Sędzia WSA podkreśliła, że decyzja GDOŚ była zgodna z prawem, przeprowadzono wszystkie niezbędne uzgodnienia i konsultacje, także transgraniczne, a inwestor spełnił wymagania dotyczące raportu środowiskowego. Sąd uznał, że nie ma podstaw do uchylenia decyzji środowiskowej, mimo zarzutów ekologów dotyczących wpływu na środowisko przyrodnicze, zwłaszcza obszar Natura 2000.
Wyrok nie jest prawomocny, strony mają prawo do złożenia skargi kasacyjnej do Naczelnego Sądu Administracyjnego, jednak nie blokuje to prowadzenia dalszych prac przygotowawczych przy inwestycji.
Budowa terminala, nadzorowana przez Ministerstwo Infrastruktury i realizowana przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, ma się zakończyć do 2029 roku. Premier Donald Tusk zapewnił, że inwestycja zostanie zrealizowana bez względu na przeszkody.
To orzeczenie jest ważnym sygnałem dla regionu i całej polskiej gospodarki morskiej, potwierdzając legalność i możliwość realizacji jednej z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce.
Psy szczekają, karawana idzie dalej. Port ma być po wschodniej stronie Świny. Przeważają prądy zachodnie. Toż brud spłynie do Międzyzdrojów, a nie do Świnoujścia. No chyba, że czegoś nie wiem. Owszem, port zniszczy urokliwy zakątek. To prawda. Ale coś za coś. Lepiej mieć niż nie mieć. I z tą konkluzja pozostawiam wszystkich malkontentów.
UWAGA! Portal Rzeczpospolita www.rp.pl w artykule z dn 04.08 dezinformuje!! Manipuluje i wprowadza w błąd danymi o korzyściach dla miasta!! Cytuję rp.pl: „Dla miasta korzyścią będą nie tylko miejsca pracy dla mieszkańców, ale i wpływy podatkowe, m.in. z nieruchomości. Gaz-System zapłaci do UM Świnoujście w tym roku 60 mln zł podatku za terminal gazowy o powierzchni 48 ha. Terminal kontenerowy będzie miał 70 ha. W tym roku Świnoujście dysponuje dochodem 518 mln zł.”. To znaczy, czytając bezkrytycznie rp.pl, że za terminal kontenerowy o powierzchni 70 ha operator terminala zapłaci do „bogatego dysponującego dochodami 518 mln zł” UM Świnoujście ok. 90 mln zł. Potencjalny podatek od terminala kontenerowego szacowany jest dzisiaj na ok. 600 tys zł. Ciekawe czy za te podatki od tych zapowiadanych przez sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury wpływających do naszego miasta największych na świecie kontenerowców trucicieli wystarczy choćby na zakup inhalatorów dla każdego mieszkańca Świnoujścia?!
Bardzo zle, szkoda fajnych lasow. i jednej z najlepszych plazy na wybrzezu. Juz przegieli z zamknieciem dostepu do latarni i falochronu. Mieszkancy stracili swoje ulubione atrakcyjne miejsca. Kto nie pamieta jak bylo bez gazoportu i nie znal dawniejszego terenu napewno jest za tym zeby budowac. Najgorzej ze to ludzie nie zwiazani z tym obszarem. Szkoda ze maja glos. No ale tak to jest ze zle sily zawsze wygrywaja.
Głupcy wierzą a port zniszczy miasto dosłownie i co będzie?
Pralnia kasy a głupki wierzą politykom, oni was mają za baranów
Psy szczekają, karawana idzie dalej. Port ma być po wschodniej stronie Świny. Przeważają prądy zachodnie. Toż brud spłynie do Międzyzdrojów, a nie do Świnoujścia. No chyba, że czegoś nie wiem. Owszem, port zniszczy urokliwy zakątek. To prawda. Ale coś za coś. Lepiej mieć niż nie mieć. I z tą konkluzja pozostawiam wszystkich malkontentów.
Kto stoi za stowarzyszeniem Zielone Wyspy bo członkowie nie wiedzą??
