POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [05.01.2010, 11:35:46] • Świnoujście

W szpitalu potrzebna jest kaplica

W szpitalu potrzebna jest kaplica

fot. istockphoto.com

Dostaliśmy wzruszającego maila od jednej z naszych Czytelniczek. Pani Alicja opisuje tragedię, jaka dotknęła jej rodzinę. Odszedł od nich ktoś bliski. Nie mieli nawet okazji, aby pożegnać się i pobyć z tą osobą tuż po jej odejściu.

„Szpital. Sala intensywnej terapii. Wielki ból, smutek i żal. Bezsilność. Odszedł nam ktoś bliski, wokół wszyscy jakoś tak jak w zwolnionym tempie przyglądają się nam. Spokój, potrzebuje spokoju. Pobycia z bliskim. Niestety w szpitalu nie ma takiego miejsca, gdzie człowiek jest jeszcze człowiekiem po śmierci. Jak w złym śnie zaprowadzono mnie do pomieszczenia, chyba magazynu pełnego pojemników metalowych, jakieś wiadra i nie pamiętam już, pełno gratów. Tam na okropnym metalowy stole leżała przykryta prześcieradłem najdroższa mi osoba! Szok. Tak nie powinno być. To miejsce powinno być wyjątkowe, taka mała kapliczka, gdzie można w ciszy i spokoju pożegnać się z bliską nam osobą. GODNIE!”

Pani Alicja dodaje, iż ma świadomość, że szpital ma pełne ręce roboty. Jej zdaniem jednak mieszkańcy mogliby wspólnymi siłami zbudować taką kapliczkę.

- Osobiście nie dysponuje środkami na jej wyposażenie, ale może z pomocą redakcji i życzliwych ludzi można by zmienić ostatnie chwile z bliskim na bardziej godne – wyjaśnia pani Alicja.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 133, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-133 z 133

Gość • Piątek [08.01.2010, 17:40:03] • [IP: 93.94.190.***]

A TAK NAWIASEM MUWIAC TO KAPLICA ZNAJDUJE SIE NA TRZECIM PIETRZE W SZPITALU CO NIEDZIELE MSZA SWIETA KSIADZ CODZIENNIE PRZECHADZAJACY SIE PO KORYTARZACH MSZE NA PROSBE BLISKICH OSOB ZMARLEJ OSOBY TEZ BY ODPRAWIL

Gość • Środa [06.01.2010, 16:23:27] • [IP: 93.94.184.***]

Tylko jest to kaplica do spedzenia czasu w modlitwie a nie wystawianiu zwlok, tak na marginesie. Po smierci ciało trafia do kostnicy bądź pomieszczenia opisanego w liscie.

Gość • Środa [06.01.2010, 16:20:17] • [IP: 93.94.184.***]

Taka" kaplica szpitalna" mieści się na trzecim piętrze jak dobrze pamiętam.

Gość • Środa [06.01.2010, 15:56:32] • [IP: 80.245.186.***]

mochery i czarni robia wode z mozgu gdzie sa inne religie one paja takie same prawo do swoich symboli malo kościuł dostał po upatku komuny tysiace chektarów jeszcze im mało do roboty dziadów zagonic

Gość • Środa [06.01.2010, 15:43:55] • [IP: 217.97.193.***]

To w kościele powinien może być punkt opatrunkowy i pielęgniarka na wszeki wypadek. ?

Gość44 • Środa [06.01.2010, 13:24:40] • [IP: 93.94.186.***]

kapliczka jest na cmentarzu a w szpitalu powinien być rezonans magnetyczny lub chociaż tomograf

Gość • Środa [06.01.2010, 12:22:21] • [IP: 80.245.184.**]

Kapliczka sluzy do modlitwy i powinno byc takie miejsce ale bez symboli wiary. Neutralne, wyciszone.Widzialam takie na zachodzie A pozegnanie osoby bliskiej jest na cemntarzu. Cialo zmarlej osoby wymaga szacunku i szpital powinien zapewnic godne warunki. Rodzina zmarlej osoby jest bardzo wyczulona i wbrew pozorom widzi co sie dzieje wokol.

Gość • Środa [06.01.2010, 09:55:46] • [IP: 80.245.191.***]

a co ze spalarnią to wkródce będzie obowiąskowy wymógł

Gość • Środa [06.01.2010, 09:37:12] • [IP: 212.160.162.**]

Kaplica cmentarna i cmentarz jest najlepszym miejscem wspólnego przebywania zmarłych i żywych.

Gość • Środa [06.01.2010, 08:28:48] • [IP: 80.54.123.**]

moze to nie powinna byc kaplica, ale po prostu pomieszczenie w którym można by było pobyć te 2 godziny ze zmarlym

Gość • Środa [06.01.2010, 07:05:36] • [IP: 80.245.185.**]

To wcale nie głupi pomysł Tu nie chodzi moim zdaniem o modlenie się. Tylko o spokojne bycie ze swoim zmarłym w przyzwoitych warunkach. Trzeba stracic kogos bliskiego zeby to zrozumiec

Psychol 36 • Środa [06.01.2010, 01:53:17] • [IP: 79.162.175.**]

Zwłoki powinny być wywożone na PLAC SŁOWIAŃSKI, albo WOLNOŚCI.Wtedy by mieli możliwość pożegnać ową osobę (nieboszczyka), nie tylko rodzina, ale i wszyscy mieszkańcy miasta i masa zainteresowanych ludzi (Przypadkowych jegomości).

