POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [06.01.2010, 21:29:39] • Świnoujście

Prezydent nie ściągnie krzyża. Zobacz film!!!

Prezydent nie ściągnie krzyża. Zobacz film!!!

Lesław Maciejewski zgromadził tymczasem pokaźną teczkę dokumentów i wciąż szuka dokumentów na poparcie swojej tezy, że krzyża nie powinno być w tym miejscu. Czyje argumenty przeważą? (fot. Sławomir Ryfczyński )

Władze miasta nie widzą powodu, aby zdjąć krzyż ze ściany sali posiedzeń Rady Miasta. Usunięcia symbolu religijnego domaga się mieszkaniec miasta Lesław Maciejewski. Uważa, że krzyże powinny wisieć w kościołach, a nie instytucjach publicznych. Złożył nawet w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury, lecz ta nie dopatrzyła się znamion naruszenia prawa.

Jak dotąd żaden z radnych nie zgłaszał zastrzeżeń wobec obecności krzyża w sali konferencyjnej Urzędu Miasta. Dlatego także Przewodniczący Rady Zbigniew Pomieczyński nie widzi podstaw by religijny symbol usunąć.

- Gdybym odebrał w tej sprawie sygnały od radnych, być może podjąłbym jakieś działania w tej sprawie. Zdanie pojedynczego mieszkańca nie może w tej sytuacji przeważyć. To najprostsza zasada demokracji, której władza samorządowa musi się trzymać - mówi przewodniczący Zbigniew Pomieczyński.

Innego zdania jest Lesław Maciejewski, który zapowiada, że sprawa zakończy się w sądzie. Mówi, że występuje w interesie tych wszystkich, którzy nie są związani z żadną religią. Uważa, że w takie instytucje jak Urząd Miasta powinny być wolne od symboli religijnych.

- Nie mam nić przeciwko jakiejkolwiek wierze. Uważam tylko, że symbole religijne powinny znajdować się w kościołach albo w prywatnych domach – uważa Maciejewski. - Na pewno nie powinno ich być w instytucjach publicznych, bo to wbrew konstytucji – twierdzi.

Janusz Żmurkiewicz uważnie śledzi rozwój sytuacji. Gdy tylko sprawa wypłynęła na światło dzienne oświadczył, że prawomocny wyrok sądu w tej sprawie będzie dla niego wiążącym. Tymczasem Prezydent stanął w obronie krzyża. Dziś oświadczył, że nie zgodzi się nawet z decyzją Sądu Rejonowego, o ile ten nakaże mu zdjąć krzyż.

- Jeśli Sąd w Świnoujściu nakazałby prezydentowi usunięcie krzyża, Janusz Żmurkiewicz wykorzysta całą ścieżkę prawną w obronie swojej decyzji, z Sądem Najwyższym włącznie - oświadczył dziś rzecznik prezydenta Robert Karelus.

Prezydent nie ściągnie krzyża. Zobacz film!!!

fot. Sławomir Ryfczyński

Zdjęcia krzyża domaga się Lesław Maciejewski, z zawodu malarz budowlany. Jak stwierdził we wniosku złożonym w Sądzie „Krzyż chrześcijański niesie ze sobą przekaz ideologiczny, mówi jakie wartości są dobre, a jakie złe”. Jego zdaniem symbolika ta symbolika jest nie do przyjęcia i narusza jego dobra osobiste”. Siebie samego Maciejewski określa jako wierzącego, niezwiązanego jednak z żadnym wyznaniem.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 319, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 26-50 z 319

Gość • Czwartek [07.01.2010, 22:18:14] • [IP: 88.156.234.***]

