POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • ¦roda [12.03.2025, 18:43:12] • ¦winouj¶cie

Udane przygotowania do zasilania z l±du promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu

Udane przygotowania do zasilania z l±du promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu

fot. Organizator

Z powodzeniem przeprowadzono przygotowania do pod³±czenia promu TT-Line Peter Pan do systemu zasilania z l±du na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu. To prze³omowe rozwi±zanie znacz±co ograniczy emisjê spalin i ha³asu, poprawiaj±c jako¶æ ¿ycia mieszkañców miasta i okolic. Wdro¿enie technologii OSP (onshore power supply) to kolejny krok TT-Line w kierunku zrównowa¿onego rozwoju i ochrony ¶rodowiska.

Ekologiczna innowacja w TT-Line

TT-Line od lat wdra¿a rozwi±zania minimalizuj±ce wp³yw transportu promowego na ¶rodowisko. Peter Pan, jeden z najbardziej nowoczesnych promów na po³udniowym Ba³tyku, zosta³ zaprojektowany zgodnie z koncepcj± GREEN SHIPS. Zasilanie energi± elektryczn± z l±du pozwala na wy³±czenie silników i generatorów w porcie, eliminuj±c emisjê spalin i ograniczaj±c poziom ha³asu.

Obecnie TT-Line posiada cztery promy kompatybilne z systemem OSP w ¦winouj¶ciu. W¶ród stosowanych przez operatora ekologicznych technologii znajduj± siê równie¿ systemy oczyszczania spalin oraz napêd na paliwo LNG.

Terminal Promowy w ¦winouj¶ciu w koncepcji „green port”

Pod³±czenie promu Peter Pan do zasilania z l±du to pierwsza tego typu inwestycja na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu, wpisuj±ca siê w koncepcjê „green port”. Korzy¶ci wynikaj±ce z tego rozwi±zania s± zarówno lokalne, jak i globalne.

Udane przygotowania do zasilania z l±du promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu

fot. Organizator

Lokalne korzy¶ci dla mieszkañców

Mieszkañcy ¦winouj¶cia i okolic odczuj± pozytywny wp³yw systemu OSP dziêki:

redukcji emisji CO₂, NOx, SOx oraz cz±stek sta³ych, co poprawi jako¶æ powietrza, zmniejszeniu ha³asu w rejonie portu, co prze³o¿y siê na bardziej komfortowe warunki ¿ycia.

Globalny wp³yw na ¶rodowisko

W skali globalnej wdro¿enie systemu zasilania z l±du przyczynia siê do:

ograniczenia emisji gazów cieplarnianych,
redukcji zanieczyszczeñ powietrza,
wspierania dzia³añ na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi.

Udane przygotowania do zasilania z l±du promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu

fot. Organizator

Testy potwierdzi³y pe³n± kompatybilno¶æ

Przeprowadzono testy, które potwierdzi³y zdolno¶æ promu Peter Pan do bezproblemowego pod³±czenia do systemu OSP. Podczas prób sprawdzano:

manualn± i automatyczn± synchronizacjê przej¶cia z zasilania generatorowego na l±dowe,
pe³n± integracjê systemu promowego z infrastruktur± terminalu,
funkcjonowanie systemu bezpieczeñstwa, w tym przycisków awaryjnych, modu³u UPS i przeka¼ników w tablicach rozdzielczych.

Prom zosta³ wyposa¿ony w trzy skrzynie przy³±czeniowe na ka¿dej burcie, umo¿liwiaj±ce elastyczne pod³±czanie z ró¿nych punktów terminalu.

TT-Line – lider ekologicznych technologii ¿eglugowych

Pomy¶lny przebieg testów umacnia TT-Line jako pioniera innowacyjnych rozwi±zañ w ¿egludze promowej na Ba³tyku. Operator konsekwentnie d±¿y do redukcji wp³ywu transportu morskiego na ¶rodowisko, ³±cz±c nowoczesne technologie z precyzj± i jako¶ci± ¶wiadczonych us³ug.

Dane techniczne promu m/s Peter Pan:

D³ugo¶æ: 229,40 m
Szeroko¶æ: 31 m
Zanurzenie: 6,7 m

P
Edyta Zamelska


komentarzy: 29, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 1-25 z 29

Pisowsczyk • Pi±tek [14.03.2025, 20:48:38] • [IP: 31.0.48.**]

A pojle taki zasilator?

