POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [22.02.2017, 10:06:38] • Świnoujście

Port nie rezygnuje z koncepcji

Port nie rezygnuje z koncepcji

fot. Organizator

Fachowcy oceniają koszt tej inwestycji na około 2 miliardów złotych. Za taką kwotę, na wschód od gazo portu powstać ma potężny pirs kolejnego falochronu. Podobnie jak w przypadku gazowców, także kontenerowce nie będą wpływały do wewnętrznych nabrzeży portu. Obsługiwane będą przy nabrzeżu z daleka od brzegu. Kontenery nie będą składowane na lądzie. Nabrzeża zewnętrznego portu będą wystarczająco szerokie by zapewnić składowanie kontenerów. Stąd będą ładowane na statek albo transportowane na brzeg do bocznicy kolejowej lub na platformy TiR.

Przy maksymalnym natężeniu przeładunku terminal mógłby obsłużyć do miliona kontenerów. Gdyby tę liczbę miały transportować jedynie ciężarówki to musiałoby ich przyjeżdżać i wyjeżdżać ok. osiemset dziennie. Wiadomo jednak, że dystrybucja kontenerów będzie rozłożona także na inne środki transportu. Znaczną część zabierze kolej, a kolejną-barki.

To wszystko stanie się możliwe jeśli Rada Miasta zmieni swój stosunek do tej inwestycji. Jeszcze przed głosowaniem, obecny podczas obrad Marek Trojnar z biura rozwoju portów powiedział, że zarząd przyjmie z pokorą każdą decyzję radnych co nie oznacza, że zrezygnuje z prac studyjnych nad tym projektem. To jedynie słuszna decyzja jeśli chcemy pozostać liczącym się graczem na bałtyckim rynku przeładunków.
Marek Trojnar z Biura Rozwoju Zarządu Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia przyjechał do Świnoujścia by przysłuchiwać się dyskusji na temat koncepcji terminala kontenerowego. Możemy być pewni, że z tej koncepcji port nie zrezygnuje bo jest zbyt ważna dla rozwoju firmy i całego regionu. I daje nam realną szansę na konkurowanie z portami Trójmiasta, które już dawno postawiły na przeładunek kontenerów.

Środkowa Europa, czyli Polska, Czechy, Słowacja i Węgry mają wielki potencjał na stały wzrost gospodarczy, który będzie dalej napędzał przewozy kontenerowe – tłumaczyła Agnieszka Kubaszewska-Monik z Seago Line, jednej z firm uczestniczących w konferencji Transport Week. Wiosną 2016 roku specjaliści z wielu krajów spotkali się w Gdańsku by rozmawiać o najważniejszych problemach związanym z transportem i obrotem portowo-morskim. Mogłoby się wydawać, że konferencja, zorganizowana w momencie gdy armatorzy wyraźnie już odczuwali skutki kryzysu także w przewozach drobnicy, dostarczy argumentów przemawiających raczej przeciw rozbudowie terminali. Okazało się jednak, że mimo przejściowego załamania światowi potentaci wciąż upatrują w tym segmencie przyszłość przeładunków. Stąd też znaczenie prezentacji przygotowanej przez DCT Gdańsk (Gdański Terminal Głębokowodny).

Już podczas obrad tej konferencji dało się słyszeć opinie o konieczności rozbudowy infrastruktury przeładunkowej do obsługi kontenerów także w innych portach polskich. Gospodarze konferencji, z oczywistych względów tego wątku nie propagowali. Ale w interesie portów zachodniego wybrzeża jest oczywistym staranie o taką inwestycję. I choć na projekt budowlany przyjdzie nam jeszcze zaczekać to spoglądając na załączony obraz już dziś możemy wyobrazić sobie wizję terminalu kontenerowego w Świnoujściu.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 104, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-104 z 104

Gość • Piątek [24.02.2017, 18:04:45] • [IP: 80.213.120.***]

Po pierwsze - jeżeli ma być to inwestycja komercyjna budowana przez chińczyków, to najpewniej zaangażowany jest w to przewoźnik (na obrazku MAERSK) i na pewno wykonał tudium opłacalności projektu, więc o to bym się nie martwił. Po drugie -miasto po jednej stronie może się rozwijać jako turystyczne, a po drugiej jako przemysłowe. Przykład? Trójmiasto. Po trzecie - Port kontenerowy zagwarantuje olbrzymią ilośc miejsc pracy w firmach obok (bocznice, magazyny, pakowalnie itd), co może w końcu ściągnie do miasta młodych ludzi, lub po prostu ich zatrzyma, bo duże firmy gwarantują możliwości rozwoju i awansu i godziwej zapłaty za wykształcenie. Wten sposób nasze absolwentki i absolwenci nie musieliby stać w DDR na zmywaku lub podcierać niemcom upy za 1000 euro. Miasto wymiera., a o ruch na drogach bym się nie martwił, bo codziennie z promów do szwecji zjeżdża min 500 tirów i jakoś żyjemy, tym bardziej, że m.in. dzięki tej inwestycji zostanie dokończona S3. Pozdrawiam ciemnotę i lokalne zacofanie.

Gość • Czwartek [23.02.2017, 23:52:11] • [IP: 62.69.203.**]

NIE U NAS NA WYSPIE! NIE NISZCZMY JEJ! NIE NISZCZMY NAS I NASZEGO POTOMSTWA. CZY KTOŚ POMYŚLAŁ O ZANIECZYSZCZENIU POWIETRZA? TYLE TIRÓW, SMOGU! MY MIESZKAŃCY NIC NA TYM NIE ZYSKAMY.

