POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [15.04.2026, 14:46:37] • Świnoujście

Sprzedaż miejskich promów przesądzona. Świnoujście szykuje się do kolejnych trudnych decyzji

Sprzedaż miejskich promów przesądzona. Świnoujście szykuje się do kolejnych trudnych decyzji

fot. Andrzej Ryfczyński / archiwum

W Świnoujściu zapadła decyzja o sprzedaży części promów, które po uruchomieniu tunelu pod Świną przestały być miastu potrzebne w dotychczasowej skali. Po zakończeniu terminu składania ofert za Bielika III władze zapowiadają, że następną jednostką wystawioną na sprzedaż będzie Karsibór I.

Władze miasta i kierownictwo Zarządu Dróg Miejskich i Żeglugi nie zostawiają w tej sprawie większych złudzeń. Utrzymywanie całej dotychczasowej floty po otwarciu tunelu stało się - ich zdaniem - ekonomicznie nieuzasadnione. Dlatego rozpoczął się proces sprzedaży jednostek, które nie będą już potrzebne do obsługi przeprawy.

Prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska jasno wskazuje, że kierunek jest już wyznaczony.

"Nie stawiamy pytania: czy, tylko: za ile i kiedy" - mówi Joanna Agatowska, prezydent Świnoujścia.

14 kwietnia minął termin składania ofert za Bielika III. Jak wynika z przekazanych informacji, kolejnym promem, który zostanie wystawiony na sprzedaż, będzie Karsibór I.

ZDMiŻ podkreśla, że nie ma dziś realnej alternatywy dla takiego rozwiązania. Według miejskiej jednostki koszty utrzymywania całej floty i przeprowadzania niezbędnych remontów byłyby zbyt wysokie w stosunku do efektu, jaki można byłoby osiągnąć.

"Nakład środków, które armator musiałby wydać na remonty wszystkich siedmiu promów, byłby niewspółmierny do pożądanego efektu" - podkreśla Krzysztof Górkiewicz, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Żeglugi w Świnoujściu.

Docelowo, jak informuje ZDMiŻ, na wyspę mają kursować dwa zmodernizowane promy typu Bielik oraz dwa już wcześniej zmodernizowane promy typu Karsibór, przystosowane do przewozu materiałów niebezpiecznych.

Władze miasta przypominają również, że problem nadmiarowej floty powinien zostać rozwiązany wcześniej. Po oddaniu do użytku tunelu pod Świną utrzymywanie wszystkich jednostek i pełnych załóg przestało mieć ekonomiczne uzasadnienie. Dziś miasto musi mierzyć się z konsekwencjami tej sytuacji.

Szef ZDMiŻ przyznaje, że reorganizacja nie będzie łatwa, ale jest konieczna.

"Staramy się, aby wszystkie procesy związane z reorganizacją firmy przebiegły możliwie bezboleśnie, ale nie da się uniknąć trudnych decyzji" - przyznaje szef ZDMiŻ. - "By działać efektywnie, zmieniamy procedury i dokonujemy przeglądu zasobów w tym pracowników" - dodaje Górkiewicz.

W tle pojawiają się też pytania dotyczące stanu technicznego jednostek i przyczyn awarii, do jakich dochodziło w ostatnim czasie. W przekazanej informacji podkreślono, że Bielik II to jednostka wyeksploatowana, ale nadal spełniająca obowiązujące normy bezpieczeństwa, co mają potwierdzać dokumenty wydane przez odpowiednie instytucje.

Kierownictwo ZDMiŻ zwraca przy tym uwagę na jakość usług świadczonych przez firmy serwisujące promy. Jak zaznacza dyrektor, rozważane jest także zwrócenie się do odpowiednich instytucji państwa o pomoc w wyjaśnieniu incydentu z 25 marca tego roku, kiedy awaria Bielika II sparaliżowała przeprawę i spowodowała poważne utrudnienia, w tym konieczność uruchomienia autobusowej komunikacji zastępczej.

"Decyzji w tej sprawie jeszcze nie ma" - zaznacza.

Cały proces reorganizacji ma również bardzo wyraźny wymiar finansowy. Po otwarciu tunelu obie przeprawy promowe stały się zadaniem własnym gminy, a miasto - jak podkreślono - nie otrzymuje od rządu subwencji na ich utrzymanie. To oznacza ogromne obciążenie dla budżetu samorządu, sięgające 60 milionów złotych rocznie. Same wynagrodzenia załogi jednego promu to około 800 tysięcy złotych rocznie.

W tej sytuacji restrukturyzacja ZDMiŻ i ograniczenie floty nie są już tylko wariantem rozważanym przez miasto, ale stają się koniecznością. Sprzedaż promów ma być jednym z kluczowych elementów dostosowania miejskiej spółki do nowych realiów po uruchomieniu tunelu.

