POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [27.10.2012, 08:53:53] • Świnoujście

Wymiana ogumienia będzie obowiązkowa? Co o tym sądzicie?

Wymiana ogumienia będzie obowiązkowa? Co o tym sądzicie?

fot. Archiwum

Uwaga kierowcy! Już za kilka tygodni w kodeksie drogowym mogą pojawić się nowe przepisy. Mają dotyczyć obowiązkowej jazdy na oponach zimowych w okresie od 1 listopada do 31 marca. Pomysł jest dość kontrowersyjny, a co na to świnoujscy kierowcy?

- Pomysł jest dobry. Chociaż oprócz daty, powinna być konkretna wzmianka dotycząca minimalnej temperatury od której kierowcy powinni zmienić ogumienie – twierdzi pan Kazimierz. - Zimówki zużywają się przecież przy zbyt wysokich temperaturach. Szybciej się niszczą, a do tego nie spełniają swoich założeń – dodaje.

Innego zdania jest pan Marcin, który w okresie zimowym spoza miasta nie wyjeżdża. - Dlaczego mam obowiązkowo zmieniać opony na zimowe, skoro w sezonie zimowym jeżdżę samochodem wyłącznie po Świnoujściu. I to góra dwa razy w tygodniu. Tak to chodzę pieszo, albo korzystam z komunikacji miejskiej. Z tą obowiązkową wymianą to głupi pomysł – tłumaczy mężczyzna.

Dodatkowe „nie” z ust kierowców to wysokie kary za brak opon zimowych. Propozycja karania to aż 500 złotych. A Wy, co o tym sądzicie?

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 105, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-105 z 105

Gość • Poniedziałek [29.10.2012, 12:39:30] • [IP: 88.156.234.***]

LUDZIE !! opony wielosezonowe w zimie często w testach są sprawniejsze od opon DO JAZDY PO ŚNIEGU!! zwanych umownie zimowymi !! tylko latem są nie co gorsze od typowo letnich ALE NIE ZIMĄ !!

Gość • Poniedziałek [29.10.2012, 10:28:23] • [IP: 93.94.186.***]

...jak mus to mus...

Gość • Poniedziałek [29.10.2012, 02:01:38] • [IP: 80.245.190.***]

Zimówki ok ale nie na siłe jezeli ktoś nie jeżdzi w dni śnieżne albo kreci tylko po mieście.W terenach górskich rozumiem ale u nas nad morzem to żart.Problem w tym że data założenia opon zimowych jezeli taką ustalą nie bedzie regulowała temparatury ani też nadejścia zimy a bedzie nas obowiązywała. ..Jestem na NIE

Gość • Poniedziałek [29.10.2012, 00:03:17] • [IP: 88.156.232.***]

Do 21:40 Niema opon WIELOSEZONOWYCH to bajda [chwyt marketingowy], inna jest twardość gumy na lato i inna na zimę. Ondyś też na takich śmigałem a jak kupiłem zimówki to zobaczyłem jaka jest różnica. I teraz koła zmieniam i wszystkich do tego zachęcam.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 21:40:53] • [IP: 88.156.234.***]

Pewnie że na zimówkach zimą (na śniegu) lepiej niż na letnich, ale nie jeżdzimy tylko po śniegu ani suchym asfalcie tylko w różnych sytuacjach, a więc WIELOSEZONOWE !! gotowe zawsze na wszystko!!

Gość • Niedziela [28.10.2012, 19:48:01] • [IP: 216.7.155.**]

Gostek z19:00 wychamoj, najpierw sprawdz jak jezdzi sie na zimowkach pon osniezonych i oblodzonych nawierzchniach i wtedy dodaj swoje wywody. Zdecydowanie bezpieczniej jest jezdzic na zimowkach zima, miz na najlepszych letrnich

Gość • Niedziela [28.10.2012, 19:11:07] • [IP: 88.156.234.***]

Dobrze że taki, , postęp, , nie dotyczy olejów silnikowych (żebym nie wykrakał) pamiętam jak ojciec zmieniał sezonowo olej w silniku a jak się pojawił selektol 20w 40 (innych polskich nie było) to większość szydziła że jak coś do wszystkiego to do niczego tak jak z całorocznych opon dziś kpią ci co nigdy nie mieli ich na kołach, albo na nich jeżdżą przekonani że to zimówki też takich znam.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 19:00:34] • [IP: 62.69.255.**]

Debila, który wydał kase na zimówki żaden artykuł nie przekona. Do usranej śmierci bedzie się zarzekał, że" czuje różnicę", " jest bezpieczniej" i że" na letnich nawet nie mógł ruszyć"...

