POGODA

Reklama


Wydarzenia

Gimnazjum Publiczne nr 2 • Czwartek [12.03.2009, 06:47:05] • Świnoujście

DEBATA - Czy budować w Polsce elektrownie atomową?

DEBATA - Czy budować w Polsce elektrownie atomową?

fot. Gimnazjum Publiczne nr 2

Dnia 05.03.2009 w Gimnazjum Publicznym nr 2 odbyła się w sali multimedialnej debata na temat: „Czy budować w Polsce elektrownie atomową”.

Celem debaty było zainteresowanie uczniów budową elektrowni atomowej, poznanie wad i zalet funkcjonowania elektrowni oraz kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania i rozszerzania wiedzy geograficznej, historycznej a także stwarzanie możliwości współzawodnictwa i osiągnięcia sukcesu.

DEBATA - Czy budować w Polsce elektrownie atomową?

fot. Gimnazjum Publiczne nr 2

W debacie wzięło udział 20 uczniów z klas II i III. Debatę rozpoczęto od wyjaśnienia czym jest energia atomowa a następnie dziewczynki z klasy II c Joanna Styperek
i Angelika Pawlus przedstawiły prezentację na temat elektrowni w Czarnobylu i elektrowniach prawidłowo funkcjonujących na świecie. Po prezentacji wywiązała się zacięta dyskusja. Największymi zwolennikami budowy elektrowni w Polsce był Jakub Kieryk i Wojciech Gawdzik a przeciwniczką elektrowni atomowej była Karolina Plumbaum.
Do debaty włączyli się obecni nauczyciele.

Podsumowaniem dyskusji był wniosek, że należy oszczędzać energię elektryczną, a może wtedy nie będzie konieczna budowa energii atomowej w Polsce.

Wszystkim obecnym na debacie serdecznie dziękujemy.
Debatę przygotowały panie opiekujące się działalnością regionalną w GP 2: p. Monika Tomala i p. Ewa Saczkow


komentarzy: 15, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-15 z 15

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:32:41] • [IP: 2.216.253.***]

c.d. Koszty produkcji energii, przy użyciu paliwa jakim jest uran, są porównywalne. Jednak pokłady uranu starczą nam na kilka tysiecy lat, natomiast paliwo konwencjonalne(węgiel, ropa naftowa) używane ww tradycyjnych elektrowniach maga sie skończyć za okolo 30 lat. Plusem jest niewątpliwie ilosc pozyskiwanej energii wzgledem paliwa oraz kosztów utrzymania, nie ponosimy kosztów transportu oraz skladowania surowca. Warto powiedziec ze obiekt tego typu stwarza 2500-4000 miejsc pracy. Biorąc to wszystko pod uwage, a takze kryzys który wciąż nam utrudnia życie, a w szczególności sytuacje gospodarcza Polski(dług publiczny wynosi obecnie 921 417 106 999zł i co trzy minuty wzrasta o następne 10tys zł) I napomne jeszcze o sposobie dzialania niektórych organów naszego państwa, ostatni przyklad kopalni gazu łupkowego. Nie wydobyliśmy jeszcze 1l, a już są łapówki i przekręty. Wiejska robi wieś. Ja jestem na NIE

Gość • Poniedziałek [16.01.2012, 10:06:33] • [IP: 2.216.253.***]

Czesc, Sproboje jakos to z sensem opisac. Otóz obecnie na swiecie jest okolo 440 elektrowni tego typu przy czym większość z nich znajduje sie na bliskim i dalekim wschodzie W europie najwiecej przypada na Francje, ale nasi sąsiedzi m.in. Czechy, Słowacja, Ukraina tez je posiadaja. Podstawowa wadą takiego rozwiazania jest koszt budowy, jest ogromny, oraz utylizacja odpadów Radioaktywnych (paliwo jądrowe jest poddawane zatężeniu oraz skladowane w specjalnych kontenerach) Jesli chodzi o zanieczyszczenie srodowiska to jest ono, ale jest mniejsze niz inne sposoby pozyskiwania energii m.in. z paliw konwencjonalnych. Niewątpliwie ogromnym minusem tego typu rozwiazania jest bezpieczenstwo. Historia muwi nam ze nie mozemy byc stu procentowo pewni ze dana elektrownia bedzie dzialac poprawnie. W wypadku katasrofy dochodzi do potężnego skażenia gleby oraz powietrza materiałem radioaktywnym, koszty naprawy sa równiez ogromne. Trzeba liczyć sie tez z kosztem demontażu i likwidacji obiektu.