Gość • Czwartek [23.02.2017, 19:11:14] • [IP: 92.42.114.**]

A do czech czy słowacji nie można zawieść kontenerów drogą wodną?

Gość • Czwartek [23.02.2017, 18:12:06] • [IP: 92.42.116.**]

Do Gość • Czwartek [23.02.2017, 16:53:16 Chciałeś powiedzieć miliardy TIRÓW i cztery PORTY. Co za bełkot! :-))

Gość • Czwartek [23.02.2017, 16:53:16] • [IP: 37.248.154.***]

No to tym portem urządzą nas na cacy !!Nigdzie ze Świnoujścia nie wyjedziemy i będziemy mieszkać jak w obozie bo tysiące tirów będą blokowały jedyny most jaki łączy nas ze stałym lądem a wreszcie i ten most nie wytrzyma takich obciążeń i po co nam TUNEL!!Trzeba wysiedlić wszystkich mieszkańców/tak jak pod budowę I Portu/ i wtedy niszczyć wszystko co żyje - bo przecież nie da się normalnie żyć w sąsiedztwie trzech portów!!

Gość • Czwartek [23.02.2017, 16:31:14] • [IP: 82.20.219.***]

Trzeba sie zastanowic czy Swinoujscie ma byc miastem turytycznym, czy przemyslowym?? Bo nie moze byc jednym i drugim !! Moim zdaniem turystycznym.

Gość • Czwartek [23.02.2017, 13:00:45] • [IP: 178.238.252.***]

, 02:48:09 gdyby postawić tam wesołe miasteczko te byś protestował płakał nad piaskiem wiec po co ta mowa. i to wcale nie jest zły pomysł tylko zaraz znalazłby się matematyk który obliczy ile będzie wyciętych drzew.

Gość • Czwartek [23.02.2017, 02:48:09] • [IP: 80.245.177.***]

postawicie tam na takiej platformie wesole miasteczko, rollercoastery, caly berlin przyjedzie, a pracy oraz kasy bedzie full, pootwieracie se kebaby, budki, sklepiki, nie bedziecie musieli byc robolami, dla mnie to co na zdjeci, zadna atrakcja

Gość • Środa [22.02.2017, 23:58:58] • [IP: 93.94.190.***]

Smutne jest to, że zwolennicy budowy terminala zrozumieją swój błąd dopiero jak będzie za późno. Marna satysfakcja dla nas - przeciwników.

Gość • Środa [22.02.2017, 22:46:43] • [IP: 94.254.237.**]

Taka inwestycja powinna powstać jak najszybciej.

kris • Środa [22.02.2017, 21:04:30] • [IP: 80.245.180.***]

Zaangażujcie Kijowskiego on wszystko oprotestuje. Zróbcie składkę i jazda. Mateusz wszystko załatwi. Można jeszcze PO nająć niech zablokują plażę. Rotacyjnie oczywiście. W lato zrobią to nawet Tuzy z Nowoczesnej. Po co na Maderę wyjeżdżać?

Gość • Środa [22.02.2017, 21:01:12] • [IP: 92.42.118.**]

Ładnie wygląda , kiedy ruszą prace ?

Gość • Środa [22.02.2017, 20:38:21] • [IP: 62.69.231.***]

Jestem przeciwko budowie tego terminala.

Gość • Środa [22.02.2017, 20:36:19] • [IP: 197.235.177.**]

3 miesiące sezonu a oni się o plaże martwią z czego może 2 tygodnie dobrej pogody Ja się kapalem w morzu chyba 8 lat temu i zmarzlem

Gość • Środa [22.02.2017, 20:27:00] • [IP: 88.156.235.**]

Co za prymitywna propaganda. ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ KONTENERÓW OK. 66% to ładunki z Dalekiego Wschodu. Węgry, Słowacja, Czechy, Austria a nawet Polska korzystają już z portu Koper w Chorwacji skąd koleją kontenery dojeżdżają do terminali lądowych o wiele szybciej niż gdyby wyładowywano by je na Bałtyku. Po drugie widać w tym wielką nieodpowiedzialność i nieuczenie się na błędach innych. Niemiecki nowiutki terminal na 2, 7 TEU w Wilhelmshaven oddany w 2012 roku cierpi na brak ładunków. Totalna obsuwa. Promowanie terminala kontenerowego w Świnoujściu to SABOTAŻ, a jego budowa nie ma nic wspólnego z racją stanu, chyba że chodzi o rację Chińczyka. Po aferze z ustawą Szyszki i głoszoną w mediach ustawką z deweloperami to chyba jedyna opcja.

Gość • Środa [22.02.2017, 19:59:43] • [IP: 5.172.238.***]

ręce opadają jak niektórzy mieszkańcy miasta mając takie piękne i naprawdę w polsce jedyne takie plaże tak latwo chcą sie ich pozbyć bezpowrotnie a po drugie ilu ludzi dostanie pracę może stu a ilu ludzi straci turystów kilka tysięcy. POLAK MĄDRY PO SZKODZIE??

Gość • Środa [22.02.2017, 19:49:27] • [IP: 79.186.49.**]

Szanowni respondenci.Czy wiecie co to port kontenerowy.Jeśli nie wiecie a się tylko domyślacie to proponuję przegląd internetu na Youtube.Hałas z przeładunku kontenerów rozniesie się po całym nabrzeżu i w ten sposób przegoni turystów nie mówiąc o spokoju dla mieszkańców.Pożyjemy zobaczymy.

Gość • Środa [22.02.2017, 19:42:33] • [IP: 37.47.159.**]

Stawianie jedyne na turystyke w naszym klimacie nie jest najlepszym pomysłem. I co wam z tej turystyki wielcy przeciwnicy tej inwestycji skoro po 22 musi być cisza nocna!!