Urząd Miasta Świnoujście / iswinoujscie.pl


komentarzy: 87, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-87 z 87

Gość • Czwartek [16.04.2026, 13:13:43] • [IP: 91.94.9.***]

60 mln to utrzymanie promów i tunelu razem a nie samych przepraw promowych. Sprzedaż promu Karsibór 1 to będzie najglupsza decyzja jaką miasto może podjąć. Jest to prom zmodernizowany w 2015 roku i od tej pory był najmocniej ekspolatowanym promem ze wszystkich Karsiborów. Nigdy nie miał większej awarii która wykluczyłaby go z dalszej eksploatacji i wygenerowała duże koszta serwisowe więc można powiedzieć że jest to prom bezawaryjny. W dalszym ciągu jest w pełni sprawny tylko szkoda pieniędzy aby odnowić dokumenty klasowe które wymagają podkreśle" obowiązkowych" remontów wymaganych przez polskie prawo (można porównać to do przeglądu technicznego samochodu) a po odnowiwniu mógłby spokojnie służyć kolejne 5 lat. Dodatkowo patrząc z ekonomicznego punktu widzenia spalanie karsibora 1 wynosi niecałe półtora tony paliwa na dobę co jest wynikiem praktycznie rownym ze spalaniem promów bielik przy czym Karsibór oferuj dwukrotnie większą ładowność dwukrotnie większą moc maszyn oraz ma możliwości przewozu ADR

Gość • Czwartek [16.04.2026, 13:06:37] • [IP: 185.132.132.**]

Cytat Kierownictwo ZDMiŻ zwraca przy tym uwagę na jakość usług świadczonych przez firmy serwisujące promy. Przecież jedna z tych firm została nagrodzona na balu prezydenckim. Efekt pracy tej firmy można zobaczyć na promie K-II

Gość • Czwartek [16.04.2026, 12:40:59] • [IP: 176.221.124.***]

No to zobaczymy co się będzie działo jak coś się stanie w tunelu...

Gość • Czwartek [16.04.2026, 11:50:04] • [IP: 91.94.27.**]

Nie będzie żadnego audytu bo wyjdzie na jaw sprzeniewierzanie publicznych pieniędzy za naprawę w kółko tego samego bez wyraźnych efektów.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 11:14:01] • [IP: 37.31.36.**]

Może zamiast potańcowek i jałowych dyskusji więcej pieniędzy przekazać na promy i przeprawę.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 11:08:30] • [IP: 37.209.150.***]

Na stronie ZDMiZ jest rozkład zamknięcia tunelu na kilka nocy. W kwietniu

Gość • Czwartek [16.04.2026, 11:08:15] • [IP: 37.31.132.**]

IP 157 a dlaczego Żmur jak go nazywasz zwiał do sejmiku województwa a nie został a mógł jeszcze jedną kadencję ? Widział co zostawia i zaraz po wyborach w szczecińskiej tv powiedział że współczuje swojej następczyni? To mówi więcej niż mu się wyrwało.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 10:42:01] • [IP: 37.31.134.**]

Zbierzmy fakty: coraz trudniej jest dostać się tym, ktorzy nie mają aut lub nie chcą ich mieć albo są niepelnosprawnymi na wózkach na drugą stronę Świny. Tunel zbudowano tylko dla pojazdow silnikowych, aut, motocykli (owszem, tez dla skuterów, ale komu wyjdą na zdrowie 2-3 minuty oddychania spalinami?) Promy tylko się sprzedaje lub odstawia bez testów lub remontów na bok, redukuje się liczbe ich kursów zwlaszcza po g.16:30 (co godzinę), a tez o dziwo po g.7 z kursow co 20 minut przechodzi sie na co 30 minut, wtedy, gdy najwiecej pracowników i uczniów jest w drodze do pracy i szkół. To, co najtansze i najzdrowsze - ruch pieszy, rowerowy jest tępione, w miescie turystycznym i uzdrowiskowym! I twierdzi się, że 800 tys. zł na płace dla zalog promow to jest w jednej z najbogatszych gmin tej wielkosci dużo! Promy muszą być chocby tylko ze wzgledów militarnych i bezpieczeństwa - dla przewozu materialow niebezpiecznych i w razie awarii czy wypadku w tunelu, a postępuje się w tej kwestii jakby promy to byl luksus!

Gość • Czwartek [16.04.2026, 10:28:59] • [IP: 15.204.221.**]

Germanizacja. Zabra kino, odciac komunikacje (promy tunel), zniszczyc mozliwosc zarobkowania (zniszczyc firmy) inne niz sluzba dla niemca. Mlodym nie dac perspektyw. Tak wybieraliscie?

Gość • Czwartek [16.04.2026, 10:17:47] • [IP: 31.175.0.**]

Promy, . promy zasłona dymna, prawdziwa kasa to nabrzeża...,

Gość • Czwartek [16.04.2026, 10:15:10] • [IP: 37.248.173.***]

IP 157 całkowicie popieram twój komentarz 👏👏👏

Gość • Czwartek [16.04.2026, 10:00:11] • [IP: 91.94.28.***]

Audyt zewnętrzny Pani Prezydent ! Sama Pani mówiła na Agorze 44 że zleci Pani audyt do firmy ZDMiŻŚ

Gość • Czwartek [16.04.2026, 09:58:55] • [IP: 83.20.114.***]

sprzedaż prom to kolejny krok do zjednoczenia wyspy Uznam

D • Czwartek [16.04.2026, 09:57:24] • [IP: 91.94.28.***]

Jak 60 mln? Niedawno Pani Prezydent mówiła przy sprzedaży k4 że żegluga kosztuje miasto 50 mln to o co tu chodzi? Jak to w końcu jest?

