POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [21.03.2011, 01:22:21] • Świnoujście

Rolkarze też korzystają ze ścieżek

Rolkarze też korzystają ze ścieżek

fot. Czytelnik

Rowerzyści mogą jeździć po trasach rowerowych, na których położona jest tzw. frezowana kostka brukowa (czyli taka, gdzie pomiędzy elementami są szczeliny). Dla miłośników rolek takie rozwiązanie nie jest dobre. Czują każdy rowek i jazda na rolkach staje się nieznośna. O uwzględnieniu tych uwag przy budowie kolejnej trasy poprosił prezydenta jeden z mieszkańców.

„Szanowny Panie Prezydencie,
z dużym zainteresowaniem śledzę przygotowanie i prace związane z budową transgranicznej promenady pomiędzy Ahlbeckiem i Świnoujściem. Bardzo podoba mi się ten pomysł, ale chciałbym zwrócić uwagę na jeden aspekt, o ile nie został już on uwzględniony. Chodzi mi o nawierzchnię promenady. Podejrzewam, że będzie to kostka brukowa. Jeśli mam rację to proszę uwzględnić, żeby była to kosatka niefrezowana, tzn. bez małych rowków pomiędzy poszczególnymi kostkami. Rowerzystom i pieszym to nie przeszkadza, utrudnia jednak znacznie jazdę na rolkach.



Rolkarze też korzystają ze ścieżek

fot. Czytelnik

Nie wiem, jaka jest równica w cenie obu rozwiązań, ale zapewniam Pana, że bez względu na to, warto jest uwzględnić to podczas budowy. Zarówno w Polsce, jak i w Niemczech przybywa miłośników tego sportu i dobrze byłoby, żeby Świnoujście również starało się być miastem przyjaznym rolkarzom i skaterom.”

Andrzej Łobodziński

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 64, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-64 z 64

Gość • Niedziela [27.03.2011, 13:30:25] • [IP: 93.94.184.***]

jestem za !!

Gość • Niedziela [27.03.2011, 00:06:47] • [IP: 80.245.187.***]

AZWALD!!

Gość • Wtorek [22.03.2011, 20:22:09] • [IP: 95.129.226.***]

Ja sie zgadzam z tym pomysłem :D Jeżdże często na rolkach i nie za dobrze się jezdi bo takich drogach ;/ A więc popieram pomysł !! :D Yeah ! niech wybujują drogę dla rolkarzy

Gość • Wtorek [22.03.2011, 10:20:55] • [IP: 80.245.178.***]

DO... Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 17:07] • [IP: 217.97.199.**]. ... No dokladnie... nie marudzic, wazne ze sa :)

jupii • Wtorek [22.03.2011, 08:38:44] • [IP: 91.52.226.***]

do mont gomery...kto mowi ze chce miec scieszke nowoczesna i co mnie obchodza przepisy jezeli w praktyce sie nie sprawdzaja. po asfaltowej rower tez pojedzie a przynajmniej rolkaze nie beda sie telepac jak na platformie fibrujacej. Tylko ze jak znamy wszyscy umiejetnosci budowniczych drog w swinoujsciu(pare lat temu nowa droga sie rozlala) to oni tak by zrobili te drogi ze w lato beda sie rozplywac a po zimie juz nie bedzie po czym jezdziec chyba ze ktos lubi skakac przez bruzdy.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 23:24:47] • [IP: 80.245.183.***]

sorry ale rolki maja hamulec, a ja na nich jezdze i mam rozum!XD

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 22:18:32] • [IP: 80.245.180.***]

Czy jakieś służby w tym mieście mogły by zamieść od czasu do czasu ścieżkę na karsiborskiej?

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 22:16:38] • [IP: 80.245.180.***]

Najgorsze jest to że nawet jeżeli kostka będzie przystosowana do jazdy na rolkach to wszystkie przejazdy i wjazdy na posesje będą z kostki brukowej tak jak na Matejki. 100 metrów jazdy na rolkach i 10 na kolanach.