Gość • Środa [22.02.2017, 19:39:47] • [IP: 92.42.117.***]

Sami fachowcy się wypowiadaja

Gość • Środa [22.02.2017, 19:22:46] • [IP: 37.47.155.**]

Żądamy uczciwego referendum i to poprzedzonego uczciwą kampanią informacyjną. Na razie Prezydent i radni PO, Grupy Morskiej i PiS (bez jednego radnego) starają się" rozmydlić" temat i jest wrażenie ze mają w tym jakiś interes.

Gość • Środa [22.02.2017, 19:20:57] • [IP: 5.60.151.***]

Czy pan Trojnar nie umie liczyć? Jakie 800 dziennie? 1 mln:365 dni to 3 tys. Biorąc pod uwagę niedziele i zakazy ruchu to ponad 3 tys. 3 dniowy sztorm to 10 tys. TIRów na drodze! A między nimi turyści w korku do Łożnicy. Każdy wybierze wybrzeże środkowe! Nową S6 i Gołębiewskiego i Norwegów w Mielnie (inwestycja za 5 miliardów) i to w turystykę a nie w wielkie nadęte inwestycje!

Gość • Środa [22.02.2017, 18:50:41] • [IP: 83.26.74.***]

Jeszcze raz tu po prostu tylko pytam ! Czy mają tu szanse cumować kontenerowce o zanurzeniu 16 m. ? Jeżeli nie to nie ma tu o czym rozmawiać ! Dalej to jest zbędna dyskusja ! Tyle w tym temacie ! A wy sobie bajerujcie tu dalej jak tylko wasza wyobrażnia wam na to pozwala ! Pozdrawiam was fantastów !

Gość • Środa [22.02.2017, 18:39:43] • [IP: 188.146.15.***]

Do IP: 178.238.252.i oponentów budowy. Ja emerytka jestem jak najbadziej za terminalem, bo jestem za:1. miejscami pracy, 2. dodatkowymi wpływami do budżetu miasta i kraju. Ponadto jestem przeciwko egoizmowi. Samochodami chcemy jeździć, ale smród przy produkcji benzyny niech mają mieszkańcy Płocka. Meble kupujemy, ale smród niech znoszą mieszkańcy Swarzędza. Pociągami chcemy jeździć, ale najlepiej niech produkują je w Bydgoszczy. Może by tak solidarność z innymi, a nie własne 4 litery.

Gość • Środa [22.02.2017, 18:34:01] • [IP: 5.172.238.***]

przepraszam wszystkich którzy są za terminalem kontenerowym czy wy już całkiem na głowy poupadaliście czy nie wychodzicie z domu i nie widzicie co już jest na drogach tir za tirem a przybędzie jeszcze więcej w sezonie i tak mamy korki przez turystów nie wspominam już o chałasie dzień i noc, zabraniu przepięknej plaży utraty wpływów z przyjazdu turystów po co nam to? nie dajmy się ogłupiać że mieszkańcy na tym zyskają

Gość • Środa [22.02.2017, 17:48:13] • [IP: 80.245.178.***]

AD Środa [22.02.2017, 17:16:06] • [IP: 95.129.225.***] I TAK KRA, ORAZ MARTWA FALA I SZTORMY UNIEMOŻLIWIĄ ZAŁADUNEK I ROZŁADUNEK. ALE DO DEBILI NIE DOCIERA.

AGENDA 21 • Środa [22.02.2017, 17:46:13] • [IP: 80.245.178.***]

CI BANDYCI PLANUJĄ 17, 5 METRA. A WYSTARCZY DLA POLSKI I OKOLICY PANAMAX . ...://pl.wikipedia.org/wiki/Panamax

Gość • Środa [22.02.2017, 17:43:37] • [IP: 80.245.179.***]

gazowców jakos niewidac to i z kontenerowcami może być podobnie:))))))))

CHIEF PORT • Środa [22.02.2017, 17:41:51] • [IP: 80.245.178.***]

JA OSOBIŚCIE TO MAM TOTALNIE WYJ..ANE NA WZROST GOSPODARCZY I TEGO CO WZROST GOSPODARCZY JEGO. NIECH TE PIE...E PRZYGŁUPY MAŁPOM W AFRYCE ŚCIEMNIAJĄ O WZROŚCIE. TU JEST POLSKA, A NIE JAKIŚ PI...Y BANTUSTAN

AGENDA 21 • Środa [22.02.2017, 17:35:53] • [IP: 80.245.178.***]

JAKI PORT ? CO TO ZA PORT ? CO TO ZA PACHOŁKI IMPERIALISTYCZNEGO KAPITAŁU. ? CO TO ZA ZBRODNIARZE? DLACZEGO BANDYCI CHOWAJĄ SIĘ ZA KRYPTONIMEM PORT?

Gość • Środa [22.02.2017, 17:28:02] • [IP: 2.216.243.**]

jestem na TAK dla terminalu kontenerowego. Nie jest prawda, ze spowoduje to degradacje turystyczna Swinoujscia. Z lokalizacja na prawobrzezu - funkcja uzdrowiskowo - turystyczna moze spokojnie egzystowac dalej. To nie zadna splarnia, ani elektrownia a tylko transport i logistyka. Gospodarka, handel, transport to czynniki miastotworcze. Dlatego powstalo tu nasze miasto. Lokalizacja, przeprawa, wezel komunikacyjny i port to zadecydowalo, ze ludzie tu sie osiedlili i stworzyli miasto. Rozwoj portu przy zachowaniu walorow wyspy UZNAM to szansa dla Swinoujscia.

