Remont promu Karsibór II jest konieczny – zgodnie z przepisami Polskiego Rejestru Statków, do października 2025 r. musi on przejść kompleksowe prace techniczne, aby mógł dalej służyć mieszkańcom i turystom. Bez niego, w przypadku awarii drugiego promu – Karsibór III – przeprawa zostałaby sparaliżowana. A to właśnie nią przewożone są m.in. materiały niebezpieczne, ładunki ponadgabarytowe i inne towary, które nie mogą myć transportowane tunelem pod Świną.
W ramach prac zaplanowano m.in. konserwację kadłuba, modernizację pomieszczeń pasażerskich, wymianę asfaltowej nawierzchni pokładu, systemu kotwicznego oraz remont układu wydechowego i ogrzewania. Całkowity koszt tych działań to ponad 8,3 miliona złotych, a przyznane dofinansowanie pokryje niemal połowę tej kwoty.
Chociaż tunel pod Świną działa już od 2023 roku i każdego dnia korzysta z niego średnio 17–20 tysięcy pojazdów, to promy nadal pełnią niezastąpioną rolę. Są jedyną alternatywą w sytuacjach awaryjnych – tylko od lipca 2023 do lutego 2025 roku tunel był zamykany aż 53 razy. Przeprawy promowe są także niezbędne w przypadku przewozu specjalistycznych ładunków i stanowią istotny element infrastruktury krytycznej dla bezpieczeństwa, ewakuacji oraz funkcjonowania służb i gospodarki.
Miasto już teraz przeznacza ogromne środki na utrzymanie tunelu oraz przepraw promowych – w 2025 roku będzie to ponad 57 milionów złotych, czyli aż 13% wydatków bieżących Świnoujścia. Dofinansowanie z budżetu państwa na remont promu Karsibór II pozwoli odciążyć finanse miejskie i skierować część środków na inne potrzeby mieszkańców.
Sukces nie byłby możliwy bez zaangażowania samorządu oraz pracowników urzędu miejskiego, którzy przygotowali wniosek o dofinansowanie. Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Żeglugi wraz z zespołem technicznym opracował założenia modernizacji promów, w tym Karsibora II, które posłużyły jako podstawa wniosku przygotowanego przez Wydział Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych.
Wojciech Basałygo
Podinspektor
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych
Hah gdzie popłynie na remoncie?
szczecinski pasozyt zyjacy z remontu panstwowych jednostek - GRYFIA sie cieszy i juz doi az miło, wlasnie koncowka remontu jest, pare baniek pewnie przytula
Do 37.31.128***należy jeszcze napisać o prezesce z Kamienia która cały czas się uczy PEC-u i dobrą pensję bierze za uczenie się a nie za solidną pracę. A ceny ciepła z PECu poszły w górę oj poszły. No tak ale trzeba utrzymać 3 dyrektorów i pięciu kierowników a pozostali pracownicy ciężko pracują.
SUPER!! WSPANIAŁA INICJATYWA!! ZANIM IDIOCI Z WEKSZAWY LUB TYM PODOBNE ODCHODY CYWILIZACYJNE ROZPOCZNĄ WOJNĘ, TO LEPIEJ MIEĆ WSZYSTKIE PROMY WYREMONTOWANE. BO PÓŹNIEJ TO STOCZNIE TYLKO OKRĘTY USZKODZONE W CZASIE WALK BĘDĄ REMONTOWAĆ.
Do gościa z 11:17 - może autorowi bulwersującego Ciebie wpisu chodziło o brak klasy, umiaru w pojawiających się na forach wypowiedziach? Kultura szczególnie wypowiedzi nikomu nie wyszła na złe. Warto spróbować aby nie czytać takiego szamba jak poniżej wskazana kibucowa ruda modelka. To Cię nie oburza, nie poraża? To nie jest plucie? To forma dialogu?
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
, 09:57 • 176.107.119.** - porozmawiaj z marynarzami ŻŚ a przekonasz się, ze nie wszystkie krytyczne wypowiedzi można wrzucic do szuflady z napisem PLUCIE. Nazywajac rozumną, fachową krytykę - umieszczaną czasem na forach obok hejtu -pluciem, sam plujesz.
A nasz kibucowa ruda modelka nie zrobiła sobie na te okazję zdjęcia z promem? No przeciez sukces jak sie patrzy, można sie podpiąć
Parę takich remontów i mielibyśmy kolejną nitkę tunelu..