Gość • Czwartek [16.04.2026, 09:54:32] • [IP: 2.106.93.**]

Do:248 Przecież warunkiem budowy tunelu była rezygnacja miasta z dotacji do promów. Teraz podatnik utrzymuje promy. Świnoujscy przedsiębiorcy, których doi się do granic niemożliwości.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 09:44:04] • [IP: 31.175.16.**]

Nadszedł czas koniec pudrowania czas na dobre decyzje. Koniec z nieróbstwem. Popieram pana Górkiewicza.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 09:39:25] • [IP: 176.221.125.***]

Mieszkańcy muszą podjąć działania obronne wobec tego kretyństwa, bo zostaniemy " na lodzie" . Były kierownik UM planował głupotę mówiąc i pisząc, że wystarczą tylko dwa Bieliki i jeden Karsibór, oraz wbrew interesowi miasta zrezygnował z dotacji na promy. Obecna kierowniczka UM bardzo go krytykowała, a teraz chce chyba całkowicie zlikwidować promy. Debilizm, to bardzo łagodne określenie tego..." Ostał ci się ino sznur " z jednym Bielikiem sprawnym !

Gość • Czwartek [16.04.2026, 09:25:38] • [IP: 77.222.245.***]

Proponuje sprzedać Świnoujście wtedy będzie łatwiej i mniej problemów. Dojazd pociągiem do tego miasta i przedostanie się na drugą stronę to masakra. Nie mam pojęcia jak w sezonie będzie działać ten jeden autobusik za prom gdy podjedzie pociąg pełen turystów. ..

Gość • Czwartek [16.04.2026, 09:13:12] • [IP: 31.175.42.**]

Ile do tej pory było awarii w tunelu... a no było bo zamykany jest od samego początku na razie w godzinach nocnych a ma dopiero dwa lata. Promy mają po 30 i 40 lat i z każdym rokiem się starzeją więc awarie to nic dziwnego. Trzeba szukać rozwiązań a nie porównań!

Gość • Czwartek [16.04.2026, 09:05:01] • [IP: 37.248.221.***]

Karsibór 1 jest całkowicie sprawny. Wystarczy odpalić i po 15 min wchodzić do eksploatacji, ale lepiej sprzedać prom za 4 mln warty 22 mln. Drugi bielik na przerwie w mieście mógł by wejść ale miasto szuka oszczędności i w maju jeszcze macie zapewniony autobusik. Tego się nie dowiecie z porannej kawki.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 08:05:11] • [IP: 185.132.132.**]

14 kwietnia przetarg się zakończył ale bez żadnej oferty także jeszcze długa droga a do tego czasu koncepcja może się zmienić.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 08:02:24] • [IP: 178.238.248.***]

Prezydentka zamiast walczyć z wiatrakami w sprawie portu kontenerowego niech zabiega o dofinasowania przepraw promowych

Gość • Czwartek [16.04.2026, 07:49:47] • [IP: 91.94.3.***]

[IP: 85.221.157.***] prawda, śmieszne i żałosne to i do tego rude, a co rude to. ..

Gość • Czwartek [16.04.2026, 07:47:11] • [IP: 176.221.124.**]

Nie róbcie w Świnoujściu getta, które łatwiej opuścić w kierunku Niemiec niż w Polskę. W Święta sporadycznie dojeżdżający autobus, połowicznie kursujący Bielik...Najpierw trzeba zadbać o tych co byli tu zanim samochody przyjechały do miasta, pieszych. Było dobrze do czasu tunelu przez lata, a teraz się sypią promy akurat..

Gość • Czwartek [16.04.2026, 07:38:35] • [IP: 176.221.124.***]

jak ktos mieszka blisko promu to lepiej przeplynac na druga strone np idac na pociag niz jkechac autobusem. logiczne - korzystaja ludzie

Gość • Czwartek [16.04.2026, 07:37:08] • [IP: 176.221.124.***]

A kto podejmuje decyzje ze niepotrzebne, skoro ludzie korzystaja.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 07:05:15] • [IP: 46.112.202.**]

Najprościej sprzedać.Ci co muszą się przeprawiać niech sobie radzą.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 06:13:13] • [IP: 188.146.14.**]

Miasto zadłużone po uszy więc trzeba wyprzedawać majątek.Typowe lewackie podejście do życia.

