POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [05.01.2011, 06:59:27] • Świnoujście

Taksówki nie wiadomo skąd…

Taksówki nie wiadomo skąd…

fot. Adam Strukowicz

Jeden z Czytelników portalu iswinoujscie.pl zwrócił naszą uwagę na nieodpowiednio oznaczone taksówki poruszające się po ulicach miasta. Czy kierowcy mają prawo przewozić pasażerów nieoznakowanymi pojazdami? Warto przypomnieć taksówkarzom o tym obowiązku m.in. ze względu na fakt, że taksówki to drobny ale również ważny element budujący wizerunek miasta wśród przyjezdnych, turystów, kuracjuszy i innych osób odwiedzających nasze miasto.

Lenistwo albo zwykłe niedbalstwo… . Różne mogą być przyczyny takiego zaniedbania. Jedno jest pewne - wśród samochodów przewożących pasażerów ulicami miasta codziennie można spotkać pojazdy bez numeru, herbu Świnoujścia, a nawet specjalnych lamp dachowych. Inną sprawą, na którą zwraca uwagę nasz Czytelnik są koszty lamp. Tu dość wysoko poprzeczkę zawiesiły korporacje taksówkowe, które stać jest na opracowanie projektu i produkcję dużych kolorowych świetlnych logo. Małe lampki prywatnych taksówek wyglądają w tym towarzystwie jak ”ubodzy krewni”. Nasz Czytelnik poddaje tymczasem pomysł ujednolicenia niewielkich świetlnych oznakowań. Dzięki temu byłyby one tańsze i nie wywoływały niezdrowej zazdrości u konkurencji.

Co zaś tyczy się oznakowań bocznych to dziwić może nie tylko niedbalstwo kierowców ale także bierność policji i straży miejskiej. Warto w tym miejscu przypomnieć, że obowiązek znakowania taksówek reguluje nie tylko ustawa Prawo o Ruchu Drogowym ale również zapisy prawa miejscowego. W Świnoujściu sprawą zajmowała się Rada Miasta już w 1992 roku. Uchwała z 24 listopada tego roku nałożyła na kierowców taksówek obowiązek dodatkowego oznakowania taksówek osobowych i bagażowych, zarejestrowanych na terenie miasta Świnoujścia w formie emblematu herbu miasta (Gryfa) na przednich drzwiach pojazdu oraz numeru bocznego taksówki.

Kilka lat temu grupa dorożkarzy rzuciła pomysł by poprawić estetykę i jednolicie oznakować zaprzęgi konne wożące pasażerów ulicami miasta. Idea upadła bo i liczba dorożek znacznie zmalała. Ok. dwustu taksówek jeżdżących wciąż po naszych ulicach powinno nie tylko wozić i !przynosić zysk swoim właścicielom ale też dodawać miastu uroku!

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 50, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-50 z 50

Gość • Czwartek [06.01.2011, 20:49:47] • [IP: 178.30.188.*]

moze madre swinoujskie korporacje podniosa wkoncu stawki bo te co sa teraz to wstyd panowje nie ponizajcie sie wejsci 7 km 3 i takie barany nie beda sie z was smiac

Gość • Środa [05.01.2011, 23:33:02] • [IP: 80.245.184.***]

jak wam ceny nie pasują to po co jeździcie tymi taksówkami... banda nieuków bez perspektyw zawodowych :-)

Gość • Środa [05.01.2011, 21:54:48] • [IP: 80.245.188.***]

Jeżeli za kurs o wartości 5 zł taksówkarz zapłaci podatek ok 40 groszy to mu się nie opłaca jechać bez włączonego licznika. Chyba, że oszukuje od początku i idzie na całego określając cenę za przejazd na np. 7 zł. Wtedy ma 2, 40 do przodu. Ale to jest dobre przy krótkich kursach i przy małych stawkach, takie jakie mają korporacje. Ci, którzy mają duże stawki włączają taksometry, bo wiedzą że przy pobieraniu opłaty często muszą podpierać się paragonem, gdyż często klienci nie są zadowoleni z wysokości ceny. Ale ja też narzekam na wszystkie inne ceny i płacę.

Gość • Środa [05.01.2011, 21:47:40] • [IP: 195.117.222.***]

znaleziono bialego psa czerwona obroza. tel 503150151

pytek • Środa [05.01.2011, 20:37:23] • [IP: 88.156.234.***]

moze by tak wszystkie taksowki na rozowo?

