POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [21.05.2014, 10:02:29] • Świnoujście

Zbigniew Pomieczyński: Cuda się zdarzają, ale nie w ekonomii

Zbigniew Pomieczyński: Cuda się zdarzają, ale nie w ekonomii

fot. Sławomir Ryfczyński

Z politycznego punktu widzenia tunel jest lepszy - mówi Zbigniew Pomieczyński, prezes Stowarzyszenia Most dla Świnoujścia. - Nie trzeba go budować. Wystarczy obiecywać. I to działa. Od blisko 20 lat. Co cztery lata pojawia się kolejna wizja budowy tunelu dla Świnoujścia. Ludzie głosują na ten tunel, ale tunelu nie ma.

- Cuda się zdarzają się, ale nigdy w ekonomii - mówi Zbigniew Pomieczyński , prezes Stowarzyszenia Most dla Świnoujścia. - A jeśli nawet stanie w niej coś na kształt cudu, to szybko się okazuje, że jego skutki są opłakane. Dlatego wszystkim ludziom wielkiej wiary w tunel polecam powrót do szkoły podstawowej i do lekcji arytmetyki. Więcej nie trzeba, żeby zrozumieć jak nieprawdopodobna jest ta inwestycja w Świnoujściu. W inżynierii wiara w cuda może mieć wręcz tragiczne skutki. Tego wyśnionego przez fantastów tunelu nie da się zbudować ani szybko, ani tanio. Nie da się go też tanio utrzymywać w eksploatacji. Tu naprawdę cudów nie ma.

Na jaką zatem przeprawę mogą liczyć mieszkańcy? Zdaniem Zbigniewa Pomieczyńskiego, trzeba się przede wszystkim liczyć z faktami.

- Trzeba też nauczyć się liczyć - podkreśla.- Tak po prostu. Ile kosztuje most od przygotowania dokumentacji do zakończenia budowy? Trzy razy mniej niż tunel. Ile czasu trwa budowa mostu? Trzy razy krócej niż tunelu. Ile kosztuje roczna eksploatacja mostu? Dziesięć razy mniej niż tunelu. Jaka może być przepustowość takiego mostu? Ze dwa-trzy razy większa niż tunelu, bo ten nie będzie przecież wielopasmowy.

Przeciwnicy mostu mówią zwykle o utrudnieniach w żegludze. Zdaniem Zbigniewa Pomieczyńskiego, nie ma o tym mowy, bo most będzie zwodzony.
- Podniesienie i opuszczenie przęsła lub przęseł to kwestia kilku minut - mówi prezes Stowarzyszenia Most dla Świnoujścia . -Taka jest obecnie technologia. Rozpiętość przęseł też można dostosować do potrzeb portu w Szczecinie. Bez żadnych problemów. Największe statki, jakie kiedykolwiek będą mogły wpłynąć do Szczecina, są stosunkowo małe, bo tor wodny nigdy nie będzie głębszy niż obecnie. A jeśli ktoś się uprze, żeby go jeszcze pogłębiać – powinien być oskarżony o marnotrawstwo publicznych pieniędzy.

Zdaniem Zbigniewa Pomieczyńskiego, Szczecin jako wielki port morski jest skazany na zagładę.
- Nie przez nasz most - dodaje - ale przez tę samą ekonomię, która każe nam myśleć o TYM moście. Wszystkie dawne miasta portowe Europy oddalone od morskiego brzegu tak daleko jak Szczecin straciły już rację bytu jako duże porty. To dlatego tor wodny świeci pustkami. Tygodniowo pojawiają się na nim dwa-trzy statki, których rozmiar wymagałby podnoszenia naszego mostu w Świnoujściu. Dwa-trzy tygodniowo! Nawet gdyby jakimś cudem ta liczba gwałtownie wzrosła, to ograniczenia w ruchu samochodowymi i pieszym na naszym moście sprowadzą się do tego, że będzie on otwarty dla statków przez mniej niż jedną godzinę na dobę. Tak trudno to wszystko policzyć i zrozumieć dlaczego idea budowy mostu dla Świnoujścia jest jedynym sensownym rozwiązaniem?

Odpadł też argument, że - ze względów strategicznych - przeciwne mostowi jest wojsko.
- Gdyby nawet przyszło bronić Szczecina, to pod średniowysokim mostem o wysokości ponad 20 metrów, okręty przepłyną - mówi Zbigniew Pomieczyński. - Poza tym most trudniej wysadzić niż tunel. W tunelu wystarczy jeden ładunek i po sprawie. W przypadku mostu, trzeba by ładunki wybuchowe dawać przy każdej podporze. Mówię o tym, by uzmysłowić także zalety mostu ze względu na bezpieczeństwo.

