POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [26.11.2017, 18:15:21] • Świnoujście

Czy czeka nas kolejna wycinka drzew w dzielnicy nadmorskiej? Nasz Czytelnik jest wyraźnie zaniepokojony

Czy czeka nas kolejna wycinka drzew w dzielnicy nadmorskiej? Nasz Czytelnik jest wyraźnie zaniepokojony

fot. mapy.geoportal.gov.pl

W czasach, gdy masowa wycinka drzew staje się swego rodzaju normą. Każdy nawet najmniejszy sygnał o kolejnej wycince wzbudza wśród naszych Czytelników sporo emocji. Podobnie było także w tej sytuacji. - Podobno prezydent Żmurkiewicz prowadzi negocjacje z Lasami Państwowymi na temat zamiany działek położonych w dzielnicy nadmorskiej przy zbiegu ulic Sienkiewicza i Małachowskiego, w calu ich zamiany z Miastem Świnoujście. Efekt tej zamiany to kolejna wycinka lasów i budowa apartamentowców…– czytamy w liście od Czytelnika. Mieszkaniec wyraźnie zmartwił się tymi informacjami.

Nie ulega wątpliwości, że działki są atrakcyjne.

Portal iswinoujscie.pl postanowił sprawdzić, czy te informacje są prawdziwe?

Rzecznik prezydenta miasta, Robert Karelus zapewnia nas, że takie rozmowy nie są prowadzone.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 55, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-55 z 55

Gość • Wtorek [28.11.2017, 11:31:58] • [IP: 89.239.96.***]

Czytelnik niech zobaczy jak wąski pas wydm jest zostawiony w Kołobrzegu i nikt nie płacze i nie robi paniki -trochę rozsądku panikarze - to nie tajga tylko miasto ! Ma być nowocześnie i ładnie !

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 19:05:50] • [IP: 178.238.253.***]

Spokojnie, jak wybudują tunel to Świnoujście pójdzie w zachodnim kierunku (Niemiec), ale jak na razie idzie we wschodnim (w stronę słynnego wiatraka). Przecież jest tyle lasów i zielonych terenów, jak na lekarstwo. W sumie to nawet już Świnoujście jest lasem. Wszędzie z każdej strony świata porasta las. Podaję przykład: W okolicy Osiedla Platan (ruskiego stadionu) jeszcze z 15-20 lat temu było wielkie skupisko polne a na jego miejscu stało lądowisko dla helikopterów. W miejscu gdzie te legendarne Osiedle Rycerska i Przylesie (bloki na przeciw Lidia) był las do 11 Listopada. A to taki mały kawałek miasta. A tak się wiele zmieniło. Także myślę, że to co wycinają, to takie małe kawałki miejskie. Ale za kolejne 15- 20 lat znów doświadczę wielkich zmian w mieście i na pewno zmienię zdanie. Pozdrawiam

Aleksander Skiepko • Poniedziałek [27.11.2017, 18:53:29] • [IP: 83.8.118.***]

Po stronie niemieckiej w ramach programu natura 2000 jest wprowadzony zakaz budowy mieszkań. Czy Prezydent miasta otwiera drogę dla deweloperów, którzy szukają gruntów pod budowę i zysków ? A co z niedoborem wody pitnej dla mieszkańców miasta po roku 2019? Czy aby Prezydent J. Żmurkiewicz poprzez tak niekontrolowaną rozbudowę miasta chce doprowadzić nas do katastrofy ekologicznej? Obawiam się, że On odejdzie i wyjedzie. A my zostaniemy z tym problemem

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 15:41:41] • [IP: 5.60.36.**]

Stare drzewa należy wycinać i na ich miejsce sadzić nowe które za 30 lat też będą duże ! Przecież to nie Park Narodowy ani Puszcza Białowieska ! Pamiętam z dzieciństwa jak z promenady było widać morze a teraz jakiś zarośnięty samosiejkami teren którego nikt nie chce uporządkować nikt nie chce tego wyciąć bo każdy się tego boi ruszyć ! A że zieleni w tym mieście jest sporo to wystarczy wejść na wieżę widokową na Piłsudzkiego aby zobaczyć z góry jak wygląda to miasto ! Widzisz tam jakiś beton ? Nie ! Wyspa zieleni !

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 15:19:00] • [IP: 92.42.114.***]

Żle że, powstają betonowe kompleksy ! Czy nie można poszczególnych działek oddzielić pasem zieleni w postaci drzew i krzewów ! Kilka metrów kwadratowych trawy czy kilka krzewów ma zastąpić setki drzew ? Przestańcie pisać o nowych miejscach pracy bo tych dla mieszkańców wystarczy !

