POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [20.04.2024, 08:59:11] • Świnoujście

Mieszkaniec: Czy port kontenerowy to przyszłość Świnoujścia? Apel o referendum

Mieszkaniec: Czy port kontenerowy to przyszłość Świnoujścia? Apel o referendum

fot. Mieszkaniec

W kontekście dynamicznie zmieniającego się krajobrazu gospodarczego Polski, społeczność Świnoujścia stoi przed fundamentalnym pytaniem dotyczącym przyszłości miasta. Niezwykle istotne jest, aby głos w tej sprawie zabrali wszyscy mieszkańcy.

Zdjęcie z Portu Kontenerowego w Hamburgu, które zostało przesłane przez naszego Czytelnika, zrodziło dyskusję dotyczącą potencjalnego kierunku rozwoju Świnoujścia. "Czy tego właśnie chcemy i potrzebujemy?" - pyta mieszkaniec, podnosząc ważne zagadnienia.

Inwestycja w port kontenerowy mogłaby być krokiem ku większej zamożności i nowym miejscom pracy, ale jest też obawa, że rozwój ten może iść w parze z degradacją środowiska naturalnego, którym Świnoujście obecnie się szczyci - w tym najpiękniejszej plaży w Polsce oraz okolicznych lasów.

Wątpliwości mieszkańców budzi także perspektywa zmagań z zanieczyszczeniem, kurzem i hałasem, które są nieodłącznymi towarzyszami intensywnej działalności portowej. Z tego powodu pojawiają się głosy, by przez referendum dać szansę każdemu mieszkańcowi na wyrażenie własnego zdania w tej ważnej sprawie.

To apel o demokratyczne podejmowanie decyzji, które będą miały długofalowe konsekwencje dla całej społeczności. "Czasy Stalinowskich odgórnych decyzji się skończyły czy nie?" - to pytanie, które powraca w rozmowach i wskazuje na potrzebę szerszego dialogu oraz udziału mieszkańców w procesie decyzyjnym.

Referendum w tej sprawie mogłoby nie tylko rozwiać wątpliwości, ale i wyznaczyć kierunek, w którym mieszkańcy chcą podążać. To kwestia, która dotyczy nie tylko ekonomii i ekologii, ale także tożsamości Świnoujścia jako miejsca, w którym przyroda i rozwój gospodarczy muszą znaleźć harmonijną równowagę.

Zachęcamy Mieszkańców do Zabrania Głosu

Przedstawiciele społeczności mają teraz szansę zadecydować, jaką ścieżką pójdzie ich miasto. Redakcja portalu wraz z autorem zdjęcia apelują do mieszkańców o aktywny udział w debacie. Czekamy na Wasze opinie i komentarze, które mogą pomóc kształtować przyszłość naszego miasta.

Twój głos ma znaczenie. Czy chcesz żyć w zgodzie z naturą, czy też priorytetem jest rozwój przemysłowy? Podziel się swoim zdaniem.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 231, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-231 z 231

Gość • Czwartek [25.04.2024, 16:07:29] • [IP: 176.221.125.***]

REFERENDUM!!

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 19:06:41] • [IP: 83.20.131.**]

TAK dla Terminala, a reszta to pod stół i do szczekać. Łącznie z panią Asią !!

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 15:06:00] • [IP: 176.221.124.***]

NIE DLA TERMINALU KONTENEROWEGO. Wystarczy przejechać kawałek do sąsiadów i zobaczyć, jak dbają o swoją naturę...

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 09:36:20] • [IP: 217.8.164.***]

NIE DLA TERMINALU KONTENEROWEGO!! Niemcy nie budują u siebie nic w kurortach, tylko my niszczymy nasze piękne tereny i piękną plaże..

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 08:40:32] • [IP: 88.156.234.***]

Nikt nigdy nie rozmawiał z nami, mieszkańcami na temat konsekwencji wynikających z budowy terminala kontenerowego na naszym podwórku. Powód jest bardzo prosty, taka inwestycja generuje dochody jedynie dla wąskiej grupy biznesowej niezwiązanej z regionem, a dla społeczności lokalnej jest po prostu katastrofą. Podatki z terminala nie zasilą kasy miasta, pracę w nim znajdzie maksymalnie 100-120 osób na szeregowych stanowiskach, i to wyłącznie pod warunkiem, że Katarczycy nie przywiozą Azjatów, degradacja środowiska będzie nieodwracalna, a droga S3 permanentnie zablokowana TIR-ami. Gazoport jest inwestycją o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa energetycznego kraju, ale terminal kontenerowy? To jedynie świetny interes dla obcych, a wyrok dla środowiska naturalnego i pętla na szyję dla Nas, mieszkańców.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 08:30:25] • [IP: 176.221.125.**]

21.04.2024, 14:42:01] • [IP: 109.105.229.**] następny nawiedzony szkopo- podobny szkodnik państwa polskiego. Patrząc na mapę Polski to Świnoujście jako port wejściowy do zachodniej części Polski jest ważniejszym niż Szczecin i dlatego obserwując walkę zachodnich sąsiadów aby zdegradować a najlepiej uczynić silnie zależnym od nich byt tego miasta to nie dziwię się że chcą powtórki z historii. Najpierw kawałek terenu a z czasem opanowują całe dzielnice Polski. Tak było z krzyżakami później Prusami gdzie cały czas trzymali łapę na Gdańsku i Królewcu. Czas zająć się prastarymi ziemiami słowiańskimi aż do Łaby które zostały zgermanizowane tak jak teraz próbuje się zgermanizować cały las graniczny wzdłuż Odry. Taki osobnik jak ten 21.04.2024, 14:42:01] • [IP: 109.105.229.**] powinien od ręki być karany i pozbawiony jakichkolwiek praw i majątku. To samo dotyczy wszystkich szumowin chcących oderwać coś z tego kraju

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 07:38:47] • [IP: 134.255.192.*]

Problem jak widać jest i to duży skoro tyle ludzi to porusza. Czy Port Kontenerowy w tym miejscu? Raczej nie. A czemu nie w Szczecinie? Czy dużo nowych miejsc pracy! Raczej nie bo będzie wszystko zautomatyzowane.Czy Świnoujście będzie miało korzyści finansowe mało wątpliwe skóra to Polska ma budować. Czy będzie brak plaży, lasów, czy natura będzie zniszczona! Raczej tak. Czy da się to jakoś naprawić? Raczej nie. Zrobię szybko ankietę wśród znajomych z Polski na temat tego czy będą przyjeżdżać do Świnoujścia gdzie plaża będzie ograniczona od Wiatraka do Granicy. Zobaczymy co ludzie napiszą. Inwestycja może i potrzebna ale nigdy w tym miejscu Świnoujście więcej straci niż zyska. Hotele, recepcjonistki, sprzątaczki, dostawcy jedzenia, kucharze, sprzedawcy, cały ten ogrom ludzi straci. Nikt nie będzie chciał wypoczywać w zatłoczonym Swinoujsciu., w mieście gdzie brak jest plaży czy lasów a widać będzie przemysł.Nie jest to miły widok dla oka a czy dolary wyrównają straty myślę że nie.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 07:12:33] • [IP: 208.127.61.***]

to zdjęcie jest tendencyjne, proszę popatrzeć na Europort w Rotterdamie (polecam np google maps) to zobaczycie sens i logike XXi wieku

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 07:09:06] • [IP: 208.127.61.***]

Znam się na pracy w porcie kontenerowym i wiem ze w nim NIE pracują niewykształcone glupki!! Taki port to praca dla logistyków, dyspozytorów, suwnicowych, mechaników, elektryków, monterów wszelakiego typu. Operatorów potężnych wózków chwytowych (na nich nie pracują debile), steevidorów etc. nie urągając sprzątacce.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 00:10:55] • [IP: 176.221.124.***]

Ktoś, kto twierdzi, że wraz z budową portu kontenerowego wzrośnie kolosalnie liczba miejsc pracy w ogóle nie ma pojęcia jak takie nowoczesne porty funkcjonuje. Prawie wszystko jest zautomatyzowane. Przychodzi Pan wciska guzik i już. Chyba, że do ochrony lub sprzątsnia chcecietam być zatrudnieni.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:52:58] • [IP: 46.205.140.***]

No litości, przestańcie porównywać Świnoujście do Amsterdamu czy Antwerpii i ich turystyki Połowa turystów jak nie więcej w Świnoujściu to biedniejsi Niemcy których interesuje tylko tani hotel i żarcie a oni za niedługo będą za starzy na podróże Terminal kontenerowy przyciągnie jedynie kierowców tira

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:40:08] • [IP: 84.17.55.**]

To akurat zakład w którym znaleźliby robotę matoły, bez szkoły !! Ale jest to zgodne z duchem ministerstwa szkolnictwa, że broń panie żeby dzieciaki uczyły się niepotrzebnie, a nie dopuszczalne jest, żeby miały jakieś prace domowe odrabiać ! No idziemy w kierunku najbardziej zacofanego kraju na świecie.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 20:58:00] • [IP: 37.47.182.***]

oczywiście, że przyda się port

Gość • Niedziela [21.04.2024, 19:50:35] • [IP: 46.205.141.**]

Referendum? Ha, ha, ha. Już było. Szykujmy się na różnych przybyszów. Nie na turystykę, gdzie miasto i mieszkańcy mogą zyskać. Na przybyszów, którym się należy socjal, mieszkanie i darmowa opieka lekarska. Mieszkańcy? Tak do roboty i płacić podatki.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 19:47:20] • [IP: 185.210.38.***]

Swinoujscie juz jest miastem, gdzie psy dupami szczekaja.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 19:13:38] • [IP: 109.38.152.***]

„ Gość  Sobota [20.04.2024, 13:42:46]  [IP: 37.248.177.***] Tak. Koniec z turystyka” Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia itd największe porty i terminale na świecie a turystów jeszcze więcej niż w tym smutnym mieście. Ale umrze napewno bo ty tak mówisz

Gość • Niedziela [21.04.2024, 18:39:32] • [IP: 89.64.21.**]

3x tak dla portu

Gość • Niedziela [21.04.2024, 18:30:45] • [IP: 5.173.152.**]

