POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [25.10.2010, 11:57:00] • Świnoujście

Mieszkańcy mają dość dymu

Mieszkańcy mają dość dymu

fot. Czytelnik

Mieszkańcy mają dość dymu z komina PEC. Najgorzej jest w blokach przy ulicy Grunwaldzkiej, gdzie na budynkach, oknach i parapetach pozostaje sadza. Jak napisał dzisiejszy Kurier Szczeciński są pomysły, żeby w pobliżu Portu Wojennego i bazy paliw płynnych powstała w przeciągu kilku lat elektrociepłownia. Infrastruktura obecnego PEC miałaby wtedy zostać zlikwidowana a za kilka lat mogłoby powstać tutaj osiedle mieszkaniowe.

- Trudno jest domyć okna i parapety. Wszędzie pełno jest sadzy. Przecież żyjemy w Uzdrowisku a nie Nowej Hucie - skarży się jeden z mieszkańców, który ma dom z widokiem na komin.

O budowie elektrociepłowni mówił podczas inauguracji swojej kampanii wyborczej Andrzej Szczodry. - Będą wyższe sankcje za emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Do 2015 roku możemy podjąć decyzję o budowie kosztownych filtrów albo znaleźć inwestora, który wybuduje elektrociepłownię w pobliżu Portu Wojennego - stwierdził Szczodry.

Nie wiadomo jednak czy ten pomysł zostanie zrealizowany. - Mogłoby się to wiązać m.in. z większymi opłatami za ciepło a na to prezydent Janusz Żmurkiewicz nie chce się zgodzić - donosi dzisiejszy Kurier Szczeciński.


komentarzy: 73, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-73 z 73

Gość • Sobota [30.10.2010, 11:13:46] • [IP: 80.245.190.**]

Mam pytanie. Od jak dawna jest ten problem z pyłem, sadzą ?

Bataliony • Sobota [30.10.2010, 01:18:44] • [IP: 93.94.188.***]

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:46] • [IP: 80.245.183.***] To sobie pójdź jesienią lub zimą przy wyżowej pogodzie wieczorem ul. Grunwaldzką i zobacz jak pięknie się ten słup dymu, niemal bezpośrednio po wylocie z komina, odbija niczym od niewidzialnego lustra i wali prosto nad bloki ul. Grunwaldzkiej, Staszica, Batalionów, Rybaki i okolic. Chyba za dużo lektur podręczników a za mało obserwacji. NIe twierdzę że dym się snuje cały czas, lecz w pewnych określonych warunkach pogodowych (notabene częstych zimą- wysokie ciśnienie i bezchmurne niebo) jest dość uciążliwy. Prawdą jest to co pisali inni o ilości specyficznej sadzy na oknach, parapetach i elewacjach budynków. Smog z domków jednorodzinnych tu raczej nie dociera. Nie jestem nawiedzonym orędownikiem przenoszenia ciepłowni, ale jak zapewne wiele tu komentujących zwróciem uwagę na denerwujący problem który występuje. Niezbyt miło jest czuć smród czadu we własnym mieszkaniu. Może jednak PEC powinien się temu przyjrzeć uważniej.

Gość ryśio • Piątek [29.10.2010, 18:39:12] • [IP: 80.245.188.**]

a mnie tam nie przeszkadza mi przeszkadzają spaliny kto ma co na gaz bo wiem ze tam jest dopiero śmiertelna dawka dlaczego za to nikt się nie weznie i do scieków odprowadzają smołe z pieców tylko dym przeszkadza jakiemuś oszołomowi

Gość • Czwartek [28.10.2010, 18:41:30] • [IP: 80.245.190.**]

Racja

Gość • Czwartek [28.10.2010, 17:14:19] • [IP: 178.238.252.***]

Niezaprzeczalnie komin PEC-u dymi. To widzą wszyscy. Nie bronię ich. Ale czy ktoś zauważył jak dymi cała zachodnia część miasta od ul. 11 listopada do granicy?. W czasach kiedy palono tam w piecach węglem czy koksem w dni bezwietrzne smog unosił się do wysokości ok. czwartego, maksymalnie piątego piętra. Dziś, kiedy większość ogrzewa domy gazem, spaliny sięgają nawet 9, 10 piętra. Sprawdzone osobiście. Od ponad 30 lat to widzę a od kilkunastu czuję (8 piętro)!. Ten dym roznosi się na całe miasto!. Sądzę że głównym powodem nagonki na PEC jest pozakulisowe działanie deweloperów którym kończą się tereny do budowy kolejnych gett jak to na dawnym" ruskim stadionie". Może wreszcie ktoś pójdzie po rozum do głowy że ten skrawek wyspy ma ograniczone zdolności urbanistyczne. Nie wspominając o braku wystarczającej ilości wody pitnej. Zajeżdża nas masa samochodów a teraz ktoś chce zabudować tą wyspę rakiem budowli które zamienią ją w kolejną obrzydliwą miejscowość z której wszyscy będą uciekać na wieś!.

