POGODA

Reklama


Wydarzenia

Polskie Radio Szczecin • Poniedziałek [02.11.2009, 07:53:37] • Świnoujście

Nie ma światełka w tunelu. Tunel - blizej czy dalej?

Nie ma światełka w tunelu. Tunel - blizej czy dalej?

fot. istockphoto.com

Będą pieniądze na tunel czy nie będą - to pytanie zadaje sobie większość świnoujścian. W tym tygodniu mieszkańcom ma być przedstawiony raport oddziaływania na środowisko - każdy będzie mógł wnieść do niego swoje uwagi. Sprawa inwestycji była dyskutowana na ostatniej sesji świnoujskiej Rady Miasta i jak zwykle dyskusja była gorąca.

W tygodniu ma być gotowe też inne opracowanie konieczne do rozpoczęcia inwestycji. To analiza ekonomiczna mówi naczelnik wydziału inżyniera miasta
Barbara Michalska.

Na brak decyzji w sprawie finansowania budowy tunelu narzekał prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz z SLD. Powiedział on wprost, że gdyby premierem był Jarosław Kaczyński to prace nad tunelem byłyby dużo bardziej zaawansowane.

Prezydentowi odpowiadała przewodnicząca klubu PO Irena Kurszewska. - Niech pan ciągle nie robi polityki na tuneli - ripostowała.

Szacuje się, że tunel może kosztować ok. miliarda złotych, 200 mln zapisano w funduszach unijnych. Reszta ma być sfinansowana przez budżet państwa oraz prywatnych inwestorów.


komentarzy: 56, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-56 z 56

Gość • Sobota [07.11.2009, 17:59:50] • [IP: 85.176.152.*]

STADION WYBUDUJCIE DO EKSTRAKLASY I POTEM TUNEL ! * JA* STADION NA 50 TYSIECY ZROBICIE ! * HAHAHA

Gość • Wtorek [03.11.2009, 16:35:35] • [IP: 83.5.180.***]

Trzeba pilnować sprawy, a nie zganiać na innych. Jaki prezydent, taka ekipa. Raz na rok, może dwa, głośno krzyczy, a pozostałe dni, to zaniedbania.Kończy się druga kadencja Żmurkiewicz i jeszcze nie wyszedł z fazy wstępnej budowy tunelu. Jest na etapie przygotowań z lat trzydziestych za Hitlera!

Gość • Wtorek [03.11.2009, 14:22:07] • [IP: 95.41.192.***]

Prezydent na ostatniej sesji, chociaż raz prawdę powiedział żebyśmy zagłosowali na PIS, to i tunel byśmy mieli to prawda, a żeście zagłosowali na PO A oni od początku nie byli za tunelem, więc do kogo możemy mieć żal sami do siebie . ..

Gość • Wtorek [03.11.2009, 08:58:53] • [IP: 83.21.92.***]

To jest wszystko do kitu. Tunelu nie będzie słyszę o nim za długo tak samo jak o moście. Na świecie nie takie mosty budują i nie takie tunele, a tu raptem przez rzeczkę/kanalik nie można nic wybudować - obciach. Całą tą radę miasta i rządzących na prom załadować i na środku Bałtyku zatopić bandytów. Za rok wybory i już teraz bzdety durnowate opowiadają tak jak o tunelu.

Gość • Wtorek [03.11.2009, 07:33:14] • [IP: 212.160.172.**]

tunel tunel tunel mają kopać w Warszawie pod Wisłaą to się nazywa przesunięcie inwestycji już podobno sprowadzili dwie wielkie tarcze !!

Gość • Wtorek [03.11.2009, 00:36:12] • [IP: 212.39.177.**]

trzeba byc realista - zadnego tunelu nigdy tu nie bylo i nigdy tu nie bedzie a pogadac to sobie kazdy moze do woli - przestanmy sami siebie oszukiwac co kilka lat przed wyborami!! zrobilo sie to juz nudne!!

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 22:45:29] • [IP: 92.42.118.***]

To jest za słabe państwo, ażeby realnie rozmawiać i doprowadzić do realizacji takiej inwestycji. W takich uwarunkowaniach ta inwestycja jest nierealna. Jedyną realną rzeczą w tej sprawie są głupie dyskusje nieodpowiedzialnych i niemerytorycznych ludzi. W ten sposób tunel nie powstanie. Wstyd tylko, że ci ludzie nie mają wstydu przed Europą, która przecież wie co trzeba robić żeby tunel cz most wybudować.

