POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [23.05.2025, 08:53:41] • Świnoujście

Nowe trasy, więcej kursów i krótszy czas podróży. Komunikacja Autobusowa w Świnoujściu szykuje duże zmiany

Nowe trasy, więcej kursów i krótszy czas podróży. Komunikacja Autobusowa w Świnoujściu szykuje duże zmiany

fot. Urząd Miasta Świnoujście

Spółka „Komunikacja Autobusowa” rozpoczyna poważną reorganizację miejskiego transportu w Świnoujściu. Celem jest uproszczenie tras, skrócenie czasów przejazdu oraz zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów. Pierwsze zmiany mają wejść w życie już w wakacje i obejmą najpierw prawobrzeżną część miasta. Wraz z początkiem września zmiany zostaną wprowadzone także na lewobrzeżu.

Głos pasażerów ma znaczenie

Zmiany nie powstały zza biurka. W marcu tego roku spółka przeprowadziła dużą ankietę wśród pasażerów – w badaniu udział wzięło aż 1599 osób. Dodatkowo m.in. przeanalizowano dane o liczbie pasażerów w autobusach oraz uwzględniono uwagi wpływające od pasażerów pisemnie do sekretariatu spółki. Efektem analiz jest propozycja nowego układu tras, który w znacznej mierze odpowiada na potrzeby mieszkańców.

– Zależy nam, żeby komunikacja była bardziej przyjazna i dopasowana do życia w mieście – mówi prezes spółki Beata Radziszewska - Skorupa. – Mieszkańcy chcą docierać na miejsce szybciej i krócej czekać na autobus. I właśnie do tego zmierzamy – dodaje.
Spółka przedstawiła dziś schemat nowej siatki połączeń, któremu za chwilę przyjrzymy się bliżej. Od poniedziałku 26 maja rozpoczyna się I etap bezpośrednich konsultacji społecznych - na ulice miasta wyruszy specjalny autobus konsultacyjny, w którym przedstawiciele Urzędu Miasta i Komunikacji Autobusowej będą informować szczegółowo o nowych liniach oraz zbierać uwagi i opinie. Swoje przemyślenia pasażerowie mogą przesyłać również elektronicznie, poprzez wypełnienie formularza mini-ankiety do której link znajdziemy na stronie www.ka.swinoujscie.pl w zakładce Miejska Komunikacja Autobusowa / Nowe linie autobusowe. Mieszkańcy mają też możliwość zgłaszania uwag już po wprowadzeniu zmian.

Analiza ankiety pasażerów i planowane zmiany w komunikacji autobusowej w Świnoujściu

Na podstawie wspomnianej ankiety ustalono z czego pasażerowie świnoujskiej komunikacji są zadowoleni, a co chcieliby zmienić. Ankieta ujawniła, że komunikacja autobusowa odgrywa istotną rolę w codziennych dojazdach mieszkańców. Znaczna część respondentów to osoby korzystające z autobusów codziennie lub prawie codziennie, dojeżdżające do pracy i placówek oświatowych. Ogólny poziom zadowolenia z komunikacji miejskiej był umiarkowany – pasażerowie pozytywnie ocenili m.in. kulturę pracy kierowców i przystępną cenę biletów oraz komfort podróży autobusami. Wskazywali też na szereg konkretnych problemów wymagających poprawy.

Najczęściej zgłaszane problemy

W odpowiedziach pasażerów powtarzały się pewne kluczowe bolączki. Przede wszystkim wiele osób podkreślało brak sprawnego połączenia autobusowego między dwiema częściami miasta, rozdzielonymi cieśniną, w szczególności dalej położonych osiedli, takich jak Karsibór, Przytór-Łunowo czy Ognica. Dotychczas, aby dostać się do centrum (na lewobrzeżu) najczęściej trzeba było dotrzeć jedną z linii prawobrzeżnych 5 i 7 do tzw. węzła przesiadkowego, gdzie należało przesiąść się do innego autobusu lub na prom. Istniały co prawda połączenia bezpośrednie 5T i 7T, jednak ich ilość i częstotliwość była zdecydowanie niewystarczająca. Podobnie negatywnie oceniana była sprawa skomunikowania osiedla Wydrzany.