ZforM • Środa [27.10.2010, 04:35:04] • [IP: 163.185.51.*]

A ja mam dosc mieszkancow - powiedzial DYM

Gość • Wtorek [26.10.2010, 23:27:46] • [IP: 92.42.114.**]

Pousuwać straty na rurach-będzie mniej kopcić.

Gość • Wtorek [26.10.2010, 23:25:56] • [IP: 195.117.222.**]

A to nie byla wina ul. Markiewicza?

Gość • Wtorek [26.10.2010, 23:16:22] • [IP: 80.245.190.**]

Marco, po pierwsze gaz jest droższy, 2 nikt nie zmusza do podłączenia do PEC. 3z kąd wiedza że miał jest zasiarczony? 4 Kotłownie gazowe miasto już przerabiało...stoją i straszą, dlaczego? Z kąd wiedza że komin będzie dymił bardziej? Kolejna sprawa - Kocham to miasto ale wkqrza mnie to przepraszam za wyrażenie, , obsrywanie się, , z tym uzdrowiskiem. Wszystko jest be i łee. Uzdrowiskiem jesteśmy nie od wczoraj i komin stoi nie od wczoraj tylko że dziś szuka się problemu na siłę.

Gość • Wtorek [26.10.2010, 22:29:24] • [IP: 109.210.228.**]

A ja mam sentyment dotego komina, bo mi brata przypomina, ktory go budowal.Niestety brat juz 18 lat nie zyje, bo zginol w wypadku, a komin stoi niewzruszony i musze przyznac ze na tym zdjeciu nawet mi sie podoba choc trzeba czesciej okna myc.

Marco • Wtorek [26.10.2010, 22:01:15] • [IP: 62.69.200.*]

do: Gość z: Poniedziałek [25.10.2010, 21:32] • [IP: 80.245.190.**] Nie pisałem by przenosić infrastrukturę lecz jedynie o tym by rękoma miejskiej spółki nie zwiększać ilości spalanego zasiarczonego miału. PEC włazi z nową infrastrukturą w dzielnicę nadmorską i proponuje zamianę ekologicznych lokalnych kotłowni na" czyściutkie ciepło z rury". To czysty absurd - nie taniej a napewno bardziej brudno. Komin dymił, dymi a będzie dymił coraz bardziej... Chyba, że zastopujemy ten absurd!. W uzdrowisku (a także na jego obrzeżach bo Daszyńskiego to cały kilometr od granicy uzdrowiska) nie ma miejsca dla zwiększania smrodu i brudu! Walczmy o normalność!

Gość • Wtorek [26.10.2010, 21:39:04] • [IP: 217.97.193.***]

Ta sadza to przez Wuję pierdzącego w Radzie Nadzorczej PEC-u!

Gość • Wtorek [26.10.2010, 21:03:49] • [IP: 95.129.228.**]

najlepiej przenieść emisję spalin sąsiadom - dziękuję za takie rozwiązanie, to typowa polska mentalność.

Gość • Wtorek [26.10.2010, 21:02:36] • [IP: 92.42.114.**]

przenieść ich ale na teren poradziecki(karsiborska) lub za Ognicę.A może by tak ogrzewać smrodami z oczyszczalni i wysypiska?-to też się pali.

Gość • Wtorek [26.10.2010, 20:39:02] • [IP: 88.156.235.***]

To są braki dopalaczy!!

Gość • Wtorek [26.10.2010, 19:54:26] • [IP: 95.129.226.***]

to niech dupe grzeja gazetami w domu

Gość • Wtorek [26.10.2010, 19:51:46] • [IP: 92.42.116.***]

popatrzcie ile dymu unosi się z waszych kominów a tam niestety nie ma filtrów. A może ta sadza to z komina sąsiada wystarczy popatrzeć na swój dach lub obok. Pozdrawiam.

Gość • Wtorek [26.10.2010, 14:14:39] • [IP: 95.129.228.**]

Były filtry, nie dymiło. Może zmienić dyrektora.

