POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [28.08.2011, 06:01:53] • Świnoujście

Nikt nie myśli o mieszkańcach

Nikt nie myśli o mieszkańcach

Zenon Nowak(fot. Sławomir Ryfczyński )

Słyszymy o budowie zbiorników z gazem w gazoporcie, ale nikt nie myśli o ewentualnym zagrożeniu mieszkańców - pisze "Głos Szczeciński" - Nie ma dróg ewakuacyjnych ani systemu wczesnego ostrzegania - mówi gazecie Zenon Nowak, jeden z mieszkańców Świnoujścia.

Zenon Nowak mieszka w Świnoujściu i nie ukrywa, że jest przeciwnikiem gazoportu w tym mieście - pisze "Głos Szczeciński"- Uważa , że nie jest to odpowiednie miejsce dla takiej inwestycji. Kiedy już postanowiono go budować, świnoujścianin zainteresował się tym, czy inwestorzy myślą o bezpieczeństwie mieszkańców. Jego wnioski są niepokojące - pisze "Głos".

- W dzielnicy Warszów, 700 metrów od zabudowań, w których mieszkają ludzie, powstają dwa zbiorniki z gazem wielkości boiska sportowego do piłki nożnej - mówi Zenon Nowak. - W przypadku eksplozji gazu te domy są w strefie rażenia. Nikt nie mówi, co to oznacza dla mieszkańców. Wybuch tych zbiorników można porównać do wybuchu bomby termobarycznej. Fala wybuchu będzie uzależniona od kierunku wiatru. Może ona pójść na Międzyzdroje ale również na drugą stronę Świnoujścia.

Na stronie internetowej Polskiego LNG można przeczytać m.in., że eksplozja jest możliwa w przypadku rozszczelnienia instalacji lub gdy dojdzie do zderzenia statków, w tym gazowca.

- Rozszczelnienie oznacza wyciek płynnego gazu-metanu o temperaturze minus 162 stopnie Celsjusza do atmosfery, przyjęcie postaci lotnej i zwiększenie jego objętości o 600 razy - mówi Zenon Nowak. - Zapalenie może nastąpić od najmniejszej iskry, a skutki byłyby niewyobrażalne. Według źródeł amerykańskich, strefa ta może wynieść do 5 kilometrów od epicentrum. Wysoka i niska temperatura może powodować tak zwane zmęczenia materiałowe, a i sam przeładunek gazu to są sytuacje najbardziej niebezpieczne. W pobliżu gazoportu leżą też hałdy węgla, które w lecie ulegają samozapaleniu.

Świnoujścianin dodaje, że ponieważ obecnie zakłada się, że gaz ma być przewożony cysternami, nie można wykluczyć katastrofy na drodze. Niepokoją go też pogłoski o ewentualnej budowie elektrowni (takie obiekty powstają często przy gazoportach, do tego rafinerie i przemysł chemiczny).

- Obiekt taki mógłby stać się celem ataku terrorystycznego - mówi świnoujścianin. - Mieszkańcy nie są świadomi zagrożenia, w jakim przyjdzie im żyć. Nastąpi upadek turystyki w mieście. Już dziś na Warszowie z plaży korzysta bardzo mało osób, a środowisko naturalne zostało zniszczone. Pod budowę wycięto 30 tysięcy drzew. Ta inwestycja jest przykładem nieliczenia się z lokalną społecznością. Takie gazoporty buduje się na sztucznych wyspach!

To nie pierwszy głos zaniepokojonego mieszkańca. Jakiś czas temu o braku przygotowania na ewentualne eksplozje mówił też na sesji rady miejskiej radny Stanisław Bartkowiak.

"Głos Szcz." zapytał Polskie LNG, czy opracowało już plany na wypadek wybuchu gazu czy innych niebezpiecznych zdarzeń niepożądanych. Małgorzata Przedrzymirska, doradca zarządu ds. komunikacji obiecała informacje na ten temat, ale dopiero, kiedy pracownicy firmy wrócą z urlopów.

Na temat ewentualnych awarii w gazoporcie gazeta rozmawiała również ze świnoujskimi strażakami. Marek Boratyński, rzecznik Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej przyznaje, że strażacy nie mają na razie żadnych informacji o zagrożeniach, jakie wiążą się z gazoportem. Prawdopodobnie będą w przyszłości prowadzone wspólne ćwiczenia służb zakładowych gazoportu i strażaków.

Zdaniem Janusza Żmurkiewicza, prezydenta Świnoujścia powstanie terminalu LNG nie zagraża środowisku i uzdrowiskowemu charakterowi Świnoujścia. Terminal przyniesie za to miastu korzyści.

- Wzrasta ranga naszego portu, powstaje port zewnętrzny, który, gdyby nie terminal, pewnie nigdy by nie powstał - wylicza Janusz Żmurkiewicz. - Modernizowany jest falochron wschodni, który był w fatalnym stanie technicznym, a nie było pieniędzy na jego remont. Samo Świnoujście z kolei będzie miało korzyści finansowe w postaci wysokich podatków, które będą wpływały do kasy miasta.

Do tej pory inwestor zapłacił miastu 35 mln złotych za wycięcie drzew na terenie, na którym powstaje terminal. Po rozpoczęciu eksploatacji terminalu LNG Świnoujście będzie rocznie otrzymywało od właściciela gazoportu około 50 mln złotych tytułem podatku od nieruchomości.

- To bardzo znaczący zastrzyk finansowy dla budżetu Świnoujścia, którzy pozwoli na realizację wielu inwestycji - twierdzi Hanna Nowak-Lachowska z biura prasowego świnoujskiego magistratu.

"Terminal, to też zagrożenia" Anna Miszczyk, Głos Szczeciński, 19 sierpnia 2011


komentarzy: 127, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-127 z 127

Gość • Wtorek [30.08.2011, 22:41:17] • [IP: 93.94.190.***]

panier Zenku włączyć międzynarodowe korporacje prawnicze do walki z gazodebilizmem (niemieckie, rosyjskie) i rozbijemy lngusów ze Świnoujścia kurortu Świnoujście, PO DRUGIE CHCEMY PRAWDY NT GAZOPORTU- JAKIE ZAGROŻENIA, STREFY BEZPIECZEŃSTWA!!