Również połączenie autobusowe z Międzyzdrojami wskazywano jako wymagające usprawnienia. Pasażerowie zwracali uwagę na niewystarczającą ilość połączeń, szczególnie w sezonie letnim oraz brak kursów w niedziele i święta.

Jako kolejną kwestię do poprawy pasażerowie zgłaszali zbyt długi czas podróży pomiędzy poszczególnymi częściami miasta, szczególnie na lewobrzeżu.

Potrzeby specjalne – noce i szkoły

Analiza ankiet pokazała też zapotrzebowanie na wydłużenie godzin kursowania autobusów. Osoby pracujące w trybie zmianowym oraz młodzież wskazywały, że ostatnie kursy dzienne są zbyt wczesne, a brak do niedawna linii nocnej utrudnia przemieszczanie się po mieście późnym wieczorem i w nocy. Jednocześnie rodzice uczniów szkół sygnalizowali, że dojazd do niektórych szkół i przedszkoli komunikacją miejską nie jest wystarczająco wygodny – niejednokrotnie uczniowie musieli pokonywać duże odległości pieszo od przystanku do szkoły. Pojawiły się postulaty uruchomienia dedykowanych kursów szkolnych, które zapewniłyby bezpieczny i szybki dojazd najmłodszym pasażerom.

Uczestnicy ankiety często wspominali również o słabym oznakowaniu tras, niezrozumiałej numeracji linii czy zbyt rozbudowanej wariantowości.

Podsumowując, wyniki ankiety jasno nakreśliły priorytetowe kierunki zmian: integracja komunikacji po obu stronach miasta (przez tunel), poprawa dostępności transportu dla oddalonych osiedli, usprawnienia tras pod kątem dojazdów do szkół i nowych destynacji oraz generalnie skrócenie czasu podróży i zwiększenie częstotliwości kursowania pojazdów. Te oczekiwania pasażerów stały się punktem wyjścia do zaplanowania kompleksowej reorganizacji sieci autobusowej w Świnoujściu.

Koniec z liniami okrężnymi A i B, będą oznaczenia cyfrowe

Jedną z największych zmian będzie likwidacja dotychczasowych tras okrężnych A i B, które – choć obsługiwały dużą część miasta – charakteryzowały się bardzo długim czasem przejazdu. Zamiast tego Komunikacja Autobusowa będzie obsługiwać dziesięć prostych, bardziej czytelnych linii o oznaczeniach cyfrowych. Część linii pozostanie ze starymi oznaczeniami i nieznacznie zmodyfikowanymi trasami, ale powstanie też kilka zupełnie nowych. Aby ułatwić pasażerom orientację, każda linia zostanie na schemacie, rozkładach i na przystankach oznaczona odrębnym kolorem.

Planowane zmiany w organizacji komunikacji autobusowej

Na podstawie zebranych opinii opracowano nowy układ linii
autobusowych, który ma wkrótce zacząć obowiązywać. Nowa sieć zakłada funkcjonowanie dziesięciu linii dziennych (oznaczonych numerami 1–10) oraz jednej linii nocnej (N), o zoptymalizowanych przebiegach. Poniżej opisano kluczowe elementy tego planu – wraz z omówieniem, jak odpowiadają one na zidentyfikowane w ankiecie potrzeby mieszkańców.