Dębiec • Środa [05.01.2011, 20:21:29] • [IP: 195.117.222.**]

"Dębiec • Środa [05.01.2011, 16:53] • [IP: 195.117.222.**] złotówy? debilu jeden chyba czesto wykarze mniej taksometr, bo nie raz płaciłem 8 zł za krótką trase, a nie 20 ! więc sie zastanów co mówisz ' " Debil, tak to cie na obiad wołają zachowaj choć trochę kultury pisania, 20zł w świnoujściu ?? hahahahahahahahahaha widac że wiesz o czym mówisz 20zł to zapłacisz jedynie w taryfie niedzielnej po 0.00 i to z jednego konca miasta na drugie więc po prostu nie kłam !! chyba że jeździsz prywatnymi taksówkami a tam cennik jest dużo wyższy.

Marcin • Środa [05.01.2011, 19:56:45] • [IP: 213.155.182.**]

188, czy prywaciarz, czy nie, stawka kursu jest ustalana przez urząd miasta i nie mają oni prawa liczyć drożej, niż miasto ustaliło granicę. A licznik muszą włączać, bo jest to działalność gospodarcza i tak, jak w kiosku za gazetę musisz otrzymać paragon, tak u taksówkarza. Czy go przyjmiesz, czy nie, to Twoja sprawa, ale on paragon musi dać. Poza tym, prawo nakłada na taksówkarza obowiązek oznaczenia miasta i numeru licencji na pojeździe.

Gość • Środa [05.01.2011, 18:13:33] • [IP: 92.42.119.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [05.01.2011, 17:56:27] • [IP: 93.94.188.***]

po za tym to są prywaciarze, więc wiadomo, że bedą kasować wiecej i licznika nie wlacza, bo musza miec zysk;))).

Gość • Środa [05.01.2011, 17:48:13] • [IP: 80.245.188.***]

Oklejanie samochodów logo miasta, w pewien sposób włącza te pojazdy do grupy pojazdów miejskich z szeregiem przywilejów jak i obowiązków. Oznacza, że te pojazdy reprezentują dane miasto, tak jak ich kierowcy. Herb miasta na pojazdach wskazuje na przynależność do danego miasta, lampa taxi oznacza, że to taksówka, dodatkowy napis uściśla do jakiej mniejszej grupy należy ta taksówka (np. stowarzyszenie Radio Taxi) a numer boczny czy na tylnej szybie wskazuje danego taksówkarza. Zapominając o tym i pisząc negatywnie o taksówkarzach popełniacie błąd, gdyż nie wszyscy taksówkarze są" źli" a uogólniając, to także całe społeczeństwo Ś-cia jest złe, gdyż jego część jest zła.

Gość • Środa [05.01.2011, 17:47:04] • [IP: 93.94.188.***]

Dębiec • Środa [05.01.2011, 16:53] • [IP: 195.117.222.**] złotówy? debilu jeden chyba czesto wykarze mniej taksometr, bo nie raz płaciłem 8 zł za krótką trase, a nie 20 ! więc sie zastanów co mówisz

Gość • Środa [05.01.2011, 17:19:22] • [IP: 88.156.235.***]

A ja mimo wszystko chciałbym by wszystkie taxi były Yellow !

Gość • Środa [05.01.2011, 16:57:09] • [IP: 93.94.191.**]

Mi tam taka pasuje (odnosząc się do zdjęcia) elegancka nieoblepiona naklejkami, łądnie czysto schludnie i tak ma być!

Dębiec • Środa [05.01.2011, 16:53:18] • [IP: 195.117.222.**]

"Jak oni liczników nie włączają nawet, tylko kwote podają, że aż idzie się załamać. " Baranie ciesz się że wyłączają złotówy to jesteście wy klienci !! taksometr często wykarze więcej a tak bez to taksówkarze sobie zaokrąglają w dół bo nie chce im się czekać aż dacie im te 50gr.

Gość • Środa [05.01.2011, 16:52:33] • [IP: 92.42.116.***]

ktoś zapomniał dodać że te Yellow taxi pochodzące z Nowego Jorku nie są własnością kierowców, tylko korporacji. Kierowca wykupuje/wyrabia jak kto woli licencje i z nią udaje sie do korporacji która go moze zatrudnić, jeśli tak dostaje auto sam, albo ze zmiennikiem, w pełni wyposażone i oznakowane. W naszym kraju właścicielem samochodu i kierowcą jest jedna i ta sama osoba no w większości przypadków- pozdrawiam

Czak • Środa [05.01.2011, 16:21:44] • [IP: 87.96.56.**]

Och, Och. .. Co wypowiedzi, bizmesmeni, cho, cho. ... Dziadu kup sobie 100 taksówek, pomaluj na jeden kolor, kurs za 5zł i powalisz wszystkich na kolana, ale co jak czasami masz tylko 1zł w dziurawej kieszeni i wylewasz swoje mądrości na portalu.