Gość • Niedziela [28.10.2012, 18:49:52] • [IP: 88.156.234.***]

Przeczytajcie i dyskutujcie. ..polecam na Google artykuł-zimowe oszustwo oponowe, ale poszukajcie oryginalnego tłumaczenia a nie komentarzy.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 17:44:53] • [IP: 92.42.118.***]

Gruba przesada chyba państwo chce pobudzić gospodarke na siłe

Gość • Niedziela [28.10.2012, 17:39:46] • [IP: 83.21.157.***]

Od ilu lat są produkowane zimówki czy tak wzrosło bezpieczeństwo na drogach ? Nawet latem w maju są przymrozki a od" Hanki zimne wieczory i ranki " czyli temp. spada poniżej 7+...Więc na normalnych oponach tylko 3 miesiące. Lobby gumolepów działa a propaganda umie zrobić wodę z mózgu. Właśnie leci reklama zimówek BRIGSTONE - trzymaj zimę pod kontrolą A ważne jest ciśnienie i protektor A po kiego na oblodzonych zakłada się łańcuszki.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 17:22:43] • [IP: 88.156.234.**]

Warsztat prz Shellu. Kasują tam ok 80 zł, osobiście nie polecam usług Tego pana, wyważenie kół do poprawki.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 15:43:27] • [IP: 80.245.178.**]

Zimówki swoją rolę spełniają przez okres ponoć 5 lat od dnia produkcji niezależnie czy leżą w garażu, na półce sklepowej czy je użytkujemy więc radzę sprawdzać datę ich produkcji (rok i tydzień wyprodukowania) ponieważ teraz może się znakeżć wielu cwaniaków którzy będą" wietrzyli magazyny " oferując opony dwu, trzy. ... czy jeszcze starsze po iluś letnim leżakowaniu na półach jako pełnowartościowe. ... a tak już nie jest.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 15:41:40] • [IP: 178.238.246.***]

A co z jednośladami , to też pojazdy

Gość • Niedziela [28.10.2012, 14:54:55] • [IP: 92.42.114.**]

Kierowiec.  Niedziela [28.10.2012, 10:10]  [IP: 83.21.157.***]-czytaj post nad tobą, raczej człowiek ma rację.No i czyżbyś na pomorzu zachodnim nie jeździł w temperaturze poniżej -7 może zasypiasz na zimę?Na pewno nie jesteś mądrzejszy od technologów opon zimowych a łańcuchy na lód?-pierwsze słyszę-może łyżwy?Protektory opon letnich (w większości zresztą nie pierwszej młodości-kupowane jako używane)niestety gorzej radzą sobie od większości zimówek.Jeżeli człowiek ma wybór żyć lub umrzeć to rzeczywiście jest to narzucanie cudzej woli dla biznesu cwaniaków.Trzeba w tym zobaczyć jednak nie tyko swoje bezpieczeństwo.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 14:19:12] • [IP: 92.42.119.***]

Do gościa z 13;05, ile kosztuje polonez a ile ferrari, to samochód i tamto też.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 13:35:21] • [IP: 92.42.112.***]

lobbuja bo pewnie ktos chce na tym dobrze zarobic

Gość • Niedziela [28.10.2012, 13:05:47] • [IP: 88.199.165.***]

ile kasują tu za wymianę?, bo w Polsce przedział jest między 50-100 zł

Gość • Niedziela [28.10.2012, 11:02:44] • [IP: 37.47.165.**]

Pewnie jakiś parlamentarzysta, albo rodzina ma udziały w fabrykach opon, następne będą obowiązkowe poduszki powietrzne, kaski i.t.p. Niektórzy powinni wymienić opony, ale mózgowe i będzie bezpieczniej na drogach.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 10:58:55] • [IP: 93.94.188.**]

opony zimowe powinny być stosowane od temp.7 stopni C na plusie w dół a nie dopiero na minusie. skład mieszanki opon letnich przy tej temperaturze jest już twardy i niestety odległość hamowania znacznie się wydłuża. Nakaz stosowania opon nie powinien obowiązywać i niech każdy ma prawo wyboru. Może zamiast nakazu ulga w ubezpieczeniu, lub brak wypłaty ubezpieczenia z OC za stłuczkę spowodowaną na letnich oponach. Niech wypracują jakąś alternatywę i zachęcą ludzi do ich używania, anie kolejny nakaz i ślepe prawo. A dlaczego ślepe bo już widzę jak zmieniają opony w radiowozach, wozach strażackich, karetkach i innych pseudo vip-ach.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 10:34:26] • [IP: 149.156.67.***]

I kto za to zapłaci?

Kierowiec. • Niedziela [28.10.2012, 10:10:00] • [IP: 83.21.157.***]

do 114 - na czym polega opona zimowa. ..skład gumy jest taki że przy mrozie nie twardnieje ALE TO DOPIERO PRZY MINUS 7 STOPNI C. do tej temp. guma na oponach letnich sprawuje się podobnie. Ważny jest protektor i ciśnienie w oponie (inny punkt styku) Poczytaj charakterystykę opon zimowych (wiedza nie boli) Jak ktoś nie umie ruszyć z zaspy czy lodu to nawet gdyby miał łańcuchy to nie ruszy, (niestety wprawa przychodzi z ilością przejechanych kilometrów) Popieram stosowanie opon zimowych ale nie w klimacie Pomorza Zachodniego jak mieszkałem na południu Polski to wymieniałem ale u nas mija to się z uzyskanym efektem.Kiedy jest" szklanka" celowo obniżam ciśnienie o 1/3 do ciśnienia zalecanego przez wytwórnię. A nabijać to się można z bzdurnych przepisów.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 09:48:09] • [IP: 178.37.190.***]

kolejny bzdurny przepis

Maślankiewicz • Niedziela [28.10.2012, 09:33:01] • [IP: 193.188.198.**]

Gościu [IP: 92.42.114.**]! Zapomniałem jeszcze zauważyć, że to ratowanie embrionów pasuje do tematu twojej wypowiedzi jak smark na rękawie...