BB • Wtorek [30.08.2011, 20:49:39] • [IP: 80.245.186.***]

Dobrze by było żeby kolejny" szołmen" czyt.oszołom powiedział że kiedys na Warszowie kupił działke za grosz a teraz nie buduje sie i nie może się jej pozbyć! Kolejny nawiedzony wrśiawiak!!Już Zenek po ptokach.Karuzela już sie kręci i jaki jest prawdziwy powód twoich częstych wystąpień?Nie jeden gazoport powstał w świecie i ten też powstanie.

Gość • Wtorek [30.08.2011, 17:51:54] • [IP: 83.21.37.**]

A czy nasi strażacy są PRZYGOTOWANI na ewentualne eksplozje, pożary itp? Chyba nie pojadą (przepłyną promem) swoim ślicznym, czerwonym samochodzikiem? A opieka medyczna? Trzeba będzie zadzwonić znowu do Szczecina a pogotowie będzie gnało z Kamienia do setek palących się i zatrutych ludzi? A drogi? Ciężarówki z gazem (kilka tysięcy) będą jeździły którędy? Po Warszowie a potem na skróty przez Ognicę? Po tej rozpier..drodze? A smród i opary? Nie ma możliwości, żeby ich uniknąć, można zminimalizować, ale uniknąć się nie da. Kiedy się ockniecie? Jak zaczną chorować dzieci i osoby starsze? Jak ciężarówka potrąci kogoś, zrobi się korek czy dojdzie do katastrofy ekologicznej? A może dopiero wtedy jak powtórzą się wydarzenia z 11 września, bo przepraszam, ale taki port to świetny cel dla terrorystów.

kaznodzieja • Wtorek [30.08.2011, 11:49:21] • [IP: 83.11.132.***]

FINITO !" musztarda po obiedzie" TERAZ TO" płacz nad rozlanym mlekiem"

Gość • Poniedziałek [29.08.2011, 23:57:33] • [IP: 93.94.186.***]

to moze pozamykajmy stacje paliwowe...przeciez np SHELL stoi blisko Biedronki...hehehe...

Gość • Poniedziałek [29.08.2011, 22:59:44] • [IP: 68.67.0.**]

Dlaczego nikt o tym nie mówi... średniej wielkości tankowiec LPG to 100 000 ton skroplonego gazu i aby rozładować taki statek, potrzebne jest około 4000 samochodów cystern, które następnie rusza w kierunku Szczecina...resztę proszę sobie tylko dopowiedzieć….

Nowas • Poniedziałek [29.08.2011, 22:16:34] • [IP: 80.245.184.***]

Dobrze że ktoś porusza kwestie bezpieczeństwa, nie znam się na gazoportach, ale warto wiedzieć jak najwięcej o korzyściach i zagrożeniach dla miasta. Atak terrorystyczny zostawiłbym w spokoju, mamy na wyspie wojskowe magazyny, jednostki, okręty itd. Jednak duże koncerny mają to do siebie że okładką biznesu jest świetlana przyszłość regionu, później różnie bywa, ale nie ma co" srać żarem" przed szereg i trząść się nad komuną i terroryzmem. Trzeba tylko pilnować ogólnego interesu, żeby wszystko było wykonane zgodnie z przepisami.

Gość • Poniedziałek [29.08.2011, 18:59:35] • [IP: 88.156.233.***]

Oczywiście" gazoport" będzie dawał profity. Powiększy się tabun urzędników w Urzędzie Miasta, zgodnie z kluczem partyjnym. Kiedyś byli to ludzie z PZPR, a dzisiaj trzeba zadowolić nie jedną partię. Pan Prezydent powinien pamiętać ilu pracowników zatrudniał Urząd Miasta za komuny.Proponuję porównać i podać do wiadomości publicznej.Warto też porównać ilość miejsc pracy kiedyś i dzisiaj. Dlatego nie wierzę, że zyski z" gazoportu" będą służyły społeczeństwu Świnoujścia.

Gość • Poniedziałek [29.08.2011, 13:35:08] • [IP: 87.58.220.**]

zenek tak trzymaj! jełopy i tak nic nie rozumieją!

Gość • Poniedziałek [29.08.2011, 12:18:53] • [IP: 195.117.222.*]

p.Z. moze by tak przy okazji jak juz Pan tu dotarl zrobic porzadek i zlikwidowac ten busz chwastow co sie rozsiewaja po calej okolicy z panskiej dzialki naprzeciwko kosciola na Warszowie?

Gość • Poniedziałek [29.08.2011, 10:05:20] • [IP: 94.23.58.**]

Prawda sama- w d..pie mają mieszkańców. Panie Zenonie- Pan robisz jednak chyba więcej złego niż dobrego, bo przez Pana nie traktują poważnie przeciwników!

Gość • Poniedziałek [29.08.2011, 07:44:47] • [IP: 192.168.100.***]

Zeniu jedż ty lepiej chłopie do Warszawy krzyża bronić. Bo tu już nikt cię nie słucha od dawna. Miej honor

Gość • Niedziela [28.08.2011, 23:43:37] • [IP: 92.42.113.**]

JAK GAZOPOL TO I OCZYWISCIE POWINIEN BYĆ TUUUUUUUUUUNEL.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 23:30:54] • [IP: 217.97.193.***]

"Dlaczego nikt o tym nie mówi... średniej wielkości tankowiec LPG to 100 000 ton skroplonego gazu i aby rozładować taki statek, potrzebne jest około 4000 samochodów cystern, które następnie rusza w kierunku Szczecina...resztę proszę sobie tylko dopowiedzieć…." ... bo to bzdura, to będzie transport pociągami lub statkami

Gość • Niedziela [28.08.2011, 22:56:48] • [IP: 80.245.188.***]

wybory ida zenek blyszczy :)

Gość • Niedziela [28.08.2011, 22:34:37] • [IP: 93.94.190.***]

p. Nowak jest dużo bardziej mądrzejszy od zmura co nie wiecie o tym?brawo brawo za głoszenie całejprawdy nt gazosyfu

Gość • Niedziela [28.08.2011, 22:27:16] • [IP: 68.67.0.**]

Dlaczego nikt o tym nie mówi... . średniej wielkości tankowiec LPG to 100 000 ton skroplonego gazu i aby rozładować taki statek, potrzebne jest około 4000 samochodów cystern, które następnie rusza w kierunku Szczecina...resztę proszę sobie tylko dopowiedzieć….

