POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [07.05.2014, 08:09:07] • Świnoujście

Chcą, by na wodach było bezpieczniej

Chcą, by na wodach było bezpieczniej

Zdjęcie zrobione w marcu 2014 roku.(fot. Krzysztof Chomicz )

Trwa drugi etap modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Inwestycja ma zapewnić bezpieczeństwo żeglugi do portów morskich Pomorza Zachodniego i zatrzymać zaawansowaną degradację umocnień brzegowych.

W tej chwili wykonywane są prace przy odtwarzaniu nabrzeża 91. Trwa profilowanie skarp, układanie geowłókniny i narzutu kamiennego po wschodniej stronie Kanału Piastowskiego i zachodniej Kanału Mielińskiego. Przez cały czas prowadzone są też prace związane z oczyszczaniem z niewybuchów. Jak nas zapewnił Urząd Morski w Szczecinie, wszystko prowadzone jest pod nadzorem saperskim i przyrodniczym.

Obecna inwestycja realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. To kontynuacja przeprowadzonego w latach 2000 - 2004 etapu pierwszego. Obejmował on budowę nowych falochronów przy wyjściu Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz przebudowę umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego na odcinku ok. 3 km toru wodnego, po stronie wschodniej i zachodniej.

Chcą, by na wodach było bezpieczniej

fot. Krzysztof Chomicz


Drugi etap modernizacji obejmuje przebudowę umocnień brzegowych pozostałego odcinka Kanału Piastowskiego i umocnień Kanału Mielińskiego (odcinek o długości ponad 8 km toru wodnego, obejmujący brzegi obu kanałów po wschodniej i zachodniej stronie). Prace mają potrwać do 2015 roku. Kwota przeznaczona na realizację tego zadania to ok. 318 mln złotych, z czego dofinansowanie unijne wynosi ok. 267 mln zł.

- Planowanym efektem przebudowy jest w szczególności zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi do portów morskich Pomorza Zachodniego - informuje Ewa Wieczorek, naczelnik biura dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie i rzecznik prasowy - zatrzymanie zaawansowanej degradacji umocnień brzegowych, eliminacja niekorzystnych zjawisk (spłycenia, przegłębienia, uszkodzenia i obsunięcia umocnień itp.) oraz zagrożeń występujących w okresie wezbrań powodziowych.

Po realizacji inwestycji zmodernizowane umocnienia brzegowe będą już przystosowane do

docelowej głębokości toru wodnego 12,5 m. Pogłębianie toru wodnego do 12,5 m na całej jego długości będzie odrębnym zadaniem inwestycyjnym, czyli trzecim etapem modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 19, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-19 z 19

Gość • Czwartek [08.05.2014, 18:46:16] • [IP: 89.65.215.***]

Czytam te domorosłe komentarze" inżynierów hydrotechników" i nie mogę się nadziwić. Swinoujscie to zagłębie" hejterów". Co za idioci. ...

Gość • Środa [07.05.2014, 22:56:29] • [IP: 88.156.234.***]

Po zasypania dzikiego slipu na końcu karsiborskiej mogli by w okolicach wejścia do mulnika zrobić jakiś tymczasowy slip bo tak to będziemy zmuszeni czeka prawdopodobnie do 2016 a moze dłużej

Gość • Środa [07.05.2014, 22:54:19] • [IP: 88.156.234.***]

Po zasypania dzikiego slipu na końcu karsiborskiej mogli by w okolicach wejścia do mulnika zrobić jakiś tymczasowy slip bo tak to będziemy zmuszeni czeka prawdopodobnie do 2016 a moze dużej

lolodolo • Środa [07.05.2014, 21:27:08] • [IP: 80.245.178.***]

To wygląda na dewastacją nie na renowację. Te niedouki chcą ponoć usunąć ostrogi przy Mielinie, chyba nie zdają sobie ośle łąki sprawy do czego one służą, TAK JAK NIE WIEDZIELI DO CZEGO SĄ LARSENY.