Szkuciak • Środa [06.01.2010, 01:21:01] • [IP: 217.97.199.*]

A ja wczoraj ugotowałem pyszną zupę. Panie Sławku, może pan o tym napisać ?

Żaczek • Wtorek [05.01.2010, 23:45:32] • [IP: 93.94.184.**]

Nie wyobrażam sobie takiego możliwości powstania specjalnie wydzielonego miejsca. Proszę sobie wyobrazić sytuację gdy w jednym czasie w szpital jest kilka zmarłych osób (a jest to częstsze niż może się to niektórym wydawać). Czy wtedy w takim miejscu miałoby znajdować się kilka zmarłych osób, w kolejności? To przykre ale takie miejsce poza obecnie istniejącym promorte i kaplicą nie jest realne nawet przy najlepszej chęci Szpitala ze względów praktycznych.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 23:23:14] • [IP: 217.97.199.*]

a w szpitalu ludzie nie umieraja wcale a wcale

Gość • Wtorek [05.01.2010, 22:58:13] • [IP: 93.94.186.*]

Coraz bardziej szokujące pomysly na tym portalu, a jakiego wyznania by miala byc to kapliczka ?

Gość • Wtorek [05.01.2010, 22:27:05] • [IP: 80.245.180.**]

Szpital jest dla chorych a nie dla zmarłych.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 22:25:43] • [IP: 80.245.180.**]

Ksiądz w szpitalu dostaje tyle co ordynator i jeszcze mu mało Kaplicy mu się zachciewa.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 22:03:08] • [IP: 217.97.199.*]

powinienes z ta chorobliwa nienawisca do pani na fredry a zanim pojdziesz to zainwestuj w edukacje

Gość • Wtorek [05.01.2010, 22:02:58] • [IP: 217.97.199.**]

W szpitalu nie jest potrzebna kaplica.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 21:58:41] • [IP: 95.49.168.***]

Każdy w domu powinien mieć obowiązkową kaplicę i utrzymywać jednego księdza bo o nasz polsko-katolicki obowiązek tak chciał JPII.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 21:48:05] • [IP: 217.97.199.*]

a co ma piernik do wiatraka kolego??

Gość • Wtorek [05.01.2010, 21:39:27] • [IP: 80.245.178.***]

no!no! istnieje obowiązek trzymania zmarłego 2 godziny po stwierdzeniu zgonu, aby zgon się uwiarygodnił/zdarzają się przypadki" odżycia" zmarłego, gdyby nie te fakty, zwłoki przewożono by natychmiast do kostnicy/.te dwie godziny mają zatem ściśle określony cel, nie ustalano tych dwóch godzin po to, aby zmarły przechodził egzekwie w kaplicy.gdyby zmarły nie był przetrzymywany nie tam, gdzie ustalają zgodnie z przepisami władze szpitala, tylko w kaplicy i tam zdarzały się przypadki" odżycia", to dopiero byłyby cudy udowodnione.naprzód katolicy, jest o co powalczyć.tylko baczcie, żeby Unia Europejska znowu nie nakręciła filmu.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 21:12:27] • [IP: 217.97.199.*]

gosc ponizej jestes bałwan

Gość • Wtorek [05.01.2010, 21:03:40] • [IP: 83.168.106.**]

kaplica jest na cmentarzu i tam się żegna najbliższych, ale żyjemy w państwie moherowym i niedługo kaplice zaczną stawiać nawet w centrach handlowych, kino już zlikwidowane, w kolejce sala OSIR, muzeum no i forty, wszędzie tam niedługo będą kaplice

Gość • Wtorek [05.01.2010, 20:56:21] • [IP: 217.97.199.*]

W szpitalu walczy się ze śmiercią i nie jest to miejsce gdzie należy o niej wciąż mówić jak robi się to właśnie w kościele. Tu się ludzi leczy, pacjentą potrzebny jest dobry nastrój, optymizm i wiara pozostania na Ziemi, a nie myśli o wstąpieniu do nieba. Osobom o innym zdaniu proponuję w wypadku choroby szukać pomocy w kościele, a nie u lekarza.Poza tym kaplica w szpitalu znajduje się, natomiast pomieszczenie, w którym chwilowo przechowywane są zwłoki jest właściwe i nie zagracone.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 20:32:32] • [IP: 95.49.168.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [05.01.2010, 20:30:10] • [IP: 212.160.162.**]

Kaplica jest na cmentarzu i tam jest miejsce na ostatnie pożegnanie i modlitwy.

pracownik szpitala • Wtorek [05.01.2010, 20:02:35] • [IP: 79.190.202.**]

Wszpitalu kaplica jest, trzecie piętro, na przeciwko wind.Jak odbywały się wybory, to zakryto wówczas obraz, nie pamietacie?Szeroko się o tym wówczas rozpisywano. Dryga sprawa to miejsce, gdzie po dwóch godzinach wywozi się zmarłego, takie miejsce jest nazywa się pro morte. Nestety zmarły musi leżeć tam na metalowym wózku, tego wymagają przepisy.Miseczki i sprzęt, który się tam znajduje służy do każdorazowego odkażania tego pomieszczenia.Nie są to żadne wiadra czy mopy. Ludzie nie przesadzajcie.Temu zmarłemu i tak już wszystko jedno, a rodzina ma gdzie się pomodlić jeżeli odczuwa taką potrzebę.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 19:42:11] • [IP: 88.156.235.***]

w zeszłym miesiącu widziałem na wewnętrznym pomieszczenie większe niż sale dla chorych. Tam przez jakiś czas przebywa zmarly, było pusto, żadnych wiader czy gratów, stał metalowy regał i lampa a wózek chyba musi być metalowy bo to szpital a nie zakład pogrzebowy. Nie widziałem tam nic gorszącego. Moglem pożegnać się ze zmarłym ojcem.i być tam tak długo ile potrzebowałem.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 19:31:34] • [IP: 80.245.189.***]

