POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [02.02.2018, 14:32:16] • Świnoujście

Granica powraca? Czytelnik zauważył tablice zaznaczające terytorium państwa

Granica powraca? Czytelnik zauważył tablice zaznaczające terytorium państwa

fot. Czytelnik

W 2007 roku Polska weszła do strefy Schengen. Najbardziej widoczne tego efekty mogli oglądać mieszkańcy przygranicznych miejscowości, w tym Świnoujścia. Zlikwidowano przejścia graniczne, zniknęły szlabany, a w ich miejsce stanęły słupy sygnalizujące terytorium danego państwa. Odtąd swobodnie, bez żadnej kontroli możemy poruszać się pomiędzy naszym państwem a sąsiednimi Niemcami. Granica jest miejscem oznakowanym, ale nie naznaczonym. Przekraczamy ją bez wrażenia, że wchodzimy do obcego kraju. Jednak nasz Czytelnik dostrzegł przesłanki tego, co można określić "powrotem granicy".

"Zauważyłem dziwne zjawisko. Najpierw pojawiła się groźnie brzmiąca tablica GRANICA PAŃSTWA przy przepompowni w worku, chociaż kilka metrów dalej są słupki. Teraz w kilku miejscach pas graniczny jest wyraźnie oznaczony jak na załączonym zdjęciu. Pamiętam takie działania z czasów dawno minionego ustroju, ale kto i po co robi to teraz nie wiem. Może Wy wiecie o co chodzi?" -mieszkaniec Świnoujścia podzielił się spostrzeżeniami z redakcją iswinoujscie.

A może nasi Czytelnicy znają odpowiedź na to pytanie?

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 63, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-63 z 63

Gość • Środa [14.02.2018, 15:13:50] • [IP: 83.8.23.**]

druty i prąd podłaczyć. W lipcu cała watacha uchodzców weszła przejsciem plażowym przy basenie i ciekawe jakim prawem tu przyszli z niemiec plażą? pytam czy ktos się tym zainteresował?

Gość • Poniedziałek [05.02.2018, 19:52:04] • [IP: 79.144.57.***]

Ów tajemniczy" niby-Czytelnik" musi być komunistą i wrogiem Polski sądząc z faktu, że słowa" granica państwa" są dla niego groźne. Potomek kałmuckich przemytników? Tak, to jest granica Polski, naszego państwa, o którego niepodległość walczyli nasi przodkowie. Wracaj człowieku do Kałmucji i nie truj.

Gość • Niedziela [04.02.2018, 21:52:02] • [IP: 176.221.122.***]

Bardzo dobrze. Tu jest Polska. Czy jeśli napiszę" Warszawa jest stolicą Polski" to zostanę napiętnowany jako" rasista", " ksenofob", " homofob", " antysemita" i inny" reakcyjny podżegacz"?. Czemu pytam?. Sprawa jest stara ale swego czasu w Lublinie pojawił się baner z podobnym napisem i wtedy doszło w Sejmie do interpelacji jakiejś posłanki kropka nowoczesnej, wyrażającej sprzeciw na taką treść a baner został opatrzony wkrótce lewackim napisem" nacjonalizm stop". W świetle ataku Izraela na Polskę, dążącego do wydojenia nas z około 65 miliardów dolarów oraz ciągot UE do federalizacji państw członkowskich, zaczynam mieć coraz bardziej pewne przekonanie że mamy kolejną, komunistyczną, jeszcze" cichą" choć już aż nie tak bardzo, komunistyczną dyktaturę usiłującą zniszczyć Polskę!!.

Gość • Niedziela [04.02.2018, 10:05:30] • [IP: 94.254.134.***]

Do love PiS • [IP: 164.127.159.***] ty piszesz o sobie ??. Gdyby tak wszystko zebrał do kupy to co napisałeś to by wyszedł twój autoportret czyli: OBRAZ NĘDZY I ROZPACZY :)

Gość • Sobota [03.02.2018, 19:56:12] • [IP: 164.127.159.***]

17:20 - Jest inaczej - to wrogowie. ..zdjęli MASKI. W ich (masek) uwiarygodnianie swój wielki wkład włożyły telewizje i inne media zależne od reklamodawców lub obcego kapitału albo od środowiska, które je wspierają, dofinansowują: TVN, POlsat, Newsweek, Polityka, Gazeta Aborcza, Tok Fm, Zet, Angora, itd.

