POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [04.03.2019, 08:30:09] • Świnoujście

Grupa Morska – Cała Naprzód: „Karta Mieszkańca” to korzyści dla stałych mieszkańców

Grupa Morska – Cała Naprzód: „Karta Mieszkańca”  to korzyści dla stałych mieszkańców

Autor: Syda Productions(fot. Fotolia.com )

Imienna „Karta Mieszkańca” uprawniająca do rabatów w opłatach np. za wodę i ścieki, miejskie ogrzewanie, ale również w sklepach, kawiarniach, restauracjach i innych zakładach usługowych – to propozycja radnych Grupy Morskiej - Cała Naprzód. Karta przysługiwałaby wyłącznie osobom zameldowanym w Świnoujściu i tu płacącym podatki. Byłaby ważna tylko z dowodem osobistym.

- Stali mieszkańcy Świnoujścia ponoszą wymierne koszty związane tylko z tym, że mieszkają w kurorcie. Wielu, poza plażą, nie korzysta wcale, albo tylko sporadycznie z tego, co oferuje ten kurort – mówi radny klubu Grupa Morska – Cała Naprzód Sławomir Nowicki. – Ale zmuszeni są płacić więcej za usługi, za towary w sklepach, w restauracjach itd. A przecież nie zarabiają tyle, co na przykład w Warszawie. Zresztą i w Warszawie wiele choćby artykułów spożywczych można kupić taniej, niż w Świnoujściu.

Dodaje, że wraz z pozostałymi radnymi klubu Grupa Morska – Cała Naprzód, rozmawiali z wieloma osobami prowadzącymi działalność gospodarczą, gastronomiczno-usługową w mieście.

- Przyznali oni, że bardzo chętnie udzieliliby rabatu stałym mieszkańcom Świnoujścia, ale w tej chwili nie mają takich możliwości. Nie mogą zastosować dwóch cen na jeden produkt/usługę; jedną dla stałych mieszkańców i drugą dla pozostałych klientów – mówi Sławomir Nowicki. - Wprowadzenie „Karty Mieszkańca” dałoby im możliwość, prawne narzędzie do stosowania rabatów dla świnoujścian.

Radni Grupy Morskiej – Cała Naprzód dodają, że na karcie, stali mieszkańcy mogliby także skorzystać jeśli chodzi o opłaty za wodę i ścieki. Podkreślają, że duża część mieszkań w Świnoujściu (przede wszystkim tych w nowym budownictwie, ale nie tylko) należy do osób spoza Świnoujścia i kraju.

- Wielu z nich ma po kilka, a nawet kilkanaście mieszkań – mówi radny Sławomir Nowicki. - Wykorzystując stale rosnącą atrakcyjność, a co się z tym wiąże popularność naszego miasta, traktują te mieszkania jak „maszynki” do zarabiania pieniędzy. Wynajmując lokale de facto prowadząc działalność gospodarczą, uzyskują niemałe dochody. Nie płacą jednak podatków z tego tytułu w naszym mieście (o ile w ogóle gdzieś płacą, w wielu przypadkach jest to tzw. szara strefa). Natomiast my, stali mieszkańcy, ponosimy tego koszty.
Dodaje, że wszyscy – i stali mieszkańcy i ci, którzy zarabiają na wynajmie mieszkań – płacą tyle samo za zużytą wodę i odbiór ścieków z gospodarstw domowych. Jak twierdzi nie ma możliwości „wyłapania” takich osób, a już na pewno nie tych mieszkających na stałe zagranicą. Jednak rozwiązaniem mogłaby być właśnie „Karta Mieszkańca”.

- Rada Miasta mogłaby podnieść ceny wody i ścieków, z tym jednak zastrzeżeniem, że osoby posiadające „Kartę Mieszkańca”, a więc stali mieszkańcy naszego miasta, mieliby rabat w wysokości podwyżki, a niewykluczone, że jeszcze większą – uważa Sławomir Nowicki.
Dla tych traktujących dochód z wynajmu mieszkań jako dodatkowy zarobek, taka podwyżka nie byłaby dużym kosztem wynikającym z faktu posiadania mieszkań w Świnoujściu i możliwości zarobkowania na nich. Natomiast dla stałych mieszkańców z pewnością byłaby to ulga w domowym budżecie.