Go¶æ • Pi±tek [14.03.2025, 15:12:00] • [IP: 109.37.140.***]

hahahahhaah

Go¶æ • Pi±tek [14.03.2025, 12:43:15] • [IP: 185.210.36.***]

13:50• 91.94.23.** -prêdzej Ognicê obuduj± ekranami d¼wiêkoch³onnymi.

realista • Pi±tek [14.03.2025, 07:47:23] • [IP: 88.218.252.***]

Po co wpu¶cili¶cie na liniê Niemców ? TT-line to Niemcy. Polskie firmy proszê promowaæ!

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 13:50:42] • [IP: 91.94.23.**]

A pozosta³e promy: Unity Line, Polferis, Finlan kiedy bêd± mia³y takie silniki, aby nie by³o ich s³ychaæ na Ognicy?

Banda debili z UE zmusza • Czwartek [13.03.2025, 12:09:14] • [IP: 37.31.144.**]

Mimo g³osów krytyki, Unia Europejska nadal chce od 2035 roku zakazaæ rejestracji aut spalinowych.

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 12:04:55] • [IP: 151.248.62.***]

do goscia ¦roda [12.03.2025, 20:24:06] • [IP: 95.241.81.*] tak sie sk³ada ze prom budowany w stoczni gdansiej ma dluzsza o tego tt line.

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 11:39:22] • [IP: 31.0.177.**]

Jak zp³aca rachunek to im ga³y wskocz± z orbit. To artyku³ ¿eby nagrody rozdaæ za co¶ normalnego nm wyjdzie na jaw ¿e przy³±cze do dupy?

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 10:59:05] • [IP: 176.221.124.***]

Czy to zdjêcie jest wykonane w ¦winouj¶ciu?. W±tpiê. Prom u nas cumuje lew± burt±. Tutaj jest zacumowany praw±. ??

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 10:51:23] • [IP: 89.151.19.**]

Zmniejszeniu ha³asu w rejonie portu, NARESZCIE, bo dudni nawet w parku.

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 08:20:36] • [IP: 37.248.153.***]

Jedna jaskó³ka wiosny nie czyni, to dopiero pocz±tek , problemy siê oka¿± jak pod³±cz± piêæ promów. Niema siê czym chwaliæ, ka¿da jednostka p³ywaj±ca jest przystosowana do zasilania z l±du , zasilane s± wydzielone obwody podstawowe do pracy jednostki. Ciekawi mnie jaka jest moc przy³±cza, na pewno nie 200 A .

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 08:02:46] • [IP: 37.30.36.**]

Ju¿ widzê zamieszkuj±cych w nim uchod¼ców po udanych próbach przerzutu do Polski

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 07:13:13] • [IP: 176.221.125.***]

To prawda, ¿adna to nowo¶æ

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 07:11:25] • [IP: 91.94.29.***]

Czy prawd± jest ¿e statek nie p³ywa na gass tylko na tradycyjne paliwo bo jest taniej? Jak skutki zwalczania zanieczyszczeñ szwedzkiego wybrze¿a z powodu niekompetencji personelu efektem czego¶ by³o rozprucie zbiornika z paliwem o ska³y? Tak, tak pytam o Marco Polo

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 06:48:17] • [IP: 145.224.74.***]

Do PIERDU PIERDU • ¦roda [12.03.2025, 19:40:31] • [IP: 176.221.125.**]. ... ale za to jak to ladnie wyglada na zewnatrz.

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 06:08:54] • [IP: 91.94.1.*]

A pozosta³e promy: Unity Line, Polferis, Finlan kiedy bêd± mia³y takie silniki, aby nie by³o ich s³ychaæ na Ognicy?

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 23:20:34] • [IP: 94.254.235.**]

Na Skanii to mieli¶cie i macie nienormalnego Kapitana...niejaki P.B.

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 23:01:23] • [IP: 84.125.126.***]

Wydarzenie na miarê szaleñstwa zielonego ³adu. Nawet cz³owiek nie zwi±zany z prac± na morzu ma to g³êboko w „d”, czy ten prom zasilany jest z brzegu czy te¿ sam j± generuje. Abstrahuj±c od tych bredni, warto zapytaæ dlaczego LNG na promach jest OK, a w naszych domach ju¿ nie? Sk±d jest ta energia do zasilania z l±du?

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 22:30:09] • [IP: 91.94.18.**]

Napiszcie ¿e w Pa¼dzierniku 2025 wchodzi cyfrowa waluta i pe³na kontrola ludno¶ci.