Gość • Sobota [03.02.2018, 18:07:43] • [IP: 164.127.159.***]

16:27 - A zastanów się, czy nie popełniłeś błędu metodologicznego, bo z Koreą Północną to kojarzy sie raczej emigrant socjalny zwany dla zmyłki uchodźcą, bo to własnie ten emigrant tworzy szybko po zaaklimatyzowaniu sie w Europie getta islamskie, gdzie panuje szariat, a policja nawet tam nie wjeźdża. Szariat, czyli system oparty na przemocy (jak w Korei), ideologii (jak w Korei), zbrodni (jak w Korei, gdzie za posiadanie Biblii jest kula w łeb lub osadzenie całej rodziny w obozie koncentracyjnym - a islamiści nie tolerują inaczej wierzących - chrześcijan, ateistów). Ten. ..114 optuje za światem chrześcijańskim, w którym panuje wolność wyznania, a nie szariat i nie kult Kim Dzong Una.

GOŚCIU • Sobota [03.02.2018, 17:55:09] • [IP: 94.197.120.**]

JAK POWRACA ? GRANICA BYŁA, JEST I BĘDZIE, A TO ŻE OD CZASU DO CZASU ROBIONY JEST " MAITENANCE " OZNAKOWAŃ TEJŻE GRANICY NIE POWINNO NIKOGO DZIWIĆ. ... no chyba że czytelnika. ...

Gość • Sobota [03.02.2018, 17:20:00] • [IP: 92.42.113.**]

" Miałeś chamie złoty róg..." Szkoda, że po 29 latach demokracji nie mamy już żadnych przyjaciół, a wrogów nam przybywa.Tak trwoni się dorobek wielu ludzi, w imię doraźnych celów politycznych.

Gość • Sobota [03.02.2018, 16:27:09] • [IP: 188.146.168.***]

IP114 obserwuję twoje wpisy od jakiegoś czasu i stwierdzam jednoznacznie: nie pasujesz do dzisiejszej Europy i trzeba dać ci wizę do Korei Północnej, tam się odnajdziesz.

Gość • Sobota [03.02.2018, 15:48:50] • [IP: 109.41.64.**]

nareszcie !!

Gość • Sobota [03.02.2018, 14:32:30] • [IP: 176.221.123.***]

ONZ Organizacja Narodów Zjednoczonych kontroluje Granice na Całym Świecie Granica jest Oznakowana i Widoczna na Mapie też ją Widac

Gość • Sobota [03.02.2018, 12:27:57] • [IP: 109.196.114.**]

Za dziesiec lat na tej granicy bedzie stal niemiec z paszportem w rece i bedzie sie prosil o wize.Sytuacja sie odwróci i to my bedziemy z łąska dawać im wjazd o naszego kraju.Juz dzis ok polowy narodu niemieckiego to ludzie z innych kontynentów lub wymieszani z takimi.Zwazajac na to ze przecietna islamska rodzina to ponad 5 osob a niemiecka 3.5 latwo sobie policzyc kiedy rodowici niemcy stana sie mniejszoscia.Kolonialne ludy oplaca sie swoim panom za setki lat cierpien a Polska bedzie oaza spokoju.zobaczycoe

Gość • Sobota [03.02.2018, 12:04:02] • [IP: 94.254.134.***]

Do [03.02.2018, 10:03:44] • [IP: 164.127.159.***] pewnie naziści i komuniści czerpali wzorce od tych którzy ogniem i mieczem głosili wiarę a w dzień powszedni zajmowali się świętą inkwizycją, procesami np Galileusza itd

Gość • Sobota [03.02.2018, 11:39:45] • [IP: 80.245.178.**]

Lepiej niech te słupy sobie stoją.. Żeby się jeszcze nie okazało, że będziemy je w pośpiechu stawiać.1000 lat historii nic was nie nauczyło?!