- Oczywiście, zdajemy sobie sprawę, że nasza propozycja wdrożenia „Karty Mieszkańca” wymaga jeszcze wielu uzgodnień, dopracowań itd., ale uważamy, że warto, aby prezydent naszą propozycje rozważył – dodaje radny.
W interpelacji złożonej na sesji do prezydenta radni Grupy Morskiej – Cała Naprzód wnioskują o powołanie zespołu, który zająłby się przygotowaniem „Karty Mieszkańca” pod względem technicznym i merytorycznym.

- Mamy karty mieszkańców uprawniające do zniżek w Aqua Parku, mamy Bon Seniora… Dlaczego miasto nie może pójść krok dalej? – mówi Sławomir Nowicki. - Naszym zdaniem powinno. To przyniesie stałym mieszkańcom konkretne korzyści, odczuwalne przez każdego w portfelu. Zaoszczędzone w te sposób pieniądze mogliby przeznaczyć na edukację swoich dzieci, wnuków, na zdrowie. Ludzie będą mogli z czystym sumieniem powiedzieć „w Świnoujściu warto mieszkać, bo nasi radni, nasz prezydent dba o stałych mieszkańców”. Przypomnę – dodaje – że Karta Mieszkańca była jednym z ważnych punktów naszego programu wyborczego i tak, jak pozostałe pomysły, staramy się znaleźć dla niej poparcie.

Radna Sylwia Marszałek
Radna Dorota Mikulska
Radny Sławomir Nowicki


komentarzy: 70, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-70 z 70

Gość • Sobota [09.03.2019, 05:31:26] • [IP: 64.88.232.*]

Jestem ZA. Miedszkam w Ś-ciu od urodzenia i przeżyłem wiele sezonów tutystycznych i wiem, że jako mieszkaniiec miasta nie mam z tego nic opócz sterty śmieci po sezonie słabego ciśnienia wody w kranie, tłoku w mieście smrodu spalin..Więc taka karta dla ludzi zameldowanuch i mieszkających w NASZYM mieście jest dobrym rozwiązaniem.Kto za to zapłaci? Tan u którego z tej karty będzie można skorzystać.Można też to sfinansować z opłaty klimatycznej. Sposobów jest więcej, można wybierać.Więc panie i panowie radni do roboty...Niech mieszkańcy też coś mają z tego, żę mieszkają w kurorcie.

Gość • Czwartek [07.03.2019, 13:03:15] • [IP: 37.248.162.**]

Super pomysł 👍👍👍👍

Gość • Czwartek [07.03.2019, 10:17:56] • [IP: 5.173.153.***]

Popieram, bardzo dobry pomysł, niech miasto w końcu zadba też o mieszkańców a nie tylko o turystów.

Gość • Środa [06.03.2019, 11:31:47] • [IP: 80.55.4.***]

Bardzo dobry pomysł, jeśli nasi restauratorzy chca dawać mieszkańcom rabat to wielki ukłon w ich stronę, jeśli miasto chce dawać mieszkańcom rabat to również, koszt dla mieszkańca żaden, popieram całym sercem

Gość • Wtorek [05.03.2019, 19:01:07] • [IP: 37.47.134.**]

to jest rynek, wolny rynek - każdy może się wyprowadzić jak mu nie pasuje co to za bzdury, dopłaty do frytek czy kurczaka. Chcieliście hoteli i przyjezdnych - to macie :D Ciekawe kto będzie finansować to cudo - kolejne, normalnie kraj +. Do roboty drodzy Państwo do roboty.

Gość • Wtorek [05.03.2019, 01:59:32] • [IP: 176.221.123.***]

" również w sklepach, kawiarniach, restauracjach i innych zakładach usługowych " ta śmieszna grupa morska chce dopłacać do obcych firm aby mieli większe zyski?

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 23:32:02] • [IP: 176.221.122.***]

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 22:26:42] • [IP: 37.47.187.**] dziei i ryby nie mają głosu

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 22:26:42] • [IP: 37.47.187.**]

Podwyżkę w opłacie za wodę nie zapłaci właściciel nie- mieszkaniec, tylko doliczy tą różnicę najemcy, ten zabuli wyższy rachunek. Jakoś nie widzę tego organizacyjnie. A do jednego mądrali ponizej - mieszkam w tym miescie od 2005r to jestem napływowa czy już tutejsza??