Mont Gomery • Poniedziałek [21.03.2011, 20:54:10] • [IP: 31.63.205.**]

Według najnowszych badań, wynika, że nowoczesna ścieżka rowerowa powinna być z trylinki ewentualnie z ubitego gruzu lub żużlu.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 20:40:23] • [IP: 92.42.117.***]

jasne, a widzieliście park? i nowe ścieżki tam? łatwiej chyba byłoby jeździć po trawie... cóż kurort dla starych niemców z kasą - przykre :/

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 19:25:41] • [IP: 217.97.199.**]

Priorytety w dziadowski kraj: lśniaca nowoscią wypasiona ścieżka dla rowerów a obok poniemiecka, zryta niczym beret urzędasa droga dla samochodów.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 19:10:14] • [IP: 82.145.89.**]

Wystarczy położyć kostkę odwrotnie i będzie git!

A. Łobodziński • Poniedziałek [21.03.2011, 19:09:45] • [IP: 88.156.234.**]

Witam serdecznie wszystkich internautów i dziękuję za tyle pozytywnych komentarzy i poparcia. Otrzymałem dzisiaj odpowiedź z Urzędu Miasta właśnie na mój list i okazało się, że „transgraniczna promenada to ciąg pieszo - rowerowy, gdzie nawierzchnią ciągu pieszego będzie kostka fazowana, a nawierzchnia ciągu rowerowego będzie bitumiczna”. Nie wiem, jaka będzie faktura (chropowatość) ten nawierzchni bitumicznej, ale wierzę w fachowość wykonawców i mam nadzieję, że będzie się na niej dało dobrze jeździć na rolkach. Pozdrawiam A.Ł., www.lobodzinski.tk

ryynio • Poniedziałek [21.03.2011, 18:13:07] • [IP: 83.249.30.***]

dlaczego prezydent oponiarz nie zobaczyl na google, lub nawet mógl pojechac na wycieczke do Holandii, kraju nr1 jezeli chodzi o sciezki rowerowe, lub skandynawii gdzie jest tysiace kilometrów sciezek rowerowych i jakims cudem wszedzie sa asfaltowe... taka asfaltowa sciezka wytrzymuje 15-20 a nawet 30 lat, a miedzy tymi kamieniami wyrosna chwasty... a mróz rozsadzi...kamienie.

ryynio • Poniedziałek [21.03.2011, 18:03:11] • [IP: 83.249.30.***]

ile kosztuje polozenie 30km, takich kostek? no i ani rozwezysci ani rolkarze nie sa zadowoleni, a jeszcze w wielu miejscach w centrm w poprzek wsadza sie kamienie" ozdobne" ?!, szalenstwo...nigdzie na swiecie tego nie ma, asfalt bylby optymalny nawet ten marny polski asfalt...

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 18:00:34] • [IP: 92.42.117.**]

"Zwinąć asfalt w całym mieście, na jezdniach posadzić kwiatki, a turystom i mieszkańcom wytłumaczyć, że nie ma nic ważniejszego nad rower i rolki" - wybierz się na zachód, choćby do Niemiec i zobacz jakie prawa mają rowery w cywilizowanych krajach. Pora się przyzwyczajać, bo i u nas rowery będą miały coraz więcej praw. Najnowsze przepisy są już w sejmie. Oj zdziwisz się i to bardzo.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 17:40:25] • [IP: 92.42.117.**]

Kompletnym kretynizmem jest ciągłe, z uporem maniaka budowanie ścieżek rowerowych z tzw. kostki Downa, podczas gdy cały cywilizowany świat buduje je z asfaltu. Jak długo trzeba jeszcze edukować naszych niedouczonych inżynierów drogowców, że z takiej kostki to buduje się alejki w ogródku, a nie ścieżki rowerowe? I jak długo nasze pieniądze będą szły na budowanie takich bubli nie nadających się do jazdy rowerem? Może iswinoujście więzłoby się w końcu za to, bo choć w Świnoujściu powstaje bardzo dużo ścieżek, to poza Karsiborską, są one wyłącznie bublami budowlanymi, nie przystosowanymi do ruchu rowerowego. A zbliża się przebudowa centrum, gdzie powstanie też sporo ścieżek i ciekawe czy nasi niedorobieni drogowcy, znów zaplanowali kostkę Downa? Zróbmy w końcu akcję - ścieżki rowerowe dla rowerów! Zrobione z asfaltu!!

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 17:39:56] • [IP: 88.156.232.**]

Jeszcze proponuję wybudować ścieżki dla bryczek i specjalną trasę dla tego durnowatego pociągu. Zwinąć asfalt w całym mieście, na jezdniach posadzić kwiatki, a turystom i mieszkańcom wytłumaczyć, że nie ma nic ważniejszego nad rower i rolki. Co to kretyn wymyślił ??