Jestem przeciw budowie!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 18:04:24] • [IP: 176.221.125.***]

Ach szkoda słów niektórym na tym zależy. Wykupują posiadłości gdy właściciel znajduje się w trudnej sytuacji - czyli ma zysk. Wynajmuje firmie pod wynajem. Wiadomo jest że oni będą pozytywnie nastawieni do powstania portu kontenerowego. Zbierają kasę i z Was się śmieją- Świnoujściaki. Jeśli można to sprawdźcie kto z Urzędu kupił trzy kondygnacyjne mieszkanie w szeregowcu pod wynajem pracownikom z gazoportu. Szkoda słów sto razy NIE!! Dla portu kontenerowego

Gość • Niedziela [21.04.2024, 17:51:38] • [IP: 176.221.124.***]

Kilku głupim wmówiono że to jest ich teren. Oni w to uwierzyli że wyspa i morze należą do nich a nie do jakiejś Polski. Teraz na dekiel wali tym" właścicielom" i stąd takie pomysły mają.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 16:59:00] • [IP: 176.221.124.***]

Wybudujcie sobie terminal kontenerowy przy STAWA MŁYNY!! Za taką koncepcją jestem na tak!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 16:57:20] • [IP: 176.221.124.***]

Flaga ktorej nie bedzie.. • Niedziela [21.04.2024, 14:42:01] • [IP: 109.105.229.**] - dobrze, że wyjechałaś/wyjechałeś. Pozostali ze szczecina, czy warszawki urządzać to mogą sobie, na swoim podwórku, ale nie nam robić z obszarów Natura 2000, borów bażynowych, czy plaży, jak to nazwał nawet jeden z" naukowców" opracowujących koncepcje: wyselekcjonowanym piaskiem, który 3000 lat temu tworzył się na tych terenach - przysłowiowego ARMAGEDONU. Łapy precz!!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 16:06:16] • [IP: 185.210.38.***]

Jakim jesteśmy uzdrowiskiem skoro na skierowanie od lekarza na cito czasokres oczekiwania to minimum półtora roku?

Gość • Niedziela [21.04.2024, 15:30:02] • [IP: 176.221.125.***]

IP 176.221.125** Mądry komentarz- popieram w 100 procentach. Takie samo mam odczucie

Gość • Niedziela [21.04.2024, 15:23:16] • [IP: 2.106.93.**]

Możecie sobie nie życzyć, decyzje już zapadły.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 15:11:53] • [IP: 176.221.124.***]

100 RAZY TAK

Flaga ktorej nie bedzie.. • Niedziela [21.04.2024, 14:42:01] • [IP: 109.105.229.**]

A ja juz dawno wyprowadzilam sie ze Swinoujscia... czesto to nie zagladam ale. .. czytajac te wszystkie wypociny. .. stwierdzam jedno Musicie oglosci sie Wolnym Miastem Swinoujscie, czy oglosic tam autonomie... To jest naprawde przykre ze wybrana grup mieszkancow tak skutecznie odstrasza czy to sensownych ludzi czy inwestorow.. Wszystko jest zle ! I wg Was nikt nie ma prawa do tego co sie dzieje w Swinoujsciu. .. jestescie tak zabetonowani i odizolowani od realiow dzisiejszego. Fakty sa takie ze po 1945 zjechalo sie tyle dziwnych ludzi (was i waszych przodkow) i Was to tkwi. ... ta dziwnosc... Kazdy kto tu mieszkal, cos robil, byl kilka lat... jest WYKONCZONY tym miastem... i ucieka w inne miejsca... To co Was spotyka to tak forma zlej karmy. ... taki zwiazek frazeologiczny... pies ogrodnika to taki dobre okreslenie tego co tu sie nadal dzieje. Zaoracie Wszystkich i kazdego ! Tacy jestescie w wiekszosci jestestescie mieszkacy Swinoujscia...

Gość • Niedziela [21.04.2024, 14:36:35] • [IP: 37.248.213.***]

3x tak dla portu

Gość • Niedziela [21.04.2024, 14:22:27] • [IP: 178.238.251.***]

NIE DLA TERMINALA

Gość • Niedziela [21.04.2024, 14:05:21] • [IP: 178.238.251.***]

Debile jesteście jak myślicie ze będziecie mieć tam pracę, hahahha

Gość • Niedziela [21.04.2024, 13:58:42] • [IP: 107.122.189.*]

Mieszkaniec masz gowno do gadania zrozumcie to wkoncu

Gość • Niedziela [21.04.2024, 13:12:15] • [IP: 46.205.204.***]

[IP: 77.179.72.***] - bardzo mądre stwierdzenie !!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 13:08:31] • [IP: 46.205.204.***]

Jako mieszkaniec mówię 4 x TAK dla portu KONTENEROWEGO !! Nie dla jazdy na szparagi i zmywaków za granicą!!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 12:53:55] • [IP: 176.221.125.***]

Powiem jedno- Jeden już nie może. Drugi jeszcze nie może a głupota korzysta!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 12:43:07] • [IP: 31.60.118.***]

08:45:40] • [IP: 5.184.99. Idąc Twoim krokiem myślenia, port w Szczecinie jest zbędny z wyżej wymienionych powodów.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 12:30:57] • [IP: 188.146.234.***]

Nie, nie, nie. Nie chcemy terminala.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 12:26:56] • [IP: 188.146.234.***]

Nie życzymy sobie żadnego portu konterenowego. Władza niech liczy się że społecznością lokalną i jej potrzebami. Świnoujście ma być uzdrowiskiem a nie uprzemyslowionym rejonem. Nie chcemy, nie zgadzamy się na takie rozwiązania.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 12:24:03] • [IP: 46.205.129.***]

Ja jestem za tym by port powstal

Gość • Niedziela [21.04.2024, 12:21:06] • [IP: 46.205.129.***]

Ja jestem za to by port powstal

Gość • Niedziela [21.04.2024, 12:15:03] • [IP: 46.231.59.***]

3 x NIE!! dla portu kontenerowego!!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 11:23:08] • [IP: 176.221.125.***]

Utożsamiam się z wszystkim, którzy są za tak!! To przyszłość dla naszego miasta i Polski. Trzeba myśleć przyszłościowo.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 11:18:17] • [IP: 176.221.125.***]

Plaża Morze Wydmy to teren Państwa a Plaza Warszów została wydzierżawiona przez Urząd Miasta na czas nieokreślony i dzisiaj Państwo Umowe Rozwiazało i Buduje port Kontenerowy

Gość • Niedziela [21.04.2024, 11:16:43] • [IP: 178.238.252.**]

[IP: 178.238.251.***]Też tak uważam.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 11:15:22] • [IP: 88.218.252.***]

jaka turystyka. porty kontenerowe są wszędzie co ma piernik do wiatraka

Gość • Niedziela [21.04.2024, 11:14:54] • [IP: 178.238.252.**]

Z gazoportu, mieszkańcy mają korzyści? A z portem kontenerowym, będzie jeszcze gorzej...

Gość • Niedziela [21.04.2024, 11:13:38] • [IP: 176.221.124.***]

Terminal Kontenerowy 3 x NIE !!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 11:09:44] • [IP: 37.248.177.***]

Trzy razy TAK.Malkontenci zawsze nie zadowoleni, była Odra, Stocznia, a teraz pozostały wspomnienia po tych Zakładach jak było było fajnie, tylko pozostał żal po stoczni szkoda pracowników, dziwicie się ze młodzi wyjeżdżają, nie popełniajmy ponownie błędów życie idzie do przodu..

Gość • Niedziela [21.04.2024, 11:03:05] • [IP: 84.17.55.*]

Będzie robota dla hakowych, sztauerów i ładowaczy, czyli w zawodach przy budowie piramid 4000 lat pne.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 11:00:06] • [IP: 31.0.80.**]

Świnoujście i Polska powinna stawiać na przemysł, bo to rozwija kraj. Przemysł i transport morski jest dużo ważniejszy niż turystyka.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 10:39:54] • [IP: 46.7.172.***]

"Mieszkaniec: Czy port kontenerowy to przyszłość Świnoujścia?"Śmiem mieć wątpliwośc czy aby napewno to mieszkaniec, ale powiedzmy że tak jest w istocie. To pytanie, podparte tym zdjęciem z portu w Hamburgu jest dośc zasadne. Bo to prawda mamy się nadczym zastanawiać, tylko zadałbym pytanie inaczej: Czy chcemy być tak zamożni jak mieszkańcy (potomkowie narodow-socalistycznych dzikusów) Hamburga czy może chcemy dalej jeździć na te przysłowiowe niemieckie Sparagi (i nie poto aby je jeść tylko żeby je zbierać)? No to prawada to jest istotne pytanie.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 10:31:43] • [IP: 176.221.124.***]

NIE - dla terminala kontenerowego, NIE dla niszczenia naszego Świnoujścia. Gość z Gość • Niedziela [21.04.2024, 10:02:25] • [IP: 185.210.38.***] może cały transport cargo, będąc młodszym dyspozytorem i suwnicowym na terminalu kontenerowym, postawić przy swoim domu w lubelskiem.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 10:25:46] • [IP: 37.248.177.***]

Port kontenerowy Tak, ale nie na plaży + wycięcie hektarów lasu Barierą są cieśniny duńskie - mogą przepłynąć kontenerowce o zanurzeniu do 15, 6m (te o zanurzeniu do 17m, największe pływające po oceanach może się na Bałtyk teleportują) Pamiętacie ok.roku 2012 (gdy Rada Miasta się podzieliła, oczywiście po było za) obejmująca niedługo stanowisko pani prezydent Agatowska protesowała, próbując uświadomić mieszkańcom z czy wiązać się będzie najpierw budowa lng i potem portu kontenerowego. Wtedy trzeba bylo ją poprzeć, urządzać marsze itp.a teraz jest za późno, jednak chyba już jest jasne komu można podziękować (to sarkazm).

Gość • Niedziela [21.04.2024, 10:02:25] • [IP: 185.210.38.***]

TAK - dla terminala kontenerowego, TAK dla CPK, TAK dla elektrowni jądrowej. Prawdziwe pieniądze dla Państwa nie przynosi podróżowanie ludzi tylko transport cargo...

