POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [26.10.2016, 19:40:26] • Świnoujście

Gorąca dyskusja na Komisji Gospodarki i Budżetu Miasta. Radni przyjęli wniosek o nie wypracowaniu opinii w sprawie poszerzenia granic portu. Zobacz film!

Gorąca dyskusja na Komisji Gospodarki i Budżetu Miasta. Radni przyjęli wniosek o nie wypracowaniu opinii w sprawie poszerzenia granic portu. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Komisja Gospodarki i Budżetu Miasta nie zaopiniowała projektu uchwały w sprawie poszerzenia granic świnoujskiego portu, jaki wpłynął do Biura Rady Miasta z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Świnoujscy radni jednogłośnie zdecydowali o nie wydawaniu opinii w tej sprawie.



Gorąca dyskusja toczyła się między przedstawicielami Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Markiem Trojnarem i Maciejem Adamkiewiczem a świnoujskimi radnymi.

Radni próbowali dociec, dlaczego port chce poszerzenia swoich granic oraz jakie ewentualne inwestycje tam planuje.

Gorąca dyskusja na Komisji Gospodarki i Budżetu Miasta. Radni przyjęli wniosek o nie wypracowaniu opinii w sprawie poszerzenia granic portu. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Przedstawiciele ZMPSiŚ tak tłumaczyli swoją decyzję:

- Jeżeli nie chcemy przegrać walki z portami w Gdańsku, czy w Gdyni i znaleźć się na marginesie portów polskich to musimy podejmować pewne działania, po to żeby zabezpieczyć rozwój portów w Szczecinie i Świnoujściu. Jeżeli nie będziemy się rozwijać, inwestować, wprowadzać nowych ładunków i inwestorów to będziemy przegrywać z konkurencją. Okaże się, że nasze porty przeładowują 10 czy 20 % tego co przeładowują polskie porty- mówił Marek Trojnar, szef biura strategii i rozwoju portu.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poszerzenie swoich granic motywuje między innymi potrzebą pozyskania nowych gruntów.

- W Świnoujściu zaczyna nam brakować terenów, jeżeli popatrzymy na port wewnętrzny to zobaczymy, że tam nie ma miejsca. Lokowanie jakichkolwiek inwestycji w porcie wewnętrznym nie ma sensu bo są zbyt blisko centrum miasta i uzdrowiska. Jeżeli chcemy już coś robić, to chcemy to robić jak najdalej od centrum. Te granice, które ustaliliśmy są dosyć duże, ale chcielibyśmy je ustalić na najbliższe 50 czy 80 lat. Tak, aby już do tej sprawy nie wracać. Żeby nie okazało się, że Zarząd Portów, co dwa trzy lata będzie występował do miasta o powiększenie granic- wyjaśniał Marek Trojnar.

Przedstawiciele ZMPSiŚ zapewniali, że po zmianie granic portu jest jeszcze daleka droga do jakichkolwiek inwestycji na tym terenie.

- Chcemy mieć zabezpieczenie. To, że zmieniamy granice, nie oznacza wcale, że zaraz powstaną tam jakieś inwestycje. Jeżeli w ogóle powstanie port kontenerowy, to nie zajmie on tego terenu o którym mówimy. To jest docelowy rozwój portu. To, że ustalimy granice portu morskiego to nic to nie zmieni. Dalej tam będzie plaża, przez 20 czy 30 lat mieszkańcy będą mogli z niej korzystać. Na razie jeszcze nic nie budujemy. Zlecamy pewne dokumenty, lada dzień będzie ogłoszony przetarg na wykonanie koncepcji stamtąd się dopiero dowiemy jak terminal będzie wyglądał, o ile w ogóle powstanie. Zmiana granic portu ma na celu zabezpieczenie terenów, żeby mogły być one w przyszłości wykorzystane przez port, tak żeby nie mogła tego kupić np. osoba prywatna - tłumaczył Marek Trojnar.

Świnoujscy radni mieli w tej sprawie jednak sporo wątpliwości. Dariusz Śliwiński zwrócił uwagę, że we wniosku ZMPSiŚ przedstawiono jakie korzyści z tytułu poszerzenia granic portu morskiego będzie miał właśnie Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, a zdecydowanie zabrakło informacji na temat korzyści, jakie z tego tytułu miałoby miasto oraz mieszkańcy Świnoujścia.

