POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [20.05.2020, 08:50:25] • Świnoujście

Naprzód, ale dokąd?

Naprzód, ale dokąd?

fot. Sławomir Ryfczyński

Przedstawiciel wrocławskiej firmy Publicon, poprosił naszą redakcję o opublikowanie materiału promocyjnego dotyczącego prac nad zmianą wizerunku reklamowego Świnoujścia, prowadzonych przez tę firmę. To dobrze że po naszych artykułach na ten temat, i licznych opiniach mieszkańców Świnoujścia, firma Publicon zdecydowała się w końcu na współpracę. Liczymy więc na regularny dostęp do efektów pracy zespołu roboczego. I mamy nadzieją że zgodnie z obietnicą przedstawiciela firmy będziemy od tej pory, jako dziennikarze, zapraszani na kolejne spotkania dotyczące prac nad strategią promocji. Abyśmy mogli, jako wyraziciele opinii publicznej mieszkańców Świnoujścia, relacjonować im na bieżąco o pracach nad nową kampanią marketingową dotycząca miasta. Świnoujście jest naszą małą, wspólną ojczyzną, i jego dobro leży nam wszystkim na sercu. Pamiętajmy, nic o nas bez nas. Poniżej publikujemy pełny tekst przysłany przez firmę Publicon, do treści którego, szczegółowo odniesiemy się w odrębnym artykule.

Naprzód Świnoujście!
- Świnoujście to kurort ekskluzywny, niedrogi dla polskiego turysty i przede wszystkim bezpieczny! - kampania promocyjna, która na nowo odkryje przed turystami Świnoujście ruszy jeszcze w tym miesiącu. Jej twórcy cel chcą osiągnąć wykorzystując różnego rodzaju metody w tym m.in. filmy i grafiki w mediach społecznościowych, relacje influencerów, wirtualne eventy, np. loterie z nagrodami, spoty reklamowe z udziałem znanych kabareciarzy, a także billboardy w różnych rejonach Polski.

Przed nami wiele pracy!
Kampanią zajmie się firma Publicon, która wcześniej zajmowała się m.in. promocją Wrocławia, Karpacza, Szczyrku, czy kampanii piwowarskiej. Teraz rozpoczęli współpracę ze świnoujską branżą turystyczną.
- Komunikaty w internecie, gazetach, prasie i telewizji, mają przypomnieć o tym, że to właśnie w Świnoujściu jest najszersza nad Bałtykiem plaża, wyjątkowe atrakcje, a świnoujski archipelag to wyspy wielu możliwości: wiele kilometrów ścieżek rowerowych, najcieplejszy Bałtyk, najwięcej dni słonecznych w roku. Kampania ma także usystematyzować i pokazać nowe standardy bezpieczeństwa dla szeroko pojętej branży turystycznej, które będą komunikowane na zewnątrz jednolitym przekazem. W Świnoujściu, razem możemy stworzyć coś fajnego. Udało się w innych miastach i uda się tutaj. To miejsce skazane na sukces - mówi Szymon Sikorski z firmy Publicon, współautor książki o nowoczesnym PR.
Już odbyły się szkolenia dla branży turystycznej dotyczące m.in. promocji w trudnym okresie i tego jak przeciwdziałać kryzysowi dobrą, osadzoną na nowych insightach, komunikacją.
- W turystyce pracuję od 25 lat. Od 20 prowadzę własną firmę. Na studiach zgłębialiśmy dość solidnie zagadnienia marketingu. Promowanie marki turystycznej znam więc od strony teoretycznej i praktycznej dość solidnie. Mimo to bardzo chętnie wziąłem udział w szkoleniu. Dało mi ono bardzo wiele, bo nic nie zmienia się w XXI wieku tak szybko, jak narzędzia marketingowe - mówi Michał Faligowski, właściciel firmy Hotele i Turystyka.

Świnoujska branża o przygotowywanej kampanii
Jan Odorczuk ze stowarzyszenia „Słoneczny Uznam” mówi, że kampania nie tylko daje nadzieję na przyciągnięcie turystów, ale nauczy także przedstawicieli branży lepiej wykorzystywać technologię komunikacji oraz promocji.
- Potrzebujemy takiej pomocy. Branżę turystyczną czeka trudny czas, kryzys i potrzebujemy kogoś kto pozwoli nam znaleźć sposób na zachowanie rentowności, a w przyszłości na zwiększenie dochodów. Co do będących w opracowaniu logotypów, to również potrzebujemy świeżości i znaków, które będą skierowane do zewnętrznego klienta - mówi J. Odorczuk.