Gość • Niedziela [21.04.2024, 09:57:25] • [IP: 176.221.125.**]

To ma być katarski terminal, który zniszczy polską turystykę. Pracowników zatrudnią niewielu, pewnie ściągną swoich tańszych. Poza tym wojny będą trwać jeszcze wiele lat, a przy samym gazoporcie będą cumować statki np. z Chin. Dlaczego tyle pieniędzy się wydaje na infrastrukturę pod srabski terminal, a nie ma pieniędzy na spełnienie obietnic wyborczych. No i Ziemie Polskie NATURA 2000 dla Arabów do dewastacji na 30 lat, to zdrada Polski.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 09:29:23] • [IP: 89.151.24.**]

Ekspert nie ma złudzeń: zielony ład oznacza biedę. Druzgocąca diagnoza profesora Mielczarskiego

Gość • Niedziela [21.04.2024, 08:57:35] • [IP: 89.151.31.***]

Po zbudowaniu portu kontenerowego po dupie dostaną też Międzyzdroje. Zanieczyszczenia plaży to śmierć dla turystyki w całej Zatoce Pomorskiej.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 08:53:14] • [IP: 89.151.21.***]

Przecież sprawa została już dawno rozstrzygnięta. Budowę przejął rząd RP, znacjonalizował teren, miasto nic nie dostanie i nic do tego nie ma. A winni temu są ci protestanci spod wiadomej flagi. Pozbawili Prezydenta Żmurkiewicza możliwości negocjacji. Teraz już tylko będą na otwarcie zaproszeni (warunkowo).

Gość • Niedziela [21.04.2024, 08:45:40] • [IP: 5.184.99.**]

Racjonalne patrząc wg mnie budowa portu kontenerowego w Świnoujściu nie ma większego sensu ponieważ : 1. Nasza część Bałtyku jest najpłytsza w kraju 2. Prądy morskie w naszym regionie Świnoujście/warszów mają tendencję do nanoszenia piasku gdzie utrzymanie głębokości portu na planowanym poziomie ok 15 m wymusi ciągłą pracę pogłębiarek tak jak to ma miejsce już w gazoporcie co wg mnie jest bezsensownym generowaniem dużych kosztów co przykładowo w okolicach Kołobrzegu i dalej już by nie było tak problematyczne. 3. Infrastruktura dojazdowa drogowa jak i kolejowa fakt jest budowana S3 i modernizowana kolej ale najbliszy prawdziwy rozjazd na różne kierunki kraju jest dopiero 80km dalej w Goleniowie więc cały ruch tirów na tym odcinku skumuluje się tylko na jedną drogę. 4. Na zdrowy rozsądek kto wszystkie inwestycje strategiczne buduje przy samej granicy kraju 🤔

Gość • Niedziela [21.04.2024, 08:43:22] • [IP: 176.221.125.***]

Swinoujscie jest Oknem na Swiat a Tunel Podwodny Jednorurowy stał sie Atrakcją Turystyczna tu jada Miliony Turystów Zagranicznych aby zostawic swoje pieniadze

Gość • Niedziela [21.04.2024, 08:41:23] • [IP: 46.205.129.***]

Wiem jedno, w całej Polsce chciwe łapy wyciągają się tylko do naszego Świnoujścia. Jakby nie było innego miasta nad morzem. O nas się mówi w mediach, na zebraniach partyjnych, w klubach biznesowych a nawet na prywatnych spotkaniach. Co by tylko można tu ukraść i wywieźć.Na czym zrobić" "wałek". Z czego ograbić mieszkańców.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 08:39:36] • [IP: 78.30.82.***]

Terminal kontenerowy 3×TAK 😉

Gość • Niedziela [21.04.2024, 08:23:23] • [IP: 88.156.235.***]

Terminal ma być dedykowany aglomeracji berlińskiej, tak by tanią siłą roboczą Polaków wesprzeć gospodarkę Niemiec. To wielkie wyzwanie by sprostać oczekiwaniom naszych sąsiadów jako że z zasady około 50% kontenerów musi dotrzeć do Berlina koleją. Ale damy radę. Trzeba ratować najsilniejszych to może się nam odwdzięczą.

Tak tylko • Niedziela [21.04.2024, 08:16:11] • [IP: 89.151.18.***]

A gdzie wyście wszyscy mądrale byli parę miesięcy temu, gdy poprzedni rząd przyklepywał wszystkie decyzje w sprawie PK? I teraz gdy musztarda po obiedzie to nagle referendum robicie? A w czyim interesie to referendum? A w czyim interesie ten portalik działa?

Gość • Niedziela [21.04.2024, 07:39:09] • [IP: 84.17.55.**]

budowac i juz, nie samymi hotelami sie obudowac, a tak bedzie i praca i gruby piniadz, budowac i to jest to

Gość • Niedziela [21.04.2024, 07:01:08] • [IP: 176.221.124.***]

Referendum już było, olaliście więc Tusk ma zielone światło i spokojnie wypełnia misję podległości Polski Niemcom, no i wyjazd na szparagi wam załatwi...Cieszę się że się nie pomyliłem, ale gorzka to radość...

Gość • Niedziela [21.04.2024, 06:57:11] • [IP: 176.221.124.***]

Ja jestem za portem.Ale chciałbym zwrócić uwagę tych zawiedzionych brakiem Pani Prezydent. ..Otóż otumanieni przypomnijcie sobie przed wyborami jak było a jak teraz..Ale dobrze wam wybraliście głupole i nie narzekać na własną głupotę...

Gość • Niedziela [21.04.2024, 04:40:47] • [IP: 148.122.23.**]

Może tak najpierw ograniczmy turystykę w świnoujściu, oni dopiero niszczą środowisko i naszą plażę, nie wspominając o przetłoczeniu. Tu widzę wiekszy problem ! a potem zabierzmy się za stronę przemysłową. Niemiec mondry po swojej stronie nie buduję przemysłu w miejscach turystycznych i nie stawia hoteli na potęgę. Po ich stronie jakoś nie zmienia się za dużo a żyją, a u nas tylko wiecej i wiecej aż wszystko wkońcu pie...nie.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 03:25:31] • [IP: 46.112.2.*]

I bardzo dobrze jak powstanie. Konkurencja dla innych zakładów żeby podnieść wypłaty

Gość • Niedziela [21.04.2024, 01:54:02] • [IP: 178.238.249.***]

Przemysł i kurort, to sie wyklucza wzajemnie i tyle w temacie. Jakoś w miasteczkach niemieckich są kurorty a nie przemysł. Mało mamy już istniejącego przemysłu?Port, gazoport i inne.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 00:23:39] • [IP: 89.151.28.**]

A JA na fejsbuniu życzy wszystkim przy piąteczku pysznej kawki. Z infantylnym kubeczkiem z kreskówki. Ma w poważaniu port, decyzje. Stołeczek się zgadza. Kubeczek z Disneya. Powiedzie Was ku świetlanej przyszłości 🤣🤣🤣

Gość • Sobota [20.04.2024, 23:41:37] • [IP: 185.210.39.**]

Niemcy długo blokowali Gazoport bo mieli w tym swój interes więc tu analogia.

Pif paf • Sobota [20.04.2024, 23:07:58] • [IP: 82.102.65.***]

Jakie referendum ?? Nawet jak Pani Agatowska przejmie władzę to kompletnie NIC nie zrobi powstanie i PK oraz instalacja do wydobycia gazu, powstanie spalarnia śmieci a mówi się nawet o budowie dużej strefy przemysłowej która ma działać na prawej stronie miasta a to co wymieniłem wcześniej ma wejść w jej skład.

Gość • Sobota [20.04.2024, 22:29:01] • [IP: 84.17.55.*]

Wreszcie będzie robota dla" wysokiej jakości specjalistów", JAK HAKOWY, SZTAAPLARZ, KIEROWCA WÓŻKÓW WWIDŁOWYCH !!

Gość • Sobota [20.04.2024, 22:17:08] • [IP: 176.221.125.***]

Budować

Gość • Sobota [20.04.2024, 22:05:01] • [IP: 176.221.125.**]

NIE I JESZCZE RAZ NIE NIE !! dla portu kontenerowego !! NIE NISZCZMY PLAŻY.

Gość • Sobota [20.04.2024, 22:00:50] • [IP: 185.53.147.***]

Jeśli chodzi o miejsca pracy to dla laika taka powstaną setkami. Prawda jest zupełnie inna. Dla ludzi którzy chociaż raz byli w porcie kontenerowym w Holandii lub Belgi to wiedzą, że ludzie tam to minimum. 1 suwnicowi to na pewno znajdą pracę no i ewentualnie wózkowi., reszta jest zautomatyzowana, tak już było 20 lat temu w Antwerpii. Nie sądzę aby nowy port był budowany w technologii z przed 30-40 lat gdzie człowiek był niezbędny. Obudźcie sie u Nas wytnie się lasy zlikwiduje tak piękną plażę i wszystko dookoła a cieszyć się będzie Warszawka. Pozwolimy na jeden krok to jutro pójdą jeszcze dalej. Wszyscy liczą kasę z podatku, i co po tej kasie., jak będziemy żyć w brudzie i hałasie. Jestem przeciw budowie. 2 MAERSK już zapowiada że jego duże kontenerowce będą wpływać tylko do portów na Morzu Północnym. Zostaniemy z nabrzeżem wielkim pięknym i będą zawijać jakieś kalosze po kilka set kontenerów.

Gość • Sobota [20.04.2024, 21:50:17] • [IP: 37.109.166.***]

Do 77.179.72 Ty przewodniku wycieczek. Puknij się w czachę, co pusto... Spójrz w lustro zobaczysz takie duże zero. To naprawdę ty.

Gość • Sobota [20.04.2024, 21:48:58] • [IP: 37.47.151.***]

Tylko Świnoujście. wchodzi łajba na Bałtyk zostawia kontenery w Ś-ciu i zmyka. Do Gdańska czy Gdyni kilka godzin żeglugi, więc koszty większe bo paliwo i czas kosztują. Jaki jest sens aby dla kilku kontener, ów tam płynęły. Turystyka, hotele i tak są na drugiej stronie i nikomu rozbudowa Warszowa nie zaszkodzi a jak ktoś kupił czy wybudował chałupę przy Świnoporcie to jego sprawa, wiedział na co się decyduje.