Gość • Niedziela [28.08.2011, 22:19:07] • [IP: 204.140.189.***]

no i ten pan juz nie dstanie robote w gazoporcie!!

Q • Niedziela [28.08.2011, 21:53:53] • [IP: 83.21.148.***]

Szacunek Panie Nowak przeciwstawił się pan budowie Gazoportu w pobliżu osiedli, alarmuje pan o zagrożeniach w związku z Gazoportem nie dał się pan nabrać na propagandę LNG, Dlatego jest pan opluwany przez tych co mają swój interes w powstaniu tej budowy...o miliardowym koszcie. Mam nadzieję że pomimo że to powstanie nie będzie z racji EKONOMI nigdy eksploatowane Ekonomi nikt nie przeskoczy a ten gaz musi być droższy. ..więc będzie stał" pomnik" głupoty ekonomicznej PIS - nie trafionej inwestycji tak jak stoją" pomniki" po socjalizmie.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 21:45:23] • [IP: 95.129.225.***]

To nie świnoujścianin - tylko warszawianin. W Świnoujściu mieszka od niedawna.

UCIEKINIER!!! • Niedziela [28.08.2011, 21:13:49] • [IP: 89.240.168.**]

A ja mam was w d...ie wlasnie wyjechalem za granice i mam gdzies wasze CO2 itp. Panie PREZYDENCIE bedzie nasz wyjezdzac wiecej nie tylko z warszowa ale i z centrum. Mialem dosyc waszych klamliwych historii na temat gazoportu. Z raportu opublikowanego jednej z najwazniejszj instytucji na temat budowania tego typu obiektu (nie podam jakiej ze wzgledow oczywistych) wynika ze ludzie zyjacy w odleglosci do 4 km zyja doslownie na bombie!! Sprzedawajcie wasze nieruchomosci i wyjazd z tamtad przede wszystkim WARSZOW!! Wezmiecie jeszcze dobre pieniadze. JA TO ZROBILEM!! Gratuluje PANIE PREZYDENCIE 3 KADENCJI. Oby ostatniej! LUDZIE UCIEKACJCIE Z WARSZOWA!!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 20:59:42] • [IP: 80.245.184.**]

mamy 4 strony swiata, a wiec dlaczego fala po wybuchu ma sie rozejsc tylko na wschod i na zachod. Juz pod palacem w Warszawie sie Panu znudzilo? byl swiety spokoj i nikt nie macil. Wszedzie Pan wsadza nocha i szuka sensacji aby tylko zaistniec. Wez sie Pan za normalna robote, albo wracaj do Warszawy.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 20:48:31] • [IP: 77.254.81.**]

Jakie tam nieruchomości na Warszowie macie.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 20:47:08] • [IP: 77.254.81.**]

Gościu z 18.39. ładną napisałeś litanię do św.Idziego.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 20:41:49] • [IP: 95.40.193.***]

A ja P. Zenona widywałam w warszawie z okazji różnych około- krzyżowych wydarzeń na krakowskim przedmieściu..i nie tylko.. ten człowiek pojawia się zawsze tam gdzie coś się dzieje;) polecam jego stronę www, wybitna!:)

Gośćmarynarz • Niedziela [28.08.2011, 20:35:39] • [IP: 88.156.234.**]

a kto zgarnoł pieniądze za scięte drzewa?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 20:30:32] • [IP: 83.21.140.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [28.08.2011, 19:59:38] • [IP: 88.156.232.***]

ten pan niech szuka dobrego specjalisty od zaburzen muzgowych-pilna pomoc

Gość • Niedziela [28.08.2011, 19:31:08] • [IP: 195.117.222.*]

Ha ha no wlasnie caly gaz zostanie na zawsze na Warszowie tys niechybnie wyborca PO.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 19:26:40] • [IP: 93.94.190.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [28.08.2011, 19:23:25] • [IP: 217.97.193.***]

haha nikt nie będzie tego woził samochodami przecież. .. tylko statki, tylko i wyłącznie!!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 19:23:24] • [IP: 80.245.190.*]

Nieruchomości na prawobrzeżu maja wartość 0 /zero/. Dlaczego Mieszkańcy nie występują pozwem zbiorowym o odszkodowanie a Rapciak robi z nimi co chce ??

Gość • Niedziela [28.08.2011, 19:20:55] • [IP: 92.42.119.***]

a kto dzisiaj pyta naród o zdanie !! będzie płacz jak się coś stanie !!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 19:11:24] • [IP: 83.94.205.***]

a ja sie ciesze, ze wyprowadzilem sie z tego miasta!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 18:59:39] • [IP: 213.241.62.***]

Do spalania (w przypadku wybuchu gazu) potrzebny jest tlen...do oddychania także :-) KTO WIE JAKI BĘDZIE PROMIEŃ wyssania tlenu z atmosfery w przypadku eksplozji tak ogromnych zbiorników? Bomba tlenowa działa w ten sposób że wysysa tlen z okolicy i ludzie się duszą nie potrzeba ognia...