Według Michała Faligowskiego miastu potrzebni są ludzie, którzy znają się na rzeczy. - Otrzymamy strategię marketingową, gdzie problem promocji traktowany jest niezwykle kompleksowo. Liczą się kolorystyka, powtarzalność, dobór instrumentów i czas ich wykorzystania - dodaje.

Pierwsza Wojna Wiatrakowa

Z pomocy firmy skorzystało już wiele miast, miasteczek i firm. Szczyrk na Śląsku to jedno z tych miast, które współpracę z wrocławska firmą kontynuuje do dzisiaj. Okazuje się, że tutaj, podobnie jak w Świnoujściu, część mieszkańców bardzo energicznie zareagowała na sugestie dotyczącego znaku promocyjnego kampanii.
- Wraz z inwestycjami oraz rozwojem Szczyrku doszliśmy do wniosku, że potrzebny jest rebranding marki. Chcieliśmy pokazać stary Szczyrk, ale w nowym wydaniu. Początki nie był łatwy. Problemem okazał się… logotyp - opowiada Sabina Bugaj, dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury w Szczyrku.

Podobnie jak w Świnoujściu w przypadku Wiatraka, mieszkańcy urokliwego, górskiego miasteczka na Śląsku nie wyobrażali sobie, żeby ktoś miał „majsterkować” przy znaku z wizualizacją góry Skrzyczne z charakterystyczną wierzą nadajnika RTV na szczycie. I chociaż chodziło o znak promocyjny kampanii, sprawę drugorzędną, to gromy zaczęły cisnąć niemal wszystkie miejscowe media, a sprawa została skierowana na komisję rewizyjną. W końcu do sprawy zaangażowano profesorów z Uniwersytetu Jagiellońskiego, którzy wskazali, że rebranding, który zaproponowała firma jest dobry.
- Bo chodziło o przygotowanie oferty, która będzie skierowana na zewnątrz. Jako miejscowi mamy czasami błędne wyobrażenie o tym jak postrzegane jest miejsce, w którym żyjemy, z czym jesteśmy kojarzeni, a symbole, które są dla nas oczywiste niekoniecznie musza być zrozumiałe dla mieszkańców innych części Polski. Dzisiaj regularnie dokonujemy rebrandingu marki - dodaje S. Bugaj.

Konkurencja nie śpi!
Turyści zapewniają obłożenie w hotelach, lokalach gastronomicznych, sklepach i lokalach usługowych. Od tego czy przyjadą czy nie zależy utrzymanie firm, miejsc pracy, przyszłość miasta! Wiedzą o tym konkurencyjne kurorty, które na promocję wydadzą setki tysięcy lub miliony złotych. Nasz dziennikarz pytał o kwestie promocji sąsiednie kurorty i te w głębi Polski, które żyją z turystyki. W miastach i miasteczkach od morza po góry, przygotowywany jest plan promocyjny, który przyciągnie gości. W jednym z uzdrowisk konkurujących ze Świnoujściem na sam cel kampanii ratunkowej dla branży przeznaczono 2 mln 200 tys. złotych! W Sopocie, gdzie mają zdecydowanie lepszą sytuację jeżeli chodzi o pozyskanie turysty krajowego, nie korzystają z pomocy firmy zewnętrznej, ale roczne utrzymanie tamtejszego biura promującego miasto to 2 mln złotych. Inne gminy nabierają wody w usta jeżeli chodzi o koszty, ale ambitne plany promocyjne, które zapowiadają w komunikatach tj. reklama w czołowych telewizjach jak TVP i TVN oznaczają spore koszty. Świnoujście poszło oszczędną drogą. Swoją promocję chce oprzeć na dofinansowaniu zewnętrznym i oczywiście na dobrym pomyśle, pracownikach urzędu i branży, która włączyła się w akcję. Połowa środków będzie pochodzić z programu Interreg.
- Miasto do tej pory radziło sobie bez pomocy profesjonalnych firm; poprzez pracę Wydziału Promocji lub przedstawicieli branży. Dzisiaj potrzebujemy świeżego spojrzenia i firmy, która odświeży nasz wizerunek, a takze pomoże zachęcić turystów do przyjazdu. To pierwsza, profesjonalna kampania w historii miasta. I zostanie ona w połowie sfinansowana ze środków Unii Europejskiej - mówi Ewelina Iwańczyk ze Świnoujskiej Organizacji Turystycznej.