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 14:15:10] • [IP: 188.146.144.***]

Ludzie po co te nerwy.Za rok wybory do samorządu i wtedy trzeba iść ale wszyscy, nawet ci co dotychczas je olewali i zagłosować na takiego kandydata, który przedstawi szczegółowy program działania i nie kandyduje tylko dla stołka.Nie może to być ktoś kto stawia tylko na turystykę i Niemców, bo trzeba też pracy dla facetów.Na razie kandydaci mierni ale na pewno inni jeszcze się pokażą.

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 13:53:01] • [IP: 92.42.118.***]

Po co tyle gadania, zmienić prezydenta a wybrać takiego co nie będzie wycinał drzew.

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 13:33:13] • [IP: 178.238.251.***]

Ja i tak już szykuję się do wyprowadzki, więc możecie betonować ile wlezie i sypać trucizny na mieszkańców i turystów wyciągając za te trucizny ''klimatyczne''. Ciekawe jak wam ludzie stąd uciekną, kto będzie obsługiwał te wszystkie hotele? Chyba że ktoś mocarny wziął poprawkę i wkalkulował wycinkę lasów i wytrucie ludzi, po to by pożądaną ziemię opuścili tubylcy i by mogli wrócić ci którzy uzurpują sobie prawa do niej. Ciekawe czy wtedy da się powrócić do dawnego charakteru miasta, czy jednak pewne rzeczy są już nieodwracalne?

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 11:42:21] • [IP: 146.185.28.**]

"Zaorany" park to nie to samo co lasek. Las przy Karsiborskiej jest nie wystarczający do spacerów, tym bardziej, że pół miasta trzeba człapać. Lasek przy Zamkowej to lasek ścieżek, ładny, gęsty, jednak to lasek komarów. Tłumi też trochę okazjonalne hałasy ze strzelnicy. Lasek przy Żeromskiego, to lasek najbardziej dla spacerów, ma kilka pagórków, urozmaicających płaski teren, a bliskość przejścia na plażę jeszcze bardziej zwiększa jego atrakcyjność. Jest tam też kilka sarenek. Jest przyjemniejszy, niż płaski park przy Chrobrego. Każda informacja o możliwej wycince tego terenu mnie też niepokoi. Skupisko apartamentowców nie jest atrakcją.

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 11:37:57] • [IP: 92.42.116.***]

"s-cie dzis nie ma nic wspolnego z kurortem...beton, beton, beton" - i to pisze ktoś o" mieście" w którym do przeprawy promowej nazwanej" Centrum" jedzie się przez kilometry zaśmieconego lasu!

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 11:35:55] • [IP: 178.238.253.**]

Jak najszybciej trzeba zmieść z miasta ten zarząd, bo naprawdę nim odejdą to nasze domy nam zatopią, bo ile lat można bezkarnie lać beton na wodę!

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 11:32:59] • [IP: 93.205.232.**]

Bezrefleksyjne stado baranów niech głosuje tak jak do tej pory, to będzie miało gospodarza jak z Alternatywy 4, czyli betonować, betonować i jeszcze raz betonować. Bez pomysłu, bez wizji, bez ładu i składu. Wystarczy spojrzeć na zabudowę nowej promenady by zostawić to bez komentarza. Ewentualnie ci rozgarnięci inaczej zmienią oponę na jakąś śliwę i nadal będą się dziwić że jest słabo.

Gość dw • Poniedziałek [27.11.2017, 11:10:59] • [IP: 93.94.191.**]

ciąć bo zarastamy

WILKA • Poniedziałek [27.11.2017, 10:58:26] • [IP: 89.182.121.**]

s-cie dzis nie ma nic wspolnego z kurortem...beton, beton, beton, --brak miejsc parkingowych, scisk na plazy...

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 10:57:29] • [IP: 83.23.190.***]

Może jeden park zostawia dla was zieleni a nad mozem pizdziawa. Polacy wolą i tak za granice bo taniej a tu nie masz nic do gadania. ...Szkop liczy sie bo wiadomo dla nich tu taniej i swoje euro wydają w Polsce. I o to tu chodzi . Bliziutko nad morzem a może budowac im w miescie ? a tu zostawic i niech dopieprz... nad morze jak i my

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 10:21:10] • [IP: 93.94.184.**]

Więcej miejsc pracy! Więcej turystów! Więcej postępu! Świnoujście powinno służyć przede wszystkim niemieckim turystom, a nie plebsowi ich obsługującym!...No i plebs powinien płacić drożej za wodę od stycznia, no bo ktoś za zwiększone zapotrzebowanie na wodę musi w końcu zapłacić! A kto, jak nie wierni wyborcy Naszego Prezydęta??