Akuku! Katolibowie! Już jestem. Myślałem, że wam ta wścieklizna minęła. Ale widzę, że dalej wam piana z gęby spływa. Sami sobie szkodzicie, bo na dłuższą metę sprawa jest dla was przegrana. Kościół przegrywa na całej linii, dlatego siedzi cicho i się nie odzywa. I nie ściemniajcie, że to walka z Bogiem! Uczciwi ludzie po prostu szukają prostej drogi do Boga, nie przez Imperium Zła, nie przez Watykan, nie przez klechów, bo oni nie mają z Bogiem i wiarą nic wspólnego. Bizancjum kościelne to bardzo cwani przedsiębiorcy, którzy potrafią sobie ustawić wygodne i dostatnie życie kosztem frajerów. Pan Jezus powiedział coś o wypasaniu trzódki wiernych, ale dla pasterzy spod znaku krzyża ważniejsze od pasienia jest strzyżenie i dojenie. A doją bez opamiętania i bez litości. Państwo upada, gospodarka idzie w ruinę, a oni wciąż nienasyceni." Onym" wciąż mało i mało. A Pan Bóg to wszystko widzi. Ciekawe jak oni się zamierzają dostać do Królestwa Niebieskiego? Przecież tam wstęp wiedzie przez ucho igielne.

Gość • Czwartek [07.01.2010, 22:17:02] • [IP: 217.97.199.*]

nie nie maslana nie mam moralny obowiazek pisac osmieszac takich jak ty nie bede cie ignorowaca moj iloraz inteligencjii jest stanowczo za wysoki bys to mogl zrozumiec, pozatym to internet uzywam miedzynarodowych znakow bez ś ż itp bo poprostu nakogos takiego jak ty szkoda ortografii i interpunkcjii ale o tym pewnie tez nie wiesz. reasumujac widzac w obroncach krzyza wrogow piszac o eksapnsjii krzyzy poprostu odwiedz pania Dąbrowską

Gość zielonylew • Czwartek [07.01.2010, 22:16:01] • [IP: 80.245.188.***]

no wlasnie a co z krzyzem na giewoncie, z dziesiatkami tysiecy krzyzy na gorze grabarce oj maciejewski badz konsekwentny i zawalcz z milionami katolikow na calym swiecie

Maślankiewicz • Czwartek [07.01.2010, 22:13:04] • [IP: 195.117.239.**]

Gość zielonylew [IP: 80.245.188.***]! Wielka szkoda, że nie rozumiesz, o czym tu się pisze. Jak trwoga to do Boga - mówisz. A pokaż mi, gdzie internauci walczą z Bogiem! To jest sprzeciw wobec nieuczciwości kleru i umiejętnemu manipulowaniu wiernymi. Sprzeciw wobec zawłaszczaniu całej przestrzeni społecznej przez cwanych kombinatorów niby w imię religii. Ci ludzie już dawno zapomnieli, że chcieli do Boga. Oni idą do księdza, o Bogu mało kto pamięta. A nie chodzi o to, żebyśmy tysiącami krzyży wokół siebie utrudniali życie, ale postępowaniem zgodnym z przykazaniami dowodzili miłości wobec bliźnich. Wy głośno wołacie: Jam jest katolik, ja kocham bliźniego, ja oddaję cześć Panu. Ale tak naprawdę tylko raz w tygodniu udajecie katolików, kiedy idziecie w niedzielę do kościoła i wrzucacie złotówkę na tacę. Przypodobujecie się księdzu, a powinniście się przypodobać Bogu. A w tę walkę na krzyże też daliście się wmanewrować. To kościół wam wmówił, że ten znak was uświęci i wprowadzi do nieba.

Gość • Czwartek [07.01.2010, 22:05:24] • [IP: 80.245.178.***]

Pan Maciejewski ma prawo się domagać, pan Żmurkiewicz ma prawo histeryzować, pan Karelus ma prawo dmuchać w trąbę, lecz niestety prezydent miasta Świnoujścia nie ma prawa powiedzieć, że nie zdejmie krzyża, ponieważ jest katolikiem. Boże! Chroń mnie od takich katolików!

Maślankiewicz • Czwartek [07.01.2010, 22:01:12] • [IP: 195.117.239.**]

Tutejszy! Z Tobą to można by usiąść do merytorycznej dyskusji. Ładnie się wypowiedziałeś.