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 22:24:59] • [IP: 37.47.181.***]

Burmistrz jest wprawiony w systemach kartkowych które PZPR wprowadzała, więc nie powinien mieć problemu z wprowadzeniem kartek swego rodzaju także w RP.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 22:19:42] • [IP: 176.221.123.***]

A dlaczego ma ktoś za to płacić. Zrobić wszędzie podwójne ceny jak to jest bodajże na Kubie. Tam są ceny dla mieszkańców i dla turystow. Turysta płaci drożej a jak mu się noe podoba to niech jedzie gdzie będzie miał taniej. Dlaczego ja jako mieszkaniec tego miasta muszę płacić za towar w sklepie jakbym był turysta? Skoro jakiś towar w Warszawie jest tańszy niż u nas to ja chętnie taką cenę zapłacę, a turysta noe kupuję drożej.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 21:47:36] • [IP: 176.221.122.***]

Aż mi się nie chce komentować jak cała ta banda nieudaczników poniżej.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 20:57:23] • [IP: 37.249.33.**]

ok a co jesli ja mieszkam w swinoujsciu a pracuje w szczecinie? zameldowany nigdzie nie jestem po w swinoujsciu przebywam 3 dni a w szczecinie 4 i nigdzie sie nie moge zameldowac.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 20:54:19] • [IP: 2.108.164.*]

A ja pytam - kto za to zapłaci? Skąd weźmiecie pieniądze na te dopłaty?

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 19:59:43] • [IP: 95.129.224.***]

Jestem za.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 19:27:52] • [IP: 185.210.38.***]

Cała kasa z opłaty klimatycznej powinna iśc na pokrycie kosztów Karty. + część inne miejscowe opłaty typu koncesje, zyski z mariny, opłat targowych itp.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 19:21:50] • [IP: 178.235.147.***]

Dobry pomysl, warty wdrozenia w najbogatszym miescie w tej czesci Polski.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 19:18:40] • [IP: 37.47.155.***]

Bardzo dobry pomysł!! Ulgi z tytułu bycia mieszkańcem Swinoujscia !! Na pewno wpłynęło by to pozytywnie na stan naszych portfeli zwłaszcza jeśli chodzi o opłaty za wodę śmieci - nie są one tanie !!

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 19:03:48] • [IP: 185.13.106.***]

Tak konsumują kasę za gazoport miasto ma gówno z tego. Zniżka na sracz miejski wielkie halo.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 18:57:38] • [IP: 176.221.122.***]

Nie sądzę aby pomysł przeszedł w całości ale wystarczyłoby jakieś skalkulowanie ulgi za wodę i z tym związane wyliczenia dla gospodarstw domowych dla ludzi, którzy tu są zameldowani od 50 lat i dla ich potomków pod warunkiem, że nie są nowobogackimi a pozostają w lokalach należących do ich rodziców, dziadków... wiecie o co chodzi. Jeżeli taki stary i stały mieszkaniec prowadzi działalność np. w gastronomii czy hotelarstwie to niech buli normalną stawkę bo na tym zarabia ale tylko z lokalu, w którym prowadzi działalność. Jak tak się temu dobrze przyjrzeć i przekalkulować to ma to sens i wielu osobom z pewnościa przyniosłoby jakąś wymierna korzyść, np. osobom starszym, które zjedzą byle co ale nie stać ich na wykupienie lekarstw. We wszystkich sklepach i usługach to raczej nie zadziała w naszym mieście ale jest pewne światełko przynajmniej w rozliczeniach zużycia wody i powiedzmy opłat za ogrzewanie.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 18:56:32] • [IP: 37.47.134.**]

Wspaniały pomysł.Miasto bogate i mieszkańcy nic z tego nie mają.Brawo za pomysł.Tyle lat władza nie potrafiła na coś takiego wpaść.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 18:19:53] • [IP: 80.245.178.**]

Rewelacyjny pomysł

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 18:13:05] • [IP: 62.69.231.***]

niech coś pomyślą bo przez gości tylko my mieszkańcy mamy ceny komercyjne w sklepach opłaty np.woda ścieki śmieci podatki a szczególnie z cienkiej emerytury nie ma szans na normalne życie pozdrawiam

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 17:53:26] • [IP: 5.173.145.**]

Na hiszpańskich wyspach są inne ceny dla mieszkańców i inne, oczywiście znacząco wyższe dla turystów. Aż dziwne, ze my jesteśmy tak samo traktowani jak turyści, z jedynym wyjątkiem jakim jest aquapark.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 17:46:46] • [IP: 81.204.98.**]

Pomysl REWELACYJNY i bardzo potrzebny, byloby to cos wymierego i z korzyscia dla mieszkancow Swinoujscia...