Bezpośrednie połączenie między wyspami przez tunel

Jedną z ważniejszych zmian jest integracja lewej i prawej części Świnoujścia poprzez komunikację autobusową. Nowa „tunelowa” linia 6 połączy bezpośrednio prawobrzeże z centrum miasta i z Dzielnicą Nadmorską. Autobus po stronie prawobrzeżnej ruszy z Dworca PKP i przez nowy przystanek Terminal Promowy pojedzie do tunelu. Po stronie lewobrzeżnej dojedzie przez ulicę Grunwaldzką w rejon Placu Kościelnego (centrum), później pojedzie do Dzielnicy Nadmorskiej i wróci przez okolice Urzędu Miasta do Placu Kościelnego i z powrotem na Dworzec PKP. Oznacza to, że pasażerowie będą mogli dojechać np. z okolic dworca na prawobrzeżu do centrum bez przesiadek i bez konieczności korzystania z promu, którego przystań na lewobrzeżu jest przecież oddalona od ścisłego centrum. Postulat ten był wyraźnie zgłaszany w ankiecie i jego realizacja znacznie ułatwi życie mieszkańcom obu brzegów. Również turyści przyjeżdżający do Świnoujścia będą mogli autobusem linii 6 szybko i sprawnie dostać się do Dzielnicy Nadmorskiej. Z myślą o godzinach nocnych już w lutym br. uruchomiono testowo linię nocną N, kursującą przez tunel, zapewniającą transport między wyspami Uznam i Wolinem w porze, gdy zawieszono nocne kursy promów – od około 23:00 do 4:00 nad ranem. Połączenie to sprawdziło się, dlatego zostanie w siatce połączeń na stałe. Autobus nocny kursuje co godzinę i zastępuje prom głównie ze względów ekonomicznych (w nocy promy przewoziły znikome liczby osób), jednocześnie zapewniając mieszkańcom bezpłatny dojazd przez tunel. Wprowadzenie nocnej linii N oraz tunelowej linii 6 to realizacja postulatu lepszej komunikacji między wyspami przez całą dobę.
Stare-nowe linie na prawobrzeżu
Zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców, istotnie wzmocniono obsługę komunikacyjną dalej położonych osiedli w prawobrzeżnej części miasta. Linia 5 obsługująca osiedle Karsibór, dotychczas kończąca trasę na Dworcu PKP pojedzie tunelem na lewy brzeg. Tam przejedzie przez Osiedle Zachodnie, Osiedle Matejki i przez Plac Kościelny dojedzie do Kapitanatu Portu. Trasa obejmie m.in. rejony Orlen Neptun, Szkoły Morskiej i zakładu HK Foods (dawne HK Scan). zapewniając dojazd uczniom i pracownikom zakładów. Warto podkreślić, że linia 5 przejeżdża również przez część Warszowa, zapewniając mieszkańcom tej dzielnicy bezpośrednią komunikację z centrum Świnoujścia.

Uzupełnieniem komunikacji dla mieszkańców Karsiboru będzie linia 8, zaplanowana jako linia szkolna dowożąca najmłodszych do przedszkola i szkoły na osiedlu Przytór-Łunowo przy ul. Sąsiedzkiej. Linia kursować będzie w godzinach dopasowanych do zajęć szkolnych. Mieszkańcy Karsiboru zyskają lepsze połączenie z lewobrzeżem, ale także wewnętrzną komunikację osiedlową, dopasowaną do rytmu dnia (np. dowóz dzieci do szkół rano i popołudniowe powroty).

Również mieszkańcy odległego Łunowa i Przytoru uzyskają stałe i bezpośrednie połączenie z lewobrzeżem. Linia 7 pojedzie tunelem przez Osiedle Matejki do Placu Kościelnego i dalej do Szpitala i Kapitanatu Portu. Na prawobrzeżu autobus ten dojedzie m.in. w rejon terminalu LNG (przy ul. Barlickiego) oraz do stacji kolejowej Świnoujście Przytór. Co istotne, rozkład jazdy ma zostać skoordynowany z pociągami na tej stacji, tak aby ułatwić przesiadki.
W kontekście dotychczas funkcjonującej linii 10, która łączy Świnoujście z Międzyzdrojami, trwają rozmowy z władzami sąsiedniego miasta. Efektem dobrej współpracy obydwu samorządów w odpowiedzi na zapotrzebowanie mieszkańców ma być zwiększenie częstotliwości kursowania oraz uruchomienia kursów również w niedziele i święta. Przypomnijmy, że autobus na tej trasie stanowi wewnętrzną komunikację w Międzyzdrojach, a następnie przewozi pasażerów przez prawobrzeże, następnie tunelem do centrum Świnoujścia (Plac Kościelny) i przez Szpital do pętli Kapitanat Portu.