Krytyk • Poniedziałek [02.11.2009, 22:24:16] • [IP: 80.245.179.***]

bez tego tunelu miasto kiedys straci turystów ponieważ jest zbyt duże zagęszczenie aut

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 21:14:41] • [IP: 83.5.196.**]

Troche ma racje. Nitras ze Szczecina walczy o most w Policach i boi się, że zabraknie pieniędzy. Powinien być most w Policach i tunel w Świnoujściu. Ale ta ekipa planuje na jeden, dwa lata. Nie potrafi zaplanować na pięć, dziesięć, czy pięćdziesiąt lat. Brak strategii. Pani Michalska i Pan Żmurkiewicz ma z tym kłopoty. Rzycze powodzenia. Nie narzekać.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 20:55:58] • [IP: 83.168.89.***]

A póżniej co? Jakaś rocznica i pomniki?

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 20:38:47] • [IP: 92.42.112.***]

ZAPOMNIJCIE WRESZCIE O TYM TUNELU JEGO TU NIE BĘDZIE TERAZ STADIONY WAŻNIEJSZE

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 20:13:27] • [IP: 83.168.89.***]

Ludzie ze Swinoujścia zaopatrzcie sie w jedzenie i picie i zatopcie Promy może wtedy Polska o was usłyszy. A co nie wiedzą na górze gdzie leży problem czyż nie przyjeżdrzają do wzs na wakacje.Ale przyjadą i wyjadą i w d... to mają.Jesteście im tylko potrzebni przy urnach a może i nie kolesie ich wybiorą. Kiedyś mówiono /nie ide głosować bo i tak wybiorą tych samych/ I nastała DEMOKRACJA a ja te same mordy widze od 30 lat i co sie zmieniło ?kto mi odpowie?może któryś z waszych posłow? może pani Ela?

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 19:53:28] • [IP: 92.42.114.***]

Na promy i na pracownikow nie ma kasy a wy o tunelu, ludzie, bedzie 1 prom plywal, a wy w kolejce, bo miasto zaluje na remonty i zabezpieczenie pracownikow, bo kto bedzie pracowal za stawke nizsza niz w biedronce?

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 15:43:05] • [IP: 217.97.199.*]

kiełbacha wyborcza aż miło, zastanówmy się kto da taki szmal na tunel jak śłonce Peru przeputało resztki budżetu, to jest tak jak czysciciel kominow bierze się za rzadzenie panstwem no ale coż co poniektorzy ami sobie to zafundowali!!mieszkam w mojm miescie 50lat i zawsze się tylko mooowiło o stałym połączeniu!!

oczekujacy • Poniedziałek [02.11.2009, 15:22:04] • [IP: 93.94.188.*]

NIE ma NIe było i Nie Bedzie, no chyba że kolejki na promy

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 15:10:34] • [IP: 88.156.235.***]

jak mowa o tunelu to znaczy że wybory blisko opozycja atakuje rządzącychbo to nośny temat i można udawać zbawcę i tak co 4 lata jest kryzys inikt nie da piędzy czs sobie zdać sprawę że mieszkamy na pięknej wyspie UZNAM a prom jest jej elementem. Jak można podejmować tak waże decyzję bez sąsiadów bez wspólnej iwestycji to ich też dotyczy oni też muszą zmienuć strukturę iwetycyjną a szpadelkiem już jeden kopał i nic nie ukopał. Jak słszę kandydatów na wiecznych radnych to w/g nich tunel to coś co pozwala im pływać w opowieściach i ględzeniu oni są zminionej epoki liczą się hasełka...

ryynio • Poniedziałek [02.11.2009, 15:05:26] • [IP: 83.249.22.**]

PKP wyrazilo zgode na kolejke z tego nalezy sie cieszyc...i ile to trwalo? chyba ze dwa lata... a plany tunelu sa mniej realne niz ze Flota bedzie grala w ekstraklasie i ze bedzie wybudowany nowoczesny stadion na 20.000 miejsc w Swinoujsciu. trzeba Leppera zaprosic, niech Samoobrona otworzy swoja filie w Swinoujsciu, ta sytuacja musi byc pokazywana przez TV na okraglo, i bardziej znana od Rozpudy...