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 17:43:29] • [IP: 81.173.167.**]

A jesli Niemcy na Was dupe wypna, to bedziecie srali i trawy sie trzymali. Zamknac w pis...u granice do Niemiec a tym co tam pracuja powiedziec tschus buraki i po ptakach. Wszystko na wlasne zyczenie.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 17:10:02] • [IP: 77.252.46.***]

CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM, CZTAJ ZE ZROZUMIENIEM...…….

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 16:20:43] • [IP: 108.29.78.**]

za komuny byl 15%dodatek sezonowy dla pracujacych swinoujszczan

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 16:14:33] • [IP: 185.13.106.***]

ZA FUNDUJĄ MIESZKAŃCOM NOWA PODWYŻKĘ A KASĘ PRZEŚLĄ DO KACZOGRODU W RAMACH JANOSIKOWEGO. CIEMNY NARÓD WSZYSTKO KUPI.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 16:13:45] • [IP: 78.10.206.**]

Czy Grupa Morska już ustaliła kto za to zapłaci? Kogo obciążyć takim dodatkowym podatkiem na ulgi dla stałych mieszkańców? Kuracjuszy? No bo chyba nie podatników, mieszkańców.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 15:31:36] • [IP: 95.129.224.**]

Dobry pomysł karta powinna być ale dla rodowitych Świnoujścian, powinni nam płacić dewidendy , napływowi mieszkańcy oraz turyści a najwięcej Niemcy.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 15:14:51] • [IP: 81.173.167.**]

Typowe pisowskie zachcianki, pierwszy sort i drugi sort. Doidzie do tego ze was dziady inni utrzymywac powinni? Dziad w srodku Europy to dopiero luxus wymyslony przez burakow.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 14:22:31] • [IP: 93.94.188.***]

różnice zapłacą ci co mają tu mieszkania a nie są zameldowani.Świetny pomysł stać Cię na apartament to za niego płać :)

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 14:19:39] • [IP: 88.156.232.**]

tak mamy bo seniora ktory jest do niczego

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 14:04:16] • [IP: 2.108.164.*]

A kto za to zapłaci? To bardzo istotne, bo przecież jakieś źródło finansowania musi być.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 13:50:51] • [IP: 80.245.186.***]

Karta mieszkańca to fajny pomysł... Tylko może być ciężko z wykonaniem, bo dusigroszów u nas nie brak... Niejeden wypnie się na mieszkańców dla samego zysku. Pytanie czy uda się taką kartę wprowadzić również w marketach - tam większość z nas przecież robi zakupy. Markety dobrze wiedzą, że wiekszość ich klientów to mieszkańcy jednak ceny windują bez mrugnięcia okiem... Ci co tak mądrze doradzają, żeby osoby niezadowolone wyjechały - módlcie się żeby nie wyjechały, bo jak to zrobią to połowa biznesów nie będzie miała obsady - no chyba że pościągacie tłum ludzi np. z ukrainy kusząc ich pustymi sloganami, a następnie będziecie piszczeć, że nie możecie się dogadać itp.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 13:35:24] • [IP: 93.94.191.**]

Tak, jestem Za, ale pod warunkiem że nie podniosą i tak już wysokich opłat w Świnoujściu. Po za tym dobrym pomysłem byłaby 50% zniżka na parkingi z rejstracją ZSW. Nasi radni powinni też pomyśleć nad tym by nakłonić naszych hotelarzy do włączenia opłaty parkingowej w dobę hotelową, bo na chwilę obecną parkingi w hotelach w większości puste, a na ulicach dzielnicy nadmorskiej miejsca parkingowe zapchane autami z niemieckimi rejstracjami.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 13:13:10] • [IP: 185.210.38.*]

Popieram i jestem za to pierwasza dobra wiadomosc jaka w tym roku usłyszałam

Gość🐞 • Poniedziałek [04.03.2019, 13:10:01] • [IP: 46.169.102.**]