Gość • Niedziela [28.08.2011, 18:51:11] • [IP: 80.245.177.*]

matko, ludzie. jacy wy jestescie prosci i zapatrzeni w sobie, wszyscy bezgrzeszni i wytykaja jeden drugiemu... hahah. to jest przykre jak sie czyta komentarze i ze majac 23lata zyje w spoleczenstwie, ktore ma takie odlamy. przykre jest jak zmurkiewicz" politykuje" komunikacyjne unikajac od prawdy, uzywajac jezyka korzysci. marketing marketingiem ale zawsze prawda jest jedna. piekny marketing ma coca cola i mc donald, ale prawda jest, ze sa to szkodliwe dla czlowieka rzeczy. wierze w siebie i w was bo czlowiek to naprawde inteligentna istota, np. potrafil przekonac miliardy ludzi do jedzenia i picia czegos co tak na prawde nam szkodzi.. ładne budynki, ladne opakowania, marketingowa obsluga, wiele manipulacji podprogowych a w efekcie... we lovin it! :))

Gość • Niedziela [28.08.2011, 18:39:20] • [IP: 95.129.224.**]

A zniosą opłatę uzdrowiskową, skoro miasto straci status uzdrowiska? Wczasowicze powinni wówczas otrzymywać dopłatę" nieklimatyczną" za pobyt w naszym pięknym mieście z najpiękniejszą plażą nad Polskim Bałtykiem! Ale czy ta plaża i ta woda morska będą jeszcze tak czyste, nie skażone i bezpieczne? Słyszy się, że tak nagminnie przyjeżdżający obecnie kuracjusze z Niemiec będą omijać nasze miasto szerokim łukiem! A co z mieszkańcami? Czy zostanie zmniejszony podatek od nieruchomości obecnym właścicielom domków i spadną ceny gruntów dla przyszłych nabywców? Czy drogie apartamentowce dadzą się jeszcze sprzedać bez straty? I kto je kupi?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 17:59:47] • [IP: 77.254.81.**]

Do15.07;Oglądaj sesje Rady Miejskiej to będziesz wiedziaL na co są wydane pieniądze.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 17:09:16] • [IP: 86.43.215.**]

Każdy myśli tylko o sobie i tylko ja myślę o mnie.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 16:51:46] • [IP: 93.94.188.***]

a od kiedy pan nowak jest swinoujscianinem wielki biznesmen przypomnial sobie o polsce i swinoujsciu pare lat temu a juz taki znawca i obronca wyspy

Gość • Niedziela [28.08.2011, 16:42:41] • [IP: 80.54.123.**]

Zenek Nowak na prezydenta !

Gość • Niedziela [28.08.2011, 16:36:10] • [IP: 80.245.178.***]

Skazenie Swinoujscia gazem nalezy miezyc w jednostce 1 kaczor = 0, 7 hiroshima

Gość • Niedziela [28.08.2011, 16:16:51] • [IP: 68.67.0.**]

Dlaczego nikt o tym nie mówi.. .. średniej wielkości tankowiec LPG to 100 000 ton skroplonego gazu i aby rozładować taki statek, potrzebne jest około 4000 samochodów cystern, które następnie rusza w kierunku Szczecina...resztę proszę sobie tylko dopowiedzieć….

Gość • Niedziela [28.08.2011, 15:40:36] • [IP: 92.42.114.**]

Gazoport i tak powstanie i bez znaczenia czy mial cos przeciwko czy nie. Dla naszego miasta ktore ma status uzdrowiska i wszedzie pełno jest starych aszlochów z niemiec nie ma to znaczenia. Jestem za gazoportem bo musimy sie rozwijac a nie cofac !!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 15:11:56] • [IP: 178.238.247.**]

a czemu panu na zdjęciu nie przeszkadzają choć by statki pływające po chemikalia w Policach??

Gość • Niedziela [28.08.2011, 15:08:00] • [IP: 77.254.81.**]

Do niedziela 14.22, akto Ci powiedział, że gaz będzie przewożony cysternami?Odpowiedż.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 15:07:32] • [IP: 88.202.124.**]

widac ze pan N. chce sie wylansowc nie wiem tylko po co. troszke wiedzy ale fachowej i wtedy mozna zabrac glos!! a nie straszyc i opowiadac banialuki. zagrozenie jest ale od takich kreatorow czarnych scenariuszy.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 15:07:26] • [IP: 195.117.222.**]

Powinno zostać podane do publicznej wiadomości na co zostały wydane te 35 mln złotych za wycięcie drzew.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 15:04:32] • [IP: 77.254.81.**]

Dogościa z 14, 40. Twój mózg chyba jest porażony.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 15:03:10] • [IP: 46.113.209.***]

POLECAM na Google wpisać Zenon Nowak. Przecież to Pan Prezydent Lech Kaczyński przeforsował budowę terminala w Świnoujściu

Gość • Niedziela [28.08.2011, 15:01:31] • [IP: 77.254.81.**]

Skąd ty to wiesz, że pracują na czarno, rednie wypisujesz gościu.ble, ble, ble...

Gość • Niedziela [28.08.2011, 14:44:32] • [IP: 92.22.36.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [28.08.2011, 14:40:13] • [IP: 93.94.190.***]

Pewnie wszyscy za gazoportem i wyzywający mieszkają poza ta siła rażenia. ..

Gość • Niedziela [28.08.2011, 14:22:46] • [IP: 68.67.0.**]

Dlaczego nikt o tym nie mówi. ... średniej wielkości tankowiec LPG to 100 000 ton skroplonego gazu i aby rozładować taki statek, potrzebne jest około 4000 samochodów cystern, które następnie rusza w kierunku Szczecina...resztę proszę sobie tylko dopowiedzieć….

Gość • Niedziela [28.08.2011, 14:19:46] • [IP: 77.115.5.***]

ILU PRACOWNIKÓW, KTÓRZY BUDUJ TĄ INWESTYCJĘ PRACUJE NA CZARNO ZA NAJNIŻSZĄ STAWKĘ GODZINNĄ I BEZ KWALIIKACJI I TO JEST BEZIECZNA INWESTYCJA MAJĄCA WPŁYNĄĆ NA ROZWÓJ MIASTA KTO Z KOGO ROBI IDIOTÓW ?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 14:10:34] • [IP: 217.97.199.**]

Ciekawe czy można ubezpieczyć się od skutków wybuchu gazu na terminalu? Jeżeli zagrożenie jest niewielkie to firmy ubezpieczeniowe zrobią to za niewielką opłatą. Jeżeli zagrożenie jest duże to stawka będzie wysoka, lub firmy ubezpieczeniowe nie zaoferują takiego ubezpieczenia.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 14:09:22] • [IP: 88.156.233.***]

Odpowiadam Panu IP :95, 41, 39. Jest Pan bezpieczny do momentu wybuchu na promie pożaru.Obojętnie czy bak samochodu będzie tankowany gazem czy benzyną.Ale tak już jest, że człowiek na każdym kroku styka się z zagrożeniem na swojej drodze życia. Podobnie na promach miejskich i wszystkich innych.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:55:45] • [IP: 83.21.123.***]

Nikt, juz nigdy nie odwiedzi naszej szerokiej plazy, szkoda !