Gość • Sobota [20.04.2024, 21:45:58] • [IP: 178.238.250.**]

Oddzielić port Świnoujście od Szczecina i żeby pieniążki u nas zostawały.

Gość • Sobota [20.04.2024, 21:42:28] • [IP: 77.111.247.*]

Rok temu rząd pisowski podpisał umowę na port z Arabami na 30 lat wyłączności. Pracy będzie tyle co nic, kilkunastu operatorów ciągników, sprzątaczy, ochroniarzy, prezes i dyspozytor. Zniszczenie środowiska potężne, bilans negatywny i nieodwracalny.

Gość • Sobota [20.04.2024, 21:40:19] • [IP: 178.238.250.**]

Radni miasta nie zanegowali rozszerzenia granic portu, teren pod port nie należy do miasta - pozamiatane. Możemy dyskutować ile wlezie. Decyzje będą podjęte poza nami mieszkańcami. Nauczka na przyszłość.

Gość • Sobota [20.04.2024, 21:36:51] • [IP: 89.151.24.***]

20:53:35] • [IP: 87.122.16.***Poczytaj o podatkach, kto płaci, komu i za co, a dowiesz się jaki jesteś naiwny.

Gość • Sobota [20.04.2024, 21:10:59] • [IP: 176.221.124.***]

Tak dla portu kontenerowego! W końcu będzie praca

Gość • Sobota [20.04.2024, 21:05:09] • [IP: 89.151.24.**]

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:43:58] • [IP: 176.221.124.***]A zastanawiałeś się ilu w Ś-ciu jest fachowców do gazoportu. Widocznie mało więc pracują spoza miasta.

Gość • Sobota [20.04.2024, 20:53:35] • [IP: 87.122.16.***]

Jak będą duże obroty to miasto otrzyma dużo pieniędzy z podatków. Jak przeładunki będą odbywać się w Hamburgu czy Roztoku to dostaniecie coś z tego?

Gość • Sobota [20.04.2024, 20:41:12] • [IP: 37.248.166.***]

Do 7 maja rządzi jeszcze Żmurkiewicz dopiero będzie zaprzysiężenie pani prezydent Agatowskiej więc się od niej na razie odwalcie 🤣🤣🤣 zobaczymy co będzie jak przejmie władzę w Świnoujściu😉😉😉

Gość • Sobota [20.04.2024, 20:16:39] • [IP: 37.109.163.**]

Politycy przed wyborami mają nas w sercu, po wyborach w d...

Gość • Sobota [20.04.2024, 20:13:05] • [IP: 176.221.124.***]

Po co molo jesteśmy przeciwni - przeciwnicy portu kontenerowego to w przeciwieństwie do zwolenników portu kontenerowego

Gość • Sobota [20.04.2024, 20:07:41] • [IP: 176.221.124.***]

77.179.72 ty debilu

Gość • Sobota [20.04.2024, 20:03:42] • [IP: 37.248.210.**]

W takich sprawach mieszkańcy to mają g**** do gadania. Decyduje ten kto jest właścicielem gruntów a jednocześnie nie łamie obowiązujących przepisów prawa. Mieszkańcy to mogą sobie zrobić referendum na temat" jaki kolor ma mieć miś uszatek w herbie miasta" I tyle mogą mieszkańcy.

Gość • Sobota [20.04.2024, 19:30:14] • [IP: 78.10.206.**]

Tak, port jest potrzebny i dla Świnoujścia i dla Polski !!

Gość • Sobota [20.04.2024, 19:18:36] • [IP: 178.238.247.**]

Ja czekam na Koniec Świata!! Bo co sie dzieje to 🙉🙉🙉,

Gość • Sobota [20.04.2024, 18:42:58] • [IP: 62.69.252.**]

BUDOWAĆ

Gość • Sobota [20.04.2024, 18:10:47] • [IP: 37.128.23.***]

JESTEM ZA PORTEM.

Gość • Sobota [20.04.2024, 18:05:38] • [IP: 37.248.156.***]

Straszynie Niemcami, już jest przemyślane ograniczenia wpływania jednostek powyżej 400 000 DWT na Bałtyk ze względu na ochronę środowiska. Co z torem wodnym od morza Północnego do Świnoujścia, czy takie durze jednostki mają możliwości dopłynięcia na redę w Świnoujściu ?. Jeszcze jest więcej niewiadomych ?. Można wybudować np. w Szczecinie po byłej stoczni Warskiego, zamknąć deficytową stocznie Gryfia i na tych terenach budować, dobra sieć kolei i drogowej, wprowadzić 5 - 6 jednostek po 75 000 DWT do obsługi portu Hamburg - Szczecin. Natura za takie rozwiązanie nam podziękuje. Można się nad tym zastanowić i przemyśleć , ta plaża powstawała przez setki lat, zniszczyć można szybko, odtwożyć trwa wieki.

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:54:56] • [IP: 78.11.16.***]

TO JUŻ NIC NIE ZMIENI I TAK TO WSZYSTKO POWSTANIE! NIE BĘDZIE PRZECIEŻ SZARY CZŁOWIEK DECYDOWAŁ ZE ŚWINOUJŚCIA CZY COŚ A POWSTAĆ A CO NIE.

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:48:43] • [IP: 176.221.125.***]

Pani Joanno wypowiadała Pani się na ten temat. Ludzie Pani zaufali- została Pani Prezydentem Miasta niech Pani teraz się wypowie

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:48:34] • [IP: 178.238.251.***]

PORT kontenerowy równa się śmierć dla turystyki.

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:43:58] • [IP: 176.221.124.***]

co ty pier...isz jakie miejsca pracy gnido dworska zobacz ile osób z tej wiochy pracuje w gazoporcie garstka mieszkańców reszta poza Świnoujścia tak będzie z tym syfem żadnego portu kontenerowego buduj sobie koło Radisona

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:42:24] • [IP: 176.221.125.***]

A kiedy Pani JA odedzwie się w tej sprawie. Obiecała dużo!! Czy tylko zostały wspomnienia Ja muszę być prezydentem!!

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:40:30] • [IP: 217.102.252.***]

Do Gość • Sobota [20.04.2024, 12:25:20] • [IP: 194.223.37.***]. ... uwazasz drogi internauto, ze to przemawia do cwiecinteligentow. Ci wszyscy za portem kontenerowym w tym miejscu to jakies ameby umyslowe. Coz sie jednak dziwic skoro glupota to teraz taki trendy styl zycia.A tak na marginesie to ile osob ze swinoujscia i okilic zostalo zatrudnionych w gazoporcie i na jakich stanowiskach ?

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:29:47] • [IP: 46.112.64.**]

Przy poprzednim referendum nie poszliście głosować i nikt nie płakał. Tam chodziło o życie. Tutaj jojczycie bo" natura 2000". Żal wam ściska, bo boicie się, że nikt nie będzie chciał przyjeżdżać do waszych śmierdzących" apartamentow" o powierzchni 2x2m. Tu was boli, że skończy się skrobanie pieniążków z turystów. Bo gdy chodziło o skrobanie bezbronnych ludzi w łonie to wam nie przeszkadzało...teraz siedzieć cicho i nie marudzić a nie referendum...WSZYSTKO PRZECIW CZEMU LOBBUJA NIEMCY, JEST DOBRE DLA POLSKI. CZYLI PORT KONTENEROWY 3 X TAK!!

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:29:21] • [IP: 89.151.24.**]

Będzie to co zdecyduje Berlin.

Gość • Sobota [20.04.2024, 17:23:07] • [IP: 88.218.252.***]

czy my zyjemy w epoce kamienia łupanego, zdecydowanie tak

Gość • Sobota [20.04.2024, 16:57:34] • [IP: 77.179.72.***]

Jak widac volksdeutche mieszkaja tez w Swinoujsciu. Jak najszybciej budowac, cala turystyka dzieje sie na lewobrzezu, no 99 %. I nic to ne zaszkodzi miastu. Zobaczycie, ze wycieczki beda do portu kontenerowego zeby popatrzec jak wyglada nowoczesny port. Budowac jak najszybciej.

Gość • Sobota [20.04.2024, 16:48:47] • [IP: 2.106.93.**]

Referendum? Zapomnijmy. Polska nie jest już suwerennym państwem. Teraz rozkazy przychodzą z UE. Nie mamy nic do gadania.

Gość • Sobota [20.04.2024, 16:43:49] • [IP: 5.184.108.**]

To nie jest sprawa czerwonych Świnoujścian, którzy nie patrzą dalej jak czubek własnego nosa tylko całej Polski. Za przeproszeniem mamy tu G do powiedzenia

Gość • Sobota [20.04.2024, 16:41:28] • [IP: 78.30.80.**]

Zdecydowanie TAK, bo miasto powinno się rozwijać i zarabiać, a nie być na garnuszku i utrzymaniu mieszkańców taka różnorodność jest na całym świecie w innym wypadku byli byśmy martwi na całym. świecie jest tak Pływałem i w różnych portach, byłem w Hamburgu i tam Niemcom nie przeszkadza w ten sposób myślą logicznie a nie cofają się i tyle...

Gość • Sobota [20.04.2024, 16:39:47] • [IP: 31.0.32.***]

Ci co są na tak myślą że będą tam miejsca pracy dla mieszkańców grubo się mylicie może was zatrudnią ale do kręcenia betonu przy budowie a puźniej kopa.

Gość • Sobota [20.04.2024, 16:28:03] • [IP: 37.248.224.**]

DECYZJE ZAPADŁY JUŻ DAWNO TO PO CH...TE RAFERENDUM? Jak za pis podejmowali decyzje to nikt nie protestował. Macie swoj syf po PIS.