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 14:51:14] • [IP: 80.245.190.*]

Wszyscy się zjednoczcie w sprawie tunelu.Trzeba o to walczyć to już tyle lat się o tym gada. Wszyscy mieszkancy i wszystkie partie, dość dąsów i przytyków.Tunel i koniec niech w końcu Polska wie ze jest nam potrzebny i dążyć do jego realizacji.A tu ciągle walka o stołki i pierdoły. Tunel realizować i juzzaczynac, niech w Polsce wiedzą że nie odpuszczamy tematu, niech nam pomagają. A tu przytyki i głópstwa jak zwykle ten tego i nic to samo na okrągło.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 14:00:59] • [IP: 174.142.104.**]

Jak głosowaliście na żmurasa to kiego płaczecie za stałą przeprawą? Przecież było wiadomo, że ŻMURAS = STAŁA PRZEPRAWA ODDALA SIĘ W SINĄ DAL

kDn • Poniedziałek [02.11.2009, 13:47:07] • [IP: 80.245.189.***]

Poniewaz musialby to byc most wysoko-wodny. Pylony o wysokosci 90 kilku metrów. Wiaze sie to z dlugim najazdem, co nie byłoby zbyt wygodne. Druga sprawa, ze taki most nie bylby wcale tanszy od tunelu.

ɷϟϡϨϠ • Poniedziałek [02.11.2009, 13:27:31] • [IP: 83.31.188.**]

Tunel i tunel, a czemu nie most?

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 13:22:20] • [IP: 84.136.254.**]

To zdjęcie dobrze zapamiętajcie, bo do waszej śmierci tunelu i tak nie będzie. Przynajmniej możecie zobaczyć jak inni to robią.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 13:15:03] • [IP: 83.21.140.***]

ŻMUR WAM I TAK NIE WYBUDUJE I TYLE PROMY SĄ OKEY JAK SIĘ NIE PODOBA PRZEPROWADŹCIE SIĘ NP. NA WARSZÓW I NIE BĘDZIE PROBLEMU!!MY NA PRAWOBRZEŻU NIE MUSIMY KORZYSTAĆ Z PROMU A POPRZEMY TYCH KTÓRZY POWIEDZĄ BUDOWIE GAZOPORTU WYJĄTKOWO GŁOŚNO NIIIIIETT!!

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 13:11:09] • [IP: 85.200.241.***]

za ten tunel powinny co niektóre osoby ponieść konsekwencje.wstyd na cała Polske, na nieporadność i nieudolność naszych władz na czele wiadomo z kim...Ale wiadomo prywata najważniejsza co tam miasto

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 13:07:07] • [IP: 217.97.199.*]

pewnie ze bedzie, tyle rak juz czeka by wziasc za to w lape

kdn • Poniedziałek [02.11.2009, 13:03:57] • [IP: 80.245.189.***]

Czemu Panstwo nie chce dac? Bo za 1miliard zlotych zbuduje sie kilkanascie kilometrów autostrady, co wg skarbu państwa jest wazniejsze. Posiadamy ok 500mln. W zaleznosci czy to bedzie tunel jedno-/dwururowy brakuje 600-800milionow. Unia dofinansuje maksymalnie polowe ten wartosci, prędzej te 200 liniow o ktorych jest napisane w artykule. Reszta srodkow czega na prywatnego inwestora. Ktoremu panstwo bedzie splacac dług przez kilkanascie lat. pobierajac opłaty za przejazd. Jezeli znajdzie sie prywatny inwestor, buduwoa ruszy. Przeciez studioum wykonowalnosci juz dawno sie odbylo.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 12:48:36] • [IP: 93.37.50.*]

zgadzam sie, nie inwestujmy w male rzeczy skupmy sie na tej najwazniejszej- tunel!!

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 12:46:18] • [IP: 92.42.118.***]

problemem są pieniądze, to po co budowac scieżki rowerowe, fontanny i inne atrakcje za te pieniądze możnaby było wybudowac tunel

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 12:44:41] • [IP: 93.37.50.*]

Do kdn, o jakiej brakujacej" czesci rodkow" mowimy?