Gorąca dyskusja na Komisji Gospodarki i Budżetu Miasta. Radni przyjęli wniosek o nie wypracowaniu opinii w sprawie poszerzenia granic portu. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

- Oczekuję od Państwa informacji uzupełniające ten wniosek, aby określała wstępny poziom inwestycji, jakie będzie miała ona ewentualne skutki społeczne, skutki dla środowiska, obciążenie hałasem komunikacyjnym czy przemysłowym oraz jakie pociągnie za sobą skutki finansowe. Gdzie jest w tym wszystkim interes mieszkańców i gminy? W państwa wniosku nie odnajduję nic na temat interesu mieszkańców oraz interesu miasta Świnoujście - stwierdził radny Śliwiński.

Gorąca dyskusja na Komisji Gospodarki i Budżetu Miasta. Radni przyjęli wniosek o nie wypracowaniu opinii w sprawie poszerzenia granic portu. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Na brak konkretnych planów ZMPSiŚ zwróciła uwagę przewodnicząca Rady Miasta, Joanna Agatowska.

- Reprezentuje Pan dzisiaj firmę, która w sposób bardzo zapobiegliwy podjęła zamiar wystąpienia do naszego miasta o zabezpieczenie terenów bardzo daleko na przyszłość nie mając tak naprawdę na dzień dzisiejszy sprecyzowanych planów. Dlaczego my, jako miasto będziemy musieli się poświecić temu, aby region mógł się rozwijać? Jakie rekompensaty by z tego wynikały? - pytała Joanna Agatowska.

Gorąca dyskusja na Komisji Gospodarki i Budżetu Miasta. Radni przyjęli wniosek o nie wypracowaniu opinii w sprawie poszerzenia granic portu. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

źródło: www.iswinoujscie.plRadny Stanisław Bartkowiak wytykał wady projektu uchwały.

- Pani prezydent chyba przez pomyłkę w swoim wniosku, w ostatnim zdaniu ujęła w ten sposób, że opinia zawarta w uchwale stanowi odpowiedź. Tu nie ma żadnej opinii. Prezydent nie wyraził swojej opinii. To jest jedna z wad projektu uchwały. Jeżeli nie chcemy złamać statutu miasta to powinnyśmy stwierdzić, że ta uchwała jest nieprawidłowo przygotowana- mówił radny Bartkowiak.

Radny SLD stwierdził, że radni są zobowiązani brać pod uwagę koszty społeczne, finansowe i gospodarcze związane z funkcjonowaniem miasta.

- Pozbierajmy opinię od miast, w których znajdują się takie terminale kontenerowe, np. Gdynia, Gdańsk. Zobaczcie co tam się dzieje. Tyle pretensji mieszkańców na hałas, który dochodzi z terminalów kontenerowych jest po prostu przerażający- mówił Stanisław Bartkowiak.

Ostatecznie radni jednogłośnie przyjęli wniosek o nie wypracowaniu opinii w sprawie projektu zmian granic portu morskiego.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 37, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-37 z 37

Gość • Niedziela [12.02.2017, 18:15:36] • [IP: 62.69.252.***]

po i grupa morska totalna porazka!

Gość • Czwartek [27.10.2016, 22:30:01] • [IP: 193.15.16.*]

Brak takich inwestycji to miejsce na inne inwestycje a miasta kompletnie zyja bez portow i zyja

Gość • Czwartek [27.10.2016, 16:56:24] • [IP: 92.42.117.***]

Brak dodatkowych inwestycji dla miasta, to miasto skazane na zagładę,

Gość • Czwartek [27.10.2016, 14:00:52] • [IP: 79.184.161.**]

i ten specjalista ds. morskich...

Gość • Czwartek [27.10.2016, 13:48:07] • [IP: 178.238.249.**]

IP 234*** wypad do parku wolińskiego jak szukasz takich doznań.

Gość • Czwartek [27.10.2016, 11:08:57] • [IP: 80.245.186.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

AGENDA 21 • Czwartek [27.10.2016, 10:37:30] • [IP: 79.188.222.**]

Kto jest ruskim i niemieckim pachołkiem ten jest przeciwny budowie terminala.