Dzięki temu połączeniu mieszkańcy i goście Świnoujścia mają wygodny dojazd do popularnego kurortu Międzyzdroje, a pasażerowie z Międzyzdrojów – dostęp do infrastruktury Świnoujścia.
Usprawnienia na lewobrzeżu – osiedla i dzielnica nadmorska
Zmieniony zostanie także układ tras na wyspie Uznam (lewobrzeżna część miasta), aby lepiej obsłużyć kluczowe osiedla i połączyć je z centrum oraz dzielnicą nadmorską. Osiedle Wydrzany – do tej pory dość słabo skomunikowane będzie miało dwa regularne połączenia. Dotychczas funkcjonująca linia 2 zachowa swój przebieg na całej trasie - to jedna z najlepiej ocenianych starych linii. Łączy ona Wydrzany przez Osiedle Zachodnie i Osiedle Matejki z centrum miasta (Plac Kościelny) i kończy bieg w Kapitanacie Portu.

Nowa linia 4 połączy Wydrzany bezpośrednio z centrum (Plac Kościelny), a dalej pojedzie aż do granicy polsko-niemieckiej przy Ahlbeck. Trasa linii przebiegać będzie dwiema głównymi ulicami Grunwaldzką i Konstytucji 3 Maja / Wojska Polskiego. Będzie to szybka linia zaspokajająca potrzeby komunikacyjne mieszkańców Wydrzan oraz Posejdonu. Zapewni bezpośredni dojazd zarówno do centrum administracyjnego, jak i do rejonu przygranicznego.

Kolejnym usprawnieniem jest bezpośrednie i szybkie skomunikowanie

Osiedla Zachodniego i praktycznie całej zachodniej części miasta z dzielnicą nadmorską. Uruchomiona zostanie linia 3, która pojedzie od granicy przy Garz (gdzie znajdują się m.in. duży kompleks rodzinnych ogrodów działkowych oraz popularny sklep przygraniczny) przez Osiedle Zachodnie i dalej ulicą 11 Listopada prosto do dzielnicy nadmorskiej – kończąc trasę w pobliżu uzdrowiskowej promenady i sanatoriów. Po zakończeniu budowy nowej ulicy łączącej ul. Uzdrowiskową z ul. Jachtową, linia wydłuży trasę do Kapitanatu Portu. Innymi słowy, mieszkańcy zachodnich dzielnic uzyskają bezpośredni dojazd nad morze i do strefy uzdrowiskowej, co było częstym postulatem (szczególnie dla seniorów oraz osób korzystających z zabiegów w Uzdrowisku Świnoujście). Linia 3 przejedzie przy tym przez przystanek Dworzec UBB (przystanek uznamskiej kolejki UBB oraz przystanek PKS Szczecin w kierunku Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów), co ułatwi dojazd do tego dworca z osiedli – kolejny punkt wskazywany w ankiecie.

Linia 1 – połączenie wielu ważnych punktów

Ciekawą nowością w planowanym układzie jest linia 1, która będzie linią jednokierunkową okrężną. Jej trasa została tak pomyślana, by w ramach jednego kursu połączyć szereg kluczowych miejsc w Świnoujściu, co znacznie ułatwi poruszanie się bez przesiadek. Autobus linii 1 wyruszy z okolic granicy przy Ahlbeck (przy centrum handlowym), obsłuży Osiedle Posejdon (duże osiedle mieszkaniowe), pojedzie ulicą Moniuszki i Słowackiego przez Dzielnicę Nadmorską (obok promenady i wzdłuż Parku Zdrojowego), następnie skręci w głąb centralnej części miasta – przez ulice Narutowicza (szkoła) i Chopina dojedzie do Centrum. Dalej trasa linii 1 prowadzi obok szpitala (przystanek Chrobrego) po czym zawraca do centrum (Plac Kościelny) i jedzie ulicami Piastowską i Kościuszki (obok liceum ogólnokształcącego i szkół podstawowych), później ul. Matejki (Osiedle Matejki), dalej obok Urzędu Miasta, przez Dworzec UBB i powrót do punktu wyjścia przy granicy. Tak poprowadzona linia pozwoli mieszkańcom i turystom z Osiedla Posejdon szybko dojechać nad morze, do lekarza, dzieciom i młodzieży do przedszkoli i szkół. Linia 1 znacznie poprawi wewnętrzną komunikację na lewobrzeżu, łącząc punkty, które wcześniej nie były połączone bezpośrednio. W ankiecie wiele osób wspominało o potrzebie łatwiejszego dojazdu do instytucji rozsianych po mieście (szpital, szkoły, urzędy) – linia okrężna jest odpowiedzią na te oczekiwania, oferując wygodną podróż „jednym autobusem” bez konieczności przesiadania się na krótkich dystansach.