Pierwsza taka kampania w historii miasta

Świnoujście po raz pierwszy ma szansę na profesjonalną kampanię promocyjną, która w dużej części będzie finansowana z zewnętrznych źródeł. To też szansa na konsolidację branży turystycznej, która jak nigdy wcześniej zauważyła, że trzeba działać razem. Tego typu działania powinny być prowadzone w przyszłości w sposób ciągły i organiczny. Marketing turystyczny jest w tym biznesie konieczny i powinien pozostać stałym elementem promocyjnej strategii miasta. Tym bardziej, że skończył się czas nadwyżek i o klientach w najbliższych tygodniach, miesiącach, zapewne także latach trzeba będzie powalczyć. Nasi konkurenci nie będą czekać.
Reasumując: gdy chcemy naprawić silnik w samochodzie, to idziemy do dobrego mechanika, najlepiej do fachowców w autoryzowanym serwisie dysponującym komputerowym sprzętem. Próby dyrygowania przez nas mechanikami podczas pracy nigdy nie przynoszą dobrych efektów.

O firmie Publicon:
Są w szóstce najlepszych firm pijarowych w Polsce. Ponad dziesięć lat działalności to wiele udanych projektów i prestiżowych nagród na rynku Public Relations. Zespół tworzą wykładowcy, specjaliści od PR, social mediów, media relations, CSR, content marketingu, reklamy, organizatorzy eventów. Więcej o firmie, jej projektach i tworzących ją ludziach na stronie: https://publicon.pl/

Szymon Sikorski
CEO&Founder



komentarzy: 102, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 102

Gość • Niedziela [24.05.2020, 23:23:44] • [IP: 88.218.255.***]

Pogorzelica. Doba z pełnym wyżywieniem 69 zł. Obecny turysta chodzi w wygodnych butach, szpilki na wieczór. Na codzień ma dość tłoku i betonu. Chcę relaksu i zabawy. Zabawy u nas zabronione. Jakie mamy atrakcje? Ścieżka rowerowa i do jakich atrakcji dojedziemy rowerem? Rowerowe jest już każde miasto, hulajnogi też i mogą zostawiać na środku ulicy w dowolnym miejscu. To betonowe miasto ma betonowe buciki. Tak to jest jak się liczy tylko na jednego turystę. Starszego Niemca.

Gość • Sobota [23.05.2020, 22:57:24] • [IP: 78.10.206.**]

Jak to dokąd?? NAPRZÓD

Gość • Piątek [22.05.2020, 19:14:27] • [IP: 188.146.184.***]

Na pewno, wśród ludzi, którzy dzisiaj potrzebują pomocy i nowego wymiaru promocji nie brakuje ludzi z klasą, z wyobraźnią, horyzontami i nietuzinkowymi osobowościami. A i wśród vipow swinoujskich, są i tacy, którzy nie mają sobie równych. Co najwyżej substytuty.

Gość • Piątek [22.05.2020, 11:15:48] • [IP: 188.146.171.***]

Żeby być skazanym na sukces, potrzeba przede wszystkim najpierw ludzi u władzy z wyobraźnią i horyzontami, bo sama promocja do osiągnięcia sukcesu nie wystarczy.

Gość • Piątek [22.05.2020, 09:04:18] • [IP: 188.146.184.***]

W tej chwili wjechałam właśnie swoim autkiem na Karsibór, od strony lewobrzeza. Hura, wiwat Panie Prezydencie. Super, kolejka w jednej chwili zniknęła. Niech żyje nam! Jest godzina 9.00 piąteczek, piatunio.

Gość • Czwartek [21.05.2020, 19:26:40] • [IP: 188.146.190.***]

A na przeprawie na Warszowie będzie pływał Karsibór. Piękny, dostojny, niczym czujesz, że wyjeżdżasz na lotniskowiec. Hura, hura Panie Prezydencie. O to jest public relations, też super!!