Tylko skąd wziąć pieniądze na most?
- Ja wiem skąd. I to samo powinni wiedzieć wszyscy ci, którzy głośno krzyczą, że Świnoujście nie może być dalej odcięte od reszty Polski - mówi prezes Stowarzyszenia.- Moim zdaniem ONI wiedzą, ale z jakiegoś powodu nie chcą z tej wiedzy skorzystać. Może dlatego, że z politycznego punktu widzenia tunel jest lepszy. Nie trzeba go budować. Wystarczy obiecywać. I to działa. Od blisko 20 lat. Co cztery lata pojawia się kolejna wizja budowy tunelu dla Świnoujścia. Ludzi głosują na ten tunel, ale tunelu nie ma. To trochę tak jak z grą w lotto. Nikt w gruncie rzeczy nie wierzy w wygraną, ale ludzie te losy kupują. Różnica polega jednak na tym, że bez mitycznej wygranej w loterii da się żyć, a bez mostu żyć się w Świnoujściu nie da. I czas już najwyższy nauczyć się liczyć. Liczyć na siebie. Bo ten most jesteśmy w stanie wybudować sami sobie w bardzo niedługim czasie. Trzeba jednak przestać oglądać się na politycznych czarnoksiężników i ich wyborcze szklane kule. Trzeba usiąść z kartką i ołówkiem i uczciwie to policzyć. Chcę, żeby Stowarzyszenie Most dla Świnoujścia stało się taką obywatelską tubą, którą będzie słychać w Szczecinie, w Warszawie i w Brukseli. Bo i z Unii Europejskiej też możemy oczekiwać pomocy przy realizacji tej inwestycji. Bez liczenia na cud. Za to z liczeniem korzyści , jakie ten most przynosić będzie całemu miastu.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 100, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-100 z 100

Gość • Sobota [24.05.2014, 21:11:17] • [IP: 31.61.178.***]

panie pomieczynski brawo czekamy na pana powrot

Gość • Piątek [23.05.2014, 18:08:43] • [IP: 92.42.119.***]

Hello, a co ten emeryt tu robi?

Gość • Piątek [23.05.2014, 07:26:08] • [IP: 83.0.142.**]

jak będzie mogł decydować to na pewno wybuduje.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 12:03:55] • [IP: 92.42.113.***]

Pomieczyński spadaj, każdy wie że twoje słowa nie są nic warte, i te wpisy twoich kolesi co cię tak tutaj chwalą też niczego nie zmienią. Ludzie olewają to co mówisz bo każdy wie że nie jesteś wart nawet aby czytać czy ciebie słuchac. tak więć spadaj bydło karmić.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 10:59:44] • [IP: 152.94.27.**]

Znajac realia jak wybuduja tunel w Swinousjciu to bedzie drozszy niz budowa tunelu w Norwegii pod dnem morskim. W norwegii budowa tunelu dlugosci 14 km pod dnem morskim kosztuje ok. 3 mld zl.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 10:38:58] • [IP: 62.69.203.***]

No nie. Most nie może być bo co by obiecywano w kolejnych wyborach?W mieście głupich nie brakuje.Będą dalej głosować jak poprzednio no bo jak by inaczej głosować ?

Gość • Czwartek [22.05.2014, 10:33:18] • [IP: 192.168.2.**]

przemawia do mnie most, ale póki będzie Żmur przy żłobie ta opcja nie przejdzie.wniosek:TRZEBA ZMIENIĆ WŁADZE

Gość • Czwartek [22.05.2014, 10:18:48] • [IP: 80.245.186.**]

Popieram pomysł budowy mostu, czas najwyższy aby liczyć siły na zamiary. Nie stać nas na wybudowanie tunelu a most pewnie byłby dużo tańszy i bardzie realny, i można go w miarę szybko wybudować. Z tunelem to jeszcze poczekamy hoho z 50 lat i co 4 lata będzie kiełbasa wyborcza z tym tunelem. Ehh.. szkoda gadać.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 10:16:34] • [IP: 62.69.231.***]

M⁀O⁀S⁀T⁀⁀!⁀!R
56;!

Gość • Czwartek [22.05.2014, 10:01:52] • [IP: 83.23.90.***]

Już Adolf planował wykopanie tunelu. I wiedział dlaczego. ;) ;) A plany też są. ;) ;) Pan Pomieńczyk ma kiepską wyobraźnię przestrzenną. To nie San Francisco i nie ma co liczyć na Golden Gate, a panamaxy muszą wejść od czasu do czasu do portu w Szczecinie. Most zwodzony to lipa. W polskich warunkach atmosferycznych, szczególnie zimowych odpada. A p. Zbigniew niech zwodzi, ale siebie. ;) Już widzę panamaxa z air draftem dwukrotnie większym od wys. mostu, blokującego ujście Świny, bo mechanizm podnoszenia uległ awarii. ;) ;) ;) To by się działo. ;) Ten człowiek nie pojęcia o czym pisze. Najwyraźniej p. Zbigniew próbuje zaistnieć medialnie. ;) Ot, taka przedwyborcza reklama. ;)

Gość • Czwartek [22.05.2014, 09:53:13] • [IP: 83.23.105.**]

GDZIE SZTANDAR PSLU?? Kupowali go z datków skromni działacze. Płaczą dzisiaj za tym sztandarem... O to ci chodziło?

