Polskie Radio Szczecin • Piątek [25.04.2014, 10:26:08] • Świnoujście
Wypadek w Świnoujściu. Osunęła się ziemia, do wody wpadł samochód. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński
30-metrowy odcinek brzegu Kanału Piastowskiego na wyspie Karsibór w Świnoujściu runął do wody. Do zdarzenia doszło w piątek rano. Nikomu nic się nie stało.
Od kilku miesięcy brzegi Kanału Piastowskiego są wzmacniane.
- Winę ponosi wykonawca robót. Brzeg był przeznaczony do umocnienia. Pracownicy usunęli więc stare ścianki szczelne, by zastąpić je nowymi, ale nie zabezpieczyli brzegu - informuje Andrzej Borowiec, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.

fot. Sławomir Ryfczyński
Wraz ze skarpą do wody wpadł jeden z zaparkowanych tam samochodów. Zniszczeniu uległo też kilkanaście metrów drogi. Straty są szacowane.

fot. Sławomir Ryfczyński
2014-04-25, 08:59 Autor: Sławomir Orlik
Ciekaw jestem jacy fachowcy uznali za możliwe pogłębienie toru wodnego do 12, 5m i na podstawie jakich badań.Niemcy budowali kanał dla zanurzenia ok. 7, 30m.Polacy już powiększyli do 9, 15m.Teraz ma być powiększone do ok.11, 5m.Efektem tego będzie obsuwanie się skarp i konieczność systematycznego pogłębiania toru i ogromnymi koszami. W konsekwencji będzie postępowała systematyczna ruina kanału. Będzie to efekt chorych ambicji politycznych decydentów w Szczecnie.
-" Winę ponosi wykonawca robót. Brzeg był przeznaczony do umocnienia. Pracownicy usunęli więc stare ścianki szczelne, by zastąpić je nowymi, ale nie zabezpieczyli brzegu - informuje ANDRZEJ BOROEIEC, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie." Pytam a gdzie właściwie prowadzony nadzór ze strony Urzędu Morskiego nad wykonywanymi pracami?Urząd ten nie pierwszy raz tak" wspaniale" nadzoruje zlecane prace...Swego czasu dzięki jednemu z promów mkiejskich, który awaryjnie musiał rzucać kotwicę, ujawniło się przy tej okazji, że położony nieco wcześniej światłowód, który miał byc zakopany 3 metry pod dnem został złapany kotwicą promu bo zamiast pod dnem światłowód został położony na dnie na wierzchu!! Urząd Morski w Szczecinie jak widać nie lubi sprawdzać wykonania zleconych prac za które płaci ogromne pieniądze, nie swoje oczywiście... bo nasze podatników. Dawno pewnie byłaby już stała przeprawa gdyby nie durne wymysły UMS. na przykład" Dar Młodzieży", który raz czy dwa w roku przechodzi torem a maszty wysokie...
brzoza !! Brzoze widze !! Dawac Macierewicza - szybko zbada. ..czyzby Putin i Tusk cos kombinowali ?? A tak z drugiej strony : To jak poglebia kanal do jeszcze pol wyspy Karsibor i Uznam tam się osunie !!
Taką piękną ściezkę zniszczyli, gdzie teraz rowerem jeżdzić? NIECH ZROBIĄ NOWĄ ŚCIEŻKĘ ROWEROWĄ ZA TO ZNISZCZENIE.
Trzeba było pojechać w stronę zalewu osuwisk jest więcej, i tam gdzie się pokazują inwestor ciągle dosypuje kamieni wygląda to tak jakby wzmacniali brzeg metodą prób i błędów. Ponadto jest dwie ekipy pogłębiająca i wzmacniająca ta druga nie nadąża za tą pierwszą.
poczekajcie do jesiennych sztormow. ..zobaczymy ile ladu ubedzie ?
O to skutki ingerencji czlowieka w przyrode!! Za pare lat wyspa pojdzie pod wode.
Buuuuuubaaa (g):
A wszyscy zdjęcia i nagrywają, nie ma co (y)
Ciekawe gdzie jest teraz idiota który powyciągał stamtąd larseny? I ciekawe czy przygłup powkłada je z powrotem na własny koszt? Rozumiem, że mamy teraz kapitalizm, ale skąd się naraz wzięło tyle tępych, bezmyślnych debili decydentów?
Szanowni niedouczeni internauci. Jak zwykle za wszystko obwiniacie władze miasta.Kiedy do Was dotrze, że wiele spraw dzieje się bez wpływu na nie tych władz. Całą inwestycję na Kanale Piastowskim prowadzi UM w Szczecinie.Jeżeli zabieracie w jakiejś sprawie, to róbcie to tylko wtedy gdy macie coś sensownego do powiedzenia.
Początek upragnionego tunelu.
jutro wyciaganko autka :D
Jeżeli szybko nie zabezpieczą tego miejsca to osuwisko będzie sie pogłębiać a może trzeba spec.sztabu i kilka dni aby ktoś podjął decyzję.
Chłopaki szybciutko wyrwali ściankę larsenową żeby połowę opylić na złom, a zabezpieczyć pozniej brzeg?kogo to interesi, z tego nie ma lewej kaski
Kasa, kasa i jeszcze raz kasa.Reszta się nie liczy.A i tak za to zapłacą wszyscy do jednej kieszeni.
Gość • Piątek [25.04.2014, 15:58:50] • [IP: 88.156.235.***] masz całkowitą rację. Ale PO co głęboki kanał na 12, 5 m skoro port szczeciński to 8 do 9 m. Chyba, że chodzi o w y d a n i e k a s y !!1
Bezmyslnosc ludzka nie zna granic. Dopiero jak sie wydarzy nieszczescie, zaczyna sie analizowac swoje bledy. Czy naprawde w tym miescie nie ma osob odpowiedzialnych na stanowiskach?
a co tam robi * z BHP z gazoportu jeszcze tam pajaców nie było pffff darmozjad
Do wcześniejszego cepa.Tak robicie jak te niedoszłe lotniska, autostrady, stadiony itp.Powinna się za was wziąć nik.
Nagrany materiał jest niczym film o facecie w łódce...Nuuuudaaaa :D
Coś mi sie wydaje, że tam były wbite larseny conajmniej 12 m.Po ich wyciągnięciu już było widać, że coś dzieje sie z brzegiem.Nie mam pojęcia inżynierskiego o umacnianiu nabrzeża Kanału Piastowskiego ale proszę mnie uświadomić dlaczego Niemcy co kilkadziesiąt metrów wbijali Larseny, które teraz zostały wyjęte. W tym miejscu nie zabezpieczono nabrzeża specjalną włókniną i kamieniami. W tym miejscu ziemia już się osuwała i dlatego to miejsce wyłożono wcześniej kamieniami.
Gość • Piątek [25.04.2014, 15:58:50] • [IP: 88.156.235.***]...reasumujac polaki to krowy pasc
15:58 - tekst wyglądający na pochodzacy od kogoś kompetentnego, znającego się na rzeczy, prośba do portalu - wyślijcie dziennikarza do specjalisty, niech skomentuje to osuwisko. Poniższy tekst zaniepokoił mnie.
15:57--On zakazu nie zignorował, bo zaparkował PRZED znakiem.