Gość • Czwartek [27.10.2016, 10:26:06] • [IP: 95.129.224.**]

co niektórzy nie rozumieją że nie opłaca się rozbudować portu w szczecinie ze względu na zanurzenie więc port jak już to tylko na plaży

Gość • Czwartek [27.10.2016, 10:07:34] • [IP: 88.156.234.***]

Odgłosy z terminalu będą takie: śpiew ptaków, szum listowia, zapach poszycia leśnego i woń żywicy.

Gość • Czwartek [27.10.2016, 10:04:58] • [IP: 46.215.180.***]

oddamy teren DLA PORTU TO NIE BEDZIE PODATKOW I W TYM CALA PRAWDA LEZY CHCA NAS WYROLOWAC NA SZARO JAK ZWYKLE

Gość • Czwartek [27.10.2016, 09:33:37] • [IP: 77.88.191.**]

Wielu radnych miało szansę ocalić Odrę. Wówczas też popisali się swoją wiedzą z gospodarki morskiej. Teraz chcą uwalić projekt rozwoju portu. PAMIETAJCIE O ODRZE.

Gość • Czwartek [27.10.2016, 08:33:33] • [IP: 79.140.194.**]

SLD szuka glosow na nastepne wybpry !! Nie dajcie sie ludzie nabierac na " czerwona" oblude. Przed Swinoujsciem stoi szansa rozwoju I to trzeba wykorzystac. Zobaczcie jak PO przez 8 lat rzadow pomoglo dla Trojmiasta !!

Gość • Czwartek [27.10.2016, 08:15:09] • [IP: 89.66.156.***]

co na to radny dyspozytor?

Gość • Czwartek [27.10.2016, 07:14:20] • [IP: 62.69.203.***]

Zabrać działki na Wydrzanach i budować terminal.Bliskość do Niemiec będzie dużym atutem.Można też sprzedać ten teren pod śmierdzącą fabrykę w której na pewno nasi mieszkańcy będą mieli prace.Czy nie jest to super pomysł.Co wszyscy chętni z lewobrzeża na terminal powiecie.Super pomysł ?

Gość • Czwartek [27.10.2016, 06:34:12] • [IP: 31.0.38.**]

Inwestycja w przemysł po pierwsze! Nie chcę aby moje dzieci pracowały u Niemca.

Gość • Czwartek [27.10.2016, 04:51:50] • [IP: 178.17.171.**]

ludzie w okularach to wg psychosomatyki ludzie lękliwi ktore posiadają lęki albo przed przyszłością dlatego są krótkowidzami albo lęki na temat dnia dzisiejszego a więc są daleko widzami, wg carla junga i teorii pracy z wlasnym cieniem nalezy z lękami sie skonfrontować oraz głęboko oddychać a pojawi sie ponownie spokoj wewnetrzny, takze nabyty genetycznie czy rodzinnie, moim memesis bedzie skok na bungee ktory na sama mysl powoduje strach i drzenie w nogach dlatego mam gesta krew co ukazuje kazde badanie kropli krwi jakie przeszedlem i jakie polecam gdyz zadna medycyna tego nie uzywa a szkoda bo wszystko widac, jest to juz w szczecinie i tak dalej, takza lalbavita warszawa dlatego polecam okularnikom to nie beda tak mieszac i kombinowac z prawem tylko dadzą ludziom wolnosc wyboru a pieniadze w tych czasach poprostu juz sie drukuje czy wpisuje w komputerze kto ile ma stają się wartoscią umowną to niech nas tu nie straszą pracą jej brakiem oraz tymi chorymi inwestycjami w NAJPIEKNIEJSZYCH REJONACH POLSKI!!

Gość • Czwartek [27.10.2016, 01:26:01] • [IP: 77.88.191.**]

Radny Teterycz woli aby miejsca pracy poszly do Szczecina. Brawo.