Gość • Czwartek [22.05.2014, 09:36:34] • [IP: 83.23.203.***]

Pan Pomieczyński to chyba nigdy nie rezygnuje, przecież nikt go już nie chce

Gość • Czwartek [22.05.2014, 09:11:47] • [IP: 80.245.180.***]

KAZDY MIESZKANIEC ŚWINOUJŚCIA PO DZIŚ NIE ZOBACZYŁ TUNELU BO TO KIEŁBASA PRZEDWYBORCZA DLA NAS MIESZKAŃCÓW PRZYDAŁBY BY SIĘ LATAJĄCE DYWANY KAŻDY POSIADAŁBY SWÓJ A ŚWINOUJŚCIE BYŁO BY ZANIECZYSZCZANE MNIEJSZOŚCIĄ SPALIN SAMOCHODOWYCH

Gość • Czwartek [22.05.2014, 09:09:16] • [IP: 62.69.241.***]

ILE JESZCZE BĘDZIECIE POKAZYWAĆ TEGO TYPA, ILE JESZCZE KOMENTARZY MUSI BYĆ NAPISANE ŻEBYŚCIE ZROZUMIELI ŻE TEN TYP JEST W ŚWINOUJŚCIU SPALONY.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 08:38:01] • [IP: 93.94.188.**]

z tym mostem to On ma racje, a ze względów strategicznych to czy most czy tunel to jeden ch...

Fiacior z konserwami • Czwartek [22.05.2014, 08:08:08] • [IP: 81.18.219.***]

cud że pióra nie pękły Byniu... aleś ich z Odry nachapał

Gość • Czwartek [22.05.2014, 08:00:39] • [IP: 62.69.253.**]

Panie, ludzie już się uodpornili na wasze cacanki, wybory do europarlamentu wam to jasno pokażą. Jak nie potraficie, oddajcie miasto Niemcom.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 07:40:26] • [IP: 37.8.215.***]

Że tak powiem, ma rację. Będzie prezydentem - decydentem i wybuduje. Wybory tuż, tuż. A donatorzy kasy z UE, władzunia i niektórzy radni to dopiero jej gloryfikatorzy kilka dekad wstecz niezachwiani w gloryfikacji Związku Radzieckiego. Że tak powiem.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 07:20:02] • [IP: 93.94.186.**]

Ludzie nie powinni dokarmiać dzików, tak media nie powinny być udostępniane ludziom, którym brak jest co najmniej jednej klepki.[ w tym przypadku została tylko jedna klepka]

Gość • Czwartek [22.05.2014, 07:19:20] • [IP: 95.129.224.**]

Budowa mostu jest faktycznie tańsza, bardziej sensowna i realniejsza od tunelu. Proponuję referendum i niech się wypowiedzą mieszkańcy, czy wolą tunel (na szkle malowany), czy bardziej realistyczne rozwiązanie - most. Założę się, że nawet każdy odwiedzający nasze miasto przyłączy się do głosowania za mostem, bo jest bezpieczniejszy od tunelu i gwarantuje szybszy przejazd między wyspami oraz szybciej i taniej powstanie.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 06:43:16] • [IP: 79.187.106.***]

... ale tego zbliżenia mógł nam pan Pomieczyński podarować.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 06:22:10] • [IP: 88.156.233.***]

Kiedy ten bezczelny facet przestanie się lansować ? To bezczelny typ, piszę na podstawie własnych obserwacji.

Gość • Czwartek [22.05.2014, 06:16:51] • [IP: 83.25.116.***]

jesteście żałośni mieszkańcy miasta. Wasze dokonania to pewnie kawalerka na 5 osób zamieszkałych i" fura" na pokaz sąsiadom. Wykażcie się swoimi zdolnościami a nie krytykujcie każdego, kto pozytywnie myśli (zapewne też może to jest prawda w tym co mówi Pan Zbyszek).

Gość • Czwartek [22.05.2014, 00:25:49] • [IP: 62.69.251.**]

Wielu kpi z Pomieczyńskiego ale ciekawe czego przez 12 lat w kwestii stałego połączenia dokonał Żmurkiewicz? Jakie ma efekty? Pomieczyński nie jest przy władzy i nie ma praktycznie żadnych możliwości starań o tunel lub most. Ale za to Zmurkiewicz i Michalska mają ich wiele.I co? I nic i tak od lat...!

