POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [22.02.2017, 10:06:38] • Świnoujście

Port nie rezygnuje z koncepcji

Port nie rezygnuje z koncepcji

fot. Organizator

Fachowcy oceniają koszt tej inwestycji na około 2 miliardów złotych. Za taką kwotę, na wschód od gazo portu powstać ma potężny pirs kolejnego falochronu. Podobnie jak w przypadku gazowców, także kontenerowce nie będą wpływały do wewnętrznych nabrzeży portu. Obsługiwane będą przy nabrzeżu z daleka od brzegu. Kontenery nie będą składowane na lądzie. Nabrzeża zewnętrznego portu będą wystarczająco szerokie by zapewnić składowanie kontenerów. Stąd będą ładowane na statek albo transportowane na brzeg do bocznicy kolejowej lub na platformy TiR.

Przy maksymalnym natężeniu przeładunku terminal mógłby obsłużyć do miliona kontenerów. Gdyby tę liczbę miały transportować jedynie ciężarówki to musiałoby ich przyjeżdżać i wyjeżdżać ok. osiemset dziennie. Wiadomo jednak, że dystrybucja kontenerów będzie rozłożona także na inne środki transportu. Znaczną część zabierze kolej, a kolejną-barki.

To wszystko stanie się możliwe jeśli Rada Miasta zmieni swój stosunek do tej inwestycji. Jeszcze przed głosowaniem, obecny podczas obrad Marek Trojnar z biura rozwoju portów powiedział, że zarząd przyjmie z pokorą każdą decyzję radnych co nie oznacza, że zrezygnuje z prac studyjnych nad tym projektem. To jedynie słuszna decyzja jeśli chcemy pozostać liczącym się graczem na bałtyckim rynku przeładunków.
Marek Trojnar z Biura Rozwoju Zarządu Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia przyjechał do Świnoujścia by przysłuchiwać się dyskusji na temat koncepcji terminala kontenerowego. Możemy być pewni, że z tej koncepcji port nie zrezygnuje bo jest zbyt ważna dla rozwoju firmy i całego regionu. I daje nam realną szansę na konkurowanie z portami Trójmiasta, które już dawno postawiły na przeładunek kontenerów.

Środkowa Europa, czyli Polska, Czechy, Słowacja i Węgry mają wielki potencjał na stały wzrost gospodarczy, który będzie dalej napędzał przewozy kontenerowe – tłumaczyła Agnieszka Kubaszewska-Monik z Seago Line, jednej z firm uczestniczących w konferencji Transport Week. Wiosną 2016 roku specjaliści z wielu krajów spotkali się w Gdańsku by rozmawiać o najważniejszych problemach związanym z transportem i obrotem portowo-morskim. Mogłoby się wydawać, że konferencja, zorganizowana w momencie gdy armatorzy wyraźnie już odczuwali skutki kryzysu także w przewozach drobnicy, dostarczy argumentów przemawiających raczej przeciw rozbudowie terminali. Okazało się jednak, że mimo przejściowego załamania światowi potentaci wciąż upatrują w tym segmencie przyszłość przeładunków. Stąd też znaczenie prezentacji przygotowanej przez DCT Gdańsk (Gdański Terminal Głębokowodny).

Już podczas obrad tej konferencji dało się słyszeć opinie o konieczności rozbudowy infrastruktury przeładunkowej do obsługi kontenerów także w innych portach polskich. Gospodarze konferencji, z oczywistych względów tego wątku nie propagowali. Ale w interesie portów zachodniego wybrzeża jest oczywistym staranie o taką inwestycję. I choć na projekt budowlany przyjdzie nam jeszcze zaczekać to spoglądając na załączony obraz już dziś możemy wyobrazić sobie wizję terminalu kontenerowego w Świnoujściu.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 104, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 104

Gość • Piątek [24.02.2017, 18:04:45] • [IP: 80.213.120.***]