Gość • Wtorek [26.10.2010, 14:09:16] • [IP: 84.136.191.***]

Czy ktoś wie ile wynosi opłata kuracyjna za pobyt w tym światowej sławy uzdrowisku ? Jeśli okazałoby się, że jest za niska w stosunku do innych światowych uzdrowisk to należy ją odpowiednio podnieść. Za uzdrawianie dymymi z PEC i zwałów węgla jak również za gryzienie komarami trzeba niestety płacić.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 23:07:31] • [IP: 188.33.222.**]

czy to prawda że Pan Sytuła jest zwolennikiem gazoportu w Świnoujściu??prosze o odpowiedz

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 23:07:09] • [IP: 92.42.114.***]

ciepełko by się chciało?bez kitu ludzie popatrzcie na siebie- wszyscy ''be'', a my ''cacy''

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 21:32:55] • [IP: 80.245.190.**]

Do Marco: Tak!, wybierzmy takiego prezydenta co nie pozwoli dymić z komina i grzać obywatelom tyłki. Wybierzmy prezydenta co wszystko zatrzyma, nic nie zbuduje i przeniesie ciepłownie do lasu bo infrastruktura PEC jest z gumy i da się przenieść w tydzień i to za darmo i mieszkańcy nie odczują droższego ciepła z nowej lepszej ciepłowni, w której pali się gaz... Człowieku! wyłącz komputer bo przez takich jak Ty muszą włączyć kolejny blok w elektrowni Dolna Odra który też dymi i daje energię żeby tacy, , mądrzy, , jak Ty mogli zasiąść przd komputerem i pisać farmazony!

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 21:24:23] • [IP: 92.42.116.**]

80.245.182 Widziałeś może jak kopcą przepływające tędy statki ? Zapomniałeś dopisać do swojej listy ? Powietrze syficzne ? Poszukaj nieco na gios gov pl

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 21:16:49] • [IP: 92.42.116.***]

pewnie zmiana PRO...KO... PA tak zaczadziła he he he

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 21:09:28] • [IP: 95.129.228.***]

Jak znajdzie się inwestor to ci co im sadza przeszkadza będą płacić przynajmniej dwa razy więcej za ciepło.Jak na razie mamy mniejsze opłaty.Przypomnijmy sobie superekologiczne kotłownie w spółdzielni Słowianin, jak szybko się z tego wycofano. W naszym mieście mamy najtańsze ciepło w zachodniopomorskim a może i w kraju.

morena • Poniedziałek [25.10.2010, 20:52:16] • [IP: 83.21.149.*]

rozumiem, że można mieć dosyć smrodu dymiących się kominów, a do tego jeszcze wybudują nam cudo GAZOPORT. My mówmy już zdrowaśki, żeby tam nie zatliło się. Może warto o tym pomysleć, zanim zagłosujemy na naszego wybrańca czytaj:PREZYDENTA MIASTA ?

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 19:46:05] • [IP: 93.94.186.**]

ciekawe czy to prawda ze pan M. Sutyła chcacy żadzic w swinoujsciu startuje na radnego w Miedzyzdrojach

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 19:27:51] • [IP: 80.245.190.**]

Zostawcie komin w spokoju, jest teraz taki ładny, pomalowany...;)

Marco • Poniedziałek [25.10.2010, 19:20:21] • [IP: 62.69.200.*]

Komin PEC-u dymił, dymi i zapewne jeszcze jakiś czas będzie dymił. To oczywiste. Dlaczego jednak PEC (przy aprobacie Miasta-Uzdrowiska) rozbudowuje sieć cieplną i proponuje zamianę ekologicznego ogrzewania gazowego na jeszcze więcej dymu w centrum miasta?? Tu nie powinna liczyć się tylko kasa! Wkrótce wybory - wybierzmy prezydenta, który doprowadzi do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego i zablokuje dalsze dymienie!