Gość • Czwartek [22.05.2014, 00:12:09] • [IP: 92.42.114.***]

Panie Pomieczynski jest pan wspanialy czlowiek, zawsze bede na pana glosowal, bo duzo spraw pan zalatwil jak przychodzilem do pana, a radni tej kadencji tylko mowia ze nie ma mozliwosci zalatwienia :(

Gość • Środa [21.05.2014, 23:13:13] • [IP: 175.176.229.***]

Nie ufajcie panu Powieszynskiemu. Do korytka chce sie tylko dorwac.

Gość • Środa [21.05.2014, 22:53:52] • [IP: 80.245.184.**]

to jeden wielki Pajac nie można mu ufać

Gość • Środa [21.05.2014, 22:49:47] • [IP: 93.94.186.***]

Ale z Pana filozof długo Pan nad tym myślał co?Dajcie już spokój z tymi obiecankami. Wybudujcie obojętnie co to wtenczas pogadamy. Pięknie gadać to każdy umie.

Gość • Środa [21.05.2014, 22:36:55] • [IP: 92.42.119.**]

No to się nam objawił myśliciel :-) Nosz kurde jego mać :-)

Gość • Środa [21.05.2014, 21:52:40] • [IP: 5.173.214.**]

Panie Pomieczyński – przestań siać wrogą propagandę. Domyślam się, że trudno to zrozumieć, ale Twój czas – to już prehistoria. Odwieczne przepychanki, pomiędzy obiecującymi promować budowę stałego połączenia – most lub tunel, swoimi kłótniami doprowadzą do tego, że Stowarzyszenie Gryf ze Szczecina, które jest orędownikiem budowy grobli przez Zalew Szczeciński, najszybciej doprowadzi do realizacji swych planów. Czego im gorąco życzę. Oba pomysły – most lub tunel, ingerują w żeglugę na torze Świnoujście – Szczecin. Natomiast grobla, nikomu nie przeszkodzi. Mało tego, przy połączeniu grobli z budowaną północną obwodnicą Szczecina, powstanie wspaniałe połączenie komunikacyjne. Pod rozwagę.

Gość • Środa [21.05.2014, 21:45:42] • [IP: 80.245.189.***]

Most tak. Na tunel jesteśmy za biedni. Jest jeszcze kilka argumentów za mostem nie koniecznie wysokim - zwodzonym. W PEŁNI POPIERAM.

Gość • Środa [21.05.2014, 20:25:40] • [IP: 31.61.130.***]

Bogacz a ludzie biede klepia

Gość • Środa [21.05.2014, 20:25:02] • [IP: 62.69.203.***]

Ale ten pan Zbigniew jest mądry aż szkoda że się w Świnoujściu marnuje taki mądry człowiek ja bym go wysłał do Brukseli taki mądry a tu się marnuje ha ha

Gość • Środa [21.05.2014, 20:23:41] • [IP: 37.8.215.**]

życie cudem jest, ale cudów w życiu nie ma !

KILLER • Środa [21.05.2014, 20:22:23] • [IP: 109.243.7.***]

a ty gadasz o moście a mostu jak nie ma tak nie ma!! wybory sie zblizaja :) w karpaczu sie dorabia

Gość • Środa [21.05.2014, 20:21:46] • [IP: 62.69.200.***]

Ludzie zmieniają zdanie, uczą sie na swoich błędach. Żmur zaś już nie odpuści z tunelem. Ile bedzie mógł, tyle będzie go rył w naszych kieszeniach

Gość • Środa [21.05.2014, 20:20:47] • [IP: 92.42.116.*]

POPIERAM pomysł Pana Pomieczyńskiego. Jazda samochodem ze Swinoujscia do szczecina =60min. Czekanie na prom nawet 180minuuuut!! to nie jest normalna sytuacja

Gość • Środa [21.05.2014, 18:57:00] • [IP: 93.94.186.***]

ty siedząc razem z nimi tak samo gadałeś jak oni a teraz świętoszka udajesz. ...idz chłopie na emeryturę i przestań ludziom dupę zawracać...

dość głupoty • Środa [21.05.2014, 18:42:08] • [IP: 95.129.224.***]

Do Gość  Środa [21.05.2014, 13:28:37]  [IP: 83.25.41.***] Jasne, a dokąd miałby płynąć ten panamax z zanurzeniem dwa razy większym niż wysokość mostu, bo chyba nie do Szczecina. Ten port szuwarowobagienny przyjąć może statki z takim zanurzeniem, że mostu nawet nie trzeba będzie podnosić hehe. I nie air draft a summer draft. Nie pisz głupot jak się nie znasz ok?