Gość zielonylew • Czwartek [07.01.2010, 22:00:53] • [IP: 80.245.188.***]

tak sobie czytam te komentarze i nie moge wyjsc ze zdumienia ktos tam pisze o ilorazie inteligencji jeszcze inny o stylistyce i interpunkcji itd itp ale nikt nie zauwazyl o co w tym wszyskim glownie chodzi ale najgorsze w tym wszystkim jest to ze jak trwoga to do BOGA bylo juz takich wielu w historii ktorzy palili i zrywali krzyze ale jak popadli w ruine szybko do niego wracali ale BOG jest milosierny i wszystkim wybaczy

Tutejszy • Czwartek [07.01.2010, 21:52:52] • [IP: 88.156.233.*]

Tak sobie myślę, ze ten Pan wywołał zdrową dyskusję. To jest dyskusja o nas.Ale pan Żmurkiewicz zupełnie niepotrzebnie" wyskoczył przed orkiestrę" - i wydal z siebie ryk jak lew w obronie krzyża. Pewnie tak samo postąpił by w czasach kiedy akurat inne obowiązywały obecne znaki i priorytety. Myślę tutaj np o godle z" łysym orłem", potrzebie obowiązkowości pochodów 1-majowych albo świętowaniem 22 lipca. Można znaleźć jakieś chociaż częściowo kompromisowe wyjście Chociażby miejsce umieszczenia krzyża w sali obrad. Nawet w Sejmie nie powieszono go tak centralnie i razem z godłem jak to jest u nas w Świnoujsciu. W polskich domach mały krzyż zazwyczaj wisi nad drzwiami.Jestem katolikiem i mnie to akurat nie przeszkadza ale przecież nasze społeczeństwo to także ateiści i ludzie innych wyznań. Czy chodzi o to ażeby pokazać że właśnie oni mają się dostosować?? Od prezydenta należy spodziewać się szerszego spojrzenia - zwłaszcza w takim mieście jak nasze które to przecież nie jest takie religijnie jednorodne.

Gość • Czwartek [07.01.2010, 21:45:40] • [IP: 217.97.193.***]

Naprawde ludzie nie ma juz nic innego do roboty tylko sie duperelami zajmuja... Jak taki madry, to niech sciagnie krzyz z Giewontu... To tez miejsce publiczne...

Gość • Czwartek [07.01.2010, 21:40:24] • [IP: 217.97.199.*]

Wy się tu żołądkujecie a kapitał na temacie zbił Żmur, bo ponownie kandyduje i się nagłośnił no i jego koleś ten drugi, co na bank będzie kandydował na radnego.żałosna metodologia na szczucie ludzi.

BB • Czwartek [07.01.2010, 21:39:48] • [IP: 80.245.186.***]

Z TYM IDIOTĄ TRZEBA IŚĆ DO SĄDU!!UBLIŻA NAM MIESZKAŃCOM ŚWINOUJŚCIA!CAŁY KRAJ DOWIEDZIAŁ SIĘ ŻE NASZE MIASTO SŁYNIE Z OSZOŁOMÓW!! JA PROTESTUJĘ PRZECIWKO PRZEDSTAWIANIU MEDIOM NIEZRÓWNOWAŻONEGO OSOBNIKA!! NIKT O ZDROWYCH ZMYSŁACH NIE PÓJDZIE DO SĄDU Z POWODU KRZYŻA.SĄD NIE POWINIEN DAWAC PRZYZWOLENIA NA WPŁYWANIE TAKI SPRAW. PROTESTUJĘ PRZECIWKO WYDAWANIU MOICH PODATKÓW NA TAKIE ROZPRAWY!! KAŻDY KOLEJNY OSZOŁOM POWINIEN BYĆ UKARANY ZA BEZPODSTAWNE ZABIERANIE CZASU SĄDOM.SPRAWY O ALIMENTY PRZECIĄGAJĄ SIĘ LATAMI BO SĄDY MUSZĄ POŚWIĘCAĆ CZAS DLA NIEZRÓWNOWAŻONYCH!!