Gość • Sobota [03.02.2018, 10:53:52] • [IP: 80.245.178.***]

WKRÓTCE NA GRANICY POJAWIĄ SIĘ DRUTY KOLCZASTE, COBY poTOMKOWIE ESESMANÓW I ISLAMITYCZNI TERRORYŚCI NAM W SZKODĘ NAM NIE LEŹLI.

Gość • Sobota [03.02.2018, 10:49:33] • [IP: 176.221.122.**]

No i bardzo dobrze bo bedziemy graniczyc nie z niemcami ale z muzalami, te pokolenia co teraz sa w niemczech pomnozyc trzeba bedzie razy 8 i za 18-20 lat bedzie ich wiecej jak rodowitych niemcow , to bedzie kraj islamski jak tak beda myslec niemieckie wladze, ktore niszcza wlasna kulture i narod sie ze starzal przyrost jest ale nie niemiecki, muzulmanow jest 4, 7 mil na rok 2016

Gość • Sobota [03.02.2018, 10:03:44] • [IP: 164.127.159.***]

19:36:00] • [IP: 92.42.114.***] - Masz rację z tym komunistą Spinellim, wstrętną postacią (swoja drogą komunizm to to samo co nazizm w sensie skali zła) ale też trzeba pamiętać, że jednym z ojców Unii, a dokładniej wcześniejszej Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali, potem EWG był sługa Boży Kościoła katolickiego, Robert Schuman - i warto sobie uświadomić, że dobra jest koncepcja pewnej wspólnoty europejskiej zwłaszcza po dwóch wielkich wojnach światowych, które wyszły stąd właśnie, skutkując ok.100 milionami ofiar. Niestety, nastąpiło wrogie przejęcie tej koncepcji i zwykłe łachudry w rodzaju Spinnelliego zdominowały mysl o jedności Europy, więc mamy to, co dzis czytamy na portalach - naciski, by przyjmować emigrantów socjalnych, by niszczyć pojęcie płci (we Francji nie pisze sie w dokumentach" ojciec, matka", lecz" rodzic"), by promować homoideologię (a gejostwo w jednej ze swoich form jest rozsadnikiem innych patologii), by wymagać legalnej aborcji w państwach UE.

Gość • Sobota [03.02.2018, 09:30:47] • [IP: 95.129.224.**]

, , tam gdzie my tam granica ''.cytat z, , czterej pancerni i pies"

Gość • Sobota [03.02.2018, 05:20:06] • [IP: 62.69.253.**]

"Niemcy juz dawno powinni postawic plot graniczny i pogonic wszystkich polaczkow z niemiec !" - niezłe ale...niemiaszku polskiego pochodzenia za niedługo islam wam dupy skopie w tych niemczech. A nasza Polska granica była jest i będzie... jak wyjdziemy z UE i rządów brukselki islamskiej.

Gość • Sobota [03.02.2018, 01:18:45] • [IP: 94.254.236.**]

Granic nie zniesiono, zniesiono kontrolę.

Normalny obywatel. • Sobota [03.02.2018, 01:13:24] • [IP: 178.238.252.***]

Układ z Schengen zniósł tylko i wyłącznie " odprawy -paszportowo celne na granicach" a nie granice, które nadal obowiązują i każdy kraj administruje i zarządza nadal na swoim terytorium. Wypada trochę poczytać i zapoznać się z tematem zanim zabierze się głos w sprawie. Słupy graniczne jak były od powojnia tak są do dziś!!

Gość • Sobota [03.02.2018, 00:11:07] • [IP: 94.254.134.***]

Do [02.02.2018, 22:40:35] • [IP: 164.127.159.***] jedynie gdzie mogą ciebie przejąć to w Korei Północnej lub na Białorusi i tego też nie jestem pewien, może w San Escobar ?.