I co jeszcze głupszego wymyśli ten bezradny Pan Nowicki: A jakby tak tym co są zameldowani w Świnoujściu na stałe powyżej 25 lat za okazaniem dowodu przysługiwało, by pól litra brymuchy i kilo kiełbasy krakowskiej miesięcznie, osobom powyżej sześćdziesiątki 2 paczki pampersów na kwartał za okazaniem dowodu osobistego, palaczom tytoniu 10 paczek fajek na miesiąc...Dla osób wierzących modlitewnik nowy co roku...Jegomość Nowicki propaguje rozdawnictwo tak jak Jarosław z PiS-u...A kto pokryje te wszystkie koszty tego rabatu dla mieszkańców, no kto?...Panie Nowicki zejdź Pan na ziemię i zacznij myśleć logiką człowieka żyjącego na tej planecie, gdzie nie ma nic za darmo. ...😤😜😎

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 12:11:09] • [IP: 178.238.246.**]

Płacimy więcej za wszystko tylko dlatego ze mamy bogatych turystow chorujemy bo mamy taki klimat i bardzo duże zanieczyszczenie powietrza dzięki wielu ludziom oraz turystom którzy nie lubią chodzić lub korzystać z rowerów lub autobusów nasi radni nie myślą aby stworzyć strefę wolna od samochodów osobowych buduje się sporów jeździ sporo dużych ciężarówek wiec w pewnym sensie nasi radni zgotowali nam taki powietrze wycinka drzew również nie pomoże aby powietrze było czyste a przy tym mordowanie zwierząt ptactwa i przyrody!

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 12:10:16] • [IP: 185.210.39.**]

My, stali mieszkańcy, możemy tylko poszczekać. Dopóki nie zmieni się władza, dopóty będziemy sekowani, bo nie jesteśmy inwestorami i władza ma nas serdecznie w dupie. Nie jesteśmy godni autentycznego zainteresowania. Liczy się nowy hotel, liczy się gestapowiec, liczy się apartament o powierzchni 25 m2. My jesteśmy od płacenia, absurdalne opłaty za śmieci, nieciekawą wodę w zbyt małych ilościach, kosmiczne koszty utrzymania, nietrafione inwestycje itd, itd. Aż się nie chce pisać. A dupki piszące o możliwości wyprowadzenia się, niech zamkną swoje jadaczki, bo nie my rujnujemy miasto. To tak jak było z Polakami na wschodzie. Nie ruszając się z miejsca zmienili kraj zamieszkania.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 12:03:03] • [IP: 185.210.37.**]

Popieram... władze powinny dbać o tych co zostali i nie wyjechali właśnie w formie jakiś benefitów

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:59:39] • [IP: 37.248.166.***]

A kto zapłaci różnicę.? Grupa morska?

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:54:43] • [IP: 94.254.232.***]

Priorytetem naszej władzy jest wykurzyć naszych mieszkańców z miasta. Stworzyć jak najlepsze warunki dla milionerów bo liczy się kasa i tylko kasa !Zykli ludzie tutaj nic nie maja do gadania !

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:41:53] • [IP: 94.254.198.***]

Jestem za

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:41:52] • [IP: 83.8.125.***]

A co to przyjezdnych traktować gorzej? Niemców to rozumie ale resztę... Po co

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:36:25] • [IP: 83.20.239.**]

Równe traktowanie obywateli UE jest sformułowaniem które należy mieć na uwadze! Ale, , Karta Mieszkańca" jako rekompensata za negatywne oddziaływanie klimatu - choroby reumatyczne, choroby serca, tarczyca, były przez niemców przed wojną rekompensowane. Takimi argumentami nie zrazimy do Świnoujścia Naszych Gości, a sprawa będzie miała moje poparcie. Andrzej

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:33:23] • [IP: 176.221.122.***]

Moi drodzy, czy chcecie aby Pan Ż. i Jego organy miejskie dostały zawału?

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:32:09] • [IP: 80.245.189.***]

Nastepni populisci??Kazdy narod ma taki rzad na jaki sobie zaslorzyl...