Gość • Czwartek [16.04.2026, 03:30:37] • [IP: 195.128.180.**]

Ten system rządów z wyboru jest chorym systemem. Co sprawia, że jakiś tłuk czy inna niemota może robić w praktyce co tylko chce, i to tylko na podstawie tego, że kilka osób wybrało nieudacznika do władzy? Czy taki wybór czyni z takiej sieroty fachowca od wszystkiego? Dlaczego ktoś pełni władzę na podstawie wyboru przez tysiąc osób a odwołać tę miernotę musi 10000 (liczby przykładowe)? Ktoś już powiedział, że władza deprawuje. Czy obecna prezydent dostaje polecenia ze swojej centrali od Czarzastego? Kto chce kręcić lody na Świnoujściu? Tunel w permanentnej naprawie, kto da gwarancję, że tunel nie przekształci się samoistnie w wielki, podwodny basen? No bo chyba nie wykonawca. Krótkowzroczna decyzja o sprzedaży promów może się odbić bardzo boleśnie dla miasta, ale nie dla decydentów. Poprzedni kierownik urzędu zbyt ochoczo zrezygnował z dotacji, obecna kierownik nawet nie próbuje ich odzyskać. Mówi się o rachunku ekonomicznym, ale wiele spraw jemu nie podlega. Taka obronność czy wyasfaltowane ulice, po co?

Gość • Środa [15.04.2026, 23:53:08] • [IP: 178.238.247.**]

Myślę, że dla wielu turystów już samo przepłyniecie się promem było atrakcją. Może warto by było zachować choć jeden dobry i, kto by chciał kupiłby sobie bilet. Swoją drogą, słyszałem jeszcze w kampanii jak Prezydentka mówiła, ze miasto będzie chciało kupić jakieś mniejsze promy dla pasażerów pieszych i rowerzystów. Myślę, że dla turysty np z Warszawy czy Śląska byłby to swego rodzaju turystyczny magnes...

Gość.Lalka98. • Środa [15.04.2026, 23:16:24] • [IP: 37.248.222.***]

Kto odpowiada za bezpieczenstwo dobrego skomunikowania Swinoujscia ? Nie ma winnych ??Sprawne promy bez ważnych dokumentów zasznurowane do keji kto za to winny ??PYTANIE co jeśli tuneł zastanie wyłaczony na dobe lub dużej w jaki sposob się dostaniemy do domu ??

Gość • Środa [15.04.2026, 22:23:03] • [IP: 37.248.168.***]

Podejmowanie działania wcześniejsze lub ich brak nie koniecznie dobrze zakotwiczonych w rzetelnie opracowanej strategii miasta sprowadza dziś na mieszkańców szereg negatywnych konsekwencji zarówno natury faktycznej jaki prawnej.Te zmiany, które odważnie wprowadzają dziś potwierdzą że kierunek wcześniej obrany przy budowie tunelu a nie zrealizowany planów był działaniem przerzucając w czasie odpowiedzialność na nowych.Zgodnie z regułą, , co się będzie martwić za 5 lat, nie się oni martwią..Wygrali wybory.."

Gość • Środa [15.04.2026, 22:13:20] • [IP: 89.151.16.***]

Niemiecka firma Remondis od wielu lat zajmuje się świnoujskimi śmieciami chyba nieźle na tym wychodząc?! Każdego roku podnosząc mieszkańcom opłaty za śmieci. Teraz gdy kierownik urzędu pozbędzie się promów ich miejsce i obsługę przez kanał przejmie niemiecka firma Adler Schiffe. Zapewne dobrze na tym jeszcze zarobią!

Gość • Środa [15.04.2026, 22:06:06] • [IP: 176.221.124.***]

Bo radni i p.Agatowska ze swoim kosztownym w utrzymaniu dworem pazernych czerwonych spadochroniarzy dbają tylko o siebie i deweloperów. Aby tylko im żyło się lepiej. To tłumaczy wizytację komuchów ze Szczecina. Miasto i nas to mają w d...! Jeszcze kombinują jak zniechęcić do przyjazdu tutaj turystów.

Gość • Środa [15.04.2026, 21:48:24] • [IP: 159.26.100.***]

ile do tej pory było awarii w tunelu w wyniku których tunel był zamknięty a ile w tym czasie awarii promów które nie pływały i jaki był porównywalny koszt? Z tego jasno wynika co bardziej się opłaca. Nawet jak był pożar auta to ogarnęli w 1, 5 godz. więc tyle to się w Warszawie stoi w korku codziennie i jakoś ludzie żyją. Panowie z promów bronią swoich ciepłych posadek ale wasz czas już przeminął jesteście reliktem poprzedniej epoki.

Gość • Środa [15.04.2026, 21:47:55] • [IP: 176.221.125.***]

Jak tunel się, , popsuje, , na dłużej to będziemy kajakami pływać🏊

Gość • Środa [15.04.2026, 21:41:52] • [IP: 185.210.36.***]

Gość • Środa [15.04.2026, 20:52:20] • [IP: 92.118.165.***] na razie tunel to tylko 1/3 budżetu ale po gwarancji na pewno będzie 2 większy. Tyle tylko że tunel umożliwia przejazd kilku tyś. aut dziennie a promy wożą powietrze

Gość • Środa [15.04.2026, 21:36:36] • [IP: 85.221.157.***]

Ale to babsko jest niewydolne - Żmur mial na naprawy, ta nie ma, Żmur umiał ogarnąć Wody Polskie, ta płaci kary, bo tylko tańczy zamiast myśleć, Żmur miał dwie baby od przetargów, ta ma 4 i chciała 150 tys.na piątą, Zmurowi liczyła kanapę, sobie za dwa razy tyle biuro zrobiła. Śmieszna i żałosna jednocześnie

Gość • Środa [15.04.2026, 21:33:33] • [IP: 89.151.30.**]

Tam kiedyś mechanikiem był taki ptaszek co to za politykę się wziął, ściemki robił, cały czas ktoś go zastępował, więc teraz mamy pokłosie tego.