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 19:16:05] • [IP: 178.238.252.***]

zobaczycie jak jutro do rana komputery pojda w ruch i zmurek bedzie mial 60% poparcia ;-)

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 19:09:58] • [IP: 80.245.182.***]

Świnoujście to podobno uzdrowisko. Powietrze jest tak syficzne jak na Śląsku. Dymi stara ciepłownia, z kominów domków jednorodzinnych wylatują trujące gazy z palenia płyt wiórowych, na przeprawie stare promy walą czarnymi spalinami w niebo aż miło. Do tego spora ilość ciężarówek z niesprawnymi układem wtryskowym silnika bądź przeciążonych ładunkiem. Władza miasta z sld ma to wszystko w d...e. To może zamiast uzdrowiska zaczniemy inwestować w normalne czyste miasto.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 19:04:24] • [IP: 93.94.188.***]

wylaczyc komin po co nam cieplo

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 18:50:04] • [IP: 217.97.193.**]

Ci ludzie ktorzy pisza ze maja dosc komina to pewnie byli wojskowi grzejacy tylki na emeryturze oczywiscie przy kalowryferach zasilanych cieplem wlasnie z PEC. Ciekawe skad te informacje na temat przeniesienia PEC za pare lat. Niech ten pan co pisze ze ma okno z widokien na komin opusci rolety i na niego nie patrzy. Ja mam okno za widokiem na smietnik i jestem szczesliwy ze ten smietnik jest bo nie mialbym gdzie wyrzucac odpadkow. Takie bzdury to potrafia pisac tylko ci co nie maja zajecia. Przeciez to sensacje utrzymuja media przy zyciu, nieprawdaz??A moze ten" Pan" otrzymal jakies chonoraium za ten artykul?? A to ze buduja gazociag to nie przeszkadza nikomu??- przeciez Swinoujscie to" Uzdrowisko"

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 18:37:32] • [IP: 83.19.184.**]

ktoś juz pare lat temu postawił gazowe kotolownie mowili ze to niemcy ale to cos nie chodzi? moze ktos cos wie na temat?

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 18:14:21] • [IP: 92.42.114.**]

tak tak wszedzie osiedla mieszkalne, jeszcze wiecej tego... niech powstanie tam jakis zaklad ktory da mlodym prace a nie zeby musieli sprzedawac trafke czy inny syf. Wszedzie buduja osiedla nic nie myslac.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 18:07:17] • [IP: 93.94.186.**]

IP 190*** stukni sie w głowe komin przy piekarni stoi nieczynny od 2 lat

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 17:54:09] • [IP: 80.245.191.***]

ciepłownia na gaz to za pare lat bedzie wymogiem tak jak spalarnia simieci czy zwłok jusz w pan. skan. mają byc lejstrowane auta elek. tylko

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 17:53:58] • [IP: 93.94.190.***]

Macie tez komin od piekarni przy rynku, on najbardziej tam szkodzi...

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 17:37:01] • [IP: 80.54.123.***]

Do śląska na coraz bliżej, portowe nabrzeże przeładunku węgla ożyło z tą różnicą ze dziś do nas przypływają statki z węglem. Ale to nie problem problemem jest zapylenie przy rozładunku, w promieniu kilkuset metrów robi się czarno plaza nabiera czarnych barw takie to u nas uzdrowisko!!

Krytyk • Poniedziałek [25.10.2010, 17:01:42] • [IP: 80.245.179.***]

jak mają dość dymu, to niech się wyprowadzą do ciepłych krajów, ale najpierw wyłączyć im ogrzewanie -szybko zmienią zdanie.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 16:57:46] • [IP: 80.245.184.***]

Komin tam jest od zawsze, ktoś wydał pozwolenie na budowę i ktoś to kupił wiedząc co i gdzie kupuje. A jak wybudują blok obok cmentarza to mają go zlikwidować ?

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 16:56:46] • [IP: 83.21.70.**]

i znowu pseudo mieszkancom cos przeszkadza

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 16:21:33] • [IP: 83.3.71.*]

ściema 20 lat mieszkam koło komina i mi to nie przeszkadza.

DO 15:56 • Poniedziałek [25.10.2010, 16:10:39] • [IP: 80.245.190.*]

Sadze to masz Januszq największe w Magistracie. Zasmrodziliście całe miasto.

Janusz Żmurkiewicz • Poniedziałek [25.10.2010, 15:56:52] • [IP: 82.145.87.**]

Zgodzę się na wszystko byleby zmniejszyć emisję sadzy do atmosfery. To mój priorytet w wyborach prezydenckich :)

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 15:50:09] • [IP: 80.245.176.*]

Ale teraz najwidoczniej przeszkadza i to bardzo :-)

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 15:40:46] • [IP: 217.97.193.***]

Przeprowadzić się na Śląsk. Będą sadze i pyły z głowy.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 15:29:09] • [IP: 217.97.193.***]

RYNIO DAŁ RADĘ I PO PROBLEMIE.(zastanów się głąbie nad kosztami oraz aspektami zależności od Rosji)