Gość • Środa [21.05.2014, 18:07:06] • [IP: 88.156.234.***]

A postkomuniści tacy sami od lat. Gdy brak argumentów to przeciwnika należy obrażać. Faktem jest, że na tunelu do ratusza wjechał Możejko i trzy razy Żmurkiewicz. Nic nie robiąc a jedynie obiecując. Tylko najbardziej tępi wyborcy tego nie rozumieją, no i oczywiście członkowie i sympatycy sld.

||||:|_| • Środa [21.05.2014, 17:46:41] • [IP: 95.129.228.***]

"Wśród frajerów, kreowanych przez prase na zbawców"...

Gość • Środa [21.05.2014, 17:36:33] • [IP: 62.69.203.***]

PEWNIE . .CUDA SIĘ ZDARZAJĄ - i mamy NOWEGO PROFESURA nauk ekonomicznych bo czy te oczy mogą kłamać

Gość • Środa [21.05.2014, 17:30:53] • [IP: 92.42.115.***]

Przecierz pisano że go ktoś wypchnął !! Bo policzył jego kaskę he!he!

Gość • Środa [21.05.2014, 17:22:23] • [IP: 95.129.226.***]

jestem za mostem

Gość • Środa [21.05.2014, 16:59:01] • [IP: 31.61.138.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [21.05.2014, 16:58:52] • [IP: 31.61.130.***]

Nienawidze tego pana

Gość • Środa [21.05.2014, 16:35:43] • [IP: 80.245.183.***]

ale jak tu przejść do konkretów panie 252 jak gość był u władzy i nic nie zrobił a teraz udaje bohatera co to wszystko wie, nóż się w kieszeni otwiera jak się widzi taką bezczelność. Nas wyborców ma za idiotów że bezczelnie nam kit pociska jak jakiś telemarketer:)

Gość • Środa [21.05.2014, 16:25:32] • [IP: 93.94.186.***]

Na co on liczy??

Gość • Środa [21.05.2014, 16:22:44] • [IP: 46.115.137.**]

ja pierdo... znalazl sie specjalista od mostów!!

Gość • Środa [21.05.2014, 16:19:27] • [IP: 80.245.186.***]

Pomieczyński idź się lepiej pobaw z cyganami bo to dobrze Ci wychodzi, a nie zajmujesz się tunelem.

Gość • Środa [21.05.2014, 16:12:48] • [IP: 80.245.189.***]

Dlaczego z uporem maniaka przedstawiacie wypociny tego popa...ńca? Jaki macie w tym interes?

Gość • Środa [21.05.2014, 16:10:42] • [IP: 5.172.252.**]

Most też nie wypali. Jesteśmy zacofanym krajem, a do tej prawdziwej Europy jeszcze daleka droga. Ktoś, być może powie, dlaczego tak sądzę, że w porównaniu z innymi członkami państw unijnych, Polska jest sto lat za Murzynami. Epikryza. Wjazd do Świnoujścia, od strony Ahlbecku potwierdza te realia. Gdy przekroczy się polsko- niemiecką granicę kocie łby dokładnie nas poinformują, że to Polska właśnie. Droga niezmieniona od czasów Hitler, cały czas szpeci Polskę, która od 10 lat jest w Unii.

Gość • Środa [21.05.2014, 15:49:22] • [IP: 37.8.215.***]

Jak długo zamierza Pomieczyński jeszcze te przedwyborcze bąki puszczać, mając nadzieję, że ktoś się na ten smrodek jeszcze załapie? Pomieczyński zamiast mostów niech gminne PSL-BIS sobie założy, ma przecież jeszcze tylu swoich zwolenników, szkoda żeby swój potencjał wiedzy i zaangażowania marnowali!

matros • Środa [21.05.2014, 15:42:13] • [IP: 83.8.99.***]

Niskowodny i z obrotowym przęsłem.Zarobi pilot, sternik, holownik i miasto za otwarcie mostu dla statku. Koszt 10 razy mniejszy i szybki termin wykonania.Nie wiecie co znaczy TUNEL, wjazd w Albeck wyjazd w Międzyzdojach.Zabezpieczenia potrójne:pożarowe, gazowe, wodne, elektryczne itp.(32metry pod dnem kanału) niezle co?

Gość • Środa [21.05.2014, 15:29:47] • [IP: 62.69.251.**]

Stale polaczenie to najwazniejsza sprawa dla miasta.Jakie efekty maja Zmurkiewicz i Michalska? Buduja bzdurne ronda, betonuja Plac Wolnosci i Park Chopina a tymczasem od lat nie potrafia wywalczyc dla miasta mostu lub tunelu.Jak sie nie potrafi to sie honorowo odchodzi...

Gość • Środa [21.05.2014, 15:15:34] • [IP: 31.61.130.***]

Do jakiego kabaretu. Do cyrku.Do kabaretu trzeba być bystrym, inteligentnym czlowiekiem

Gość • Środa [21.05.2014, 14:46:01] • [IP: 192.168.2.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [21.05.2014, 14:43:19] • [IP: 93.94.186.**]

on sie nadaje do kabaretu starszych panow...