Gość • Środa [26.10.2016, 23:52:23] • [IP: 93.94.190.***]

Portu takiego jak z lat 90-tych już nie ma !! Na komisji pojawili się przedstawiciele Zarządu Morskich Portów SZCZECIN i Świnoujście, celowo napisane z dużej litery. Zarząd ZMPSZiŚ ma siedzibę w Szczecinie i myśli o korzyściach dla Szczecina a nie Świnoujścia.W swinoujsciu jest zaś OT Świnoujście i nie jest to skrót od Oddziału Terenowego a od OT Logistic. Panowie sprytnie używają nazwy port, by niezorientowani mieli na myśli nieistniejący Port Handlowy Ś-cie. Majątek tego starego portu to teraz majątek OT a Zarzad Portów to chyba tylko już grunt ma. Lokomotywy, sprzęt przeładunkowy to własność OT a nie byłego portu. Za usługi pobiera opłatę OT, jest na stronie OT Ś-cie cennik a Szczecin dostaje od nich jakąś część. Jak sie majątek portu w Ś-ciu sprzedało, to szukają teraz na czym można by zarobić i sprzedać kolejnej spółce teraz od kontenerów, a potem wyciągnąć rece po kolejne tereny. Byli portowcy wiedzą zapewne wiecej niż piszący a nie zwiazany z bylym portem mieszkaniec.

Gość • Środa [26.10.2016, 23:50:51] • [IP: 95.129.224.***]

chłopino 22:43:40] • [IP: 62.69.231 masz absolutną racje:" Warszawka może opinie miasta olać ciepłym mocze bez względu na to czy i jakie one będą." . To wobec tego rada miasta nie powinna ryczeć, że nie zgadza się na zabranie pieniędzy z gazosyfu? Nie powinna swego protestu nagłośnić w mediach? Pomogłoby lub nie ale coś by zrobili. A nie podjęcie uchwały to taka dupokrytka dla świnoujskich debili którzy niczego nie rozumieją, którzy pogrobowca socjalizmu wybrali 4 razy i wybierają radnych którzy są tak naprawdę prostytutkami bo za dietę zrobią każde świnstwo. I o tym był mój pierwszy post. Przypomnij sobie lekcje w szkole podstawowej gdzie uczono cię czytania z zrozumieniem i jeszcze raz ten post przeczytaj.

Gość • Środa [26.10.2016, 22:43:40] • [IP: 62.69.231.***]

Gość • Środa [26.10.2016, 21:04:40] • [IP: 95.129.224.***] ----> jesteś w błędzie i rzygasz niewiedzą pod kątem obowiązujących regulacji prawnych i procedur w tym zakresie. Na więcej komentarza szkoda czasu. A już tak na marginesie i edukacyjnie. Warszawka może opinie miasta olać ciepłym mocze bez względu na to czy i jakie one będą.

Gość • Środa [26.10.2016, 22:37:26] • [IP: 62.69.203.***]

Ten okularnik niech nie bajeruje, jesteście kłamczuchy już nikt Wam nie wierży w te obiecanki jak nam bedzie wspaniale, ile korzysci, gazoport już nas pięknie załatwił tak że okolarnikowi podziękujemy i niech robi wyjazd z pięknego Swinoujscia.spaduwa do Szczecina.

Gość • Środa [26.10.2016, 22:25:38] • [IP: 37.7.40.***]

SLD jak zwykle blokuje rozwój miasta.

wyspiarz • Środa [26.10.2016, 22:17:32] • [IP: 92.42.116.***]

Miasto będzie miało takie KORZYŚCI jak dał miastu GAZOPORT.

Gość • Środa [26.10.2016, 22:07:33] • [IP: 77.112.122.**]

SLD jak zwykle blokuje rozwój miasta.

Gość • Środa [26.10.2016, 21:21:08] • [IP: 37.220.35.***]

nie sprzedawac sie tanio tam, nie dawac sie mamic bajerom, nie chcemy pracowac w portach i stoczniach, lepiej w hotelach, caly swiat bedzie przyjezdzal, aron jasnowidz youtube

AGENDA 21 • Środa [26.10.2016, 21:20:01] • [IP: 164.127.143.***]

Budować ten terminal i tyle

Gość • Środa [26.10.2016, 21:04:40] • [IP: 95.129.224.***]