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 15:10:38] • [IP: 92.42.116.**]

tyle lat nikomu ten komin nie przeszkadzał, a teraz nagle coś wam nie pasuje . Głupi ludzki wymysł zamknąć PEC, niech żyją jak ludzie z epoki kamienia łupanego. Nigdy skarg nie było, za bardzo w tyłkach wam się przewraca.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 15:07:50] • [IP: 217.97.193.***]

Pak nie pyli, zwłaszcza płynny (granulowanego w porcie już nie ma). To" czarne" na Warszowie na 99% pył węglowy z placów składowych w porcie i/lub sadza z palących się hałd węgla (stąd pochodzi też masa sadzy na Lewobrzeżu).

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 14:59:31] • [IP: 217.97.199.**]

Ta ja mieszkam koło portu na warszowie rano się budze i widze 1cm dziwnego czarnego proszku (chyba pak) na moim parapecie. To co może zamknijce port?

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 14:57:50] • [IP: 88.156.233.***]

Hłe hłe hłeee

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 14:55:49] • [IP: 93.94.188.***]

IP: 217.97.193.*** Miło czytać takie posty. Posty podparte wiedzą i doświadczeniem.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 14:50:34] • [IP: 92.42.119.***]

niech nie pala to będziecie mieli zimno w domach jak komuś sadz i dym przeszkadza:)

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 14:47:15] • [IP: 80.245.182.***]

trzeba zrobić tym sadzom DNA.Dna dosięgły już skargi na dymiący komin.zastanówcie się o czym piszecie i jaki macie w tym cel.ODWIECZNI MARUDNI lub WYRACHOWANI.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 14:46:44] • [IP: 92.42.117.**]

Ten dym z komina sklepu Stodoła to koszmar. Czasem mam zadymione całe mieszkanie potworny duszący zapach nie do wytrzymania.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 14:23:36] • [IP: 83.21.20.**]

Człowieku, jak kupujesz mieszkanie za pól miliona zł lub więc ej to popatrz przez okno jakie będziesz miał widoki, Ciebie zafascynował widok na miejską ciepłownię. Za ten widok też zapłaciłeś

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 14:22:35] • [IP: 88.156.233.***]

Ja tez się powtórze.Posrane miasto w którym wszystko, wszystkim przeszkadza!!

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 14:09:14] • [IP: 217.97.193.***]

Na deptaku to dymią przede wszystkim kamienice po drugiej stronie (zwłaszcza Armii Krajowej 13), Cech itp Od drugiej strony natomiast wali Stodoła - ten sklep pali węglem i ma bardzo niski komin. Nie ma natomiast szans, by na deptaku opadała sadza z tak wysokiego komina jak PECu, tym bardziej, że z takiego komina sadza nie leci, bo są elektrofiltry (strasznie" piszczą" w nocy i to jest dopiero problem). Co innego domki i kamienice - tam wszystko z pieca bezpośrednio leci do atmosfery, a ana dodatek kominy są na wysokości balkonów.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 13:52:53] • [IP: 74.3.160.**]

od zawsze powtarzałem że sadza wali po oknach i to w centrum miasta (na obrzeżach zapewne podobnie), ludzie wiem o czym pisze, wystarczy ze wytre parapet wewnatrz mieszkania i na drugi dzien jest juz czarny. w lato kiedy nie palą tak duzo sadza jest widoczna po kilku dniach ale w zime przy mocnym grzaniu sadza w mieszkaniu jest praktycznie codziennie przy uchylonym oknie zależnie od wiatru. na balkonie to skrzypi w zime pod kapciami. mieszkam przy deptaku i to nie jest efekt ruchu ulicznego. wiem jak bylo przed powstaniem deptaka kiedy dochodzil jeszcze kurz od ruchu aut. teraz kiedy jest deptak jestem w 100% przekonany ze to sadza z komina. widac to wyraznie kiedy wiatr jest w strone mojego budynku.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 13:47:42] • [IP: 212.160.162.***]

Mieszkam na przeciwko tego komina i jakoś nie mam sadzy na parapecie, totalna bzdura ten artykuł.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 13:41:32] • [IP: 80.54.123.***]

Co za głupoty tu wypisuje ten pan, ja mieszkam na Szkolnej bez widoku na komin a okna i parapety tak samo pokrywają się warstwą ciemnego brudu i na pewno nie jest to sadza. Tak na marginesie niech najpierw zrobią analizę tego osadu a później niech bija pianę. Przez tyle lat nikomu nie przeszkadzało a tuż przed wyborami wyskakują z paszkwilem. Przy tej wysokości komina to jeśli ktoś może się na coś skarżyć to na pewno nie mieszkańcy budynków przyległych do PEC.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 13:33:50] • [IP: 217.97.193.***]