WIĘKSZOŚĆ WPISÓW TO ŻENADA-LUDZIE MAJĄ KŁOPOTY Z CZYTANIEM ZE ZROZUMIENIEM !POPIERAM LKSz.16;27-188-NA PEWNO MOŻNA WYGOSPODAROWAĆ MAŁE POMIESZCZENIE I NAZWAĆ- MIEJSCE POŻEGNAŃ-CISZY-DLA WSZYSTKICH-PO PROSTU MIEJSCE GODNEGO BYCIA OSOBY, KTÓRA DOPIERO CO ODESZŁA OD NAS.TO NALEŻY SIĘ NAM WSZYSTKIM.POZDRAWIAM

PP • Wtorek [05.01.2010, 19:26:57] • [IP: 217.97.199.*]

ja nic nie rozumiem Pani Alicjo przecież zamiast pisac do portalu można by to prosto załatwić przejść sie do dyrekcji zgłosić swój pomysł - może wystarczy wynieść te mopy i miski i będzie pokój pożegnań- ludzie zróbcie cos wokół siebie dla siebie, a nie tylko narzekacie jak w waszym domu brakuje miejsca na coś to tez napiszecie do portalu czy postaracie sie je wygospodarować ?

krzyś • Wtorek [05.01.2010, 19:24:47] • [IP: 83.25.165.**]

Poziom większości wypowiedzi swiadczy o braku poszanowania dla istnienia ludzkiego...Życie jest cudem i zejście z tego Swiata każdego istnienia ludzkiego, wymaga chwili zadumy i skupienia w godnych warunkach...Popieram w całosci pomysł stworzenia takiego pomieszczenia i jest to obojetne czy to bedzie KAPLICZKA, czy pomieszczenie w którym bede mógł w sposób godny odebrać zwłoki moich najbliższych.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 19:14:26] • [IP: 217.97.199.*]

kaplica absolutnie.Już nawet to co jest wej chwili uwazam za obrazanie innych wyznan.Niby dlaczego tylko dla tej wiary a nie dla innych.Kto jak kto ale medycy powinni wiedziec, że nie wolno dyskryminowac ludzi ze względu na wiarę.A u nas co ? Kaplica, a czemu nie meczet alebo inny zbór móglby miec kosciół.Ta sala naprzeciwko windy to zarezerwowana tylko dla klechów.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 19:13:51] • [IP: 92.42.113.***]

no 222 ip zgadzam sie jeden z niewielu co kuma!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 18:56:04] • [IP: 195.117.222.***]

CHODZI O KAPLICĘ DLA ZMARŁYCH, MYŚLAŁEM ŻE CHODZI O KOLEJNY NIE POTRZEBNY KOŚCIÓŁ, NIE ZROZUMIAŁEM, RZECZYWIŚCIE TAKIE MIEJSCE JAK SALA POŻEGNALNA JEST POTRZEBNE BEZ WĄTPIENIA.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 18:50:37] • [IP: 195.117.222.***]

A JA SOBIE NIE ŻYCZĘ KAPLICY W SZPITALU

Gość • Wtorek [05.01.2010, 18:41:42] • [IP: 217.97.193.***]

Byly prezydent-zdrajca Bolek jak ruszał w" Polskie"to zabierał ze sobą przewozną kaplicę z rozbudowaną obsługą oczywiście i na koszt podatnika, a przecież wszędzie gdzie jechał stały kościoły!!

Irena • Wtorek [05.01.2010, 18:26:31] • [IP: 83.17.236.***]

Kaplica jest potrzebna. Kiedy wybudują i uruchomią gazoport liczba umarłych zwielokrotni się w naszym mieście. Kościołów może okazać się zbyt mało. I modlić będzie się o co...

Gość • Wtorek [05.01.2010, 18:15:37] • [IP: 95.129.226.***]

ludzie kaplica w szpitalu to nie możliwe w samym mieście kościoły porobili i kina niema a tam kaplica jest za to możne w szpitalu brakuje lepiej sprzętu dla ratowania ludzi a nie kaplica jakaś

Gość • Wtorek [05.01.2010, 17:45:37] • [IP: 88.156.232.**]

kaplica pomoże tyle co umarłemu kadzidło. Bardziej potrzebne dla miasta jest krematorium z prawdziwego zdarzenia tak aby zwłok nie kłaść do mokrej ziemi. Miejsca na cmentarzu coraz mniej a nieopodal znajdują się wodociągi. Kremacja to jedyny sensowny zabieg w przypadku braku miejsca na cmentarzu.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 17:16:36] • [IP: 92.42.113.***]

Na oddziale wewnetrznym przy windach jest kaplica w ktorej odprawiane sa msze w kazda niedziele! Tu chodzi o miejsce do ktorego zmarla osoba zostaje przewieziona!! Czy to prawda ze 60 % spoleczenstwa nie czyta ze zrozumieniem??I tu nie ma obrazy uczuc religijnych moze dla tej kobiety co napisala dobra by byla kapliczka ale oglnie chodzi o miejsce w szpitalu ktore zostanie do tego przeznaczone!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 17:12:58] • [IP: 80.245.190.**]

