POGODA

Reklama


Wydarzenia

Polskie Radio Szczecin • Czwartek [15.01.2009, 16:06:45] • Świnoujście

Świnoujście nie dostanie budynków na przejściu z Garz

Świnoujście nie dostanie budynków na przejściu z Garz

fot. Sławomir Ryfczyński

Świnoujście nie otrzyma budynków znajdujących się na przejściu Świnoujście-Garz. Budowa całej infrastruktury kosztowała 11 mln złotych, całość oddano do użytku w kwietniu 2007 roku.

Wtedy ówczesny wojewoda Robert Krupowicz deklarował, że po wejściu Polski do strefy Schengen budynki mogą trafić do miasta. Z planów tych nic jednak nie wyjdzie.

Do tego była potrzebna zgoda Straży Granicznej, tej jednak nie ma. - Jeden z budynków już został przekazany celnikom, w drugim będą mieli siedzibę pogranicznicy - mówi Jerzy Hoffmann, dyrektor Zarządu Drogowych Przejść Granicznych w Szczecinie. - To będą funkcjonariusze nie bezpośrednio związani z dokonywaniem kontroli na zewnętrznym przejściu granicznym, morskim przejściu granicznym.

- To zła wiadomość, mieliśmy kilka pomysłów na ich wykorzystanie - mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. - Na przykład, żeby zlokalizować tam bazę autobusową, bo jest tam wiele niewykorzystanych parkingów.

W Świnoujściu jest inne przejście Świnoujście - Ahlbeck, tam infrastruktura należy do strony niemieckiej. Prowizoryczne budynki kontroli zostały już rozebrane.


2009-01-15, 08:51: Sławomir Orlik

----------------------------------------------------------------------
www.iswinoujscie.pl/artykuly/3291/
----------------------------------------------------------------------


komentarzy: 56, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-56 z 56

Gość • Sobota [17.01.2009, 19:20:16] • [IP: 83.21.29.***]

Po jaką cholerę im to. Całą formację SG powinni zdelegalizować na zachodzie i celników też - i wysłać na wschód.

Gość • Piątek [16.01.2009, 23:33:47] • [IP: 80.245.188.***]

Jak najszybciej kończcie drogę do granicy. Jak SG zamknie teren to jazda tylko starym traktem.

Gość • Piątek [16.01.2009, 18:03:33] • [IP: 217.97.199.*]

Może ktoś przypomniał sobie jak kiedyś prezydent powiedział, że można tam zrobić hurtownię warzyw i dla pomysłow tego typu powiedział basta.

Gość • Piątek [16.01.2009, 17:19:04] • [IP: 92.42.116.**]

SG i celnicy mają już hektary pomieszczeń na terminalu promowym. W kilku budynkach, ale im zawsze będzie mało, bo nie płacą za pomieszczenia, wszystko idzie z kasy wojewody, czyli z naszych kieszeni. Tyle pomieszczen co ma UC Świnoujście to obłęd!! Dlaczego nikt tego nie skontroluje czy mają faktycznie niezbędne minimum, bo za tyle my społeczeństwo możemy płacić. Nadmetraż zabrać i to natychmiast

Gość • Piątek [16.01.2009, 15:37:31] • [IP: 192.168.100.**]

moim zdaniem to i baza dla SG moze byc i baza autobusowa sie zmiesci (ileż to na tą administracje trzeba pokoi?

Gość • Piątek [16.01.2009, 11:50:51] • [IP: 88.156.234.***]

Ktora to godzina u goscia. ..168.100** ?

Gość • Piątek [16.01.2009, 11:49:17] • [IP: 88.156.234.***]

Do K.S -a, pieknie to napisales, w pelni sie z Toba zgadzam !!.