Gość • Niedziela [28.10.2012, 09:24:05] • [IP: 92.42.114.**]

Maślankiewicz  Niedziela [28.10.2012, 08:13]  [IP: 193.188.198.**]-tak ogólnie -nie udzielaj się i -WAL SIĘ-nikt ci ćwoczku chleba nie zabiera.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 08:57:38] • [IP: 77.88.163.**]

W KA KA KASKU BEZPIECZNIEJ

Maślankiewicz • Niedziela [28.10.2012, 08:13:54] • [IP: 193.188.198.**]

Gościu [IP: 92.42.114.**]! A kto ci każe jeździć na okrągłych kołach? Gdzie masz taki przepis? Nie fantazjuj! Ironizować też trzeba umieć.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 01:55:35] • [IP: 92.42.114.**]

Dlaczego nakazują nam jazdę na swiatłach-w dzień i w nocy, ze sprawnymi hamulcami i silnikiem, dlaczego prawą a nie dowolną stroną, chodzić po pasach, ratować embriony, dlaczego na okrągłych kołach, dlaczego nie na głowie, -tak sobie myślę-OGÓLNIE SIĘ PORĄBAŁO.

Gość • Niedziela [28.10.2012, 01:37:54] • [IP: 83.168.86.***]

A ja już mam uszykowane nowe zimówki do mojego TRABANTA !

Gość • Sobota [27.10.2012, 23:47:01] • [IP: 88.156.234.**]

Opony zimowe napewno w okresie zimowym"śnieg, lód, błoto pośniegowe"zdają egzamin, poprawiają bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Aczkolwiek niemożna nakazywać czy je stosować czy terz nie. Nakazy, Zakazy, Przywileje były w PRL-u, w takzwanej Demokracji jest to nazwane ograniczeniem swobód obywatelskich, wolność wyboru(kierowca pojazdu jest ubespieczony w OC, lub dodatkowo AC) . Pytanie czy alkocholikowi można nakazać leczenie z nałogu - NIE czy można nakazać leczyć się!! poddać operacji, której choroba zagaża życiu - NIE - DLACZEGO!! Decyzja należy do człowieka. Nawiązując do" nakazu" zkładania opon zimowych, letnich a może i wiosennych a nawet jesiennych należy tylko i wyłącznie od decyzji wolnego i niezależnego Polaka w wolnej i niepodległej Polsce na własną odpowiedzialność. Jest to zapisane w Konstytucji, chyba aktualnej ? Wolność wyboru " masło albo smalec lub nic-woda z kranu" W przeszłości spotałem sie z wypowiedzą milicjanta-PRL-u jesteś jednoską która nic nieznaczy w społeczeństwie a teraz

Gość • Sobota [27.10.2012, 23:35:47] • [IP: 92.42.114.***]

Głupiemu kierowcy to trzeba mózg wymienić, a nie opony.

Gość • Sobota [27.10.2012, 23:33:27] • [IP: 92.42.114.***]

Kolejne żniwo dla zakładów wymieniających opony i produkujących opony. Super cwaniak to wymyślił i opłata przez cały rok za przechowanie drugiego kompletu To dopiero kroi się kasiora od maluczkich super tak robić polaczków w bambuko.

Gość • Sobota [27.10.2012, 23:31:01] • [IP: 92.42.114.**]

PRĘDKOŚĆ NA OPONACH ZIMOWYCH NIE JEST TAK NIEBEZPIECZNA JAK NA LETNICH w okresie zimy zwłaszcza na śniegu, wodzie lub błocie-wiem sprawdziłem wielokrotnie widziałem też że co niektórzy nie byli w stanie ruszyć z niewielkiego zagłębienia na śliskiej drodze, Jeżeli ktoś dostosuje prędkość na letnich to nic dziwnego że tworzą się korki bo zamiast 50 jedzie 25/h. Oczywistym jest to że kto nie chce wydać pieniędzy będzie bronił niesamowitych walorów zimowych dla opon letnich.Proponuje sprawdzić w bezpiecznym miejscu drogi hamowania i możliwości wyjeżdżania z zaspy, zakręcania na jednych i drugich oponach. Mądry kierowca przy pierwszych śniegach sprawdzi też swoje umiejętności np na jakimś placu.

Gość • Sobota [27.10.2012, 23:13:09] • [IP: 80.245.190.***]

Jeśli tak się stanie to ceny za wymianę opon pójdą mocno w górę.

Gość • Sobota [27.10.2012, 21:33:23] • [IP: 95.41.179.**]

Tak jak światła inni odchodzą a u nas obowiązek.Tak samo z oponami chyba znowu ktoś chce zarobić, za Tuska stajemy się krajem POLICYJNYM HA>HA.

Gość • Sobota [27.10.2012, 21:27:41] • [IP: 83.21.158.**]

Do 114 - Prędkość zawsze dostosowuje się do warunków jazdy i żadne opony nie pomogą jak ktoś tego nie robi Należy poruszać się z szybkością bezpieczną taki mądry przepis (emeryci powodują najmniej wypadków) a młodzi dzielni z refleksem, gdzie tatuś kupił samochód najczęściej kończą w rowie lub na drzewie (taka statystyka) dlatego wprowadzają ponownie zielony listek Stąd przysłowie" na szybie liść zielony a w środku GŁĄB", ubezpieczyciel daje zniżki za bezszkodową jazdę.Więc poruszajcie się z szybkością bezpieczną a żadnego poślizgu nie będzie nie zależnie od opon.