Linie testowe specjalne: szkolna i nocna – ukłon w stronę potrzeb mieszkańców wejdą na stałe

Już w lutym 2025 władze miasta wdrożyły pierwsze ze zmian – linię nocną N oraz linię szkolną 9, traktując je jako pilotaż i zapowiedź większej reorganizacji.
Linia 9 została uruchomiona z myślą o uczniach i ich opiekunach – kursuje w dni powszednie w godzinach dostosowanych do planu zajęć szkolnych. Trasa „dziewiątki” jest zaprojektowana tak, by objąć rejony wielu placówek edukacyjnych w centralnej części Świnoujścia. Co ważne, na trasie linii 9 dodano aż osiem nowych przystanków, zlokalizowanych tuż przy szkołach, przedszkolach i żłobkach – te przystanki wyznaczono właśnie w odpowiedzi na potrzeby zgłoszone przez rodziców. Linia 9 stała się tym samym wygodnym środkiem dowozu dzieci do szkół (m.in. jedzie ulicą Piastowską obok liceum, ul. Kościuszki przy szkołach podstawowych, a także obok przedszkola nr 10 przy ul. Monte Cassino). Dzięki tej linii najmłodsi pasażerowie mogą bezpiecznie dotrzeć na zajęcia, a rodzice zyskują alternatywę dla odwożenia dzieci samochodem. Linia 9 jest też jedynym sposobem na dotarcie komunikacją miejską do przedszkola integracyjnego oraz ZOD Fregata na ul. Bydgoskiej.

Z kolei linia nocna N, zapewnia transport pomiędzy lewobrzeżem a prawobrzeżem po godzinie 23:00, zastępując prom. Autobusy nocne kursują co godzinę i przejazd nimi jest bezpłatny dla wszystkich pasażerów, podobnie jak wcześniej przeprawa promowa. Działanie to nie tylko odpowiada na postulaty mieszkańców (bezpieczny powrót komunikacją z pracy lub z innych powodów w późnych godzinach), ale również pozwala racjonalizować koszty utrzymania przeprawy – kosztowne kursy niemal pustym promem, zastępuje tańszy w eksploatacji autobus, który spełnia tę samą funkcję. Dodajmy, że autobus nocny kursuje z przyczepą przystosowaną do przewozu jednocześnie 20 szt. rowerów.

Nowe przystanki

Wprowadzenie przebiegu linii nowymi trasami wymaga uzupełnienia mapy przystanków autobusowych. Komunikacja Autobusowa zaplanowała 7 nowych miejsc zatrzymania autobusów.
Na prawobrzeżu pojawią się nowe przystanki w Przytorze i Łunowie: Pomorska - Sucha i Pomorska - Sztormowa oraz przystanek Terminal Promowy przy ul. Dworcowej przy terminalu pasażerskim. Dla ujednolicenia zmienią się nazwy przystanków na Barlickiego Ekspedycja PKP (wcześniej Barlickiego NŻ), Ludzi Morza - Wrzosowa (Ludzi Morza NŻ), Mostowa - Pomorska (Mostowa NŻ) i Odrzańska - Osiedlowa (Odrzańska NŻ).