K.S • Piątek [16.01.2009, 09:39:29] • [IP: 80.245.178.**]

Dla nas każdego z mieszkańców najważniejsza jest : rodzina, własne podwórko, praca i rozwój miasta dający im zatrudnienie i godne i lepsze życie. Ale jak my możemy patrzeć na to jeżeli jedni się obławiają i końca nie widać, niewiadomo czego by chcieli, a inni nie mają nawet chleba. Jeżeli w sprawach które mieszkańca bulwersują bo są niezgodne z prawem łamią podstawowe zasady współżycia społecznego człowiek zwraca się do prezydenta lub jego zastępców, a oni na wskutek kolesiostwa podejmują działania jemu przeciwne. Szkodząc mu i jego rodzinie pozbawiajac go pracy i godności. Nigdy ale to nigdy akceptacji i poważania mieć u mieszkańców nie będą. BO LUDZI TRZEBA SZANOWAC TO I ONI SZANOWAĆ BĘDĄ. To jest podstawa utrzymania się przy władzy. Co żeście uczynili każedemu ze swoich najmniejszych braci to żeście mnie uczynili. Rachunki za wyrządzone krzywdy ludziom wystawia społeczeństwo i trzeba kiedyś będzie za wszystko zapłacić. " TAK NAM DOPOMÓŻ BÓG"

Gość • Czwartek [15.01.2009, 23:08:58] • [IP: 195.117.222.*]

ludziom wybranym na radnych przez wyborcow nie zalezy mana rozwoju miasta. Gore biora ich wlasne interesy i interesiki ich partyjek. Potrafia zniszczyc nawet najlepsza inicjatywe tylko dlatego ze nie wyszla od nich. Radni sa UBEZWLASNOWOLNIENI od swoich partii.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 22:57:00] • [IP: 217.97.199.*]

Czy Agatowska to ta co uprawia na każdej sesji słowotok bez składu i ładu?

Gość • Czwartek [15.01.2009, 22:55:37] • [IP: 92.42.119.***]

Sam fakt że jakiś projekt zgłasza PO powoduje fakt nieprzyjęcia go i ewentualnego zgłoszenia" własnego" projektu. Patrz ostatnia Otwarta Rada Miasta i wypowiedź Pani Agatowskiej

Gość • Czwartek [15.01.2009, 22:31:28] • [IP: 217.97.199.*]

do niezorientowanego z godz.21.36;A po co ma pisać projekty uchwał jak" wszystkowiedząca" większość prezydencka w radzie wszystko uwala.Czyżbyś chciał, żeby jej pomysły zaistniały? To wyłóż swoim, żeby nie uwalali to może wzbogaci was o pomysły faktycznie dot.miasta a nie waszych odlotów.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 22:08:03] • [IP: 86.166.241.***]

hehe dobry jestes [IP: 91.94.165.***]pisz wiecej

Gość • Czwartek [15.01.2009, 22:05:59] • [IP: 80.54.123.***]

To nie wazeliniarze tylko przydupasy żmurka, które zrobią każde świnstwo aby tylko przypodobać sie preziowi.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 22:02:26] • [IP: 91.94.165.***]

Wazeliniarze z kataraktą wam nie chodzi o dobro miasta, no to więc o co wam chodzi ?, każdy wałek akceptujecie, jak jabłko od jabłoni. .., tak wy od naszego słońca Bałtyku tyż.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 21:36:27] • [IP: 80.54.123.***]

Dlatego jeszcze raz podkreślam: pani Irena Kurszewska nie zamydli mi oczu swoją troską o miasto, bo gdyby była to prawda byłaby zajęta pisaniem nie pozwów, ale projektów uchwał. Konkrety! A nie bełkot. Pozdrawiam.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 21:32:38] • [IP: 80.54.123.***]

Jeszcze jedno w kwestii walki politycznej. HIPOTETYCZNA SYTUACJA: Jest wiosna 2008. Działka (przez duże D, bo wiadomo o którą chodzi) została wystawiona na przetarg, który wygrała firma dr Eris itd. Wszyscy cieszą się, że powstanie 5* hotel. Zaczynają się prace, w ramach których na Działce zostaje wyciętych 500 drzew. Proszępowiedzieć mi, czy wtedy (zakładamyże od samego początku wszystko przebiegało właściwie) pani Kurszewska również tak rzetelnie troszczyłaby się o miasto, by składać w tej sprawie donosy? Jestem przekonany, a nawet pewny, że to nie jedyna budowa, na której zostały naruszone przepisy dot. środowiska, ale w żadnej innej jak dotąd nikt nie interweniował. Są to, jak pisze Gość 19:38" nagie fakty", z tym się w pełni zgadzam, ale te fakty są wykorzystywane w bezwzględnej, prywatnej kampanii politycznej, nie mającej wpływu na dobro (czy zło) mieszkańców. Nie oszukujmy się bowiem, że ktoś z mieszkańców do tej pory wogóle interesował się tym, że rosną tam jakieś drzewa.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 21:23:58] • [IP: 88.156.234.***]

Glosujcie na Swinoujscie -www.1liga , tylko 600 komputerow maja ludzie w Swinoujsciu ?

