W transporcie wykryto m.in. kartony, opakowania po produktach spożywczych, tworzywa sztuczne, tekstylia, metal, szkło, styropian, artykuły kosmetyczne, a nawet opakowania po lekach i zabawki. Ładunek pochodził ze Szwecji i nie spełniał wymogów dopuszczających do przewozu międzynarodowego.
– Funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej z Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie wspólnie z kontrolerami z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Szczecinie skontrolowali ciężarówkę z odpadami. Kierujący jadący ze Świnoujścia przewoził zamiast zadeklarowanej makulatury pochodzącą ze Szwecji mieszaninę odpadów zawierających m.in. opakowania kartonowe, inne opakowania po produktach spożywczych, tworzywa sztuczne, materiały tekstylne, metal, szkło, styropian, artykuły kosmetyczne, opakowania po lekach (blistry), zabawki. Ładunek wydzielał wyczuwalny nieprzyjemny zapach – informuje Maciej Koniuszewski, wz. rzecznika prasowego Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie.
Naczepa została zabezpieczona, a Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska oceni, jakie dalsze kroki należy podjąć wobec zatrzymanego ładunku. Za brak prawidłowego zgłoszenia przewozu w systemie SENT odbiorcy grozi kara 20 tys. zł. Importer dodatkowo będzie musiał pokryć koszty utylizacji odpadów lub wywieźć je z powrotem do nadawcy pod dozorem celnym.
Polskie przepisy zakazują przywozu zmieszanych odpadów komunalnych. Wyjątek stanowią jedynie odpady selektywnie zebrane i przeznaczone do recyklingu. Jak podkreśla KAS, działania kontrolne mają na celu nie tylko ochronę środowiska, ale też zdrowia mieszkańców regionu.
Tak chcecie portu kontenerowego, a w kontenerach przywożonych do Świnoujścia będzie tego mnóstwo. We wszystkich portach kontenerowych się to zdarza. U nas będzie to nagminne, bo nie zawsze sprawdzają, bo ktoś tam dostanie nagrodę za przymykanie oczu, bo ktoś będzie leniwy i nie będzie mu się chciało sprawdzać itd, itp...Nie na darmo w planach portu kontenerowego uwzględniono budowę spalarni smieci w pobliżu. Kiedy więc nastepnym razem będziecie wymyślać przeciwnikom tej inwestycji od proniemieckich sympatyków to miejcie to na uwadze. Pamiętajcie tez o potwornych ilościach smogu jakie też dostaniemy w prezencie, bo kontenerowce będą wyłączać to smrodzenie gdy już wejdą do portu i dopiero tam przejdą na zasilanie elektryczne.
To przedsmak (oby nie!) budowy spalarni odpadów w Świnoujściu. Takie odpady będą jechać i płynąć ze wszystkich stron udając legalne transporty. Ale legalna będzie tylko mała część, reszta wyląduje w lasach, przydrożnych rowach, w morzu i na plażach. Tak skończy się historia Świnoujścia jako ośrodka wypoczynkowo-leczniczego bo uzdrowiskiem ani kurortem to miasto od 80 lat nie jest, a budowa Portu kontenerowego dla przeładunku NATOwskiej amunicji i spakowanego w kontenery sprzętu wojskowego dla potrzeb wojen przeciw Rosji dopełni dzieła zniszczenia miasta i przyszłości jego mieszkańców.
Nikogo nie interesuje ochrona środowiska. Liczą się tylko pieniądze. Zachłanność i pazerstwo ludzkie nie ma granic. Na wymioty się zbiera.
Dziwię się dlaczego ten śmieciowy" SKARB" nie został odesłany do Szwecji na koszt importera!! Działanie proste i skuteczne, a tak, to będziemy się bujać ze śmierdzącym 'SKARBEM".
A Szwedzi są tak bardzo dumni ze swojego stosunku do przyrody, że absolutnie nie chcą utylizować własnych śmieci, aby nie zanieczyszczań środowiska. Lepiej znaleźć prostych idiotów, którym szklane paciorki przysłonią logiczne myślenie!
Na promie nikt tego nie zauważył - tak sobie wjechał?
Proste rozwiązanie - konfiskata samochodu. drugi raz nie wwiezie śmieci.
A spalone śmieci leżały rok pod terminalem i nikt nie nękał nikogo
Powinni przede wszystkim ustalić gdzie powstało dzikie składowisko które po zapełnieniu dostanie samozapłonu. Unia powinna coś z tym zrobić, dlaczego zwyczajne odpady których import/ eksport jest zabroniony wydawny jest szemranemu przewodnikowi, dlaczego dostaje on za to pieniądze a nie bezpośrednio wskazane składowisko czy spalarnia. Wszyscy nadawcy takich ładunków powinni być surowo karani.
Tylko 20 tysięcy to się bardzo opłaca przywozić ten syf w Szwecji za utylizację tego g...na zapłacił by właściciel po przeliczeniu około 280 tysięcy złotych
Polska znowu będzie składowiskiem odpadów z całej Europy. Kiedy ten naród zmądrzeje?
Jak beda musieli z tym syfem wrocic do Szwecji, to dopiero bedzie cyrk
Skok na kasę z KPO nie wystarcza i kombinują by mieć więcej. A" ekolodzy" z Warszowa palą głupa i cicho siedzą by się władzy nie narazić.
A dlaczego nie zawracać takie ładunki do Szwecji?
Brawo Służby
17:00 -" a nuż", nóż to przedmiot z ostrzem.
Zutylizować na koszt cwaniaka, niechaj odczuje swój błąd, a samochód ktorym przewoził wystawić na licytację...
utylizacja powiadacie...czyli na dniach czeka nas spontaniczny samozapłon tego syfu
W 1655 roku złupili Polskę, wypierd..ać z tym syfem z powrotem do Szwecji
nieprzyjemny zapach to jest po prostu SMRÓD
Bardzo ciekawy jestem jak zostanie ukarany kierowca i właściciel tego niemądrego transportu.Jak to są Polacy to chyba cwaniacy powinni stracić wszelkie uprawnienia i kary kary i jeszcze raz kary. Jak można śmieci wwozić do swojego kraju
Doje..ć ze 200 tyś. a nie 20
cwaniacy są tak pazerni na łatwy szmal że nie interesuje ich zatruwanie Polski i dlatego a nóż się uda i szmal wpadnie do kieszeni...bardzo dobrze ukarać i to najsurowiej żeby przestali kombinować z nowymi dostawami...