Gość • Piątek [13.03.2009, 13:29:46] • [IP: 92.42.119.***]

Dzień dobry.Za mało miejsca aby dostatecznie opisać tą ważną problematykę.Więc telegraficznie.Dlaczego tylko dziewczęta?Elektrownie atomowe są nam potrzebne.Są one bardzo bezpieczne, przy przestrzeganiu reżimów eksploatacyjnych.Dlaczego brak na spotkaniu doktora nauk technicznych a przynajmniej mgr inż. specjalisty od elektrowni?Czarnobylska elektrownia to bardzo zły przykład, to wybryk natury to świadectwo niskiej kultury technicznej.Elektrownie to nasza przyszłość.Boją się ich tylko osoby, które kompletnie nie znają problematyki.Więceju szkody przynoszą środowisku sprowadzone, dymiące, stare samochody, chemia stosowana w gospodarstwie domowym, czy promieniowanie z niezagospodarowanych hałd urobku górniczego.

Gość • Piątek [13.03.2009, 13:25:13] • [IP: 83.19.184.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [12.03.2009, 22:30:20] • [IP: 80.245.183.***]

czy w gimnazjum nie mają innych kłopotów, to nie jest temat do rozważań przez małolatów w najgłupszym wieku.

Gość • Czwartek [12.03.2009, 20:35:43] • [IP: 81.98.79.***]

w świnoujściu brakuje jescze spalarni śmieci, silosów atomowych i tarczy anty-rakietowej.

Gość • Czwartek [12.03.2009, 20:35:32] • [IP: 217.97.199.*]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [12.03.2009, 20:30:36] • [IP: 77.254.243.**]

w kraju sa najwieksze w europie zloza geotermalne, tylko wielkie lobby petroplockie i weglowe slaskie, przekupujac urzednikow i decydentow nie dopuszcza do ich eksploatacji...

Gość • Czwartek [12.03.2009, 17:33:57] • [IP: 77.254.243.**]

budujmy, wtedy skutki ataku bombowego beda jak w 1945.

Gość • Czwartek [12.03.2009, 17:30:25] • [IP: 80.54.123.**]

Ale bzdurny wniosek. .

Gość • Czwartek [12.03.2009, 15:47:39] • [IP: 217.97.199.*]

W takiej debacie powiedziałbym TAK! Bo mam dość świnoujścia jako miasta * kuracjuszy, w którym ceny są 2razy wyższe i zamieniamy się w miasto emerytów i rencistów!

Gość • Czwartek [12.03.2009, 10:54:26] • [IP: 212.160.162.**]

Ciekawe czy była debata - Czy budować w Świnoujściu gazoport, port chemiczny i wielkie magazyny paliw i surowców chemicznych?

Gość • Czwartek [12.03.2009, 10:48:28] • [IP: 93.94.184.**]

bardzo dodrze, że w szkole cos się dzieje i młodzież ma gdzie spędzać cza gratulacje gp2

Gość • Czwartek [12.03.2009, 08:33:50] • [IP: 88.156.234.***]

Oczywiscie ze budowac za 800 lat.

Gość • Czwartek [12.03.2009, 07:27:44] • [IP: 80.245.183.***]

:) heheheh ale matoły, wchłaniają wartosci demokratyczne nic o tym nie wiedząc;) Juz są indoktrynowane... od malego ehehhehe

Oglądasz 1-15 z 15
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W niedzielę, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowości poprawiających możliwość dojazdów do szkół i uczelni czy pracy, a także ułatwiających podróżowanie po regionie. Szczecin-Świnoujście późnym wieczorem. Na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy pozostaną uruchomione w czerwcu br. późnowieczorne połączenia w obu kierunkach o nazwie „Wiatrak”. Szczególnie wieczorny pociąg ze Szczecina do Świnoujścia okazał się sporym sukcesem, gdyż codziennie z tego połączenia korzysta przeciętnie 70 osób. Dodatkowo uruchomiona zostanie jedna para nowych pociągów w godzinach porannych, a wczesnoporanne pociągi ze Świnoujścia do Szczecina będą kursowały codziennie, czyli w terminie rozszerzonym względem obecnego rozkładu jazdy. Pozwoli to mieszkańcom i turystom także w weekendy i święta dojechać m.in. do Szczecina Dąbia na przesiadki do pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze Szczecina np. do Warszawy (w tym na express Chrobry i pociąg Pendolino). Łącznie na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy w dni robocze uruchamianych będzie 14 par pociągów regionalnych, a w weekendy 12 par, co oznacza, że przez większą część dnia pociągi na tej trasie kursować będą co godzinę ■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■