Gość • Środa [21.05.2014, 14:27:53] • [IP: 212.180.149.***]

specjalista od nieróbstwa-Zbigniew Ponton Załatwiacz

Gość • Środa [21.05.2014, 14:21:05] • [IP: 5.172.252.**]

Czytelnicy portalu nie potrafią dyskutować. Nie sztuką jest pluć na siebie, ubliżać.Przejdźmy do konkretów. Już po wojnie, pojawił się plan połączenia wyspy Uznam i Wolin Zastanawiam się tylko, dlaczego przez tyle lat, nikt nie wybudował ani tunelu ani mostu. Prawdą jest, że nadal, pięćdziesiąt pięć lat po czasach Adolfa Hitlera, jesteśmy w sytuacji bez wyjścia. I tu się zgadzam z byłym szefem PSL- u, że co nowa władza, to i nowe, bezpodstawne idee i robienie ludzi w przysłowiowego balona. Budowę tunelu utrudnia także położenie Świnoujścia w pobliżu Niemiec. Dlatego wybudowanie jego jest bezpośrednio zależne od kanclerz Merkel. Łudzę się o stałym połączeniu między lewą, a prawą częścią miasta. A co do mostu. Mam podobne zdanie. Jesteśmy nadal w patowej sytuacji. Nasze miasto, otwarte turystycznie staje się kurortem, do którego wjazd jest znacznie utrudniony. Sprawę utrudnia lepsze życie Polaków, stajemy się bogatsi, przybywa więcej samochodów, a miejskie, przestarzałe promy nadają się na złom.

Gość • Środa [21.05.2014, 14:09:18] • [IP: 92.42.118.**]

oj chyba wybory się zbliżają

Gość • Środa [21.05.2014, 13:52:54] • [IP: 31.61.130.***]

Juz nie czytam iswinoujscie

Omnibus • Środa [21.05.2014, 13:41:43] • [IP: 83.21.25.***]

Trzeba było budować 2 mosty do Karsibora i do Świnoujścia jeden nad drugim tylko.No właśnie po co skoro myślących jest wielu a tych naprawdę kojarzących rzeczywistość mniej.Zgadzam się z Panem Pomieczyńskim most to inwestycja realna i korzystniejsza ekonomicznie w utrzymaniu.Czy zwodzony czy normalny to kwestia obliczeń.Co do utrzymania Szczecina jako miasta portowego to na dwoje babka wróżyła i kto wie czy nie lepiej powrócić do barek rzecznych.Port w Świnoujściu gotowy jest do rozładunku tych większych statków bez konieczności płynięcia do Szczecina.Trzeba zapytać portowców oni dobrze wiedzą.A zatem powodzenia Panie Pomieczyński ja jestem za.

Gość • Środa [21.05.2014, 13:41:06] • [IP: 83.21.32.***]

ja proponuje dac kazdemu dotacje na nowy ponton i po sprawie taniej bedzie :D

Gość • Środa [21.05.2014, 13:35:16] • [IP: 92.42.119.***]

Most, obustronnie podnoszony.

Gość • Środa [21.05.2014, 13:28:37] • [IP: 83.25.41.***]

Pewnie dlatego, że już Adolf planował wykopanie tego tunelu. I wiedział dlaczego. ;) ;) A plany też są. ;) ;) Pan Pomieńczyk ma kiepską wyobraźnię przestrzenną. To nie San Francisco i nie ma co liczyć na Golden Gate, a panamaxy muszą wejść od czasu do czasu do portu w Szczecinie. Most zwodzony to lipa. W polskich warunkach atmosferycznych, szczególnie zimowych odpada. A p. Zbigniew niech zwodzi, ale siebie. ;) Już widzę panamaxa z air draftem dwukrotnie większym od wys. mostu, blokującego ujście Świny, bo mechanizm podnoszenia uległ awarii. ;) ;) ;) To by się działo. ;) Ten człowiek nie pojęcia o czym pisze. Najwyraźniej p. Zbigniew próbuje zaistnieć medialnie. ;) Ot, taka przedwyborcza reklama. ;)

Gość • Środa [21.05.2014, 13:16:58] • [IP: 95.129.228.***]

musi być jakieś połączenie, wyjeżdżając ze Świnoujścia przed świętami wielkanocnymi czekałam na przeprawę w Karsiborzu 3 godziny, tak się nie da żyć

Gość • Środa [21.05.2014, 12:19:10] • [IP: 31.61.129.***]

Czy ktoś mu jeszcze wierzy ?

