Trwa usuwanie szkód spowodowanych wykolejeniem cystern z olejem opałowym na stacji w Warnowie. Zabranie ładunku i naprawa torowiska potrwają do piątku, 22 listopada. Dla pasażerów działa zastępcza komunikacja autobusowa.
fot. Sławomir Ryfczyński
Usuwanie skutków wypadku, do którego doszło w Warnowie potrwa dłużej niż początkowo zakładano. Jak poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych prace, które umożliwią przejazd pociągom potrwają do piątku. Znana jest już także przyczyna wypadku. Był nią uszkodzony wagon.
Trwa usuwanie szkód spowodowanych wykolejeniem cystern z olejem opałowym na stacji w Warnowie. Zabranie ładunku i naprawa torowiska potrwają do piątku, 22 listopada. Dla pasażerów działa zastępcza komunikacja autobusowa.
fot. Sławomir Ryfczyński
Reporter iswinoujscie.pl dzisiaj także był na miejscu wypadku. Rejon stacji wygląda jak pobojowisko. Służby techniczne przewoźnika Orlen KolTrans przepompowywały olej z wykolejonych do podstawionych cystern. Nadzór sprawuje straż pożarna z powiatu kamieńskiego.
fot. Sławomir Ryfczyński
- Rozstawianie sprzętu i przepompowywanie to długotrwały proces - mówi portalowi iswinoujscie.pl Tomasz Waremczuk, komendant powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kamieniu Pomorskim - Jedna cysterna to 61 tysięcy litrów oleju opałowego. Podnoszenie wagonów za pomocą żurawia nie odbędzie się wcześniej niż w środę.
fot. Sławomir Ryfczyński
Zdaniem komendanta skażenie jest niewielkie. Mazut nie wsiąka w ziemię. Gorzej gdyby dostał się do wody, ale na szczęście nie było w pobliżu żadnego zbiornika.
fot. Sławomir Ryfczyński
Puste cysterny odciąga z toru specjalny ciągnik i żuraw kolejowy o udźwigu 125 ton. Po wykonaniu tych operacji rozpocznę się naprawa jednego toru. Polskie Linie Kolejowe zgromadziły już materiału do wykonania remontu. Według obecnych ustaleń ok. 12 godzin po odblokowaniu toru z uszkodzonych cystern potrwa naprawa. Zakończenie wstępnie planowane jest na piątek. Przez awarie pomp wydłużyło się bowiem przepompowywanie oleju do podstawionych cystern.
fot. Sławomir Ryfczyński
W tej chwili pasażerowie mają do dyspozycji zastępczą komunikację autobusową na odcinku Mokrzyca Wielka – Świnoujście. PKP Intercity przewozi pasażerów dwóch pociągów autobusami na trasie Szczecin - Świnoujście. Jak podał Przemysław Tarasiewicz z działu handlowego "Przewozów regionalnych" zaszły też zmiany w kursach autobusów. Najważniejsza jest taka, że wprowadzono kursy na trasie Warnowo - Recław - Warnowo.
kliknij tu, aby zobaczyć nową fotogalerię
źródło: www.iswinoujscie.pl
Zaktualizowano: Wtorek [19.11.2013, 21:10:55]
Rety, kto puścił wagon z ukręconą osią? Nikt nie sprawdzał tego? Druga prawda jest taka, że akurat w tym miejscu nawet przy małej prędkości, zawsze zarzuca wagonami. Wszystkie rozjazdy wołają o pomstę do nieba. Nawet nie chcę myśleć co by było, gdyby to skład osobowy jakiś baran wypuścił z ukręconą ośką i że stało się to w nocy, gdy na peronach nie było ludzi.Masakra ministra odwołali za zegarek, dostanie okrągłą sumkę na odprawę, przyjdzie następny za parę tygodni znowu dostanie odprawę. Za te odprawy można wybudować kilka kilometrów drugiej nitki torów do Świnoujścia. Szczecin ma w nosie wszystko...najważniejsze, że nosi miano miasta portu...też coś Port Morski Szczecin 120 km od morza.
A kasa zamiast na tory POszła na zegarki
Z najnowszych informacji, wiadome jest że ruch będzie wstrzymany do końca tygodnia.
w piątek ruch się unormuje
już w piątek wszystko będzie normalnie
we wtorek minął drugi dzień wykonywania prac
To ja się pytam czy w piątek będzie możliwa podróż pociągiem ze Ścia do Szczecina, bo już nic nie rozumiem?