Kaplica w szpitalu?Lepiej żeby tam jej nie było.Nie wolno obrażać uczuć religijnych ludzi innych wyznań i ateistów.Dość przecież ma pan Lesław M.problemów walcząc z krzyżem wiszącym w sali obrad Rady Miejskiej? Mógłby jeszcze szpital do Strasburga zaskarżyć.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 17:05:50] • [IP: 83.21.153.***]

Ten 'gość" to wyjątkowy KRETYN !!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:53:57] • [IP: 92.42.113.***]

A lekarz z IP 93.94.186.***] to moze neurolog??

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:45:25] • [IP: 92.42.113.***]

Tak w szpitalu jest potrzebny tomograf!! to jest fakt i moze nie kaplica ale odosobnione miejsce nawet malusienkie zeby tam zawozic zwloki!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:42:47] • [IP: 212.160.162.***]

W szpitalu potrzebny jest tomograf

Wishnu • Wtorek [05.01.2010, 16:38:37] • [IP: 195.117.222.*]

Lepsze takie miejsce niż żadne. Jak trwoga, to do Boga.Jakbym umierał i zajarzył bym, że mnie wleką do takiej kaplicy, to niezłe mi to pocieszenie na finiszu.Podziękował.Z innej beczki, to rozumiem panią Alicje, ale może każdy szpital przerobić na kapliczkę, bo nie spełnia swojego zadania, jeżeli nie radzą sobie z chorymi.Stefan zachoruje i od razu go do kaplicy, bo po co do szpitala? Na przechowanie?!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:35:07] • [IP: 80.245.188.***]

Jak znam zwyczaje klechów to najpierw kaplica później kościół eaty i dotacje. Pazerność tej instytucji jest znana.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:34:17] • [IP: 92.42.113.***]

DO GOSC!Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:29] • [IP: 93.94.186.***] Posluchaj dzieki temu ze moja nieuleczalie wg lekarzy chora mame przetrzymalam w szpitalu pomimo roznych insynuacji ze powinna byc w domu WYLECZYLI!!I powiem ci ze ma sie swietnie!!i nie generalizuj swojej chorej teorii bo kazdy ma prawo do zycia a jezeli np odejdzie to nie musi lezec w pomieszczeniu z mopami!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:33:41] • [IP: 217.97.199.*]

Tak, rehabilitacja po zabiegach medycznych przydałaby się na pewno !

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:30:03] • [IP: 92.42.113.***]

JENY!! JACY WY GAMONIE JESTESCIE!! Czasami wydaje mi sie ze co po niektorzy czytaja tylko nagłówek i juz pisza! Tu chodzi zeby osoby w szpitalu mialy jakies miejsce w miare przyzwoite zeby nie lezaly w jakims magazynku z mopami i wiadrami!! moze nie chodzi tu nawet o kapliczke bo to mozna tak nazwac ale miejsce gdzie rodzina moglaby z jakas odrobina p[rzyzwoitosci pobyc z najblizsza osoba od razu po smierci!! Wy pewnie chodzicie na pogrzeby tylko i nic was nie obchodzi ale pamietajcie jedyne co jest pewne to smierc wiec zacznijcie wszyscy myslec o sobie!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:29:49] • [IP: 93.94.186.***]

Trzeba pomyśleć, żeby chorego be nadziei na wyleczenie, po prostu zabrać do domu. Tam go pielęgnować, opiekować się nim i otaczać miłością. Jest wiele rodzin, które tak właśnie robią. Niemała rzesza pseudotroskliwych wzywa pogotowie i ekspediuje umierających do szpitala, a później pisze wzruszające liściki do Pana redaktora. Nauczcie się wszyscy" troskliwi" pytać lekarza, czy jest szansa na wyleczenie.Jeżeli nie to opiekujcie się bliskimi w domach.To wymaga dużo pracy, ale daje ogromną satysfakcję. Pozdrawiam. Jestem lekarzem, który wielu rodzinom pomógł pielęgnować i otaczać odchodzących miłością.z

LKSz. • Wtorek [05.01.2010, 16:27:15] • [IP: 80.245.188.***]

Tytuł artykułu wprowadza w bład. Pani Alicji, jak zrozumiałam, chodzi o pokój pożegnań bez żadnych symboli religijnych, by przez pierwsze dwie godziny po odejściu bliskiej osoby móc przy niej być w skupieniu. Potem zmarłego przenoszą do kostnicy gdzie przygotowuje się go do pochówku. Całkowicie popieram potrzebę przeznaczenia jednego z pomieszczeń w Szpitalu, np. w przyziemiu, na ten cel. Gdy zmarli moi Rodzice personel Oddziału Wewnętrznego (jeszcze w starym szpitalu nad morzem) był tak miły, że pozwolono nam być przy nich do chwili zabrania ich do kostnicy, ale było to możliwe dlatego, że były tam małe sale chorych i nie przeszkadzaliśmy innym pacjentom. Bardzo byłam wdzięczna za to uszanowanie naszego smutku i potrzeby czuwania przy Rodzicach, stąd rozumiem żal p. Alicji. Myślę, że staraniem dyrekcji szpitala, bez większych kosztów, można wygospodarować takie miejsce.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:24:10] • [IP: 217.97.199.*]

gosciu ponizej pozom twoich argumentow godny pierwszoklasisty

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:21:03] • [IP: 93.94.190.***]