Gość • Środa [22.02.2017, 17:16:06] • [IP: 95.129.225.***]

Falochron byc musi, mamy wiaty oraz prady i oslonic trzeba bo ych kontenerow szukac bedziemy po calym Baltyku.

Gość • Środa [22.02.2017, 16:43:36] • [IP: 88.156.235.***]

Jestem za portem kontenerowym ale z falochronem nie jak na zdjęciu :-)

Gość • Środa [22.02.2017, 16:36:21] • [IP: 31.1.30.**]

Ja tego pana który tu nam planuje terminal kontenerowy za 2 mld.zł. pytam tylko o jedno ! Czy pan tu za taką kwotę planuje cumowanie kontenerowców o zanurzeniu 16 m. ? Bo jeśli nie to pan chyba buja w obłokach bo statki o zanurzeniu 12.5 m będą wkrótce spokojnie zawijać przez Zalew do Szczecina ! A tego typu" terminal" o jakim pan myśli to chyba pan chce zbudować dla prywatnych jachtów pełnomorskich ! Gratuluję - to jest też świetny dochodowy biznes !

Gość • Środa [22.02.2017, 16:11:41] • [IP: 188.146.16.***]

70 lat nie zagospodarowali tego terenu ci fachowcy z urzędu, to niech budują ten port kontenerowy. Przynajmniej będzie jakiś pożytek dla kraju. A tak z ciekawości, jak daleko idą przygotowania do tunelu, bo jeszcze parę miesięcy i będzie posprzątane. Kajakami z mariny będziemy się przeprawiać.

Gość • Środa [22.02.2017, 15:58:40] • [IP: 178.238.252.***]

15:43:29 taki same jak w turystyce. całkowicie nietrafna argumentacja.

Gość • Środa [22.02.2017, 15:55:48] • [IP: 80.245.177.***]

wolę tam wesole miasteczko, rollercoaster zamiast przemysłu.

Gość • Środa [22.02.2017, 15:54:23] • [IP: 80.245.177.***]

ale to znaczy ze nie bedzie plazy na warszowie przy gazoporcie ?? to niech wytną las oraz zrobią większy parking a wejscie na plążę dalej, co nie zmienia faktu ze od ruchu pociagów chaty przy torach się rozwaląją to tory w powietru niech zrobią.

Gość • Środa [22.02.2017, 15:43:29] • [IP: 95.129.225.**]

Precz z kontenerowymi oszołomami! chcecie pracować w porcie młodzi? to OP port na was czeka i już możecie sprawdzić jak fajnie i za ile.

Gość • Środa [22.02.2017, 15:32:39] • [IP: 185.137.19.***]

O jakich lukratywnych miejscach pracy piszecie? OT PORT szuka pracowników, czemu, , nie walcie oknami i drzwiami" skoro to takka dobra firma. Pracodawca na terminalu będzie ten sam.

Gość • Środa [22.02.2017, 15:26:03] • [IP: 77.115.135.**]

NIE NIE I JESZCZE RAZ NIE !!

Gość • Środa [22.02.2017, 15:23:51] • [IP: 83.5.238.**]

To jest wszystko bez sensu bo przed chwilą czytałem na lokalnym portalu szczecina że rząd uchwalił finansowanie pogłębienia toru wodnego do 12.5 m. A więc po co to wszystko ? Po co to bezsensowne wydawanie grubych mld. na terminal w którym zacumują statki o takim zanurzeniu (przecież gazowce mają 13.5 m.i też mają problemy) więc takie kontenerowce spokojnie popłyną do Szczecina gdzie już jest profesjonalny terminal i cała sieć dróg i linii kolejowych na całą Polskę i na Południową Europę ! Taki statek przez Zalew ile płynie ? Może 6 godz.! A wyładunek w Świnoujściu i transport przez wąską stale zakorkowaną S3 przez Międzyzdroje Wolin potrwa na pewno dłużej ! Pomyślał ktoś o tym ?

Modlishka • Środa [22.02.2017, 15:19:59] • [IP: 94.254.140.**]

Zdecydowanie Nie!! Zróbmy referendum!

Gość • Środa [22.02.2017, 15:19:20] • [IP: 37.47.173.***]

Super wiadomość! Oby doszło do skutku z ta budową. Trzymam mocno kciuki

Gość • Środa [22.02.2017, 15:14:49] • [IP: 37.47.173.***]

Tak w końcu dobra decyzja! Dziękujemy! -studenci i 30-latkowie gotowi do działania:)

Gość • Środa [22.02.2017, 15:05:05] • [IP: 80.245.179.***]

Budować, ciemniaków nie słuchać.

Gość • Środa [22.02.2017, 14:53:38] • [IP: 88.156.234.***]

Budować, budować i jeszcze raz budować - młodzi z tego miasta są za tą inwestycją !!

mieszkańcy Warszowa • Środa [22.02.2017, 14:52:17] • [IP: 57.79.24.*]

Nie i koniec ! Nie chcemy tego!

Gość • Środa [22.02.2017, 14:32:45] • [IP: 37.47.154.**]

SLD popada w schizofrenię. Z jedne strony broni jak lew przemysł stoczniowy z drugiej sprzeciwia się rozbudowy portu. Ale tam gdzie niezadowolenie społeczne w towarzyskie wzajemniej adoracji tam jest właśnie SLD. A średnia wieku przeciwników w tej inwestycji mówi sama za siebie.