Gość • Środa [21.05.2014, 12:16:52] • [IP: 80.245.185.***]

zaden z naszych partji rzadzacych niema wplywu na budowe tunelu czy mostu to tylko gadulec, i perdoly , warszawa rzadzi a podwladni maja wieki H do gadania, i przestancie pierdoly pisac o moscie i tunelu, jedyne wyjscie to strajk zeglugi wsod ladowej, chocby na 1 dzien pokaze wtedy problem miasta w WARSZAWIE I SZCZECINIE OT CO, POWINNO BYC DOSTRZEZONE

Gość • Środa [21.05.2014, 12:08:26] • [IP: 80.245.183.***]

tyle był w rządzie miasta i co zrobił? czemu wy w ogóle wypociny tego gościa tu wrzucacie? powaliło was?

Gość • Środa [21.05.2014, 12:02:23] • [IP: 62.69.253.**]

Można nie lubić Pontona, ale każdy normalnie myślący wie, że z tym mostem to racja. Czemu te nasze gamonie rządzące tak się tego tunelu uczepiły?

Gość • Środa [21.05.2014, 11:58:39] • [IP: 79.184.101.***]

te krzywe zęby sobie najpierw zrób.

Gość • Środa [21.05.2014, 11:52:35] • [IP: 83.0.142.**]

jestem również za mostem. tylko w tym kochanym mieście żmura nic z tego nie będzie. chyba, że zmieni się fotelik prezydenta.

Gość • Środa [21.05.2014, 11:51:41] • [IP: 77.95.231.**]

Ludzie opamiętajcie się przy wyborach koniec ze ZŁODZIEJEM żmurem i jego PRZEKRĘTÓW po wyborach trzeba śmierdziela rozliczyć w prokuraturze.

Gość • Środa [21.05.2014, 11:48:07] • [IP: 77.95.231.**]

Ludzie bez zdziwienia wybory się zbliżają ponton won no i żmura śmierdziela czerwonego z jego mongołkę z Ałmaaty też trzeba pogonić z miasta aby wreszcie PiS mógł zrobić porządek w naszym mieście.

Gość • Środa [21.05.2014, 11:39:44] • [IP: 92.42.116.***]

Na most Polski też nie stać. Jak Niemiec nie podaruje pieniędzy, to własnych mamy ledwo na utrzymanie polityków i rolników. Na wykarmienie górników, urzędników, emerytów i rencistów już musimy pożyczać. W kraju tylko 5 milionów ludzi pracuje w przemyśle i wytwarza realny dochód! Usługi czy handel dochodu nie tworzą. Zaraz zlikwidują stocznię i będzie jeszcze biedniej.

Gość • Środa [21.05.2014, 11:31:49] • [IP: 83.26.172.**]

Jeszcze raz go zobaczę na portalu i przestane czytać iswinoujscie. Odgrzewane kotlety kiepsko smakują !!

Gość • Środa [21.05.2014, 11:20:59] • [IP: 92.42.117.***]

a może most PONTONowy? Albo z kiełbasek wyborczych?

Gość • Środa [21.05.2014, 11:20:43] • [IP: 88.79.170.***]

Ty żmurze wyleniały politycznie, wez spadaj na drzewo banany pompowac. Nikt ciebie nie lubi, nawet na myjni oszukujesz bo za tą sama kwote jakos dłuzej moge myć auto u konkurencji. Wiec wez spadaj na bananowca, najlepiej z dala od nas czyli do afryki

Gość • Środa [21.05.2014, 11:07:34] • [IP: 62.69.251.**]

Zmarnowane 3 kadencje w kwestii stalego polaczenia i teraz Zmurkiewicz chce ponownie kandydowac?! Pytam sie po co?!

Gość • Środa [21.05.2014, 11:05:04] • [IP: 193.69.22.**]

Ale fajny zajączek wielkanocny! :)

Gość • Środa [21.05.2014, 10:59:31] • [IP: 83.21.34.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [21.05.2014, 10:54:22] • [IP: 192.168.2.**]

dobrze, że Pan odszedł z tego pslowskiego syfu

Gość • Środa [21.05.2014, 10:53:49] • [IP: 92.42.113.***]

PolSłowo polityk to komplement dla tego cwaniaka. Więc go nie nazywajcie politykiem bo nim nigdy nie był. gaduła, o to jest dobre określenie. Pomieczyński spadaj na wieś. Tylko żeby ci nie przyszło do głowy zajmować się bydłem bo zamiast je doglądać jak na wieśniaka przystało to znów bedziesz gadał i gadał i bydło ci padnie. A nam nie zawracaj d... bo i tak nikt ci w tym mieście nie wierzy i nie chce słuchac.