Gość • Sobota [20.04.2024, 16:17:02] • [IP: 87.204.61.**]

Zdecydowanie TAK

ANLT • Sobota [20.04.2024, 16:03:49] • [IP: 178.238.255.*]

1. Droga S3 nie powstaje dla wygody mieszkańców a dla portu. 2. Port kontenerowy jest bardziej czysty niż obecne przeładunki masowe. 3. Znacznie większe są zanieczyszczenia z kilkunastu i kolejnych promów do Skandynawii niż z 2-3 kontenerowców. 4. Narzekamy na likwidację stoczni czy Odry ze smrodem mączki a nie chcemy portu kontenerowego? Niemcy się ucieszą z braku portu w Świnoujściu, polscy pracownicy, w tym ze Świnoujścia, będą harować w portach Rostoku, Hamburga, Wismaru przyczyniając się do dobrobytu niemieckiego państwa, polscy pracownicy w Świnoujściu będą obsługiwać biedniejszych emerytów z Niemiec do czasu aż nie znajdą oni tańszego miejsca na wypoczynek.

Gość • Sobota [20.04.2024, 15:50:14] • [IP: 176.1.144.***]

Mogę się w zasadzie wyprowadzić że Świnoujścia. Nie muszę tu mieszkać. Tak zaciekle broniąc ych tego Portu Kontenerowego proponuję policzyć na zimno. Nowe miejsca pracy ile? 200 może 300 miejsc. Stare miejsca pracy stracone w hotelach to nie tylko sprzątaczki, czy kelnerzy to także dostawcy towarów, pralnie itd itd. Ile stracimy miejsc pracy może 1000 może 2000. Co Świnoujście będzie miało z Portu? Obciążenie w postaci hałasu, zwiększone go ruchu drogowego, zniszczonego środowiska, wycięte hektary lasów, Woliński Park przestanie istnieć. Ale kto to widzi?? Jacyś nienormalni ciągle piszą o Niemcach o lobby trzeba być chorym umysłowo by ciągle mówi o zagrożeniu że strony Niemiec. Pisze bo żal mi tego pięknego kawałka plaży i lasu. Martwi mnie to że za wszelką cenę promuje się budowę kolejnego Molocha który zniszczy nie tylko Świnoujście turystycznie ale także Międzyzdroje. Nikt nie dostrzega natury i piękna tej naszej ziemi. Wstyd mi że liczy się dla was tylko kasa. Kasa jest najważniejsza.

Gość • Sobota [20.04.2024, 15:46:56] • [IP: 46.113.8.**]

Jestem za 👍👍👍

Gość • Sobota [20.04.2024, 15:18:18] • [IP: 176.221.124.***]

Zdecydowane NIE dla terminalu kontenerowego. Będzie to zagłada dla miasta o statusie uzdrowiska i masakra dla całego prawobrzeża, po granice Międzyzdrojów.

Gość • Sobota [20.04.2024, 15:17:15] • [IP: 178.238.251.***]

TAK TAK TAK

Gość • Sobota [20.04.2024, 15:14:42] • [IP: 176.221.124.***]

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:05:55] • [IP: 78.10.206.**] A co się dzieje z pieniędzmi z gazoportu? - DOBRE PYTANIE? I dlaczego nie ma żadnego dojścia/dojazdu do plaży na Warszowie i patrz dalej wzdłuż linii brzegu z chwilą, kiedy wymyślono strefę ściemy??!!

Gość • Sobota [20.04.2024, 15:00:50] • [IP: 176.221.124.***]

Jakie referendum. Już wszystko zaakceptowane było przed wyborami i oto władzy miasta chodziło. Teraz im nagwizdać można. Było wcześniej reagować jak prawobrzeże walczyło.

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:41:40] • [IP: 77.252.46.***]

Zdecydowanie TAK.

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:31:02] • [IP: 37.248.213.***]

12:34:30][IP:78.30.73.**] Przestań kłamać oszuście, tak nie jest jek piszesz. Jaki syf jest w porcie kontenerowym Hamburgu, nic takiego tam nie widziałem, wiem co mówię bo tam parę łat pracowałem... Czy w porcie handlowym masz syf ?? Widać że nie masz elementarnej wiedzy na ten temat, tylko piszesz bzdury aby pisać Porażka

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:28:51] • [IP: 5.173.196.***]

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:28:47] • [IP: 5.184.243.**]

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:50:19] • [IP: 62.69.254.**] - a jaki masz smród w porcie kontenerowym ? Przecież paszy, zbóż, węgla czy kruszyw nikt w kontenerach nie wozi.

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:27:34] • [IP: 176.221.125.***]

Powiem jedno- urodziłam się w tym mieście mieszkam do dzisiaj. Pamiętam jak na ul Wojska Polskiego stali żołnierze Radzieccy z karabinami. Pozbyliśmy się Ruskich ulegamy Niemcom. Sięgnijcie po rozum do głowy proszę. Osoby znające historię wiedzą o co chodzi. Niech się rozwija przemysł- nie jestem przeciwna ale na Boga nie port kontenerowy!!

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:22:08] • [IP: 88.156.235.***]

Dzięki zbudowaniu terminala w Świnoujściu polskie terminale osiągną zdolność przeładunku kontenerów równą ilości przeładowywanych kontenerów we wszystkich bałtyckich portach. Toż to będzie ogromny sukces na skalę światową. Dzisiaj polskie terminale przeładowują 1/3 tego co na Bałtyk dociera. Pomyślmy, polskie terminale będą mogły przeładowywać wszystko a inni nic. Dzisiaj Gdańsk przeładowuje 2 miliony kontenerów rocznie, St Petersburg ok. 2 mln, Gdynia 1, Goeteborg, Aarhus, Kotka, Kłajpeda kilkanaście setek tysięcy. Prognozy przewidują wzrost o 3% rocznie. Trochę szyki popsują nam wielcy czyli Maersk i Hapag Lloyd, którzy od przyszłego roku rezygnują z wchodzenia wielkich statków na Bałtyk i będą kończyć podróże w Hamburgu. To pewnie spowoduje w bałtyckich portach spadek o jakieś 2 mln kontenerów ale i tak nikt nam nie dorówna. Polska rekordzistą świata w ilości pustych przestrzeni terminali. Czy o to chodzi?

Taka Prawda • Sobota [20.04.2024, 14:20:51] • [IP: 88.156.235.**]

Czy mieszkańcy Gdańska protestują? Nie ! Przeciwnie rozbudowują port kontenerowy. Tylko owczarki niemieckie są przeciw 😁

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:20:05] • [IP: 37.248.162.**]

Ukraińcy się cieszą, będzie więcej pracy dla nich

troll • Sobota [20.04.2024, 14:15:07] • [IP: 15.220.65.**]

Terminal kontenerowy jest ok. Kilku starych emerytów policyjnych załapie się na stróżów.

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:12:02] • [IP: 176.221.125.***]

Mam pytanie jaki zysk mamy z gazoportu?

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:08:14] • [IP: 77.111.246.**]

Zarząd Portów jest jak ośmiornica opadająca mackami lewobrzeże, co raz dalej nimi sięga po tereny mieszkańców. Niby się rozbudowuje ale pozostawia tylko zdegradowane tereny, pyli i hałasuje niewiele przekazując do miejskiej kasy. Dziwne, że port przez tyle lat zarabiając na przeładunkach nie ma kapitału by kupić tereny? Normalnie to inwestor wykłada kasę i kupuje teren a portowi znów trzeba dać za darmo. Entuzjastów miejsc pracy trzeba zapytać czemu nie stoją w kolejce do pracy w porcie? Większość pracowników to prawie i już emeryci a także obcokrajowcy. Ilu rodowitych mieszkańców znalazło prace na terminalu LNG? odpowiedzcie sobie sami.

PM • Sobota [20.04.2024, 14:08:08] • [IP: 89.247.171.***]

Do tej pani która w Hamburgu do plaży nie mogła dojść. .. proszę w książkę do geografii spojrzeć. Tak dla logistyki i terminala w Świnoujściu.

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:07:15] • [IP: 176.221.124.***]

Zdecydowanie TAK. Gospodarka najważniejsza. Od tego zależy poziom życia Polaków. Wystarczy zarośnięta Odra, która mogła zapewnić eko i tani transport, ale Szwabom przeszkadzało.

Gość • Sobota [20.04.2024, 14:05:55] • [IP: 78.10.206.**]

A co się dzieje z pieniędzmi z gazoportu?

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:46:51] • [IP: 37.248.164.**]

A dlaczego do tej pory nie odezwała się w tym temacie JA i nie zorganizowała kolejnego protestu? Bo już teraz to gdzie ma mieszkańców?

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:42:46] • [IP: 37.248.177.***]

Tak. Koniec z turystyka

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:31:01] • [IP: 46.205.140.**]

Głupie niewolniczej pokolenie cyborgow

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:30:22] • [IP: 176.221.125.**]

Domagam się zrównania cen na żywność jakie są w centralnej Polsce jeżeli port kontenerowy w tym pomoże jestem za

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:29:04] • [IP: 176.221.125.**]

Port kontenerowy to żadne kontenery na drogach chyba że na krótkim dystansie, to przede wszystkim federery i barki płynące po rzekach rozwożące te kontenery do miejsc gdzie będą używane, wystarczy zobaczyć jak to wygląda w Niemczech czy Holandii gdzie jest dużo większych portów kontenerowych u jaka sobie radzą z zatorami. No ale jak pozwala się na to aby obce siły tu rządziły poprzez fundacje to mamy to co mamy. Cały zachód traktuje nas jak wielki obóz pracy gdyż większość tych co zostali w kraju pracuje na rzecz obcego kapitału gdyż tego co powstało za komuny już praktycznie nie ma, zniszczone jako konkurencja dla obcego kapitału, nawet taka niewielka stocznia gdyż konkurowała bo miała umowy z Norwegami na ciężkie konstrukcje.