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:54:00] • [IP: 77.254.81.**]

Gościu z12.53 jak się boisz o swoje życie to siedz na dupie i nie wychodż z domu.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:36:04] • [IP: 178.238.250.***]

Startował w wyborach, co niektórzy nie wiedzą, oczywiscie ze przegrał.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:33:48] • [IP: 83.25.116.***]

Facet daruj sobie... nie przemawia do mnie twoja wiedza na ten temat... w buraki razem z tym kaczorem za Belwederem kopać a nie za temat zwany" gazoport" się brać. Hańbiłeś się pan na spotkaniach z PLNG i w ubiegłej kampanii...BTW. A ten portal to dno totalne. Basta

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:31:58] • [IP: 46.113.209.***]

Terminal gazu płynnego LNG Mugardos, La Coruña, Hiszpania Na północnym zachodzie Hiszpanii, spółka TGE Gas Engineering zbudowała dla zakładu gazowniczego Reganosa dwa zbiorniki na gaz płynny (LNG) o łącznej pojemności 150.000 m3. Budowle o średnicy 80 m mają wysokość ponad 50 m.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:30:10] • [IP: 92.42.117.**]

ZAMIAST CIĄGLE GDYBAĆ O POTENCJALNYM ZAGROŻENIU NALEŻY SIĘ W ZIĄŚĆ ZA ROBOTE I NACISKAĆ WOJEWÓDZTWO I SAMO LNG DO UTWORZENIA 1) PROFESJONALNEJ STACJI RATOWNICTWA TECHNICZNO-POŻAROWEGO (KTÓRA Z RESZTĄ JUŻ DAWNO POWINNA ISTNIEĆ Z RACJI PRZEMYSŁOWEGO CHARAKTERU PRAWOBRZEŻA) 2) USTANOWIENIA DRUGIEJ STACJI POGOTOWIA RATUNKOWEGO Z CONAJMNIEJ 2 AMBULANSAMI - ALE TO WSZYSTKO TO JUŻ JEST ZADANIE DLA PREZYDENTA I RADNYCH, MIEJMY NADZIEJĘ ŻE POD PRETEKSTEM TYCH ZAGROŻEŃ UDA IM SIĘ WYWALCZYĆ WIELE DLA MIASTA.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:20:43] • [IP: 193.200.150.***]

POLECAM na youtube wpisac sobie Zenon Nowak.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:12:23] • [IP: 46.113.209.***]

Na świecie funkcjonuje obecnie 67 terminali LNG. Najwięcej jest ich w Japonii – 24. W Europie mamy19 terminali LNG. Liderem pod tym względem jest Hiszpania. Zobaczcie na mapie Hiszpanii rozmieszczenie tych terminali (wpisz w google) -i jakoś nikt nie beczy że turyści nie przyjechali po ich otwarciu!!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:10:55] • [IP: 93.94.190.***]

Zgadzam sie z panem nas nikt o zdanie nie pytał w tej sprawie i właściwie dziwię się że tak spokojnie przeszli do finalizacji tej inwestycji.Nasz mądry pan prezydent pisze o zastrzyku pieniędzy do kasy miasta, a co nam z tego gdy dojdzie do eksplozji.Brak słów

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:07:27] • [IP: 80.245.189.***]

ojej Hanna sie wypowiedziała... to nalezy sie jej pensja miesięczna widać dziewzyna się stara...a strażacy fajni chłopcy niech nie czekaja tylko niech sie ich przełożeni tematem zainteresują

Gość • Niedziela [28.08.2011, 13:07:11] • [IP: 93.94.190.***]

Panie Zenonie takich jak Pan w Świnoujściu jest 12 tysięcy przeciwników gazoportu, trzeba walczyć w słusznej sprawie popieram Pana zdecydowanie, widać sporo wpisów ludzi ze Szczecina wiadomo skąd, kiedy jakiś protest wiele osób pyta o to!!pokażmy że zależy nam na dobru mieszkańców a nie kasa i tylko kasa

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:54:03] • [IP: 46.113.209.***]

POLSKA TO NIE CIEMNOGRÓD DROGI PANIE IP 93, 94, 184,. ..TYLKO CO NIEKTÓRZY OBYWATELE TEGO KRAJU TO CIEMNOGRODZIANIE.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:53:16] • [IP: 95.41.39.***]

Ja jestem ciekawy, czy samochody na gaz przewożone naszymi promami, czy ja jako pasażer jestem bezpieczny w ty czasie, gdy przepływam promem, jak to wygląda...

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:40:18] • [IP: 46.113.209.***]

Władze estońskiego portu w Tallinie zdecydowały o budowie terminala przeładunkowego LPG. Ma on przeładowywać nawet 800 tys. ton gazu rocznie i służyć jako terminal eksportowy dla gazu z Rosji i Kazachstanu. Nowy terminal w estońskim porcie zbudowany zostanie w Zatoce Muuga i obsługiwać będzie tranzyt gazu głównie na rynki krajów nadbałtyckich, w tym Polski. W pierwszym etapie ma pozwolić na przeładunek 300 tys. ton LPG rocznie, a docelowo o 0, 5 mln więcej.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:38:13] • [IP: 79.186.194.***]

a ile z tych 50mln podatku będzie przeznaczone na rozwój prawobrzeża?? Pewnie jak zwykle nic

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:32:03] • [IP: 46.113.209.***]