Gość • Czwartek [15.01.2009, 21:21:35] • [IP: 80.54.123.***]

cd. Ja w wypowiedziach pani K. widzę jedynie troskę o własną posadę. Dla niej z resztą kariera nie kończy się na Świnoujściu, kandydowała przecież też do parlamentu i sądząc po tej zawistnej twarzy, którą oglądam na sesjach, nie wydaje mi się że po to, by reprezentować interesy miasta.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 21:20:37] • [IP: 80.245.190.**]

ch* nie przejscie za 11 mln a sie zapada cala kostka

Gość • Czwartek [15.01.2009, 21:13:33] • [IP: 80.54.123.***]

Gościu z 19:38, w ostatnich wyborach do parlamentu mój głos poszedł bodajże na Nitrasa. Rok wcześniej w wyborach samorządowych, mając wówczas niewielkie pojęcie o lokalnej polityce, również chciałem oddać głos na Platformę, ale przed wyborami odbyłem rozmowę z ojcem i w prostych słowach dowiedziałem się co myśli o pani Kurszewskiej i karierowiczach z PO. Poszedłem do urny i postawiłem haczyk przy SLD. I nie musiałem długo czekać na potwierdzenie słów ojca - od samego wyboru Janusza Żmurkiewicza na drugą kadencję zaczęła się ślepa walka PO o jego zdyskredytowanie, począwszy od spóźnienia w złożeniu zeznania majątkowego poprzez wiele innych domniemanych afer. I nawet gdybym tak samo jak ty posądzał SLD o nieudolność to miałbym przynajmniej poczucie, że wybrałem 'mniejsze zło', ponieważ dla mnie wystarczy obejżeć w TV chociaż jedną wypowiedź pani Kurszewskiej, która pretensjonalnym tonem jedynie krytykuje posunięcia władzy zamiast proponować w zamian lepsze rozwiązania.Pytam więc, gdzie tutaj troska o miasto?cdn

Gość • Czwartek [15.01.2009, 20:38:43] • [IP: 88.156.234.***]

A co by bylo za komuny, gdyby bylo tyle pretensji spolecznych do prezydenta Zmurkiewicza ?W zlym swietle stawialoby to partie no nie?.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 20:34:14] • [IP: 91.94.165.***]

Bazę autobusową powinien żmurkiewicz zlokalizować na działce szwagra, jako prezydent miasta miał obowiązek wykupić ją dla miasta, a zrezygnował na rzecz swojego szwagra, gdzie tu jest dbanie o interes miasta, zwykłe w najgorszym wydaniu kombinatorstwo. Wazeliniarze przekonajcie mnie że jest inaczej.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 20:29:27] • [IP: 83.6.174.***]

Niech te 100 metrów drogi-Grunwaldzkiej naprawi. To podwójny wstyd. Jak tu nie krytykować za tak rażące błędy. Nawet te 30 metry do bramy działek nie zrobiono. To jakiś koszmar. Bałagan. Każda inwestycja w Świnoujściu niedokończona. To specjalność duetu Pani Michalskiej i Prezydenta.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 20:04:08] • [IP: 80.245.176.*]

Zwróćcie uwagę na jedno zdanie."Do tego potrzeba zgody Straży Granicznej, a tej niestety niema". No bo gdzie SG będzie wtedy całymi dniami grała w karty?

Gość • Czwartek [15.01.2009, 19:56:29] • [IP: 88.156.234.***]

W kanale torfowym widziano jakas poczware, lepiej sie nie zblizac. ..

Gość • Czwartek [15.01.2009, 19:38:57] • [IP: 217.97.199.*]

do gościa z 18.03 Dobro miasta to dobre gospodarzenie i dbanie o mieszkańców.To nie walka polityczna a nagie fakty.Obecny prezydent nie dba właściwie o miasto i dlatego ma to wytykane.A gdybyś głosował na PO to byś to rozumiał, więc nie bardzo wierzę.Prezydent bufon sam wypowiedział wojnę PO i teraz tego są efekty.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 19:36:41] • [IP: 80.245.178.**]

Autobusy będą w Ahlbecku bo już tną drzewa pod bazę.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 19:31:00] • [IP: 92.42.117.***]

Przydałoby się aby służby komunalne znalazły sie poza miastem, npautobusy, energetyka, koros, itp

Gość • Czwartek [15.01.2009, 18:58:19] • [IP: 80.245.189.***]

kto to napisał? haha?