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 12:44:35] • [IP: 92.42.114.**]

a czemu polska nie chce dac na tunel tylko miasto SWINOUJSCE przeciez tunel nie bedzie tylko dla mieszkancow, , ZSW, , tak jak to jest w przypadku bielikow lecz dla ludzi z calej polski i zagranicy, moze by przestali narzekac ze nie moga plywac bielikami, a to ze korki sa na karsiborach itp.

kdn • Poniedziałek [02.11.2009, 12:38:38] • [IP: 80.245.189.***]

Srodki ktore posiadamy oraz te ktore mamy dostac od uni nie sa wystarczajace. Brak czesci srodkow to jest jedyny powod. Studium wykonywalnosci juz jest.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 12:25:07] • [IP: 74.54.196.***]

jutro biere łopatkie i sam wam ten tunel wykopiem

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 12:22:38] • [IP: 93.37.50.*]

Jesli udalo sie wybudowac most w wolinie dlaczego tak trudno idzie to w swinoujsciu, mamy srodki unijne i ogromna potrzebe polaczenia z" reszta polski", odpowiedzialny powinien byc jeden i ponosic konsekwencje swoich czynow zarowno tych pozytywnych i niegatywnych ktorych jak widac jest wiecej.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 12:08:05] • [IP: 92.42.117.***]

WLADZA I TAK POWIE ZE TO WINA MOZEJKI JAK NIE BEDA BUDOWAC A ONI OCZYWISCIE ZROBILI WSZYSTKO ZMURKIEWICZ I JEGO SWITA 11 WIERNYCH

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 12:06:34] • [IP: 80.245.179.***]

W Niemczech, Holandii czy Danii buduje sie tunele. U nas się albo podważa inwestycje albo jedynie rozważa. Tunel powinien być hasłem wyborczym wszystkich świnoujskich polityków.!

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 11:59:11] • [IP: 80.245.191.***]

ZDJĘCIE PRZEDSTAWIA SEN MIESZKAŃCÓW ŚWINOUJŚCIA NIESTETY TYLKO SEN :(

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 11:44:00] • [IP: 93.37.50.*]

Czy to zdjecia przedstwia obecne czy moze wirtualne prace nad tunelem??

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 11:21:25] • [IP: 77.254.63.***]

Niestety, ryynio ma rację. Brakuje młodego Leppera w kufajce i kosą na sztorc.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 11:13:34] • [IP: 86.136.3.**]

a my w Uk mamy tunel i pelno autostrad.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 11:01:51] • [IP: 80.245.182.***]

dajcie już spokój tunelowi... JA CHCĘ MOST.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 10:51:25] • [IP: 83.21.131.***]

ŻMURKIEWICZ ZEJDŹ ZE SCENY POLITYCZNEJ BO NIEDOBRZE MI SIE ROBI JAK MUSZĘ COŚ CZYTAĆ LUB SŁUCHAĆ CHYBA PODOBNIE MYŚLI WIELU MIESZKAŃCÓW TEGO MIASTA STETY\!!

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 10:49:28] • [IP: 80.245.180.***]

Jak p.Kurszewskiej nie podoba się uprawianie polityki, to niech się zapisze do" kółka różańcowego", a nie pcha się do wielkiej" POLITYKI". Może jeszcze uprawiać działkę zamiast polityki.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 10:31:47] • [IP: 74.63.93.***]

Tylko ponadpartyjna praca na rzecz tunelu może doprowadzić do jego budowy.Pojedyncze partie mogą nam tylko rzucić kiełbasę wyborczą i to wszystko !!

█████ • Poniedziałek [02.11.2009, 10:30:00] • [IP: 83.31.188.**]

Tunel – długi, czasem pogięty wał powietrza, otoczony różnorakimi materiałami budowlanymi i ziemią lub skałami● W środku tego wału znajdują się tory kolejowe lub jezdnia przyczepione do podłoża tunelu●Na górze lub na ścianach tunelu znajdują się różne światła i znaki mające za zadanie dezorientację kierowców lub motorniczych●

ryynio • Poniedziałek [02.11.2009, 10:12:50] • [IP: 83.249.22.**]

w Swinoujsciu potrzeba kogos takiego jak Lepper, to musi byc w tvn 24 na okraglo, BLOKADY...tirów wjezdzajacych na promy, blokady pociagów, blokady budowy gazoprtu, trzeba uderzyc w interesy innych a wtedy juz oni beda naciskac...a Tusk bedzie mógl rozwiazac jeszcze jeden problem...ale musi byc glosno o tym, bo jaki to PR zalatwic problem o którym nikt nic nie wie,