Uszkodzony wagon naprawdę dobre, uśmiałem się do łez:) Nie trzeba było być pseudo fachowcem zatrudnionym PLK żeby widzieć że na tył łuku Ładzin - Warnowo tory pod tak dużym składem uginały się nawet o kilka centymetrów. Tuż obok jest droga asfaltowa w dość dobrym stanie po której mieszkańcy nie poruszali się przez tą chwile gdy przejeżdżały składy węglarek lub cystern. Kwestią czasu były taki wypadek.
system Azdek który znajduje się przed Warnowem jest nie czynny z powodu kradzieży urządzeń ale on tylko wykrywał płaskie miejsca a nie zagrzanie czopu osi jak wiecie o co chodzi. I co do tego że to wina torów to na pewno nie wczoraj byłem na miejscu zdarzenia na pociągu ratunkowym i widziałem co było przyczynż pośrednią wypadku i to był wagon który za sobą pociągnoł reszte. Maszynista Cargo S.A
ludzie w phs sie ciesza bo nocki przespane az milo a koszmar w szoku jeszcze nie moze dojsc do siebie
Wykreślenie modernizacja szlaku kolejowego do Świnoujścia to robota szczecińskiego lobby portowego od lat dbającego o to, by poprawa dostępności do portu w Świnoujściu nie zaszkodziła szczecińskiemu portowi. W ten scenariusz wpisana jest też idiotyczna, kretyńska wręcz decyzja, by S3 na swoim pierwszym północnym odcinku mającym ok.37 km była dwupasmowa. Czy to kogokolwiek obchodzi? Na apel rady miasta w tej sprawie nikt !! nie odpowiedział.
Tragedia i smród!! Mam nadzieje ze pozbierali to gówno z ziemi
Do Gość • Środa [20.11.2013, 01:37:24] • [IP: 93.94.185.**], , Co tu się czepiać o stan torów skoro Wielka Dyrekcja nie wie, że do Świnoujścia dochodzi tylko jeden tor" Akurat w Warnowie jest szlak dwutorowy, który dopiero w Przytorze staje się jednotorowy, co wystarcza by przepuścić po nim 10 czy 12 par pociągów osobowych a nawet 20 w sezonie letnim. W Warnowie akurat cześć wykolejonych wagonów przewróciło się na drugą nitkę torów i stąd jest zablokowany cały szlak.
Proponuje reporterowi aby zrobil dochodzenie, zdjecia torow w innych miejscach, gdzie tory sa w fatalnym stanie, moze kolej wtedy cos z tym zrobi, zacznijcie sami szukac" potrzebnych" sensacji a nie czekacie tylko na wypadki, smutne to...
2/3 komentarzy napisali niestety gamonie...bezpośrednią przyczyną wykolejenia niestety był wagon - a dokładniej ukęcona oś. Co tu się czepiac o stan torów skoro Wielka Dyrekcja nie wie, że do Świnoujścia dochodzi tylko jeden tor... to jest tragiczne - nawet są decydenci w Szczecinie, którzy nie mają o tym pojęcia... I może wreszcie" inteligenci" z Wielkiej Dyrekcji zrozumieją, że kadrę pracowniczą lepiej szkolic na symulatorach, a nie poprzez ściskanie zielonej piłeczki - jeden z wielu idiotyzmów pKp... ale gdzie kończy się logika... zaczyna się...
Jak tak patrzę na ten kraj to widzę że Polacy lubią być dymani w d...ę.Chory kraj chore społeczeństwo, niestety.
Skoro przyczyną wypadku był wagon, to dlaczego nie wykrył tego System wykrywania stanów awaryjnych taboru kolejowego podczas jazdy. Taki system znajduje się przed Warnowem w stronę Szczecina. Czyżby tego dnia był wyłączony??
Podkłady kolejowe...drewniane !! kiedy były naprawiane ??...dalej KOLEJ jak za Króla Ćwieczka a min. Nowak zdymisjonowany za. ...zegarek :-))) (to już nawet Kaczor Donald był poważniejszy !!) - Popierdol**ny ten kraik...jak nie Donald to Kaczor...ciężkie czasy...
Tory to złe określenie... W całej Polsce jest bardzo zła nawieszchnia. Spółki, spółeczki,. . ktos odpowiada za tabor, nastepna spółeczka za nawierzchnie.
Walka o szyny - werwolf podnosi łeb.
a gdzie byli rodzice ?
Nie trzeba byc fachowcem by stwierdzic ze wina lezy po stronie wadliwych torow kolejowych.Widzialem juz nie jeden wypadek z przyczyn wadliwego wagonu i nie bylo takich zniszczen jak tu w Warnowie, gdzie tory zostaly rozerwane, przez kolejne wagony ktore wypadaly z torow. Dobrze ze to nie byl pociag osobowy, bo rozmiar tragedi bylby wiekszy. Kradnie sie w tej polsce piniadze, falszuje materialy i potem sa skutki. To co sie dzieje w tym kraju, to jeden wielki kryminal na wysokich stanowiskach.LEGALNY.
Uszkodzony wagon? A moze tory ktore podczas przejezdzania przez nie pociagu doslownie skacza tak jak ma to miejsce np. zaraz za przeprawa promowa bielik -_- Jak klamiecie to chociaz zmyslcie cos konkretnego
Najpierw mówiono że w czwartek będzie przywrócony ruch teraz piątek. Lepiej niech koleje powiedzą że w przyszłym tygodniu a nie.
Co Ci amatorzy tak się z tym p*lą?