W lewobrzeżnej części miasta powstaną przystanki: Karsiborska - Steyera, Parkowa - Uzdrowiskowa, Fort Anioła oraz Jachtowa Marina. Aby ujednolicić na nowo nazwane będą przystanki Słowackiego - Chrobrego (wcześniej Grodek), Wielkopolska (Wielkopolska NŻ), Osiedle Zachodnie (Wielkopolska), Granica Garz (Grunwaldzka Granica), Granica Ahlbeck (Wojska Polskiego Granica).
-----
Planowane zmiany w układzie komunikacji autobusowej Świnoujścia w 2025 roku mają charakter kompleksowej reformy, która wynika bezpośrednio z analiz potrzeb pasażerów. Ankieta ujawniła oczekiwania mieszkańców, na które odpowiada nowy schemat sieci – integrując dwie części miasta, docierając do „zapomnianych” dotąd komunikacyjnie osiedli, zapewniając dogodny dojazd do placówek oświatowych i miejsc pracy.
Harmonogram konsultacji społecznych
Konsultacje rozpoczną się 26 maja. Tego dnia zespół konsultacyjny pojawi się najpierw na przystanku Zalewowa / Odrzańska w godzinach od 10:00 do 11:00, a następnie na przystanku Zalewowa / Sąsiedzka w godzinach 11:30–12:30. Wieczorem, od 18:00 do 19:00, odbędzie się spotkanie stacjonarne w Miejskim Domu Kultury w Przytorze.
Dnia 27 maja konsultacje będą prowadzone w godzinach 10:00–11:00 przy przystanku 1 Maja / Kościół, a następnie w godzinach 11:30–12:30 na parkingu przy "Rybaczówce". Wieczorem, w godzinach 18:00–19:00, zaplanowano spotkanie stacjonarne w MDK Karsibór.
W dniu 29 maja zespół konsultacyjny będzie obecny przy przystanku Mostowa / Brzegowa od 10:00 do 11:00, a następnie przy przeprawie promowej Bielik (Warszów) od 11:30 do 12:30. Wieczorne spotkanie odbędzie się w MDK Warszów w godzinach 18:00–19:00.
Konsultacje będą kontynuowane 31 maja – w godzinach 11:00–12:00 przy pętli autobusowej na Wydrzanach, a następnie od 12:30 do 13:30 przy przystanku przy wieży widokowej.

W niedzielę, 1 czerwca, w godzinach od 13:00 do 18:00, zaplanowano dłuższe, plenerowe konsultacje w okolicach ulicy Jachtowej, przy placu piknikowym.

Następnie, 2 czerwca, w godzinach 10:00–11:00 spotkanie odbędzie się przy przystanku na Osiedlu Zachodnim, a od 11:30 do 12:30 przy przystanku Toruńska / Kościół. Tego samego dnia, między 13:00 a 15:00, zaplanowano konsultacje stacjonarne w Centrum Handlowym Corso.

Dnia 3 czerwca konsultacje odbędą się kolejno: od 10:00 do 11:00 przy przystanku Osiedle Posejdon, od 11:30 do 12:30 na parkingu przy UBB, a od 13:00 do 15:00 w Centrum Handlowym Uznam.
Ostatni dzień konsultacji zaplanowano na 5 czerwca. Spotkania odbędą się: od 10:00 do 11:00 przy przystanku Matejki / 11 Listopada, następnie od 11:30 do 12:30 na Placu Słowiańskim, a zakończą się spotkaniem stacjonarnym w MDK przy ul. Matejki w godzinach 18:00–19:00.


komentarzy: 42, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 42

Gość • Piątek [23.05.2025, 17:53:44] • [IP: 178.238.246.**]

Mapa jest nieczytelna, nie widać nazw ulic, nie wiem kto te mapę tworzył 🫢nic z tego nie rozumie, oby nie było tak, ze nad morze z 11 listopada pojedzie się około 30 minut 😡

Gość • Piątek [23.05.2025, 17:44:03] • [IP: 5.173.192.**]

Bardzo dobre zmiany jestem na tak

Gość • Piątek [23.05.2025, 17:29:41] • [IP: 185.210.36.***]

Jeśli dobrze widzę na tym niewyraźnym schemacie, to z Posejdonu nie będzie można dojechać na dworzec. Jeżeli taka ma to być reforma, to dziękuje bardzo. Teraz z Posejdonu jeżdżą aż dwie linie A i B, w tym schemacie ŻADNA! Najbliższa tunelowa przejeżdżałaby ulicą Moniuszki blisko skrzyż.z 11 Listopada, czyli posejdoniak z ulicy Norwida musiałby iść do przystanku tunelowego... 1 km, posejdoniak z linii ul.Roosevelta 700 m. CO TO JEST??!