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 17:07:24] • [IP: 217.97.199.**]

Ja piernicze, nasze miejskie drogi to dziura na dziurze, a tu ktoś zawraca dupę milimetrowymi szczelinami w kostce brukowej.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 16:40:35] • [IP: 178.238.253.***]

Szkoda że przy budowie ścieżek w parku nikt nie pomyslał o rolkarzach, ścieżek od groma ale wszystkie piaskowe, na rowerze jeszcze da rade ale o rolkach czy deskorolce można zapomnieć. ... szkoda mogło być tak fajnie...

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 15:45:24] • [IP: 80.245.191.***]

tak jak na ul. grunwaldzkiej tam specyjalnie połozyli kilka przerw w poprzek zniewygładzonego kam.granitowego zeby dyło niebezpiecznie, ilu dzieciaków przez jakiegoś durnia udcierpiało

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 15:35:19] • [IP: 217.97.193.***]

Popieram!! na takiej kostce jeździ się na rolkach tragicznie. Może Ktoś pomyśli jak przeczyta ten artykuł.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 13:38:24] • [IP: 95.129.228.***]

tak! kostka be szczelin jest konieczna! jazda na rolkach jest naprawde genialna, zwlaszcza, jesli ktos juz jezdzi dlugo. Jak dotad chyba najlepsze warunki do jaxdy na rolkach jest ulica Karsiborska.

fred • Poniedziałek [21.03.2011, 13:33:58] • [IP: 83.19.184.***]

cieszy mnie ukłon w stronę mieszkańców, ale naprawde dobre ścieżki rowerowe są asfaltowe lub betonowe bez jakich kolwiek łączeń, nie ma niebneszpieczeństwa że brak (lub zapadnięciesię) jakiegoś kafelka stworzy niebezpieczną sytuację, no i nie zapominajmy o słupach i znakach stojących na srodku ścieżki rowerowej :)

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 13:12:02] • [IP: 80.245.186.***]

na desce tak samo wogóle nie ma trasy na deske bo albo są szczeliny albo nie

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 13:07:56] • [IP: 217.97.199.**]

Ścieżkę z rowkami trudniej utrzymac w czystości. Projektanci i nadzór niech dopilnują by przy zjazdach ze ścieżek na ulice nie było krawężników. Mo i najważniejsze, jakość wżytych materialow jest nie najlepsza - ściezki i chodniki powinny służyć 50 lat a nie 5. Ścieżka rowerowe na Moniuszki już się nadaje do remontu. Rozsypuje się krawężnik oddzielajacy chodnik dla pieszych od scieżki rowerowej. Powstaje rowek, który moze być przyczyną groźnych wypadków. Wykonawca, w ramach gwarancji lub rękojmi powinien ścieżkę naprawić.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 13:03:52] • [IP: 217.97.193.**]

zobaczcie gdzie jeszcze posesje wyłorzone kostka downa i wszystko w temacie!!

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 12:36:01] • [IP: 95.40.91.***]

Nie mam nic przeciw rolkarzom, uważam jednak, że zakazać jazdy po ścieżkach rowerowych ze słuchawkami na uszach. Taki rolkarz porusza sie po całej szerokości ścieżki i nie reaguje na dzwonek rowerowy ani krzyk rowerzysty, które próbuje go bezkolizyjnie wyprzedzić.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 12:35:17] • [IP: 80.54.123.***]

do koleżki :Gość  Poniedziałek [21.03.2011, 11:20]  [IP: 92.42.117.**] kostkę Downa układają . ... tylko kostkę Downa układają ?

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 12:32:36] • [IP: 93.94.185.***]

w skandynawi wylewa się czerwony asfalt. kostka jest często używana na parkingach bo przenika przez nią woda i dzięki temu oraz dobremu drenażowi nie zalega. Ale u nas musi byc na odwrót

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 12:11:56] • [IP: 80.245.182.**]

Zgadzam się z przedmówcami;) Kostka to koszmar również dla rowerzystów!! Asfalt to rozwiązanie cywilizowane i chyba tańsze...