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:28:22] • [IP: 89.151.28.**]

Port jest dobry. To szansa na rozwój miasta. Bez niego młodzi zaczną uciekać, a miasto pustoszeć

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:17:11] • [IP: 176.221.125.**]

A ja proponuję referendum o losie tych którym mnie pasuje to miasto, podziwiają niemieckość która zrobi wszystko aby ten port i żeglowna Odra nie powstały bo byłby to cios w 3 cią gospodarkę świata. Zgoda nie zbudujemy tego portu bo turystyka prywatną jest ważniejsza ale za to niech ci którym to nie pasuje zrobią wszystko aby zamknąć port w Hamburgu i zlikwidować żeglugę na Renie. To samo z elektrownią w Turoszowie z tym że do zlikwidowanych kopalni w Niemczech dołączyć kopalnie w Czechach. Czy ten kraj musi być skazany na takich tumanów których zadaniem jest niszczenie podstaw biznesu? A z czego będą mieli kiedyś emerytury skoro przerażająca większość przemysłu dająca dochody państwa została zniszczona w koncerny zachodnie unikają płacenia odpowiednich podatków w tym kraju który traktują jak sypialnia niewolników do pracy na rzecz koncernów

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:16:26] • [IP: 88.218.254.***]

Port kontaktowy tak tak tak

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:15:17] • [IP: 188.146.114.***]

Po co w Świnoujściu port kontenerowy i jakikolwiek przemysł? Przecież to wszystko mają nasi odwieczni przyjaciele niemcy, którzy chętnie podzielą się z nami swoim dobrobytem w zamian za mile spędzone wczasy w ciszy i spokoju w polskim skansenie.

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:13:52] • [IP: 37.47.132.***]

Jestem za portem.

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:13:19] • [IP: 77.111.247.**]

Ach, i za referendum, które nic nie zmieni, bo nie może nic zmienić, niech zapłacą tylko ci, którzy go chcą. Ja nie chcę.

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:12:45] • [IP: 89.151.23.**]

NIE! NIE! NIE!!

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:11:11] • [IP: 77.111.247.**]

Tak. to nasza przyszłość.

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:04:33] • [IP: 5.173.153.**]

Jestem za budową portu kontenerowego w. Świnoujściu. To bardzo dobra i mądra inwestycja.

Gość • Sobota [20.04.2024, 13:02:19] • [IP: 109.38.152.***]

Najlepsze co te miasto może spotkać

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:59:58] • [IP: 185.210.38.***]

Do wszystkich CONTRA nastawionych: Port kontenerowy to kolejne dobre Miejsca Pracy!!. Podatki dla miasta!! Albo chcecie tylko z turystyki w Swinoujsciu zyc ?. .. i z handlu z DDR-owcami, albo byc wykorzystywani w Ahlbech, Bansin, Koserow itd. na prawie niewolniczych warumkach pracy.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:51:34] • [IP: 92.118.166.***]

Co na ro policja.Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów również stanął na stanowisku, iż rozpowszechnianie reklam zawierających treści wyłącznie w języku obcym może stanowić naruszenie przepisów ustawy o języku polskim.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:50:26] • [IP: 89.151.26.**]

Tak mała ilość komentarzy o jednej z najważniejszych decyzji dla miasta świadczy o tym, że prawie nikt nie wierzy, że mieszkańcy mają jakikolwiek wpływ na powstanie portu kontenerowego.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:49:37] • [IP: 37.248.164.***]

Nie dla terminala kontenerowego. Dość niszczenia natury 2000. Precz z kontenerami do Szczecina. Przecież według poprzedniego pana wojewody Polska kończy się w Międzyzdrojach 🤔

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:48:24] • [IP: 92.118.166.***]

Zdecydowanie tak jesteśmy u siebie i robimy co chcemy musimy się rozwijać a nie słuchać niemieckiego lobbby

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:45:02] • [IP: 89.151.26.**]

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:43:56] • [IP: 46.205.141.***]

Nie, nie i jeszcze raz nie!! Całe prawobrzeże traci na wartości bez plaży, ludzie zainwestowali często dorobek swojego życia żeby zarabiać na turystyce. Mieszkańcy i turyści są zagrożeniem dla gazoportu a śmiedzące, hałasujące kontenery z obcokrajowcami różnego pochodzenia już nie będą?? Na tym molochu straci cały region Miedzyzdroje i lewobrzeże Świnoujścia również. Żadnych dobrych miejsc pracy nie będzie może dla 100-200 osób ale dochód może stracić tysiące przez to g…. Mnie nie interesuje co na tym państwo zyska, z którego nic nie mam tylko daniny oddaje. Mnie interesuje to na czym zarabiam teraz, turystyka i tysiące ludzi w Świnoujściu, podobnie hak ja. Mrzonki kilku megalomanów i marzenia realizowane cudzym kosztem.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:34:46] • [IP: 89.151.30.***]

wszędzie wokoło budują wielkie molochy hotelowe w których tylko turyści maja dobrze a mieszkańcy tam pracujący dostają najniższa krajowa i to nikomu nie przeszkadza, a jak maja zbudować punkt przemysłowy gdzie ludzie mogą zarobić więcej niż wszędzie w mieście to nagle ekolodzy i krajobraz miasta. zrównać z ziemia wszystkie hotele wtedy będzie piekny i naturalny krajobraz wyspy

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:34:30] • [IP: 78.30.73.**]

port kontenerowy to zaglada plazy na Warszowie brak dostepu do plazy, szczury, brud bedzie tak jak w Hamburgu, widzialam ten syf.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:32:19] • [IP: 213.155.174.***]

Trzeba postawić na rozwój. Zmniejszyć turystykę, a zwiększyć przemysł.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:32:18] • [IP: 37.47.144.***]

Decyzja już podjęta na szczeblu rządowym. Referendum możecie. ...

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:30:12] • [IP: 46.205.140.***]

Zdecydowanie TAK to tereny przemysłowe i nowe miejsca pracy a nie tylko hotele i turyści to potężne dochody dla miasta i państwa.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:29:57] • [IP: 108.30.203.***]

Chcecie żyć zgodnie z naturą do jaskiń wracajcie

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:29:47] • [IP: 88.218.253.***]

Przyłaczam się do wniosku o referendum. Nie może być tak, że takie coś buduje się bez zgody mieszkańców. Tyle jest warta ta demokracja. Władza ludu jest tylko jak są wybory a potem proszę. DEMOKRACJA!! macie swoją demokracje!

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:26:34] • [IP: 178.238.254.***]

Zdecydowane NIE NIE NIE i jeszcze raz Nie. Zniszczą to miasto do końca!

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:25:20] • [IP: 194.223.37.***]

Port kontenerowy zniszczy całą historię i piękno Swinoujścia na zawsze. Bez większych argumentów wystarczy spojrzeć na niemiecką część Naszej wspólnej wyspy Uznam, czy oni w najmniejszym nawet wymiarze zbudowali czy też mają w planie jakąkolwiek infrastrukturę przemysłową, wysokościowce czy betoniarnie? NIE! Oni rozumieją obecną i przyszłą wartość tej pięknej wyspy, weźmy wreszcie przykład z polityki zagospodarowania Wyspy od Niemców, naszych sąsiadów.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:24:05] • [IP: 77.222.254.***]

ja jestem od urodzenia i mówie tak . przybyli wracać do siebie

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:23:57] • [IP: 176.221.125.***]

''Czy port kontenerowy to przyszłość Świnoujścia?''... Tak.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:23:25] • [IP: 213.195.150.**]

Bardzo jestem przeciwna budowie Terminala.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:21:55] • [IP: 176.221.124.***]

Terminal kontenerowy to ekonomiczny ROZWÓJ POLSKI, jestem zdecydowanie ZA!

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:21:44] • [IP: 176.221.124.***]

Oczywiście port kontenerowy TAK I CPK

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:20:39] • [IP: 89.64.21.***]

jestem za, to rozwój dla miasta.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:19:50] • [IP: 37.47.143.**]

Drodzy mieszkańcy i goście odwiedzający, za niedługo będziemy mieli potężny hałas, zatrucie spalinami powietrza oraz Bałtyku, katastrofy i wypadki blisko plaż, szczury w kontenerach i odpady w morzu - dokładnie !! Mieliśmy piekne uzdrowisko, którego spokojny charakter już w części został zniszczony przez zabudowę każdego kawałka miasta, w tym nadmorskich wydm przez panoszace apartamentowce. Teraz chcą ludziom i miastu na terenach Natura 2000 wybudować najwiekszy port kontenerowy. Gdzie sanatorium, gdzie wypoczynek, gdzie i tak narusziny ekosystem Zalewu Szczecińskiego i ujścia Odry ?! Zniszczyć, zabetonować, zasmrodzić. Zawdxieczamybto naszym radnym i wlodarzom, oraz megalomanii zakompleksionego PiS :(

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:13:43] • [IP: 88.156.232.***]

Rychło w czas!. Decyzje na szczeblu Państwa już dawno bo jeszcze za rządu PIS podjęte, to teraz po zmianie ekipy rządzącej inicjatywa o referendum!??. Chyba tylko po to żeby" dowalić" tym co przejęli władze i ich obciążyć za to co uczynili poprzednicy z PiS. Ale jak widać po poniższych komentarzach" Naród to kupuje". Pytam: Czemu w czasie kiedy był na to czas nikt nie zgłaszał takich inicjatyw??

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:13:31] • [IP: 89.151.28.**]

No to gdzie ta nowa prezydentka i jej koalicyjni koledzy? Wygrała wybory i to na motory, to na wycieczkę, a decyzja w międzyczasie" się wydała". Zależało jej na stołku, wygrała i się lansuje, a sprawy miasta ma w d...Nawet się nie ruszyła w tamtym kierunku. Nawet pisemka nie napisała, za to rozróbę na sesjach robiła. Czepia się nawet grabiena liści przed wyborami, a po wyborach decyzję w sprawie portu ma głęboko. Za to wycieczki i układziki z dotychczasową skarniczką już są. Baba za Żmura zatruwała i teraz będzie. A jak mówiliśmy że są z tego samego gniazda, to oburzenie. Macie

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:10:00] • [IP: 176.221.125.***]

w Komunistycznej Polsce Komuniści Wysiedlili Wojsko Rosyjskie aby Budowac Port Handlowy od Bielików do Latarni Morskiej Potem Wysiedlili Dzielnicę Mieszkaniową Osiedle Leśne i zamkneli ul Bunkrowąi Artyleryjską w Katolickiej Polsce Wybudowali ul Ku Morzu i Wybudowali Port Gazowy Dzisiaj Zamkneli Plażę i Ul Ku Morzu aby Wybudowac Port Kontenerowy Dzielnica Warszów stała się Przemysłowa

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:05:33] • [IP: 37.109.164.***]

Przecież jest już musztarda po obiedzie. To klepnięte, więc jakie referendum.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:04:36] • [IP: 37.248.178.**]

Już za późno na referendum, port kontenerowy i tak powstanie. Teraz trzeba by się zastanowić co mieszkańcy mogą" wyciągnąć" z portu kontenerowego i to nie plecaczki dla dzieci czy pikniki ale konkretne rzeczy. A tak jestem ciekaw co to za inwestycja drogowa powstaje w lesie od dworca Przytór w stronę Międzyzdrojów. Coś nam znowu po kryjomu budują i nikt o niczym nie mówi.