Gość • Piątek [02.02.2018, 23:08:41] • [IP: 176.221.122.***]

Do Gość • Piątek [02.02.2018, 14:50:41] • [IP: 188.47.91.**] bardzo dobrze wyjaśniony temat. Co do innych komentarzy to jakby wyrwany ze snu pijak bełkotał.

Rozsądny • Piątek [02.02.2018, 22:54:40] • [IP: 92.42.117.***]

Gość • Piątek [02.02.2018, 17:38:26] • [IP: 212.32.225.***] w punkt, popieram!!

Gość • Piątek [02.02.2018, 22:43:45] • [IP: 207.244.75.**]

17:29:43 - za te pogardliwe odniesienia się do" polaczkow" powinieneś dostać kulę w łeb volksdeutsch'owy śmieciu.

Gość • Piątek [02.02.2018, 22:40:35] • [IP: 164.127.159.***]

Aktualnie są dwie tendencje w Unii - by utworzyc wielkie państwo, nawet federacyjne, ale jedno, z jednym rządem - oraz druga tendencja - by zachowac państwa narodowe z osobnymi, własnymi rządami. Jeśli zwycięży pierwsza opcja, prawdopodobne, że jak Cejrowski postaram sie o jakiś zapasowy przytułek daleko stąd. Byłaby to przeklęta opcja, taka, o jakiej nie mówiono otwarcie w 2004 roku, a która zniszczyłaby wyjątkowość Polski, czyli jej naturalny konserwatyzm obyczajowy i katolicyzm (czyli mówienie" nie" gejom, " nie" ich tzw. małżeństwom, " nie" ideologii gender, eutanazji, aborcji, co można podsumować:" tak" prawu naturalnemu, korzeniom cywilizacji judeo-chrześcijańskiej). Tak więc zachowanie granicy jest potrzebne i ona nadal bardzo realnie jest, bo ZA nią musimy opierac się na specjalnym, turystycznym ubezpieczeniu, gonią za nami inkasenci kurtaksy, dzieci nam (jeśli zarabiamy w Niemczech) odbierają Jugendamty.

Gość • Piątek [02.02.2018, 21:58:06] • [IP: 95.129.228.***]

Na tamtym terenie trwa wycinka drzewa, może zaznaczono dokładniej granicę by nasi pracownicy nie wycięli przypadkiem czegoś po niemieckiej stronie. A tak na marginesie- na żywo wygląda to koszmarnie, nie wspominając już o tym, że jest niszczony jeden z ostatnich naszych" dzikich" terenów.

"ŻĄD" • Piątek [02.02.2018, 21:34:20] • [IP: 94.254.134.***]

Do [02.02.2018, 15:08:44] • [IP: 178.238.246.***] i będziecie strzelać w plecy do uciekających Polaków z katolickiej polski ?

AGENDA 21 • Piątek [02.02.2018, 20:32:42] • [IP: 80.245.178.***]

GRANICA RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ BYŁA JEST I BĘDZIE. PÓKI CO pODLI oBYWATELE Z poPAPRANEJ SZAJKI I TYM poDOBNI DEGENERACI, MIMO USILNYCH STARAŃ PAŃSTWA POLSKIEGO NIE ZNISZCZYŁY.

Gość • Piątek [02.02.2018, 20:27:16] • [IP: 89.0.194.***]

Zamknac granice i pogonic z Unii, buractwo.

Gość • Piątek [02.02.2018, 20:10:12] • [IP: 188.146.107.***]

206 wychodzi słoma z butów niczym tego nie zakryjesz nawet jak kupisz nowe trampki to też będzie wychodzić

Gość • Piątek [02.02.2018, 20:04:19] • [IP: 80.245.188.**]

a malo takich sluupow jest mozna tylko spojzec na garz ]

Gość • Piątek [02.02.2018, 19:36:00] • [IP: 92.42.114.***]

granice są teoretycznie, bo unia ma w zalozeniach zlikwidowanie granic i suwerennych panstw, tak jak to opisał w swoich Manifestach z Ventotene niejaki Altiero Spinelli, zatwardziały komunista marksistowski, który dał podwaliny pod powstanie unii europejskiej, dzięki niemu unia powstala.Wchodząc do gmachu parlamentu europejskiego w Brukseli, jego nazwisko jest umieszczone by każdy wiedział jaka ideologia jest tego tworu i do czego ten twor zwany unią dązy

Gość • Piątek [02.02.2018, 19:28:51] • [IP: 78.10.206.***]

Matole, dopłacasz do unii?? Netto od brutto ćwoku zabugowy nie odróżniasz więc nie pogadamy.