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:29:52] • [IP: 93.94.190.***]

Wygodnie jest fantazjować mając trzy osoby w Radzie.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:03:18] • [IP: 178.238.252.***]

Jesli ten rabat bedzie jak karta seniora to mam gdzies

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:01:56] • [IP: 79.187.78.***]

Brawo! Bardzo dobry pomysł. Popieram.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 10:40:12] • [IP: 176.221.122.***]

Rabat, czy upust, czy zniżka - jak zwał, tak zwał - byłaby trafionym pomysłem w temacie opłat za wodę a co za tym idzie wywozu śmieci, czy odprowadzaniu ścieków. Tu całkowicie popieram inicjatywę wprowadzenia czegoś takiego, aczkolwiek to powinno być z góry odliczane stałym mieszkańcom miasta. Przecież każda spółdzielnia czy też ZGM ma pełne dane lokatorów zajmujących poszczególne lokale i wiadomo, kto tu mieszka od zawsze a kto kupił sobie lokum dla innych celów.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 10:39:26] • [IP: 185.13.106.***]

Kto da zniżkę poza instytucją podlegająca miastu? ZNIŻKA NA SZALET PUBLICZNY?

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 10:27:18] • [IP: 188.147.45.***]

Brawo zapomysł, a lokalne PO tylko rower miejsjski czyli kolejna niemała inwestycja dla turysty.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 10:17:33] • [IP: 178.238.252.***]

Byłoby super

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 10:17:20] • [IP: 93.94.188.***]

a tym co nie mieszkają podnieść opłaty o 100%

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 10:14:29] • [IP: 77.3.124.***]

A od przyszłego roku wszystko 50-ąt procent taniej, warunek tylko dla mieszkańców Ś-cia.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 10:02:50] • [IP: 185.210.38.***]

Nie przejdzie, bo NIE JEST TO POMYSŁ naszej Księżniczki Betonowej :)

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:57:32] • [IP: 176.221.123.***]

wszystkie pomysły racjonalizatorskie są dobre ale wiemy że kij ma dwa końce Parkingi z rejestracją ZSW powinny być za Darmo

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:56:33] • [IP: 80.245.190.***]

na Madagaskarze taka karta istnieje od lat.na artykuly spozywcze jest 30 procent, tv, auta maja znizke 40 procent, o paliwo zapomnialem zapytac.za to u nas zapytalem czemu jest taka roznica miedzy Szczecinem a Swinoujsciem otrzmalem odpowiedz: to niech pan tankuje w Szczecinie w wczorajsza roznica wynosi 32 grosze na L {diesel }

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:53:30] • [IP: 37.248.166.***]

Wolę bilet w jedną stronę dla meneli.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:52:55] • [IP: 93.94.186.***]

popieram

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:45:31] • [IP: 185.13.106.***]

Tylko pytanie czy karta obejmie tylko szalet miejski czy jak seniora gu... warta.

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:43:51] • [IP: 157.25.17.***]

Rewelacyjny pomysł, jak najbardziej jestem za

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:25:57] • [IP: 5.173.144.**]

Pomysł wart uwagi.. Brawo

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:24:55] • [IP: 92.42.119.***]

a to już cmentarza dla zwierząt nie będzie?? takie projekt nigdy nie przejdzie w tym mieście bo tu co 2 to komusza gnida

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:18:08] • [IP: 37.47.188.***]

Jestem za. Koszty zycia dla mieszkańców sa zbyt duże. Oczywiscie malkontentów nie zabranie...

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 09:13:22] • [IP: 94.254.225.***]

Hahaha ciekawe po co prywaciarz ma dawać rabaty jak są turyści ? :)

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 08:55:34] • [IP: 188.147.35.***]

Jestem ZA

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 08:37:03] • [IP: 77.88.191.**]

Brawo w Sopocie juz to funkcjonuje od dawna fajnie ze u nas moze tez zacznie super pomysl gratuluje i trzymam kciuki!

Oglądasz 1-70 z 70
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■ Stowarzyszenie Importerów i Dystrybutorów Pirotechniki apeluje do władz Świnoujścia o uwzględnienie w konsultacjach głosów branży: – Zwracając się do Prezydent Miasta Świnoujścia liczymy, że głos branży reprezentowanej przez największych polskich importerów oraz dystrybutorów wyrobów pirotechnicznych, pozwoli na wypracowanie kompromisowych rozwiązań. Zdecydowanie sprzeciwiamy się planom wprowadzenia ograniczeń lub zakazów użycia fajerwerków przez niektóre z władz samorządowych – informuje Stowarzyszenie ■ Na rok 2026 została wyznaczona apteka „Centrum Zdrowia – 24H”, prowadzona w Świnoujściu przy ul. Grunwaldzkiej 21, do pełnienia dyżurów w godzinach od 21:00 do 23:00, codziennie w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 roku ■