Gość • Środa [22.02.2017, 14:31:19] • [IP: 197.235.177.**]

Chcieliście molo? No to będzie hehehehe wasze dzieci będą tam na wycieczki chodzić hehehe

Kiepski • Środa [22.02.2017, 14:28:30] • [IP: 46.231.62.***]

Za" komuny", wiele hałasu było o nowoczesnym porcie w Świnoujściu. Rozbudowa portu-Świnoportu szła w szaleńczym tempie. Teraz port podzielono," ospółkowano", stworzono kilkadziesiąt" foteli prezesowskich i dyrektorskich" (zastanawiam się czy nie jest ich więcej od pracowników) i. ...i port praktycznie stoi pusty.Od czasu do czasu coś tam zacumuje i cisza.

Gość • Środa [22.02.2017, 14:24:58] • [IP: 31.0.124.**]

Czyli co minute TIR, w te i z powrotem, najpierw autostrade i obwodnice zrobcie, av potem pytajcie mieszkancow, Precz Z Kontenrami, precz z lobby szczecinskim

Gość • Środa [22.02.2017, 14:13:48] • [IP: 178.238.252.***]

drodzy emeryci tak bardzo zbulwersowani tą inwestycją. z 10-15 lat może was tu nie być, tak samo jak może nie być tysiące młodych ludzi. miasto jednak pozostanie. pełnego pakietu turystycznego nie ma tu przez 8 miesięcy w roku, co dobitnie ukazują puste lokale użytkowe. Na dodatek przez kolejne 4 miesiące jesteśmy zdani na kaprysy pogody. Ile dni w roku jest u nas upalnych?? 6- 8? na trzy miesiące lata. Uspokójcie się i przestańcie histeryzować. plaży macie full po samo Lubiewo.

SKS • Środa [22.02.2017, 14:06:41] • [IP: 77.88.191.**]

Szczyt hałasu?: Dwa kościotrupy uprawiające sex na blaszanym dachu. PS pewnie będzie jeszcze gorzej?

Gość • Środa [22.02.2017, 13:58:45] • [IP: 80.245.178.***]

Ej" znawcy"! Przecież to zdjęcie DCT w Gdańsku, jeszcze sprzed rozbudowy. W tle widoczna rafineria Lotosu. Więc gdzie wy tam widzicie jakieś lasy do wycięcia?

Gość • Środa [22.02.2017, 13:45:02] • [IP: 37.47.132.*]

No to jak to w końcu jest? Radni PO, PIS i Grupy Morskiej tydzień temu krzyczeli że nie ma się czym przejmować, bo może tego portu w ogóle nie będzie dlatego oni nawet nie chcieli informacji o szczegółach tej inwestycji, a może i referendum im nie potrzeba a tu widać że port już zaprojektowany jak ta lala!! Klamcy, oszusci jesteście! Wychodzi czarno na białym, że jedynie radni z SLD ogarniaja co się w tym mieście dzieje. Pani Agatowska niech pani nie odpuszcza z radnymi SLD bo reszta radnych to... ech szkoda słów.

Gość • Środa [22.02.2017, 13:25:11] • [IP: 94.254.226.***]

Mam gdzies to uzdrowisko dla Niemców chce prężnie działającego portu 3 x TAK dla terminalu kontenerowego !!

Gość • Środa [22.02.2017, 13:24:09] • [IP: 95.129.224.***]

Zgadzam się z poprzednikiem i jak najbardziej popieram koncepcję rozbudowy portu. Z terminalem gazowym było podobnie a teraz przynosi korzyści. Szumią emeryci, ale oni już nie szukają pracy, której przybędzie w naszym mieście.

Gość • Środa [22.02.2017, 13:14:28] • [IP: 62.69.231.**]

Do: [12:13:31] Polecasz Puszczę Białowieską? Jaja sobie robisz? Przecież PiS właśnie ją wycina.

Gość • Środa [22.02.2017, 13:12:49] • [IP: 62.69.231.**]

Terminalowi oraz radnym z PO, PiS i Grupy Morskiej - stanowcze NIE!! Tylko SLD próbuje coś robić przeciwko tej koncepcji.

pac 37 • Środa [22.02.2017, 13:02:21] • [IP: 5.172.234.*]

może w końcu ktoś policzy ilu turystów straci kurort uzdrowiskowy Świnoujście, Międzyzdroje, czy utrzyma się status uzdrowiska dla miasta, jakie straty poniesie środowisko wodne, lądowe, jak zmiana prądu zatokowego wpłynie na linię brzegową Międzyzdrojów. Inwestycja dobra ale czy na pewno w tej lokalizacji ?? może taniej będzie pogłębić tor do Szczecina i w byłej stoczni zrealizować port kontenerowy

Gość • Środa [22.02.2017, 13:02:19] • [IP: 62.69.253.***]

a mnie się podoba ! kolejna inwestycja warta realizacji. Uzdrowisko, a gdzie świeże powietrze przecież nie w Krakowie a nawet Kolobrzeg jest zanieczyszcony. Port musi się rozwijać, to kolejne wpływy dla miasta firm i podatki dla Panstwa. Jak po 500 plus to ludzie pierwsi w kolejce a skad na to pieniądze maja być, aby sciagac podatki musza byc inwestycje, a na lody w lipcu czy sierpniu i tak ludzie przyjada czy bedzie terminal kontenerowy czy nie!!

Gość • Środa [22.02.2017, 12:57:08] • [IP: 149.156.152.***]

A tak z czystej ciekawości to ile ciężarówek dziennie obsługuje dzisiaj terminal promowy? Chyba więcej niż 200 dziennie? Pytanie to jest skierowane do Gościa z 12:03:48. Mój stosunek do tematu jest na dzisiaj neutralny.