Gość • Piątek [02.02.2018, 18:30:46] • [IP: 92.42.118.**]

Widać, że do redakcji zgłaszają się głównie tzw." czytelnicy" " niedoczytelniani". Ale dla takich również jest miejsce na ziemi i trzeba się z tym pogodzić.

Gość • Piątek [02.02.2018, 18:16:59] • [IP: 87.58.166.**]

pleciesz.. najlepiej by nam bylo z ruskimi wlasnie.

Gość • Piątek [02.02.2018, 17:38:26] • [IP: 212.32.225.***]

Pomioty zza Buga – to nie Wasze. Tam Wasze, na wschodzie. Chcemy normalności, spokoju. Z Niemcami jest łatwiej. Całe zło do Polski, dotarło ze wschodu.

Gość • Piątek [02.02.2018, 17:33:27] • [IP: 176.221.123.***]

Granica Musi być Oznakowana i widoczna tak jak jest to na Mapie zatwierdzonej przez ONZ Organizację Narodów Zjednoczonych

Gość • Piątek [02.02.2018, 17:30:33] • [IP: 93.94.191.***]

Sam buzię wytrzyj ssaku jeden

Gość • Piątek [02.02.2018, 17:29:43] • [IP: 79.70.112.**]

Niemcy juz dawno powinni postawic plot graniczny i pogonic wszystkich polaczkow z niemiec !

troll • Piątek [02.02.2018, 17:26:02] • [IP: 46.230.128.***]

Jakby nie było tych słupów granicznych to, , nasz, , urząd miasta sprzedałby tą ziemię deweloperom z Poznania. ...

Gość • Piątek [02.02.2018, 17:13:43] • [IP: 79.140.194.**]

"Tatowi przysiegal, nie oddam nawet kawalka zeimi NA DWA PALCE" TO JE MOJE, A TO JE TWOJE !!

Gość • Piątek [02.02.2018, 16:54:57] • [IP: 80.245.189.***]

BYSTRZAK... chyba pierwszy raz tam był :-)) Te słupki ZAWSZE tam były od ustalenia granicy w tym miejscu...

Gość • Piątek [02.02.2018, 16:49:21] • [IP: 80.245.186.**]

czytelnik mało zorientowany - Schengen nie zniosło granic państwowych

Gość • Piątek [02.02.2018, 16:03:26] • [IP: 88.156.232.**]

czytelniku słupki graniczne zawsze tam były chyba zle patrzyłeś i jesteś mało spostrzegawczy

Gość • Piątek [02.02.2018, 15:57:10] • [IP: 92.42.118.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [02.02.2018, 15:36:24] • [IP: 95.160.159.***]

To nie będzie socjalistyczna rzeczywistość. Tamtą jakoś można było przeżyć! Ta która się zapowiada po prostu zniszczy wszystko! Za 4 - 5 lat wrócą strzeżone granice wokół całej Polski nie tylko niemiecka !! Zobaczymy piewco dobrej zmiany, co wtedy powiesz ??

Gość • Piątek [02.02.2018, 15:31:04] • [IP: 94.254.233.**]

postawić ogrodzenie na 5m z drutem kolczastym i kontrole graniczne

Gość • Piątek [02.02.2018, 15:14:48] • [IP: 178.238.250.***]

Pomiedzy holandia a niemcami w podomnych miejscach jaj na zdjeciy tez stoja slupy i jest informacja o granicy panstwa.

odyseusz • Piątek [02.02.2018, 15:12:28] • [IP: 88.156.206.**]

i bardzo dobrze..to my dopłacamy do tzw uni...wa wmawiaja nam że te fundusze są nam dane-pozyczone...za kilka lat bedą chcieli je odzyskać..a wtedy bedzie klapa.Nie takie Imperia znikneły z kart historii...zniknie niebawem też Unia.