Gość • Czwartek [21.05.2020, 17:59:06] • [IP: 176.221.122.***]

Uczelnie, uczelniami, szczególnie te zakładane na prowincji, filie nie filie, opłacane za czesne dyplomy. Natomiast, co do UJ to na szczęście póki co, trafiają na ten uniwersytet najlepsi. I tutaj nie ma co dywagować, bo wtedy widać i słychać prowincjonalny poziom. Wstyd.

Gość • Czwartek [21.05.2020, 14:43:49] • [IP: 88.156.235.***]

Pani Bugaj powołuje się na opinię profesorów i to z UJ. Droga Pani, kiedyś rzeczywiście tytuł profesorski mógł znaczyć dużo! Teraz nastąpiła dewaluacja tego tytułu i nie tylko tych z UJ ale w ogóle. Lepiej powoływać się po prostu na fachowców. Nie przeczę, że fachowcem może być czasami nawet profesor ale tak się teraz porobiło, ze to rzadkość!

Gość • Czwartek [21.05.2020, 14:01:52] • [IP: 84.87.139.**]

Nic nowego...postep i dzialanie zderzylo sie z zawistym polskim piekielkiem...zlekcewazyc to i robic swoje...W swinoujscie przed coronavirusem bylo bardzo obiecujaco i ciekawie...ale nic nie stoi w miejscu...potrzebne sa nowe zasady i nowy rozwoj..wierze, ze firma z Wroclawia sobie z tym swietnie poradzi.

Gość • Czwartek [21.05.2020, 13:08:58] • [IP: 5.173.142.***]

Kolejka na prom Bielik. Co się dzieje

Gość • Czwartek [21.05.2020, 12:40:51] • [IP: 188.146.184.***]

A to diagnoza prawie pewna. Na Allegro dostępna już za 4, 00 zł tubka wazeliny" żal du... ściska". 5 osób kupiło 5 sztuk. Piękna wizytówka, nowa marka przez niektórych już prawie wykreowana. Przy zakupie od 40 zł darmowa dostawa.

Gość • Czwartek [21.05.2020, 11:31:57] • [IP: 188.146.138.***]

Ta dziwna firma pisze że zdobyła nagrody, ale nie wspomina że jest jurorem tej właśnie nagrody. Zenada

Gość • Czwartek [21.05.2020, 10:14:31] • [IP: 176.221.122.***]

Może piszący rzeczywistość w formule" żeczywistość" pokażą swoje osiągi, dyplomy, certyfikaty ? Może przynajmniej pracują non profit dla nas, świnoujścian ? czy cięci z jednego metra pokazują tą panującą u nas zaściankowość, prowincjonalizm na poziomie absolwentów" utrzelni" przed wydmami? Rozpacz człowieka ogarnia, jakie ci nieudacznicy mają chęć zdominowania naszej zupełnie przyzwoitej rzeczywistości świnoujskiej? Chcę poznać, co przez swoje 10 lat aktywności zawodowej te trolle osiągnęły?

lolek • Czwartek [21.05.2020, 09:52:34] • [IP: 178.238.245.***]

Zenada pseudo fachowcow ze wsparciem naszych !!

Gość • Czwartek [21.05.2020, 07:38:46] • [IP: 176.221.123.**]

10 lat doświadczenia " to ogrom" a wiele nagród to...2 może trzy..."fachowcy " zapewne oderwani od żeczywistości naszej wysepki...wątpliwy..sukces.To jak zaproponować reklamę zakładu kosmetycznego jedno osobowego na całą Polskę za jedyne 1000 pln-koń by podreptał dalej..

Gość • Czwartek [21.05.2020, 07:36:04] • [IP: 195.205.242.***]

Ładny PR. ... Szczyrku, Ha ha ha!!

Gość • Czwartek [21.05.2020, 05:34:54] • [IP: 188.146.184.***]

Turyści ze Szczecina, odwiedzający jeden z obiektów historycznych w Świnoujściu, byli mile zaskoczeni, że czyste i estetyczne toalety były bezpłatne, że na Promenadzie toalety są tańsze niż np w Gdańsku. Warto też pamiętać, że krok cywilizacyjny zrobiliśmy 30 lat temu, a nie jak inne kraje cywilizacyjne robią to od lat 75. A dobrze byłoby samemu korzystać z toalet w przyzwoity sposób.