Gość • Środa [22.02.2017, 12:43:14] • [IP: 178.238.252.***]

przecież nikt nie będzie na siłę zapychał drogi do Szczecina tirami. można pomyśleć o trzecim torze pod tą inwestycje. oczywiście specjaliści od turystki wiedzą lepiej. a najlepiej siać histerie bo głupi lud nie widzi więcej niż kawałek kiełbasy...

Gość • Środa [22.02.2017, 12:41:28] • [IP: 94.254.239.**]

budować BUDOWAĆ I JESZCZE RAZ BUDOWAĆ . .TOWARZYSZE DO URN, PEOWCY DO CEL TAM WASZE MIEJSCE.

Gość • Środa [22.02.2017, 12:41:19] • [IP: 79.140.194.**]

W koncu wizualnie niech SLD I reszta niewiarkow zobacza, ze wydny, plaza itd nie sa tkniete. Na calym swiecie sa terminale wkaponowane w plaze Ii wszystko gra, Tylko unas SLD probuje zbic capital polityczny przed wyborami. Czas na zmiany, niech J.Agatowaska I R.Teterycz wezma sie do prac. A nie w godzinach pracy w OSiR Wyspiarz, wystepuja na falochronie, a duza kasa z budrzetu co miesiac wplywa !! Czy ktos kontroluje radnich gdzie maja etety I czy sumiennie wykonuja swoja prace ??

Gość • Środa [22.02.2017, 12:29:57] • [IP: 5.172.232.***]

UZDROWISKO z hoteli będą piękne widoki !! kiedyś można było podziwiać piękne klify koło Międzyzdroji a teraz będą podziwiać gazowce i kontenerowce a po 22 zamiast ciszy nocnej ;))) będą was usypiać inne dzwięki. ...

Gość • Środa [22.02.2017, 12:13:31] • [IP: 93.94.186.**]

A mi tam rozwój miasta w tym kierunku sie podoba - ile ludzi zjedzie sie do pracy, zacznie znów miasto życiem tetnic jak to było za czasów odry, tym którzy chca zyc w lesie polecam puszcze bialowieską

Gość • Środa [22.02.2017, 12:07:15] • [IP: 92.42.116.***]

Wyspa Mielino - miejsce idealne, można zbudować most z wyspy na ląd i połączyć z tunelem który przez to może być krótszy, no i przy okazji pozbędziemy się kormoranów. same plusy.

Gość • Środa [22.02.2017, 12:06:18] • [IP: 62.69.254.***]

Radni z SLD z p. Agatowską na czele ratujcie miasto przed portem kontenerowym.

Gość • Środa [22.02.2017, 12:05:30] • [IP: 178.235.213.***]

Wiecej pracy wiecej możliwości dla młodych ludzi BARDZO DOBRZE !!A jesli chodzi o las to tak jestesmy lasem europy i nic wiecej gospodarka słaba płace słabe to zkąd te pieniadze maja isc o d uzednikow typu SLD PO nie nie oni dadza sobie najpierw a potem jak skapnie to ludziom.(swoim ludziom po znajomosci).Kiedy w tym kraju pojawia sie normalne ogłoszenia o prace ze stawka stałym kontraktem urlopem itp.Wiec nie blokowac tylko stwarzac miejsca pracy dla KAŻDEGO kto ma checi do pracy a nie dla pociotkow i synkow bogatych tatusiów.

Gość • Środa [22.02.2017, 12:04:22] • [IP: 62.69.254.***]

Radni - konsolidujcie się i brońcie miasto przed tą straszną inwetycją. Wierzyć się nie chce, że są osoby, które widzą potencjał dla miasta. Koniec z uzdrowiskiem. Życie w mieście pogorszy się w każdej dziedzinie a wyjazd czy przyjazd do miasta stanie się koszmarem, Jak można optować za wycinką zieleni znajdującej się na tych 500 ha. Obłęd.

Gość • Środa [22.02.2017, 12:03:48] • [IP: 164.127.222.**]

Mysleliscie naiwniacy, ze Kaczynski wam da tunel za darmo?? 800 kontenerow dziennie, nawet jesli 3/4 z nich pojedzie PKP i barkami, to jest dalej 200 ciezarowek na dobe, czyli co 7 minut jedna wyjezdzajaca z portu... Nie wyjedziecie z miasta ani do niego nie wjedziecie samochodem. Zapomnijcie.

Gość • Środa [22.02.2017, 12:00:00] • [IP: 37.47.185.***]

Natura2000 gdzie sa organizacje ochrony przyrody a Gdansk pracuje w 30%. oddac ziemie za darmo zoltka i miec pod nosem ten caly syl

Gość • Środa [22.02.2017, 11:57:49] • [IP: 62.69.229.***]

Co to za idiota liczył albo liczy że idioci czytać będą - przy milionie rocznie to dziennie odebranych będzie ponad 2 700 kontenerów oraz tyleż przywiezionych pustych. Na inny transport - barki i kolej - liczyć nie można i każdy o tym wie. Więc bez bełkotu, bez czarowania. Stanowcze NIE TERMINALOWI KONTENEROWEMU.

Gość • Środa [22.02.2017, 11:54:23] • [IP: 37.47.185.***]

Klamliwe. Komunistyczne odpady ze szczecina niech go sobie zbuduja na walach Niepozwolimy na port kontetenowy

budowniczy wszystkiego • Środa [22.02.2017, 11:51:21] • [IP: 95.129.228.**]

do goscia w Warszawie ścinają drzewa żeby w Świnoujściu można było budować statki, role się odwróciły, kiedyś ze Świnoujścia wywożono cegłę na odbudowę Warszawy.

Gość • Środa [22.02.2017, 11:41:03] • [IP: 37.248.155.***]

Skoro mamy gazowce i masowce zaraz będą kontenerowce to jeszcze przydały by się tankowce i lotniskowce i wycieczkowce i będzie pięknie...