Gość • Sobota [27.10.2012, 21:22:36] • [IP: 62.69.255.**]

Tresura POżytecznych idiotów trwa w najlepsze. Wkrótce będzie potrzeba rozporządzenia, żeby POsłuszny władzy jełop oddawał stolec do muszli zamiast w majty.

Gość • Sobota [27.10.2012, 20:51:19] • [IP: 66.198.19.***]

to uzasadnione w miescie portowym

Gość • Sobota [27.10.2012, 20:33:07] • [IP: 92.42.114.**]

Wyciągnięto samochód z kanału w środku był Włoch, auto było na polskich blachach.Denat był nagi i nic przy sobie nie miał.

Gość • Sobota [27.10.2012, 20:29:28] • [IP: 92.42.114.**]

Trzeba dbać o bezpieczeństwo innych i o swoje. Jedynie emeryci muszą jeździć na łysych i letnich :)ale tylko na drogach gruntowych i poligonach.

Gość • Sobota [27.10.2012, 20:28:11] • [IP: 178.238.252.***]

W F-1 jeżdżą wkaskach -wprowadzić kaski.

kierowca • Sobota [27.10.2012, 20:26:44] • [IP: 88.156.234.**]

bardzo dobrze !! nie istotne jest czy ktos jezdzi tylko po miescie czy dwa razy w tygodniu wpadajac w poslizg mozna nie tylko sobie zrobic krzywde ale i innym uczestnikom ruchu drogowego...co do min temp to tez mogliby to wziac pod uwage. ..ale ogolnie pomysl uwazam za bradzo dobry...niech jeszcze postawia duze tablice przy granicy z napisem W POLSCE NIEMCY TEZ MUSZA JEZDZIC NA SWIATLACH i juz w ogole bedzie super

Gość • Sobota [27.10.2012, 20:25:51] • [IP: 80.245.190.***]

To mój TATA!!

Kierowiec • Sobota [27.10.2012, 19:38:39] • [IP: 83.21.158.**]

Teraz jasne dlaczego nasz Gumolep otwierał szampana i miał radosną minę. Na obowiązkowej wymianie opon ukręci wałek (nawet gdyby to nie było konieczne ale propaganda o wymianie zrobi swoje) bo przy pomocy propagandy można wciskać kit - co widzimy przy każdych wyborach gdzie wynik zależny od funduszy wydanych na PROPAGANDĘ a będąc przy władzy to się zwraca wielokrotnie. Dawno ktoś napisał " POLITYKO POLITYKO CO ŻEŚ TY ZA PANI ŻE ZA TOBĄ IDĄ SAMI PORĄBANI A JAK TRAFI SIĘ NORMALNY TO GO POTEM WSZYSCY OBRZUCAJĄ BŁOTEM " Więc precz z normalnością - kto myśli logicznie to WARIAT. Ps. U nas jest tylko głosowanie - wybory odbywają się w partiach, dlatego tak się boją okręgów jednomandatowych. ...wtedy byłby inny obraz PARLAMENTU - nie było by absurdu oponiarskiego.

andrzzej • Sobota [27.10.2012, 18:14:58] • [IP: 164.126.214.*]

witam Cie Arturku:):):)

Gość • Sobota [27.10.2012, 18:00:04] • [IP: 80.245.180.***]

Wydaje mi się że jesteśmy za biedni na takie zmiany. Ludzie nie mają pieniędzy na porządny komplet letnich a co dopiero mówić o dwóch kompletach...

Gość • Sobota [27.10.2012, 17:48:36] • [IP: 95.129.224.**]

A co z oponami całorocznymi, na wszystkie pory roku? Przecież takie istnieją i wielu użytkowników samochodów je posiada i na nich jeździ przez cały rok.

Gość • Sobota [27.10.2012, 17:22:02] • [IP: 88.156.235.***]

Czy mam zimówki, czy letnie na kołach - jeździ się tak samo po asfalcie - więc cała afera to czysty marketing i spisek jak żarówkowy. Dopiero jak jest śnieg i koła się ślizgają - zimówki nabierają sensu - wtedy jak jest potrzeba, to i łańcuchy się założy. Sztywne przepisy - to efekt lewicowej demokracji totalitarnej, którą zafundowały nam obecne rządy!

Gość • Sobota [27.10.2012, 17:13:34] • [IP: 109.58.163.***]

Szwedzi tak maja od 1996 i nikt nie narzeka

Maślankiewicz • Sobota [27.10.2012, 17:03:26] • [IP: 193.188.198.**]

Znów Wam się coś nie podoba. Nasz nierząd jest po to, żeby za nas myśleć. Politycy wiedzą najlepiej, co nam, ciemniakom jest potrzebne. Jak będzie trzeba, to wprowadzą opony styczniowe, lutowe, marcowe i w ogóle na każdy miesiąc inne. Wy się będziecie szarpać o każdy głupi grosz, a nierząd nie ma już z czego żyć. Spróbujcie pobawić się w politykę za takie parszywe pieniądze, to może sami zrozumiecie, że wiele jeszcze w naszym kraju można poprawiać i zmieniać! Sami się zdziwicie, ile jeszcze z nas kasy można wycisnąć...

