiczne niewygodnej dla decydentów prawdy skutkowałoby co najmniej utratą pracy i , , wilczym'' biletem,

Murzynhunter • Sobota [17.10.2015, 04:22:59] • [IP: 92.7.149.**]

Myślę, ze ktoś popełnił błąd w doborze pędników... Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem dla tego typu jednostek był by napęd Voith-Schneider. Proste, silne rozwiązanie jak w większości holowników na świecie. Dodatkowo przydał by się jeszcze jeden pokład, aby za jednym razem zabierać podwójna liczbę samochodów...

Gość • Sobota [17.10.2015, 03:51:57] • [IP: 163.185.148.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [16.10.2015, 23:58:48] • [IP: 79.184.19.**]

to on już się stał pełnomorski że trzeba załogi szkolić?? proponuje im wydać okrągłe książeczki żeglarskie! Az sie boje gdy wykopiecie tunel... zrobicie z nich górników pewnie! Never ending Story!

Gość • Piątek [16.10.2015, 23:45:13] • [IP: 80.245.179.***]

AGATOWSKA TO OK ALE BURAKI MUSZA BYC PRZETWAZANE:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

Gość • Piątek [16.10.2015, 23:11:42] • [IP: 62.69.231.***]

Każdy prom Karsibór będzie inny?

Gość • Piątek [16.10.2015, 22:50:36] • [IP: 92.42.118.***]

Dla niego jest dobrze, na każdego Karsibora oddzielny komplet części i podzespołów, oraz złogi na każdego Karsibora, bez możliwości zamiany, bo nie potrafią obsługiwać, na każdym inny napęd. Oto jest oszczędność, unifikacja jest im nieznana, ale to tylko pieniądze publiczne. To wynik braku kompetencji.

Gość • Piątek [16.10.2015, 22:37:28] • [IP: 92.42.116.**]

Baner Agatowskiej nie mógł zawisnąć gdzie indziej jak na terenie Żeglugi. To jej obszar wpływów.

Gość • Piątek [16.10.2015, 22:32:22] • [IP: 92.241.200.**]

ręce opadaja.załogi beda sie szkolic na promie na którym pewnie dłuzszy czas pływali.no bo jeden komin czy dwa jest wiecej!pewnie beda spaliny wachac na szkoleniach z którego leci!albo wc zamienione z trójkata na kółko a było inaczej przed remontem!no ale to budzetówka!

Gość • Piątek [16.10.2015, 21:58:26] • [IP: 95.129.226.***]

Uwaga na karsiborzu grasuje mężczyzna ubrany na roboczo w pomarańczowych ubraniach, wiek ok 36 lat zaczepia pijany mieszkańców Karsiborza. Rodzina dostała sygnał ale nic sobie z tego nie robi . . pseudonim Tomas

Gość • Piątek [16.10.2015, 21:25:47] • [IP: 80.245.182.**]

DLACZEGO NIE MA BIELIKA NIGDY O 16:20 ??!! CAŁY CZAS ODBIJA WCZESNIEJ I LUDZIE STOJA DODATKOWO 20 MINUT ZMUSZENI OGLADAC WIELKI BANER AGATOWSKIEJ PRZED PROMAMI. KTO ZARZADZA W TYM BALAGANIE, ZROBCIE COS BO WLADZA SIE SKONCZY!

Oglądasz 1-22 z 22
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W dniach 30 i 31 lipca 2025 roku kierowcy w Świnoujściu muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu. Na ulicy Toruńskiej – na odcinku od skrzyżowania z ul. Gdańską do ul. Grudziądzkiej – zostanie całkowicie wstrzymany przejazd pojazdów. Powodem zmian są prace związane z montażem antenowej konstrukcji wsporczej, które prowadzi firma TILT Sp. z o.o. Na czas robót obowiązywać będą objazdy wyznaczone sąsiednimi ulicami. Służby apelują o zachowanie ostrożności oraz przestrzeganie tymczasowego oznakowania. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy ■ Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu informuje, że w dniu 27 lipca 2025 r. wprowadzony został tymczasowy zakaz kąpieli na kąpielisku morskim „Świnoujście – Przytór”. Powodem decyzji jest stwierdzony podczas kontroli zakwit sinic, który powoduje, że woda nie nadaje się do kąpieli. ■ WSA w Warszawie, po rozpatrzeniu skargi złożonej przez niemiecką organizację ekologiczną Lebensraum Vorpommern, wstrzymał decyzję środowiskową dla terminala kontenerowego w Świnoujściu. Choć decyzja sądu ma charakter tymczasowy, do czasu rozpatrzenia pozwu inwestycja została formalnie wstrzymana. Wyrok w tej sprawie ma zapaść 4 sierpnia ■ W ciągu dwóch miesięcy ponad osiem tysięcy mieszkańców Świnoujścia złożyło wnioski o świadczenie w ramach programu Bon Wyspiarza Seniora. To jednorazowa pomoc finansowa w wysokości 350 zł dla najstarszych mieszkańców miasta. Świadczenie wypłacane jest przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie. ■ Zabierzmy dowód lub paszport. Od poniedziałku 7 lipca na granicy z Niemcami będą obowiązywały czasowe kontrole. W województwie zachodniopomorskim funkcjonariusze Straży Granicznej wspierani przez żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej i Żandarmerię Wojskową będą prowadzić kontrole na 19 przejściach granicznych. Zmiany w zasadach ruchu granicznego przybliżyli podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Szczecinie wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wraz z zastępcą komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej kmdr SG Wojciechem Heninborchem. - Kontrole będą miały charakter selektywny - funkcjonariusz Straży Granicznej zdecyduje jaki samochód, czy osobę należy poddać kontroli. Pamiętajmy, że celem jest niedopuszczenie do przypadków nielegalnego przekraczania naszej zachodniej granicy w stronę Polski. Dlatego kontrole mają być prowadzone tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na przekraczanie granicy przez naszych mieszkańców, z których wielu pracuje po stronie niemieckiej oraz turystów odwiedzających nasz region – mówi wojewoda Adam Rudawski. Czasowe kontrole graniczne zostały wprowadzone na 30 dni, z możliwością ich przedłużenia ■