Po pierwsze - jeżeli ma być to inwestycja komercyjna budowana przez chińczyków, to najpewniej zaangażowany jest w to przewoźnik (na obrazku MAERSK) i na pewno wykonał tudium opłacalności projektu, więc o to bym się nie martwił. Po drugie -miasto po jednej stronie może się rozwijać jako turystyczne, a po drugiej jako przemysłowe. Przykład? Trójmiasto. Po trzecie - Port kontenerowy zagwarantuje olbrzymią ilośc miejsc pracy w firmach obok (bocznice, magazyny, pakowalnie itd), co może w końcu ściągnie do miasta młodych ludzi, lub po prostu ich zatrzyma, bo duże firmy gwarantują możliwości rozwoju i awansu i godziwej zapłaty za wykształcenie. Wten sposób nasze absolwentki i absolwenci nie musieliby stać w DDR na zmywaku lub podcierać niemcom upy za 1000 euro. Miasto wymiera., a o ruch na drogach bym się nie martwił, bo codziennie z promów do szwecji zjeżdża min 500 tirów i jakoś żyjemy, tym bardziej, że m.in. dzięki tej inwestycji zostanie dokończona S3. Pozdrawiam ciemnotę i lokalne zacofanie.

Gość • Czwartek [23.02.2017, 23:52:11] • [IP: 62.69.203.**]

NIE U NAS NA WYSPIE! NIE NISZCZMY JEJ! NIE NISZCZMY NAS I NASZEGO POTOMSTWA. CZY KTOŚ POMYŚLAŁ O ZANIECZYSZCZENIU POWIETRZA? TYLE TIRÓW, SMOGU! MY MIESZKAŃCY NIC NA TYM NIE ZYSKAMY.

Gość • Czwartek [23.02.2017, 19:11:14] • [IP: 92.42.114.**]

A do czech czy słowacji nie można zawieść kontenerów drogą wodną?

Gość • Czwartek [23.02.2017, 18:12:06] • [IP: 92.42.116.**]

Do Gość • Czwartek [23.02.2017, 16:53:16 Chciałeś powiedzieć miliardy TIRÓW i cztery PORTY. Co za bełkot! :-))

Gość • Czwartek [23.02.2017, 16:53:16] • [IP: 37.248.154.***]

No to tym portem urządzą nas na cacy !!Nigdzie ze Świnoujścia nie wyjedziemy i będziemy mieszkać jak w obozie bo tysiące tirów będą blokowały jedyny most jaki łączy nas ze stałym lądem a wreszcie i ten most nie wytrzyma takich obciążeń i po co nam TUNEL!!Trzeba wysiedlić wszystkich mieszkańców/tak jak pod budowę I Portu/ i wtedy niszczyć wszystko co żyje - bo przecież nie da się normalnie żyć w sąsiedztwie trzech portów!!

Gość • Czwartek [23.02.2017, 16:31:14] • [IP: 82.20.219.***]

Trzeba sie zastanowic czy Swinoujscie ma byc miastem turytycznym, czy przemyslowym?? Bo nie moze byc jednym i drugim !! Moim zdaniem turystycznym.

Gość • Czwartek [23.02.2017, 13:00:45] • [IP: 178.238.252.***]

, 02:48:09 gdyby postawić tam wesołe miasteczko te byś protestował płakał nad piaskiem wiec po co ta mowa. i to wcale nie jest zły pomysł tylko zaraz znalazłby się matematyk który obliczy ile będzie wyciętych drzew.

Gość • Czwartek [23.02.2017, 02:48:09] • [IP: 80.245.177.***]

postawicie tam na takiej platformie wesole miasteczko, rollercoastery, caly berlin przyjedzie, a pracy oraz kasy bedzie full, pootwieracie se kebaby, budki, sklepiki, nie bedziecie musieli byc robolami, dla mnie to co na zdjeci, zadna atrakcja

Gość • Środa [22.02.2017, 23:58:58] • [IP: 93.94.190.***]

Smutne jest to, że zwolennicy budowy terminala zrozumieją swój błąd dopiero jak będzie za późno. Marna satysfakcja dla nas - przeciwników.