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 10:18:40] • [IP: 92.42.114.**]

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 09:05:13] • [IP: 79.9.82.**] Gdzie tu widzisz rozwój wycinka pięknego parku, lasu pod hotele turystyczne, wytłumacz mi jaki widzisz rozwój i postęp, KINO 20 lat temu były chyba 3 kina w swinoujciu obecnie na to jedno musieliśmy czekać nie wiadomo ile, gdzie ceny są najwyższe w Polsce, proszę masz swój rozwój, nic tylko spakować swoje manatki i wyjechać z tej wsi.

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 10:13:24] • [IP: 92.42.114.**]

Co my mieszkańcy mamy z tych psełdo hoteli ? 5miejsc pracy po za sezonem może 10-15 w sezonie ? Ceny jak z kosmosu dla turystów, mieszkania po 300-500 tys. 0 atrakcji poza sezonem, a tu jeszcze zabierają odrobinę zieleni w dzielnicy nadmorskiej, gdzie tu spacerować ? wszędzie beton i beton, pamiętacie jaka piękna promenada była 20-30 lat temu ?

Coś się w mieści zmienia. • Poniedziałek [27.11.2017, 10:10:24] • [IP: 93.94.184.**]

Zalać te Świnkowo betonem. Na więcej mieszkańce tego grajdołu nie zasługują! :D

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 09:10:21] • [IP: 79.186.67.***]

PORA NA DONOSY CZYTELNIKU DO UNI, NIECH DALEJ DEMOLUJĄ DZIADY NASZ KRAJ, JAK TRZA WYCINAC TO SIĘ WYCINA, CHCIELIBYSCIE MIEC WSZYSTKO TYLKO NIE WASZYM KOSZTEM. POLSKA ZCHODZI NA PSY DZIĘKI WAM.

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 09:05:13] • [IP: 79.9.82.**]

Jak się nie buduje i nie rozwija to źle bo średniowiecze a jak się rozwija to źle bo wycinka a jak baranie jeden z drugim budiwać na drzewach

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 08:58:27] • [IP: 5.174.102.***]

Betonujście- tak będzie brzmiała nowa nazwa Świnoujścia.

odyseusz • Poniedziałek [27.11.2017, 08:54:54] • [IP: 88.156.206.**]

a zieloni nir potrafią zaprotestowac?tam gdzie im dają kasiore to zgadzaja sie na wszystko.

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 06:52:33] • [IP: 195.205.242.***]

NASZ NACZELNY DRWAL NIE LICZY SIĘ Z TYM, ŻE WYCINA RESZTKI ZIELENI GDZIE MOŻNA SPACEROWAĆ. OCZYWIŚCIE" MAGISTERY" Z URZĘDU NIE BIORĄ POD UWAGĘ, ŻE BUDUJĄ APARTAMENTOWCE, ŚCIĄGAJĄ KOLEJNYCH TURYSTÓW ALE ZAPOMNIELI O PARKINGACH... NIESTETY JAK KTOŚ TYLKO O DYPLOM SIĘ STARAŁ ALE NIE O WIEDZĘ TO TAKIE SA TEGO SKUTKI.

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 02:34:22] • [IP: 62.69.229.**]

Dlaczego najdroższy teren w Nowym Jorku nie jest zabudowany? Dla ułatwienia, jest to teren parku centralnego. Argument, że miasto ma się rozwijać jest ze wszech miar słuszny, ale nie tymi sposobami! Mieszkania potrzebne, ale czy w miejscu wycinek powstają mieszkania czy popaprane betonowce aspirujące do miana apartamentowców lub kolejne molochy hotelowe. Czy wybór na prezydenta od razu człowieka czyni krynicą mądrości i oazą gospodarności? Ile razy 'władcy' tego świata ulegają korupcji, chorym ambicjom, niezdrowej konkurencji aby tylko zaistnieć. Ten niby nasz prezydent też popadł w samouwielbienie odnośnie swojej nieomylności i zezwala na nieomal dziką zabudowę. Wstydzę się teraz, że w ostatnich wyborach uzyskał mój głos.

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 01:12:00] • [IP: 92.42.114.***]

po co nam lasy, gdy za nazistów to funkcjonowało bez drzew, potrzebny wam pancernik w tych lasach?

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 00:22:28] • [IP: 95.129.228.***]

Rozwój, nie zastój.