Ktoś kto rujnuje najpiękniejsza plaże na Polskim wybrzeżu powinien smażyć sie w piekle. Taki piękny teren bedzie zniszczony. Zobaczymy jak będziecie narzekać wszyscy co sa za budową jak będzie 24 h roznosił się hałas. Brawo. Zero ciszy i spokoju.
Super strasznie dziękuję państwu polskiemu że powstanie
Słabo skomunikowana z resztą kraju wyspa Wolin to najgorsza lokalizacja uniemożliwiająca sprawny i szybki transport towarów- po jednym torze kolejowym w każdą stronę (już od Międzyzrojów), dwupasmówka s3, dwa mosty i jeden zwodzony. Żądam wyboru odpowidniejszej lokalizaji i szybkiej budowy portu kontenerowego - np. W Szczecinie. Przypominam, że w razie W, sąsiedztwo lng ułatwi wrogowi zniszczenie obu.
Coś potwornego. dla mnie to nie jest dobra wiadomość raczej sygnał do przeprowadzki jeszcze dalej w czyściejsze i bezpieczniejsze miejsce.
Z gazoportem też był skowyt ruskich trolli. Budować
Co TY wypisujesz jeden z drugim to jest przyszłość dla Miasta jakość w innych krajach na całym świecie np.Hamburg nawet Afrykańskich to budują. czlowieku nie ośmieszaj się wiem bo plywałem 5. lat i w każdym porcie widziałem Port kontenerowy nie cofaj się spójrz w realnie na świat..
Zniszczycie to miasto, zniszczycie piękne plaże i póki co, czystą wodę. Przez was będą niejedni płakać.
I to jest koniec dla Świnoujścia miasta jakie znamy...smutne, rozjeżdżą nas tiry, zaleją betonem, wycinka 300 ha lasów, kontenerowce rozładunek non stop, mały wyciek, duży wyciek a później ściek, żegnaj czysta jeszcze wodo i piasku, ci co na tym zarabiają mieszkają i odpoczywają gdzie indziej a nas mieszkańców mają za nic
docelowo 2miliony kontenerów rocznie podzielić przez 365 dni to daje ? wszyscy ci co są za kontenerówką niech sobie podzielą, przyjezdni i zamiejscowi nie powinni odzywać się w temacie, bo nie mają zielonego pojęcia co to jest PORT KONTENEROWY
ojjj jeszcze bedziecie plakac przez ten port...ale to juz jest wasz problem nie moj. Pozdrawiam byly mieszkaniec
Tusk zrobi wszystko dla Niemiec a by nie było portu kontenerowego w Świnoujściu
super nie tylko turystyka się liczy narzekaja ze nie ma turystów to inna alternatywa rozwoju miasta też musi być
Turystów wam pseudobiznesmeni nie zabraknie spokojnie. Koniec miasta już postępuje dzięki trzymaniu się kurczowo dochodów tylko z turystyki. Miasto jest bardzo podzielone. Bieda i mizeria. I o to wam chodzi.
Super teraz plaże w świnoujściu będą pełne syfu benzyny oleju i śmieci :)
wkrotce Niemcy wogole przestana jezdzic nad polskie morze bo u nich 2 razy taiej i kto bedzie w hotelach i apartamentowcach goscil? Bogaci polacy. Miasto w koncu zobaczy cu ci zli Niemcy narobia. Ale bedzie praca w terminalu kontenerowym. HAHAHAHAHA
Dla kogo korzystny?
Ciekawe dla kogo korzystny? Bo napewno nie dla nas mieszkańców. Skorzystają chińskie albo amerykańskie korporacje. Wogóle to wchodzimy jankesom w 4 litery jakbyśmy mieli z nimi granicę, zapominamy że oni są a drugim końcu świata i mają nas głęboko w poważaniu. Nie zdziwcie się jak to oni zablokują wydobycie na zatoce. Ten port powinien powstać na pomorzu środkowym
Teżba odłączyć Lewobrzeże od Koryta niech sobie tam mieszkają z Niemcami na Usedom.Referendum o odłaczenie od Koryta czas zacząć!!