Gość • Środa [22.02.2017, 22:46:43] • [IP: 94.254.237.**]

Taka inwestycja powinna powstać jak najszybciej.

kris • Środa [22.02.2017, 21:04:30] • [IP: 80.245.180.***]

Zaangażujcie Kijowskiego on wszystko oprotestuje. Zróbcie składkę i jazda. Mateusz wszystko załatwi. Można jeszcze PO nająć niech zablokują plażę. Rotacyjnie oczywiście. W lato zrobią to nawet Tuzy z Nowoczesnej. Po co na Maderę wyjeżdżać?

Gość • Środa [22.02.2017, 21:01:12] • [IP: 92.42.118.**]

Ładnie wygląda , kiedy ruszą prace ?

Gość • Środa [22.02.2017, 20:38:21] • [IP: 62.69.231.***]

Jestem przeciwko budowie tego terminala.

Gość • Środa [22.02.2017, 20:36:19] • [IP: 197.235.177.**]

3 miesiące sezonu a oni się o plaże martwią z czego może 2 tygodnie dobrej pogody Ja się kapalem w morzu chyba 8 lat temu i zmarzlem

Gość • Środa [22.02.2017, 20:27:00] • [IP: 88.156.235.**]

Co za prymitywna propaganda. ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ KONTENERÓW OK. 66% to ładunki z Dalekiego Wschodu. Węgry, Słowacja, Czechy, Austria a nawet Polska korzystają już z portu Koper w Chorwacji skąd koleją kontenery dojeżdżają do terminali lądowych o wiele szybciej niż gdyby wyładowywano by je na Bałtyku. Po drugie widać w tym wielką nieodpowiedzialność i nieuczenie się na błędach innych. Niemiecki nowiutki terminal na 2, 7 TEU w Wilhelmshaven oddany w 2012 roku cierpi na brak ładunków. Totalna obsuwa. Promowanie terminala kontenerowego w Świnoujściu to SABOTAŻ, a jego budowa nie ma nic wspólnego z racją stanu, chyba że chodzi o rację Chińczyka. Po aferze z ustawą Szyszki i głoszoną w mediach ustawką z deweloperami to chyba jedyna opcja.

Gość • Środa [22.02.2017, 19:59:43] • [IP: 5.172.238.***]

ręce opadają jak niektórzy mieszkańcy miasta mając takie piękne i naprawdę w polsce jedyne takie plaże tak latwo chcą sie ich pozbyć bezpowrotnie a po drugie ilu ludzi dostanie pracę może stu a ilu ludzi straci turystów kilka tysięcy. POLAK MĄDRY PO SZKODZIE??

Gość • Środa [22.02.2017, 19:49:27] • [IP: 79.186.49.**]

Szanowni respondenci.Czy wiecie co to port kontenerowy.Jeśli nie wiecie a się tylko domyślacie to proponuję przegląd internetu na Youtube.Hałas z przeładunku kontenerów rozniesie się po całym nabrzeżu i w ten sposób przegoni turystów nie mówiąc o spokoju dla mieszkańców.Pożyjemy zobaczymy.

Gość • Środa [22.02.2017, 19:42:33] • [IP: 37.47.159.**]

Stawianie jedyne na turystyke w naszym klimacie nie jest najlepszym pomysłem. I co wam z tej turystyki wielcy przeciwnicy tej inwestycji skoro po 22 musi być cisza nocna!!

Gość • Środa [22.02.2017, 19:39:47] • [IP: 92.42.117.***]

Sami fachowcy się wypowiadaja

Gość • Środa [22.02.2017, 19:22:46] • [IP: 37.47.155.**]

Żądamy uczciwego referendum i to poprzedzonego uczciwą kampanią informacyjną. Na razie Prezydent i radni PO, Grupy Morskiej i PiS (bez jednego radnego) starają się" rozmydlić" temat i jest wrażenie ze mają w tym jakiś interes.