Gość • Poniedziałek [27.11.2017, 00:17:56] • [IP: 92.42.114.**]

Faktem jest że wiaterek teraz bardziej hula na promenadzie i nie zawsze jest to przyjemne.Nie powinni ciąć do gołego.

Gość • Niedziela [26.11.2017, 23:28:10] • [IP: 94.254.224.***]

to pseudo ruscy i Niemcy nie chca wycinki aby Świnoujście się nie rozwijalo.

Gość • Niedziela [26.11.2017, 23:11:59] • [IP: 78.10.206.***]

Niech ZENON NOWAK przepyta Karelusa na te okolicznosc. Karelus na pewno sie wtedy zlamie. Ze smiechu.

j444 • Niedziela [26.11.2017, 22:51:45] • [IP: 80.245.182.**]

Niech czytelnik martwi się o bandyckie wycinanie puszczy Białowieskiej przez pisowskich kombinatorów. Miasto powinno powrócić do przedwojennego zalesienia czyli tego właściwego.

Gość_G • Niedziela [26.11.2017, 22:42:50] • [IP: 46.231.63.***]

Kolejne miejsca pracy, kolejna zachęta dla turystów, oby tak dalej niech nasze miasto się rozwija.

dzony • Niedziela [26.11.2017, 22:02:47] • [IP: 62.69.241.***]

Gość • Niedziela [26.11.2017, 20:58:55] • [IP: 92.42.116.***] Ja lubię mieszkać w okolicy drzew, poza tym to nie jest las a lasek, który służy okolicznym mieszkańcom i turystom. MIASTO to nie tylko aglomeracje i budynki ale też tereny zielone, które są lubiane przez turystów z zagranicy, których często spotykam spacerując w miejscach niedotkniętych betonem. Pas terenów za Radissonem poszedł pod inwestycje (apartamenty/hotele) a i coś o wycince na oceanarium w Parku Zdrojowym było mówione, więc to już kilka ładnych hektarów do wycięcia. Powinniśmy szanować przyrodę wokół siebie, bo ona w dużej mierze nadaje naszej wyspie atrakcyjności i ciekawej różnorodności

Gość • Niedziela [26.11.2017, 21:05:00] • [IP: 92.42.119.**]

sprzedadza to miasto dla niemcow.a polak i tak bedzie dziadowal przy wyplacie 2tys zl

Gość • Niedziela [26.11.2017, 20:58:55] • [IP: 92.42.116.***]

Trochę nie mogę pojąć oporu przed tym, że coś ma być zbudowane W MIEŚCIE. Jeśli Czytelnik nie lubi mieszkać w mieście, pośród budynków, to wokoło ma lasów aż nadto. Praktycznie nic innego jak lasy i woda.

Gość • Niedziela [26.11.2017, 20:53:34] • [IP: 184.168.46.**]

Won ze Świnoujścia Gumolepie!!

Gość • Niedziela [26.11.2017, 20:48:53] • [IP: 83.8.110.**]

Świnoujscie ma okresloną i ograniczoną pojemność. Robienie z niego molocha to zbrodnia. Rozwój Gazoportu, siarka, plany Terminalu Kontenerowego, potop niemiecki etc. będą skutkowały wnet omijaniem tego" kurortu" przez turystów i kuracjuszy. Apartamentowce się wyludnią, bo tunel będzie tylko drogą przelotową, właśnie do omijania popapranego miasta !!

Gość • Niedziela [26.11.2017, 20:47:25] • [IP: 78.88.31.***]

budować, budować i jeszcze raz budować...może kiedyś będziemy porządnym miastem...!!

Gość • Niedziela [26.11.2017, 20:34:56] • [IP: 83.23.171.*]

Jest i będzie cały czas wycinka . Wiadom, o musza wyciac drzewa żeby beton stał. Inaczej nie można i nikt nikogo o zdanie nie będzie pytał bo tu chodzi o kase

Gość • Niedziela [26.11.2017, 20:32:51] • [IP: 92.42.114.**]

Budować obiekty z drzewami w środku i w zarysie 5 m od murów.

😀😀😀 • Niedziela [26.11.2017, 20:19:02] • [IP: 94.254.134.***]

Betonuj wodzu betonuj i nie zapomnij o fontannach😀😀😀

Gość • Niedziela [26.11.2017, 20:18:06] • [IP: 37.8.215.***]

Wszystko wytną betonem zaleją !! W innych krajach się sadzi u nas się wycina porażka !!