...a czy mieszkańcy myślą o potrzebie, rozwoju przemysłu w " mieście", o potrzebie miejsc pracy dla młodych (nie w sklepach jako sprzedawcy, albo w smażalni) wykształconych techników, inżynierów, czy innych fachowców...pora aby budować przemysł w Świnoujściu, wydaje mi się bardzo dobrym posunięciem inwestowanie w przemysł na Warszowie i całej wyspie Wolin. WIĘCEJ FABRYK, ZAKŁADÓW PRACY, ZAKŁADÓW PRODUKCYJNYCH, ZAKŁADÓW MONTAŻOWYCH- TO POZWOLI MŁODYM PLANOWAĆ ŻYCIE W NASZYM REGIONIE I JEST SZANSĄ NA ROZKWIT REGIONU-UZNAM TURYSTYKA, WOLIN-PRZEMYSŁ. 100XTAK DLA TERMINALU GAZOWEGO!!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:31:25] • [IP: 46.112.144.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:28:08] • [IP: 93.94.186.**]

kampania trwa uczepił się tego Gazoportu i chce zaistnieć przy okazji Co nie zmienia faktu, że niestety ma rację- nigdzie na świecie nie buduje się takich inwestycji tak blisko osiedli ludzkich. I nigdzie na świecie nie pozwolono by budować tego syfu w kurorcie turystycznym.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:23:58] • [IP: 93.94.184.***]

Co za glupie porownania jak jest za granica, wazne jest jak BEDZIE, dlatego ze wymogi bezpieczenstwa stale rosna i to bierze sie pod uwage, ale oczywiscie nie w ciemnogrodzie Polsce!!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:21:46] • [IP: 83.21.158.***]

brak slow... wiocha na calego. ...

yolka • Niedziela [28.08.2011, 12:19:45] • [IP: 83.21.153.**]

• [IP: 83.21.134.***] Do Pana no właśnie gazobularz? czy też gazobulasz? coś tam Pan słyszał coś skopiował z wikipedi. Kup Pan sobie prześcieradło i przestaniesz się bać.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 12:12:42] • [IP: 80.245.184.**]

Ludzie obudzciie sie. A na czym gotujecie obiad? Toz taka sama bombe macie w domu. Prawdopodobienstwo wybuchu gazu w budynku jest wieksze niz w gazoporci. Ile jest wybuchow w budynkach dzieki niechlujstwu ? Niesprawne kuchenki, oszczednosci. Tego sie nei boicie, ze przy okazji swoich zaniedban narazacie sasiadow ? Ciekawe na czym gotuje ten Pan mieszkanjac na Warszowie? Coz za skromnosc, przeciez widac ze Pan ma niesamowite parcie.Od roku przebywa w Warszawie nosi namiot i sztandar pod palacem prezydenckim. Jestem pewny, ze prez Kaczynski go informowal o swoich zamiarach, bo jakze by inaczej. Idz Pan lepiej do Warszawy mieszac. Wszedzi etam gdzie mozna sie pokazac, a jak tam Pana interesy ?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 11:40:19] • [IP: 83.21.137.**]

Styl tego Pana mi całkowicie nie odpowiada. Co nie zmienia faktu, że niestety ma rację- nigdzie na świecie nie buduje się takich inwestycji tak blisko osiedli ludzkich. I nigdzie na świecie nie pozwolono by budować tego syfu w kurorcie turystycznym.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 11:40:13] • [IP: 88.156.232.***]

Poraszka! Znowu ten Nowak Zenon! Boję się wejść do swojej piwnicy, bo nie wiem czy tego gościa tam nie spotkam!

Cysiu • Niedziela [28.08.2011, 11:37:44] • [IP: 80.54.123.***]

Gość  Niedziela [28.08.2011, 11:10]  [IP: 77.254.93.***], święte słowa. Tylko gdyby jeszcze dotarły do ludzi...

Julka • Niedziela [28.08.2011, 11:36:01] • [IP: 95.129.226.***]

OMG Znów ten Nowak, facet jest szurnięty czy co?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 11:33:00] • [IP: 77.254.81.**]

GOść z11.15, takie pierdoły piszesz, że głowa boli.Jaki wykonawca zWłoch i jakie dwa pokoiki, tak się rodzi plotka.

Piotr • Niedziela [28.08.2011, 11:27:43] • [IP: 178.238.249.**]

Ja tam widziałem filmy dokumentalne na których testowali zagrożenia lng i w najgorszym przypadku był słup ognia, a facet stał parę metrów od tego i nic mu nie było. Nie wiem skąd ludzie biorą informacje o tych eksplozjach, chyba się komuś z bombą atomową pomyliło. Wiocha, wstyd.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 11:15:49] • [IP: 92.42.116.**]

żal mi tego Nowaka. Co on wie ? NIC!!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 11:15:24] • [IP: 80.54.123.***]

głównym wykonawcą jest jakaś firma z Włoch w której pracuje tylko kilka osób i zajmuje 2 pokoiki

Gość • Niedziela [28.08.2011, 11:11:33] • [IP: 217.97.199.**]

Czy pan Nowak to ten co związany jest z tymi oszołomami co popierali budowę terminalu Paku a teraz są przeciw Gazoportowi?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 11:10:49] • [IP: 77.254.93.***]

Z gazoportem to jest tak, jak z lataniem samolotem. Większość boi się latać ze wzgledu na możliwość katastrofy, a jak się okazuje, to najbezpieczniejszy sposób podróżowania. Obawy mają z reguły Ci, co nie mają zielonego pojęcia w temacie.

• Niedziela [28.08.2011, 11:07:39] • [IP: 79.162.128.***]

~_^

Gazobularz. • Niedziela [28.08.2011, 11:06:51] • [IP: 83.21.134.***]

PS...Sam nawet pomyliłem LPG z LNG... w jednym miejscu.