Gość • Środa [15.04.2026, 21:31:03] • [IP: 89.151.30.**]

No ostatnia sprzedaż promu to sukces Polskiego Świnoujścia, z 500 tys. pln. 380 tys. wysłano do Brukselki/UE.Och ta wspaniała Unia.

Gość • Środa [15.04.2026, 21:22:21] • [IP: 176.221.125.**]

Wzorem zachodu sprzedaż promy w ktoś będzie kasę ciągnął jako prywatny armator, przeciera adlery są firma prywatna i dają sobie radę za pomocą taniej czyli niskoplatnej i nie na umowę siły roboczej z Polski gdzie chyba nawet kierownik jednostki jest Polakiem. Czyli dążymy aby promy były prywatne autobusy też i szefowie się dogadają że trzeba zarabiać na pasażerach a nie dokładać do interesu jak to czyni samorząd a że nie będzie innej perspektywy gdyż za niedługo i tunel będzie płatny gdyż kończy się parasol unijnej dopłaty to kierowcy i piesi będą z rozrzewnieniem wspominać czasy kiedy wsiadali na prom czy przejeżdżali pod dnem i narzekali na wszystko a teraz nie każdy weźmie kalkulator i obliczy ile to paliwa zaoszczędził w życiu na darmowej, tak far, owej gdyż podatki i tak musiał zapłacić a na co szły to już inna sprawa, podróży promami w teci z powrotem ten odcinek dzielący oba brzegi razy ilość przejazdów w roku razy ilość lat jazdy. Fura pieniędzy wyjdzie

Gość • Środa [15.04.2026, 20:52:20] • [IP: 92.118.165.***]

60 milionów z czego 2/3 pochłania utrzymanie tunelu zapomniano dodać

Gość • Środa [15.04.2026, 20:50:39] • [IP: 2.106.93.**]

Do:222 A kogo to obchodzi? Człowiek już dawno przestał się liczyć

Gość • Środa [15.04.2026, 20:42:18] • [IP: 176.221.125.***]

Bezwzględne minimum to TRZY BIELIKI i DWA KARSIBORY !! Jeżeli ktoś tego nie rozumie, niech się bawi w piaskownicy , a nie doprowadza do tragedii komunikacyjnej w mieście.

Gość • Środa [15.04.2026, 20:31:03] • [IP: 92.118.165.***]

oddać to adlerom i będzię spokój

Wm2 • Środa [15.04.2026, 20:29:31] • [IP: 46.205.211.***]

Jedno jest pewne.Po sezonie będzie kursował 1 prom i autobus z przyczepą dla rowerow.Właśnie testują ten wariant.

Edek • Środa [15.04.2026, 20:28:25] • [IP: 37.225.53.***]

Beznadziejna decyzja...Niebawem się o tym przekonamy...

Gość • Środa [15.04.2026, 20:27:26] • [IP: 185.210.38.***]

Gdy nie było tunelu to utrzymanie promów kosztowało 40 mln zł (w sezonie pływały 3 Bieliki i 4 Karsibory) Obecnie pływa 1 Bielik i to rzadko i 1 Karsibór 8 godzin a promy kosztują ponad 40 mln zł. Może nasze władze odpowiedzą na proste pytanie, dlaczego tak drogo. Jeżeli nie potrafią sami dokonać analizy niech zlecą audyt albo do zbadania sprawy przez geniuszy z komisji rewizyjnej z Nowickim na czele.

Gość • Środa [15.04.2026, 19:58:19] • [IP: 83.11.55.**]

Kpina... Adler miasto wspomoze za kilka ojro...

Gość • Środa [15.04.2026, 19:57:18] • [IP: 185.210.39.***]

zrobić kładkę dla pieszych nad tunelem :) i po problemie

Mieszkaniec • Środa [15.04.2026, 19:54:01] • [IP: 83.20.205.**]

A mówiła że" Pieniądze leżą na ulicy. Trzeba je tylko umieć podnieść" Katastrofa

Gość • Środa [15.04.2026, 19:53:18] • [IP: 37.248.216.**]

A może sprzedać panią prezydent i nasz samorząd?

Gość • Środa [15.04.2026, 19:35:42] • [IP: 176.221.125.**]

A może powrócić do koncepcji promu osobowego coś w podobnym stylu jak był Fafik

Gość • Środa [15.04.2026, 19:19:05] • [IP: 88.218.254.**]

Nie mogę pozostać obojętny na te komentarze. Wszyscy wielcy ekonomiści i specjaliści. Sami mądrzy ludzie a tu potrzeba mędrca który wie co mówi. kiedyś stawiano obraz na parapecie jak była burza teraz są odgromniki. Czas ruszyć z duchem czasu. Myślę że w końcu trafiła się osoba która przestała bać się starych" Wilków Morskich".