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:46] • [IP: 80.245.183.***] - pewnie, że masz rację. Sadza z tak wysokiego komina opada kilka kilometrów od niego (o ile w ogóle jest emitowana, bo przecież są elektrofiltry). To się nazywa" efekt parasola", na skutek którego zawsze najgorsze powietrze jest na obrzeżach miast, a nie w centrum. Zdjęcie to też czysta manipulacja, bo widać na nim skraplającą się w zimnym powietrzu parę wodną (nie widać tego np. latem), na dodatek tak podświetloną, że wydaje się szaro-czarna. Gdyby zdjęcie zrobiono z przeciwnej strony okazałby się, że to co jest nad kominem ma kolor. .. biały! A dym i sadza na Grunwaldzkiej pochodzi z niskich kominów domków jednorodzinnych lub kamienic, gdzie w piecach pali się różnymi" cudami", a na kominach nie ma nawet grama filtrów! Trochę rzetelności poproszę!!

z • Poniedziałek [25.10.2010, 13:22:42] • [IP: 80.245.181.***]

Mocno byśmy zapłakali gdybyśmy musieli płacić rachunki za ciepło z ciepłowni gazowej.Większość miast w Europie posiada ciepłownie opalane węglem tak jak nasza. Jeśli chodzi o zanieczyszczenie na ul.Grunwaldzkiej to na pewno nie pochodzi z PEC, lecz z domowych kominów, w których mieszkańcy palą co się da.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:54:42] • [IP: 80.245.183.***]

Z tą sadzą to prawda... masakra jak się okno otworzy to naleci tego badziewia od cholery

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:46:04] • [IP: 80.245.183.***]

Co za głupoty wypisujecie? To nie" sadza" z komina ciepłowni, a co najwyżej z okolicznych domów, w których piece opalane są czym się da. Zakładając, że komin w PEC ma 80, 5 m, to pyły z niego, w zależności od kierunku i siły wiatru opadają dużo dalej niż granice miasta, a co dopiero mówić o ulicy Grunwaldzkiej. Dla przykładu, trzystumetrowy komin Elektrowni Kozienice dawał pierwsze opady pyłów w odległości 75km od epicentrum - do Szwecji, gdzie wykrywano ostatnie zanieczyszczenia.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:43:46] • [IP: 80.54.123.***]

jeden artykuł, a reklama dla dwóch normalnie mistrzostwo !!

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:43:45] • [IP: 88.156.235.***]

Nowa ciepłownia - Tak, na gaz i w okolicy oczyszczalni ścieków, tak myślę.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:41:05] • [IP: 88.156.235.***]

geotermia + wiatr + słońce. W ciągu lata jest go tak dużo, że mogłoby spokojnie zaspokoić potrzeby miasta przez co najmniej 2 miesiące zimy. Wystarczyłoby zbudować solarny akumulator który zmagazynowałby tą energię na wiele dni. W praktyce gdyby zainwestować jakieś większe pieniądze to można by wyeliminować paliwa kopalne. W Szwecji już dziś istnieją gminy samowystarczalne energetycznie.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:38:52] • [IP: 217.97.193.**]

pozakładać filtry, które sa dużo tańsze i bardzo skuteczne tak jak w cywilizowanych miastach, a po cholere jeszcze jedno osiedle mało stoi pustostanów, młodzi wyjechali a co emeryci bedą zmieniać mieszkania. .bezsens!!

ryynio • Poniedziałek [25.10.2010, 12:33:39] • [IP: 83.249.16.***]

nalezy wybudowac nowa elektrocieplownie na gaz... wtedy z komina wydostaje sie tylko para wodna... palenie koksem w uzdrowisku to aberracja !

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:21:59] • [IP: 92.42.116.**]

Jak widać po inwestycjach w PEC-u przez najbliższe 50 lat nie ma co liczyć na jego przeniesienie.

Gość • Poniedziałek [25.10.2010, 12:19:14] • [IP: 80.245.182.***]

A czego mieszkańcy Świnoujścia nie mają dość i na co się nie skarżą!Zamknąć PEC zniszczyć komin i ok, po problemie, zima idzie ale co tam, są grzejniki elektryczne, tak?

Oglądasz 1-73 z 73
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■