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 21:45:50] • [IP: 89.151.21.***]

Kto wpu¶ci³ do Polskich portów TTke ? Finliness? Strzelacie sobie w piêty I narzekacie ¿e przewozów nie macie, ogarniêcie siê póki nie jest jeszcze za pó¼no...

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 21:00:07] • [IP: 185.210.38.***]

TT line wykosi nasze promy. Kto ich tutaj wpu¶ci³?

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 20:59:15] • [IP: 46.113.10.**]

Jak siê pod³±czyli to do £unowa wszystko przygas³o 😅

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 20:36:27] • [IP: 5.173.222.**]

p³ywalem na Skani.. ..I mieli¶my terminal zasilania z l±du.. ..juz 16 lat temu.. ..¿adna nowo¶æ

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 20:30:16] • [IP: 176.221.125.**]

A jakie parametry ma to pod³±czenie, czy po pod³±czeniu wielu promów sieæ wytrzyma? Takie pod³±czenie to 2 lub wiêcej MW razy ilo¶æ pod³±czeñ a co z promami które musz± stan±æ po stronie uznamy ko³o kapitanatu czy na kanale piastowskim tam nie ma w ogóle sieci energetycznej.

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 20:24:06] • [IP: 95.241.81.*]

D³ugo¶æ promu 229, 4 metrów k³adzie nasze przysz³e promy, vbudowane w Remontowa w Gdañsku, które bêd± mia³y d³ugo¶æ poni¿ej 200, 0 metrów. Nie bêd± wiêc ekonomiczne i konkurencyjne na rynku. Pamiêtamy, ¿e by³y premier klepa³ w stettin floating Gardensy stêpkê pod prom ponad 220 metrów d³ugo¶ci og³aszaj±c sukces Najjasniejszej! By³o to w obecno¶ci takiego prezesa z kieleckiego i czarnego pseudo ministra gospodarki morskiej. Ale zapomnieli ch³opcy, ¿e do budowy takiego promu potrzebna by³a stocznia, a stoczni w stettinie po prostu nie by³o i nie ma. Kompromitacja!

Ogl±dasz 1-25 z 29
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ W niedzielê, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w ¿ycie nowy roczny rozk³ad jazdy poci±gów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowo¶ci poprawiaj±cych mo¿liwo¶æ dojazdów do szkó³ i uczelni czy pracy, a tak¿e u³atwiaj±cych podró¿owanie po regionie. Szczecin-¦winouj¶cie pó¼nym wieczorem. Na trasie Szczecin–¦winouj¶cie w nowym rozk³adzie jazdy pozostan± uruchomione w czerwcu br. pó¼nowieczorne po³±czenia w obu kierunkach o nazwie „Wiatrak”. Szczególnie wieczorny poci±g ze Szczecina do ¦winouj¶cia okaza³ siê sporym sukcesem, gdy¿ codziennie z tego po³±czenia korzysta przeciêtnie 70 osób. Dodatkowo uruchomiona zostanie jedna para nowych poci±gów w godzinach porannych, a wczesnoporanne poci±gi ze ¦winouj¶cia do Szczecina bêd± kursowa³y codziennie, czyli w terminie rozszerzonym wzglêdem obecnego rozk³adu jazdy. Pozwoli to mieszkañcom i turystom tak¿e w weekendy i ¶wiêta dojechaæ m.in. do Szczecina D±bia na przesiadki do poci±gów dalekobie¿nych wyje¿d¿aj±cych ze Szczecina np. do Warszawy (w tym na express Chrobry i poci±g Pendolino). £±cznie na trasie Szczecin–¦winouj¶cie w nowym rozk³adzie jazdy w dni robocze uruchamianych bêdzie 14 par poci±gów regionalnych, a w weekendy 12 par, co oznacza, ¿e przez wiêksz± czê¶æ dnia poci±gi na tej trasie kursowaæ bêd± co godzinê ■ ¦winouj¶cie: 38-latek z powiatu kamieñskiego krad³ logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkana¶cie pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zg³oszenia. Straty dotycz± g³ównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat by³ jednocze¶nie czê¶ci± czujnika jednego z systemów wspomagaj±cych. Policja zatrzyma³a 38-latka i wci±¿ przyjmuje zg³oszenia od w³a¶cicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znika³y znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wy¿szej klasy warto¶æ takich elementów potrafi byæ wyj±tkowo wysoka. Kradzie¿e odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiañskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zg³osi³o siê ju¿ kilkana¶cie osób, choæ liczba poszkodowanych mo¿e byæ wiêksza. Sprawca zosta³ namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieñskiego trafi³ do policyjnego aresztu ■