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:04:15] • [IP: 185.210.37.**]

Nie dla terminala

Gość • Sobota [20.04.2024, 12:02:35] • [IP: 37.47.144.***]

Jestem przeciw budowy terminala !! Zabrali i zniszczyli piękną plaze, zaczynajac od falochronu, wycieli setki drzew a to sa nasze płuca. Pare lat temu truło nas nabrzeze chemikow, wspomne pył nabrzeza gornikow, siarka , , Port, , zniszczył Nature 2000. Kto sie liczy z mieszkancami Warszowa i nie tylko... Mam nadzieje, ze przyjdzie taki moment ZIEMIA odpłaci sie tym dewastacjom.

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:59:03] • [IP: 37.47.177.**]

Jak referendum to dla wszystkich mieszkańców wyspy. Sami tu nie mieszkamy.

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:57:46] • [IP: 217.102.252.***]

Sam zamysl portu kontenerowego nie jest zly, ale jakim trzeba byc dzbanem abyumiejscowic gp w obszarze chronionym NATURA 200. Poza tym do takiego obiektu powinien byc dostep z lady z conajmniej trzech kierunkow a nie jak teraz w umiejscowiny bedzie w rogu z jedna nitka komunuikacyjna (opinia bieglych robiacych analizy gospodarrze. .. czy jakos tak) . Takie porty robi sie daleko poza miastem (jak sie buduje teraz) zas istniejace wyprowadza sie z miasta jesli jest mozliwosc (np. Bombaj) .

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:50:19] • [IP: 62.69.254.**]

Ludzie myślą że będą mieli prace przy budowie portu gówno prawda bo zaś Hindusi będą budowali port jak 3 zbiornik W Gazoporcie 400h lasu do wyciecia Międzyzdroje też dostaną po dupi. Ale bezmuzgi z Lewobrzeża są za jak są za to niech budują na wiatraku Port Paszowy i niech wąchają smród.

nie_polityczny • Sobota [20.04.2024, 11:46:12] • [IP: 89.151.22.**]

Budowac!! Wyspa Uznam od mojego urodzenia byla tzw. turystyczna... wyspa Wolin tzw. przemyslowa... Dla mnie osobiscie to temat zastepczy, , ,

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:43:24] • [IP: 62.69.252.***]

Bycie przeciwko budowie portu kontenerowego jest jawnym wspieraniem interesów innych Państw i powinno być odpowiednio karane.

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:42:26] • [IP: 5.173.196.***]

Jestem przeciwna budowie portu kontenerowego.Mam dość degradacji naszego miasta biegających dzikich zwierząt po ulicach bo zostało wykarczowane ich środowisko.Jesteśmy miastem uzdrowiskowym a nie przemysłowym lecz do tego drugiego jest coraz bliżej.

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:41:13] • [IP: 89.151.19.***]

Zdecydowanie NIE

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:38:33] • [IP: 178.238.247.**]

port to rozwój materialny, gospodarczy Świnoujścia i naszego kraju i wzrost rangi naszego państwa i niezależności

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:37:55] • [IP: 37.248.213.***]

Jestem za budową Koniec tych dziadowskich hoteli itd. ..

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:21:47] • [IP: 176.221.125.***]

nie, syf na plaży zamiast kąpieli.

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:20:42] • [IP: 94.254.237.**]

NIE

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:18:15] • [IP: 46.205.132.***]

O budowie decyduje interes państwa a nie głosy kilku lewackich durniów.Budować i wzmacniać państwo -Polskę.Przeciwników kieruję do np. Barcelony-turystyka kwitnie/porty pracują -kontenerowe/gazowe/paliwowe.

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:17:34] • [IP: 46.205.140.***]

Port kontenerowy to inwestycja rozwojowa dla Polski...Świnoujście to miasto gdzie jest miejsce dla turystów i dla przemysłu przeładunkowego.Trzeba być idiotą aby tego nie widzieć obecnie port gazowy węglowy ładunków masowych oraz potężny pasażerski i budowany specjalistyczny jakoś nie wpływa na turystykę, więc co za idiotyczne pytanie o port kontenerowy i przyszłość miasta..Tego typu zamieszanie jest zrozumiałe jeżeli pochodzi od Niemców gdyż to oni są przeciwni CPK i rosnącej w siłę Polski.

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:12:55] • [IP: 37.248.177.***]

Dobrze by było żeby mieszkancy mogli podejmować decyzje o dużych inwestycjach miasta. Dla portu zdecydowanie NIE.

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:06:33] • [IP: 178.238.251.***]

Nie dla terminala kontenerowego.

Gość • Sobota [20.04.2024, 11:05:25] • [IP: 62.69.253.***]

Kupili tanie działki przy terenach portowo-przenysłowych i płączą, ze się port rozwija. Od zawsze ta czesc Swinoujscia była przeznaczona pod operacje statkowe wiec skad zaskoczenie, zdziwienie?

GT • Sobota [20.04.2024, 10:56:47] • [IP: 185.53.147.**]

Decyzja o budowie portu kontenerowego w Świnoujściu może być podjęta bez przeprowadzania referendum, ponieważ jest to kwestia strategiczna dla rozwoju gospodarczego kraju. Projekt ten ma na celu poprawę infrastruktury, zwiększenie konkurencyjności oraz stworzenie nowych możliwości dla biznesu i handlu. W takich przypadkach, decyzje są często podejmowane przez rząd i odpowiednie agencje na podstawie analiz ekspertów i planów rozwojowych, co pozwala na szybsze i bardziej efektywne działanie w interesie publicznym.

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:55:24] • [IP: 5.184.243.**]

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:12:56] • [IP: 46.205.140.**] - 90-95 % tego będzie szło koleją.

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:55:21] • [IP: 176.221.125.***]

Zdecydowane NIE dla terminalu kontenerowego!!

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:54:25] • [IP: 83.26.233.***]

Pani JA wszystko wie to niech Wam to załatwi. W końcu od tego tam jest!!

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:52:38] • [IP: 62.69.253.***]

Mieszkańcy będą mieć zniszczone tereny, zakorkowany tirami z kontenerami dojazd do miasta i ZERO podatków do miejskiej kasy gdyż od portów morskich nie ma podatku od nieruchomości :) Spółka zarządzająca terminalem zapewne też nie będzie zarejestrowana w Świnoujściu więc nawet podatku CIT miasto nie zobaczy... No piękny interes dla mieszkańców, doprawdy!

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:44:50] • [IP: 62.69.252.**]

O czym tu dyskutować port kontenerowy to nasza racja stanu

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:44:47] • [IP: 176.221.125.***]

To lepiej odbudować Morską Stocznię Remontową S.A. przed wioską Ognica, będzie praca dla inteligencji robotniczej i inżynierskiej, będzie bezpieczeństwo państwa poprzez usługi dla marynarki wojennej , będzie prestiż miasteczka na arenie międzynarodowej, będą wpływy do budżetu miasta z podatków, młodzi nie będą uciekać mając w perspektywie pracę na zmywaku w hotelach lub ładowacza w porcie, . ... Same korzyści !! Trzeba mieć nadzieję, że nowy prezydent odwróci ten" trynt" robienia ze Świnoujścia składowiska " różnych rupieci " i robotę dla " przeszkolonych małp" .

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:42:06] • [IP: 185.53.147.***]

Jestem za naturą, nie dla portu kontenerowego! Już teraz halas z wiatraków przeszkadza w dzień i w nocy!

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:18:31] • [IP: 37.248.162.**]

Przyszłość dla większej ilości Ukraińców w Świnoujściu, będzie więcej miejsc pracy dla braci ze wschodu 😐🙄

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:17:37] • [IP: 83.23.168.***]

CO ZA DEBIL DAŁ TEN WPIS, CAŁKIEM ZAORAJCIE POLSKĘ I ODDAJCIE SZKOPOM, WAM NIC SIĘ NIE OPŁACA, SIEDZIEC NA DUPIE I PIENIŻKI LECĄ, ALE SIĘ SKONCZĄ BO TA WŁADZA WAS TAK WYPROWADZI ŻE BĘDZIECIE FAKTYCZNIE ZBIERAC I WPIEPRZAC MIRABELKI, WSZYSTKO NA NIE, BUDAWAC NIE PATRZEC NA TĄ CHOŁOTĘ.

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:11:28] • [IP: 5.173.222.*]

Jestem PRZECIWKO BUDOWIE PORTU KONTENEROWEGO!! Wystarczy niszczenia naszego miasta!!

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:10:41] • [IP: 176.221.125.**]

Podstawowym sposobem transportu kontenerów z portu głównego są federery czyli dużo mniejsze kontenerowce które rzekami czy nawet morzem większe ilości kontenerów kto by się bawił o za jakie pieniądze w przewóz tirami takich ilości kontenerów Wszystkie rzeki zachodu już dawno zamieniono w szlaki dla barek oczywiście nowoczesnych a nie takich jakie kiedyś pływały po Odrze z zestawem pchaczy. Stocznia remontowała takowe seriami. Tylko jest drobny kłopot, Niemcy którzy wiedzą próbka zablokować przy pomocy szemranych fundacji, którym płacą, nasze wysiłki aby zrobić z Odry tak to zrobiły Niemcy przed wojna światową szlak żeglugowy. A jak wyglądają rzeki zachodu gdy w portach kontenerowych idzie załadunek na barki niemieckie holenderskie czy francuskie Tam jest tłok. Tam są prywatne barki których załoga mieszka na stałe na barce tylko do cięższych prac wynajmują często Polaków czy innych gastarbajterow. No ale Polsce nie wolno gdyż Odra musi dzielić na bogaty zachód i biedny wschód

Trwe • Sobota [20.04.2024, 10:07:04] • [IP: 178.238.252.**]

Unieważniania referendum. ...teraz to modne.