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 09:50:46] • [IP: 92.42.112.***]

popieram gości z 9.25 i 9.47 dość rządów POpaprańców

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 09:47:45] • [IP: 83.11.132.**]

Na stronie internetowej miasta: www.swinoujscie.pl/Stała_przeprawa/ opubliko
wano folder z harmonogramem budowy tunelu, z którego wynika, że już posiadamy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji oraz, że w trakcie opracowywania jest program funkcjonalno – użytkowy, niezbędny do ogłoszenia przetargu. Obydwie informacje są nieprawdziwe. Przede wszystkim brak studium wykonalności, które wykonać miała szczecińska firma Damart. Miała, albowiem, to co opatrzyła tą nazwą, do niczego się nie nadaje, w szczególności do pozyskania środków unijnych. Ale ponad milion złotych partaczom wypłacono. Połączenie nieuczciwości i niekompetencji Janusza Żmurkiewicza zatopiło szanse na tunel...

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 09:47:29] • [IP: 92.42.112.***]

przecież Mc Donald Tusk nie będzie realizował pomysłów Kaczyńskiego, to chyba oczywiste. On jest dobry w likwidowaniu miejsc pracy w Polsce, a nie w ułatwianiu ludziom życia.

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 09:45:11] • [IP: 79.162.96.**]

tat tak stara śpiewka -idą wybory

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 09:42:07] • [IP: 92.42.112.***]

POlityka POkurczów umysłowych jest nastawiona na dławienie rozwoju POlski, a nie jej rozwój. Więc możemy zaPOmnieć o tunelu, wytłumaczeń konDon znajdzie wiele - kryzys, deficyt budżetowy, Euro 2012 itd.

ryynio • Poniedziałek [02.11.2009, 09:40:38] • [IP: 83.249.22.**]

nie bedzie zadnych pieniedzy...bo nie ma grupy nacisku jak np. górnicy...i za malo ludzi...gdyz te same pieniadze zainwestowane w regionie gdzie jest np. kilkaset tysiecy ludzi i wiecej...daje poparcie przy urnach, a Swinoujscie od lat czerwone, elektorat malutki ale zelazny, wiec po co topic tyle kasy? nie ma tu zadnego newrlagicznego przemyslu (dopiero gazoport moze..) budowac tunel zeby turysci na wakacjach krócej stali w kolejkach? tosz to caly urok...hehe, zreszta sukces komunikacyjny juz odbebniono...jest pociag do Niemiec czego jeszcze chcecie? lol

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 09:25:46] • [IP: 84.136.194.**]

Unijne pieniądze na tunel już zapisane, a gdzie polskie? Jeszcze parę lat a potem zamiast z unijnej kasy dotacje dostawać, trzeba będie do tej kasy wpłacać aby można było finansować biedniejsze od Polski kraje Unni. Ale potem jest alternatywa, można z Unni wystąpić to nie trzeba będzie nic wpłacać, chyba, że Unnia zarząda zwrotu dotacji już wypłaconych. Wtedy ogłaszamy plajtę.

jeszcze cierpliwy • Poniedziałek [02.11.2009, 09:14:51] • [IP: 83.21.40.**]

przewodnicząca klubu PO Irena Kurszewska nie mając argumentów potwierdzających działania swojej partii prowadzących do rozwiązania problemu stałego połączenia wysp Wolin i Uznam wraca do starych argumentów" Niech pan ciągle nie robi polityki". A czy można inaczej? Można, tylko trzeba chcieć i COŚ robić, a z tym drugim w całej PO cieniutko (no chyba, że omówimy to na cmentarzu)

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 09:00:39] • [IP: 92.42.114.***]

i pozegnac sie mozna z tunelem

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 08:44:25] • [IP: 95.49.175.**]

Światełko w tunelu to przód pędządzego pociagu...

Gość • Poniedziałek [02.11.2009, 08:06:08] • [IP: 80.245.191.***]

no tak wybory sie zbliżają to i tunel będą obiecywać bo co ma raport środowiska do tunelu jak apartamentowce budują też raport środowiska był potrzebny??

Oglądasz 1-56 z 56
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■