Gość • Środa [07.05.2014, 20:54:35] • [IP: 80.245.189.***]

mulnik tez musi byc oczyszczony niemcy to specjanie zrobili jako zbiornik odmulajacy.

Gość • Środa [07.05.2014, 20:49:24] • [IP: 80.245.184.***]

Poniszczyli wszystko, niektóre miejsca dla wędkarzy były super, teraz to znikło.Został tylko mulnik, gdzie jeszcze jest sama natura.

Gość • Środa [07.05.2014, 13:42:16] • [IP: 80.245.189.***]

Jeszce powinno pomyśleć się o miejscach gdzie można by wodować jachty bliżej zalewu a nie płynąć przez cały kanał.Bardzo ładne slipy zrobiono w Wapnicy czy to już w Lubiniu na nowej przystani.

Gość • Środa [07.05.2014, 13:31:51] • [IP: 62.69.231.***]

Te q*rwy zniszczyły wszystkie dziewicze miejsca w Świnoujściu. Jeszcze czekać jak za Mulnik się wezmą te oszołomy. Co za pała wydała pozwolenie na niszczenie tych miejsc?

Gość • Środa [07.05.2014, 13:29:35] • [IP: 62.69.231.***]

Po co te durnie to pogłębiają, jak ja za parę lat Kanał Piastowski zasypie z powrotem?

Gość • Środa [07.05.2014, 13:02:23] • [IP: 46.76.112.***]

za tę kasę lepiej udrożnić Odrę do Wrocławia i transportować barkami na Śląsk - to jest rynek dla ogromnej ilości ładunku! Szczecin to za mały odbiorca - zabiorą tylko część statków Swinoujściu zamiast zdobyc nowe rynki.

Gość • Środa [07.05.2014, 12:50:33] • [IP: 83.21.29.**]

informuje Ewa Wieczorek, naczelnik biura dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie i rzecznik prasowy - zatrzymanie zaawansowanej degradacji umocnień brzegowych, eliminacja niekorzystnych zjawisk (spłycenia, przegłębienia, uszkodzenia i obsunięcia umocnień itp.) oraz zagrożeń występujących w okresie wezbrań powodziowych.Jak się ma wypowiedź Pani Naczelnik do osunięcia się nabrzeża przy kanale Piastowskim i kto za to zapłaci.Kamyczki, którymi się wykłada włókninę można sobie wyłożyć ścieżkę a nie obłożyć brzeg.W pierwszym etapie wzmocnienia nabrzeża były solidne kamienie sprowadzone z Danii teraz jest to kpina.Zobaczymy po zimie kiedy na kanale będzie przepływała kra.

Gość • Środa [07.05.2014, 12:07:20] • [IP: 80.245.189.***]

Porcik w tej wiosce taki zostanie, statki im glebiej wplywaja w glab ladu tym tanszy jest transport morski.W tym biednym Swinoujsciu mieliby wsztystko wyladowywac i dalej ladem transportowac?kpiny.

Maślankiewicz • Środa [07.05.2014, 11:40:57] • [IP: 193.188.198.*]

Żegluga do portów morskich Pomorza Zachodniego kończy się w Świnoujściu. A co ma do tego Szczecin? To jest najwyżej przystań błotna albo zakole szuwarowo-bagienne.

Gość • Środa [07.05.2014, 11:33:26] • [IP: 95.129.228.**]

Jeżeli by Urzad Morski dbal przez caly czas o nabrzeża to by nie trzeba byłoby wydawac tak wielkich pieniędzy na modernizacje tylko najlepiej brac ogromne pieniądze za pilotaż statkow do własnych kieszeni nieprzestrzegajac predkosci dopuszczalnej na kanale to później przyczynia się do niszczenia nabrzeży.W Niemczech jest kananl kilonski który ma dlugosc około 90km ale wszyscy przestrzegają predkosci jak nie to olbrzymie kary sa nakładane na armatorow pozatym wszystkie uszkodzenia sa na bierzaco naprawiane a czekac az wszysko się zawali.