Gość • Czwartek [21.05.2020, 01:55:53] • [IP: 37.47.172.**]

CZYTAM TE WYPOCINY: "Z pomocy firmy skorzystało już wiele miast, miasteczek i firm..." PODAJECIE TYLKO 3 MIASTA I 1 FIRMĘ, CZY TO JEST" WIELE"...? TO JAWNE OSZUSTWO!!

Gość • Czwartek [21.05.2020, 01:52:58] • [IP: 37.47.172.**]

TEN MĄDRALA PODPISANY JAKO CEO & FOUNDER PISZE: "Reasumując: gdy chcemy naprawić silnik w samochodzie, to idziemy do dobrego mechanika..." OK, ALE MY NIE CHCEMY NAPRAWIAĆ SILNIK, TYLKO KTOS CHCE GO" PODRASOWAĆ" W AMATORSKIM WARSZTACIE MECHANICZNYM, NIE WIADOMO PO CO. ..? NA TO NIE MOŻE BYĆ ZGODY!!

Gość • Czwartek [21.05.2020, 01:45:29] • [IP: 37.47.172.**]

ODPOWIEDŻ DLA GOŚCIA, KTÓRY PISZE: Do nienawidzących PIS mam kilka pytań: - czy prezydent M.Świnoujście należy lub kiedykolwiek należał do PIS... Jeżeli 3 razy odpowiesz " NIE " to weż młotek i pier...j się w ten kodziarski łeb to może ci przejdzie. NIE NALEŻY, ALE WCHODZI W D...Ę TO JESZCZE GORSZE!! PIER...J SIĘ W SWÓJ WŁASNY ŁEB PISIORZE!!

Gość • Czwartek [21.05.2020, 01:37:58] • [IP: 37.47.172.**]

"O firmie Publicon: Są w szóstce najlepszych firm pijarowych w Polsce..." JEZELI JEST TO PIJAROWA FIRMA, TO NALEZY JĄ POGONIĆ, PRZEDE WSZYSTKIM ZA STYL, SŁOWNICTWO I INDOLENCJĘ!! PIJARÓW CI U NAS DOSTATEK :) "Świnoujście to kurort ekskluzywny, niedrogi dla polskiego turysty..." PRZECIEŻ JEDNO WYKLUCZA DRUGIE, ALBO JEST COŚ EKSLUZYWNE ALBO NIEDROGIE... CAŁKOWITY DEBILIZM!!

Gość • Środa [20.05.2020, 23:06:43] • [IP: 176.221.113.**]

Oby wszystko w Świnoujściu było tanie.

Gość • Środa [20.05.2020, 22:47:51] • [IP: 176.221.122.***]

Temat poruszany już.Bez bezpłatnych toalet, jak np.w Ahlbecku, nie dołączymy nawet do ogona cywilizowanej Europy!

Gość • Środa [20.05.2020, 21:24:32] • [IP: 176.221.123.***]

A co robiliście do tej pory, co się nagle zrobiło pospolite ruszenie, jak przez ostatnie tłuste lata kulało się wory mamony, to nikt nie myślał o promocji i wymianie loga?

Gość • Środa [20.05.2020, 21:21:05] • [IP: 178.238.253.**]

Po pierwsze drogi CEO Szymonie, nie ma takiej firmy jak kampania piwowarska jest Kompania Piwowarska. Po drugie drogi CEO Szymonie, materiał PR na 5 z plusem Po trzecie drogi CEO Szymonie temu miastu należy się nowe spojrzenie, świeże, z innej perspektywy. Tylko czy na pewno działaniami infuencerow?? Na pewno?? A tekst o profesorach z UJ jest śmieszny.

Oglądasz 1-25 z 102
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 2 maja Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej to święto ustanowione w 2004 roku. 2 maja Polki i Polacy malują Polskę i świat na biało i czerwono - jest to także Dzień Polonii i Polaków za Granicą. Prosty gest wyeksponowania flagi podkreśla naszą narodową wspólnotę i pozwala każdemu być ambasadorem polskości ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■