POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [13.08.2018, 22:00:53] • Polska

Obalamy mity na temat systemu Galeco BEZOKAPOWY

Obalamy mity na temat systemu Galeco BEZOKAPOWY

fot. Organizator

Nowoczesne budownictwo wymaga nowoczesnych rozwiązań. A te potrafią niekiedy wzbudzać zakłopotanie i wątpliwości, bo przecież boimy się tego, co nieznane i trudno jest nam przekonać się do nowości. Do innowacji w budownictwie warto jednak podejść racjonalnie, by móc odróżnić prawdę od fałszu i cieszyć się modnym, nowoczesnym i jeszcze bardziej funkcjonalnym domem. Poznajcie mity dotyczące odwodnienia dachów Galeco BEZOKAPOWY, którego elementy ukryte są pod warstwą elewacyjną budynku.

Mit #1: Do rynien ukrytych nie ma dostępu – nie można ich czyścić i wykonywać sezonowych prac konserwacyjnych
System Galeco BEZOKAPOWY przykryty jest maskownicą, dzięki której poziom rynnowy jest całkowicie niewidoczny. Nie oznacza to jednak, że niemożliwe jest przeprowadzanie zabiegów konserwacyjnych. Dostęp do koryta rynny jest możliwy bez konieczności demontowania maskownicy. Zabieg ten niezbędny jest jedynie w przypadku, gdy zauważymy pewną nieprawidłowość w funkcjonowaniu całego systemu. Wtedy profesjonalista powinien usunąć maskownicę, wykonać niezbędne prace naprawcze i z powrotem nałożyć ją na system. Należy pamiętać, że prace związane z naprawą czy chociażby z przeglądem systemu rynnowego należy zawsze zlecać jedynie fachowcom.

Mit #2: Bezokapowy system odwodnienia dachów nie jest wydajny
System Galeco BEZOKAPOWY składa się z rynien i rur spustowych o przekroju kwadratu. Kształt ten pozwala uzyskać jeszcze większą przepustowość wody niż w przypadku modeli półokrągłych. Oznacza to, że w razie konieczności odprowadzenia z dachu dużej ilości wody, rynny kwadratowe spełnią swoje zadanie szybciej i sprawniej. Poza tym system Galeco BEZOKAPOWY składa się z trzech materiałów, które pozwalają stworzyć optymalne połączenie o najlepszych właściwościach. Poziom rynnowy wykonany jest z najtrwalszego z nich, odpornego na działanie warunków zewnętrznych, czyli ze stali. Z PVC-U natomiast, stworzone zostały rury spustowe, a najbardziej widoczny element, czyli maskownica to stal powlekana, która dostępna jest w szerokiej gamie kolorystycznej. Dzięki temu system dopasować można do wymagań projektowych i indywidualnych gustów inwestorów.

Mit #3: System BEZOKAPOWY może przeciekać i zalewać elewację
Prawidłowo zamontowany system rynnowy nie będzie przeciekał. Na stronie producenta dostępna jest szczegółowa instrukcja montażu, podzielona na poszczególne etapy i tzw. lista kontrolna, która nie pozwoli zapomnieć o żadnej niezbędnej czynności. Oprócz starannego zamontowania, szczelność zagwarantuje także specjalny klej agresywny, który solidnie połączy elementy spustowe, wykonane z PVC. Niezbędnym elementem w systemie Galeco BEZOKAPOWY jest także pas podrynnowy, którego zadaniem będzie odprowadzanie ewentualnych skroplin poza elewację, pozostawiając ją w stanie nienaruszonym.

Mit #4: System Galeco BEZOKAPOWY to kosztowne rozwiązanie
Galeco BEZOKAPOWY przez wzgląd na swoją innowacyjność i wysoką jakość jest droższy od tradycyjnego systemu rynnowego. Jego cena jednak zależy od wielu czynników – pod uwagę należy wziąć przede wszystkim powierzchnię dachu, poziom skomplikowania jego projektu, a także długość i ilość rur spustowych. Nie należy zapominać także o kosztach samego montażu. Ceny za wykonaną pracę u różnych ekip dekarskich mogą znacznie różnić się od siebie. Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące wyceny całego systemu orynnowania danego budynku najlepiej zgłosić się do zaufanego dekarza, który dokładnie wyliczy ilość potrzebnych materiałów i określi cenę tzw. robocizny.

Mit #5: Rynny ukryte niosą ryzyko uszkodzenia elewacji podczas mrozów
Woda w rynnach ukrytych może zamarzać w takim samym stopniu, jak w rynnach tradycyjnych. Punktem newralgicznym są jedynie schowane w elewacji rury spustowe, które na skutek zamarzającej wody mogą popękać, a wyciekająca woda może zalać warstwę elewacyjną. By uniknąć przykrych niespodzianek warto zamontować we wnętrzach rynien i rur spustowych samoregulujący się system kabli grzejnych, który uruchamia się w momencie, gdy temperatura spadnie do poziomu ustawionego na regulatorze. Dzięki produkowanemu przez kable ciepłu, woda nie zamarza i może swobodnie przepływać, nawet w momencie pojawienia się ostrych mrozów.


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W niedzielę, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowości poprawiających możliwość dojazdów do szkół i uczelni czy pracy, a także ułatwiających podróżowanie po regionie. Szczecin-Świnoujście późnym wieczorem. Na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy pozostaną uruchomione w czerwcu br. późnowieczorne połączenia w obu kierunkach o nazwie „Wiatrak”. Szczególnie wieczorny pociąg ze Szczecina do Świnoujścia okazał się sporym sukcesem, gdyż codziennie z tego połączenia korzysta przeciętnie 70 osób. Dodatkowo uruchomiona zostanie jedna para nowych pociągów w godzinach porannych, a wczesnoporanne pociągi ze Świnoujścia do Szczecina będą kursowały codziennie, czyli w terminie rozszerzonym względem obecnego rozkładu jazdy. Pozwoli to mieszkańcom i turystom także w weekendy i święta dojechać m.in. do Szczecina Dąbia na przesiadki do pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze Szczecina np. do Warszawy (w tym na express Chrobry i pociąg Pendolino). Łącznie na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy w dni robocze uruchamianych będzie 14 par pociągów regionalnych, a w weekendy 12 par, co oznacza, że przez większą część dnia pociągi na tej trasie kursować będą co godzinę ■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■