Gość • Środa [15.04.2026, 19:00:28] • [IP: 159.26.100.***]

Mamy tunel i drogę przez Niemcy po co komu utrzymywanie tych złomów z nie robami na pokładzie którzy nawet drobnej awarii nie umieją naprawić bez serwisu. Do czego przyznali się w wywiadzie dla GS24

Gość • Środa [15.04.2026, 18:50:46] • [IP: 91.94.29.***]

Sprzedają tanio, kupują drogo. Beznadziejni radni i prezydentka. Marnują pieniądze i źle gospodarują.

Gość • Środa [15.04.2026, 18:48:09] • [IP: 91.94.19.***]

Nowa władza Świnoujścia tylko dymisja !!

Gość • Środa [15.04.2026, 18:47:20] • [IP: 83.20.137.***]

Wprowadzić opłaty dla turystów, to już dawno powinno być zrobione.

Gość • Środa [15.04.2026, 18:38:03] • [IP: 37.31.135.***]

Informacja z kręgu ludzi z ŻŚ: przy nabrzeżu stoi przycumowany" Karsibór" którego trzeba tylko doholować do Szczecina, tam zrobią testy - koszt 1 mln zł - i już prom gotowy do ponownego użytku. Władzo, na co czekasz?!

Gość • Środa [15.04.2026, 18:33:41] • [IP: 91.94.18.**]

Czekam na dobrego dzwona w tunelu. Może się wtedy obudzą.

Gość • Środa [15.04.2026, 18:20:21] • [IP: 185.210.36.**]

A gdzie zapwnienia dyrektora Gorkiwicza ze zadnych zwolnien nie bedzie ? lata jak marionetka co 5 min inne zdanie mial walczyc by zostal 3 karsibor k1.

Gość • Środa [15.04.2026, 18:15:11] • [IP: 37.248.172.**]

Paszkwile bo tak można określić ataki na obecnego Dyrektora, pomija się istotną sprawę.W odróżnieniu od byłego, jest on fachowcem z długoletnim stażem pracy również jako elektryk i C/E. To PŻM gdzie rezydował były dyrektor i wiadomo czym się to skończyło dla przedsiębiorstwa.W ZDM i Żegludze pełnił funkcję reprezentacyjną.Nie podejmował żadnych działań.W istocie rzeczy inni sprawowali władzę.A wiadomo w czyim działali interesie. .

Gość • Środa [15.04.2026, 18:13:35] • [IP: 185.210.37.***]

Utrzymanie promow juz dawno powino być o połowe tańsze wystarczy przekształcić promy w żegulgę śródlądową. Adler juz dawno to zrozumiał i tylko czeka żeby przejąć przeprawę a potem kasować mieszkancow #murem za promami... to nasze bezpieczenstwo wrazie problemów z tunelem itp.

Gość • Środa [15.04.2026, 18:12:02] • [IP: 89.151.24.**]

Myślę, że dwa lata pokazują bezwład obecnej ekipy. Bez względu na to co było wcześniej - dwa lata to całkiem niezły kawał czasu żeby zadziałać, ale nie zdjęciami z posłem x, czy konferencją z posłem y, czy wspólnym balem z innym panem, tylko działania. A tu na dużym gadaniu się kończy i tyle. Kontakty prezydent czy jej zastępców okazują się być tylko kurtuazją. Warszawa ma wyrąbane na promy.

Gość • Środa [15.04.2026, 18:05:15] • [IP: 79.163.230.***]

Sprzedac najlatwiej Obrobic sprzedaz to wyczyn

Gość • Środa [15.04.2026, 18:00:45] • [IP: 37.31.136.***]

Promy muszą zostać i to przynajmniej 3 bieliki sprawne i co najmniej dwa Karsibory wrazie zagrożenia bezpieczeństwa. Już niedługo sezon rowerowy na autobus z przyczepką wejdzie max 15 rowerów, gdzie na prom co kurs potrafi wjeżdżać ponad 100 rowerzystów, a co z pociągami gdzie na autobus zastępczy próbuje się wcisnąć setki pasażerów...Czy władze tego niewiedza a od maja będą jeszcze większe tłumy. Naprawdę musimy czekać na poważne zamknięcie tunelu żeby odciąć nas od reszty Polski na długi czas...prosimy władze o szybką interwencje bo to wszystko idzie w złym kierunku.

Gość • Środa [15.04.2026, 17:59:50] • [IP: 84.44.205.**]

Sprzedac promy, zamknac tunel i granice i zaorac to zadupie.

Gość • Środa [15.04.2026, 17:53:38] • [IP: 31.175.30.**]

A jak to kiedyś żmur mówił.. Jak była duża kra i był problem z dobijaniem promów, to chora głowa wymyśliła że jest droga alternatywna przez Niemcy, szczyt głupoty 🙈🤣 Ktoś pracował po stronie Warszowa, to przez Niemcy.. 🙈🙈🙈, ciekawe co będzie jak Niemcy zamkną granicę.. Wyprzedadzą promy i każdy uziemiony. Czas się wziąć za rzeczy poważne dla miasta dla mieszkańców!! Naprawić promy a nie sprzedawać!

