POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [16.01.2020, 10:34:29] • Polska

Rozwiewamy mity na temat toalet myjących

Rozwiewamy mity na temat toalet myjących

fot. Organizator

Toalety myjące to wciąż niezbyt popularne rozwiązania, jeżeli chodzi o wyposażenie polskich łazienek. Powodów jest kilka. Jednym z nich brak wystarczającej wiedzy i stereotypy dotyczące designu, kwestii technicznych, higieny czy bezpieczeństwa. Dlatego oczami fachowców przyglądamy się tym zagadnieniom bliżej.

Toalety myjące małymi krokami wkraczają do polskich łazienek. A oferują wiele – nowe możliwości w aranżacji przestrzeni czy ponadczasową funkcjonalność. Podnoszą także standardy w zakresie higieny i czystości. Rozwiązania te wymagają jednak od użytkowników pewnych zmian w nawykach oraz wiedzy na temat zasad działania, funkcjonalności oraz indywidualnych korzyści wynikających z ich użytkowania. Jednak warto ją zgłębić – nie ma bowiem bardziej naturalnego sprzymierzeńca czystości niż woda – mówi Aleksandra Drozdalska, ekspert marki TECE.

MIT 1: mało atrakcyjny design
Wygląd ma znaczenie – to prawda. Na podstawie tego kryterium wybieramy m.in. meble, oświetlenie, armaturę czy płytki ceramiczne. Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku toalet.
Do chwili obecnej pokutuje przekonanie, że miski myjące nie zachwycają designem, wręcz przypominają małe statki kosmiczne sterowane za pomocą dużego pilota. Tak wyglądały pierwsze toalety, jednak na szczęście sytuacja się zmieniła. Coraz więcej modeli wpisuje się w minimalistyczny charakter łazienek. Mają kompaktową formę i ukryte przyłącza. Jedynym widocznym elementem, dzięki któremu możemy odróżnić je od tradycyjnych misek, są detale. Dlatego wybierając toaletę myjącą zwróćmy uwagę na jej wielkość i kształt. Powinna być na tyle prosta i niewielka, aby wpisywać się w aranżację każdej łazienki – także tej o małym metrażu – wyjaśnia Aleksandra Drozdalska.

MIT 2: obsługa – to skomplikowane
Pierwsze modele toalet myjących wymagały od użytkowników także sporej wiedzy w zakresie aktywacji poszczególnych funkcji. Odnosiło się wrażenie, że niezbędna jest instrukcja lub szkolenie z obsługi. Na tym podłożu zrodził się mit dotyczący wysokiego poziomu skomplikowania technologii. Jednak z czasem, podobnie jak design produktu, ewaluowała także intuicyjność.
W przypadku toalet myjących sprawdziła się zasada „mniej znaczy więcej”. Najnowsze modele są łatwe w obsłudze. Nie bez znaczenia jest również sposób sterowania, np. za pomocą subtelnych pokręteł znajdujących się po bokach ceramiki. Nowoczesne toalety są przemyślane, wyposażone tylko w niezbędne funkcje i cechują się prostotą działania – tłumaczy ekspert TECE.

MIT 3: bez prądu nie działa
Nie wszystkie modele wymagają przyłącza instalacji elektrycznej. Istnieją toalety, które wprowadzają pewną innowację i działają w oparciu o baterię termostatyczną oraz kartusz do regulacji wody. Brak prądu, modułu zasilającego i mniej technologii – to większe bezpieczeństwo, sprawniejszy serwis i łatwiejsza wymiana poszczególnych elementów w przyszłości.

MIT 4: to nie jest higieniczne
Obawy i pytania, jakie pojawiają się w związku z użytkowaniem toalet myjących, dotyczą najczęściej higieny oraz kwestii czystości. Nawet w sytuacji, gdy korzysta z niej kilka osób, nie musimy obawiać się o nasze bezpieczeństwo. Dysza poddawana jest automatycznemu myciu, zarówno przed, jak i po każdym wysunięciu. Jej końcówki możemy dodatkowo w dowolnej chwili wymienić. Nie zapominajmy także, że toaletę myjącą, podobnie jak standardowe miski, należy na bieżąco czyścić przy pomocy detergentów – radzi Aleksandra Drozdalska.

MIT 5: poza zasięgiem portfela
Ceny toalet myjących wahają się od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych i warunkowane są m.in. liczbą i rodzajem funkcji, w jakie wyposażony jest dany model. Dlatego warto zastanowić się, czy niezbędna są nam takie opcje, jak automatyczna i podgrzewana deska, osuszanie, podświetlanie, sterowanie za pomocą smartfona. Toaleta myjąca powinna spełniać przede wszystkim swoje podstawowe funkcje. Zapewniać komfort i higienę. Takie właśnie podejście stanowi punkt wyjścia do tworzenia rozwiązań, które są użyteczne i w zasięgu polskich gospodarstw domowych.

Justyna Kiejza
Communication Designers


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W niedzielę, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowości poprawiających możliwość dojazdów do szkół i uczelni czy pracy, a także ułatwiających podróżowanie po regionie. Szczecin-Świnoujście późnym wieczorem. Na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy pozostaną uruchomione w czerwcu br. późnowieczorne połączenia w obu kierunkach o nazwie „Wiatrak”. Szczególnie wieczorny pociąg ze Szczecina do Świnoujścia okazał się sporym sukcesem, gdyż codziennie z tego połączenia korzysta przeciętnie 70 osób. Dodatkowo uruchomiona zostanie jedna para nowych pociągów w godzinach porannych, a wczesnoporanne pociągi ze Świnoujścia do Szczecina będą kursowały codziennie, czyli w terminie rozszerzonym względem obecnego rozkładu jazdy. Pozwoli to mieszkańcom i turystom także w weekendy i święta dojechać m.in. do Szczecina Dąbia na przesiadki do pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze Szczecina np. do Warszawy (w tym na express Chrobry i pociąg Pendolino). Łącznie na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy w dni robocze uruchamianych będzie 14 par pociągów regionalnych, a w weekendy 12 par, co oznacza, że przez większą część dnia pociągi na tej trasie kursować będą co godzinę ■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■