Gość • Niedziela [26.11.2017, 20:10:29] • [IP: 46.231.63.**]

Skończyły się już dawno tereny budowlane. .więc trzeba wycinać drzewa.Taka kolej rzeczy.Wiele osób marzy o własnym mieszkaniu.To nie budujmy-bo trzeba wyciąć kawałek lasu, mieszkajcie sobie u rodziców, lub wynajmujcie pokoje.

Bartek • Niedziela [26.11.2017, 20:02:46] • [IP: 178.238.252.**]

postawic same hotele normalnie zabetonowac wyspe tylko kasa kasa kasa. Widac kto nami rzadzi ludzie ktorzy maja gdzies przyrode i pokolenia

Gość • Niedziela [26.11.2017, 19:47:12] • [IP: 178.238.252.**]

popieram miasto ma się zorwijać, pięknieć, nowocześnieć byc konkurencją itp...

Gość • Niedziela [26.11.2017, 19:46:20] • [IP: 46.231.63.***]

Czy przed uchwalaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego była Decyzja Regionalnej Decyzji Ochrony Środowiska, czy Zmurkiewicz dla kasy ma zamiar wykończyć miasto ?

Gość • Niedziela [26.11.2017, 19:40:24] • [IP: 77.88.191.**]

Powinni zacząć od tego kawałka lasu po drugiej stronie od stadionu. Tam jest tak ciemno i dziko w nocy, że aż straszy

Gość • Niedziela [26.11.2017, 19:33:01] • [IP: 77.88.191.**]

Świetny pomysł. Popieram

Gość • Niedziela [26.11.2017, 19:24:19] • [IP: 80.245.179.***]

kiedy ten badziewny betoniarz przestanie niszczyć przyrodę ??

Gość • Niedziela [26.11.2017, 19:05:56] • [IP: 83.23.171.*]

I tak będzie i nic wam to pisanie nie da po co piszecie ? Tak jest i tak będzie niech robia co chca. Nie ma natury sa hotele bo J... ma kase za to. Szkoda zdrowia niech se robia i tak nic tym nie zdziałacie. No chyba że stac i nie pozwolic na wycinke, wykurzać wszystkich A ludzie potem powiedza. ... ale piękne Świnoujscie jak i centrum przy fontannach. Zachwyt

Gość • Niedziela [26.11.2017, 19:00:12] • [IP: 77.113.109.**]

A szkoda że rozmowy nie są prowadzone, miasto ma sie rozwijać !

Gość • Niedziela [26.11.2017, 18:45:45] • [IP: 80.245.187.***]

Zabetonować wszystko. Jako dziecko bawiłem sie w tym lesie. Po co inne dzieci mają sie w nim bawić.

Gość • Niedziela [26.11.2017, 18:44:47] • [IP: 95.129.229.***]

A dokąd tak się śpieszą? Pakuje się jakby wiał i zabrał cały majątek na tamten świat. Brak ludzi do pracy, brak młodych do zapełnienia kawiarni i większego zaludnienia miasta. Dzisiaj place budowlane kupią obcy a nie swoi. Kto najwięcej zyskuje na rozwoju Ś-cia?. ...?

Gość • Niedziela [26.11.2017, 18:38:29] • [IP: 77.88.191.***]

Kurde mol...toż miasto musi się rozwijać..Co ci ludzie z tymi wycinkami? 90% terenów miasta stanowią TERENY LEŚNE. Przez kolejne lata mamy być jak wioska rybacka, czy co?

Gość • Niedziela [26.11.2017, 18:33:01] • [IP: 94.254.225.**]

Później rzecznik powie, że nie miał dostępu to takich informacji. ..

Oglądasz 1-55 z 55
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 11.00 - Przejście na Plac Słowiański – zamknięcie ul. Armii Krajowej 11.15 - Plac Słowiański Uroczystości pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczypospolitej” z udziałem asysty honorowej, z udziałem władz administracyjnych i samorządowych, służb mundurowych, Orkiestry Wojskowej, pocztów sztandarowych, organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. 1) zajęcie miejsca przez asystę honorową, 2) uroczyste podniesienie Flagi Narodowej na maszt i odegranie Hymnu Państwowego, 3) Apel Pamięci, 4) wystąpienie okolicznościowe Prezydenta Miasta Świnoujście, 5) składanie wiązanek kwiatów przez delegacje pod pomnikiem, 6) koncert Orkiestry Wojskowej pieśni patriotycznych z okazji Święta Narodowego Trzeciego Maja, 7) wyprowadzenie pododdziału honorowego i pocztów sztandarowych, 8) zakończenie uroczystości. ■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■