To już nie ma ważniejszych wydatków niż kaplica w każdym szpitalu. Może jeszcze w każdym sądzie, areszcie, komisariacie, urzędzie celnym, na każdym promie do Szwecji i w każdej szkole. Jak trzeba iść do kościoła w niedzielę to mało kto się pofatyguje, za to na te dni ostatnie albo już po odejściu, to każdy by się przeszedł do kaplicy. Może taniej będzie zrobić kilka łóżek szpitalnych przy każdym kościele, to i z NFZ coś dla parafii spadnie.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:19:56] • [IP: 80.245.178.**]

Pomieszczenie odosobnione tak ale nie kaplica, braki pieniędzy na chorych a zmarłemu nagroda w niebie

katarzyna • Wtorek [05.01.2010, 16:18:48] • [IP: 217.97.199.*]

maslanka...sorry ale nie jesteś w stanie mnie obrażć, a tym bardziej zrobić"kuku", nie miałam przyjemnosci wdawać się w dyskurs z Tobą, to by było na tyle!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:17:17] • [IP: 92.42.119.***]

i cmentarz obok :)

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:15:04] • [IP: 217.97.193.***]

Zamiast ględzić, niech ktoś konkretnie powie: Jest w szpitalu kaplica czy jej nie ma?

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:14:57] • [IP: 217.97.199.*]

132...nie życze ci tego, ale wróżę, że kiedyś wsadzą cię w cztery deski wrzucą do doła i pewnie nikt za tobą nie uroni łzy.sprzęt do szpitala to zasrany obowiazek , konstytucyjny rządu kupować sprzet do szpitala za nasze zresztą podatki anie" hieny cmentarne" przpuszczają nasze cięzko zapracowane pieniadze z podatków na sauny i luksusy nieroby sejmowe, senatorskie i rządowe, wiec odczep się od katolikóow, bo wiara jest częscią Polskiej kultury i tradycji, ale do kogo ja to mówię..pewnie sobie poprawiłeś samopoczucie piszą obrazliwie o księżach, marnie ci wrozę!!

Maślankiewicz • Wtorek [05.01.2010, 16:14:53] • [IP: 195.117.239.**]

Gość [IP: 217.97.199.*]! W czasach demokracji mamy wiele różnych praw. Ty masz między innymi też prawo do własnej głupoty. I ja ci tego prawa nie będę kwestionował. Jednak bardzo cię boli to kuku, co ci kiedyś zrobiłem.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:08:42] • [IP: 80.245.180.**]

do domu zabrac a ksiadz napewno przyjdzie i pobyc z dwa dni z chorym

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:06:06] • [IP: 80.54.123.**]

jak widać po wielu komentarzach wśród nas żyje mnóstwo osób o zerowej wrażliwości... strasznie to przykre..

Gość • Wtorek [05.01.2010, 16:04:35] • [IP: 80.245.185.***]

Te wpisy pokazują kto naprawdę mieszka w tym miescie.Myśle że kaplica powinna byc w kazdym szpitalu. To naprawę pomaga niejednokrotnie. Wzmacnia duchowo

AntyKaplica • Wtorek [05.01.2010, 15:59:19] • [IP: 89.78.132.**]

Postawmy jeszcze meczet, swiatynie zeusa i pomnik swarozyca. Nie robmy z budynku publicznego jakiegos miejsca kultu. Lepiej za kase na kaplice kupic jakis sprzet do szpitala. A jak ktos chce kleche zeby odmowic paciorek to niech sobie zamowi.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:54:29] • [IP: 92.42.118.***]

w szpitalu przydałaby się też rehabilitacja bo to bez niej czesto właśnie ludzie umieraja, nie ma nikogo kto by poinstruował np. po złamaniu, po operacji na żylaki i w ogóle jakiejkolwiek operacji a to jest dopiero kaplica.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:54:24] • [IP: 80.245.181.**]

To przykre ale niestety tak jest, całkiem niedawno również ja i moja rodzina, żegnaliśmy bardzo bliską nam osobę w takich samych warunkach. Popieram pomysł Pani Alicji.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:52:19] • [IP: 92.42.119.**]

ludzie wy nie rozumiecie chyba tematu !!schodzi Pni o miejsce gdzie sie zabiera osobe po odejsciu w szpitalu do pomieszcenia gospodarczego z metalowymi miskami ??mentalnosc polaka jest okropna wspolczucia

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:51:47] • [IP: 80.245.184.***]

ZROBMY W KAZDYM SKLEPIE //kaplice//. BZDURA I ZENADA

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:29:46] • [IP: 83.21.122.**]

Kapliczka nie potrzebna, ale pomieszczenie godne czlowieka. Przeciez kiedyś taki domek był przy cmentarzu, co się z nim stało?

krzyś • Wtorek [05.01.2010, 15:29:38] • [IP: 83.21.122.***]

...niestety, ale w kraju w którym nie sznuje siię żywych, nie będzie się szanować zmarłych.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:28:34] • [IP: 80.62.26.**]

hahahha ale bzdura!! niech sie pani opamieta pani alicjo! jesli nagle w szpitalu kopną w kalendarz, muzułmanin, żyd i buddysta to co wtedy?? tez 'bezbożników' wsadzicie do kaplicy?? nie tylko katolicy zyja na świecie, a to ze jest ich wiekszość nic nie znaczy!! od tego są kościoły, meczety i inne miejsca wydzielone dla obnażania prywatnych poglądów!! niech szpital pozostanie szpitalem, bo niedługo klecha bedzie ordynatorem i 40% ludzi nie katolików nie bedzie mialo gdzie sie leczyć!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:23:15] • [IP: 92.42.114.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:15:49] • [IP: 195.117.222.***]

W SZPITALU JEST KAPLICA!! I SA ODPRAWIANE MSZE WIEC NIE WIEM O CO CHODZI??