Gość • Sobota [27.10.2012, 16:41:56] • [IP: 178.238.249.***]

niektore komentarze sa jak dla malych dzieci bedzie obowiazek trzebawymienic nic nas nie uchroni od gada ja nie jezdze z taka predkoscia to sprzedaj samochod problem z glowy

Gość • Sobota [27.10.2012, 16:24:50] • [IP: 92.42.118.**]

a ja mam na to wyje...ne

Gość • Sobota [27.10.2012, 16:16:39] • [IP: 88.156.234.***]

kretyństwo

Gość • Sobota [27.10.2012, 16:09:54] • [IP: 93.94.186.***]

bez żadnych KOLEJNYCH (głupich) przymusów wszyscy dla własnego bezpieczeństwa zmieniają opony na zimówki. a jak przez cały grudzień będzie 12 stopni? opona zimowa wtedy nie zachowuje się tak jak powinna i może być niebezpiecznie na drodze, poza tym szybciej się zużywa (a może właśnie o to chodzi... biznes oponiarski jest pod kreską?).

Gość • Sobota [27.10.2012, 15:46:22] • [IP: 80.245.178.**]

Tragedia na drodze w Małopolsce. Osobowy citroen zderzył się czołowo z ciężarówką na drodze krajowej nr 52 w Izdebniku (woj. małopolskie). Trzy osoby nie żyją - informuje tvn24. Według policjantów kierowca citroena najprawdopodobniej stracił panowanie nad kierownicą z powodu nadmiernej szybkości i śliskiej nawierzchni. Próbował ominąć idącego poboczem drogi pieszego, zjechał jednak na przeciwny pas ruchu i zderzył się z nadjeżdżającą ciężarówką. Auto zostało kompletnie zmiażdżone, dwóch jego pasażerów zginęło na miejscu. Trzecia osoba, mimo prób reanimacji, zmarła w drodze do szpitala.

Gość • Sobota [27.10.2012, 15:12:36] • [IP: 92.42.116.***]

Ciekawi mnie jedno, jak to rodacy zawsze ochoczo gardłują za tym, żeby wszystkich innych wziąć za mordę i przymusić do tego i owego i jak sami zawsze pyszczą, kiedy ktoś ich przymusza! I tak nawzajem budujemy sobie w Polsce niewolniczy obóz bydlęcy... niektórzy kretyni zaczynają to dostrzegać, ale wrzeszczą, że to wina jakiś" onych". Tandetna komedia ludzka.

Gość • Sobota [27.10.2012, 15:11:48] • [IP: 88.156.234.**]

Skladki w PO WYPAROWALY, taraz juz mozna domniemywac, zeby wlascicieli samochodow zmuszac do wymiany opon na zimowe, bo kasa w PO jest pusta.

Gość • Sobota [27.10.2012, 15:04:25] • [IP: 88.156.234.**]

Jezeli ktos malo jezdzi, i jezdzi wolno i mimo ze jest okres zimowy a nie ma sniegu, lodu, to po co zmuszac do nie potrzebnie wydatkow, trzeba wiedziec ze zimowki na czarnej nawierzchni szybko sie niszcza,

Gość • Sobota [27.10.2012, 15:00:53] • [IP: 62.69.253.*]

Jeśli opony zimowe będą obowiązkowe, to należy dopuścić do użytku opony z kolcami! Jak przygotowywać się do zimy, to na całego.

Gość • Sobota [27.10.2012, 14:45:34] • [IP: 202.72.97.*]

Cytująć: Kierowiec. • Sobota [27.10.2012, 13:40] • [IP: 83.21.158.**]...bierzemy przykład z Niemców u nich nie ma obowiązku całorocznej jazdy na światłach... - niby tak ale w przeciwieństwie do Polski, Niemcy nie są światowym liderem w ilości trupów na drodze każdego roku :(

Gość • Sobota [27.10.2012, 13:56:53] • [IP: 202.72.97.*]

Zmiana opon powinna być uzależniona od temperatury otoczenia. Osobiście zmieniam ogumienie na zimowe gdy przez ok. 10 kolejnych dni temperatura za dnia nie przekracza +10°C. Korzystny jest również fakt zmiany opon wraz z kołami a nie ciągłe zrywanie gum z felg i zakładanie innych, unika się dodatkowych strat przy tej operacji. Jak kogoś stać na auto to dodatkowy komplet stalowych felg na zimę to nie jest jakiś koszmarny wydatek. To oczywiście prywatny punkt widzenia.

Gość • Sobota [27.10.2012, 13:53:17] • [IP: 178.238.246.***]

Chcą nam już wprowadzić podatek od emisji CO2 przez samochody a nawet, w nieodległej perspektywie (Agenda21) nas samych!. Kolejny zamach na nasz majątek. Oczywiste że trzeba je zmieniać (mam i założę) ale chcę sam decydować. Jestem dorosły i odpowiedzialny!!. To kolejny objaw opresyjności faszyzującego się postkomunistycznego, pseudosocjalistycznego państwa w którym przepoczwarzona żydokomuna (UE jest jej pełna!) doprowadza nas do skrajnego ubóstwa i krawędzi wytrzymałości psychicznej. Wszystko pod pozorem naszego" dobra" i zapewne dzięki sponsoringowi producentów opon. Podobnie jak było z uchwaleniem przymusu szczepień w Polsce obowiązującego od 3 września 2012 na korzyść koncernów farmaceutycznych!. Dodatkowo w zanadrzu trzymają podatek katastralny dla osób prywatnych. Jeszcze się wstrzymują ale od geodetów wiem że baza katastralna jest już gotowa. Im nam będzie gorzej tym im będzie lepiej. Tak nas" kochają" że z tej" miłości" i" troski" nas w końcu zaduszą. .. chyba że ich w końcu pogonimy do diabła.