Promy miejskie są po wymianie napędów poza k 4 także proszę nie wprowadzać w błąd to że są różne pędniki to nie są kompatybilne częściami zamiennymi. Czyli klient któremu marzy się pozbyć mazutu z promów to niech przemyśli swoje wypociny gdyż zawsze była to ropa tylko że starsze napędy piły paliwo jak smoki. A co do remontu tu na miejscu to kim miałby się odbyć skoro mnóstwo stoczniowców zmieniło adres na Karsiborską a następna grupa zapisana jest w ZUS się w kolejce też na Karsiborską (ta kolejka nazywa się dla niepoznaki, , emerytura, ,) została grupka najmłodszych którzy rozeszli się po świecie A Gryfia ? Czy potrafi cokolwiek sensownego zrobić skoro od zawsze ich dzieła przychodziły do nas na poprawki. A co do prac przy promie to tylko PRS ma możliwość zmiany gdyż musi certyfikować. Ale nie nie nasze zmartwienie gdyż Niemcy jak u nas wysiada wszystkie promy zajmą nasze miejsce swoimi jednostkami, już w porcie czeka następny prom do latarni gdyż my nie potrafimy tego załatwić siebie.
Proszę ludzi z mediów nieuwiaząnych do dworu magistrackiego, porozmawiajcie z choćby z marynarzami promów ŻŚ, a tak wam jasno i dosadnie wyłożą na czym polega seria pomyłek zarządzania tą dziedziną, że dym pójdzie. Mogą wam powiedziec, że np.cos, co nazywa sie dotacją na promy w znacznej mierze idzie na tunel, bo przecież teraz ŻŚ jest firmą tunelowo-promową - ale w swiat idzie, że to na promy. Inna rzecz: lada chwila wygasną papiery tego Karsiboru, który wczoraj obslugiwał przeprawę Bielików. I będzie koniec tego promu, promu ktory nigdy nie miał awarii, a który za 8 milionów, relatywnie małą sume można wyremontować (samo złomowanie jest bardzo drogie). A są plany wyjęcia z tego promu pędnika, innych" wnetrznosci" i przeniesienia tego do innych, awaryjnych Karsiborow. A jaka w środowisku marynarzy ŻŚ krąży opinia o dyrektorze ŻŚ? O jego kompetencjach, znajomosci rzeczy? Odpowiem trochę jak Pytia: to samo, co o wuefistce i jej znajomosci rzeczy w świecie autobusów.
Ludzie w Świnoujściu są dziwni. Tu zawsze jest źle. Jak nie remontują to plucie na portalach. Jak remontują to plucie na portalach. Jak stoi przy kei to plucie na portalach. Jak ma być sprzedany to plucie na portalach. W jakiej sytuacji nie plulibyście na portalach? Dla kolegi pytam bo chciałby tu zamieszkać 😂
Właśnie jestem na promie, miałam płynąć 9.30, niestety jeden prom się popsuł.Może nie sprzedawać promu?
JEST:" przyznane dofinansowanie pokryje niemal połowę tej kwoty." POWINNO BYĆ : " przyznane dofinansowanie pokryje JEDYNIE połowę tej kwoty.
37.248.216 bo związkowiec z banda ferajny wyliczyli, że klasa K I będzie kosztować 10 mln hahaha śmiechu warte.
Jesteście pewni tej informacji tak na 100 % 😉
Taki czarny humor czy dopiero się obudził IP: 176.221.125.***
A miało być tak pięknie….. a zrobili bubel, w którym ludzie albo się uduszą któregoś dnia, albo się zawali
Dlaczego akurat karsibor 2 a nie Karsibór 1 ?po co remont pom pasażerskich jak ten prom ma wozić cysterny ? Jest funkcjonuje pieniądze zainwestować w inny prom !
OstTi Bielik padł.
U p Stasia na warsztacie wysszlo by 10x mniej
WSTAWCIE MU NOWĄ JEDNOSTKĘ NAPĘDOWĄ, JAKIŚ FAJNY NOWY EKONOMICZNY SILNICZEK, MOŻE NAWET NA LNG , WYWALIĆ TO STARE GÓWNO NA MAZUT, I BEDZIE CAŁKIEM FAJNY PROMIK, KOLOR ZMIENIC I BEDZIE GIT
Super ;) Brawo ;) tak dalej ;)
Kolejna kroplówka dla upadającej od 20 lat Gryfii. Marchewka dał?
A podwyżki płacy od początku roku jak nie było tak dalej nie ma przypominam inflacja na poziomie 20% Kpina.