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:12:22] • [IP: 83.25.149.***]

zlikwidowac oddział intensywnej terapii i zrobic oddzial intensywnej modlitwy.proboszcz napewno poprze projekt

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:12:12] • [IP: 217.97.193.**]

jestem za

Gość • Wtorek [05.01.2010, 15:10:24] • [IP: 92.42.113.***]

coś mi sie wydaje ze sa powazniejsze potrzeby niz kaplica!!

kierowca • Wtorek [05.01.2010, 14:55:19] • [IP: 86.25.204.***]

Ja mam lepszy pomysł!Po co jakaś biedna kapliczka?Wybudujmy kościół!! Głośno i z lamentem ubolewajmy nad losem chorych dzieci i osób starszych ale zamiast na ich leczenie przekażmy swoje pieniążki na tacę. ..Myślę że kolejnych kilka milionów zł pomoże w cierpieniu tych, którzy z pewnością bardziej marzą o kaplicy w szpitalu niż o tym żeby ludzie ich ratowali!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 14:55:19] • [IP: 86.136.90.**]

a moze jeszcze kapciuszki i barek z alkoholem do tego krzyzyka aby sie czlowiek lepiej czul? jak k rzyz to poprosze tez o koran na stole.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 14:53:00] • [IP: 80.245.187.**]

O rezonansie magnetycznym nie wspomnę!! Kosciół jest blisko tam tez mozna sie modlić.

episode • Wtorek [05.01.2010, 14:50:46] • [IP: 92.42.118.**]

Zróbmy koscioło-meczet zamiast szpitala. !! Niezły pomysł ?

Gość • Wtorek [05.01.2010, 14:47:55] • [IP: 92.42.119.**]

bardzo dobry pomysl!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 14:34:59] • [IP: 80.245.181.***]

W SZPITALU BARDZIEJ POTRZEBNY TOMOGRAF KOMPUTEROWY !!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 14:34:50] • [IP: 95.129.226.***]

Ja bym proponował składkę na palarnię

Gość • Wtorek [05.01.2010, 14:31:44] • [IP: 80.245.188.***]

Najlepiej, by każdy zainteresowany wybudował sobie kapliczkę w domu. Nikomu by nie przeszkadzała, no, chyba, że nie wszyscy domownicy byli by jednego wyznania.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 14:28:20] • [IP: 77.254.86.***]

w szpitalu potrzebne sa leki a nie kaplica troszke wyobrażni

Jack • Wtorek [05.01.2010, 14:24:51] • [IP: 80.245.178.**]

Kochani! Tak naprawdę nie ma o co się kłócić. Kaplica powinna być i pewnie jest na cmentarzu i tam można godnie pożegnać się z bliskimi którzy odeszli. Jednak w szpitalu powinno być wydzielone także jakieś godne miejsce- na pewno nie jakaś rupieciarnia. Jednak uważam, że nie powinno być w nim żadnych symboli religijnych, ponieważ różne są wiary i niewiary (np. ateizm) i ludzie umierający są lub nie są ich wyznawcami.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 14:24:02] • [IP: 80.245.182.***]

Bóg jest wszędzie - można się modlić i rozmawiać z nim wszędzie. Kasę na kapliczkę przeznaczyć na leczenie żywych!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 14:22:54] • [IP: 80.245.188.***]

i po co ta opcja komentarzy??czemu mają sluzyc wypowiedzi nawiedzonych gowniarzy!

dr.prawa konstytucyjnego • Wtorek [05.01.2010, 14:10:52] • [IP: 217.97.199.*]

takie nędzne kreatury jak maślankiewicz który chce eliminować ludzi o innych poglądach i gardzi życiem religijnym, w normalnym spłeczeństwie taki dewiant powinien być napiętnowany

wierny • Wtorek [05.01.2010, 14:09:46] • [IP: 80.245.179.*]

Dokładnie powinno to być miejsce dla wszystkich

anok • Wtorek [05.01.2010, 14:06:22] • [IP: 88.156.235.***]

nie mówię, że potrzebna jest w szpitalu kapliczka, ale zgadzam się, że ciało zmarłego nie powinno leżeć w jakiejś szpitalnej rupieciarni, to jest profanacja.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:59:38] • [IP: 88.156.232.***]

DZIECIAKU TEGO IP: CI ZABRAKNIE

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:56:00] • [IP: 80.245.178.**]

zuvil idioten

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:55:54] • [IP: 217.97.199.*]

Maślankiewicz ty wes lecz sie na glowe bo to juz podpada pod schizofremie

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:52:54] • [IP: 80.245.179.*]

chyba nie na TEMAT

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:51:00] • [IP: 88.156.232.***]

Czy ta Pani ma rację nie wiem ? ALE ZCHAMIENIE W WYPOWIEDZIACH STRASZNE ! JEDEN POZYTYW..., ŁATWIEJ (ODEJŚĆ) Z TAKIEGO BAGNA POPROSTU NIE ŻAL. A NIECH TE ĆPUNKI ŚCIGAJĄ SIĘ KTO MA LEPSZĄ BMKĘ, KOMÓRKĘ CZY INNE G...