Gość • Środa [07.05.2014, 10:36:02] • [IP: 88.156.232.***]

mam nadzieję, że nigdy nie dojdzie do pogłębienia toru do Szczecina i 1, 4 mld zł będzie wydane bardziej przemyślanie...

Gość • Środa [07.05.2014, 09:39:05] • [IP: 92.42.116.***]

Teraz to dopiero wygląda na dewastację!

Gość • Środa [07.05.2014, 09:36:18] • [IP: 83.21.38.**]

i po co to wszystko jest robione ? zeby szczecin zagarna juz wszystko ze swinoujscia !! pieniadze utopione doslownie utopiona inwestycja. a tak na marginesie nie wszyskie niewybuchy sa wylawiane tylko przykrywane ta wluknina i nasypywane kamieniami !! pozdrawiam

puch • Środa [07.05.2014, 09:14:19] • [IP: 93.94.186.**]

wszystkie piękne miejsca wędkarskie po naszej stronie zostały zrównane z ziemią, a szkoda =/

Gość • Środa [07.05.2014, 08:20:26] • [IP: 80.245.180.***]

A GDZIE SCHRONIENIE DLA NARYBKU!!

Oglądasz 1-19 z 19
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ruch między węzłami Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje został przekierowany na nową S3. Ruch odbywa się na tym odcinku z zawężeniem do jednego pasa w każdą stronę. Częściowo uruchomiony został węzeł Międzyzdroje, nie ma już tymczasowego ronda i ruch jest płynniejszy. To kolejny etap udrażniania przejazdu nową S3 ■ W dniu 18 czerwca o godz. 11.00 w Auli SP1 przy Narutowicza 10 odbywa się gala finałowa Miejskiego Konkursu Fotograficznego na 80- lecie SP1. ■ Joanna Agatowska uzyskała absolutorium z tytułu wykonania budżetu miasta za rok 2024 ■ Po rozpatrzeniu raportu o stanie gminy miasto Świnoujście Prezydent Joanna Agatowska uzyskała votum zaufania od Rady Miasta ■ Pełna przejezdność drogi S3 przed wakacjami jest zagrożona, wykonawcy apelują do Premiera ■ Ryszard Grobelny; "bardzo niepokojącym zjawiskiem, także w Świnoujściu, jest stale spadający przyrost naturalny" ■ Nową formułę prezentacji raportu o stanie miasta omówił specjalny gość sesji - Ryszard grobelny. Raport dostępny jest w formie strony internetowej ■ Z powodu awarii jednego z promów typu „Bielik” obsługujących przeprawę „Warszów” pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, kursowanie promów odbywa się obecnie w trybie nieregularnym. Zarząd Dróg Miejskich i Żeglugi informuje, że zespół techniczny pracuje nad jak najszybszym usunięciem usterki i przywróceniem promu do eksploatacji. Do czasu zakończenia naprawy pasażerów obsługuje wyłącznie jeden prom typu „Karsibór”. Oznacza to, że czas oczekiwania na przeprawę może się wydłużyć, szczególnie w godzinach szczytu ■ Podczas Dnia Dziecka w parku Zdrojowym trwała zbiórka na leczenie Adasia Orlika. Wolontariusze zebrali 9.308,37 zł, 176,97 euro, 2 korony czeskie i żeton do wózka ■ Byli pracownicy „Odry” spotkają się 28 czerwca o godz. 16:00 w Forcie Anioła – to coroczna okazja, by powrócić wspomnieniami do czasów, gdy zakład zatrudniał tysiące osób i tętnił życiem. W przeddzień Dnia Rybaka będzie czas na rozmowy, uśmiechy i integrację przy grillu ■