Lutek Narożniak • Środa [22.02.2017, 11:35:22] • [IP: 109.241.63.***]

Chcą zeszpecić jedyny na bałtyku kawałek plaży gdzie jest jej przyrost.To jakiś obłęd jest a poza tym to najpierw buduje się autostradę 6-cio pasmową i jeszcze ze dwa torowiska kolejowe i potem można dopiero coś planować.Nasi" biznesmeni"to zawsze na żywioł tak jak z tym szczelinowaniem było, nie obchodzą ich mieszkańcy terenu tylko ich kasa.Nikt potem nie przejdzie pieszo do Międzyzdrojów plażą.W tym miejscu powinno być duże pole namiotowe i camping bo jak ktoś chce sobie pod namiotem nockę spędzić to służby czepiają się na ostro, że przyroda itp.a jak koszmarek zbudować to i owszem.NIe, dla niszczenia naszego wspólnego dobra!

Gość • Środa [22.02.2017, 11:31:17] • [IP: 83.11.172.**]

Tak się to skończy z plażą na Warszowie. Przez 60 lat żadna ekipa, a przeważnie PZPR-owska z panem obecnym prezydentem nie potrafiła zagospodarować 8 kilometrów pięknej plaży. Szanse mają Międzyzdroje, ale szkopuł jest w tym, że tam też podobnie idzie to jak po grudzie przez pół wieku. Czas na zmianę tych prezesów, rzekomo zbawicieli nie do zastąpienia.

Gość • Środa [22.02.2017, 11:30:51] • [IP: 178.238.253.**]

203...popieram w 100% s------lać z naszego miejsca do zycia, robić sobie wałki u siebie, a radnym się bywa, wiec dbajcie o nasze miasto !

Gość • Środa [22.02.2017, 11:29:18] • [IP: 88.156.234.***]

W tej wizualizacji nie widać łysego pola po wycięciu 100 tys.drzew czyli 500 ha cennego lasu.Uwaga barbarzyńcy atakują !!

Wąski obciąłeś kurze złot • Środa [22.02.2017, 11:24:21] • [IP: 31.179.221.**]

Na terenie byłej ODRY se zróbcie. Tam teren jak malowany a pirs już istnieje. MPZP też nie trza zmieniać bo jest ok. Gaz rura Putina ogranicza zanurzenie statków do 13, 6 m a tyle mają średniaki, czyli takie co wejdą w główki z palcem w d.. i do PPDiUR też wpłyną. Tyle. Wilk syty owca cała

Gość • Środa [22.02.2017, 11:13:27] • [IP: 80.245.184.**]

Czekamy na referendum w tej sprawie bo mieszkancy powinni decydowac co w ich miescie nalezy zrobić ile drzew wyciąć itd Jedno eldorado już mamy i zadna to korzyść dla miasta i kraju z tak drogo kupowanego gazu.Turystyka natomiast zacznie tracić i co wówczas z tymi hotelami, wieżowcami punktami usługowymi które już stoja puste a bedzie ich przybywać.Jeżeli ten port jest taki lukratywny biznes to dlaczego nie powstanie powiedzmy w Gdańsku.

Gość • Środa [22.02.2017, 11:13:15] • [IP: 94.254.236.***]

Argumenty biznesmenów zawsze będą rozmijać się a argumentami obrońców środowiska naturalnego. Wizja wielkich pieniędzy przysłania rozsądne argumenty za ochroną środowiska. Poza kasą, człowiek jaką cząstka Natury musi mieć miejsce do oddychania. Wyspy nie należą tylko do nas mieszkańców, są własnością całego społeczeństwa, a zachowanie ich zielonego charakteru ma znaczny wpływ w niepomiernie dalszym zasięgu. A więc skonsolidujmy nasze siły i brońmy dobro dane nam od Natury.

Gość • Środa [22.02.2017, 11:12:50] • [IP: 77.187.15.***]

Niema co się martwić o naszą plażę, wiadomo że ten gniot ze Szczecina mareK trojnaR na wczasy tu nie przyjeżdża , jemu to nie przeszkadzają kontenery tylko kasa się liczy.

Gość • Środa [22.02.2017, 11:10:34] • [IP: 62.69.231.**]

Normalni są za podobnie jak siły polityczne.Młodzież czeka na pracę. Czas wykorzystać czas na rozwój regionu. Barbarzyństwo to od stuleci hodowanie komarów i wystawianie gołej d, , , do słońca. Od urodzenia nie słyszałem co zrobić jak zagospodarować tereny między Świnoujściem a Międzyzdrojami

Gość • Środa [22.02.2017, 11:07:55] • [IP: 91.199.250.**]

plac składowy widać a co z falochronem i drogami dojazdowymi, ściema jak się patrzy, wygląda to jak malownicze klocki LEGO

Gość • Środa [22.02.2017, 10:52:57] • [IP: 77.88.191.***]

Wielkie NIE dla tej inwestycji. Są dziesiątki powodów dla których nie ma dla niej tu miejsca!!

Gość • Środa [22.02.2017, 10:52:48] • [IP: 83.8.126.**]

TIROW BEDZIE MNOSTWO I HALASU A MY BEDZIEMY STALI W KOLEJKACH ZE SZCZECINA

Gość • Środa [22.02.2017, 10:52:29] • [IP: 178.238.249.**]

To nie rada jest przeciwna tylko Agatowska i jej poddani z SLD- panowie bez swojego zdania.

Gość • Środa [22.02.2017, 10:51:50] • [IP: 80.245.184.*]

Zwolennicy terminala, to po co tor wodny do Szczecina ma być pogłębiany do 12, 5m aport jest pusty tam można doinwestować i zrobić port jest kolej i blisko S3.