Gazobulasz • Niedziela [28.08.2011, 10:58:26] • [IP: 83.21.134.***]

Nikt pod koniec XX wieku czy na początku XXI z powodu bezpieczeństwa nie buduje gazoportu w pobliżu osiedli..szczególnie uciążliwe jest LNG Który musi być transportowany i przechowywany w temp. -163 stopnie C. Jest 92 % metanem(często jest mylony z LPG) " produkowany z ropy naftowej"ma zupełnie inne właściwości fizyczne, jest nawet w zapalniczce czy w samochodzie na gaz czy w butli turystycznej kuchenki gazowej.LPG musi być przekształcony z płynu w gaz w systemie wymienników ciepła ORV gdzie oziębione chlorowane wody zrzutowe oziębiają wody do których są odprowadzane...lub przez spalanie gazu (co podraża) też może być zamieniany płyn w gaz...(podraża koszty) Nasycenie azotem. ..skroplenie u odbiorcy. ..transport gdzie czarter gazowca to 60 do 60 tyś.dobowo. .więc ten gaz musi być DROGI tylko o ILE. .Tego nie można się dowiedzieć. ..To pytanie jest BEZ ODPOWIEDZI.Do głupoty ekonomicznej nikt nie chce się przyznać...Tak jak do sfałszowania ankiety telefonicznej na temat poparcia budowy GAZOPORTU w mieście

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:55:47] • [IP: 77.254.81.**]

Panie Zenku weż się pan za uczciwą robotęa nie mąć ludziom w mózgach.Widać, że chce Pan koniecznie zaistnieć.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:53:34] • [IP: 95.40.189.***]

MOŻE PAN PREZYDENT ZAGWARANTUJENAM BEZPIECZEŃSTWO TO ON BDZIE MUSIAŁ W CZASIE AWARII ZARZĄDZAĆ EWAKUACJĄ ILE CZASU ZAJMIE MU DOJAZD OPONIARNII ?

Mieszkaniec • Niedziela [28.08.2011, 10:43:47] • [IP: 88.156.234.***]

Zgadzam sie z panem nas nikt o zdanie nie pytał w tej sprawie i właściwie dziwię się że tak spokojnie przeszli do finalizacji tej inwestycji.Nasz mądry pan prezydent pisze o zastrzyku pieniędzy do kasy miasta, a co nam z tego gdy dojdzie do eksplozji.Brak słów

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:38:25] • [IP: 95.40.189.***]

WYGRAŁY WIELKIE FIRMY PRZETARG NA BUDOWĘ A TAM PRACUJĄ POLSCY ROBOTNICY TO KTO ZGARNIA KASĘ A POTEM WSZYSCY ZAPŁACIMY ZA GAZ W RACHUKACH ALE KIEDYŚ KTOŚ ROZLICZY TE INWESTYCJE...

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:24:23] • [IP: 80.245.184.***]

Kim jest ten cały Zenek ?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:21:46] • [IP: 80.245.179.***]

Pan Nowak ani nie startował w wyborach na radnego, ani nie ma takiego zamiaru... Z życiem tez nie musi robić porządków, bo ma poukładane, więc zejdźcie z niego i skupcie sie na problemie, który poruszył...

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:17:20] • [IP: 193.200.150.***]

Gazoport nie zagrozi turystyce. Gazoport przyczyni się do wzrostu liczby turystów. A około 50 mln rocznie to wielki zastrzyk finansowy dla miasta. W 20 lat to kwota 1 mld PLN, a to pozwoli na wybudowanie stałego połączenia wysp. Miasto będzie mogło pozyskać środki na budowę tunelu lub mostu, bo będzie miało dużą" zdolność kredytową".

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:16:37] • [IP: 217.97.193.***]

parcie na szkło masz Zenek, Zenek, Zenek

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:09:35] • [IP: 83.163.207.**]

popieram Panajest Pan madrymi uczciwym czlowiekiem intencje Pana to znaCZY ZDROWY ROZUM OBYWATELA TEGO MIASTA

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:07:30] • [IP: 88.156.235.***]

co to za wybryk.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 10:02:44] • [IP: 217.97.193.***]

bez jaj z tym wybuchem, ten gaz będzie się palił jak w kuchence gazowej czerwonym płomieniem i nie wybuchnie, co Wy, fizyki i chemii nie znacie?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:57:28] • [IP: 46.113.86.***]

W innych Państwach Europy np. Szwajcaria, obok elektrowni atomowej są trasy narciarskie, oblegane przez turystów 5 miesięcy w roku, a latem przez trekingowców. W wieku 19-tym, gdy wprowadzano maszynę parową do przemysłu, też były protesty. W innych rejonach terminale paliwowe są jeszcze bliżej plaż dla turystów i jest ok. Dlaczego w Polsce wszystko musi być oplute, zbojkotowane, dla jakiegoś ptaka żyjącego w lesie wstrzymuje się budowę obwodnic...ale to jest tylko moje zdanie.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:51:19] • [IP: 195.117.222.***]

samych pogodnych i usmiechnietych chwil!wszystkiego naj naj.kc ;]A

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:47:13] • [IP: 83.21.136.**]

A kto to jest p.Z Nowak? Czy to ten co startował na radnego tylko się mu nie udało?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:39:18] • [IP: 80.245.190.*]

Ministerstwo Infrastruktury, którym kieruje największy nieudacznik w rządzie nie opracowało jeszcze WARUNKÓW TECHNICZNYCH DLA GAZOPORTÓW I ICH USUYTUOWANIE, podstawy do podjęcie decyzji o LOKALIZACJI, więc nie wiadomo dokładnie w jakiej odległości od domów można je budować. Rapciak u wojewody załatwił pod stołem pozwolenie na budowę bez prawem wymaganych dokumentów i budują sami pewnie nie wiedza co, bo zmieniają projekt. Strach pomyśleć co będzie dalej.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:36:49] • [IP: 80.245.181.***]

Następny kandydat do korytka, wszyscy przed wyborami myślą o mieszkańcach a potem dostają przyćmienia umysłu i myślą ale o swojej kieszeni i znajomkach. Zenonie najpierw zrób porządek ze swoim życiem a potem może zajmij się innymi.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:34:40] • [IP: 109.179.134.***]

Specjalista od bomby termobarycznej.Pytanie czy gościu wie jak ona działa i jakie warunki muszą być spełnione. ABW powinna przyjrzeć się gościowi, bo jeżeli on wie to stanowi zagrożenie dla terminalu i jego pracowników.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:32:49] • [IP: 83.20.15.**]

o zenon chce sie w mediach pokazac

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:21:05] • [IP: 95.129.226.***]

to pan Zenon blysnal...