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 12:02:33] • [IP: 93.94.190.**]

Jazda rowerem między pieszymi na rolkach jest pasjonująca, a szczególnej adrenaliny dodaje matka z dzieckiem w wózku lub tata uczący latorośl jeździć na rowerku z kijkiem. Tylko jak to się ma do bezpieczeństwa i statusu ścieżki rowerowej jako drogi publicznej?

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 11:57:57] • [IP: 80.245.186.**]

czy droga rowerowa jest przeznaczona dla rolek?

Simon • Poniedziałek [21.03.2011, 11:53:51] • [IP: 31.63.205.**]

IP: 80.54.123.** - możemy razem pośmigać.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 11:31:12] • [IP: 80.245.184.***]

To prawda jazda na rolkach po sciezkach rowerowych to koszmar.jak i rowniez na promenadzie.nie dosc ze kostka jest tepa i nierowna to co chwile przerywniki z kostek inego rodzaju.mozna zeby stracic albo sie polamac.w naszym miescie wszystko zrobione bez pomyslunku.mieszkalam w Wawie to super jazda po asfaltowych sciezkach w parku.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 11:20:01] • [IP: 92.42.117.**]

Jak rowerzyści" mogą jeździć po trasach rowerowych, na których położona jest tzw. frezowana kostka brukowa" - to jest przekleństwo polskich ścieżek rowerowych - układanie ich z tzw. kostki Downa. Na całym cywilizowanym świecie ścieżki rowerowe buduje się z asfaltu! Kto wpadł na pomysł i wydał zgodę na budowę w Świnoujściu ścieżek, ze znienawidzonej przez rowerzystów kostki? Komu te ścieżki mają służyć? Bo na pewno nie służą rowerzystom!

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 11:10:47] • [IP: 178.238.252.***]

Popieram! Również jeżdżę na rolkach i byłoby to świetnym rozwiązaniem gdyby położyli odpowiednią nawierzchnię gdzie i my - miłośnicy tego sportu, moglibyśmy pojeździć...

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 10:55:21] • [IP: 192.168.4.***]

Nigdy nie pojmę kto wymyślił kostkę frezowaną.. ani to ładne ani użyteczne. Szkoda, że Unia nie zakaże produkcji tego dziadostwa.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 10:55:09] • [IP: 93.94.191.***]

moze specjalna kostka jeszcze dla inwalidow..? : O

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 10:48:26] • [IP: 93.94.186.***]

...kostka brukowa nie nadaje się do niczego -, w rowkach trawa wyrasta-, nie nie...

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 10:16:29] • [IP: 80.245.184.***]

Co tam ścieżki rowerowe, chodnik na ulicy 11-go Listopada, po stronie osiedla Platan, to jest mistrzostwo świata, w spychologi, że tam jeszcze nikt nogi mie złamał to cud, może ktos z Wydziału Dróg łaskawie tam pospaceruje.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 10:12:10] • [IP: 80.54.123.**]

ZGADZAM SIĘ ! Zaczyna powolutku robić się ciepło i też bym chętnie pojeździła sobie na rolkach.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 10:08:09] • [IP: 92.42.117.***]

Jeśli się ma rower z cienkimi oponami to jazda po takiej drodze z kostki też jest niemożliwa

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 09:41:50] • [IP: 80.55.205.***]

Ze ścieżek korzystają także psiarze i ich kundle. Ponieważ zdarza się, że jadący ścieżką rowerzysta denerwuje zwierzę, a nawet potrafi zaplątać się w smycz, niniejszym zgłaszam postulat wyznaczenia osobnego pasa ruchu dla kundli, oraz specjalnych zatoczek, gdzie będą mogły w spokoju postawić kloca. POzdrawiam psiarzy, rolkarzy, skejterów i innych idiotów, któym wydaje się, że są pępkiem świata.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 09:24:25] • [IP: 83.8.249.***]

Jakoś inne nacje potrafią wylać wąski odcinek asfaltu na ścieżkach rowerowych nawet obok chodnika... a tak to nie dość że będą się bawić z układaniem tej kostki to na desce i rolkach będzie się źle jeździć. Projektanci i budowlańcy w polce mają jakieś klapki na oczach albo nie jeździli na niczym innym niż na rowerze. Wieśniaki

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 09:17:03] • [IP: 31.63.227.***]

My nie dorośliśmy do technologii kostki, wystarczy popatrzeć na położone odcinki. W Łunowie-Przytorze po kilku latach ruina.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 09:08:33] • [IP: 80.245.187.***]

To jest jeszcze dobre rozwiązanie! Gorzej jest na zwykłym" polbruku"

Mont Gomery • Poniedziałek [21.03.2011, 09:05:18] • [IP: 31.63.205.**]

A ja mam papiery.