WIEERNY • Wtorek [05.01.2010, 13:45:11] • [IP: 80.245.179.*]

Przepraszam zapomniałem o MECZECIE w Holandii już nawet Kościołów nie widać - niema to jak tolerancja - a moze zaczniemy od małego meczetu w klasie szkolnej =- siema

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:42:11] • [IP: 78.131.222.*]

wiarę nosi się w sercu i nie potrzebne są budowle a i rozmowa z Bogiem może być w każdym miejscu

wIERNY • Wtorek [05.01.2010, 13:40:06] • [IP: 80.245.179.*]

Jak dla mnie i Ściana Płaczu przecież Jesteśmy tolerANCYJNI O synagodze nie wspomnieć przecież będzie przed KAPLICĄ - POZDRAWIAM WIERNY

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:37:40] • [IP: 92.42.119.**]

same gowniarze sie wypowiadaja zobaczymy jak pozegnacie bliska osobe w magazynie pelnym smieci !!bardzo dobry artykul!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:34:43] • [IP: 62.69.202.**]

Mojoą rodzine spotkało to samo. .Jedno co utkwiło nam w pamieci to naprawde przerażające pomieszczeni gdzie wyworzone jest ciało az cięzko o tym mówic.Powinno zrobic z tym pożądek nie mówiac juz o intensywnej terapii ktora w lato zamienia sie na poddaszu szpitala w saune.

Maślankiewicz • Wtorek [05.01.2010, 13:34:31] • [IP: 195.117.239.**]

Obserwuję od pierwszego wpisu, jak zmienia się nastawienie internautów względem tego, moim zdaniem nieco dewocyjnego, pomysłu. Widać tu wyraźnie, jak Polacy są już wyraźnie sterroryzowani katolicką hulanką i swawolą. Na początku wypowiadają się wszyscy, którzy są wniebowzięci takim pomysłem, gdzie nareszcie ludzie wierzący będą mieli prawo rozwijać swoje życie duchowe zgodnie z katechizmem i biblią. Nikt nie ma odwagi się temu sprzeciwić, choć pomysł raczej wydumany. Potem pojawiają się nieśmiałe głosy ludzi, którzy mają dość dominacji religii i sekt w naszym życiu. I tak jest teraz w Polsce. Ludzie" normalni" odzywają się wstrzemięźliwie, boją się publicznie zabierać głos w kwestiach, które" KOŃkordat" stara się załatwiać siłą raz na zawsze. Ale na szczęście coraz częściej głos ludzi świeckich przebija się w histerycznym wrzasku środowisk radyjomaryjnych, okołorydzykowych i zdewociałych pielgrzymkowiczów. I tu akurat przykro mi, że ta historia dotyczy bezpośrednio czyjegoś bólu, ale temat został wywołany.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:31:12] • [IP: 217.97.199.*]

a co wam burakom kaplica przeszkadza??

PODATEK OD CZARNYCH!!! • Wtorek [05.01.2010, 13:23:47] • [IP: 92.42.112.***]

ja pier...e poje..o ich juz do konca.Moze w ogole zrobmy z tego miasta jeden wielki kosciol??!! co krok kosciol, nawet z kina klubowego zrobili kaplice.Brakuje jeszcze kaplicy na bielikach zeby przezegnac sie przed wyjazdem z miasta no i obowiazkowo trzeba dac ksiedzu z 4-5 tys zl z kasy szpitala za to ze tam jest. OPODATKOWAC KOŚCiÓŁ!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:17:16] • [IP: 79.163.242.***]

Ta pani Alicja to czasami nie jakaś zakonnica.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:14:43] • [IP: 80.54.123.***]

ja tam wolę żeby każdy w chacie zrobił sobie kapliczke i mógł walić łbem za swoje winy, po co zrzuta na jakieś przyszpitalne" kino"

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:09:45] • [IP: 79.163.242.***]

Ta Pani przesadza zawsze może pożegnać się z osobom bliską w domu pogrzebowym. Nie znam szpitala gdzie jest taka kaplica.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:09:33] • [IP: 80.245.189.***]

ale obluda!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 13:06:15] • [IP: 92.42.119.**]

i gdzie jeszcze ?. ... w urzedzie skarbowym np ;)

Gościu • Wtorek [05.01.2010, 13:02:23] • [IP: 188.33.230.**]

wzruszające jak c...

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:56:07] • [IP: 80.245.184.***]

w tym szpitalu brakuje sal z miejscami dla chorych...szatnie dla personelu sa zbyt male, nie mowiac o dyzurkach itd...a druga kaplica?niby gdzie mialaby powstac?