Maślankiewicz • Czwartek [07.01.2010, 21:37:44] • [IP: 195.117.239.**]

Gość [IP: 217.97.199.*]! Masz prawo mnie ignorować i nie zwracać uwagi na moje posty. Ja też bym się lepiej czuł, gdyby mnie nie zaczepiały jakieś prymitywne głuptaki. Ja tu wyrażam swoje przekonania wynikające z doświadczenia. Ty zaś ciapiesz bez najmniejszego sensu i, jak wszyscy katolicy, tylko rzucasz bluzgami. A idę o zakład, że twói iloraz inteligencji nie pozwala na żadną logiczną argumentację. Ot, po prostu pyskówka. I do tego z fatalną stylistyką, interpunkcją i ortografią. A już dzisiaj ktoś takie mądre słowa napisał, że wy swoje chrześcijaństwo mierzycie nie miarą waszych dobrych i złych uczynków, ale ilością postawionych krzyży. I, niestety, teraz już widać, że wasza krzyżowa ekspansja jest nastawiona na nieuniknioną konfrontację i konflikt. To jest tylko zaciskanie pięści i pokazywanie, komu więcej wolno, nawet wbrew obowiązującemu prawu. Wy jesteście wrogami narodu tak samo, jak cały kler katolicki. Teraz jestem zmęczony i chyba się wyciągnę w fotelu z buteleczką piwa, nie zwracając na was uwagi

Gość • Czwartek [07.01.2010, 21:27:20] • [IP: 217.97.199.*]

ty maslana stales w kolejce po rozum?? walisz haslowo sloganami na dodatek ciagle z powtórzeniami

Gość • Czwartek [07.01.2010, 21:19:17] • [IP: 88.156.233.***]

Stary Rumuński komunista najwiekszym obrońca krzyża ! Za to że jest przy korycie natychmiast znalazło się miejsce w pierwszej ławce a dla Pana Możejki który całe życie walczy z komuną ostatnia ławka bo Możejko biedny i uczciwy, obłuda, fałsz, zakłamanie chłopów w kieckach nie ma granic. ...

Gość • Czwartek [07.01.2010, 21:17:02] • [IP: 188.146.18.***]

Brawo NERO 188 myślę tak samo jak TY choć niemam nic przeciwko żadnej wierze i krzyż wisi u mnie w domu ale wkurza mnie fakt że grono tchórzy nie mających swojego zdania albo bojących się głośno mówić zabrania innym wyrażać swoje przemyslenia. W końcu dlaczego trzeba robić i myśleć tak jak inni? Widzę że większość tęskni za przymusowym pochodem 1-go maja, przymusowym chodzeniem do kościoła, zbiorową obronę zarodka ludzkiegoi jednocześnie zbiorową zgodę na życie dzieci polskich w ubóstwie, zbiorową zgodę na okradanie ludzi starych z dostępu do przyzwoitego leczenia i tak by można mnożyć przykłady i wmawiać nam że wszyscy tak chcemy i że tak chce demokracja. .. Jednak po mojemu uważam że skoro niema w POlsce zakazu żadnej innej wiary to wszystkie powinny mieć takie samo prawo do wieszania w miejscach urzędowych swoich dewocjonali!! W sali Rady Miasta nie siedza kochajacy blizniego swego chrzescijanie bo swymi palcami zaglosowali nieraz na rzecz utraty pracy ludzi handlujacych FAŁSZ !!

Maślankiewicz • Czwartek [07.01.2010, 21:15:49] • [IP: 195.117.239.**]

Akuku! Katolibowie! Już jestem. Myślałem, że wam ta wścieklizna minęła. Ale widzę, że dalej wam piana z gęby spływa. Sami sobie szkodzicie, bo na dłuższą metę sprawa jest dla was przegrana. Kościół przegrywa na całej linii, dlatego siedzi cicho i się nie odzywa. I nie ściemniajcie, że to walka z Bogiem! Uczciwi ludzie po prostu szukają prostej drogi do Boga, nie przez Imperium Zła, nie przez Watykan, nie przez klechów, bo oni nie mają z Bogiem i wiarą nic wspólnego. Bizancjum kościelne to bardzo cwani przedsiębiorcy, którzy potrafią sobie ustawić wygodne i dostatnie życie kosztem frajerów. Pan Jezus powiedział coś o wypasaniu trzódki wiernych, ale dla pasterzy spod znaku krzyża ważniejsze od pasienia jest strzyżenie i dojenie. A doją bez opamiętania i bez litości. Państwo upada, gospodarka idzie w ruinę, a oni wciąż nienasyceni." Onym" wciąż mało i mało. A Pan Bóg to wszystko widzi. Ciekawe jak oni się zamierzają dostać do Królestwa Niebieskiego? Przecież tam wstęp wiedzie przez ucho igielne.