Ktoś • Poniedziałek [21.03.2011, 08:55:04] • [IP: 213.238.102.**]

chyba większość woli jeździć po równych scierzkach rowerowych niż na nierównych chodnikach ;/

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 08:48:02] • [IP: 82.145.82.***]

\/ chyba ty :/

Killer Klałn • Poniedziałek [21.03.2011, 08:47:44] • [IP: 31.63.205.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 08:45:00] • [IP: 178.238.253.***]

Lepiej żeby młodzież nie uprawiała tego typu sportu, po co lepiej niech stoja po bramach i" wciągają". I tak kostkę położy znajoma firemka, po której zaczną się rozłazić kostki, tak jak na przejściu do Garc.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 08:25:36] • [IP: 217.97.193.**]

a mogło byc prosto jak konstrukcja cepa...zwykły asfal...jak u sasiadów, no alk to by wybrukował prywatne własnosci, cos za coś, a nie jak to się przyda mieszkancom, a rolkarze fakt nie uwazaja jak jadą to jak mahina!!

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 08:17:11] • [IP: 212.160.162.**]

Najgorsza sciezka rowerowa to sciezka do granicy wzdluz Wojska Polskiegoco to za kostka zostala polozonai czy rowerzysci sa zadowoleni a dobiero rolkarze maja mowic popatrzcie na sciezki po drugiej stronie granicy asfalt i Super.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 08:03:19] • [IP: 95.129.226.***]

rolkarze to zagrożenie dla rowerzystów i pieszych, szczególnie groźne dla dzieci!rolki nie mają hamulców, a ci jeżdżący na rolkach rozumu?

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 07:45:16] • [IP: 93.94.188.***]

Nie miałem pojęcia, że ROLKARZE, to inna NACJA :-)

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 07:22:51] • [IP: 195.117.222.*]

na pierwszym zdjeciu ta kostka jest bardzo dobra dla rowerow jak i rolkarzy na drugim faktycznie mozna ja odczuc przy jezdzie faktem jest ze asfal byl by lepszy i trwalszy ale nie zadajcie za wiele trzeba sie cieszyc ze wogule powstaja sciezki rowerowe.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 07:09:17] • [IP: 83.23.25.***]

Ale geniusz cikawe na czym sam jeździ

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 06:41:25] • [IP: 188.33.9.***]

Ale to przecież ścieżki rowerowe a rolkarze jak jadą niejednokrotnie przeszkadzają

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 06:37:06] • [IP: 93.94.186.***]

to niech jadą po jezdni tam nie będą czuli żadnych rowków :)

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 01:51:45] • [IP: 80.245.186.**]

Mam nadzieję, iż autor zdaje sobie sprawę z czasu użyteczności tej kostki w naszych warunkach. Jeżeli po jednym sezonie nie będą biegać z gumowymi młotkami i wyrównywać to będzie sukces. Lepiej byłoby czymś wylać ale to znów nie jest estetyczne.

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 01:38:49] • [IP: 178.235.213.***]

Zdecydowanie popieram. Sama czesto jezdze na rolkach i szczerze przyznam ze w Swinoujsciu nie ma gdzie jezdzic na rolkach, a jezdzenie po takiej kostce jest nieznośne. Pozdrawiam wszystkich, i trzymam kciuki za uwzglednienie pomyslu Swinoujsciana-rolkarza. :)

Gość • Poniedziałek [21.03.2011, 01:34:45] • [IP: 80.245.178.***]

Dobra inicjatywa. A mnie ciekawią alejki w rewitalizowanym parku na chrobrego. Czy pas pośrodku alejek będzie przeznaczony na gładką nawierzchnie po której można jeździć np. na rolkach czy zostanie tam zasiana trawa a spacerujący z powodu braku miejsca będą wyginać się niczym w matrixie?

Ѭ • Poniedziałek [21.03.2011, 01:29:31] • [IP: 79.162.140.**]

Współczuje im śmigać na rolkach, wrotkach i deskach na takiej zje----j nawierzchni.

Oglądasz 1-64 z 64
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■