Gość • Środa [22.02.2017, 19:20:57] • [IP: 5.60.151.***]

Czy pan Trojnar nie umie liczyć? Jakie 800 dziennie? 1 mln:365 dni to 3 tys. Biorąc pod uwagę niedziele i zakazy ruchu to ponad 3 tys. 3 dniowy sztorm to 10 tys. TIRów na drodze! A między nimi turyści w korku do Łożnicy. Każdy wybierze wybrzeże środkowe! Nową S6 i Gołębiewskiego i Norwegów w Mielnie (inwestycja za 5 miliardów) i to w turystykę a nie w wielkie nadęte inwestycje!

Gość • Środa [22.02.2017, 18:50:41] • [IP: 83.26.74.***]

Jeszcze raz tu po prostu tylko pytam ! Czy mają tu szanse cumować kontenerowce o zanurzeniu 16 m. ? Jeżeli nie to nie ma tu o czym rozmawiać ! Dalej to jest zbędna dyskusja ! Tyle w tym temacie ! A wy sobie bajerujcie tu dalej jak tylko wasza wyobrażnia wam na to pozwala ! Pozdrawiam was fantastów !

Gość • Środa [22.02.2017, 18:39:43] • [IP: 188.146.15.***]

Do IP: 178.238.252.i oponentów budowy. Ja emerytka jestem jak najbadziej za terminalem, bo jestem za:1. miejscami pracy, 2. dodatkowymi wpływami do budżetu miasta i kraju. Ponadto jestem przeciwko egoizmowi. Samochodami chcemy jeździć, ale smród przy produkcji benzyny niech mają mieszkańcy Płocka. Meble kupujemy, ale smród niech znoszą mieszkańcy Swarzędza. Pociągami chcemy jeździć, ale najlepiej niech produkują je w Bydgoszczy. Może by tak solidarność z innymi, a nie własne 4 litery.

Gość • Środa [22.02.2017, 18:34:01] • [IP: 5.172.238.***]

przepraszam wszystkich którzy są za terminalem kontenerowym czy wy już całkiem na głowy poupadaliście czy nie wychodzicie z domu i nie widzicie co już jest na drogach tir za tirem a przybędzie jeszcze więcej w sezonie i tak mamy korki przez turystów nie wspominam już o chałasie dzień i noc, zabraniu przepięknej plaży utraty wpływów z przyjazdu turystów po co nam to? nie dajmy się ogłupiać że mieszkańcy na tym zyskają

Gość • Środa [22.02.2017, 17:48:13] • [IP: 80.245.178.***]

AD Środa [22.02.2017, 17:16:06] • [IP: 95.129.225.***] I TAK KRA, ORAZ MARTWA FALA I SZTORMY UNIEMOŻLIWIĄ ZAŁADUNEK I ROZŁADUNEK. ALE DO DEBILI NIE DOCIERA.

Oglądasz 1-25 z 104
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 11.00 - Przejście na Plac Słowiański – zamknięcie ul. Armii Krajowej 11.15 - Plac Słowiański Uroczystości pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczypospolitej” z udziałem asysty honorowej, z udziałem władz administracyjnych i samorządowych, służb mundurowych, Orkiestry Wojskowej, pocztów sztandarowych, organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. 1) zajęcie miejsca przez asystę honorową, 2) uroczyste podniesienie Flagi Narodowej na maszt i odegranie Hymnu Państwowego, 3) Apel Pamięci, 4) wystąpienie okolicznościowe Prezydenta Miasta Świnoujście, 5) składanie wiązanek kwiatów przez delegacje pod pomnikiem, 6) koncert Orkiestry Wojskowej pieśni patriotycznych z okazji Święta Narodowego Trzeciego Maja, 7) wyprowadzenie pododdziału honorowego i pocztów sztandarowych, 8) zakończenie uroczystości. ■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■