Gość • Czwartek [15.01.2009, 18:37:52] • [IP: 80.245.183.**]

nie dostaniecie Wyspy-ona jest nasza! A Żmurkiewicz dobrym jej zarządcą...!

Gość • Czwartek [15.01.2009, 18:22:01] • [IP: 80.245.178.**]

Buraków akurat mamy ci dostatek :)))))))

Gość • Czwartek [15.01.2009, 18:19:06] • [IP: 88.156.234.***]

Buraki i barszczyk tez !

Gość • Czwartek [15.01.2009, 18:10:30] • [IP: 80.245.178.**]

Bo czerwone to są dobre tylko pomidory

Gość • Czwartek [15.01.2009, 18:03:20] • [IP: 83.31.186.**]

Ale co to ma, do ciężkiej cholery, wspólnego z SLD i jego liderem? Wydaje mi się - i wcale nie mówię tego złośliwie, bo w wyborach do parlamentu głosowałem na PO - że dyskryminowanie SLDowskiego przywództwa Świnoujścia jest raczej efektem działalności radnych opozycji w wojewódzkich strukturach rządzonych przez Platformę, gdyż zaślepieni walką polityczną nie wiedzą już co znaczy dobro miasta.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 17:43:34] • [IP: 217.97.199.*]

a ja myslę ze to wina" krolila, cyklystow, cięzkiej zimy i Bog wie czego tam jeszcze"poprostu SLD musi w trybie natychmiastowym zmienic swojego lidera. .inaczej się nie da. .prezydent ma prawie całe wojewodztwo przeciwko sobie..czy słusznie. .nie wiem.. u mieszkancow tez nie ma poważania..

Gość • Czwartek [15.01.2009, 17:26:03] • [IP: 80.245.189.***]

Reklama zrobiła by napewno swoje, lecz czy obywatele niemieckich kurortów nie woleli by zatrzymać swoich turystów u siebie? Te reklamy nie stały by długo.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 17:20:45] • [IP: 77.253.126.***]

Udrożnienie tego przejścia i trasy do Garz i dalej do lotniska Heringsdorf, do Usedom i Anklam, a nawet do Szczecina i Berlina, to kwestia czasu i odpowiedniej promocji turystyki, ale na to trzeba tęgich głów i konsekwentnycgh działań, by pokazać np. bogatym Niemcom, dojeżdżającym do miasta z lotniska 6 km, że warto skorzystać po drodze z atrakcji handlowych, gastronomicznych, rozrywkowych, usługowych, nawet i wulkanizacyjnych. W tych budynkach powinny być np. atrakcyjne bary z muzyką i automatami do gier, np. pod nazwą" Pierwsza słowiańska knajpa z bigosem i pierogami", podobnie jak dawniej" Ostatnia niemiecka knajpa przed Moskwą" po stronie niemieckiej na przejściu do Ahlbeck..

Gość • Czwartek [15.01.2009, 17:06:48] • [IP: 83.31.187.***]

To oczywiste czyja wina ! Ryfczyńskiego, Pana Możejki, Pani Kruszewskiej no i całego PO ! Prawda Bufonie ?

Gość • Czwartek [15.01.2009, 17:02:41] • [IP: 80.245.189.***]

Nie kto to taki?

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:56:50] • [IP: 80.245.190.*]

Czy pamietacie kto odkupił za grosze od ogrodnika jego ogrodnictwo, by potem sprzedac pod przejście ?