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:50:48] • [IP: 93.94.189.***]

ja z tego tekstu wnioskuje że tej pani chodzi o GODNE miejsce po śmierci, takie które nie jest składzikiem roboczym z mopami i wiadrami.Takie miejsce gdzie będzie mogła się pożegnac bez świadków.Czy to tak cięzko zrozumiec??co wy * o jakiś meczecikach??HALLLLLLLLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOO

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:48:13] • [IP: 217.97.199.*]

ja także jestem za, straciłam pare jóż bliskich mi osób i znam ból i w szpitalu powinni coś takiego zrobic. Byc może będą ludzie tacy co pomogą w tej kwestji.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:42:02] • [IP: 88.156.233.***]

mało u nas kościołów, nawet z kina zrobili kaplice.Może tak wysłac petycje do o. Rydzyka bo przecież jemu nie brakuje...Polska jest krajem świeckim jak chcą kaplice to niech też będzie synagoga i meczecik jak napisał ktoś wczesniej.Niemniej jednak nie życzę sobie żeby było to budowane z moich podatków!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:40:23] • [IP: 86.25.219.**]

hipokryzja sie wylewa. skoro wasz bog jest wszechobecny a wy jestescie wierzacymi ludzmi, to po co kapliczka? zaklamanie i dewocja, no i strata pieniedzy na to co na prawde potrzebne w szpitalu, do RATOWANIA zycia a nie mamienia ludzi na chwile przed smiercia

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:38:35] • [IP: 80.54.123.**]

a na czym ma polegać to pożegnanie w kaplicy szpitalnej, jest kaplica w szpitalu, co mają przynieść zmarłego do kaplicy i kochająca rodzina będzie się modlić. ZAKŁAMANIE

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:34:58] • [IP: 93.94.189.***]

zobaczymy jak te ujadające pode mną ludki staną twarzą w twarz ze śmiercią i sami poczują jak to jest kiedy bliska osoba odchodzi...wątpię żeby byli wtedy tacy wyszczekani.Zróbcie zbiórkę jestem. ...3xTAK

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:30:49] • [IP: 93.94.185.***]

to piękny pomysł, myślę że w mieście są osoby które mogłyby pomóc w założeniu takiego pomieszczenia, bo emerytów na to absolutnie nie stać, mimo najlepszych chęci mając od 500 do 800 emerytury.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:25:43] • [IP: 80.245.178.**]

W tym mieście niema szacunku dla człowieka żyjącego potrzebującego pomocy u osób kompetentnych, a co dopiero do zmarłego : (przykre to, bardzo przykre.

Gamon • Wtorek [05.01.2010, 12:24:38] • [IP: 67.82.5.***]

no tak a potem synagoge i meczecik zeby nikt mie czul sie obrazony.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:24:36] • [IP: 195.11.60.*]

Najlepiej wezwac taxi i czym predzej pognac do ktoregos z kosciolow w S-ciu, mamy ich duzo.Albo na kazdym skrzyzowaniu mimi kapliczke postawic, to byloby naprawde super, jestem za.Pojde dalej, a moze BATMANY mialyby dyzury przez 24 godz.na dobe zeby zdazyc ze wszystkim.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:18:18] • [IP: 83.14.49.***]

no własnie. po co np. tomograf? lepsza kaplica.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 12:16:47] • [IP: 195.117.222.***]

ponoć Bóg jest wszędzie więc można do niego się zwracać nawet w poczekalni nie jest do tego potrzebna kaplica - no chyba że ktoś się modli do obrazka, krzyża a nie do Boga. Ale nie mam nic przeciw teu aby zamknąć odział wewnętrzny i zrobić tam kaplicę - od razy będzie ostatnie namaszczenie, msza za dowiezionych żywych ale za chwile zmarłych, wystawienie zwłok itp. .. No i trzeba zatrudnić księdza z pensją ordynatora

Gość • Wtorek [05.01.2010, 11:59:57] • [IP: 92.42.119.**]

jestem za godnym traktowaniem człowieka obojętnie czy zdrowy, młody, starszy, schorowany. Ale ostatnie godziny przed odejściem z tego świata powinny być spędzone w otoczeniu ciepłym a przede wszystkim z bliskimi osobami, aby umierający mógł w spokoju zamknąć na wieki swoje oczy i oddać ostatni wydech!!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 11:55:13] • [IP: 92.42.118.***]

Boże jakie to smutne, takie miejsce naprawde jest potrzebne..

Gość • Wtorek [05.01.2010, 11:53:45] • [IP: 80.245.184.***]

Do gościa z 11.46.Chyba nikt bliski nie odszedl od Ciebie.Jak nie masz nic konkretnego do powiedzenia, to powstrzymaj Swoja, niewątpliwie małą wyobrażnię i przemilcz ten temat.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 11:53:44] • [IP: 92.42.118.***]

jestem za

Gość • Wtorek [05.01.2010, 11:49:32] • [IP: 217.97.199.*]

też jestem za, kiedy zmarł moj mąż na Zeromskiego nie miałam możliwosci zeby sie pozegnac.to miejsce jak zadne inne potrzebuje kaplicy!

Gość • Wtorek [05.01.2010, 11:48:38] • [IP: 80.245.184.***]

Ma Pani świętą rację.Ja też znalazłam się w takiej smutnej sytuacji. Było tak jak Pani opisuje, kto tego nie przeżył, to nie zrozumie.Wyrazy współczucia.

Gość • Wtorek [05.01.2010, 11:46:42] • [IP: 89.78.132.**]

od tego sa koscioly, postawmy moze od razu meczet w szpitalu, w razie jak by innego wyznania ludzie odchodzili

Gość • Wtorek [05.01.2010, 11:42:52] • [IP: 83.21.135.**]

Takie miejsce jest bardzo potrzebne ludziom chorym i ich rodzinom. Nie ma gdzie sie wyspowiadać, przyjąc komunię. Jestem za.

Oglądasz 1-133 z 133
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■