Gość • Środa [05.01.2011, 15:47:16] • [IP: 80.245.188.***]

Ten temat dotyczy oznaczeń taksówek, które może wprowadzić i robi to Rada Miasta (Gminy) a kontrolę nad wykonaniem tegoż przepisu zobowiązuję wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Ci natomiast do kontroli taksówek mają strażników miejskich. Kontroli mogą także dokonywać Policjanci jak też Inspektorzy Ruchu Drogowego. W naszym przypadku bezpośrednio za olewanie obowiązku przyklejania herbów i numerów na drzwiach taksówek przez taksówkarzy odpowiada Prezydent Miasta Ś-cie.

Gość • Środa [05.01.2011, 15:36:05] • [IP: 93.94.186.***]

ukarać i to słono...

Gość • Środa [05.01.2011, 15:05:20] • [IP: 92.42.115.**]

Pewnie ze zawsze mozna na nogach. Ameryki nie odkryles Gosciu z 12.56 tylko pomysl ze nie zawsze bedziesz mlody!!

Gość • Środa [05.01.2011, 14:58:21] • [IP: 217.97.193.**]

to prawda przejazdy taksówka w miescie sa rzeczewiście najtansze w duzych woiewodzkich miastach są droze prawie o 100% jak u nas!

Gość • Środa [05.01.2011, 14:56:18] • [IP: 92.42.115.**]

Ja tez zwracam uwage na wczesniejsze wlaczanie licznika bo niby dlaczego mam placic wiecej.kazdy pracuje dostaje za to zaplate i kwita.wybrali taki zawod to o co chodzi!!ciagle licza na napiwki!jak nie pasuje to na budowe albo do lopaty!

Gość • Środa [05.01.2011, 14:44:35] • [IP: 92.42.116.***]

pewnie jacyś oszuści.

Gość • Środa [05.01.2011, 14:31:33] • [IP: 88.156.233.***]

ale w czym problem..?

Gość • Środa [05.01.2011, 14:05:58] • [IP: 93.94.188.***]

Jak oni liczników nie włączają nawet, tylko kwote podają, że aż idzie się załamać.

Gość • Środa [05.01.2011, 13:56:48] • [IP: 92.42.117.***]

aj tam aj tam

Gość • Środa [05.01.2011, 13:32:42] • [IP: 80.245.189.***]

jak wolny rynek to dla wszystkich.

Marian Koniuszko nr 1313 • Środa [05.01.2011, 13:32:21] • [IP: 87.205.54.**]

tak, tak i najlepiej jeszcze bedziesz sie pakował do taksowki 20 min.i moze jeszcze Pan poczeka ja zaraz wroce...Śmieszne.Ludzie maja rozne pomysły:a dlaczego nie jedziemy gospodarcza, wyjdzie mniej o 0, 50gr...żałosne i tak moge opisać połowe mieszkańcow..

Gość • Środa [05.01.2011, 13:09:21] • [IP: 88.156.235.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [05.01.2011, 12:56:27] • [IP: 92.42.117.***]

zawsze można na nogach

Gość • Środa [05.01.2011, 12:51:33] • [IP: 46.112.196.***]

nie ma co sie łamać taksówki w Świnoujściu jeżdżą za bezcen w Gdańsku i w innych miastach zaczynają start od 8 zł bo by dawno padli na pysk

Gość • Środa [05.01.2011, 12:43:44] • [IP: 217.97.193.***]

"gościu • Środa [05.01.2011, 12:20] • [IP: 178.238.252.***] nie wszystkie złotówy sa zarejestrowane" - które nie są? To jest zajęcie dla Straży Miejskiej lub Policji, a Ty jako wzorowy obywatel masz obowiązek taką sprawę zgłosić organom ścigania!