Gość • Sobota [27.10.2012, 13:52:42] • [IP: 67.213.218.**]

Andrzej • Sobota [27.10.2012, 12:39] • [IP: 37.30.79.**] ;P - jestem za...zmieniajcie opony na zimowe aby później mieć wyrzutów sumienia gdy gdzieś uderzymy i zrobimy komuś krzywdę bo jechaliśmy na zdartych oponach zimowych... a co z waszym bezpieczeństwem?? - taka niewielka modyfikacja, bo mimo popierania zmian ogumienia, jestem przeciwny sztywnym przepisom ;P

Gość • Sobota [27.10.2012, 13:44:25] • [IP: 67.213.218.**]

"Zimówki" to dobry pomysł - trzeba pamiętać, że jednak sprawdzają się gdy na drodze jest błoto lub śnieg, a w innych warunkach sprawują się gorzej niż" letnie". Mówiąc więc o bezpieczeństwie to jest dyskusyjne. Do tego pomysł z zapisem konkretnej daty jest chybiony - warunki pogodowe nie zmieniają się tak samo w całym kraju. Zdaje się, że Czesi ustalili, że zimowe są wymagane na konkretnych drogach i to jest lepsze rozwiązanie. Szkoda, że nie przyjmują ustawy, że po tej dacie codziennie obowiązkowo piaskarki i pługi mają się pojawiać na ulicach. No ale jeśli, by się pojawiały to nie byłoby błota i śniegu... Przymusy kontra oszczędności - ale tak naprawdę rozsądek i ostrożność, jest istotniejsza, szkoda, że to takie rzadkie.

Gość • Sobota [27.10.2012, 13:42:15] • [IP: 151.71.157.***]

o Arturek!! :)

Kierowiec. • Sobota [27.10.2012, 13:40:56] • [IP: 83.21.158.**]

A czemu nie ma opon - wiosennych - letnich - jesiennych - należy takie produkować i przymusić kierowców do stosowania. jesienią są liście opadłe więc opona z zgarniaczem na protektorach , latem rozgrzany asfalt więc rozszerzone dołem, to dopiero by był wałek a wszystko pod pozorem w trosce o bezpieczeństw(tylko dlaczego nie łatają dziur) Proponuję aby przed każdym pojazdem biegł człowiek z dzwonkiem (kiedyś tak było) a pieszy z latarką na czubku głowy...bierzemy przykład z Niemców u nich nie ma obowiązku całorocznej jazdy na światłach, nie mówiąc o drogach.Jaki piękny wałek można kręcić na kierowcach.

Gość • Sobota [27.10.2012, 13:31:54] • [IP: 83.8.2.***]

Jestem za ale na normalnych zasadach a nie jak to u nas w kraju na dziko 1 listopad tuż tuż a przepis jeszcze nie wprowadzony wię rozumiem ze obowiązywać bedzie od przyszłego roku.

Gość • Sobota [27.10.2012, 13:26:47] • [IP: 88.79.170.***]

Droga redakcjo, iswinoujscie, zanim zaczniecie siac postrach i panike, doczytajcie iz projekt nie ma szans na wejscie w tym roku o ile w ogole wejdzie. Pozdrawiam

Gość • Sobota [27.10.2012, 13:22:37] • [IP: 62.69.255.**]

chlopie z 12.39 zmien opony w listopadzie podniesie sie temp. otoczenia i szlak trafi bezpieczenstwo lamelki w oponac sa do usuwania sniegu jak je zjedziesz na asflcie w wyzszej temp. otoczenia to mozesz wtedy zostac sprawca jakiegos wypadky.Wiec nie obowiazek ustawowy a rozsadek kierowcy.Propozycja dodatkowa opony wiosenne i jesienne skoro: stac cie na auto:

grunia • Sobota [27.10.2012, 13:12:58] • [IP: 81.98.45.**]

bardzo dobry pomysl. w stu procentach popieram.

Gość • Sobota [27.10.2012, 12:55:23] • [IP: 31.63.211.***]

stac cie na auto stac cie na zimowki bardzo dobrze jestem za od zawsze na zime zimowki zakladam

Andrzej • Sobota [27.10.2012, 12:39:25] • [IP: 37.30.79.**]

jestem za...zmieniajcie opony na zimowe aby później nie mieć wyrzutów sumienia gdy gdzieś uderzymy i zrobimy komuś krzywdę bo jechaliśmy na letnich lekko zdartych oponach...a co z waszym bezpieczeństwem??

Gość • Sobota [27.10.2012, 12:36:33] • [IP: 89.174.73.**]

A CO Z OPONAMI UNIWERSALNYMI ?

Sitting Bull • Sobota [27.10.2012, 12:35:32] • [IP: 93.94.184.***]

Następny drenaż kieszeni podatnika, dla mnie to szczyt kretynizmu straszyć dodatkowo kierowców 500 zł mandatem. Pazerność PO i tego tfuj!! rządu nie zna granic żerują, tylko na ludzkiej krzywdzie.

Gość • Sobota [27.10.2012, 12:29:23] • [IP: 80.245.180.**]

Niezadowoleni niech się wyprowadzą do miasta gdzie nie trzeba przestrzegać prawa oraz nie płaci się podatków.