Gość • Czwartek [07.01.2010, 20:49:35] • [IP: 80.245.190.*]

A juz prezio myślał, ze jak skończy z pozywaniem o byle co Możejki nie będzie musiał jeździc słuzbowa Skodą do sądu.

Gość • Czwartek [07.01.2010, 20:46:20] • [IP: 88.156.233.***]

O ! Dawno tego trzepniętego Gadochana tutaj nie było ! Won do koscioła chłopów w kieckach po łapskach całować !

katolik • Czwartek [07.01.2010, 20:35:10] • [IP: 95.49.170.**]

nero ------ pięknie napisane sama prawda całkowicie się z Tobą zgadzam !!

Gadochan • Czwartek [07.01.2010, 20:06:53] • [IP: 92.42.114.***]

Gość • Czwartek [07.01.2010, 19:47] • [IP: 193.200.150.***] Japacyku, przyjaciół szukaj dużo niżej - gdzieś tam na swoim poziomie. Ja akurat nie życzę sobie, żeby byle kto poklepywał mnie po ramieniu.

Gość • Czwartek [07.01.2010, 20:06:42] • [IP: 80.245.184.***]

zgadzam się z IP: 93.94.188, masz całkowitą rację!!

Gość • Czwartek [07.01.2010, 19:47:40] • [IP: 193.200.150.***]

Gadochan, przyjacielu, czy aby dzieciństwie sporych rozmiarów krzyż w nie spadł ci na głowę?

Gość • Czwartek [07.01.2010, 19:42:26] • [IP: 80.62.26.***]

krzyz symbolizuje dwa drewniane patyki!. .. tak w skrocie mozna opisac znajomosc katolikow w biblii:)

nero • Czwartek [07.01.2010, 19:34:50] • [IP: 93.94.188.***]

LUDZIE!! kiedy sie obudzicie tu nie chodzi o krzyze a o wladze kleru!! pali im sie grunt pod nogami konczac gimnazjum kazdy jest skazany na jedna opcje ocena z religii jest wazna do sredniej i na swiadectwie nie mozna nie chodzic na katecheze!! nawet na studia jestes bez opcjii wazna ocena z religii jaka tolerancja kleru bzdura !! jestes dobrym czlowiekiem zyjesz godnie ale jestes innego wyznania to cierp i wpatruj sie w krzyz w szkole w instytucjach panstwowych jaka paranoja nawet wyznawcy innych religii w naszym kraju musza sie dostosowac do systemu klerowskiego poniewaz kosciul decyduje czy zdasz czy beda patrzec na ciebie jak na zbrodniarza bo jak to moze ci przeszkadzac symbol klerowskiej wladzy kler twierdzi ze ludzie odsuwaja sie od boga bzdura zyjemy w czasach w ktorych ludzie widza i przepych mercedesy zloto na szyjach zycie jak bogaczy ped do wladzy koscioly za miliony oni walcza krzyzami o miejsca pracyi naciaganiem nowych klientow do tacy!!

Gość • Czwartek [07.01.2010, 19:27:01] • [IP: 80.245.188.**]

jedni krzyza chca inni krzyza nie chca czy wy nie macie wiekrzych zmartwien tylko jakis krzyz a ze dzieci gloduja ?? ze bieda?? ze na chleb ludzie nie maja moze warto o to powalczyc a nie czepiac sie krzyza jakiegos nic by nie wisialo tez by wam przeszkadzalo bo puta sciana byle sie czegos głupiego doczepic niesamowite

Oglądasz 26-50 z 319
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■