Gość • Środa [22.02.2017, 10:51:41] • [IP: 93.94.190.**]

Świetna wiadomość! :D w koncu Świnoujscie sie rozwija! W koncu poważna inwestycja, dobra decyzja, dobra zmiana! a nie tylko hotele i kawiarenki, fuj! po destrukcji stoczni przez byłego premiera, czas na inwestycje w coś co ma perspektywy rozwoju. Ale stocznię też odbudujmy. odzyskajmy sprzedany za bezcen kapitał.

Pilot • Środa [22.02.2017, 10:50:23] • [IP: 92.42.116.***]

Port ma obsługiwać największe na świecie kontenerowce o długości do 400m i ładowności 15-20 tys teu. Tylko idiota planuje terminal dla tak wielkich statków w głębi rozległej, płytkiej zatoki, gdzie dostęp będzie możliwy tylko poprzez żeglugę po kilkudziesięciokilometrowych, wąskich, pogłębianych torach wodnych. Proszę też sprawdzić, czy to w ogóle możliwe i czy nie trzeba będzie pogłębiać na wodach niemieckich! Przy braku lądowego połączenia z zapleczem, bo nie może być nim jedna, jedyna zwykła droga jednojezdniowa (nie ma nawet planów doprowadzenia do Świnoujścia dwupasmowej drogi ekspresowej). Argument o pracy też jest bez sensu, bo pracy w Świnoujściu nie brakuje, port cały czas szuka pracowników m.in. na stanowiska suwnicowych czyli takie jakie maja powstać w terminalu kontenerowym i ciągle nie może ludzi do takiej pracy znaleźć. Czyli wybudujmy port, zablokujmy drogi i sprowadźmy pracowników z zewnątrz do jego obsługi. Rewelacja.

Gość • Środa [22.02.2017, 10:49:34] • [IP: 94.254.226.***]

Precz z łapami

Gość • Środa [22.02.2017, 10:48:52] • [IP: 31.0.68.**]

Brońmy plaż, wydm i lasów, bo to nasz skarb i dobro. Wszędzie tną drzewa, zalewają asfaltem i betonują. Zły i prymitywny człowiek dla kasy zrobi wszystko, ale nie dajmy się.

Gość • Środa [22.02.2017, 10:39:38] • [IP: 62.69.203.***]

Nie pozwólmy na takie barbarzyństwo kosztem naszego zdrowia, pięknej plaży iprzyrody, niszczyciele mamy dowód co robią w warszawie, samowolka scinają drzewa bez opamiętania, i to samo zrobią z naszym Warszowem, damy im palec to zabiorą całą rękę, znamy te hieny pazerne żadnej litosci nad niczym i nikim nie mają, spi...lać od naszego Swinoujscia, radni liczymy na was, nie bądzcie tylko marionetkami.

Gość • Środa [22.02.2017, 10:34:44] • [IP: 178.238.252.***]

uwaga plażowi histerycy 3, 2, 1 START

Gość • Środa [22.02.2017, 10:29:21] • [IP: 176.221.104.**]

Kurcze, a nie lepiej dla Szczecina żeby coś takiego mieli przecież będą mieli pogłębiany tor wodny?

Gość • Środa [22.02.2017, 10:28:11] • [IP: 178.238.253.**]

Radni nie dajcie się zbajerować bo to kilku cwaniaków i ogromny szmal, a mamy do stracenie miejsce urodzenia naszych dzieci i wnuków, rozmawiałam wysoko z PIS w Warsiawce nic o tym nie wiedzą to jakis gniot, a może coś kombinują, ale nie wszyscy wiedzą ! !

Gość • Środa [22.02.2017, 10:22:17] • [IP: 93.94.191.**]

TAK

Gość • Środa [22.02.2017, 10:20:17] • [IP: 92.42.119.**]

A może wypowiedziałby się ktoś mądry co będzie się działo na naszych drogach jak wyjadą na nie te wszystkie TIR-y

Gość • Środa [22.02.2017, 10:18:21] • [IP: 93.94.187.***]

Zaczyna się wielkie mamienie i oszukiwanie!! Żeby mieć pełny obraz inwestycji proszę nie przekłamywać tematu i wyciąć na wizualizacji jeszcze te lasy, bo ich niestety nie będzie.

Gość • Środa [22.02.2017, 10:16:43] • [IP: 178.238.253.**]

pOBRZEŻA bAŁTYKU JEST 550KM, A JAKAŚ GNIDA UPARŁA SIE ZNIWECZYĆ JEJE NAJPIĘ Pobrzeże Bałtyku ma 550 km.a jakaś gnida, wróg, wyspy uparł sie ze zniszczy nasze miejsce zamieszkania, bo jezli tak jak widać to zniszczą aż do Kołobrzegu plaże, nabrzeże, zanieczyszą wodą, zdegradują środowisko!

Gość • Środa [22.02.2017, 10:12:19] • [IP: 109.243.157.*]

Trzeba sobie uprzytomnić, że przez wyjątkowe przyrodniczo wyspy naszego regionu bedzie przebiegac uciązliwy transport tego badziewia, bo statkom nie chce się wpłynąc głebiej w kraj naszym torem wodnym. Co? Że duże zanurzenie mają? To niech mają mniejsze zanurzenie, kontenerowcom łatwiej niż zbiornikowcom. -Nie dajmy się! Podstawą utrzymania naszego i gminy powinno być niepowtarzalne piękno wysp, a nie wciskający się przemysłowy syf.

Oglądasz 1-104 z 104
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■