Gość • Piątek [23.05.2025, 16:26:47] • [IP: 46.205.205.**]

I autobusy powinny być dostospwane do przewozów walizek, jak np. w Hiszpanii.

Gość • Piątek [23.05.2025, 16:25:16] • [IP: 46.205.205.**]

Proszę pamiętać, że Świnoujście to mieszkańcy. Osiedle Matejki, Osiedle Zachodnie powinno mieć połączenie z dworcem pkp!!

Gość • Piątek [23.05.2025, 16:19:08] • [IP: 5.173.149.*]

Zmiany na duży plus, jestem za!

Gość • Piątek [23.05.2025, 16:13:13] • [IP: 185.210.36.**]

Kolejny zarząd miasta nie potrafi sobie poradzić z komunikacją w mieście. Masakra !

Gość • Piątek [23.05.2025, 16:13:05] • [IP: 37.31.153.***]

Poprawa dla turystów i hotelarzy! O mieszkańcach Posejdonu zapomniano. Brak połączenia z dworcem.

Gość • Piątek [23.05.2025, 16:10:02] • [IP: 37.31.153.***]

Posejdon i Grottgera bez dotychczasowego skomunikowania z dworcem! Skandal! I to ma być poprawa?

Gość • Piątek [23.05.2025, 15:58:54] • [IP: 51.159.195.***]

Więcej lini promenada dworzec to najbardziej uczęszczany kurs.

Gość • Piątek [23.05.2025, 15:56:56] • [IP: 51.159.195.***]

Nie pomyślane linia 1 powinna wracać przez promenadę i Posejdon a wraca od razu na granicę lipa straszna !!kto to układał ??

Gość • Piątek [23.05.2025, 14:45:05] • [IP: 176.221.125.***]

Sama likwidacja kretyńskich oznaczeń " A" i" B" , oraz z tym związanych tras wycieczkowych po mieście, zasługuje na pochwałę. Nigdy nie korzystałem z autobusów w tym miasteczku, bojąc się, że będą mnie wozić po miasteczku jako turystę i nie mając pewności dokąd mnie wywiozą, to po tej " reformie " może w końcu się przełamię i skorzystam z tergo dobrodziejstwa. Pamiętamy, że kierowniczka UM w maju 2024 roku zapewniała mieszkańców , że zrobi to przed wakacjami 2024 roku ! Jednak standardy PRL-PZPR dotyczące dotrzymywania słowa, zapewnień i planów działania , są w tym miasteczku ciągle żywe ! Ale jeszcze kilka lat i wejdziemy na ścieżkę wdrażania standardów zachodnioeuropejskich.

Gość • Piątek [23.05.2025, 14:13:25] • [IP: 31.0.55.***]

A skomunikowanie odjeżdżających autobusów spod dworca, kiedy będzie ? Pociąg przyjeżdża z pasażerami, a autobus już odjeżdża pusty z przystanku. Wystarczy trzy minuty później odjazd, a wszyscy zdążą na autobus.

Gość • Piątek [23.05.2025, 14:12:55] • [IP: 104.28.131.***]

Ale masakra. Ciężko to ogarnąć!

Gość • Piątek [23.05.2025, 13:23:21] • [IP: 88.218.252.**]

chyba nie do końca zostały właściwie zrozumiane potrzeby mieszkańcow. brak połączenia ze szpitalem, 1 linia na dworzec - to nie jest zmiana na lepsze. Powrót do starych linii został wzięty zbyt dosłownie, bez sensu jest zrobienie tak jak było kiedyś bez wzięcia pod uwagę faktu, że jest tunel i połączenia na dworzec są delikatnie mówiąc dość istotne dla mieszkańców i kuracjuszy,

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:37:36] • [IP: 88.156.233.***]

Posejdon i Grottgera bez dotychczasowego skomunikowania z dworcem, Krzywą. Starsi ludzie, brak sklepów. Beznadziejnie rozwiązania. Bezmyślność brak empatii.