Gość • Środa [15.04.2026, 17:53:16] • [IP: 37.248.172.**]

Na stronie ZDMiZ jest inna wizja floty.

Gość • Środa [15.04.2026, 17:48:35] • [IP: 37.47.130.**]

A może lepiej dogadać się z naszymi kochanymi niemieckimi sąsiadami aby przepuszczali cysterny przez granicę i wtedy promu nie potrzeba

Gość • Środa [15.04.2026, 17:46:23] • [IP: 178.238.248.**]

lepiej by się pozbyć promów całkowicie a dla materiałów niebezpiecznych przez Niemcy ALE NIEMCA PROSIC HAHAHA (możecie się prosić a on i tak wam nie pozwoli na wjechanie do Świnoujścia cysterna przez ich miasteczka ) ale Przez NASZ TUNEL Niemcy JUZ SOBIE MOGA POMYKAC. ... i tak będzie POLSKA Cale zycie dymana

Gość • Środa [15.04.2026, 17:27:15] • [IP: 37.31.135.***]

Sprawne promy to nie tylko kwestia wygody, ale i bezpieczeństwa. Jesli dojdzie do wypadku w tunelu, konieczne są co najmniej 2 promy, a nawet 3, bo dodatkowy jest potrzebny do przewozu materiałów niebezpiecznych na drugiej przeprawie. A może byc w tunelu nie tylko zwykly wypadek, ale cos powazniejszego, jakas wielodniowa awaria i co wtedy? W dodatku w niepewnej sytuacji miedzynarodowej każdy taki prom jest istotny dla św-ej Marynarki Wojennej, dla choćby potrzeb transportu militarnego itp., a może byc też sabotaż - odnotowano podobne wypadki, jak np.pożary blisko Warszawy (mówił o tym min.Sikorski). Wyglada na to, że dla wielu pieszych, niepelnosprawnych na wózkach lub rowerach trójkolowych i rowerzystów nastał najgorszy w historii miasta okres, gdy nie ma już możliwosci aż czterokrotnej w ciągu godziny przeprawy miedzy wyspami (tak bylo w końcylu lat 90.), a w najlepszej sytuacji są ci, którzy są uciążliwi dla klimatu podobno uzdrowiskowego miasta - posiadający samochody lub motocykle. Smród ma przyszłość.

Gość Galeon • Środa [15.04.2026, 17:21:19] • [IP: 37.248.222.***]

W tym kraju NIC SIĘ NIE PŁACA Wywóż smieci Firma z Niemiec - turystyka wycieczek portowych też Czym bedziemy się przemieszczać gdy bedzie awaria tunelu ? O kwestiach bezpieczeństwa militarnego nie wspomne ! ! ! Jesli miasta nie stać utrzymać promy to może zlikwidować lub oddać sąsiadom za zach. granicy Oni bedą wiedzieć jak zarabiać -SMUTNE

Gość • Środa [15.04.2026, 17:13:40] • [IP: 31.175.30.**]

To jest bardzo ciekawe.. bo już teraz są pproblemy z przeprawą promową! Dlaczego urząd nie myśli o ludziach, którzy mieszkają po drugiej stronie wyspy, którzy nigdy nie mieli samochodu, bo nie potrzebowali? Autobusy nigdy nie zastąpią promu, ludzie zacznijcie myśleć! Dlaczego nie patrzycie na tych mieszkańców mają godzinę wcześniej czy pół godziny wcześniej wychodzić? tak jak zawsze wychodzili na czas z domu, żeby dostać się do pracy, szkoły, na pociąg. Pierdzielnie tunel, albo znowu jakiś wypadek i co wyspa zablokowana?? Może czas pomyśleć o tym dużym parkingu na stronie Warszowa, i przede wszystkim nie wpuszczać wszystkich na wyspę bo to się nie rozciągnie a jesteśmy non stop po korkowani w sezonie.. Miasto uzdrowisko?? Nie sądzę.. Zacznijcie myśleć o mieszkańcach a nie tylko o swoich interesach.. Miało być inaczej a jest inaczej. Najlepiej sprzedać wszystkie promy i zostać z ręką w nocniku.. Żenada!!

Gość • Środa [15.04.2026, 17:09:57] • [IP: 37.31.132.**]

Teraz jest 7 promów z czego aż 2 sprawne :) powinni modernizować te odstawione w tej chwili a nie sprzedawać. Jak zostanie 5 promów to pamiętajcie że na czas modernizacji lub napraw promy są wyłączone z użytku! Jeżeli miasto nie ogarnia z 7 promami i ludzie muszą czekać pod promem bo się nie mieszczą do Autobusów to co dopiero jak zostanie tych promów 5? Nie można mieć ciasto i zjeść ciasto, a sezon tuż tuż

Gość • Środa [15.04.2026, 16:52:43] • [IP: 2.106.93.**]

A miało być tak pięknie… wyszło jak zwykle, buahahaha

Gość • Środa [15.04.2026, 16:38:46] • [IP: 185.210.38.***]

" Władze miasta przypominają również, że problem nadmiarowej floty powinien być rozwiązany wcześniej" jak że słuszne stwierdzenie, mieli na to prawie dwa lata i nic nie zrobili.