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:04:27] • [IP: 92.118.167.***]

Jestem za rozwojem naszego państwa Protestujący wiedzieli że mieszkają na przemysłowej części miasta Tyle w temacie chcą ciszy niech we wyjada na wies

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:02:47] • [IP: 176.221.125.***]

Zdecydowanie-NIE!!

Gość • Sobota [20.04.2024, 10:02:33] • [IP: 176.221.125.*]

I tak zrobią nie ważne czy będzie referendum, a poza tym większość gamoni z lewobrzeżnej części jest za a nie wiedzą jakie będą konsekwencje.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:53:46] • [IP: 46.113.14.**]

Jestem za terminalem kontenerowym. Przeciwni są tylko lobbysci hotelarzy.

Gość Psychiatryka • Sobota [20.04.2024, 09:52:47] • [IP: 178.238.255.***]

przeciez to jest juz wszystko dawno sprzedane, naprawde myslicie ze ktos zapyta Mieszkancow o zdanie? Otóż nie...

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:50:01] • [IP: 134.255.192.**]

Port ma przyjmować dwa statki jednocześnie. Jeden 400 metrowy a drugi 200 metrowy. To pytam się ile Kontenerów będzie na tych statkach? A czemu bo tyle samo będzie w porcie czekało ciężarówek.Bocznice dla PKP. Będzie obciążenie straszne dla srodowiska jak te ciężarowy wyjadą na drogi.W porcie będą pracowały automaty nie będzie dużo miejsc pracy chyba że rękami będziemy te kontenery przeładować. Hałas no tak będzie czemu ano bo kontenery są z blachy. Moim zdaniem zła bardzo zła decyzja nie liczącą się z naruralnym środowiskiem, Naturą 2000, z prawem ludzi do wypoczynku i tez ludzi że centrum Polski czy że Śląska. Kto ma prawo zabrać nasze dobro najpiękniejsza plażę i najszerszą w Polsce. Mamy prawo mieć las, linie brzegową bez widoków na dźwigi i suwnice. Mamy prawo żyć bez kurzu, pyłu hałasu i oddychać morskim świeżym powietrzem. Mamy prawo czy nie mamy? Czy zawsze ktoś odgórnie z Warszawy czy ze Szczecina będzie mówi to co dla nas i nakazywal nam co jest dla nas najlepsze. Ludzie ocknij ie się wreszcie.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:48:00] • [IP: 185.21.86.***]

Do Warszawy zyski a dla mieszkańców Świnoujścia smrody tak jak gazo -portem czy przyszłą elektrownią gazową o której mieszkańcy się dowiedzą.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:42:39] • [IP: 89.151.28.***]

Port kontenerowy krokiem ku zamożności ? Podobne brednie słyszałem jak budowano Gazoport. Czego on nie miał w tej zaniedbanej mieścinie sfinansować. Nawet jak będzie referendum to sfałszują jego wyniki.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:42:12] • [IP: 37.248.176.***]

Najlepiej zorganizować referendum z zapytaniem czy lepiej być bogatym i zdrowym czy biednym i chorym. Niemcy wszelkimi sposobami chcą przeszkodzić nam w budowie portu i to jest największa rekomendacja za budową!

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:40:04] • [IP: 89.151.31.***]

Co to za decyzja, która niszczy środowisko i zdrowie ludzi.

Gość W • Sobota [20.04.2024, 09:35:30] • [IP: 89.151.28.***]

a budujcie go w Elblagu-ten sam efekt a tu przynajmniej cicho i spokojnie

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:34:05] • [IP: 37.47.146.***]

Nie dla portu, nie dla wiatraków, nie dla wysypisk, nie dla przemysłu, nie dla motoryzacji, nie dla elektrowni atomowych... Więc gdzie to budować?, może w Zakopanym ten port kontenerowy wybudujmy. Ludności przybywa, terenów pod zabudowę coraz mniej, wszyscy potrzebujemy pracy i mieć gdzie mieszkać.

PM • Sobota [20.04.2024, 09:33:55] • [IP: 89.247.171.***]

Zdecydowanie TAK za terminalem. Mieszkaniec który wiąże swoją przyszłość zawodową z szeroko rozumianą logistyką w PL a nie z pracą pomocnika kelnera w DE.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:33:03] • [IP: 83.11.239.**]

Napewno alternatywny rozwoj plan „B”dla miasta duzo miejsc pracy zarobkowanie czesci spolecznosci ktora nie tylko ma warunki finasowe do prowadzenia wlasnych dzialalnosci gospdar.nie wszyscy odnajduja sie gastronomi i hotelarstwie. Automatycxnie rozwoj firmzewnetrznych oscylujacych przy porcie kontenerowym jako nacxynia polaczone a to drugi rozwoj juz miejscowych czesto podmiotow. Mozna negowac jak zawsze ale tak nie bylo by 3 promenad Radisona Hiltona i wielu innych inwestycji ktore na rozwoj wplywaja a bojkotowane mogly by sie wcale nie pojawic.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:32:21] • [IP: 37.109.164.*]

zdecydowani tak

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:31:15] • [IP: 62.69.229.**]

Zdecydowane TAK, dla budowy terminala, Zdecydowane TAK dla nowej pracy, ZDECYDOWANE TAK dla nowych dochodów dla miasta

Mieszkaniec • Sobota [20.04.2024, 09:30:37] • [IP: 83.26.245.*]

Robić port żeby miasto się rozwijało !!

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:25:16] • [IP: 185.210.36.**]

ZARŻNELI ODRE, STOCZNIE TO TERAZ TRZA I ZNISZCZYĆ PORT ?

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:24:57] • [IP: 46.231.56.***]

Port Kontenerowy bardzo dobry pomysł. Miasto musi się rozwijać a nie tylko stawiać na turystykę. Bardzo duże podatki oddawane co roku do kasy miasta. Gdzie za tę pieniążki można robić coś dla mieszkańców np. budować drogi, mieszkania komunalne, organizować dni morza z prawdziwego zdarzenia. Miejsca pracy w końcu z innej dziedziny niż tylko gastronomia i hotelarstwo. Bardzo dobry pomysł !!

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:21:27] • [IP: 46.112.64.**]

Możecie sobie apelować i referendowac...do konia na molo. Terminal będzie i radzę się z tym pogodzić.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:21:10] • [IP: 89.151.31.***]

Zdecydowane NIE dla portu kontenerowego. On zniszczy lewobrzeżną część Świnoujścia.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:16:06] • [IP: 88.218.253.***]

Zdecydowanie TAK za rozwojem usług. Niestety nie będzie to taki kolos jak na zdjęciu. I po co zaburzać ludziom świadomość ?

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:12:56] • [IP: 46.205.140.**]

Skoro Nasze Państwo już decydowało się na budowę portu kontenerowego, to dlaczego na S3 nie robią po 3 pasy do Szczecina? Znowu będziemy się bujać między tirami. Dalej będzie kibel z dojazdem do Szczecina. Nikt nie myśli z inwestycjami na dalszą przyszłość.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:07:53] • [IP: 5.184.243.**]

Przecież port będzie budować państwo a nie miasto. Jakby co ja jestem ZA.

Gość • Sobota [20.04.2024, 09:01:30] • [IP: 176.221.124.***]

Zdecydowane NIE dla terminalu kontenerowego. Zdecydowane NIE dla niszczenia piękna i dobrostanu Świnoujścia!

Oglądasz 1-231 z 231
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ośrodek Sportu i Rekreacji "Wyspiarz w Świnoujściu, informuje że w związku z konserwacją sieci, węzła i instalacji przez PEC w dniu 22.05.2024 r. (środa) Pływalnia na Uznam Arenie przy ul. Grodzkiej 5, będzie w tym dniu NIECZYNNA. Jednocześnie informujemy, że hala sportowa i siłownia na tym obiekcie, będzie funkcjonować bez zmian ■ Już 19 maja hala sportowa SP nr 1 przy ul. Witosa w Świnoujściu zamieni się w arenę pełną tańca i emocji. Ponad 200 tancerzy z sześciu szkół tanecznych z różnych miast, w tym ze Szczecina, Kołobrzegu i Rzeszowa, stanie do rywalizacji w Turnieju Tańca Nowoczesnego „Roztańczone Wyspy”. ■ Nowi zastępcy: Joanna Agatowska będzie miała dwóch zastępców. Zastępcą do spraw społecznych będzie pan Roman Kucierski, zastępcą do spraw inwestycyjnych będzie pan Arkadiusz Mazepa. Natomiast sekretarzem miasta zostanie pan Paweł Juras ■ Ryszard Teterycz Przewodniczącym Rady Miasta Świnoujścia ! Nowy przewodniczący był jedynym zgłoszonym kandydatem. Poparło go 19 radnych. 2 było przeciw ■ 21 nowych radnych Rady Miasta Świnoujście odebrało zaświadczenia o wyborze oraz uroczyście złożyło ślubowanie. Wśród nich jest wielu społeczników. Na tej samej sesji nowa prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska złożyła ślubowanie i formalnie objęła urząd. ■ Na poniedziałek 6 maja 2024r. Komisarz Wyborczy w Szczecinie zwołał I sesję Rady Miasta Świnoujście IX kadencji. Obrady odbędą się w sali numer 315 Miejskiego Domu Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 1/5. Początek o godzinie 10.00. Porządek obrad 1. Otwarcie inauguracyjnej sesji rady. 2. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego. 3. Złożenie ślubowania przez radnych. 4. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 5. Wybór przewodniczącego rady. 6. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na Prezydenta Miasta Świnoujście. 7. Złożenie ślubowania przez prezydenta. 8. Zakończenie obrad ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■