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:32:53] • [IP: 178.238.250.***]

Przelewanie z pustego w próżne.Dalej pełno linii okrężnych, które zapewnią mieszkańcom" ciekawą" rozrywkę podróżowania po najdalszych zakątkach miasta.Miały być linie krótkie a co za tym idzie szybkie, takie żeby opłacało się zostawić autko w domu i do pracy, lekarza lub na zakupy pojechać autobusem.Żeby osoba starsza miała bezpośredni dojazd do lekarza, na PKP, na działki, na cmentarz itd bez potrzeby dalekiego dochodzenia do przystanku, przesiadania się lub też godzinnej jazdy przez miasto linią okrężną.I co? I nic? Pytam się komu ma służyć taka komunikacja? Pani prezydentko, proponuję już lepiej nic nie robić, efekt będzie taki sam.

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:31:53] • [IP: 46.205.204.***]

Najbardziej popularne połączenie 10 jest bardzo dobre, ale za mało kursów szczególnie w środku dnia. W niedzielę i święta też 10 powinna kursować. Może być rzadziej ale jest potrzeba.

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:19:16] • [IP: 37.31.137.***]

Poniewaz rozdzielczosc grafiki jest tragiczna, wyręczcie mnie - czy z ulicy Grottgera lub 200 m dalej, z Wojska Polskiego mozna przejechac przez tunel autobusem, bo jakos nie widze wg barwy linii idacej z tamtych okolic przez tunel? Tak jakby skasowali autobusy idace z dzielnic bllisko ul.Grottgera przez tunel.

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:12:24] • [IP: 79.163.237.***]

Autobusy przejeżdżające ulicą Piastowską powinny zatrzymywać się na przystankach przy straży pożarnej.

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:07:01] • [IP: 5.173.198.***]

Wiekszego idiotyzmu jeszcze nie widzialam. Linia A i B to super polaczenia z Warszowem. Duze osiedle Matejki ma byc pozbawione komunikacji? Kto taka bzdure wymyslil??

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:06:51] • [IP: 37.248.216.**]

Dolozyc wiecej kursow 7T

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:04:00] • [IP: 185.210.38.***]

Spółka KA się rozwija. Kosztuje nas coraz więcej kolejne miliony otrzymują z budżetu, mają kasę na wszystko, ostatnio kupili samochód osobowy dla pani prezes, Nowy rozkład ponoć lepszy kierownik UM obiecała od początku swojej kadencji. Minął rok a rozkładu nie ma. Ma być w m-cu wrześniu tylko którego roku.

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:03:59] • [IP: 78.11.16.***]

Zmiany idą w dobrą stronę. Nasze miasto ma swoją specyfikę – jest połączone tunelem i posiada oddalone od siebie dzielnice, więc trudno oczekiwać, że każdemu pod dom podjedzie „miejska taksówka”. Przesiadki są konieczne, jeśli chcemy, by trasy były szybkie i możliwie krótkie. Jeśli ktoś ich nie chce, pozostają linie okrężne, jak obecnie – tylko trzeba się liczyć z 30–40 minutami jazdy na dworzec. Wybór należy do każdego z nas. Dla mnie zmiany są zdecydowanie na plus, choć zastanowiłbym się jeszcze nad innym przebiegiem linii 3.

Gość • Piątek [23.05.2025, 12:01:50] • [IP: 88.89.237.**]

Jak dojechac będzie do dworca PKP przez tunel z ul.woj.polskiego rossvelta??czy będzie jakus autobus bo z tej mapy nic nie wynika.nie jazdy ma auto.pozdrawiam

Oglądasz 1-25 z 42
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 25 maja w Muszli Koncertowej w Świnoujściu wystąpi Oksana Biłozir. Jest uważana za epokowego artystę w historii swojego kraju. Artystka ludowa Ukrainy, minister kultury Ukrainy, filantropka i wolontariuszka jest dla milionów Ukraińców ulubioną piosenkarką. Jej koncerty są zawsze wypełnione energią życzliwości i miłością, a jej piosenki od dawna są wyrazistym symbolem tego, co ukraińskie ■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■