Gość • Piątek [02.02.2018, 15:11:25] • [IP: 188.146.105.**]

System miniony za rządów PiS powraca to i granice wrócą

Gość • Piątek [02.02.2018, 15:11:15] • [IP: 80.245.191.***]

Wiadomo dobra zmiana

Gość • Piątek [02.02.2018, 15:08:44] • [IP: 178.238.246.***]

Polskę należy bronić przed uchodźcami muzułmański. Mam nadzieje, że pojawią siły oddziały ochotnicze broniące granicy, zapowiedziane przez szefa MON.

Gość • Piątek [02.02.2018, 15:01:33] • [IP: 62.69.253.***]

Jeśli pis mówi że absolutnie nie chce wyjścia Polski z UE to znaczy że naprawdę chce tego bardzo. Te złamasy jeszcze nigdy słowa prawdy nie powiedzieli. Żoliborski gnom chce całkowitej izolacji od świata a debile patrzą w niego jak w ołtarzyk...

Gość • Piątek [02.02.2018, 14:57:13] • [IP: 78.10.206.***]

Mur postawic. Koniecznie betonowy tak jak #zabugowcy lubicie. Zamiast na tych Niemcach zarobic, wycisnac jak cytryne i sie smiac, to nieudacznicy zyciowi ciesza sie, ze ktos brona dwa razy na trzy lata przejedzie i cieszo sie, ze wstali z kolan. Ja juz wam pisalem wiele razy: z kolan powstales, to buzie wytrzyj!

Gość • Piątek [02.02.2018, 14:57:10] • [IP: 83.11.222.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [02.02.2018, 14:52:12] • [IP: 80.245.189.***]

ZAMKNĄĆ JUŻ DAWNO POWINNI

Gość • Piątek [02.02.2018, 14:50:51] • [IP: 37.47.65.*]

dla mnie super- nie zawsze idac z psem mam dla niego paszport czy swoje dokumenty- dobrze jest wiedziec, ze przekracza sie granice. Nie schizujmy;p

Gość • Piątek [02.02.2018, 14:50:50] • [IP: 80.245.189.***]

NO WRESZCIE

Gość • Piątek [02.02.2018, 14:50:41] • [IP: 188.47.91.**]

Z tego co ja się orientuję, pomimo tego, że jesteśmy w układzie Schengen granica pomiędzy państwami musi być widoczna, nie tylko dla ludzi poruszających się" po ziemi" ale także z góry. Po za tym tablica z napisem" Granica Państwa" nie jest tutaj niczym nowym, ponieważ takie znaki są na całej długości pasa granicznego, pomimo słupków wyznaczających pas graniczny, w okół całego kraju.

Gość • Piątek [02.02.2018, 14:45:00] • [IP: 94.254.134.***]

Historia lub się powtarzać, a to co robi jak to napisał wyborca PiSu" ŻĄD" prowadzi do odizolowania Polski od Europy i Świata. Z ciekawości zapytam kogo jeszcze ten" ŻĄD" nie zdążył obrazić lub z jakim państwem" ŻĄD PiSu' ma dobre relacje, wyłączając San Escobar (wiadomo dla czego)??

Gość • Piątek [02.02.2018, 14:43:12] • [IP: 80.245.189.***]

pISLAM DZIALA...niedlogo * nas z uni i mur postawia.wizy na bialorus kaczor zalatwi.

Gość • Piątek [02.02.2018, 14:38:57] • [IP: 80.245.182.**]

.. i słusznie. Jak można było myśleć, że dwa różne narody skłócone wojnami przez 1000 lat da się połączyć zdejmując tabliczki graniczne ? Inna kultura, język, zwyczaje, normy i cele. Urzędasy wymyśliły Unię. Totalna wtopa.

Oglądasz 1-63 z 63
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■