Gość • Sobota [27.10.2012, 12:24:00] • [IP: 62.69.249.***]

jak ktoś ma nowe opony i ma zakładać tylko po to bo taki nakaz to w głowę sie puknijcie powinna być wzmianka co do temperatury bo tak to bez sensu

ryynio • Sobota [27.10.2012, 12:21:42] • [IP: 83.249.28.**]

hehe, pan Marcin... skoro jezdzi tylko dwa razy w tygodniu to nie musi tez zakladac pasów bezpieczenstwa, no i dlaczego nie móglby se wypic dwóch piw skoro jezdzi tylko po miescie które zna

Gość • Sobota [27.10.2012, 12:15:51] • [IP: 80.245.178.**]

Jest to nakręcenie gospodarki ale w Polsce niektórzy ludzie nie mają na paliwo i OC.. Po drugie po co produkują opony całoroczne czy bez sensu ? Najważniejsze żeby opony były w dobrym stanie, a nie łyse zdemontowane ze złomów po wypadkach które pękają podczas szybkiej jazdy. Samochód kosztuje więcej, a życie jest bezcenne.

Gość • Sobota [27.10.2012, 12:09:01] • [IP: 88.156.232.***]

przecież juz sie dogadali na górze że nie będzie od daty tylko od temperatur... spóźniony i bezsensowny temat artykułu. ...

Gość • Sobota [27.10.2012, 12:02:06] • [IP: 80.245.188.***]

Albo ta przysłowiowa" wolność" albo dyktatura nawet w drobnych sprawach. Czyli jestem za a nawet przeciw. Może lepiej by w tym temacie, to sam kierowca powinien decydować czy ma mieć zimą (termin ustalony urzędowo) opony zimowe. Ale w przypadku kraksy czy wypadku, z jego winy płaci dużą karę, w tym strata na OC. Z innej strony to jestem za tym, by urzędnicy, parlamentarzyści, czy samorządowcy podlegali rygorowi badań lekarskich i nie karalności. Czyli wszyscy i wszystkim jednakowo.

Banan • Sobota [27.10.2012, 12:00:15] • [IP: 78.10.80.*]

Sam pomysłnie głupi. Tylko ta regulacja czasowa, że od 1 listopada do 31 marca. Słabo, bo jak listopad będzie jeszcze ciepły i słoneczny (co nie jest nie możliwe, pogoda robi sobie z nas ostatnio ostre jaja) to wymiana opon wcześniej będzie oznaczała straszne ich niszczenie, a za nowe raczej mi władza nie odda.

Gość • Sobota [27.10.2012, 11:55:29] • [IP: 95.129.228.***]

jest snieg powinny bys zimowe opony jak w calej uni niema sniegu nie musi byc opon pozdrawiam

Gość • Sobota [27.10.2012, 11:52:02] • [IP: 92.42.116.***]

Ktoś pisze:" Bo tacy debile jak ci co pisza ze to debilny pomysł nie rozumueją ze stważają zagrożenie..." - wyjaśniem, że nie powinieneś oceniać wszystkich po sobie. Nie wszyscy są debilami!

Gość • Sobota [27.10.2012, 11:38:05] • [IP: 80.245.188.***]

Raz w miesiącu jeżdżę do Grecji - to co po drodze mam przekładać opony?

Gość • Sobota [27.10.2012, 11:19:20] • [IP: 62.69.255.**]

Jak na razie POmysł POpierają głównie analfabeci w rodzaju tego z 10:07. Dlaczego mnie to nie dziwi?

Gość • Sobota [27.10.2012, 11:07:16] • [IP: 78.30.103.***]

opony wielosezoneowe sa do niczego, a obowiazek zimowych opon jak najbardziej ZA, POPIERAM.

Gość • Sobota [27.10.2012, 10:45:35] • [IP: 62.69.254.***]

Od trzech lat jeźdźę non-stop na zimówkach (u Żmurka powgniatali mi auto podczas wymiany więc dałem sobie spokój z tym wymienianiem). Jakie wnioski? Opony się wcale mocniej nie ścierają, droga hamowania jest taka sama latem i zimą przy suchej nawierzchni może trochę głośniejsze są ale komu to przeszkadza? Wniosek jeden-zakładamy zimówki i jeździmy na nich nie dając zarabiać wulkanizatorom i producentom opon :)

Gość • Sobota [27.10.2012, 10:44:10] • [IP: 93.94.187.***]

Będzie tak samo jak z jazdą z właczonymi światłami mijania, miało poprawic bezpieczeństwo na drogach. A jest wrecz odwrotnie ;(. Zdrowego rozsądku kierowcy nie zastapimy przepisami.

Kierowiec. • Sobota [27.10.2012, 10:38:35] • [IP: 83.21.159.**]

Nie ma takiego debilizmu do którego byśmy nie byli przymuszani a na tym kręcą wałek cwaniacy a kogo można wałkować - kierowców czy kto widział - tira, autobusy, samochody straży pożarnej.Lobby oponiarsko warsztatowe działa. ..w skali kraju to są setki miliony złotych, zarobią" ćfoniaki"- jak się troszczą o nasze bezpieczeństwo ? (gdyby tak troszczyli się o szpitale) Nasz gumolep zarobi. Opona zimowa z powodu miękkiej gumy, przyśpieszone zużycie. Dopiero efekt przy - 7 stopni C, w warunkach pomorza zachodniego to takich dni w roku jest kilka,. ..Koleś jedzie do Hiszpanii na wczasy aby przejechać przez Polskę to będzie brał komplet opon letnich albo na zimówkach. ..D E B I L Z M

Gość • Sobota [27.10.2012, 10:34:04] • [IP: 92.42.118.***]

A co z oponami całorocznymi ?