Gość • Środa [21.05.2014, 10:53:35] • [IP: 192.168.2.**]

zgadzam się. należy odpuścić sobie tunel i zająć się mostem. Ale Żmur tego nie chwyci. Op... anko by się skończyło za kasę podatników. Trzeba by popracować, a to męczy. A Janusz wszak już jest zmęczony. Emeryt

Gość • Środa [21.05.2014, 10:46:04] • [IP: 62.69.254.**]

Panie Zbigniewie, z całym szacunkiem czas już na zasłużoną polityczną emeryturę. Niech Pan przestanie bić pianę, Hamburg, Antwerpia, Ghent leżą dalej od morza niż Szczecin i świetnie sobie radzą. Proszę wygooglować roczne przeładunki w tych portach. Pan pogada z wojskowymi, aby most był nieprzejezdny wystarczy" jedna w nim dziura." Most zwodzony może ulec awarii i co wtedy. Owszem jeśli w pobliżu jest inna alternatywna droga. Dwa mosty Pan wybuduje ? I kto ten most zwodzony wybuduje. Drzwi do kibla miejskiego nie można zrobić porządnych /już dwa razy się popsuły/. Most jest nieco bardziej skomplikowany. Ja też wiem gdzie są pieniądze na most albo tunel. Wiem ale nie powiem. Kłaniam się nisko.

Gość • Środa [21.05.2014, 10:42:56] • [IP: 178.238.250.***]

odgrzewany kotlet. ..

Gość • Środa [21.05.2014, 10:42:16] • [IP: 79.184.101.***]

Nie rób sobie zdjęć z bliska, bo mi sie w głowie kręci...

Gość • Środa [21.05.2014, 10:41:17] • [IP: 93.94.184.***]

Owszem czas dać szanse innym ale na pewno nie Pontonowi który już u koryta był razem ze obecnymi włodarzami i nic nie zrobił.

Gość • Środa [21.05.2014, 10:41:03] • [IP: 79.184.101.***]

Gdzie jest Sztandar PSL??

Gość • Środa [21.05.2014, 10:40:27] • [IP: 178.181.227.***]

popieram juz od dawna powinien stac most a nie jakies bujdy o tunelu

klaxon • Środa [21.05.2014, 10:39:05] • [IP: 2.150.16.***]

mostu tez nie ma :/ i co?

Gość • Środa [21.05.2014, 10:38:14] • [IP: 31.61.130.***]

Znowu ta facjata. Ja myślałam że jego już nie ma w polityce, a on znowu opowiada głupoty

Gość • Środa [21.05.2014, 10:37:18] • [IP: 158.35.225.***]

Nie odkrywa Ameryki...kazdy o tym wie...tylko czemu gdy byl przy korycie nic w tym kierunku nie zrobil...a teraz gdy zblizaja sie wybory nagle sie uaktywnia-wyluzuj chlopie bo nic do tej pory dla miasta nie zrobiles I nikt juz nie chce Cie ogladac!

Gość • Środa [21.05.2014, 10:34:20] • [IP: 62.69.251.**]

Fakty sa takie ze Zmurkiewicz i Michalska pokazali juz na co ich stac w kwestii stalej przeprawy.Czas dac szanse innym...!

Gość • Środa [21.05.2014, 10:32:35] • [IP: 92.42.117.***]

JESTEM NA TAK ZA MOSTEM !!

Gość • Środa [21.05.2014, 10:32:11] • [IP: 92.42.113.**]

Lektura artykułu skłania do zadania pytania: jak to jest, że Niemcy (nieopodal nas) czy też Amerykanie w potężnych aglomeracjach, takich jak Nowy Jork budują mosty? Czy ekonomia sama nie wskazuje, że to jest lepsze rozwiązanie? Ponadto utrzymanie tunelu jest o wiele droższe niż mostu. Nie wspomnę tu o kwestii bezpieczeństwa, co jest bardzo czytelne. A zatem o co chodzi z tym tunelem? Czy chodzi o obiecanki?

Gość • Środa [21.05.2014, 10:19:00] • [IP: 37.8.215.**]

panie Pomieczyński a czego pan dokonał dla Świnoujscia poza własnymi prywatnymi korzyściami, czym pan może zaskoczyć mieszkańców poza obietnicami aby partie wskrzesić, mało jeszcze mamienia.

Gość • Środa [21.05.2014, 10:18:06] • [IP: 92.42.113.***]

A poco redakcja prezentuje głupoty wypowiadane przez pomieczyńskiego ? Przeceż każdy wie w tym mieście że słowa tego cwaniaka są nic nie warte ! No chyba że wam zapłacił za ten materiał. jeżeli tak to napiszczcie że to jest tekst reklamowy. Pomieczyński my ciebie dobrze znamy. gadkę masz dobrze opanowaną. Ale dla miasta nic z tego nie wynika. gadasz, gadasz i gadasz i to cały efekt twojego działania. No i kasa której się dorobiłeś. Więc nie wciskaj nam kitu że chcesz coś zrobić dla mieszkańców.

Gość • Środa [21.05.2014, 10:13:20] • [IP: 62.69.251.***]

i co? pontonie zapomniales co gadales??czy z tunelu przeszedles na most?? jestes miernym politykiem lokalnym a jako polityk masz klamstwo w krwi

Oglądasz 1-100 z 100
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■