Gość • Środa [15.04.2026, 16:34:56] • [IP: 195.128.181.***]

Dojdzie do tego że wszystkie promy wyprzedadzą wtedy piesi i rowerzysci bedą uzależnieni tylko od komunikacji miejskiej.

Gość • Środa [15.04.2026, 16:08:13] • [IP: 92.118.166.***]

Mam nadzieję że dyrektor beknie za incydent z 25 marca...

Gość • Środa [15.04.2026, 16:00:36] • [IP: 45.84.107.**]

Ć-------psko sobie sprzedaj ruda maupoo...!

Gość • Środa [15.04.2026, 15:53:46] • [IP: 92.118.166.***]

I będziemy wozić setki rowerów rozklekotanymi autobusami. A cysterny z paliwem będą przyjeżdżać z Niemiec...

Gość • Środa [15.04.2026, 15:38:21] • [IP: 91.94.10.**]

-Świnoujście otrzymuje dofinansowanie na promy od 2004 roku. Aktualnie miasto otrzymuje 25 milionów złotych dofinansowania, a łączny koszt utrzymania przeprawy promowej to 40 milionów złotych rocznie, z czego ponad 15 milionów pochodzi z budżetu miasta - mówił w poniedziałek prezydent Żmurkiewicz- a teraz nagle 60 ale jaja 🤣🤣🤣🤣

Gość • Środa [15.04.2026, 15:14:46] • [IP: 176.221.125.**]

Miasto jest na wyspie a właściwie na wyspach w razie wojny i zniszczeniu wszystkich mostów choćby dlatego aby odciąć port id możliwości przyjęcia wojska a użyciu tunelu jak głównego schronu dla ludności choćby z możliwości zniszczenia gazoportu jako głównego zagrożenia istnieniu miasta to możliwości transportu wojskowego zapewnia tylko karsibory że względu na tonaż i konstrukcje pokładu zdolnego unieść ciężki sprzęt czego nie byłbym pewien przy Bielikach które być może wziolby jeden czołg góra 2 i nic więcej czy też będziemy czekać aż saperzy coś wymyślą? Proponuję oddać karsibory do mon-u pod ich budżet a korzystać na zasadzie wynajmy z własnymi kosztami tylko obsługi w razie potrzeby i do przewozu materiałów których nie wolno mieć w tunelu a reszta zajmie się wojsko jako właściciel

Gość • Środa [15.04.2026, 15:09:36] • [IP: 89.151.19.***]

Ostatnio Karsiborem płynąłem sam :) Jak VIP.

Gość • Środa [15.04.2026, 15:06:50] • [IP: 185.210.39.**]

Nie rozumiem !! Było siedem promów jeden sprzedany to dlaczego pływa jeden?? Co z resztą promów ? Wszystkie zepsute??

Gość • Środa [15.04.2026, 15:01:38] • [IP: 31.175.8.**]

Tak jak mówiłem lewobrzeże do Niemiec wystarczy wypadek w tunelu i pomocy żadnej lewobrzeże odcienie od świat jeszcze ludzie za tęsknią za promami a turyści nie wybiorą Świnoujście tak prawda.

Gość • Środa [15.04.2026, 14:58:02] • [IP: 37.47.215.**]

Ograniczenie promów a potem ich likwidacja nie sprzyja rowerzystom chyba, ze autobus przez tunel z riwerem albo przez Niemcy. Będzie fajne.

Oglądasz 1-87 z 87
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W najbliższym czasie tunel zostanie zamknięty w nocy z czwartku na piątek (16/17 kwietnia). Pomiędzy godz. 22 a 5 naprawiany będzie jeden z wentylatorów. W nocy z piątku na sobotę (17/18 kwietnia) w tunelu będzie obowiązywał ruch wahadłowy. W tym czasie konstrukcja będzie uszczelniana. Jeszcze przed majówką wykonany zostanie przegląd systemów pożarowych w tunelu, więc będzie on zamknięty w godz. 23-5 w nocy z 22 na 23 kwietnia (środa/czwartek). Noc później (czwartek 23/piątek 24 kwietnia) myte będą lampy, a ruch w godz. 22-5.30 będzie wahadłowy. W maju tunel planowo będzie zamknięty w godz. 23-5 dwa razy - w nocy z 8 na 9 maja (piątek/sobota) dokonywane będą pomiary oświetlenia, a w nocy z 11 na 12 maja (czwartek/piątek) będzie przegląd wentylacji. Podczas całkowitego zamknięcia w tunelu dopuszczony będzie ruch autobusów i pojazdów uprzywilejowanych po uprzednim kontakcie z dyspozytorem. Dla kierowców uruchomiony będzie prom na przeprawie Warszów. Bielik odpłynie z Warszowa o godz. 23, o północy, o godz. 1, 2, 3 i 4.30, a z centrum o godz. 23.30, 0.30, 1.30, 2.30, 3.50 i 5. W czasie ruchu wahadłowego w tunelu Bielik będzie w gotowości, a komunikację między wyspami zabezpieczy autobus linii N. ■