A to fasola razem z radnymi niezaradnymi wymyślili se dupokrytke. Nie wydadzą opinii! Tą uchwałą o niewydawaniu opinii dali dupy warszawce na całej linii. Skoro nie wydali, znaczy, że się zgadzają! Znaczy pieniędzy z gazosyfu nie chcą! Terminal też im pasi. A podczas wyborów będą beczeć, że przecież byli przeciwni, a piniądze to oni chcieli, że nie wydali opinii bo chcieli jeszcze studiować i badać. A tu warszawka wycięła numer i rozszerzyła granice bez ich opinii, że ta warszawka to postąpiła nieeytycznie, że one tą opinie to by wydali, oczywiście negatywną tak jak chceli wyborcy. No i te matoły świnoujskie pewnie uwierzą tym gołodupcom których każdy dyma jak chce i wybiorą na następną kadencje. A ci za 2 tysiaki miesięcznie będą dalej radośnie dawali dupy każdemu który zechce ich wydymać.

Gość • Środa [26.10.2016, 20:54:06] • [IP: 92.42.118.*]

No i dobrze.

SKS • Środa [26.10.2016, 20:49:06] • [IP: 94.254.129.***]

Na tunel, PiSowskie dziady nie mają pieniędzy a będą poszerzać granice portu HAHAHAHAHAHA To jest tak jak z tym 500+

Gość • Środa [26.10.2016, 20:45:09] • [IP: 95.129.225.**]

Najpierw chcieli zabrać 50% podatku z LNG a jak się nie dało to próbuja inaczej. Jak dla mnie rozszerzenie tych granic portu grozi realną utratą ogromnych pieniędzy z podatku od LNG dla miasta dlatego zdecydowanie popieram to co robią radni!

Gość • Środa [26.10.2016, 20:36:09] • [IP: 92.42.118.**]

Smutne, ktoś chce rozwijać to miasto, bez udziału miasta, po to żeby miasto podnosiło swoje znaczenie w kraju i w Europie, po to, żeby mieszkańcy mieli więcej miejsc pracy, a tu nagle mówi pewna gromada , że towarzysze nienada. Lokalizacja super, daleko od miasta i najbliższych wsi, a tu nagle mówią, że im to wisi. Tak jest zapewne w ich odczuciu, ale niech wezmą pod uwagę, że życie bez nich będzie się dalej toczyło, że społeczeństwo składa się z dzieci, młodzieży, ludzi w wieku produkcyjnym i emerytów. Dla tych trzech pierwszych grup należy budować nowe aktywności na terenach dotychczas niezagospodarowanych.

Gość • Środa [26.10.2016, 20:35:08] • [IP: 94.254.129.***]

Dopóty dopóki gazownia im. lecha kaczyńskiego nie będzie płaciła czterech milionów/miesięcznie należnych podatków naszemu miastu, MÓWIĘ NIE poszerzeniu granic portu!!

RP • Środa [26.10.2016, 20:33:36] • [IP: 80.245.178.**]

Juz te gadki były z gazoportem, szybko bo Gdańsk nas ubiegnie, i co, nic nie ugraliśmy.

Gość • Środa [26.10.2016, 20:31:00] • [IP: 82.174.234.**]

To jest smieszne.juz dawno dawno temu zostalo wymyslone ze prawobrzeze ma byc przemyslowe a lewobrzeze mieszkalno turystyczne.a nasze nieudolne wladze tworza takie twory jak mulnik przemyslowy na lewobrzezu i mieszkania i niezadowolonych z chalasu mieszkancow na prawo.

Gość • Środa [26.10.2016, 20:30:24] • [IP: 188.146.78.***]

Port niech zrobi porządek z samym sobą, bo bałagan tam mają nieziemski. A organizacja pracy leży i kwiczeć nie ma siły.

Gość • Środa [26.10.2016, 20:16:56] • [IP: 5.172.233.**]

Brawo Radni, Brawo Pani Agatowska, Pani Agatowska Na Prezydenta

Gość • Środa [26.10.2016, 19:51:40] • [IP: 92.42.118.***]

Brawo wszyscy radni. Tak trzymać. Żeby się nie okazało, że port potem przekaże ten teren do innej spółki i będzie tak jak teraz z OTL.

Oglądasz 1-37 z 37
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■