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:17:03] • [IP: 80.54.123.**]

popieram pana, mieszkam wlasnie w tym bloku i mam malutkie dziecko, nikt o nas nie mysli tylko o pieniadzach jakie wpadna im do kieszen

Gość • Niedziela [28.08.2011, 09:07:04] • [IP: 80.245.190.***]

Gosciu nie panikuj pojedz do lnnych krajow zobacz ze blizej miast terminale stoja, ludzie obok sie opalaja i nikt nie panikuje a my nauczylismy sie tylko narzekac i krytykowac,

Gość • Niedziela [28.08.2011, 08:59:14] • [IP: 178.238.253.**]

W mieście jest wielu" fachowców" z różnych dziedzin. Wszyscy znamy się na medycynie, budownictwie, zarządzaniu itp. A wszystko polega na tym, żeby dawać pożywkę do takich bełkotliwych wypowiedzi jakie pojawiają się na tym portalu.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 08:55:09] • [IP: 80.245.184.**]

przeciez to PiSowy prezydent przeforsowal ta budowe. Moim zdaniem bardzo dobrze sie stalo. A na plazy malo ludzi bo niezagospodarowana, parking platny, okradanie samochodow nagminne. Robcie cos z tym i bedzie bardzo dobrze !

Gość • Niedziela [28.08.2011, 08:52:07] • [IP: 178.238.253.**]

W całości popieram Pana Nowaka, przy naszej postawie jakoś to będzie i przy tendencji do" bylekajosci" mam wielkie obawy o nasze bezpieczeństwo. Pan Prezydent nigdy nie podzielał obaw i wątpliwości mieszkańców Warszowa, zawsze byli i są traktowani jak zło konieczne, piąte koło u wozu. Panie Prezydencie, ale w życiu tak bywa, że to koło się toczy i kiedyś do Pana wrócii co Pan wtedy zrobi?

kafir • Niedziela [28.08.2011, 08:44:20] • [IP: 88.156.235.**]

Każdy potrzebuje lansu nie tylko JWP Dorn, a wielu ma też parcie na katastroficzne wywiady internetowe. Terminal gazu LNG budowany w Świnoujściu to doskonały pretekst by trochę dać się poznać rodakom. Zachwyca mnie znawstwo i malowniczy opis skutków wybuchu bomby termobarycznej. Pseudonaukowy bełkot. Specjał typowo polski: kołtun - trwa od wieków, zmienia tylko formy pod którymi występuje...

Bździągwa • Niedziela [28.08.2011, 08:32:02] • [IP: 79.162.128.***]

Gazoport powinien być w Gdańsku, a u nas ich tunel, ale komuś się poj... w bani i pomylił co, gdzie ma być.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 08:31:05] • [IP: 93.94.190.***]

O prosze korytko w klowie.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 08:07:53] • [IP: 178.238.246.***]

Co się ma dziać więcej optymizmu, takim myśleniem, że kiedyś coś się stanie nie można żyć, a może by tak powiedzieć wszystko będzie dobrze. Jeśli pan przewiduje katastrofy i inne przykre zdarzenia to na ulicach one są też, to co nie wychodzić, nie jeździć, położyć się i czekać ?

Gość • Niedziela [28.08.2011, 07:58:51] • [IP: 88.156.235.***]

Mogłeś drogi panie popatrzeć na siebie w lustrze. Zlikwidować port handlowy, stocznię, szpital, stacje paliw, myjnie, PEC, ZWiK, oczyszczalnię ścieków szamba, terminalu budowę zablokować i jeszcze trochę. Przecież to wszystko w większym czy mniejszym stopniu negatywnie oddziaływuje na środowisko. A urzędy ile nieczystości emitują.Kraje sąsiednie wezmą z nas przykład. Twórczy i radośni piewcy. Sławojki budować a nie te co były przekształcać na pijalnie piwa. Kolejni rządzący Świnoujściem. Wybrańcu, wyprowadż nas na ZIEMIĘ OBIECANĄ - njpierw obiecaj!

Gość • Niedziela [28.08.2011, 07:58:19] • [IP: 80.245.183.***]

znow ten gosc wspolczuje rodzinie i znajomym ze maja takiego...w rodzinie masakra

Gość • Niedziela [28.08.2011, 07:25:23] • [IP: 217.97.199.**]

Lech Kaczyński, który był inicjatorem i gorącym zwolennikiem dywersyfikacji dostaw gazu do Polski to się chyba w grobie przewraca.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 07:12:40] • [IP: 80.54.123.**]

Nie wiem kto i ile wziął za to że by gazoport stanął w tej lokalizacji ale chyba nie zdaje sobie sprawy do jakiej katastrofy i dragedji dojdzie przy ewentualnym wybuchu.Postawa naszego pana prezydęta w tej sprawie jest dziwna, trzeba patrzeć na bezpieczęństwo ludzi a nie kasse kasse

Gość • Niedziela [28.08.2011, 06:49:11] • [IP: 46.113.86.***]

...kiedy ktokolwiek, myślał o mieszkańcach- szczególnie teraz...

Gość • Niedziela [28.08.2011, 06:46:43] • [IP: 217.231.58.**]

NIC SIĘ NIE BĘDZIE DZIAŁO, JEŚLI WYKONAWSTWO BĘDZIE DOBRE.NA ŚWIECIE SĄ GAZOPORTY, I JAK ŚWIAT ŚWIATEM NOWE PRZYNOSI STRACH.USILNIE CHCIAŁ TEN GAZOPORT GDAŃSK, BYŁA WIELKA BATALIA I CO? U NICH BYŁO BY BEZ PROBLEMÓW?DOBRY NADZÓR I ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNIKÓW ZAPEWNE ZMINIMALIZUJE NIEBEZPIECZEŃSTWO.

Gość • Niedziela [28.08.2011, 06:31:55] • [IP: 83.24.69.***]

Może na tym etapie jeszcze nie ma tego wszystkiego. Wiemy jednak że jak od razu tego się nie zrobi, to pózniej tego nie będzie. Dlatego to trzeba robić wcześniej, równolegle do zasadniczej inwestycji. Mieszkańcy nie tyle że się boją, ale się obawiają zaniechań i takiego cwaniactwa inwestorów. Dopominajmy się tego co powinno być.

Oglądasz 1-127 z 127
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■