Gość • Sobota [27.10.2012, 10:15:39] • [IP: 178.238.246.**]

... jestem, , za, , tylko okres wprowadzenia powinien byc z wyprzedzeniem. ... a nie juz i teraz. ..!!

Maślankiewicz • Sobota [27.10.2012, 10:14:00] • [IP: 193.188.198.**]

Cyt.:" ...pan Marcin, który w okresie zimowym spoza miasta nie wyjeżdża." Nie wyjeżdżając spoza miasta jest cały czas poza miastem. No, to on nie musi wymieniać, bo jeździ tylko poza miastem.

Gość • Sobota [27.10.2012, 10:12:53] • [IP: 62.69.253.***]

juz to widze, kilometrowe kolejki by zmienic opony.

Gość • Sobota [27.10.2012, 10:11:40] • [IP: 92.42.114.***]

i tak t o w tym roku nie wejdzie, moze w nastepnym nie moga miesiac przed oznajmiac takiego czegos i wprowadzac tego do kodeksu

Gość • Sobota [27.10.2012, 10:07:12] • [IP: 80.245.189.***]

Ja jestem zaa. Robie około 30tys rocznie... i jestem za, wszystkim co poprawi bezpieczeństwo... Bo tacy debile jak ci co pisza ze to debilny pomysł nie rozumueją ze stważają zagrożenie... Debiele...

Gość samodzielnie myślacy • Sobota [27.10.2012, 09:56:04] • [IP: 74.207.240.**]

Nie można dopuścić, żeby se jakiś tam obywatel sam decydował kiedy włączyć światła albo wymienić opony bo może się tak znarowić, że pójdzie i rozpirzy w pizdu to całe siedlisko pasożytów tak jak to uczyniono w Islandii.

Gość • Sobota [27.10.2012, 09:51:27] • [IP: 93.94.189.***]

malo kto juz nie wymienia opon na zimowe bo tez ubezpieczalnie troche sie za to wziely, ze jak trafisz dzwona na letich to nie chca wyplacac odszkodowan.Jak bedzie mus to ludzie beda zakladac chinski szit, ktory przy 100 km/h sie rozpada.Ja mysle ze kazdy kto jezdzi dalej niz na Karsibor i wozi dzieci tak jak ja powinien sam podjac decyzje zeby pozniej mogl spojrzec w lustro.

Gość • Sobota [27.10.2012, 09:35:25] • [IP: 80.245.181.***]

P R A W I D Ł O W O !!

Gość • Sobota [27.10.2012, 09:15:28] • [IP: 93.94.187.***]

kraje" bogatsze" od dawna mają obowiązek jazdy na zimówkach

Gość z Burkina Faso • Sobota [27.10.2012, 09:13:24] • [IP: 62.69.255.**]

Nie takie debilizmy funkcjonują w Eurokołchozie. Leming łyknie wszystko...

Gość • Sobota [27.10.2012, 09:09:10] • [IP: 88.156.234.**]

Jestem za, bo sam już wymieniam.

gość • Sobota [27.10.2012, 09:05:33] • [IP: 83.21.158.***]

Ten kto to wymyslil powinien sie leczyc. wiadomo nie od dzis ze podczas deszczu opony letnie lepiej odprowadzaja wode, a opony zimowe nadaja sie do jazdy tylko gdy temperatura jest ok 0 lub gdy jest snieg bloto posniegowe. jak jest suchy asfalt to te opony szybko sie zdzieraja + nie spelniaja swojego zadania (bo sa na zime ;p) ciekawi mnie jak zrobia z oponami wielosezonowymi... maja atesty na lato i zime wiec az nie moge sie doczekac jak ktorys z naszych politykow stwierdzi ze one sie nie nadaja i wprowadzi to do ustawy... wtedy bedzie wstyd na caly swiat. (mam tu na mysli to ze pomimo wystawienia certyfikatu zgodnosci na zime i lato przez instytucje do tego powolane i bedace wlasnoscia panstwa lub przez nia wynajete oni zakwestjonuja to w kodeksie czyli zaprzecza sobie) bedzie ubaw po pachy i to za darmoche ;p

635 • Sobota [27.10.2012, 09:00:10] • [IP: 80.245.183.***]

Prezio bedzie zadowolony, talary beda wpadaly do sakwy

Gość • Sobota [27.10.2012, 08:59:48] • [IP: 79.186.115.***]

A co z oponami wielosezonowymi?kupiłem 2-miesiące temu kto mi odda 740 zł jak nie będzie można na nich jeździć!?

Gość • Sobota [27.10.2012, 08:57:08] • [IP: 92.42.116.***]

No cóż, po obowiązkowych oponach, co jest przecież" słuszne" bo nie wszyscy je zakładają, przyjdą następne, równie słuszne nakazy: mycia zębów, spowiadania paciorka przed spaniem, wchodzenia do wody tylko w kamizelce. Ja się tam nie przejmuję, do tego czasu już tu mnie nie będzie. Męczcie się sami z władzą, która postanowiła myśleć za was :)

Oglądasz 1-105 z 105
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■