Gość • Środa [05.01.2011, 12:34:45] • [IP: 92.42.115.**]

otwieram drzwi taksowki i juz jest wlaczony licznik.wydaje mi sie ze powinno byc tak.wsiadam zamykam drzwi i dopiero powinien byc wlaczony licznik.czy ktos moze mi udzielic informacji na ten temat.podjezdza pod dom i zamiast wykrecic auto do wyjazdu to dopiero z pasazerem robia sobie nawrotki.

gościu • Środa [05.01.2011, 12:20:23] • [IP: 178.238.252.***]

nie wszystkie złotówy sa zarejestrowane

Gość • Środa [05.01.2011, 11:46:15] • [IP: 88.156.235.***]

Yellow taxi pochodzą z Nowgo Jorku i moga być jednolite, a w zapyziałym Świnoujściu to za duży problem. A byłoby fajnie gdyby były jednokolorowe, jako ozdoba miasta uzdrowiskowego, tak myślę.

Gość • Środa [05.01.2011, 11:07:27] • [IP: 217.97.193.***]

Wolny rynek, każdy jeździ z kim chce. Gdyby małe koguty były tak złe to nikt by z nimi nie jeździł i pewnie już dawno by zbankrutowały. Widać nie są złe i zarabiają na siebie, komu to przeszkadza? Dobrym pomysłem jest natomiast egzekwowanie obowiązku naklejania numeru i herbu miasta. Straż Miejska do dzieła...

Gość • Środa [05.01.2011, 10:21:05] • [IP: 80.245.186.**]

w jednej ze spółek był pan który od baaardzo długiego czasu ma taksometr zepsuty...

Hamerykanin • Środa [05.01.2011, 10:17:39] • [IP: 217.97.193.**]

yellow caby sa ale tez i silver caby takze

Jegomość • Środa [05.01.2011, 09:57:05] • [IP: 80.245.189.***]

Yellow taxi pochodzą z Nowgo Jorku. W pozostałej częsci Stanów nie ma takiego ujednolicenia.

Gość • Środa [05.01.2011, 09:53:47] • [IP: 93.94.186.***]

zrobić jak w niemczech jeden kolor auta i jeden kogut i po sprawie

Gość • Środa [05.01.2011, 09:45:17] • [IP: 178.238.255.**]

NAJWIECEJ CWANIAKÓW BYŁYCH MUNDUROWYCH JEST POD PROMAMI PODSZYWAJĄ SIE POD KORPORACJE Z DUZYMI KOGUTAMI TO JEST DOPIERO CHAMSTWO I OSZUSTWO

Gość • Środa [05.01.2011, 09:44:42] • [IP: 93.94.191.***]

warszów= meksyk, od promu do niko 7 zł a paragon czy licznik to coś czego tu się nie uznaje.

Gość • Środa [05.01.2011, 09:38:22] • [IP: 95.129.224.***]

zlikwidować małe koguty zostawić korporacje

Gość • Środa [05.01.2011, 09:22:26] • [IP: 80.245.182.***]

A co na to urząd skarbowy i jego agenci. Czyżby rok działalności pseudotaxi to za mało, by zaprowadzić porządek?

Gość • Środa [05.01.2011, 09:11:28] • [IP: 217.97.199.**]

Tylko Chuck Norris wie skad sa te taksowki...

Gość • Środa [05.01.2011, 09:07:21] • [IP: 81.97.77.***]

gdybyscie nie wiedzieli to wina prawa a nie taxowkarzy.. kazdy moze sobie ustawic cene za kilometr i za trzasniecie drzwiami jaka chce, jest tylko prog minimalny.. wiadomo ze jak ktos ma 10 zl za trzasniecie drzwiami i 7-10 zl za km to przegiecie

Gość • Środa [05.01.2011, 08:57:53] • [IP: 88.156.235.***]

Tak, o taksówkach rodem zza oceanu słyszał chyba każdy. Każdy też widział ją chociaż raz, gdy oglądał amerykańskie produkcje filmowe. Najbardziej są rozpoznawalne na świecie i jednocześnie należą do grona ścisłej czołówki najlepszych. To popularne yellow.

Gość • Środa [05.01.2011, 08:49:09] • [IP: 83.24.178.**]

Dziadostwo. Cwaniactwo. Kombinacje alpejskie, jest zima?

Gość • Środa [05.01.2011, 08:17:23] • [IP: 178.238.251.***]

a ten gość z Merca z kogutem astra taxi to już wygrywa wszystko

Gość • Środa [05.01.2011, 07:45:44] • [IP: 88.156.235.***]

W USA wszystkie taksówki są" taxi yellow", karoseria tego samego koloru. Czy to złe?

Gość • Środa [05.01.2011, 07:21:04] • [IP: 93.94.186.***]

pseudo taksówkarze stosują ceny komercyjne wystarczy popytać naszych gości może i fiskus zajął by się tym problemem

Oglądasz 1-50 z 50
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■