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:47:49] • [IP: 80.245.178.**]

Popieram 187

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:37:45] • [IP: 80.245.189.***]

zgadzam sie z 187

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:32:43] • [IP: 80.245.187.**]

Przypomnę trochę historii. żmur naciska na swojego kolesia partyjnego wziątka (ówczesnego wojewodę zachodniopomorskiego) aby ten odpalił przejście. żmur naciska bo on i jego kolesie zainwestowali parę lat temu kupę szmalu w grunta przy grunwaldzkiej i uważali, że jak przejście się otworzy to zrobi się eldorado jak na wojska poskiego. Plus oczywiście oponiarnia miała zwiększyć obroty o 200%. No i wziątek, cóż się nie robi dla kolesia z którym się razem kradło, odpala" niczyje" bo unijne pieniądze na bezsensowny projekt - budowę przejścia granicznego. A żmur, żeby efekt wzmocnić i zaprosić Niemców szeroką ławą jeszcze wykłada" niczyje" bo miejskie 8 mln zł na drogę dla działkowców. I gdyby cymbał ją pociągnął 20 metrów dale byłaby w pełni przez działkowców wykorzystana! I tak się zarządza nieswoimi pieniędzmi-nie mówiąc o tym, że działka od wykonawców należała się jak psu zupa-wide potrójny szereg lamp sienkiewicza!ie po wejściu do Unii i szengen będzie przejściem do nikąd. Ale to było zbyt trudne dla żmura

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:31:51] • [IP: 77.253.126.***]

To była inwestycja pozamiejska, za środki unijne i dlatego budynki nie są własnością miasta. Prawdopodobnie nie zdążono jej przerwac, bo decyzja o wejściu do strefy Schengen zapadła niespodziewanie szybko. Faktycznie szkoda, że odpowiednie władze miasta, straży, celnicy, nie mogą uzgodnić najlepszego wykorzystania tej infrastruktury, ale od czego do cholery są interweniujący posłowie, rząd, władze wojewódzkie?... I jeszzce wstyd, że mostek do Kamminke powstał ze srodków mieszkańców tej małej wioski rybackiej, a nie wielkiego Świnoujścia!...Elektorat was rozliczy...

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:26:30] • [IP: 80.245.189.***]

Właśnie to miejsce najlepiej pasuje dla SG, a nie na nową wulkanizacje, czy myjnie.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:22:09] • [IP: 88.156.234.***]

I bardzo dobrze.Bylo budowane dla tych sluzb, niech Im dobrze sluzy.Granice otwarte , ale jak bedzie tam placowka pogranicznikow, zawsze bedzie przy granicy bezpieczniej.

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:21:33] • [IP: 92.42.118.**]

Nie znam pana Slawka osobiscie i wcale tego nie potrzebuje, ale uwazam ze jest to jedyne miejsce gdzie mieszkancy miasta moga wyrazic publicznie (bez w sumie cenzury) swoje zdanie na tematy różnorakie również polityczne. A Tobie odbrońco żydów najpierw poczytaj troche a potem sie wypowiadaj. Polecam zapoznanie sie z Projektem Venus :] I film 2 części: Zeitgeist

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:21:26] • [IP: 93.94.185.**]

KORUPCJA WE FLOCIE JAKI WSTYD

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:20:53] • [IP: 93.94.185.**]

www.rmf.fm/fakty/?id=149874&temat=76

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:19:35] • [IP: 80.245.190.*]

Znowu miasto kolejnej spółce chciało podnieśc kapitał ?

Polak • Czwartek [15.01.2009, 16:18:28] • [IP: 92.42.113.***]

najbardziej debilna inwestycja minionych lat głupota straszna tyle pieniędzy wyrzuconych w błoto ale co Polska bogaty kraj stać nas podatników samych Rockefellerów na to!!

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:15:23] • [IP: 80.245.189.***]

Ale czytacie; - To zła wiadomość, mieliśmy kilka pomysłów na ich wykorzystanie - mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Ś], - czyli już wcześniej miał plan zagospodarowania wyrzucanego w błoto przejścia. He he dobre

ryynio • Czwartek [15.01.2009, 16:12:07] • [IP: 83.249.23.**]

lepperezacja postepuje..hehe czym gorzej tym lepiej. ale nie ma innej drogi do prezydentury czy to w swinoujsciu czy w Polsce, hehe

Gość • Czwartek [15.01.2009, 16:10:48] • [IP: 217.97.193.***]

Czemu oczywiście winny jest Janusz Ż, komuniści, Żydzi, cykliści i masoni, czego w jutrzejszym komentarzu dowiedzie Sławomir R. ;))

ryynio • Czwartek [15.01.2009, 16:09:39] • [IP: 83.249.23.**]

co tam 11 miljonów skoro baze rybacka wybudowali za 30 miljonów dla jednego kutra..

Oglądasz 1-56 z 56
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■